بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل

بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل یکی از موضوعاتی بوده که در ابتدا ممکن است بی اهمیت تلقی شود، اما برای تمامی افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند یک امر بسیار حیاتی در تصمیم گیری آن ها می باشد. هر شهر دارای دانشگاه های مختلفی بوده که هر کدام از آن ها در مقدار اعتبار و کیفیت آموزشی با یکدیگر متفاوت هستند.

از طرفی دیگر سبک و شرایط زندگی در هر کدام از شهرها با دیگری تفاوت داشته و بهتر است که قبل از تصمیم گیری هزینه ها، خدمات و امکانات هر شهر این کشور را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهید.

 پس از این که توانستید با بهترین شهرهای دانشجویی اوکراین آشنا شوید می توانید مناسب ترین گزینه را برای خود پیدا کرده و سپس به تحصیل مشغول شوید.

تشخیص این که کدام یک از شهرهای اوکراین برای تحصیل بهتر می باشد باید توسط کارشناسان این زمینه انجام شود تا از هرگونه خطاهای احتمالی جلوگیری شود. 

در ادامه این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی با شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) همراه شده تا با بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل آشنا شوید. پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در اوکراین را برای کسب اطلاعات دقیق تر از این راه مهاجرتی مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل

خارکف با امکانات آموزش متنوع در اوکراین

شهر خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین بوده که در حال حاضر به عنوان یک مرکز عمده فرهنگی، علمی، آموزشی، حمل و نقل و صنعتی شناخته می شود. حدود 60 موسسه علمی و 30 دانشگاه در این شهر قرار داشته که شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی، آگادمی ها و موسسات تخصصی می شوند. حدود 300 هزار دانشجو در این  خارکف در حال تحصیل هستند که 12 هزار نفر آن ها را مهاجران از کشورهای مختلف تشکیل می دهند.

امکانات آموزش عالی در خارکف بسیار متنوع بوده و آن را به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اوکراین تبدیل کرده است. دانشجویان می توانند برای تحصیل در رشته های مختلف درخواست دهند، رشته های پزشکی، مهندسی، هنر و حقوق فقط بخشی از آن است. با توجه به نفوذی که شوروری در این شهر دارد سیستم حمل و نقل عمومی بسیار توسع یافته بوده و دانشجویان دیگر مشکلی برای دسترسی به دانشگاه ها نخواهند داشت.

این شهر دارای کتابخانه ای بزرگ بوده که بیشاز 6.5 میلیون کتاب در صندوق های آن وجود دارد.خارکف با امکانات آموزشی متنوع در اوکراین ظرفیت تولیدی شرکت های صنعتی مبتنی بر صنایع پیشرفته مانند مهندسی برق، حمل و نقل و کشاورزی، الکترونیک و صنایع هوافضا بوده که یکی از بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل رشته های مرتبط با این صنایع می باشد. 

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دنیپرو صنعتی ترین شهر اوکراین

اولین نام در لیست بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل، دنیپرو بوده که بسیار توسعه یافته و در تمامی جنبه های زندگی به خوبی تثبیت شده است. این شهر چهارمین شهر بزرگ اوکراین بوده و مردمان آن نسبتا روسی زبان هستند. هزینه های زندگی و تحصیلی بسیار پایین بوده و با داشتن شغل به راحتی می توان تمامی آن ها را پوشش داد.

از آن جایی که دنیپرو صنعتی ترین شهر اوکراین شناخته شده و حدود 40% از تمامی صنایع این کشور در این شهر واقع شده است و به همین دلیل فرصت های شغلی بسیاری برای دانشجویان وجود خواهد داشت. البته باید توجه داشته باشید که دنیپرو در بخش شرقی قرار داشته و معمولا در جنگ با مناطق همسایه قرار دارد اما مانند سایر شهرهای شرق در جنگ قرار نگرفته است.

دنیپرو دارای 17 کالج و دانشگاه بوده که حدود 295 برنامه تحصیلی در رشته و مقاطع مختلف را ارائه می دهد که 150 عدد آن مخصوص به لیسانس می باشد. خوشبختانه هزینه این شهر بسیار به صرفه بوده و مقدار شهریه های تعیین شده اصلا گران نیستند. برترین دانشگاه های این شهر در جدول زیر قرار داده شده اند:

نام دانشگاه رتبه در اوکراین
دانشگاه ملی Dnipropetrovsk 14
دانشگاه ملی معدن 21
آکادمی پزشکی Dnipropetrovsk 39
دانشگاه ملی حمل و نقل ریلی Dnipropetrovsk 44
آکادمی ملی متالورژی اوکراین 53

کی یف دارای سنت طولانی تحصیلی در اوکراین

دانشگاه های شهر کی یف دارای سنت طولانی در اوکراین بوده که در زمینه های آموزشی و پژوهشی بسیار موفق عمل کرده اند. در این شهر شما می تواند از هزینه های کم زندگی و شهریه ها استفاده کرده و در اوقات فراغت خود از جاذبه های فرهنگی آن دیدن نمایید. این شهر پایتخت و بزرگترین شهر اوکراین بوده که نه تنها یک مرکز سیاسی و فرهنگی، بلکه یک نقطه علمی و آموزشی به شمار می آید.

اهمیت این شهر باعث شده که بسیاری از شرکت و صنایع مهم در آن قرار گرفته و در نتیجه بازار کار آن بسیار مناسب و یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اوکراین است. رشه های اصلی درسی در این شهر شامل اقتصاد، محاسبات، روانشناسی، معماری و بسیاری موارد دیگر می شوند.

البته این به این معنی نیست که سایر رشته ها در دسترس نبوده و یا با کیفیت آموزشی بالا ارائه نمی شوند.

کی یف به عنوان یکی از بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل به عنوان مرکز علمی شناخته شده  دانشگاه هایمتعددی را در خود جای داده است که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • دانشگاه ملی تاراس شوچنکو
  • دانشگاه ملی پزشکی بوگومولتس
  • دانشگاه ملی آکادمی کی یف-موهیلا
  • موسسه پلی تکنیک کی یف
  • دانشگاه حمل و نقل ملی
کی یف دارای سنت طولانی تحصیلی در اوکراین

سومی با پتانسیل بالای علمی در اوکراین

شهر سومی با پتانسیل بالای علمی در اوکراین دارای یک شبکه کامل از آموزش عالی مدرن و مدارس حرفه ای بوده که توانسته بیش از 30 هزار دانشجو را از 50 کشور مختلف به سوی خود جذب نمیاد. این جذب دانشجو به این معنا است که این شهر یکی از بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل بوده و هر سال در هر پذیرش تعداد زیادی از پرسنل های حرفه ای جوان است.

دانشگاه های این ایالت طیف بزرگی از امکانات و فعالیت های تفریحی با کیفیت بالا را برای دانشجویان فراهم می می کنند که می توان به کارگاه های ادبی، گروه های نمایشی، گروه های تئاتر و غیره اشاره کرد. علاوه بر این موارد، باشگاه های مخصوصی وجود داشته که نزدیک به 40 رشته ورزشی مختلف را ارائه می دهند که فرصتی عالی برای افراد علاقه مند به ورزش می باشد.

از آن جایی که شهر سومی یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اوکراین بوده و تعداد تقاضای مهاجران برای تحصیل در این مکان بسیار زیاد می باشد، دپارتمان های همکاری های بین المللی برای نظارت فعالیت های بین المللی تاسیس شده و دانشگاه ها با بیش از 150 مشارکت با بیش از 25 کشور در جهان ایجاد شده که زمینه مهاجرت را بسیار ساده تر می نماید.

لویو پایتخت فرهنگی اوکراین

لویو پایتخت فرهنگی اوکراین

شهر لویو پایتخت فرهنگی اوکراین بوده که تحصیل در آن به دانشجویان این اجازه را می دهد که با فرهنگ، زبان و سنت های دانشگاهی این کشور به طور کامل آشنا شوند و لذت رشته های ادبیات و هنر را کاملا تجربه نمایند. مراکز آموزشی که در این شهر قرار دارند بسیار قدیمی بوده و قدمت آن ها به به سال 1661 باز می گردد.

امروزه شهر لویو دارای 12 دانشگاه و ده ها موسسه بوده که حدود 479 برنامه درسی تخصصی را در همه رشته و  مقاطع ارائه می دهند، به همین دلیل این مکان می تواند یکی از بهترین شهرهای نیوزلند برای تحصیل در هر کدام از رشته های دلخواه باشد. در میان همه دانشگاه ها دو دانشگاه ملی پلی تکنیک Lviv و دانشگاه ملی پزشکی دانیلو هالیتسکی لویو بیشترین تعداد درخواست و پذیرش را دارند.

سالانه بیش از صد هزار دانشجو به این شهر برای تحصیل مهاجرت می کنند که این خود اثبات این است که لویو، یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اوکراین می باشد. در صورتی که به رشته های علوم انسانی، علوم، هنر یا تجارت علاقه مند باشید دانشگاه های لویو بهترین مقصد برای شما بوده و می توانید از آموزش با کیفیت، اساتید اختصاصی و محیط آموزشی حمایتی برخوردار شوید.

برای شناخت بهتر کشور اوکراین مقالات زیر را بخوانید.

اوزهرود با شهرت در دنیای علمی در اوکراین

شهر اوزهورد با شهرت در دنیای علمی در اوکراین در غربی ترین بخش کشور واقع شده و دارای کی از بهترین و بزرگترین دانشگاه ها را در خود جای داده است. دانشگاه اوزهرود بسیار جوان بوده که دارای شهرت بسیاری در جایگاه خود می باشد و همین امر تبدیل به یک نقطه عطف برای آن و دانشجویان شده و سالانه تعداد زیادی داوطلب را برای پذیرش مورد بررسی قرار می دهد.

از مواردی که این شهر را به یکی از بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل تبدیل می کند قدرتمندی دانشگاه آن ار تحسین های جهانی می باشد. دانشگاه این مکان با بسیاری از دانشگاه ها برتر در خارج از کشور همکاری کرده و این باور وجود دارد که این شهر می تواند حلقه اتصال اوکراین با اتحادیه اروپا باشد.

این شهر نه تنها در داخل جهان، بلکه در داخل کشور اوکراین نیز یک استراتژی بسیار مهم را در همکاری های بین المللی ایجاد می کند. گام ها زیادی برای ادغام سیستم آموزشی این مکان با اروپا صورت گرفته است. به همین دلیل بازار کار این شهر بسیار مناسب بوده و به راحتی می توان شغل دلخواه را برای خود پیدا کرد، برای کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه مقاله کار در اوکراین را مطالعه نمایید و برای انتخاب مناسب ترین شهر از بین موارد گفته شده با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید.

چرنیوتسی با کیفیت آموزشی بالا در اوکراین

چرنیوتسی با کیفیت آموزشی بالا در اوکراین

شهر چرنیوتسی با کیفیت آموزشی بالا در اوکراین شناخته شده و دارای 16 کالج که رشته های مهندسی، ریاضیات کاربردی، زیست شانسی، اقتصاد و غیره را ارائه می دهند می باشد. حدود 71 دپارتمان در داخل این کالج ها وجود دارد که هر کدام از آن ها به تنها دوره های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد را به دانشجویان خود ارائه می دهند.

حتی این شهر به منظور حمایت از کالج و کشور خود مرکز تحقیقات کتاب مقدس و فرهنگ را تاسیس کرد که هدف آن بررسی مشکلات اصلی در زمینه علوم انسانی و اجتماعی بود. این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل شناخته شده و به علت کیفیت بالای آموزش، سالانه پروژه های تحقیقاتی نوآرانه ای را در طول سال معرفی می کند.

چرنیوتسی به توسعه زیر ساخت های اقتصادی خود بوده و در نتیجه همین امر هزینه های زندگی در آن نسبت به شهرهای اروپا نسبتا پایین می باشد. تمامی هزیه ها شامل مسکن، غذا، حمل و نقل و بسیاری موارد دیگر به صرفه بوده و همین امر این مکان را تبدیل به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اوکراین می کند. از طفی دیگر سبک زندگی چرنیوتسی به گونه ای بوده که برای افرادی مناسب است که به دنبال تجربه جذابیت های اروپای شرقی هستند.

اودسا مهم ترین شهر تجاری اوکراین

اودسا مهم ترین شهر تجاری اوکراین بوده که یکی از مراکز مهم صنعت، علم و فرهنگ نیز می باشد. صحنه فرهنگی ایجاد شده در این شهر فرصت های زیادی را برای دانشجویان فراهم می کند تا در زمینه های هر و سرگرمی غوطه ور شوند و بتوانند یک تجربه تکرار نشدنی را برای خود بسازند. اگر علاقه مند به هنر هستید این مکان می تواند یکی از بهترین مقصدها برای شما باشد.

از دلایلی که اودسا را به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اوکراین تبدیل می کند این است که خانه ای از تئاترها، گالری های هنری و رویدادهای موسیقی متعددی تشکیل شده که مجموعه بزرگی از اجار و نمایشگاه ها را ارائه می دهند. دانشگاه های بزرگ و محبوب این شهر دمانند دانشگاه ملی اودسا و دانشگاه ملی پزشکی اودسا طیف بسیار وسیعی از برنامه ها را در رشته های مختلف مانند زیست شناسی دریایی، مطالعات دریایی، پزشکی، مهندسی و علوم انسانی به وسیله اساتید متخصص به دانشجویان ارائه می کند.

در هر کشوری می خواهید تحصیل کنید بهتر است شهرهای آن را بشناسید و بهترین را انتخاب کنید.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل

 بله، هر شهر دارای شرایط و امکانات متنوعی بوده که باید قبل از اقدام با آن ها آشنا شد تا بتوان مناسب ترین انتخاب را داشت.

شهرهای کی یف، سومی، دنیپرو و لویو از بهترین شهرهای دانشجویی اوکراین بوده و تمامی امکانات مورد نیاز برای تحصیل با کیفیت را دارا هستند.

دانشگاه ملی تاراس شوچنکو، دانشگاه ملی پزشکی بوگومولت و دانشگاه ملی آکادمی کی یف-موهیلا سه دانشگاه برتر در یکی از بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل می باشند.

دانشگاه های سومی، یکی از بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل با بیش از 25 کشور در جهان شراکت دارد.

شهرهایی مانند اودسا، سومی و لویو از بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل این رشته می باشند.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح دقیق بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل پرداخته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید. همچنین مقاله مهاجرت به اوکراین را برای اطلاع از شرایط دقیق نقل مکان به این کشور مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه