خوابگاه های دانشجویی اوکراین

خوابگاه های دانشجویی اوکراین یکی از بهترین و مناسب ترین مکان های اقامتی مورد پسند دانشجویان خارجی می باشد که افراد در آن می توانند یک اقامت بسیار مناسب را تجربه نمایند. خوشبختانه اکثر دانشگاه های کشور اوکراین خوابگاه هایی را برای اقامت دانشجویان خود در نظر گرفته اند که این می تواند از بسیاری جهات به نفع دانشجویان بوده و اقامتی دلچسب را برای آنان فراهم آورد.

البته این تنها گزینه اقامتی پیش روی دانشجویان نمی باشد و افراد می توانند باتوجه به شرایط، علاقه و بودجه خود دیگر گزینه های موجود و در دسترس را نیز انتخاب نموده و تجربه نمایند. هریک از گزینه های اقامتی دارای مزایا و ویژگی های مختص به خود بوده و البته معایبی را نیز شامل می شوند که بسیار در نحوه اقامت و زندگی افراد تاثیر گذار خواهد بود.

اگر خواهان اقامت در خوابگاه های دانشجویی اوکراین هستید، باید برای دستیابی به این امر در همان ابتدای ارسال درخواست ثبت نام، درخواست دریافت خوابگاه را نیز ثبت نمایید تا در اولین فرصت و در صورت امکان از همان ابتدای شروع تحصیل به آن دست پیدا کنید.

در ادامه این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا شرایط خوابگاه های دانشجویی اوکراین را کامل و دقیق و طبق آخرین تغییرات بشناسید. ضمنا مقاله تحصیل در اوکراین را نیز مطالعه نمایید تا به طورکلی بتوانید از شرایط و چگونگی ثبت در دانشگاه های این کشور مطلع شوید.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی اوکراین

انواع اقامتگاه های دانشجویی در اوکراین

دانشگاه های اوکراین برای اقامت دانشجویان خود خوابگاه هایی را همواره در دسترس دارند تا دانشجویان خارجی در صورت علاقه به اسکان در این مکان ها بتوانند شرایط اقامتی ارزان با خدماتی مناسب را دریافت نمایند. تعداد و ظرفیت خوابگاه دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود که این امر نیز بستگی به شرایط و تعداد متقاضیان هر دانشگاه دارد.

اما علاوه بر خوابگاه های دانشجویی اوکراین دانشجویان بین المللی می توانند از دیگر گزینه های اقامتی که در دسترس آنان قرار دارد، استفاده نموده و در آن ها ساکن شوند. به طور کلی دانشجویان برای اقامت در اوکراین می توانند از گزینه های زیر استفاده نمایند:

  • اقامت در خوابگاه های دانشجویی دولتی
  • اقامت در خوابگاه های دانشجویی خصوصی و هاسل ها
  • اجاره آپارتمان خصوصی و یا مشترک با دیگر دانشجویان
  • زندگی به همراه یک خانواده اوکراینی

علاوه بر خوابگاه های دولتی که توسط هر دانشگاه برای دانشجویان همان دانشگاه در نظر گرفته شده است، در شهرهای این کشور خوابگاه هایی مختص به دانشجویان به صورت خصوصی نیز اداره می شوند که هر دانشجویی می تواند در آن ها اقامت کند. معمولا هزینه اقامت در این خوابگاه ها بالاتر بوده و می تواند خدمات بیش تری را نیز شامل شود.

افرادی که علاقمند به حریم خصوصی بیش تری بوده و علاقه ای به زندگی در خوابگاه و قوانین آن ندارند نیز می توانند به صورت خصوصی و یا با چند تن از دوستان خود یک خانه یا آپارتمان را نیز اجاره نموده و در آن ساکن شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های خوابگاه در اوکراین

جهت اقامت در خوابگاه های دانشجویی اوکراین باید هزینه اقامت در آن را پرداخت کرد که معمولا خوابگاه های دولتی ارزان ترین نوع بوده و باتوجه به امکانات و شرایط دانشگاه های مختلف دارای هزینه هایی مختلف نیز می باشد. 

اما هزینه اقامت در خوابگاه های خصوصی و هاسل ها بالاتر بوده و هرچه امکانات آن قامتگاه بیش تر و اتاق خصوصی تر باشد، هزینه آن نیز افزایش می باشد.

به طور کلی هزینه های خوابگاه در اوکراین به طور متوسط به شرح زیر می باشد:

نوع خوابگاه هزینه سالانه
خوابگاه دولتی اتاق 2 نفره 500 تا 700 دلار
خوابگاه دولتی اتاق 3 نفره 400 تا 500 دلار
خوابگاه خصوصی اتاق 2 نفره 1200 تا 1500 دلار
خوابگاه خصوصی اتاق 3 نفره 900 تا 1200 دلار

اما اگر قصد اقامت در منازل خصوصی یا آپارتمان را داشته باشید، باید هزینه ای بسیار گران تر را پرداخت نمایید، که معمولا دانشجویان برای کاهش این هزینه معمولا به صورت مشترک با 2 تا چند دانشجوی دیگر یک خانه یا آپارتمان را مشترک اجاره کرده و اجاره آن را به تعداد مساوی تقسیم می کنند.

 قیمت اجاره آپارتمان در شهرهای مهم و دانشجویی اوکراین در حال حاضر ماهانه به شرح زیر می باشد:

شهر آپارتمان 1 خوابه مرکز شهر آپارتمان 1 خوابه حومه شهر آپارتمان 3 خوابه مرکز شهر آپارتمان 3 خوابه حومه شهر
کی یف 490.92 دلار 287.82 دلار 889.88 دلار 511.96 دلار
خارکف 351.46 دلار 238.05 دلار 763.61 دلار 458.74 دلار
اودسا 247.32 دلار 167.24 دلار 528.52 دلار 315.06 دلار
وینیتسیا 307.55 دلار 222.12 دلار 557.00 دلار 375.89 دلار

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در اوکراین

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در اوکراین ساده و دردسترس بوده و دانشجویان می توانند از روش های مختلفی محل اقامت مدنظر خود را برگزینند و به دست آورند. راحت ترین و اولین راه در دسترس مراجعه به سایت دانشگاه است که در آن پذیرفته شده اید، معمولا دانشگاه اطلاعات کافی در رابطه خوابگاه از امکانات تا قیمت های آنان را در سایت دانشگاه اعلام می کنند و شما می توانید در حین ثبت نام درخواست دریافت خوابگاه را نیز به ثبت برسانید.

در صورتی که امکانات این خوابگاه ها برای شما کافی نبوده و به دنبال خانه شخصی می باشید، اولین و راحت ترین راه مراجعه به سایت های مخصوص به اجاره خانه می باشد که بسیار راحت بوده و تمامی گزینه های ممکن به همراه اطلاعات دقیق در آن قرار دارد.

در صورتی که تازه وارد هستید و با مناطق این کشور به طور کامل آشنایی ندارید، می توانید با پرداخت مقداری هزینه به مشاورین املاک، کار خود را بسیار راحت تر نمایید. این افراد با داشتن تجربه و آشنایی دقیق با تمامی مناطق و محله های کشور اوکراین شما را به راهنمایی کرده و مناسب ترین گزینه را با توجه به خواسته شما ارائه می دهند.

همچنین برای انجام تمامی مراحل اجاره نامه برای خوابگاه های دانشجویی اوکراین نیز می توانید از آن ها کمک بخواهید. البته دقت داشته باشید که حتما از میزان مزد و حق الزحمه پرداخت به این مراکز اطلاع کافی کسب کنید که پول زیادی بابت این کار صرف ننمایید.

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در اوکراین

سایت های اجاره خانه دانشجویی در اوکراین

همان طور که گفتیم در صورتی که از اقامت در خوابگاه های دانشجویی ناراضی بودید، می توانید با جست و جو در سایت های فروش و اجاره املاک، خانه مناسب خود را بیابید.

 در این سایت ها تمامی جزئیات مورد نظر که شما باید از آن ها آگاه باشید به همراه عکس و فیلم کامل از محیط کامل در آن قرار داده شده و شما با خیال راحت می توانید تمامی گزینه های پیش روی خود را مشاهده و بررسی نمایید.

با داشتن قابلیت فیلتر گزینه ها در این سایت ها می توانید گزینه های مورد نظر خود را در میان خوابگاه های دانشجویی اوکراین فیلتر کرده و خانه ها را با نزدیک ترین شباهت به خواسته خود پیدا کنید. مراجعه به این سایت ها رایگان بوده و فقط با گذاشتن کمی زمان می توانید به هدف خود برسید.

همچنین می توانید از کارشناسان و مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی که در این زمینه دارای تجربه بسیار از سوی خود بوده و از تجربه دانشجویان دیگر نیز استفاده می کنند کمک گرفته و به راحتی بهترین مکان را برای خود بیابید.

سایت های اجاره خانه دانشجویی در اوکراین را در لیست زیر برای شما قرار داده ایم:

  • https://www.zillow.com
  • https://www.apartments.com/
  • https://hotpads.com/
  • https://www.avail.co/
  • https://paris.craigslist.org/
  • https://www.rentometer.com/
تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اوکراین

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اوکراین

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اوکراین را می توان موارد زیادی دانست که فرد با توجه به سبک زندگی خود و بودجه ای که در اختیار دارد، مناسب ترین آن را انتخاب می کند. طبیعتا انتخاب خانه هزینه های بیشتری به همراه دارد و شما باید تمامی هزینه را به تنهایی و یا نهایتا با یک و یا دو هم خانه تان پرداخت کنید، در حالی که در خوابگاه به دلیل وجود تعداد زیادی دانشجو هزینه ها به صورت قابل توجهی کاهش می یابد.

در زمینه امکانات نیز باید گفت که امکانات خوابگاه دانشجویی در اوکراین در مقایسه با خانه های این کشور کمتر بوده و اغلب به صورت مشترک استفاده می شود، در حالی که در خانه های مسکونی همه چیز شخصی بوده و نهایتا به صورت دو نفره استفاده می شود. ولی فراموش نکنید که کیفیت و میزان امکانات و تجهیزات در این خوابگاه ها در حد خوبی قرار دارد.

 با اجاره یک خانه باید تمامی قبوض را به صورت جداگانه پرداخت نموده و شخصا با صاحبخانه قرارداد ببندید، در حالی که با زندگی در خوابگاه های دانشجویی اوکراین یک قرارداد کلی خواهید داشت و سالانه مبلغی را بابت تمامی هزینه ها از جمله قبوض پرداخت خواهید کرد. در رابطه با هزینه ها نیز می توان گفت که هزینه زندگی در خانه مسکونی اغلب بیشتر از خوابگاه است که البته بستگی به تعداد هم خانه نیز دارد.

 امکانات رفاهی در خوابگاه های اوکراین

همانطور که در بالا اشاره کردیم خوابگاه های دانشجویی اوکراین دارای کیفیت بسیار مناسبی هستند و دانشگاه ها سعی در فراهم آوردن شرایط مناسب و خوبی برای دانشجویان خود دارند تا آنان فقط درگیر مسائل تحصیلی و درسی خود باشند نه درگیر شرایط اقامتی و خوابگاهی.

به همین خاطر اکثر خوابگاه ها سعی نموده تا تجهیزات و لوازمی که برای زندگی و اقامت از لوازم اجباری و مورد نیاز برای هر فردی می باشد را فراهم آورده و به صورت اختصاصی یا گروهی در اختیار دانشجویان قرار دهند. البته باید توجه داشته باشید که  امکانات رفاهی در خوابگاه های اوکراین با یکدیگر متفاوت خواهد بود و میزان و کیفیت آن ها تاثیر مستقیمی بر میزان اجاره دریافتی خواهد داشت.

همچنین برخی اقامتگاه ها و خوابگاه های خصوصی نیز در این کشور فعال هستند که دارای خدمات و امکانات بسیار کامل و مجللی هستند و هزینه های بالایی دارند.

در ادامه برخی از امکانات خوابگاه های دانشجویی اوکراین را مشاهده می کنید:

  • آشپزخانه مشترک به همراه لباسشویی یا خشک شویی در محیط خوابگاه
  • کمد و کتابخانه اختصاصی برای هر دانشجو
  • تمامی اتاق ها به تعداد دانشجویان دارای تخت، بالشت و پتو هستند.
  • صندلی و میز مطالعه برای هر دانشجو
  • دسترسی به اینترنت وای فای و تلفن
  • سالن مطالعه مجهز برای هر ساختمان
  • سالن غذاخوری و سلف برای وعده های غذایی

برای شناخت بیشتر اوکراین مقالات زیر را بخوانید.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در کیف

در رابطه با انتخاب شهر و محله برای اقامت باید فاکتورهای مختلفی را درنظر گرفت که مهم ترین آن هزینه مناسب و نزدیک بودن به دانشگاه محل تحصیل است. اغلب خوابگاه های دانشجویی اوکراین نزدیک به دانشگاه و در محیط آن قرار دارند، اما چنانچه به دنبال سکونت به صورت مستقل هستید؛ خوب است که محله های مناسب را شناسایی نموده و در آن جا ساکن شوید.

شهر کی یف را می توان یکی از اصیل ترین مقصدهای دانشجویان در اوکراین دانست که مناطق زیادی در آن مناسب سکونت هستند. اما به صورت کلی و با درنظر گرفتن دانشگاه های این شهر می توان محله های مناسب اسکان دانشجویی در کیف را در مناطق زیر یافت:

  • Shevchenkivskyi district
  • Obolonsky district
  • Goloseevsky district
  • Solomensky district
  • Pechersky district

اغلب دانشجویان در کی یف در این مناطق سکونت دارند و شما علاوه بر خوابگاه می توانید، منازل مسکونی مناسبی را برای دانشجویان بیابید. همچنین قیمت ها و قشر ساکن در این مناطق نیز از سطح فرهنگ بسیار خوبی بهره مند هستند و این محله ها مکانی امن برای دانشجویان شناخته می شوند.

پیش از ادامه پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله مهاجرت به اوکراین را نیز در سایت موسسه رجبی مطالعه نمایید، تا با شرایط و قوانین مهاجرتی این کشور آشنایی کاملی پیدا کنید.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در کیف

محله های مناسب اسکان دانشجویی در خارکف

در حال حاضر 38 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در شهر خارکف اوکراین در حال فعالیت هستند که اکثر مراکزی که پذیرای دانشجویان بین المللی هستند برای اقامت دانشجویان خارجی خود خوابگاه هایی را به تعداد و ظرفیت های مختلف در نظر گرفته اند. به همین خاطر دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های این شهر معمولا مشکل چندانی برای دستیابی به خوابگاه ندارند. اما اگر علاقه ای به اقامت در خوابگاه های دانشجویی اوکراین ندارید و یا قصد دارید در خوابگاه های خصوصی با امکانات بیش تر یا آپارتمان خصوصی اقامت گزینید، باید حتما محله های مختلف آن را شناخته و باتوجه به بودجه تان در بهترین گزینه ممکن اقامت گزینید. در حال حاضر می توان بهترین محله های مناسب اسکان دانشجویی در خارکف را شامل موارد زیر دانست:
  • Saltovka
  • Alekseyevka
  • Pavlovo Pole
  • Gagarin Avenue
  • Novye Doma
  • Rogan

همچنین با مطالعه مقاله کار در اوکراین می توانید از چگونگی یافتن شغل در این کشور و همچنین از تمامی جزئیاتی که برای اخذ ویزای این کشور و مجوز کار در آن نیاز می باشد اطلاعات کامل و به روزی را به دست آورید. ضمنا مشاورین شرکت رجبی نیز آماده ارائه هرگونه راهنمایی به شما عزیزان هستند.

امکانات خوابگاه های دانشجویی اوکراین را با برخی کشورهای محبوب ایرانیان برای تحصیل مقایسه کنید.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور اوکراین

شاید برای شما سوال باشد که اقامت در خوابگاه های دانشجویی اوکراین چه مزایا و امتیازاتی را می تواند همراه خود داشته باشد که شما در بین تمامی گزینه های موجود این مکان را برای اقامت خود انتخاب نمایید. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور اوکراین را برای شما شرح خواهیم داد:

  • امنیت بالای زندگی در این مکان ها
  • دسترسی به خدمات و امکانات دانشگاهی بیش تر
  • فراهم بودن تجهیزات و امکانات زندگی
  • هزینه های اجاره ارزان تر
  • عدم نیاز به پرداخت قبوض و هزینه های مرتبط به اقامت
  • امکان زندگی گروهی و آشنایی با فرهنگ های مختلف
  • یادگیری بهتر و سریع تر زبان خارجه
  • امکان تحصیل و درس خواندن به صورت گروهی
  • دسترسی به سلف سرویس دانشگاه و وعده های غذایی
  • فاصله بسیار نزدیک به کلاس های دانشگاه
  • کاهش هزینه های حمل و نقل و دسترسی سریع به دانشگاه
  • دسترسی به امکاناتی نظیر وای فای و سرویس تلوزیون رایگان

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی اوکراین

 بله، اوکراین یکی از بهترین خوابگاه های دانشجویی را در سطح اروپا به دانشجویان خارجی خود ارائه می نماید.

معمولا اکثر خوابگاه های دانشجویی اوکراین در فاصله های بسیار نزدیک به ساختمان دانشگاه و محل کلاس ها قرار گرفته اند.

 مقدار هزینه اجاره برای اقامت در خوابگاه های دانشجویی اوکراین باتوجه به شرایط خوابگاه ها متفاوت است و می تواند برای خوابگاه های دولتی سالانه 400 تا 700 دلار و برای خوابگاه های خصوصی و هاسل ها سالانه 900 تا 1500 دلار هزینه را در بر بگیرد.

 بله، هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی اوکراین ارزان و مقرون به صرفه است.

 در حال حاضر برای دانشجویان ایرانی بهترین راه یافتن خوابگاه یا ملکی برای اقامت در اوکراین، مراجعه به امور دانشجویی، سایت های آنلاین و مراجعه به موسسات مهاجرتی معتبر نظیر موسسه رجبی است.

تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در این مقاله شرایط و جزئیات خوابگاه های دانشجویی اوکراین را برای شما شرح دادند. اگر نیاز به کسب مشاوره بیش تر و یا اطلاعات خاصی در این زمینه یا سایر مباحث مهاجرتی دارید، کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند. اگر می خواهید بدانید به جز تحصیل چه شیوه های امنی برای مهاجرت وجود دارد حتما سری به مقاله روش های مهاجرت قانونی بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه