تحصیل در ونزوئلا

تحصیل در ونزوئلا  را کارشناسان شرکت رجبی بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که به دلیل وجود روابط سیاسی و اقتصادی خوب این کشور با ایران ، برای بسیاری از دانشجویان ایرانی جذاب است؛ وزرای علوم هر دو کشور بر توسعه همکاری های علمی تاکید دارند.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) و چندین سال سابقه در زمینه کسب اقامت کشورهای دنیا بهترین مشاورین مهاجرت را در اختیار شما می گذارد ، این مقاله نیز توسط کارشناسان مجرب ما راجع به اخذ ویزا برا ی تحصیل در ونزوئلا نوشته شده و جوانب مختلف مسیر را مورد بررسی قرار داده است.

داشتن اطلاع و آگاهی قبلی از محل تحصیل برای مدرک خارج از کشور یکی از بزرگترین تصمیماتی است که می گیرید ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی اینجا هستند تا به شما کمک کنند تا انتخاب درستی داشته باشید.

اگر می خواهید در ونزوئلا تحصیل کنید ، باید بدانید که سیستم آموزشی این کشور چگونه است ، کدام یک از دانشگاه های آن برای شما مناسب است و به عملکرد موسسات علمی برای تدریس ، تحقیق ، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی دسترسی داشته باشید.

مشاوران رجبی در ادامه درباره موضوعات مرتبط با تحصیل در ونزوئلا صحبت کرده و مطالب کلیدی و مهم را خدمت علاقه مندان عزیز ارائه کرده اند.

فهرست مطالب
تحصیل در ونزوئلا

سیستم آموزشی ونزوئلا

سیستم آموزشی ونزوئلا توسط وزارت آموزش و پرورش ونزوئلا تنظیم می شود ، در سال 2010 ، ونزوئلا در فهرست توسعه آموزش برای همه در یونسکو از میان 128 کشور در رتبه 59 قرار گرفت.

تحصیل در ونزوئلا از آموزش ابتدایی شروع می شود ، آموزش ابتدایی و متوسطه در یک سیستم آموزشی 12 ساله با آموزش پیش دبستانی برنامه ریزی شده است و اولین مرحله آموزش اجباری در ونزوئلا در سن 5 سالگی است.

95 درصد از شهروندان ونزوئلا باسواد هستند و بیش از 92 درصد کودکان ونزوئلا در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

دوره های آموزشی قبل از دانشگاه در ونزوئلا

دوره های آموزشی قبل از دانشگاه در ونزوئلا در زیر به تفکیک سن بیان شده است ، پس از سال 2009 ، آموزش در ونزوئلا به مراحل زیر سازماندهی شد:

  • آموزش پیش دبستانی برای کودکان زیر 6 سال
  • آموزش ابتدایی برای 6 سال (سنین 6-12) کلاس 1-6. پس از اتمام این مرحله، به دانش‌آموزان گواهی اولیه آموزش داده می‌شود.
  • آموزش متوسطه عمومی (educación media general) به مدت 5 سال (سنین 12-17) در کلاس های 7-11 در کالج ها و لیسه ها ارائه می شود.
  • آموزش متوسطه حرفه ای (educación media general) به مدت 6 سال (سنین 12-18) کلاس های 7-12 در (escuelas técnicas) در مدارس فنی ارائه می شود.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای اقامت ونزوئلا را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سال تحصیلی در کشور ونزوئلا

مدارس ونزوئلا از سال تحصیلی پیروی می کنند که از اواسط سپتامبر شروع می شود و در اواخر ژوئن یا اوایل جولای به مدت 38 هفته به پایان می رسد.

سال تحصیلی در ونزوئلا شامل دو ترم آموزشی است ، مدارس پنج روز در هفته (دوشنبه تا جمعه) ، 198 روز در سال فعال هستند.

سیستم نمره دهی در ونزوئلا از 0 تا 20 است اما برخ از موسسات هم نمرات 0 تا 6 یا A تا F هم دارند.

در مجموع دوازده سال آموزش قبل از تحصیلات دانشگاهی وجود دارد اما دوره آموزش پایه در ونزوئلا 9 سال بوده و از سنین 6 تا 15 سال یعنی کلاس اول تا نهم ادامه دارد.

پس از اتمام تحصیلات پایه ، به دانش‌آموزان گواهینامه Educación Básica اعطا می‌شود ، آموزش پایه شامل آموزش ابتدایی و راهنمایی می باشد و گذراندن این دوره در ونزوئلا برای همه دانش آموزان اجباری است.

سال تحصیلی در کشور ونزوئلا

هزینه آموزش در ونزوئلا چگونه است؟

اگر دقیقا می خواهید بدانید که هزینه آموزش در ونزوئلا چگونه است؟ پاسخ این است؛ در سیستم آموزش و پرورش ونزوئلا تحصیلات پایه در سنین 6 تا 15 سال رایگان و اجباری است.

آموزش متوسطه که 2 سال طول می کشد نیز رایگان است اما الزامی نیست ، بیش از نه دهم ونزوئلایی های 15 ساله و بالاتر باسواد هستند.

و لازم است این را هم بدانید که ونزوئلا اخیرا به دلیل بحران اقتصادی در پوشش هزینه های آموزشی ناتوان مانده و بخشی از هزینه ها را از والدین دریافت می کند و البته همانند سایر کشورها در کنار مدارس دولتی ، مدارس خصوصی یا غیر انتفاعی هم وجود دارد که هزینه آنها تماما توسط والدین تامین می شود.

آموزش عالی در ونزوئلا توسط موسسات خصوصی و دولتی ارائه می شود و تقریباً یک چهارم فارغ التحصیلان دبیرستان در آنها تحصیل می کنند ، کاراکاس یک مرکز آموزشی با چندین دانشگاه برجسته از جمله دانشگاه مرکزی ونزوئلا (تاسیس در سال 1721) و دانشگاه آزاد ملی (1977) است.

زبان تحصیل در ونزوئلا

زبان تحصیل در ونزوئلا

زبان تحصیل در ونزوئلا از سطح ابتدایی تا دانشگاه طبق قانون به زبان رسمی این کشور یعنی زبان اسپانیایی است اما زبان انگلیسی به طور سنتی ، در سطح آموزش متوسطه و آموزش عالی در ونزوئلا تدریس می‌شود.

در مدارس ونزوئلا انگلیسی ، ایتالیایی ، فرانسوی ، لاتین و یونانی تدریس می شود که در میان آنها زبان انگلیسی تقاضای بسیار بالایی دارد ، در مدارس ونزوئلا زبان فرانسه و لاتین به عنوان یک درس اجباری در گروه علوم انسانی تدریس می شود. یونانی و ایتالیایی نیز در مدارس ونزوئلا اهمیت زیادی دارند.

در مدارس بین المللی دانش آموزان می توانند به زبان انگلیسی هم تحصیل کنند و لازم است بدانید که این مدارس دارای شرایط ویژه ای هستند؛ به عنوان مثال ، دوره هایی از درس ریاضی به عنوان پیش نیاز باید گذرانده شود و یا یک آزمون و مصاحبه گرفته می شود.

زبان تحصیل برخی از دانشگاه های خصوصی ونزوئلا هم اسپانیایی و هم انگلیسی است اما اغلب دانشگاه های دولتی در این کشور تدریس آنها در همه مقاطع به زبان اسپانیایی است.

 دانشگاه های ونزوئلا در بخش الزامات تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا به جزییات زبان اسپانیایی اشاره ای نکرده اما از دانشجویان خواسته اند که مدرک زبان آیلتس یا تافل را ارائه کنند.

تحصیل در ونزوئلا با مدرک دیپلم 

به طور کلی ، اطلاعات درباره تحصیل در ونزوئلا در صفحات مجاری زیاد نیست اما در برخی منابع اشاره شده است که مهاجران برای تحصیل در ونزوئلا با مدرک دیپلم باید ابتدا مدرک دیپلم خود را تطبیق دهند ، زیرا سیستم آموزش عالی ونزوئلا از ایالات متحده الگو برداری کرده است.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور ونزوئلا نیاز به گذراندن دوره مقدماتی پریمدیکال است ، این دوره در کالج ها و دانشگاه های ونزوئلا قابل پیگیری است.

هر دانشگاهی در ونزوئلا به یک برنامه کاربردی با موارد ضروری نیاز دارد – کارنامه دبیرستان و معدل ، فرم درخواست و برخی اطلاعات اصلی دیگر از موارد ضروری هستند ، بسیاری از موسسات علمی دولتی و خصوصی در ونزوئلا ، به نمرات SAT و ACT و همچنین توصیه نامه ، مقاله کاربردی و مصاحبه هم نیاز دارند.

معدل متقاضیان تحصیل در ونزوئلا ، در بسیاری از دانشگاه های ونزوئلا مورد توجه قرار می گیرد ، این موضوع را در بخش جداگانه ای در ادامه مقاله توضیح داده ایم. 

جایگاه علمی ونزوئلا از منظر جهانی

جهت اتخاذ یک تصمیم آگاهانه تر ، در جدول زیر می توانید جایگاه علمی ونزوئلا از منظر جهانی را نیز مشاهده کنید: 

عنوان رتبه بندی جایگاه ونزوئلا
رتبه بندی آموزش و پرورش جهان رتبه 97 بعد از کامبوج ، قبل از بوتسوانا
رتبه بندی سهولت کسب و کار در جهان رتبه 135 بعد از موریتانی ، قبل از سورینام
رتبه بندی اقتصاد جهانی رتبه 132 بعد از چاد ، قبل از گینه
رده بندی ایمنی جهان رتبه 141 بعد از لیبی ، قبل از سودان
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاورین رجبی به آسانی به پذیرش در دانشگاه های ونزوئلا برسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل به زبان انگلیسی در ونزوئلا

طبق بررسی های انجام شده توسط همکاران ما در موسسه رجبی ، دانشگاه های دولتی مشهور در ونزوئلا ، بیشتر برنامه ها را به زبان اسپانیایی ارائه می دهند اما اگر می خواهید تحصیل به زبان انگلیسی در ونزوئلا را انتخاب کنید بهتر است به تحصیل در دانشگاه های خصوصی در این کشور فکر کنید.

برترین دانشگاه های خصوصی در ونزوئلا به همراه شهر و رتبه کشوری آنها در جدول زیر نامبرده شده اند:

دانشگاه شهر رتبه
دانشگاه کاتولیک آندرس بلو کاراکاس 3
دانشگاه متروپولیتن کاراکاس 6
دانشگاه دکتر Rafael Belloso Chacin Maracaibo کاراکاس 7
دانشگاه نووا اسپارتا کاراکاس 11
دانشگاه مونتهاویلا کاراکاس 12
دانشگاه Yacambu Barquisimeto بارکیسیمتو 13
دانشگاه فرمین تورو کابودار 14
دانشگاه فناوری مرکز گواکارا گواکارا 16

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه های خصوصی ونزوئلا

هنگام درخواست باید تمام مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه های خصوصی ونزوئلا را تهیه کنید ، سعی کنید لیست مدارک لازم را مستقیماً از دانشگاه درخواست کنید ، زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد ، مدارک مشترک عبارتند از:

  • گواهینامه های دبیرستان و ALevel
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (در صورت وجود)
  • کپی پاسپورت
  • نامه مرجع (اختیاری)
  • بیانیه شخصی
  • CV اختیاری

همچنین لازم است بدانید که راه های بسیاری برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد ، از موسسات زبان خصوصی گرفته تا دانشگاه ها می توانید یک موسسه را برای آموزش و تمرین انتخاب کنید ، برای راهنمایی های بیشتر برای این امر با مشاوران رجبی مشورت نمایید ، آنها راهکارهای خوبی برای گذراندن دوره های زبان در ونزوئلا ارائه می دهند.

شرط معدل برای تحصیل در ونزوئلا

معدل برای تحصیل در ونزوئلا ، بر حسب رشته و دانشگاه تفاوت دارد؛ بسیاری از دانشگاه ها حداقل معدل مورد نیاز را مشخص می کنند ، اما اغلب این حداقل برای پذیرش موفق کافی نیست و باید سعی کنید بالاتر از آن باشید.

بیشتر موسسات از معدل وزنی از 4.0 استفاده می کنند ، اگرچه برخی از آنها معدل غیروزنی گزارش می کنند ، در ادامه شرایط پذیرش دانشجو در یک دانشگاه خصوصی ونزوئلا (دانشگاه فناوری خلاق شانتو-ماریام) برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

دانش آموزان باید حداقل معدل 2.50 باشد ، در مورد برنامه های موسیقی ، طراحی مد ، هنرهای زیبا ، برنامه های طراحی گرافیک و رقص ، حداقل معدل 2.00 است.

میانگین معدل در دانشگاه خصوصی دیگری به نام متروپولیتانا 2.84 است ، در واقع دانشگاه متروپولیتانا دانشجویانی با معدل کمتر از متوسط می پذیرد ، ممکن است ترکیبی از B و C را در کارنامه دبیرستان خود داشته باشید ، اما بهتر است از D و F اجتناب کنید ، زیرا خوانندگان برنامه ممکن است تعهد شما به مطالعه و توانایی موفقیت در دانشگاه را زیر سوال ببرند. 

شرط معدل برای تحصیل در ونزوئلا

اگر معدل شما کمتر از میانگین تعیین شده توسط دانشگاه های ونزوئلا باشد ، ممکن است برای جبران به نمره SAT یا ACT یا آزمون های معادل بالاتر نیاز داشته باشید ، این به شما کمک می کند تا به طور موثر با سایر متقاضیانی که معدل بالاتری نسبت به شما دارند رقابت کنید.

امکان تحصیل رایگان در ونزوئلا

برای برخورداری از امکان تحصیل رایگان در ونزوئلا ، باید تحصیل به زبان بومی کشور یعنی زبان اسپانیایی را انتخاب کنید ، دانشگاه های زیادی هستند که برنامه های کارشناسی تا دکترا را به زبان اسپانیایی ارائه می دهند و هزینه آنها حتی در دانشگاه های خصوصی فقط در حد 300 تا 800 یورو در سال می باشد ، اما برای برنامه های انگلیسی قطعا هزینه های چند برابری را باید مد نظر قرار دهید.

در جدول زیر نمونه ای از برنامه ها و شهریه ها برای شهریه برنامه های انگلیسی در دانشگاه خصوصی آندرس بلو برای مقطع لیسانس آورده شده است:

برنامه لیسانس شهریه در هر ترم
لیسانس معماری به زبان انگلیسی 3220 € / ترم
لیسانس هنرهای تجسمی 2820 € / ترم
لیسانس طراحی بازی دیجیتال 2870 € / ترم
لیسانس طراحی لباس و پارچه 2780 € / ترم
لیسانس طراحی گرافیک 2750 € / ترم
لیسانس روزنامه نگاری 2720 € / ترم
لیسانس هنرهای موسیقی 10 ترم 2230 € / ترم

شهریه های منعکس شده در بالا شامل مالیات بر ارزش افزوده هم می شود و در صورت تمدید هزینه اضافی دریافت خواهد شد ، علاوه بر این ، برای تحصیل در ونزوئلا هزینه های زندگی 300 تا 400 یورو در ماه را هم در نظر داشته باشید.

این را هم مد نظر داشته باشید که دانشگاه های ونزوئلا ، جانب بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی را هم همیشه برای دانشجویان در نظر می گیرد و مشاوران رجبی اطلاعات کافی در مورد آنها دارند.

عناوین زیر را بعنوان راهنمای اخذ ویزای تحصیل هرکشوری دیگر در قاره آمریکا یا اروپا مطالعه کنید

کار پس از تحصیل در ونزوئلا و اقامت آن

ممکن است دانشجویان بخواهند پس از اتمام تحصیل به ماندن در این کشور فکر کنند ، موقعیت های شغلی و کار پس از تحصیل در ونزوئلا و اقامت آن را می‌توانید از طریق پیدا کردن یک کار مناسب به دست بیاورید.

دانشجویان می توانند تا 90 روز پس از تحصیل در ونزوئلا بمانند اما پس از آن باید راهی پیدا کنند تا ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنند.

توجه داشته باشید که ونزوئلا برای دانشجویان غیر مهاجر ونزوئلا که مشکلات اقتصادی شدیدی را در ونزوئلا تجربه می کنند ، اولویت هایی برای مجوز استخدام دارد و در نتیجه این مشکلات ممکن است بازار کار برای دانشجویان مهاجر کوچک تر شده باشد.

افراد قبل از درخواست مجوز باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشند و اگر در عرض 9 ماه نتوانید کار پیدا کنید ، باید به کشور خود بازگردید و از آنجا به صورت آنلاین به جستجوی کار بپردازید.

اگر بتوانید یک موقعیت شغلی را در ونزوئلا به دست بیاورید ، ویزای کاری که به شما اعطا می شود ، فقط یک سال اعتبار دارد و پس از آن نیاز به تمدید دارد ، پس از پنج سال زندگی و کار در کشور ، آنها واجد شرایط درخواست اقامت هستند.

در طول روند درخواست مجوز کاری ونزوئلا متقاضیان باید مجوز کار خود را از وزارت کشور ، دادگستری و صلح دریافت کنند ، این بخش پیشنهاد کار را تایید خواهد کرد. 

خدمات شرکت مهاجرتی رجبی برای تحصیل در ونزوئلا

ونزوئلا ویزای کار معمولی را ارائه می دهد و در عین حال ، این کشور چند نوع ویزای دیگر نیز برای انجام امور تجاری دارد که با مطالعه مقاله ما با عنوان سرمایه گذاری در ونزوئلا می توانید از این نوع ویزاها هم آگاهی پیدا کنید.

ما در شرکت  مهاجرتی رجبی ، می توانیم برای خدمات مهاجرت به شما کمک کنیم ، همکاران ما بهترین خدمات مشاوره پذیرش در دانشگاه های خارجی را ارائه می دهند.

برای دریافت راهنمایی های اختصاصی در مورد خدمات شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی مهاجرتی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) برای تحصیل در ونزوئلا و همچنین سایر جوانب مهاجرت به این کشور ، مقاله های بیشتر را در وب سایت ما مطالعه کنید ، همکاران ما در دفاتر فعال شیراز و یا دفاتر مرکزی و غرب تهران منتظر شما هستند.

پیشنهاد می کنیم بعنوان گزینه آخر مقاله تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آمریکای لاتین را نیز مطالعه کرده و اطلاعات خوبی را کسب کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل در ونزوئلا

تحصیل در ونزوئلا از آموزش ابتدایی شروع می شود ، آموزش ابتدایی و متوسطه در یک سیستم آموزشی 12 ساله با آموزش پیش دبستانی برنامه ریزی شده است و اولین مرحله آموزش اجباری در ونزوئلا در سن 5 سالگی است.

در سیستم آموزش و پرورش ونزوئلا تحصیلات پایه در سنین 6 تا 15 سال رایگان و اجباری است.

زبان تحصیل در ونزوئلا از سطح ابتدایی تا دانشگاه طبق قانون به زبان رسمی این کشور یعنی زبان اسپانیایی است اما زبان انگلیسی به طور سنتی ، در سطح آموزش متوسطه و آموزش عالی در ونزوئلا تدریس می‌شود.

مهاجران برای تحصیل در ونزوئلا با مدرک دیپلم باید ابتدا مدرک خود را تطبیق دهند. برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور ونزوئلا هم نیاز به گذراندن دوره مقدماتی پریمدیکال است.

• گواهینامه های دبیرستان و ALevel
• مدرک مهارت زبان انگلیسی (در صورت وجود)
• کپی پاسپورت
• نامه مرجع (اختیاری)
• بیانیه شخصی
• CV اختیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه