ورزش در سنگاپور

peyman
peyman
ورزش در سنگاپور
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

ورزش در سنگاپور

ورزش در سنگاپور بین رده های سنی مختلف رواج دارد و شهروندان این کشور به ورزش به خصوص از دید سلامتی آن اهمیت بسیاری می دهند. سنگاپوری ها در انواع مختلف ورزش ها برای تفریح و همچنین رقابت شرکت می کنند که معمولا علایق آن ها از همان سنین کودکی شکل می گیرد و ادامه پیدا می کند.

ورزش های محبوب در میان سنگاپوری ها عبارتند از فوتبال، شنا، دو و میدانی، بسکتبال، اتحادیه راگبی، بدمینتون، تنیس روی میز، دوچرخه سواری و غیره. همچنین بسیاری از مناطق مسکونی عمومی امکاناتی مانند استخرهای شنا، فضاهای باز (مانند زمین فوتبال و بسکتبال خیابانی، مسیرهای دویدن) و مراکز ورزشی سرپوشیده با امکاناتی برای بدمینتون، تنیس روی میز، اسکواش و غیره را ارائه می دهند.

یکی از نقاط برجسته غواصی جزیره جنوبی پولائو هانتو است که به خاطر صخره های مرجانی اش معروف است. فراموش نکنید مقاله مهاجرت به سنگاپور را هم در سایت ما مطالعه نمایید تا تمامی روش های ممکن را بشناسید. در این مقاله کارشناسان تیم شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با ورزش در سنگاپور بیش تر آشنا خواهند کرد.

فهرست مطالب
ورزش در سنگاپور

ورزش های محبوب در سنگاپور

سنگاپور به عنوان یک کشور و به خصوص شهر سنگاپور یک کشور – شهر جزیره ای، توسط آب احاطه شده است، بنابراین بسیاری از سنگاپوری ها از ورزش های آبی مانند شنا، واترپلو، قایقرانی، کایاک سواری، قایقرانی و اسکی روی آب لذت می برند.

باید بگوییم که کوچک و کم جمعیت بودن کشور سنگاپور بر روی بسیاری از موضوعات در این کشور تاثیر گذاشته است، که یکی از آن ها ورزش های ملی در این کشور است. این کشور دارای ورزش ملی نیست و هیچ ورزشی را به عنوان ورزش ملی خود اعلام نکرده است؛ اما مردم این کشور ره ورزش های مختلفی علاقمند هستند و آن ها را پیگیری می نمایند.

البته باید توجه کنیم که ورزش در سنگاپور روز به روز نقش پر رنگ تری در زندگی روزمره افراد و خانواده ها پیدا می کند که این یکی از برنامه های بلند مدت دولت این کشور نیز می باشد. در ادامه این بخش برخی از ورزش های محبوب در سنگاپور را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای بررسی مدارک قهرمانی های شما ورزشکاران عزیز جهت مهاجرت، فرصتی فراهم است، حتما استفاده کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

فوتبال در سنگاپور

فوتبال بدون شک محبوب ترین ورزش در سنگاپور است و به عنوان ورزش ملی این کشور نیز شناخته می شود. سنگاپور لیگ فوتبال حرفه ای خود را دارد که به عنوان لیگ برتر سنگاپور (که قبلاً S. League نامیده می شد) شناخته می شود. این لیگ در سال 1996 راه اندازی شده است و متشکل از 9 تیم می باشد که با یکدیگر رقابت می کنند. البته یکی از تیم ها از برونئی می باشد.

از سال 2019، هر هشت تیم در سنگاپور استادیوم های خانگی خود را با یک تیم دیگر به اشتراک گذاشتند که بیشتر در شهرهای هارتلند واقع شده اند. در سال های 1998، 2004، 2007 و 2012، تیم ملی فوتبال سنگاپور در مسابقات قهرمانی AFF، رقابت های برتر فوتبال در جنوب شرقی آسیا، قهرمان شد.

فوتبال در سنگاپور توسط دولت به رسمیت شناخته شده است و تیم های ملی (مردان و زنان) به طور منظم با سایر کشورهای این قاره رقابت می کنند. باشگاه های فوتبال منطقه ای نیز وجود دارند که مقابل یکدیگر بازی می کنند. در حالی که تیم ملی قطعا در مقیاس جهانی موفق نیست، باشگاه های محلی بسیار بهتر هستند و توسط مربیان با تجربه آموزش می بینند.

ورزش بیسبال در سنگاپور

دومین ورزش در سنگاپور که محبوبیت بسیاری دارد، بیسبال است. بیسبال و سافت بال هر دو در سنگاپور به طور گسترده مورد استقبال قرار می گیرند. ورزش های آمریکا توسط انجمن بیسبال و سافت بال سنگاپور اداره می شود و تیم های مختلفی بسته به جنسیت و گروه سنی در این کشور وجود داشته و فعالیت دارند.

تیم های ملی بیسبال در سنگاپور با تیم های دیگر در آسیا و جهان رقابت می کنند. این ورزش ها اغلب در تعطیلات آخر هفته انجام می شود و بسیاری از مدارس و کالج ها تیم خود را دارند. شاید سنگاپور یکی از معدود کشورهای آسیایی باشد که ورزش های آمریکایی در آن انجام می شود و طرفداران قابل توجهی نیز دارد.

گلف در سنگاپور

سومین ورزش محبوب در سنگاپور گلف است. باور کنید یا نه، اگرچه گلف معمولا جزو 3 ورزش برتر در هیچ کشوری نیست، سنگاپوری ها کاملا آن را دوست داشته و به آن علاقه خاصی دارند. بیش از 80 هزار بازیکن گلف در این جزیره وجود دارد و آن ها می توانند از بهترین زمین های گلف خصوصی و عمومی در منطقه لذت ببرند.

مشکل اصلی گلف در سنگاپور این است که بر خلاف سایر ورزش های عمومی برای همه باز نیست. با این حال، سنگاپوری ها عاشق بازی گلف در تعطیلات آخر هفته با خانواده خود هستند و با این محدودیت ها بازهم به عنوان یک ورزش در سنگاپور شناخته می شود.

بسکتبال در سنگاپور

Basketball

بسکتبال در سنگاپور

چهارمین ورزش پرطرفدار در سنگاپور بسکتبال است. مهم تر از همه اینکه، تیم های ملی بسکتبال مردان و زنان سنگاپور از بهترین های منطقه شناخته می شوند. آن ها 3 مدال برنز در بازی های آسیای جنوب شرقی در سال های 1979، 2013 و 2015 و 2 مدال دیگر در مسابقات بسکتبال قهرمانی آسه آن در سال های 2001 و 2013 کسب کردند.

به غیر از آن بسکتبال در سنگاپور تا حد زیادی یک ورزش تفریحی است که به طور کلی توسط نسل های جوان مورد توجه و انجام قرار می گیرد. در حال حاضر این ورزش در سنگاپور به طور رسمی دارای 2 هزار بازیکن به ثبت رسیده است که این ورزش را حرفه ای و نیمه حرفه ای دنبال می کنند.

والیبال در سنگاپور

پنجمین ورزش در سنگاپور که طرفرداران بسیاری دارد، والیبال می باشد. والیبال شباهت زیادی به بسکتبال دارد و این بسیار مورد استقبال جوانان کشور است، زیرا بیشتر در مدارس و دورهمی ها بازی می شود. اما سنگاپور همچنین دارای یک تیم ملی والیبال برای مردان و زنان است که این تیم ها طبق معمول با بسیاری از تیم های دیگر منطقه بازی می کنند.

هیئت حاکمه والیبال در این جزیره انجمن والیبال در سنگاپور است که در 4 نوامبر 1961 تأسیس شد و مانند سایر ورزش ها در حال سرمایه گذاری زیاد برای رشد و تربیت ورزشکاران حرفه ای در سطح جهانی است که تیم ملی این کشور را به درجه های بالا در جهان برساند.

کریکت در سنگاپور

ششمین و آخرین مورد از لیست ورزش محبوب در سنگاپور کریکت است. کریکت یکی دیگر از ورزش های سنگاپور است که تیم های ملی دارد. باشگاه کریکت سنگاپور در سال 1837 و در دوران استعمار این کشور تأسیس شد. جالب اینکه تا پایان قرن نوزدهم، سنگاپور در مقابل دیگر مستعمرات بریتانیا بازی می کرد.

بهترین نتیجه این تیم کسب رتبه چهاردهم در مسابقات بین المللی یک روزه 1997 بود. رتبه بندی فعلی ICC آن بیستمین است و بهترین تاریخ آن در سال 2019 در رتبه 19 قرار دارد. در حال حاضر کریکت در سنگاپور دارای بیش از 5 هزار بازیکن حرفه ای و نیمه حرفه ای است که با مجوز رسمی این رشته، ورزش در سنگاپور را دنبال می کنند.

پیش از ادامه مقاله ورزش در سنگاپور به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که مقاله کار در سنگاپور را نیز که توسط کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تهیه و تنظیم شده است را مطالعه نمایید تا با مزایای اشتغال در این کشور و چگونگی دستیابی به  مجوز حضور در این کشور، بهتر و کامل تر آشنا شوید.

ورزشگاه های سنگاپور

در ادامه معرفی ورزش در سنگاپور جالب است بدانید که این کشور با جمعیت کمی که دارد اما تعداد ورزشگاه های قابل توجهی را برای شهروندان خود فراهم آورده است که آنان می توانند در آن ها به ورزش های مخلتلف مشغول شوند. مشهورترین ورزشگاه این کشور استادیوم ملی سنگاپور است که یک ورزشگاه چند منظوره در شهر کالانگ سنگاپور بوده و استادیوم ملی این کشور است.

اینجا در 30 ژوئن 2014 افتتاح شد که در محل استادیوم ملی سابق ساخته شده که در سال 2007 بسته شد و در سال 2010 تخریب گردید. این مرکز 55 هزار نفری مرکز ورزش سنگاپور است، یک منطقه ورزشی و تفریحی که شامل آن نیز می شود. این سازه یکی از بزرگترین سازه های گنبدی در جهان است که دارای طراحی تهویه طبیعی با سقف جمع شونده است و دارای پیکربندی هایی برای فوتبال، راگبی، دو و میدانی و کریکت است.

این ورزشگاه به عنوان ورزشگاه خانگی تیم ملی فوتبال سنگاپور، محل اصلی بازی‌های آسیای جنوب شرقی 2015 بوده و میزبان مسابقات قهرمانی AFF در سال‌های 2014، 2018، 2020 و 2022 بوده است. برخی دیگر از ورزشگاه های سنگاپور به شرح زیر هستند:

نام استادیوم شهر ظرفیت
Marina Bay Floating Platform مارینا بی 27 هزار نفر
Singapore Indoor Stadium کالانگ 12 هزار نفر
Bishan Stadium بی شان 6254 نفر
Jalan Besar Stadium کالانگ 6 هزار نفر
Our Tampines Hub تمپینس 5 هزار نفر
Woodlands Stadium وودلندز 4300 نفر

ورزشکاران مطرح سنگاپور

همانطور که تا به اینجای کار گفتیم سنگاپوری ها معمولا برای اهداف تفریحی و مسابقه در طیف گسترده ای از ورزش ها شرکت می کنند. آن ها همچنین در بسیاری از فعالیت های آبی شرکت می کنند که شامل قایقرانی، کایاک سواری و اسکی روی آب می شود. البته ورزش های محبوب آنان را نیز در ابتدای مطلب معرفی کردیم.

اما در این میان ورزشکاران مطرحی نیز از این سرزمین معرفی شده اند که توانته اند برای خود و ورزش در سنگاپور افتخار آفرینی کنند. البته تعداد ورزشکاران مطرح این کشور در مقابل دیگر نقاط جهان محدود هستند، اما در آینده قطعا تعداد بیش تری ورزشکار بزرگ را از این کشور خواهیم دید. برخی از نامی ترین ورزشکاران مطرح سنگاپور به شرح زیر هستند.

پاتریشیا چان شناگر

پاتریشیا چان اولین ملکه شنای سنگاپور است، او به عنوان پت چان یا «دختر طلایی» شناخته می شود. پاتریشیا در بازی های SEA در استخر بسیار مسلط بود. او در 39 مسابقه شرکت کرد که 39 مدال طلا بین سال‌های 1965 تا 1973 به دست آورد.

این بهترین دستاورد او برای پاتریشیا تا سال 2005 بود. در سال‌های 1966 و 1970 او در هشت ماده در بازی‌های آسیایی شرکت کرد و 3 نقره و 5 برنز گرفت. مدال و رکورد ملی در 200 متر کرال پشت که به مدت 23 سال ادامه داشت، ثبت کرد.

او پنج سال متوالی به عنوان بهترین ورزشکار سنگاپور انتخاب شد. در سال 2002 او به تالار مشاهیر شورای سنگاپور راه یافت و در میان 50 برترین سنگاپور در رتبه چهارم قرار گرفت.

لو کین یو در ورزش بدمینتون

لو کین یو بازیکن بدمینتون سنگاپوری است که در 26 ژوئن 1997 متولد شد. او در حال حاضر پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهانی BWF در سال 2021، قهرمان جهان تک نفره مردان است و بدین ترتیب اولین سنگاپوری است که قهرمان جهان شده است. فعالیت حرفه ای او در ورزش در سنگاپور از سال 2012 آغاز شد.

او اکنون پس از اینکه در رده‌بندی انفرادی مردان توکیو در جایگاه هجدهم قرار گرفت، برای بازی‌های المپیک تابستانی 2020 واجد شرایط است. در سال 2020، او جایزه شایسته سال 2020 را از کمیته ملی المپیک سنگاپور دریافت کرد و همچنین جایزه ورزشکار سال 2021 استریتز تایمز را در سال 2022 دریافت کرد.

شاینا نگ

شاینا نگ یکی از چهار ورزشکار برتر سنگاپور است که در سال 2021 از آن ها تجلیل شد. او پس از کسب اولین مدال طلای سنگاپور در مسابقات قهرمانی بولینگ زنان جهان در سال 2015 موفق شد سنگاپور را از طریق بولینگ در نقشه جهان قرار دهد.

او از سال 2011 رکورد زن جهان را برای مجموعه شش بازی در دست دارد. او دو بار به عنوان ورزشکار سال سنگاپور انتخاب شد و در سال 2017 جایزه معتبر جوانان سنگاپور را دریافت کرد. او را افتخاری برای ورزش در سنگاپور می دانند.

لی جیا وی

لی جیا وی بازیکن سابق تنیس روی میز چینی متولد سنگاپور است که چهار بار قهرمان المپیا و دو بار مدال المپیک شده است. او حرفه تنیس روی میز رقابتی خود را در سال 1996 پس از نقل مکان به سنگاپور در سال 1995 آغاز کرد و بعدا در سن 18 سالگی، تحت طرح استعدادهای ورزشی خارجی شهروند سنگاپور شد.

لی جیا وی مدال های طلای مختلفی را در تیم زنان، دو نفره زنان و دو نفره مختلط در بازی های هفدهم مشترک المنافع به دست آورده است. لی جیا وی یکی دیگر از افتخارات ورزش در سنگاپور است.

لحظات شیرین ورزشی سنگاپور

لحظات شیرین ورزشی سنگاپور

شاید ورزش در سنگاپور مانند کشورهای اروپایی یا کشورهای مطرح اسیایی آنقدر گسترده و نبوده و تیم های ملی زیادی نداشته باشد، اما ورزشکاران مطرح زیادی توانسته اند طی سال ها ورزش در این کشور افتخارات بسیاری تیمی و فردی را در سطح جهان، آسیا و المپیک را رقم بزنند که قطعا در ذهن ورزش دوستان این کشور به یادگار مانده است.

یکی از خاطره انگیزترین لحظات شیرین ورزشی سنگاپور طی سال های گذشته، مسابقات گران قیمت فرمول یک بود که در معدود کشورهای جهان برگزار می شود و در سنگاپور با استقبال زیادی مواجه شده و مردم این کشور از آن بسیار راضی بودند. همچنین این کشور در رده های سنی مختلف در انواع ورزش های آبی همه ساله موفق به دریافت میزبانی و برگزاری مسابقات مختلف شده است که در آن ها به افتخارات زیادی نیز رسیده است.

اما تعجب نکنید که در دو تا سه دهه آینده اسم این کشور و ورزشکاران سنگاپوری را بیش تر در سطح مسابقات جهانی خواهید شنید و آن ها افتخارات بسیاری کسب خواهند کرد. چون دولت و مردم این کشور سرمایه گذاری های زیادی برای پورش ورزشکاران موفق در آینده کرده اند.

مقالات زیر موضوعات دیگری را درمورد کشور سنگاپور بیان می کنند که حتما شما هم مطالعه کنید

مهاجرت ورزشی به سنگاپور

باید بگوییم که مهاجرت ورزشی به سنگاپور شاید با سایر نقاط جهان تفاوت ویژه ای داشته باشد. اما در ابتدای امر شما برای دستیابی به این هدف باید از روش های مهاجرتی که در مقالات مربوطه به آن ها اشاره کرده ایم خود را به این کشور برسانید و هیچ روش خاصی برای دادن ویزا یا اقامت به ورزشکاران خارجی در سنگاپور وجود ندارد.

علاوه بر این نکته متفاوتی که در این کشور وجود دارد، اینکه مردم سنگاپور چندان میلی به استفاده از ورزشکاران خارجی زیر پرچم خود ندارند و از این موضوع نیز استقبال نمی کنند. به همین خاطر کمتر کسی دیده شده است که قصد داشته باشید از طریق ورزش در سنگاپور خود را به این کشور برساند.

اما یکی از بهترین روش های در دسترس به خصوص برای ایرانیان، تحصیل و اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور است. که البته هزینه آن کمی گران است، اما اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، این روش یکی از بهترین روش های موجود است که در مقاله تحصیل در سنگاپور تمام جزئیات را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم.

سوالات پر تکرار ورزش در سنگاپور

 بله، مردم سنگاپور در سنین مختلف به ورزش علاقمند هستند و افراد زیادی در رشته های مختلف به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای به ورزش مشغول هستند.

 محبوب ترین ورزش در سنگاپور در سنین مختلف ورزش فوتبال می باشد که بیش ترین طرفدار و تماشاچی را به خود اختصاص می دهد.

 ورزش فوتبال ورزش ملی سنگاپور شناخته می شود.

بزرگت ترین و مطرح ترین ورزشگاه این کشور، استادیوم ملی سنگاپور است که 55 هزار نفر ظرفیت داشته و در کالانگ واقع شده است.

مردم سنگاپور به فوتبال، بیسبال، گلف، بسکتبال، والیبال و کریکت از سایر ورزش ها علاقه بیش تری دارند.

از این که تا انتهای این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی همراه بودید، سپاس گذاریم. برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با ورزش در سنگاپور یا دیگر موارد مهاجرتی می توانید با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه