تحصیل در سنگاپور

تحصیل در سنگاپور یکی از بهترین و با کیفیت ترین مقاصد تحصیلی جهان شناخته می شود که اخذ مدرک در آن هرکسی را می تواند به مشاغل بسیار خوب و پردرآمدی در تمام جهان برساند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که باتوجه ویژگی ها و امتیازاتی که این کشور در سیستم آموزشی خود فراهم آورده است، موفق به قرارگیری در بین 5 نظام برتر آموزشی و تحصیلی در جهان شده است.

کشور سنگاپور مدارس و دانشگاه های بسیار معتبر و باکیفیتی را در خود جای داده و از هیچ گونه هزینه و یا تلاشی برای بالاتر بردن کیفیت این سیستم آموزشی دریغ نمی کند. همین باعث شده که حتی از کشورهای برتر و پیشرفته حال حاضر جهان نیز متقاضیانی برای تحصیل در مراکز آموزشی این کشور تلاش کنند.

باتوجه به تعداد نه چندان بالای مراکز آموزشی در کشور سنگاپور در مقایسه با سایر کشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی و کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا و غیره و همچنین سخت گیری در جذب دانشجویان خارجی، پذیرش و ثبت نام در سیستم اموزشی این کشور بسیار رقبتی بوده و نیاز به رزومه ای بسیار با کیفیت دارد.

فهرست مطالب

پس قبل از هرگونه اقدام برای تحصیل در سنگاپور حتما با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مشورت نموده و شرایط خود را بررسی نمایید. ضمن اینکه مقاله مهاجرت به سنگاپور را نیز حتما مطالعه نمایید، تا با قوانین و شرایط مهاجرتی این کشور اشنا شوید.

تحصیل در سنگاپور

سیستم آموزشی کشور سنگاپور

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم سیستم آموزشی کشور سنگاپور یکی از برترین سیستم های آموزشی در جهان شناخته می شود که به طور کلی شامل مقاطع ابتدای، متوسطه و تحصیلات آموزش عالی می شود. برای آشنایی بیش تر در جدول زیر جزئیاتیی از مقاطع تحصیلی این کشور را مشاهده می نمایید:

در اینجا لازم است بدانید که تحصیلات پیش دبستانی و تحصیلات آموزشی عالی در دانشگاه، در کشور سنگاپور اختیاری می باشد، اما دوره ابتدایی و متوسطه اجباری است. همچنین دانش آموزان می توانند در مدارس دولتی و یا مدارس خصوصی و بین المللی به تحصیل این دو دوره مشغول شوند.

همچنین معمولا برای دانش آموزان خارجی مدارس بین المللی بهترین گزینه می باشد که معمولا به صورت دو زبانه نیز برگزار می شوند. در رابطه با دانشجویان خارجی نیز، دانشجویانی نظیر ایرانیان برای پذیرش در دوره کارشناسی باید حتما دوره پیش دانشگاهی را در این کشور از نو سپری کنند، تا سیستم آموزشی، زبان خارجه و دروس پایه موردنیاز در رشته انتخابی خود را طبق آموزش سنگاپور فرا بگیرند. این امر باعث معدل سازی مدرک دیپلم آنان جهت پذیرش در دانشگاه ها خواهد شد.

مقطع تحصیلی سن دانش آموز و دانشجو طول دوره
پیش دبستانی 4 تا 6 سالگی 2 سال
ابتدایی 6 تا 12 سالگی 6 سال
متوسطه 12 تا 18 سالگی 6 سال
پیش دانشگاهی 18 سالگی 1 سال
کارشناسی حداقل 18 سالگی 3 تا 4 سال
کارشناسی ارشد حداقل 22 سالگی 1 تا 2 سال
دکترا بدون محدودیت 3 تا 6 سال

دانشگاه های برتر کشور سنگاپور

قطعا مطلع هستید که سنگاپور کشور کوچکی بوده و مانند دیگر کشورهای مطرح و معتبر تحصیلی جهان دارای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فراوانی نمی باشد. اما همین تعداد محدود نیز دارای بالاترین کیفیت های آموزشی بوده و مدارک اعطایی آنان در تمام جهان معتبر می باشند.

ضمنا توجه داشته باشید که شرایط پذیرش در دانشگاه های سنگاپور برای ایرانیان کمی مشکل بوده و دانشگاه ها کمی سخت گیری می نمایند، اما با مشورت با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به راحتی می توانید در دانشگاه مدنظرتان پذیرفته شوید. در ادامه اسامی دانشگاه های برتر کشور سنگاپور به همراه رتبه جهانی آن ها را مشاهده خواهید کرد:

نام دانشگاه رتبه جهانی از منظر موسسه QS
دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) 8
دانشگاه صنعتی نانیانگ (NTU) 26
دانشگاه تکنولوژی و طراحی سنگاپور(SUTD) 429
دانشگاه مدیریت سنگاپور (SMU) 545

زبان تحصیل در دانشگاه های سنگاپور

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین مواردی که باید در رابطه با تحصیل در سنگاپور از آن مطلع باشید، زبان آموزش و تحصیل در این کشور می باشد. در ابتدا باید بگوییم که زبان های رسمی این کشور انگلیسی، چینی، مالایی و تامیل هستند که مردم این کشور هرکدام ممکن است به یکی یا چند مورد از این زبان ها مسلط بوده و بایکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

اما در رابطه با زبان تحصیل در این کشور نیز باید بگوییم که در مدارس این کشور زبان رسمی آموزش زبان انگلیسی می باشد، به همین خاطر دانش آموزانی که قصد تحصیل در مدارس سنگاپور را دارند، باید حتما به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. البته باید خاطر نشان کنیم که در برخی از مدارس خصوصی و بین المللی این کشور به صورت دو زبانه یا چند زبانه نیز امکان تحصیل وجود دارد.

درباره زبان تحصیل در دانشگاه های سنگاپور هم اگر بخواهیم توضیحی بدهیم، باید بدانید که در دانشگاه های این کشور رشته های مختلف به دو زبان انگلیسی و مالایی به دانشجویان تدریس می شود. البته شرایط زبان های انتخابی برای مقاطع مختلف و رشته های گونانگون تفاوت دارد و شما باید حتما پیش از هر اقدامی از شرایط زبانی در رشته موردنظرتان و دانشگاه انتخابی خود اطلاعات کامل را به دست آورید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در کشورهای آسیایی ، معتبر ، سریع و گاهی بدون آزمون ، مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه های زبان انگلیسی در سنگاپور

همانطور که تا این بخش از معرفی تحصیل در سنگاپور گفتیم، زبان اصلی در سیستم آموزش و تحصیل این کشور زبان انگلیسی می باشد و این یکی از مزیت های بسیار خوب و بزرگ تحصیل در سنگاپور بوده که حسابی مورد علاقه دانشجویان بین المللی نیز می باشد. پس یافتن دانشگاه های زبان انگلیسی در سنگاپور کار سختی نیست، چون در تمامی دانشگاه ها به این زبان تدریس می شود.

اما با اینکه اکثر مردم این کشور قادر به صحبت و ارتباط با زبان انگلیسی هستند، اما برای تجربه زندگی راحت تر و مناسب تر بهتر است که تا حدودی نیز زبان مالایی را فرا بگیرید که در ارتباط با برخی از مردم این کشور شاید محلی های قدیمی آن با مشکلی مواجه نشوید.

ضمن اینکه تحصیل به زبان انگلیسی در سنگاپور نیازمند ارائه مدرک معتبری به دانشگاه های این کشور می باشد. اگر شما قصد دارید که به تحصیل به زبان انگلیسی در سنگاپور مشغول شوید، سطح و نمره مدرک زبانتان نیز دارای اهمیت است، چون هرچه سطح بالاتری داشته باشید، امتیاز بالاتری را هم برای پذیرش در دانشگاه ها به دست می آورید.

دانشگاه های زبان انگلیسی در سنگاپور

برای تحصیل به زبان انگلیسی در سنگاپور حتما از داشگاه انتخاب خود مدارک و سطح مورد درخواست را استعلام کنید، اما به طور کلی می توانیم بگوییم که تحصیل به زبان انگلیسی در سنگاپور با مدارک زیر در اکثر دانشگاه ها امکان پذیر است:

شرایط تحصیل رایگان در سنگاپور

اکثر دانشجویان خارجی همواره در تلاش هستند تا بتوانند در کشوری که قصد تحصیل در آن را دارند، به تحصیل رایگان رسیده و یا در کشوری موفق به ادامه تحصیل شوند که تحصیلات رایگان را به دانشجویان ارائه می کند. در این جا نیز این سوال وجود دارد، که آیا شرایط تحصیل رایگان در سنگاپور برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟

در ابتدا باید بدانید که تحصیل در سنگاپور در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور مانند کشورهایی نظیر آلمان یا فرانسه رایگان نمی باشد و دانشجویان باید شهریه تحصیلی خود را پرداخت کنند. اما نکته مهم دیگر این که شهریه تحصیل در دانشگاه های سنگاپور را باید در دسته کشورهای گران جهان قرار داد.

به همین خاطر داشتن تمکن مالی جهت پرداخت شهریه و هزینه های زندگی دارای اهمیت بالایی است. ولی شاید بتوان به تحصیل رایگان در این کشور نیز رسید، آن هم در صورت دستیابی به بورسیه تحصیلی مناسب که تمامی شهریه دانشگاه را پوشش دهد و شاید حتی در برخی موارد هزینه های زندگی دانشجویان را نیز پرداخت نماید.

اما دستیابی به بورسیه تحصیلی در سنگاپور بسیار سخت و رقابتی می باشد و اکثر فرصت ها برای دوره های تحصیلات تکمیلی به خصوص دوره های دکترا در نظر گرفته شده اند. ضمن اینکه داشتن تسلط و یا حتی مدرک زبان مالایی می تواند تاثیر بسیاری در دریافت بورسیه داشته باشد. اخذ بورسیه دوره کارشناسی نیز پس از 1 سال تحصیل و با ارائه نمرات درخشان در دانشگاه های این کشور امکان پذیر است.

هزینه های تحصیل در کشور سنگاپور برای ایرانی ها

هزینه های تحصیل در کشور سنگاپور برای ایرانی ها به دو بخش شهریه دانشگاه و مخارج و هزینه های زندگی در این کشور تقسیم می شود که هر دو در مقایسه با اکثر کشورها گران می باشند. مخارج یک دانشجو در سنگاپور ماهانه می توان از 500 تا 1500 دلار را در بگیرد که به سبک زندگی افراد بستگی دارد.

مقطع تحصیلی شهریه سالانه
مدارس (ابتدایی و متوسطه) 5 تا 45 هزار رلار
کارشناسی 30 هزار تا 85 هزار دلار
کارشناسی ارشد 5 هزار تا 35 هزار دلار
دکترا 1500 تا 20 هزار دلار

 در رابطه با شهریه دانشگاه نیز همانطور که گفتیم این کشور دارای شهریه های دانشگاهی گرانی است که در این بین دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی هستند.

گران ترین رشته های تحصیلی در سنگاپور را رشته های پزشکی و دندانپزشکی و زیر شاخه های آنان تشکیل می دهند، پس از آن نیز رشته های مهندسی و حقوق بالاترین شهریه ها را در بر می گیرند. فراموش نکنید که جزئیات شهریه را پیش از ثبت نام به طور کامل از دانشگاه مورد نظرتان استعلام نمایید.

اما برای کسب اطلاعاتی کلی درباره تحصیل در سنگاپور در ادامه میزان شهریه های تحصیلی دانشگاه های این کشور در مقاطع مختلف را تهیه کرده که مشاهده خواهید نمود:

با شرایط تحصیل در برخی کشورهای آسیایی آشنا شوید.

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در سالهای اخیر موفق به اخذ پذیرش از بسیاری از دانشگاه های رده اول جهان شده است.

تصاویر برخی از این پذیرش ها را می بینید که مربوط به مدت زمان کوتاهی است و نمی توان تمام پذیرش ها را نمایش داد.

شما هم اگر به تحصیل در دانشگاه های خارجی علاقه مندید ابتدا با دریافت یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان شرایط خود را مورد سنجش قرار داده و سپس برای ادامه مسیر تصمیم گیری کنید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در سنگاپور تحصیل در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است ، برای آگاهی بیشتر مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اقامت پس از تحصیل در سنگاپور

قوانین اقامت پس از تحصیل در سنگاپور با دیگر کشورهای جهان کمی تفاوت دارد، بدین صورت که شما از طریق تحصیل در سنگاپور به طور مستقیم نیز می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. اما باید حداقل 2 سال را با ویزای تحصیلی در این کشور زندگی کرده و بتوانید امتیازات لازم را که در سیستم امتیاز بندی این کشور سالانه به صورتی محدود به برخی دانشجویان اعطا می شود به دست آورید.

البته جای نگرانی نیست، چون پس از اتمام تحصیل در سنگاپور نیز همچنان با اشتغال و یافتن کار در سنگاپور می توانید به اقامت دائم برسید. شما باید پس از یافتن شغل بعد اتمام تحصیلات حداقل 5 سال در این کشور ساکن بوده، مالیات خود را پرداخت کرده و هیچ تخلفی صورت ندهید تا مجاز به دریافت اقامت دائم شوید.

البته چنانچه پس از اتمام تحصیلات خود بتوانید مبلغ حداقل 2.5 میلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری کنید، قادر به اخذ اقامت دائم برای خود همسر و فرزندان زیر 18 سالتان خواهید بود. پس می توان گفت که روش های مختلفی برای دانشجویان در حال تحصیل در سنگاپور وجود دارد که بتوانند اقامت دائم خود را اخذ نمایند.

سوالات پر تکرار تحصیل در سنگاپور

خیر، باید بدانید که تحصیل در سنگاپور رایگان نبوده و دانشگاه های این کشور شهریه تحصیلی را از دانشجویان خارجی اخذ می کنند.

 خیر، نمی توان تحصیل در سنگاپور را ارزان دانست و این کشور را در زمره کشورهای ارزان قرار داد، بلکه شهریه دانشگاه های این کشور گران می باشد.

 بله، خوشبختانه دانشجویان خارجی در حال تحصیل در سنگاپور پس از اتمام تحصیلات خود از طریق روش های مختلفی می توانند به اقامت دائم این کشور برسند که در مقاله شرح داده ایم.

هزینه زندگی در سنگاپور به عوامل مختلفی از جمله شهر محل اقامت و سبک زندگی افراد بستگی دارد و می تواند ماهانه مبلغی از 500 تا 1500 دلار را در بر بگیرد.

بله، کشور سنگاپور یکی از برترین و با کیفیت ترین سیستم های آموزشی و دانشگاه های جهان را دارد و تحصیل در آن بسیار معتبر می باشد.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در سنگاپور و یا دیگر روش های مهاجرتی این کشور می باشند. توصیه می کنیم برای شناخت برترین گزینه های مهاجرت تحصیلی مقاله جامع تحصیل در خارج از کشور را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه