تحصیل دکترا در ترکیه

تحصیل دکترا در ترکیه می تواند فرصت های بسیار استثنایی و مناسبی را برای دانشجویان کشورمان فراهم آورد که دست یابی به آن نیازمند ارائه مدارک و داشتن شرایطی خاص است.

شما می توانید از این دوره به عنوان پلی جهت دسترسی به کشورهای اروپایی بهره ببرید و یا این که با دریافت مدرک در این مقطع در ترکیه و یا کشورمان به درجات و مشاغل عالی و باکیفیتی دست پیدا کنید . با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا تحصیل دکترا در ترکیه را بهتر بشناسید.

هر ساله افراد بسیاری از کشورمان برای تحصیل در ترکیه به این کشور مهاجرت می نمایند که مقطع دکتری یکی از پرطرفدارترین آنان است که به دلیل مزایایی که این امر داشته و امتیازاتی که دانشگاه ها و دولت این کشور به دانشجویان مقطع دکترا اعطا می نمایند ، روز به روز به تعداد متقاضیان نیز افزوده می شود . توصیه می کنیم با مراجعه به مقاله مربوطه با شرایط و قوانین کلی تحصیل در این کشور بیش تر آشنا شوید.

تحصیل دکترا در ترکیه به دلیل کیفیت بالای آن و مناسب بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به یک گزینه بسیار ایده آل در میان دانشجویان کشورمان تبدیل شده است اما دقت داشته باشید که مهاجرت به ترکیه نیازمند کسب اطلاعات دقیق و به روزی از این کشور دارد و هرگونه اقدام سرخود شما را با شکست مواجه خواهد ساخت ، توصیه می کنیم با مراجعه به مقاله مربوطه از اطلاعات مورد نیاز مطلع شوید.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در ترکیه

شرایط تحصیل مقطع دکترا ترکیه

شرایط تحصیل مقطع دکترا ترکیه چیست؟ همانطور که مطلع هستید برای تحصیل دکترا در ترکیه باید دارای شرایط و مدارکی خاصی باشید تا بتوانید پذیرش دانشگاه های این کشور را به دست آورده و به تحصیل در این مقطع مشغول شوید ؛ یکی از مهم ترین شرایط تحصیل دکترا در ترکیه داشتن مدرک دوره کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر کشورمان در رشته مربوطه است که باید به همراه مدرک دوره لیسانس و ریز نمرات این مقاطع با ترجمه کامل و معتبر به دانشگاه ارائه شوید.

 علاوه بر این شما باید از تسلط بالا و کافی به زبان های ترکی و انگلیسی برخوردار باشید و مدرکی معتبر با سطح و یا نمره ای بالا را در زبان قابل ارائه رشته مد نظرتان به دانشگاه ارائه کنید  ، توجه داشته باشید که مدرک زبان نقش مهم در پذیرش شما خواهد داشت اما مهم تر از آن موضوع پروپوزال یا پایان نامه شما می باشد که دانشگاه و یا استاد راهنمای مد نظرتان را ترقیب به جذب شما نماید.

همچنین دقت نمایید که رزومه تحصیلی شما شامل : تحقیقات ، پژوهش ها و مقالات علمی و بین المللی خود را نیز در صورت وجود به همراه هر تعداد توصیه نامه از اساتید و یا دانشگاه پیشین خود به دانشگاه مد نظر خود ارسال کنید ، در مجموع امتیازات شما از تمامی این موارد قبولی یا عدم قبولی شما را رقم خواهد زد و علاوه بر این تعیین کننده دریافت بورسیه تحصیلی نیز خواهد بود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل دکترا در ترکیه به زبان انگلیسی به همراه حقوق با مشاوره کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روش های تحصیل دکترا در ترکیه

 تحصیل دکترا در ترکیه مانند کشورهای اروپایی برنامه ریزی و تدریس می شود که پیرو معاهده بولونیا می باشد و به صورت پژوهش محور و تحقیقاتی بوده و با ارائه پایان نامه توسط دانشجویان اتمام می پذیرد ؛ روش های تحصیل دکترا در ترکیه در تمامی مراکز و دانشگاه های دولتی و خصوصی یکسان بوده و تمامی مراکز به همین شیوه دوره های دکترای خود را به دانشجویان ارائه می نمایند.

در این روش دانشجویان بر روی یک پروپوزال و زمینه تحقیقاتی یا پژوهشی در رشته تحصیل خود زیر نظر یک استاد راهنما شروع به فعالیت می نمایند که در این میان استاد راهنمای مشخص شده در زمینه تحقیقاتی و پژوهشی محول شده به دانشجو متخصص و صاحب نظر می باشد و بر روی فعالیت های دانشجو در مدت زمان تحصیل در این مقطع نظارت خواهد داشت و به وی مشاوره و راهنمایی هایی را خواهد رساند.

البته در ابتدای شروع تحصیل دکترا در ترکیه کلاس های مقدماتی و آموزشی محدودی برای دانشجویان برگزار می شود و بعد از پشت سر گذاشتن آن ها وظیفه تحقیق به وی سپرده می شود . در نهایت پس از آماده سازی نهایی تحقیقات ، پایان نامه دانشجو توسط کمیته سرپرستی نظارت و بررسی می‌شود و در صورت پذیرش و تایید آن مدرک دکترای آن رشته به وی اعطا می گردد.

روش های تحصیل دکترا در ترکیه

شروع ترم تحصیلی دکترا ترکیه

شروع ترم تحصیلی دکترا ترکیه به طور معمول در ماه های اکتبر ، فوریه و ژانویه می باشد ، باید دقت داشته باشید که هریک از مراکز دولتی و خصوصی این کشور در زمان خاصی ترم های دکترای خود را آغاز می کنند ، به طور مثال برخی از مراکز فقط در ترم های پاییز در این مقطع پذیرش دارند ، برخی از مراکز در ترم های بهار و برخی دیگر نیز در هر دو فصل خود پذیرش این رشته را انجام می دهند.

پس برای تحصیل دکترا در ترکیه باید تمامی مراکز ارائه کننده رشته تحصیلی خود را که مد نظر دارید به طور مداوم بررسی و چک نمایید تا با اعلام زمان پذیرش و ثبت نام بتوانید مدارک خود را ارسال نمایید و یا می توانید با تماس با کارشناسان موسسه رجبی از زمان شروع ترم و زمان ارسال مدارک و ثبت نام در هریک از دانشگاه های ترکیه در مقطع دکترا به طور کامل و با جزئیات دقیق آگاه شوید.

بهترین مرجع برای اطلاع از این امر سایت های هر دانشگاه است که می تواند اطلاعات دقیق و روشنی را در دسترس شما قرار دهد و توضیحات کاملی را به شما ارائه دهد ، دقت داشته باشید که در بازه زمانی مناسبی پیش از شروع ترم اقدام به ارسال مدارک و ثبت درخواست خود کنید تا با کمبود وقت مواجه نشده و پذیرش تان کنسل نگردد.

استاد راهنما برای دکترا ترکیه

استاد راهنما برای دکترا ترکیه

همانطور که مستحضر هستید نقش استاد راهنما برای دکترا ترکیه بسیار مهم و پر رنگ است و پذیرش و قبولی شما بستگی بسیار زیادی به نظر و پذیرش شما توسط استاد راهنمایی دارد که مدارک و رزومه خود را برای آنان ارسال می نمایید.

شما به دو صورت می توانید به استاد راهنمای مناسب جهت تحصیل دکترا در ترکیه دست پیدا کنید ، اولین روش بررسی سایت های دانشگاه های این کشور بوده زیرا در برخی از مواقع آگهی هایی توسط اساتید راهنما در سایت دانشگاه قرار می گیرد و از دانشجویان دارای شرایط برای کمک و تحقیق در پروژه و یا مقاله ای جهت دریافت مدرک دکترا دعوت به عمل آورده می شود که پس از ارسال مدارک خود منتظر جواب پذیرش خواهید ماند و در صورت پذیرش موفق به پذیرش در این مقطع و دست یابی به استاد راهنمای خود خواهید شد.

دومین روش معمول این است که شما خود دارای موضوع پروپوزال و پایان نامه ای جدید و قوی هستید که در این صورت با ارسال مدارک و تحقیقات خود به همراه موضوع پروپوزال خود با اساتید مرتبط در دانشگاه های ترکیه در صدد جلب نظر آنان جهت همراهی و پذیرش شما در انجام پایان نامه دکترا خود بر خواهید آمد ، هر دوی این روش ها می تواند تحصیل دکترا در ترکیه را برایتان به ارمغان آورد.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارید ، مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید ؛ اطلاعات کامل و به روز با آخرین تغییرات!

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

تحصیل دکترا در ترکیه بسیار مناسب دانشجویان متاهل است ، زیرا این کشور به راحتی به همراهان دانشجویان محصل در این کشور شامل همسر ، فرزندان زیر 18 سال و فرزندان وابسته بالای 18 سال اجازه اقامت و زندگی به همراه دانشجو را صادر می نماید ، البته همراهان دانشجویان می توانند با دریافت ویزای توریستی به مدت حداکثر 3 ماه به این کشور سفر و دانشجوی خود را همراهی نمایند.

اما در صورت نیاز به اقامت بلند مدت باید حتما ویزای همراه دانشجو را دریافت نمایند ، شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا بدین صورت است که حداکثر اعتبار آن 2 سال بوده اما قابل تمدید می باشد و این ویزا مادامی که دانشجو درترکیه در حال تحصیل باشد و ویزای تحصیلی داشته باشد ، برای خانواده‌ وی قابل تمدید است ، مدت اعتبار ویزای همراه دانشجو نمی تواند از مدت زمان اجازه اقامتی که به دانشجو داده شده است بیش تر باشد.

همچنین باید توجه کنید فرزندان زیر 18 سال متقاضی می توانند در مدارس ابتدائی و متوسطه در ترکیه بدون نیاز به دریافت ویزای تحصیلی مشغول به تحصیل شوند ، اما همسر دانشجو نمی تواند به تحصیل و یا کار در این کشور مشغول شود ، کار در ترکیه نیازمند داشتن شرایط و کسب مجوزهای خاصی دارد که می توانید با مراجعه به مقاله مربوطه از تمامی شرایط ، قوانین و مدارک مورد نیاز جهت کار در این کشور اطلاعات کافی را به دست آورید.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا ترکیه

دانشجویان بین المللی با تحصیل دکترا در ترکیه می توانند علاوه بر تحصیل به کار در این کشور نیز مشغول شوند و درآمدی را برای کمک مخارج زندگی خود در این کشور به دست آورند ، توجه کنید که تمامی دانشجویان خارجی برای انجام کار پاره وقت در این کشور باید مجوز آن را از طریق سفارت ترکیه در کشورشان به دست آورند تا قادر به استخدام در این کشور باشند.

دانشجویان مقاطع تکمیلی در ترکیه حداکثر 20 ساعت در هفته را می توانند به کار مشغول شوند در صورتی که به تحصیل آنان خدشه ای وارد نکرده و باعث افت تحصیلی آنان نگردد ، اما از مهمترین فرصت های شغلی برای دانشجویان مقطع دکترا انجام کار در محیط های دانشگاهی می باشد.

دانشجویان این دوره می توانند به عنوان دستیار و یا تکنسین های پژوهشی در حین انجام پروژه تحقیقاتی خود نزد استاد راهنمای خودشان در دانشگاه ها مشغول به فعالیت شوند و در مقابل انجام این کارها حقوق و دستمزد دریافت نمایند ، همچنین آنان می توانند از مشاغلی که دانشگاه به آنان محول می نماید مانند : برگزاری کلاس آموزشی ، تحصیح برگه و اوراق و یا انجام امور اداری دانشگاه درآمد و حقوق به دست آورند ؛ یک دانشجوی مشغول به تحصیل دکترا در ترکیه می تواند در حین تحصیل خود حداقل 2700 لیر تا 7000 لیر درآمد را به دست آورد که بستگی به شغل و کار وی خواهد داشت.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا ترکیه

مزایای اخذ مدرک دکترا از ترکیه

تا این بخش از مقاله ما با شرایط تحصیل و برخی از مزایای اخذ مدرک دکترا از ترکیه آشنا شدید ، همانطور که گفتیم تحصیل دکترا در ترکیه برای متقاضیان از کشورمان دارای مزیت های بسیاری است که تحصیل را برای آنان راحت تر و جذاب تر می نماید که در ادامه مهم ترین آنان را به شما یادآور می شویم.

مزایای اخذ مدرک دکترا از ترکیه
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و اعطای مدارک قابل قبول در اکثر کشورهای جهان
  • هزینه های تحصیل و زندگی ارزان و مقرون به صرفه
  • اعطای بورسیه های مناسب به دانشجویان واجد شرایط
  • امکان تحصیل این مقطع به دو زبان ترکی و انگلیسی
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل و کسب کمک خرج
  • بازار کار مناسب و فراهم پس از دریافت مدرک برای دانشجویان این مقظع
  • اجازه اقامت موقت در این کشور جهت یافتن شغل پس از تحصیل
  • امکان اشتغال و دریافت اقامت دائم پس از دریافت مدرک در این مقطع
  • درآمد بالای فارغ التحصیلان مقطع دکترا در ترکیه
  • فاصله زمانی و مکانی کم و کوتاه با کشورمان

وبینار تحصیل در دانشگاه های ترکیه

در این وبینار که توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه شده تلاش کردیم شما را با تمام جوانب تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های معتبر ترکیه آشنا کنیم ، در حدود دو ساعت به صحبت های سپیده یگانه از همکاران ما در موسسه رجبی گوش کنید و سپس با درج نام و شماره تماس خود در لیست تماس های رایگان ما قرار بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل مقطع دکترا در دانشگاه های ترکیه بدون آزمون ورودی و با دریافت بورسیه هایی با پوشش کامل!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کار و اقامت بعد از دکترا ترکیه

شاید یکی از دغدغه های مهم دانشجویان یافتن کار و اقامت بعد از دکترا ترکیه می باشد که خوشبختانه این کشور به فارغ التحصیلان خارجی در این مقطع 1 سال اجازه اقامت موقت و زندگی در این کشور را داده تا بتوانند شغلی مناسب را برای خود یافته و در آن شاغل شوند ، باید گفت برای این که بتوانید بعد از تحصیل دکترا در ترکیه اقامت این کشور را به دست آورید یا باید ویزای کار این کشور را گرفته و یا ملکی در ترکیه خریداری نمایید.

چنان چه متقاضی نتواند در مدت 1 سال اقامت موقت خود شغلی را بیابد و در آن مشغول به کار شود ، باید ترکیه را ترک کرده و از کشور خود به ادامه جستجوی کار در این کشور بپردازد ، اما چنان چه شغلی مناسب را یافتید باید کارفرمای شما درخواستی را مبنی بر استخدام شما و نیاز به صدور ویزای کار به وزارت کار ترکیه ارسال نماید تا این ویزا برایتان صادر شود.

ویزای کاری که در ابتدا برای شخص صادر می شود 1 ساله بوده و در صورت ادامه کار و نیاز کارفرما قابل تمدید می باشد و پس از 5 سال اقامت و زندگی در این کشور ویزای کار مستقل و پس از 8 سال اقامت و زندگی در این کشور ویزای کار دائم برای متقای صادر می گردد.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در ترکیه

از مهم ترین شرایط تحصیل دکترا در ترکیه داشتن مدرک دوره کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر کشورمان در رشته مربوطه است که باید به همراه مدرک دوره لیسانس و ریز نمرات این مقاطع با ترجمه کامل و معتبر به دانشگاه ارائه شوید.

 علاوه بر این شما باید از تسلط بالا و کافی به زبان های ترکی و انگلیسی برخوردار باشید و مدرکی معتبر با سطح و یا نمره ای بالا را در زبان قابل ارائه رشته مد نظرتان به دانشگاه ارائه کنید

شروع ترم تحصیلی دکترا ترکیه به طور معمول در ماه های اکتبر ، فوریه و ژانویه می باشد.

تحصیل دکترا در ترکیه بسیار مناسب دانشجویان متاهل است ، زیرا این کشور به راحتی به همراهان دانشجویان محصل در این کشور شامل همسر ، فرزندان زیر 18 سال و فرزندان وابسته بالای 18 سال اجازه اقامت و زندگی به همراه دانشجو را صادر می نماید.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا بدین صورت است که حداکثر اعتبار آن 2 سال بوده اما قابل تمدید می باشد و این ویزا مادامی که دانشجو درترکیه در حال تحصیل باشد و ویزای تحصیلی داشته باشد ، برای خانواده‌ وی قابل تمدید است.

یک دانشجوی مشغول به تحصیل دکترا در ترکیه می تواند در حین تحصیل خود حداقل 2700 لیر تا 7000 لیر درآمد را به دست آورد که بستگی به شغل و کار وی خواهد داشت.

تحصیل دکترا در ترکیه نیازمند کسب اطلاعاتی جامع و کامل دارد تا بتوان در بهترین دانشگاه ممکن با مخارجی ارزان به تحصیل مشغول شد ، شما می توانید برای کسب مشاوره های رایگان و استفاده از تجارب مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی با کارشناسان و مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز ارتباط برقرار نمایید و یک اقامت و تحصیل موفق در خارج از کشور را تجربه نمایید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در ترکیه را با دقت بخوانید و با سیستم آموزشی ، آزمون ها و بورسیه های تحصیلی در این کشور مطلع شوید.

شرایط تحصیل دکترا در ترکیه را با سایر کشورها مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (91 امتیاز)
منو
خانه