کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین

کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین یکی از متداول ترین و بهترین روش ها برای کسب درآمد حین تحصیل در این کشور می باشد. امروزه اشتغال حین تحصیل در اوکراین یکی از بهترین راه ها است که می تواند درآمدهای خوب و تجربه ای شگفت انگیز را برای شما به همراه داشته باشد.

گزینه های کار دانشجویی در اوکراین بسیار فراوان هستند و دانشجویان می توانند با توجه به ترجیحات خود از بین گزینه های تدریس خصوصی، مشاغل آزاد، پلتفرم های آنلاین، گردشگری و… مورد مد نظر خود را پیدا کنند. کار دانشجویی می تواند به شما در توسعه مهارت ها و تجربه کاری کمک کند و همچنین بر رزومه شغلی و تحصیلیتان نیز تاثیر بسیار خوبی بگذارد. توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط کار دانشجویی از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

کار دانشجویی در اوکراین می تواند برخی چالش ها مانند استرس، کمبود زمان برای تحصیل و… را نیز به همراه داشته باشد و دانشجویانی که قصد اشتغال حین تحصیل را دارند، باید حتما مهارت های مدیریتی بسیار خوبی داشته باشند. باید به این نکته اشاره کنیم که دولت این کشور برخی کمک های مالی و بورسیه ها را برای دانشجویانی که نمی توانند از پس هزینه های زندگی یا تحصیلی برآیند در نظر گرفته است. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با این بورسیه ها و شرایط دریافت آن ها به مقاله ارزشمند تحصیل در اوکراین مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب
کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین

اجازه کار حین تحصیل در اوکراین

یکی از سوالات رایج بین بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور اوکراین این است که آیا دانشجویان بین المللی اجازه کار حین تحصیل در اوکراین را دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله طبق قانون موجود در این کشور دانشجویان خارجی حق دارند به صورت پاره وقت و فقط در اوقات فراغت به انجام کار دانشجویی بپردازند.

تمامی دانشجویان بین المللی برای انجام کار دانشجویی در اوکراین باید از اداره کار دولتی کشور مجوز کار مناسب دریافت کنند. این مجوز حدودا یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید می باشد. مجوز کار برای دانشجویان در اوکراین در واقع سندی است که به یک فرد خارجی این اجازه را می دهد تا برای مدت مشخصی به صورت قانونی در این کشور به اشتغال بپردازد. جهت دریافت این مجوز دانشجویان باید یک کارفرمای اوکراینی پیدا کرده و از طرف او برای مجوز درخواست دهند.

هزینه دریافت این مجوز در اوکراین حدودا 4000 هریونیا اوکراین (حدود 150 دلار) است و دانشجویان برای دریافت آن به ارائه برخی مدارک مانند گذرنامه، ویزا، کارت دانشجویی، نامه از دانشگاه، گواهی پزشکی و قرارداد با کارفرما نیاز دارند.

پس از آن که دانشجویان با موفقیت مجوز کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین خود را دریافت کردند می توانند تا حدود 40 ساعت در هفته در شغل مورد نظرتان به اشتغال بپردازند. همچنین اضافه کاری نیز نمی تواند بیشتر از 4 ساعت برای هر کارمند در روز باشد. نکته حائز اهمیت این است که دانشجویان نباید اجازه دهند شغلشان به روند تحصیلیشان تاثیر بگذارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان و رایگان در کشور های اروپایی تنها با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد کار دانشجویی اوکراین

طبق اطلاعات به دست آمده میزان درآمد کار دانشجویی اوکراین تا حد زیادی با توجه به فاکتورهایی مانند نوع شغل، شهر، شرکت، میزان تجربه دانشجو، مدرک تحصیلی و… وابسته است. به صورت کلی امروزه متوسط دستمزد ساعتی برای مشاغل پاره وقت در اوکراین حدودا 40.46 هریونیا اوکراین یا 1.09 دلار آمریکا می باشد.

میزان حقوق و دستمزد کار دانشجویی در اوکراین می تواند از حداقل دستمزد که حدودا 5810 هریونیا در ماه است تا حداکثر حقوق 102000 هریونیا در ماه متغییر باشد. امروزه کارگران پاره وقت در مشاغل پر تقاضا مانند IT، امور مالی، یا مهندسی می توانند نسبت به دیگر افراد درآمد بسیار بیشتری به دست آورند. میانگین حقوق مشاغل پاره وقت نیز 19600 هریونیا اوکراین در نظر گرفته شده است. این میزان درآمد بدین معناست که نیمی از افراد بیشتر و نیمی کم تر از 19600 هریونیا در ماه درآمد دارند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که درآمد کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین به اندازه کشورهای اروپایی نیست؛ اما خوشبختانه هزینه ها نیز به آن اندازه بالا نمی باشد و دانشجویان با همین مقدار نیز می توانند بخشی از هزینه های تحصیلی و زندگی خود را پوشش دهند. شما می توانید برخی از محبوب ترین مشاغل دانشجویی موجود به همراه درآمد آن ها را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

جدول میزان درآمد کار دانشجویی اوکراین

شغل درآمد به هریونیا اوکراین درآمد به دلار
مدرس 8000 217
مترجم 10000 271
نویسنده محتوا 12000 325
اپراتور ورود اطلاعات 7000 190
نماینده خدمات مشتری 9000 244

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار اوکراین

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار اوکراین برای دانشجویان خارجی و بین المللی وجود داشته و دانشجویان می توانند از بین گزینه های مختلف مورد مد نظر خودشان را پیدا کنند. جالب است بدانید شانس دستیابی به مشاغل پاره وقت در کشور اوکراین بسیار خوب است و با توجه به این که این کشور اقتصادی رو به رشد دارد، دانشجویان می توانند در بخش های مختلف اقتصاد و صنعت مشغول به کار شوند و تجربه های کاری بسیار خوبی به دست آورند.

برخی از محبوب ترین فرصت های کار دانشجویی در اوکراین شامل آموزش زبان، تدریس خصوصی، ترجمه، نوشتن، ویرایش، طراحی وب، برنامه نویسی، ورود اطلاعات، خدمات مشتری، فروش، بازاریابی، گردشگری و کشاورزی و… می شود. هر کدام از این مشاغل دارای شرایط، الزامات و درآمدهای مختلفی می باشند. تدریس خصوصی به خصوص تدریس زبان یکی از مشاغل برای دانشجویان در این کشور می باشد. دانشجویانی که به یک زبان خارجی مانند آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی یا روسی تسلط دارند، می توانند از طریق تدریس این زبان درآمدهای بسیار خوبی به دست آورند.

در این بین دانشجویانی که مهارت های خاصی در زمینه شغلی خاصی ندارند می توانند از مشاغل اولیه و ساده مانند اپراتورهای ورود داده، پیش خدمتی در رستوران ها، آشپزی و… استفاده کنند. هر چند درآمد این مشاغل بسیار کم تر است اما به شما کمک می کند که تجربه ای خوب از شرایط کاری در اوکراین به دست آورید و با آشنایی با زبان و فرهنگ این کشور خود را برای اشتغال در شغل مورد نظرتان آماده کنید.

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار اوکراین

کارفرماهای محبوب دانشجویان در اوکراین

امروزه موسسات و شرکت های بسیار زیادی در کشور اوکراین وجود دارند که دانشجویان بین المللی را استخدام می کنند. جالب است بدانید یکی از مهم ترین نهادها که مشاغل دانشجویی بسیار خوبی ارائه داده و هر ساله طیف وسیعی از دانشجویان را استخدام می کند دانشگاه ها می باشند. این موسسات مشاغل بسیار عالی ای مانند معلم یا دستیار در زمینه های مختلف آموزشی ارائه می دهند.

یکی دیگر از مکان های بسیار محبوب دانشجویان برای کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین بیمارستان ها می باشند. با توجه به اینکه طیف وسیعی از دانشجویان بین المللی در این کشور در رشته های مرتبط با پزشکی مشغول به کار هستند، جای تعجب نیست که بیمارستان ها و درمانگاه ها جزو زمینه های بسیار عالی برای کار دانشجویی باشند.

در نهایت باید گفت شرکت های فناوری اطلاعات نیز یکی دیگر از بهترین مکان ها برای انجام کار دانشجویی در اوکراین می باشند. 

شما می توانید لیستی از بهترین برندها و شرکت ها در این کشور و در واقع کارفرماهای محبوب دانشجویان در اوکراین را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • شرکت EPAM سیستم: ارائه دهنده جهانی خدمات مهندسی نرم افزار و مشاوره فناوری اطلاعات
  • شرکت سافت سرور: شرکت معتبر دیجیتال و مشاوره
  • شرکت گلوبال لاجیک: پیشرو در خدمات مهندسی محصول دیجیتال
  • شرکت سیکلوم: شرکتی در زمینه مهندسی نرم افزار و نوآوری

با مطالعه مقالات زیر اوکراین را بهتر بشناسید.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

آشنایی با نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در کشور اوکراین یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی می باشد. بدون شک یافتن شغل مناسب یکی از مهم ترین مراحل برای تمامی افراد است اما این روند هنگامی که در یک کشور خارجی باشید می تواند بسیار دشوار تر شود.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

اولین گام برای یافتن کار دانشجویی در اوکراین یافتن علایق، مهارت ها و برنامه های مورد نظرتان است. در گام بعدی باید به این نتیجه برسید که چه شغلی با چه سطح پیچیدگی و انعطاف پذیری برنامه برای شما مناسب است. پس از آن که شغل مد نظر خود را یافتید باید برای خود یک رزومه مناسب ایجاد کنید و در این رزومه تمامی تحصیلات، تجربه، مهارت ها، زبان و سایر اطلاعاتی که ممکن است برای یک کارفرمای بالقوه مفید باشد را به صورتی مختصر و جذاب شرح دهید.

در گام بعدی می توانید از طریق سایت ها و پلتفرم های کاریابی این کشور مانندwork.ua ، rabota.ua، studentjob.com.ua و… مشاغل پاره وقت و دانشجویی مختلف را مشاهده کرده و در نهایت برای گزینه های مد نظر خود رزومه ارسال فرمایید.

علاوه بر راه های آنلاین روش های دیگری نیز برای یافتن کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین وجود دارد. برای مثال شما می توانید از طریق دانشگاه در مورد مشاغل در دسترس سوال بپرسید یا اینکه از دوستان و آشنایان خود در مورد مشاغل دانشجویی موجود سوال کنید. شما همچنین می توانید لیستی از مشاغل پاره وقت را در روزنامه های موجود در اوکراین مشاهده فرمایید.

شهرهای اوکراین مناسب کار دانشجویی

شهرهای اوکراین مناسب کار دانشجویی در واقع شهرهایی هستند که فرصت های دانشجویی بیشتری را در خود جای داده و گزینه مناسب تری برای اشتغال دانشجویان می باشند. این شهرها اقتصادی خوبی دارند و بدین ترتیب شرکت ها و زمینه های شغلی بسیار معتبری را در خود جای داده اند.

یکی دیگر از مؤلفه های اصلی یک شهر مناسب برای کار دانشجویی در اوکراین تعداد موسسات آموزشی و دانشگاه های معتبر در آن شهر می باشد. یک شهر دانشجویی باید مقر دانشکده های بزرگی باشد و بدین ترتیب در کنار فرصت های شغلی، فرصت های آموزشی بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه دهد.

این شهرها همچنین باید امنیت بسیار خوبی داشته باشند و برای زندگی دانشجویان بین المللی مناسب باشند. به طور کل شهرهایی که جرم و جنایت بالایی دارند برای زندگی و اشتغال دانشجویان بین المللی مناسب نیستند.

در نهایت یک شهر مناسب برای کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین باید هزینه های کمی داشته باشد زیرا اکثر دانشجویان نمی توانند با درآمدهای ناشی از کار دانشجویی از پس هزینه های زندگی بالا برآیند. امروزه بهترین شهرها برای کار دانشجویی در اوکراین شامل کیف، لویو، خارکف و اودسا می شوند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد هر شهر را در ادامه مشاهده فرمایید.

کار دانشجویی در شهر کیف اوکراین

کار دانشجویی در شهر کیف اوکراین یک فرصت تکرار نشدنی برای کسب تجربیات، توسعه مهارت ها و بهبود رزومه ی دانشجویان می باشد. کیف پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور است که مقر بسیاری از موسسات آموزشی و دانشگاه های معتبر می باشد. هر ساله برخی از دانشگاه های موجود در این شهر در لیست های معتبر رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند.

شهر کیف اوکراین فرصت های بسیار زیادی را برای کار دانشجویی در زمینه های متنوع مانند مالی، بانکداری، تدارکات و مدیریت ارائه می دهد. این شهر همچنین در زمینه های فناوری اطلاعات، آموزش، رسانه، گردشگری، هتلداری نیز فرصت های شغلی بسیار خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد و بدین ترتیب دانشجویان برای انجام کار دانشجویی در اوکراین و در این شهر با مشکل کمبود شغل رو به رو نیستند.

جالب است بدانید امروزه فرصت های شغل دانشجویی در شهر کیف یا کی یف اوکراین بسیار متنوع است و دانشجویان می توانند از بین گزینه های تمام وقت، پاره وقت، مشاغل داوطلبانه یا نقدی گزینه مد نظر خود را انتخاب کنند. دانشجویان برای یافتن کار دانشجویی مناسب در این شهر می توانند از منابع مختلف مانند پلتفرم های آنلاین، شبکه های اجتماعی، مراکز شغلی دانشگاه و... استفاده کنند.

کار دانشجویی در شهر کیف اوکراین

کار دانشجویی در شهر لویو اوکراین

شهر لویو اوکراین نیز یکی دیگر از شهرهای عالی برای کار دانشجویی در این کشور است که فرصت های شغلی عالی به همراه درآمدهای خوب را به همراه دارد. این شهر فرصت های شغلی عالی تمام وقت یا پاره وقت را در زمینه های شغلی متنوع ارائه می دهد و دانشجویان می توانند از بین گزینه های متنوع شغل مورد نظرشان را انتخاب کنند.

از بهترین زمینه های کار دانشجویی در شهر لویو اوکراین می توان به فناوری اطلاعات، گردشگری، آموزش، فرهنگ، پزشکی و… اشاره کرد. دانشجویان می توانند در هر کدام از این زمینه ها هم تحصیلات عالی خود را دنبال کنند و هم از در شغل مورد نظرشان مشغول به کار شوند.

یکی از مزایای مهم کار دانشجویی در اوکراین و در شهر لویو فرصت های تحصیلی بی نظیر و امکان اخذ مدارک تحصیلی بسیار معتبر می باشد. همچنین شرکت ها و کارفرماهای موجود در این شهر جزو بهترین ها می باشد و بدین ترتیب شغل دانشجویی در شهر لویو می تواند برای شما تجربه ی کاری بسیار خوبی باشد و در رزومه شغلی آینده شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

چنانچه قصد اشتغال پس از تحصیل در این کشور را دارید، توصیه می کنیم برای آشنایی با روش های یافتن شغل و همچنین قوانین کاری، مطالعه مقاله جذاب و به روز کار در اوکراین را که توسط بهترین مشاورین همین مجموعه نوشته شده را از دست ندهید.

کار دانشجویی در شهر خارکف اوکراین

کار دانشجویی در شهر خارکف اوکراین

کار دانشجویی در شهر خارکف اوکراین نیز یکی از گزینه های بسیار عالی است که فرصت های شغلی و همچنین تجربیات بسیار عالی ای را برای دانشجویان به همراه دارد. 

خارکف دومین شهر بزرگ کشور و مرکز فرهنگی، آموزشی و صنعتی این کشور است و بدین ترتیب به عنوان یکی از بهترین شهرها برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر شهر خارکف یکی از بزرگ ترین مراکز آموزشی کشور است و خانه ی بیش از 30 موسسه آموزش عالی می باشد. این شهر در زمینه های علم، فناوری، مهندسی و صنعت مرکزی پیشرو است و طیف عظیمی از فرصت های شغلی را در این زمینه ارائه می دهد.

از مهم ترین فرصت های کار دانشجویی در اوکراین موجود در شهر خارکف می توان به IT، الکترونیک، مهندسی مکانیک و صنایع شیمیایی، رسانه، گردشگری و آموزش اشاره کرد. دانشجویان می توانند با انتخاب این شهر از بین گزینه های  کارآموزی، مشاغل پاره وقت، پروژه های داوطلبانه و… مورد مد نظر خود را انتخاب کنند و با اشتغال حین تحصیل مهارت های خود را توسعه دهند.

مزایای انجام کار دانشجویی

به سراغ مزایای انجام کار دانشجویی در اوکراین می رویم که نکته ای بسیار مهم برای دانشجویان بین المللی می باشد. بسیاری از دانشجویان در انجام کار دانشجویی تردید دارند بنابراین ما در ادامه برخی از مهم ترین مزایای کار حین تحصیل را باهم بررسی می کنیم.

یکی از مهم ترین مزایای کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین در واقع کسب تجربه و مهارت های کاری است و دانشجویان با کار حین تحصیل می توانند با محیط کار و بازار کار این کشور آشنا شوند و خود را برای مشاغل بهتر آماده کنند. دانشجویان همچنین این فرصت را دارند که با محیط شغل مورد علاقه خود آشنا شوند و رزومه شغلی خود را بهبود ببخشند.

یکی دیگر از مزایای مهم کار دانشجویی در اوکراین کسب درآمد و تامین بخشی از هزینه های زندگی و تحصیلی می باشد. دانشجویان می تواند در کنار کسب درآمد با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا شوند و شبکه و ارتباطات خود را با کارفرمایان و سازمان های محلی گسترش دهند.

شرایط کار دانشجویی در برخی کشور های جهان را با هم مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین

برخی از محبوب ترین فرصت های کار دانشجویی در اوکراین شامل آموزش زبان، تدریس خصوصی، ترجمه، نوشتن، ویرایش، طراحی وب، برنامه نویسی، ورود اطلاعات، خدمات مشتری، فروش، بازاریابی، گردشگری و کشاورزی و… می شود.

به صورت کلی امروزه متوسط دستمزد ساعتی برای مشاغل پاره وقت در اوکراین حدودا 40.46 هریونیا اوکراین یا 1.09 دلار آمریکا می باشد.

بهترین روش استفاده از سایت ها و پلتفرم های کاریابی این کشور مانند work.ua، rabota.ua، studentjob.com.ua و… می باشد.

امروزه بهترین شهرها برای کار دانشجویی در اوکراین شامل کیف، لویو، خارکف و اودسا می شوند.

یکی از مهم ترین مزایای کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین در واقع کسب تجربه و مهارت های کاری است و دانشجویان با کار حین تحصیل می توانند با محیط کار و بازار کار این کشور آشنا شوند و خود را برای مشاغل بهتر آماده کنند. دانشجویان همچنین این فرصت را دارند که با محیط شغل مورد علاقه خود آشنا شوند و رزومه شغلی خود را بهبود ببخشند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار پاره وقت دانشجویی در اوکراین از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. این مشاورین به شما کمک می کند که در کوتاه ترین مدت زمان مهاجرت تحصیلی خود را به این کشور انجام دهید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله جذاب و مفید مهاجرت به اوکراین ، با الزامات و شرایط بهترین روش های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه