دانشگاه های خصوصی استانبول ترکیه

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
دانشگاه پیری ریس استانبول
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

دانشگاه های خصوصی استانبول ترکیه به شما کمک می کنند تا مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکترای خود را دنبال کنید و در مقایسه با سایر کشور ها بدون به خطر انداختن کیفیت و اعتبار ، یک گزینه ارزان قیمت برای آموزش را ارائه می دهند ، در ادامه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا با تعدادی از دانشگاه های خصوصی استانبول آشنا شوید.

استانبول مقصد بسیار مهمی در جهان است ، مردم برای اهداف مختلفی مانند گردشگری ، سرمایه گذاری ، معالجه پزشکی و تحصیل و غیره به استانبول می آیند ، هر ساله بسیاری از دانشجویان از کشور های مختلف برای تحصیل به استانبول می آیند ، برای تحصیلات عالی استانبول می تواند در فهرست مکان های مناسب برای تحصیل شما در خارج از کشور قرار گیرد زیرا بهترین و عالی ترین دانشگاه های خصوصی در ترکیه در این شهر قرار دارند است.

دانشجویان بین المللی به راحتی و بدون دردسر در استانبول زندگی می کنند ، جو نیز برای همه افراد خارج از کشور مناسب است ، به همین دلیل ترکیه یکی از انتخاب های دانشجویان بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور است ، بیش از ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در استانبول وجود دارد که ۳۰ دانشگاه آن در بین دانشگاه های خصوصی قرار دارند.

در مقاله تحصیل در ترکیه ، شما را با چگونگی دریافت ویزای تحصیلی ترکیه ، هزینه های زندگی دانشجویی ، بورسیه های تحصیلی ترکیه آشنا کرده ایم ؛ حتما مقاله را مرور کنید.

دانشگاه های خصوصی استانبول ترکیه

دانشگاه بیلگی

دانشگاه بیلگی استانبول رسما در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد ، یک دانشگاه خصوصی واقع در استانبول ترکیه است که دارای ۴ پردیس SantralIstanbul ، Kuştepe ، Dolapdere و Kozyatağı است که در شهر استانبول واقع شده اند.

از سال ۲۰۲۰ ، دانشگاه بیلگی استانبول نزدیک به ۲۰،۰۰۰ دانشجو و ۴۵،۰۰۰ دانش آموخته دارد ، تقریبا ۱۵۰۰ عضو دانشگاهی ؛ ۷ دانشکده ، ۳ انستیتو ، ۴ مدرسه ، ۳ آموزشگاه حرفه ای و بیش از ۱۵۰ برنامه که به دانشجویان کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد خود آموزش می دهد ، دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده معماری ، کسب و کار ، ارتباطات ، مهندسی و علوم طبیعی ، علوم بهداشت ، حقوق ، علوم اجتماعی و علوم انسانی می باشد ، لازم به ذکر است که زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی است.

دانشگاه بیلگی استانبول در لیست ۱۳۰ دانشگاه برتر QS در “دانشگاه های برتر در حال ظهور در اروپا و آسیای میانه” در سال ۲۰۲۰ قرار دارد و بیلگی در میان ۴ دانشگاه برتر پایه در ترکیه قرار دارد ؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته تحصیلی متفاوت است و از ۸۱۰۰ تا ۹۷۲۰ دلار برای هر سال تحصیلی است ، هزینه تحصیل در دانشکده های فنی و حرفه ای این دانشگاه ۲۲۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه کوچ استانبول

دانشگاه کوچ یک دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی در استانبول ترکیه است ، در سال ۱۹۹۳ آموزش خود را در ساختمانهای موقت در اوستینیه آغاز كرد و در سال ۲۰۰۰ به محوطه فعلی روملیفنری در نزدیكی سارایر منتقل شد ، دانشگاه کوچ با توجه به رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۱۸ در بالاترین رتبه در ترکیه قرار گرفت.

دانشگاه کوچ استانبول

این دانشگاه در حال حاضر از دانشکده های علوم اجتماعی و انسانی ، علوم اداری و اقتصادی ، علوم ، مهندسی ، حقوق ، پرستاری و پزشکی تشکیل شده است و ۲۲ برنامه کارشناسی ، ۲۹ کارشناسی ارشد و ۳۰ برنامه دکترا ارائه می دهد.

دانشگاه کوچه حدود ۷۰۰۰ دانشجو را در خود جای داده است و دانشجویان بین المللی از کشور های مختلف را می پذیرد و دارای شبکه گسترده ای از بیش از ۲۵۰ دانشگاه شریک از جمله دانشگاه کالیفرنیا و سایر دانشگاهها مانند دانشگاه نورث وسترن ، دانشگاه کرنل و دانشگاه جورج تاون است.

این دانشگاه برنامه های میان رشته ای را همه به زبان انگلیسی ارائه می دهد ، دانشگاه کوچ دارای یک محوطه زیبا با کلیه خدمات پشتیبانی علمی لازم برای دانشجویان و دارای آزمایشگاه ها و امکانات مجهز می باشد ، همچنین پتانسیل بالایی برای جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه در همه زمینه های کاری وجود دارد ، هزینه تحصیل در این دانشگاه ۱۹٫۵۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی است.

دانشکده بیکنت

دانشگاه بیکنتیک دانشگاه بنیادی در استانبول ، ترکیه است که با ۲۹۴۰۱ دانشجو به زبان های انگلیسی ، ترکیبی ترکی و انگلیسی تدریس می کند ، دانشگاه بیكنت با برنامه های سقراط و اراسموس با دانشگاه های اروپایی توافق نامه هایی دارد كه به دانشجویان اجازه ادامه تحصیل در یك دانشگاه اروپایی را می دهد.

دانشگاه بیکنت دانشگاهی است که در مدت زمان کوتاهی به شهرت می رسد و تیم های خاص خود را ایجاد می کند که بهترین روند آموزشی را برای دانشجویان فراهم می کند ، این دانشگاه در سال ۱۹۹۷ در استانبول توسعه یافت که در ۷۱ امین موقعیت در ترکیه و ۴۴۷۲ در سراسر جهان قرار گرفت.

این دانشگاه دارای دانشکده های علوم و ادبیات ، علوم اقتصادی و علوم اجرایی ، مهندسی و معماری ، حقوق ، هنر های زیبا ، ارتباطات ، پزشکی ، دندانپزشکی ، علوم کاربردی ، زبان های خارجی و خدمات بهداشت و دپارتمان های مختلف می باشد ، هزینه تحصیل در این دانشگاه بسته به مقطع تحصیلی و ملیت دانشجو متفاوت است که ۵۰۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است.

دانشگاه بهجصیر

دانشگاه بهجصیر (BAU) یک موسسه آموزشی خصوصی در ترکیه است که در سمت اروپایی استانبول واقع شده است ، مجمع ملی ترکیه مجوز تاسیس این دانشگاه را توسط بنیاد آموزش و پرورش Bahçeşehir Uğur در سال ۱۹۹۸ صادر كرد ؛ این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه های ترکیه است که سخنرانی های خود را به زبان انگلیسی دارد و بنابراین دانشجویان متقاضی BAU باید مهارت انگلیسی بالایی داشته باشند.

این دانشگاه از ۸ دانشکده ، ۱ دانشکده زبان و ۲ آموزشگاه حرفه ای تشکیل شده است ، چهار موسسه آموزش تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد ، ۱۷،۰۴۸ دانشجوی ثبت نام شده در این دانشگاه تحصیل می کنند ، تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۰ هزار و ۱۳۷ دانشجو و تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد ۴ هزار و ۷۱۶ نفر است ؛ تعداد دانشجویان مقطع کاردانی ۱۰۷۲ نفر است ، حدود ۱۰۴۷ استاد دانشگاهی در دانشگاه سخنرانی می کنند و ۵۰۶ نفر از پرسنل اداری در دانشگاه کار می کنند.

دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده های حقوق ، اقتصاد ، علوم اجتماعی ، ارتباطات ، معماری و طراحی ، مهندسی و علوم طبیعی ، علوم بهداشت و پزشکی است ، هزینه تحصیل در این دانشگاه بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است و بین ۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی است ، ضمناً اگر شما به تحصیل در رشته های علوم پزشکی علاقه مندید ، ترکیه یکی از گزینه های پر رنگ و جذاب برای ایرانی هاست ؛ دانشگاه های پزشکی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت بوده و هزینه تحصیل نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی پایین تر است ، مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه کمک بزرگی به شما خواهد بود.

دانشگاه خصوصی سابانچی

دانشگاه سابانچی در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد ، یک دانشگاه پایه جوان است که در یک پردیس ۱٫۲۶ میلیون متر مربعی واقع شده است و حدود ۴۰ کیلومتر از مرکز شهر استانبول فاصله دارد ، اولین دانش آموزان آن در سال ۱۹۹۹ پذیرش شدند ؛ اولین جلسه علمی در ۲۰ اکتبر ۱۹۹۹ آغاز شد.

دانشگاه خصوصی سابانچی

در ترکیه در رتبه ۱۵ و در جهان ۱۴۹۰ قرار دارد ، این دانشگاه بالاترین سطح تحصیلات و تحقیقات را در زمینه های علوم طبیعی ، مهندسی ، هنر ، علوم اجتماعی و سازمان ارائه می دهد ، همه این موارد توسط اعضای هیئت علمی با تجربه بین المللی انجام می شود ، این دانشگاه دارای دانشکده های هنر و علوم اجتماعی ، کسب وکار ، مهندسی و علوم طبیعی می باشد.

زبان آموزش در دانشگاه سابانچی انگلیسی است ، دانش آموزانی که در آزمون تسلط به زبان انگلیسی قبول می شوند برنامه های کارشناسی خود را شروع می کنند در حالی که کسانی که از استاندارد های مهارت زبان انگلیسی برخوردار نیستند در دانشکده زبان ثبت نام می کنند ، هزینه تحصیل در این دانشگاه ۱۰۱٫۴۶۵ لیر ترکیه است.

دانشگاه آکی بادم(ACU)

دانشگاه آکی بادم در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد ، یک دانشگاه بنیادی غیرانتفاعی در استانبول ، ترکیه است که به حوزه علوم بهداشت اختصاص دارد ، از سال ۲۰۱۹ ، ACU از طریق دانشکده پزشکی ، دانشکده داروسازی ، علوم بهداشتی ، دانشکده هنر و علوم ، دانشکده مهندسی ، دو آموزشگاه حرفه ای و چهار مدرسه تحصیلات تکمیلی به ۴۳۷۴ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد ، انستیتوی علوم بهداشتی ، انستیتوی علوم اجتماعی ، انستیتوی علوم طبیعی و کاربردی و انستیتوی سنولوژی خدمات ارائه می دهد ؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است و بین ۱۲۵۰۰ دلار تا ۲۷۰۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی است.

ACU برای اهداف آموزشی و پژوهشی در یک پردیس اصلی و دو بیمارستان وابسته (بیمارستان Acıbadem Maslak و Acıbadem Atakent) فعالیت می کند ، پردیس Kerem Aydınlar ، واقع در قسمت آسیایی استانبول ، زندگی ممتازی در دانشگاه به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشگاه Kadir Has

دانشگاه Kadir Has یکی از بهترین دانشگاه ها برای کسانی است که مایل به تحصیلات عالی در زمینه علمی هستند ، این دانشگاه در سال ۱۹۹۷ در فاتح استانبول تأسیس شد و در رتبه ۵۰ دانشگاه های خصوصی استانبول و ۳۴۷۷ رتبه جهان قرار گرفت ، دانشگاه Kadir دوره های مختلفی را برای دانشجویانی که می خواهند شغل خود را در رشته های مهندسی ، حقوق ، اقتصادی ، علوم طبیعی ، علوم اجتماعی و موارد دیگر ادامه دهند فراهم می کند.

دانشگاه Kadir Has دارای شش دانشکده است که شامل دانشکده هنر و طراحی ؛ دانشکده ارتباطات دانشکده اقتصاد ، علوم اداری و اجتماعی ؛ دانشکده مهندسی و علوم طبیعی ؛ دانشکده حقوق و دانشکده مدیریت است ، هزینه تحصیل در این دانشگاه ۱۲۰۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه خصوصی یدی تپه

دانشگاه یدی تپه یک دانشگاه بنیادی خصوصی است که در استانبول ترکیه واقع شده است ، دانشگاه یدی تپه که توسط بنیاد آموزش و فرهنگ استانبول در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد ، اکنون ادعا می کند که بزرگترین دانشگاه از بین ۷۴ دانشگاه بنیادی در ترکیه است ، دانشجویان هزینه هایی را پرداخت می کنند که متناسب با رشته و دانشکده متفاوت است و بین ۸۵۰۰ تا ۲۷۵۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه خصوصی یدی تپه

دانشگاه یدی تپه در یک پردیس دانشگاهی Kayisdagi در سمت آسیایی استانبول واقع شده است ، با این حال ، دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان دانشگاه در مکان های دیگری در سمت آسیایی شهر واقع شده اند.

همه برنامه های دانشگاهی به زبان انگلیسی ارائه می شوند و تنها یک برنامه در علوم سیاسی و روابط بین الملل به زبان فرانسه ، یک برنامه مدیریت بازرگانی به زبان آلمانی و یک برنامه هنر و طراحی به ایتالیایی ارائه می شود.

دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده علوم کاربردی ، معماری ، هنر و علوم ، ریاضیات ، بازرگانی ، ارتباطات ، دندانپزشکی ، علوم اقتصادی و اداری ، آموزش ، مهندسی ، هنرهای زیبا ، علوم بهداشتی ، حقوق ، پزشکی و داروسازی است.

دانشگاه اوزیگین

دانشگاه اوزیگین در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و در ترکیه ۶۲ و ۴۰۳۹ جهانی است ، این دانشگاه به دلیل کادر آموزشی و همچنین استخر المپیک ، سالن بدن سازی و استادیوم المپیک مشهور است ؛ دانشگاه اوزیژین قصد دارد با تولید دانش اصیل ، خلاق و ارزشمند با سیستم آموزشی کاملا مدرن ، ساختار نوآورانه و برنامه های آموزشی گرا در بخش خدمات و همچنین در دسترس بودن همه دانشجویان از طریق کمک هزینه تحصیلی موثر ، به توسعه جامعه ترکیه کمک کند ؛ این دانشگاه دارای دانشکده معماری و طراحی ، تجارت ، مهندسی ، حقوق ، علوم اجتماعی و علوم کاربردی است.

دانشگاه دوگوس

دانشگاه دوگوس در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد که ۲۷ دوره UG ، ۱۱ موسسه عالی و ۲۵ دوره PG را ارائه می دهد ، این دانشگاه فرصتی را برای دانشجویانی فراهم می کند که در یک دوره یک ساله انگلیسی در سایر دانشگاههای خصوصی انگلیس و آمریکا شرکت می کنند ؛ دانش آموزان می توانند فرصت یادگیری زبانهای مختلف مانند عربی ، چینی ، آلمانی و روسی را بدست آورند.

دانشگاه دوگوس یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه است که در ترکیه در رتبه ۶۶ و ۴۲۱۸ در جهان قرار دارد ، این دانشگاه دارای دانشکده های هنر و علوم ، حقوق ، اقتصاد و علوم اجرایی ، مهندسی و هنر و طراحی است ، هزینه تحصیل در این دانشگاه بر اساس رشته تحصیلی ، زبان و مقطع تحصیلی متفاوت است و بین ۲۵۷۱٫۰۰ دلار تا ۶٫۴۸۰٫۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه Altınbaş

دانشگاه Altınbaş یک دانشگاه بنیادی در استانبول است ، این دانشگاه در سال ۲۰۰۸ به عنوان دانشگاه Kemerburgaz استانبول تاسیس شد و در سال ۲۰۱۷ به نام فعلی تغییر یافت ؛ دانشگاه آلتینباش بیش از ۳۷۰۰ دانشجوی بین المللی از ۸۴ کشور دارد ، بیش از ۳۸٪ دانشجویان بین المللی هستند ؛ این دانشگاه دارای ۳ پردیس واقع در استانبول است که در Bağcılar ، Bakırköy و Şişli واقع شده اند.

این دانشگاه دارای دانشکده های پزشکی ، مهندسی و علوم طبیعی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، حقوق ، علوم کاربردی ، مدیریت ، هنر های زیبا و طراحی می باشد ، هزینه تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته تحصیلی متفاوت است که بین ۸۵۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار است.

دانشگاه معروف آیدین استانبول

دانشگاه آیدین استانبول یک دانشگاه خصوصی است که در تاریخ ۱۸ مه ۲۰۰۷ در استانبول ، ترکیه گسترش یافت ، این دانشگاه شامل ۱۰ دانشکده یعنی دانشکده های هنر و علوم ، ارتباطات ، دندانپزشکی ، اقتصاد ، آموزش ، مهندسی ، هنرهای زیبا ، حقوق و پزشکی است ؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه بر اساس رشته های تحصیلی مختلف متفاوت است و بین ۱۵۰۰۰تا ۱۷۰۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی هست.

دانشگاه معروف آیدین استانبول

دانشگاه Bezmialem Vakıf

دانشگاه Bezmialem یکی از اولین دانشگاه های موضوعی تحقیق در علوم بهداشت و زندگی در ترکیه و همچنین یک دانشگاه بنیادی غیرانتفاعی است که هدف آن پیشرفت در آموزش ، تحقیقات و مراقبت های بهداشتی است ، این مرکز با ۳ بیمارستان اصلی و سه کلینیک سرپایی در هر دو قاره استانبول ، روزانه به ۳۵۰۰ دانشجو و خدمات بالینی به ۸۰۰۰ بیمار آموزش می دهد.

دانشگاه Bezmialem دارای ۴ دانشکده پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی و همچنین ۶ بخش فیزیوتراپی و توان بخشی ، پرستاری ، شنوایی شناسی ، بهداشت و درمان است.

دانشگاه Fatih Sultan Mehmet Vakıf (FSMVU)

دانشگاه Fatih Sultan Mehmet Vakıf (FSMVU)یک موسسه آموزش عالی است که در سال ۲۰۱۰ توسط اداره کل بنیادهای جمهوری ترکیه تأسیس شد و هدف آن پیشگام بودن در آموزش و تحقیقات عالی ترکیه است.

FSMVU در حال حاضر دارای ۷ دانشکده ، ۱ موسسه ، ۲ آموزشگاه حرفه ای ، ۲ آموزشگاه زبان ، ۱۵ مرکز تحقیقاتی و ۱ مرکز واقع در ۶ پردیس در شبه جزیره تاریخی استانبول است ؛ این دانشگاه دارای دانشکده های ادبیات ، مهندسی ، معماری و طراحی ، هنر های زیبا ، حقوق ، علوم اسلامی و آموزش است.

دانشگاه هالیچ

دانشگاه هالیچ یک دانشگاه بنیادی است که در سال ۱۹۹۸ توسط بنیاد لوسمی کودکان در ترکیه تاسیس شد ، دارای ۲۱ بخش آکادمیک را در پنج دانشکده خود با سه دانشکده ، دانشکده پرستاری ، دانشکده تربیت بدنی و ورزش و دانشکده علوم بهداشت و هنرستان ارائه می دهد ، هزینه تحصیل در این دانشگاه بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است و ۳۵۰۰ دلار به بالا برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه مدیپول یک دانشگاه خصوصی در استانبول ترکیه است ، این بنیاد توسط بنیاد آموزش و تحقیقات بهداشت در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد ؛ بنیانگذار آن Fahrettin Koca است ، این دانشگاه از ۱۲ دانشکده شامل دانشکده دندانپزشکی ، داروسازی ، هنر های زیبا ، آموزش ، حقوق ، تجارت ، علوم انسانی ، مهندسی و علوم طبیعی ، ارتباطات و علوم بهداشت ، ۵ انستیتو و ۴ کالج حرفه ای تشکیل شده است ، ۳۰،۲۳۲ دانشجوی ثبت نام شده در این دانشگاه تحصیل می کنند ، هزینه تحصیل در این دانشگاه بین ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه ایشیک

دانشگاه ایشیک یک دانشگاه خصوصی است که در استانبول ترکیه واقع شده است ، این دانشگاه بخشی از مدارس ایشیک بنیاد مدارس Feyziye است که توسط مدرسه Feyz-i Sıbyan در شهر سالونیکا در ۱۴ دسامبر ۱۸۸۵ تأسیس شد ؛ این دانشگاه دارای دانشکده های مهندسی ، هنر و علوم ، اقتصاد ، هنر های زیبا و موسسه های علوم و مهندسی و علوم اجتماعی می باشد ، هزینه تحصیل در این دانشگاه ۸۰۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه آموزش عالی آرل استانبول

دانشگاه آموزش عالی آرل استانبول آموزش یادگیری زندگی یک دانشگاه غیرانتفاعی خصوصی است که در استانبول ترکیه واقع شده است ، در سال ۲۰۰۷ توسط بنیاد آموزش و فرهنگ کمال گوزوکارا تأسیس شد ؛ تدریس بیشتر به زبان انگلیسی انجام می شود و دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا نیز وجود دارد ، این دانشگاه دارای دانشکده های پزشکی ، هنر های بصری ، اقتصاد ، ارتباطات و علوم مهندسی است ؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه ۲۲۵۷ دلار برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه بیلیم

دانشگاه بیلیم استانبول یک دانشگاه خصوصی است که در استانبول ، ترکیه واقع شده است ، این دانشگاه در سال ۲۰۰۶ توسط بنیاد قلب و عروق ترکیه تأسیس شد ؛ این دانشگاه پزشکی ، هنر و علوم و موسسه علوم بهداشت می باشد.

دانشگاه Kultur استانبول

دانشگاه Kultur استانبول (IKU) یکی از بسیاری از دانشگاههای خصوصی است که در استانبول ، ترکیه واقع شده است ، مجموعا چهار پردیس دارد که همگی در قسمت غربی استانبول در مجاورت یکدیگر هستند ؛ این سه پردیس در Şirinevler ، İncirli ، Basın Ekspres و Ataköy واقع شده اند ، این دانشگاه غیر انتفاعی در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد ، این دانشگاه دارای پنج مدرسه و دو آموزشگاه حرفه ای است که شامل دانشکده حقوق ، اقتصاد ، هنر و طراحی ، معماری ، مهندسی ، علوم ، آموزش و علوم بهداشت است.

دانشگاه صباحاتین زعیم استانبول

دانشگاه صباحاتین زعیم استانبول یک موسسه آموزش عالی خصوصی ترکیه است که توسط “Ilim Yayma Vakfı” در ۲۴ آوریل ۲۰۱۰ تأسیس شد ، تحصیلات در دانشگاه از ترم ۱۲-۲۰۹۰ آغاز شد این دانشگاه دارای دانشکده علوم ، حقوق ، مهندسی و علوم طبیعی ، تجارت ، علوم انسانی و علوم اجتماعی ، مراقبت های پزشکی ، علوم اسلامی و پزشکی است ؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه برای مقطع کارشناسی ۴۵۰۰۰ لیر ترکیه برای هر سال است.

دانشگاه صباحاتین زعیم استانبول

دانشگاه بازرگانی استانبول

دانشگاه بازرگانی استانبول یک دانشگاه خصوصی است که در سال ۲۰۰۱ توسط اتاق بازرگانی استانبول تاسیس شد.

این دانشگاه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین برنامه های دکترا را در استانبول ارائه می دهد ، هدف اصلی دانشگاه تجارت استانبول افزایش و توسعه سرمایه انسانی واجد شرایط است که به اقتصاد ، تجارت و صنعت ترکیه کمک خواهد کرد.

دانشگاه Maltepe

دانشگاه Maltepe یک دانشگاه خصوصی است که در منطقه Maltepe استانبول ، ترکیه واقع شده است ، در ۹ ژوئیه ۱۹۹۷ توسط “بنیاد آموزش و پرورش مرمره استانبول” (İMEV) تأسیس شد ، این موسسه دارای دامنه وسیعی از آموزش است که از سطح ابتدایی تا دانشگاه شروع می شود ؛ این دانشگاه دارای دانشکده های آموزشی ، علوم طبیعی ، هنر های زیبا ، حقوق ، اقتصاد ، علوم ارتباطات ، معماری ، مهندسی و پزشکی است ؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی ۱۲۰۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه MEF

دانشگاه MEF یک دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی در استانبول است که توسط بنیاد تحقیقات و تحقیقات علمی İbrahim Arıkan تاسیس شده است ، در سال تحصیلی ۲۰۱۴-۲۰۱۵ افتتاح شد ؛ این اولین دانشگاه در جهان است که مدل آموزشی “کلاس واژگون” را در کل دانشگاه اتخاذ کرده است ، این دانشگاه دارای دانشکده های آموزش ، حقوق ، اقتصاد ، مهندسی ، هنر و کشاورزی است ؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی ۵۴۵۲۰ لیر ترکیه است.

دانشگاه نیشانتاشی

دانشگاه نیشانتاشی یک موسسه آموزشی خصوصی و غیرانتفاعی است که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و در استانبول ، ترکیه واقع شده است ، این دانشگاه توسط بنیاد آموزش و فرهنگ نیشانتاشی پشتیبانی مالی می شود ، این دانشگاه آموزش را در دوره آکادمیک ۲۰۱۰-۱۱ آغاز کرد ، در حال حاضر این دانشگاه دارای دانشکده های اقتصاد ، مهندسی ومعماری و هنر و طراحی است ، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ۳۶۰۰ دلار برای هر سال است.

دانشگاه پیری ریس استانبول

دانشگاه پیری ریس یک دانشگاه خصوصی است که توسط بنیاد آموزش دریایی ترکیه در سال ۲۰۰۸ در استانبول ترکیه تاسیس شده است ، این دانشگاه از چهار دانشکده و دو انستیتو تشکیل شده است که شامل دانشکده علوم و ادبیات ، دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی ، دانشکده مهندسی ، دانشکده دریایی ، موسسه علوم و موسسه علوم اجتماعی می باشد ؛ هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۵۰۰ دلار برای هر سال است.

دانشگاه پیری ریس استانبول

دانشگاه اوکان

دانشگاه اوکان یک دانشگاه خصوصی در استانبول است ، این دانشگاه دارای دانشکده های حقوق ، پزشکی تجارت ، دندانپزشکی ، مهندسی ، علوم بهداشت ، علوم انسانی و علوم اجتماعی ، هنر ، طراحی و معماری است ، هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی از ۴۶۰۰ دلار ، در مقطع کارشناسی ارشد از ۶۰۰۰و در مقطع دکتری از ۱۲۰۰۰ دلار برای سال تحصیلی است.

دانشگاه ینی یوزییل

دانشگاه ینی یوزییل در سال ۲۰۰۹ در استانبول تاسیس شد ، این دانشگاه بیشتر در زمینه پزشکی فعالیت دارد و دارای دانشکده های پزشکی ، دندانپزشکی ، مهندسی پزشکی ، مهندسی برق ، معماری ، داروسازی ، پرستاری ، سلامت کار و ایمنی ، حقوق ، بیهوشی و غیره می باشد.

سوالات پر تکرار دانشگاه های خصوصی ترکیه

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با بسیاری از دانشگاه های خصوصی ترکیه آشنا شدید ، چنانچه به رشته خاصی علاقه مندید و نمی دانید در کدام دانشگاه ارائه می شود ، کافیست نام رشته را در بخش دیدگاه درج کنید تا ما به شما نام دانشگاه و هزینه های تحصیل در آن را اعلام کنیم.

معتبر ترین دانشگاه در بین دانشگاه های خصوصی استانبول ترکیه کدام است؟

دانشگاه بیلگی استانبول در لیست 130 دانشگاه برتر QS در دانشگاه های برتر در حال ظهور در اروپا و آسیای میانه در سال 2020 قرار دارد و بیلگی در میان 4 دانشگاه برتر پایه در ترکیه قرار دارد.

به جز زبان ترکی و انگلیسی ، آیا برنامه های تحصیلی به زبان های دیگر هم در دانشگاه های خصوصی استانبول ترکیه ارائه می شود؟

همه برنامه های دانشگاهی به زبان انگلیسی ارائه می شوند و تنها یک برنامه در علوم سیاسی و روابط بین الملل به زبان فرانسه ، یک برنامه مدیریت بازرگانی به زبان آلمانی و یک برنامه هنر و طراحی به ایتالیایی در دانشگاه یدی تپه ارائه می شود.

با توجه به اینکه گفتید زبان تحصیل در دانشگاه های خصوصی استانبول ترکیه انگلیسی است اگر من زبانم قوی نباشد باید چکار کنم؟

شما می توانید به دانشگاه سابانچی بروید ؛ دانش آموزانی که در آزمون تسلط به زبان انگلیسی قبول می شوند برنامه های کارشناسی خود را شروع می کنند در حالی که کسانی که از استاندارد های مهارت زبان انگلیسی برخوردار نیستند در دانشکده زبان ثبت نام می کنند ، هزینه تحصیل در دانشگاه سابانچی 101.465 لیر ترکیه است.

هزینه تحصیل در دانشگاه بیگلی ترکیه چقدر است؟

هزینه تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته تحصیلی متفاوت است و از 8100 تا 9720 دلار برای هر سال تحصیلی است ، هزینه تحصیل در دانشکده های فنی و حرفه ای این دانشگاه 2200 تا 2400 دلار برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه کوچ ترکیه چه رشته هایی را ارئه می دهد و هزینه تحصیل در آن چقدر است؟

این دانشگاه در حال حاضر از دانشکده های علوم اجتماعی و انسانی ، علوم اداری و اقتصادی ، علوم ، مهندسی ، حقوق ، پرستاری و پزشکی تشکیل شده است و 22 برنامه کارشناسی ، 29 کارشناسی ارشد و 30 برنامه دکترا ارائه می دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه 19.500 دلار برای هر سال تحصیلی است.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با توجه به محبوبیت و اعتبار دانشگاه های ترکیه دانشگاه های خصوصی استانبول ترکیه را معرفی کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شهر های تهران و شیراز تماس برقرار کنید همچنین اگر قصد مهاجرت کاری به ترکیه را دارید و یا می خواهید پس از اتمام تحصیل در این کشور زیبا کار کنید ، می توانید مقاله کار در ترکیه را بخوانید تا با مشاغل مورد نیاز این کشور ، حقوق و دستمزد و متوسط هزینه زندگی بیشتر آشنا شوید.

Rate this post

12 دیدگاه در “دانشگاه های خصوصی استانبول ترکیه

  1. نسیم گفت:

    رشته حسابداری و طراحی و دوخت و معماری

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      اگر سوالی دارید دقیق مطرح بفرمایید
      با تشکر

  2. نسرین گفت:

    با سلام و شب بخیر
    دختر من سال دوازدهم و انسال بلافاصله بعد دیپلم میخواد بره ترکیه دندان بخونه.
    دانشگاه bezmialemچطور دانشگاهی هست؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      به صورت کلی کیفیت آموزشی مناسبی دارد ولی مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست.

      با تشکر از سوال شما

  3. آتیه گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون🙏🏽
    من رشتم طراحیدوخت هست دانشگاه نیشانتاشی دانشگاه خوبی برای رشته ی من هست؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای رسیدن به پاسخ این سوال باید شرایط شما دقیق تر بررسی شود.

      با تشکر از سوال شما

  4. بهرام معیری گفت:

    سلام برای رشته کاردانی هتل داری کدام دانشگاهی
    خصوصی ترکیه ثبت نام دارد؟ و هزینه لطفا؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      رشته هتل داری در دانشگاه هایی چون اوکان و اوزیگین ارائه مي شود.
      هزینه ها از سالی 2 تا 5 هزار دلار در سال هستند.

      با تشکر از سوال شما

  5. shbnm گفت:

    با سلام
    رشته مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد کدام دانشگاه ها را پیشنهاد میکنید؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      دانشگاه های هالیک ،فنر باغچه، مدیپل، آرل گزینه های مناسبی هستند.

      با تشکر از سوال شما.

  6. سپیده گفت:

    سلام و ممنون بابت اطلاعات بالایی که نوشتید.
    برای تحصیل در رشته اموزش زبان انگلیسی (دبیری) مقطع کارشناسی ارشد کدوم یکی از دانشگاه های استانبول بهتر هست که انتخاب کنم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      یدی تپه – باهچه شهیر – آلتین باش- مدیپل – مال تپه – اسکودار – فنر باغچه – گالاتا – هالیچ دانشگاه های مناسبی اند ولی با توجه به رشته تحصیلی تان کارشناسان اجرایی می‌توانند گزینه نهایی را به شما پیشنهاد بدهند.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه