تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر دارای دگرگونی های فراوانی شده است ، همانطور که می دانید مهم ترین بخش هویت یک کشور به تاریخ آن است از این رو مطالعه تاریخ به شناخت جوامع مختلف کمک می با تاریخ آن آشنا شوید

طبق تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر تصور می شود که انسان هایی از آسیا حدود 30000 سال پیش به استرالیا رسیده اند ، ساکنان اصلی که نسل هایشان تا به امروز در استرالیا هستند ، به عنوان بومی شناخته می شوند ، کنترل چین بر آب ‌های جنوب آسیا می‌ توانست تا استرالیا در اوایل قرن پانزدهم گسترش یابد ، به همین دلیل ، مسافران مسلمانی که از آسیای جنوب شرقی برای شکار ، یافتن غذا و دیگر موارد به استرالیا رفتند در آن مستقر شدند.

 در قرن هجدهم ، جمعیت بومی حدود 300000 نفر بود ، بومیان که متناوباً به عنوان شکارچی-گردآورنده عشایری و کشاورزان توصیف شده اند ، عمدتاً در مناطق ساحلی پرآب ساکن شدند ، بر اساس شواهد به دست آمده مردم بومی استرالیا دارای باور های بسیار جالبی بودند.

در آن زمان کسی بر این افراد فرمانروایی نمی کرد ، هر کس در خانواده وظیفه ای داشت و دارای حکومت نبودند بلکه خودشان خود را تحت سیستمی با نام آرزوها مدیریت می کردند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید ، همچنین می توانید برای کسب اطلاعات در زمینه راه های مهاجرت به مقاله مهاجرت به استرالیا مراجعه کنید.

فهرست مطالب

این مقاله که توسط شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) گردآوری شده است ، همه چیزهایی را که باید در مورد دسترسی به بهداشت و درمان عمومی در فرانسه لازم است بدانید را در اختیارتان قرار می دهد ، همچنین پیشتر مقاله مهاجرت به فرانسه را تقدیم شما کردیم تا با تمامی راه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر

کشف استرالیا توسط پرتغالی ها

امروزه برخی مدارک در تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر ما را به سمت کشف استرالیا توسط پرتغالی ها سوق می دهند ، جستجو برای ثروت و دانش ممکن است برخی از پرتغالی ها را به سواحل استرالیا کشانده باشد ، این فرض دارای پشتوانه  است ، از جمله مرجعی که نشان می ‌دهد جزیره ملویل ، در سواحل شمالی ، برده‌ هایی را تامین می‌ کرده است.

مطمئناً پرتغالی ‌ها در مورد موضوع  (terra australis incognita)به معنی «سرزمین ناشناخته جنوبی») بحث می ‌کردند و در ادبیات خود از این اصطلاح استفاده می کردند ، موضوعی که در تفکر اروپایی در دوران باستان و از قرن دوازدهم به بعد احیا شد.

نقشه‌ های موسوم به Dieppe یک خشکی به نام (Java la Grande) را نشان می‌ دهند که برخی از دانشمندان مدت ‌هاست که به عنوان مدرکی بر کشف پرتغال از استرالیا در 1528 تلقی می ‌شود.

اگر می خواهید از وضعیت اقتصادی این کشور آگاه شوید می توانید به مقاله هزینه های زندگی در استرالیا مراجعه کنید ، مطالعه این مقاله به شما کمک می کند بتوانید راحت تر برای مهاجرت تصمیم بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به استرالیا با انواع روشهای امن و قانونی با راهنمایی کارشناسان و وکلای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کشف استرالیا توسط اسپانیایی ها

گزینه بعدی کشف استرالیا توسط اسپانیایی ها است ، نایب السلطنه های امپراتوری آمریکایی اسپانیا مرتباً به دنبال سرزمین های جدید بودند ، یکی از این اکتشافات ، از پرو در سال 1567 ، به فرماندهی آلوارو دی مندانا ، جزایر سلیمان را کشف کرد ، مندانا که از یافتن طلا هیجان زده بود ، امیدوار بود که سرزمین بزرگ جنوب را پیدا کرده باشد و اسپانیا در آنجا مستعمره شود.

در سال 1595 مندانا بار دیگر دریانوردی کرد اما نتوانست سلیمان را دوباره کشف کند ، یکی از افسران او پدرو فرناندز دکویروس بود ، مردی از ضد اصلاحات که می خواست کاتولیک رومی در سرزمین جنوبی حاکم شود ، از وجود این سرزمین مطمئن بود ، کویروس حمایت شاه فیلیپ سوم را برای یک لشکرکشی تحت فرمان خود به دست آورد.

با توجه به تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر در دسامبر 1605 کالائو ، پرو را ترک کرد و به نیوهبرید رسید ، کویروس گروه جزیره را استرالیا دل اسپریتو سانتو نامید و با مراسمی مفصل جشن گرفت او (و برخی از مورخان بعدی کاتولیک رومی) این را کشف سرزمین جنوبی می دانستند ، اما شادی کویروس کوتاه بود ، مشکلات او را مجبور به بازگشت به آمریکای لاتین کرد.

کشف استرالیا توسط اسپانیایی ها

کشتی دیگر اکسپدیشن ، تحت رهبری لوئیس دو تورس ، از طریق تنگه تورس عبور کرد ، اما تقریباً به طور قطع نتوانست استرالیا را ببیند و تمام شور و شوق کویروس نتوانست مقامات اسپانیایی را متقاعد کند که یک ماموریت جستجوی دیگر را برپا کنند.

کشف استرالیا توسط هلندی ها

در اواخر سال 1605 ویلم یانز (جانزون) از آمستردام با کشتی Duyfken از Bantam در هند شرقی هلند در جستجوی گینه نو حرکت کرد که منجر به کشف استرالیا توسط هلندی ها شد ، او چند هفته قبل از تورس به تنگه تورس رسید و چیزی را که بعداً بخشی از سواحل استرالیا ثابت شد نام برد – کیپ کیر-ویر ، در سمت غربی شبه جزیره کیپ یورک.

از سال 1611 ، برخی از کشتی ‌های هلندی که از دماغه امید خوب به سمت جاوه حرکت می‌کردند ، ناگزیر به سمت شرق حرکت کردند و استرالیا را کشف کردند: اولین و مشهورترین کشتی Eendracht دیرک هارتوگ بود و در 25 تا 27 اکتبر 1616 یادبودی را در خلیج کوسه ، استرالیای غربی به جای گذاشتند.

با توجه به تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر از همه مهمتر کار آبل تاسمان بود که به عنوان یک دریانورد در هند شرقی هلند چنان احترامی به دست آورد که در سال 1642 ژنرال فرماندار ، آنتونی ون دیمن از هند به او مأموریت داد تا به سمت جنوب کاوش کند.

در ماه نوامبر تا دسامبر ، تاسمان پس از یک گشتن در دریا ، سواحل غربی را دید و در سواحل جنوب شرقی سرزمینی که او سرزمین ون دیمن (تاسمانیا) نامید لنگر انداخت ، او سپس جزیره نیوزلند را قبل از بازگشت به باتاویا در جاوه کاوش کرد ، اکسپدیشن دوم در سال 1644 به شناخت سواحل شمالی استرالیا کمک کرد ، هلندی ها خشکی جدید را نیوهلند نامیدند.

استرالیا در قرن 18

طبق تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر استرالیا در قرن 18 ، هلند تلاش کمی برای اکتشاف استرالیا انجام داد و دیگر قدرت بزرگ پروتستان در اروپا ، انگلستان ، این نقش را بر عهده گرفت ؛ در سال 1688 ، ویلیام دامپییر کاوشگر انگلیسی برای استراحت به ساحل شمال غربی نیوهلند رفت و پس از بازگشت به انگلستان ، او نوشته ای از سفرهای خود را منتشر کرد و دریاسالاری را متقاعد کرد که از سرمایه گذاری دیگری حمایت کند.

او سواحل غربی را 1000 مایل (1699-1700) طی کرد و کاملتر از هر کاوشگر قبلی گزارش داد ، اما به دلایلی دوباره وقفه ای در این کاوش ها به وجود آمد.

در دهه ‌های میانی قرن هجدهم ، نوشته ‌های زیادی درباره کنجکاوی ‌ها و ارزش تجاری احتمالی دریا های جنوب و terra australis incognita مشاهده شد ، این موضوع به بریتانیای کبیر محدود نمی شد ، اما در آنجا از قدرت خاصی برخوردار بود ، دولت بریتانیا علاقه خود را با حمایت از چندین سفر نشان داد و امیدها برای امپراتوری قدرتمند تجارت در دریاهای شرقی شکوفا شد.

استرالیا در قرن 18

استعمار استرالیا

استعمار استرالیا در اوایل سال 1788 آغاز شد ، انگیزه های این حرکت به موضوع بحث برانگیز تبدیل شده است ، دیدگاه سنتی این است که بریتانیا از این طریق به دنبال کاهش فشار بر زندان ‌های خود بود – فشاری که با از دست دادن مستعمرات آمریکایی ‌اش که تا آن زمان جنایتکاران حمل‌ شده را می ‌پذیرفتند ، تشدید شد.

با توجه به تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر این دیدگاه با این واقعیت تأیید می شود که محکومان از همان ابتدا به شهرک می رفتند ، اما برخی از مورخان استدلال کرده اند که این طرحی برای ایجاد سنگر برای قدرت دریایی بریتانیا در دریاهای شرقی را نادیده می گیرد ، برخی اهداف صرفاً استراتژیک در سکونت گاه دیده اند ، اما برخی دیگر قصد استفاده از مستعمره را به عنوان سکوی پرشی برای بهره برداری اقتصادی از منطقه فرض کرده اند ، به احتمال زیاد دولت به همه این عوامل علاقه داشته است.

برنامه‌ ها با لرد سیدنی (توماس تاونشند) وزیر امور داخله ، به ‌عنوان مرجع راهنما پیش رفتند ، آرتور فیلیپ فرمانده اکسپدیشن بود ، او باید تمام قلمرو از کیپ یورک تا تاسمانی ، به سمت غرب تا 135 درجه و به سمت شرق را در اختیار می گرفت ، قدرت فیلیپ این بود که تقریباً در قلمرو خود مطلق باشد ، دولت بریتانیا قصد داشت اقتصاد منطقه را با به کارگیری نیروی کار محکوم در مزارع دولتی توسعه دهد ، در حالی که بومیان در زمین های کوچک خود زندگی می کردند.

جامعه ای استبدادی

بر اساس تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر در حالی که تغییرات زیادی در طول این دوره انجام شد ، عناصر اقتدارگرا و سلسله مراتبی قوی باقی ماندند ، استقبال از محکومان ادامه یافت و یک واقعیت مهم در زندگی اجتماعی و اقتصادی بود.

کارآفرینان سخت تلاش کردند اما نمی توانستند صنعت اصلی را توسعه ندادند ، کشاورزان و دامداران شروع گسترش فعالیت های خود در اطراف سیدنی کردند ، استرالیا در سال 1829 به عنوان نوزده شهرستان تعیین شد.

اگر دوست دارید بدون صرف هیچ گونه هزینه ای در مورد مهاجرت به کشور های مختلف اروپا و جهان اطلاعات کسب کنید با ما در پیج اینستاگرام گروه مشاورین مهاجرتی رجبی همراه باشید.

استرالیا را از جنبه های مختلف بیشتر بشناسید ، اطلاعات مقالات زیر به روز است.

دامداری در استرالیا

در سال  1829، 19 شهرستان در اطراف سیدنی در جنوب شرقی ، شامل 8.9 میلیون هکتار رسما به عنوان تنها منطقه سکونت در نیو ساوت ولز تعیین شد ، اما دامداران قبلاً مزرعه ها و گوسفندان خود را بدون توجه به  مرزهای رسمی ایجاد کرده بودند ، چنین افرادی از نظر قانونی در زمین های تاج و تخت متجاوز بودند و مانند همتایان خود در ایالات متحده که زمین های بدون عنوان یا مجوز را اشغال می کردند ، به اسکوترها معروف شدند که می توان آنها را مبدا دامداری در استرالیا دانست.

با این حال ، برخلاف ساکنان بومی استرالیا ، مهاجران استرالیا اکثراً مردانی از طبقه متوسط ​​و بالای جامعه بریتانیا بودند و برای آنها اصطلاح اسکوتر هیچ معنای توهین آمیزی نداشت ؛ در واقع ، سکونت نشینان اسکوتر به نجیب زاده های استرالیا تبدیل شدند – به اصطلاح اسکواتروکراسی – و ثروت آنها را به قدرتمندترین بخش اقتصادی مردم تبدیل کرد.

گوسفند اساس ثروت آنها بود و تا سال 1850 بیش از 15 میلیون رأس در استرالیا وجود داشت ، در سال 1836 ، پس از اینکه دولت بریتانیا عدم امکان اجرای محدودیت‌ های اولیه شهرک ‌سازی را تشخیص داد ، اسکوترها مشروعیت یافت گسترش صنعت دامداری منجر به ایجاد مراکز شهری جدید نشد.

صدها مزرعه گوسفند در نیو ساوت ولز به طور متوسط ​​هر کدام 10 تا 12 نفر بودند ، شهرهای بندری تأسیس شده همچنان مراکز اصلی جمعیت بودند و شهرنشینی نسبی را به یکی از ویژگی‌های الگوی اسکان استرالیا در دوره استعمار تبدیل کردند.

توسعه بخش کشاورزی

توسعه بخش کشاورزی

بر اساس تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر کشاورزی ، حمل و نقل و صنعت از دهه 1850 توسعه یافت تا نیازهای جمعیت رو به افزایش را  برآورده کند ، استرالیای جنوبی، عمدتاً از طریق منابع سرمایه خود ، تولید گندم را به شدت افزایش داد ، تولید ماشین آلات کشاورزی را آغاز کرد و پیشگام حمل و نقل رودخانه ای برای حمل غلات به ویکتوریا بود.

دولت‌ های استعماری نیو ساوت ولز و ویکتوریا متعهد به ساخت راه‌آهن شدند ، اما انتخاب نادرست مختلف منشأ یک مشکل بزرگ نهایی در حمل‌ونقل بود ، انواع صنایع – فرآوری ، ساخت و مهندسی ، از جمله ریخته گری و کارخانه کشتی سازی - در سیدنی و ملبورن تأسیس شد ، با این حال ، استرالیای غربی و تاسمانی توسعه مشابهی را تجربه نکردند.

صنعت دامداری تا حدی با تغییر شرایط سازگار شد و پرورش گاو را هم برای گوشت گاو و هم محصولات لبنی افزایش داد که به نیروی کار کمتری نسبت به گوسفند نیاز داشت و با ذبح گوسفند برای گوشت گوسفند ، در جاهایی که سرمایه در دسترس بود – عمدتاً در ویکتوریا – صاحبان ایستگاه شروع به حصار کشی مسیرهای گوسفندان خود کردند تا نیاز خود را به چوپان کاهش دهند ، کشتی ‌های پشم از بهبود حمل‌ و نقل اقیانوسی سود زیادی بردند ، که باعث افزایش کیفیت و کاهش هزینه و زمان سپری شده سفرها بریتانیا شد.

دوره تحول و گسترش در استرالیا

مستعمرات استرالیایی نیو ساوت ولز ، استرالیای جنوبی ، تاسمانی (که در قانون اساسی آن به طور رسمی از سرزمین ون دیمن تغییر نام داده شد) و ویکتوریا در طی سال‌های 1855 و 1856 به خودمختاری دست یافتند ، کوئینزلند یک قانون اساسی دریافت کرد ، مشابه نیو ساوت ولز زمانی که از دومی جدا شد و به عنوان مستعمره جدید در سال 1859 تأسیس شد ، استرالیای غربی به دلیل جمعیت کم و رشد اقتصادی محدود تحت سیستم قدیمی باقی ماند ، پس از اجرایی شدن قوانین اساسی جدید ، شیوه های سیاسی دموکراتیک به سرعت توسعه یافت.

بر اساس تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر مستعمرات استرالیا در حالی که دستخوش تغییرات بزرگ ناشی از کشف طلا در سال 1851 بود ، خودگردان شدند ، طلا در واقع دلیلی برای تغییر نگرش دولت بریتانیا و موجب آغاز دوره تحول و گسترش در استرالیا بود که افزایش ثروت و همچنین افزایش جمعیت را در نظر می گرفت.

کشف طلا ، ابتدا در نیو ساوت ولز و اندکی پس از آن در مستعمره جدید ویکتوریا ، منجر به هجوم تازه واردان از جمله افراد حرفه ای و ماهر شد ، در دهه 1850 ، ویکتوریا بیش از یک سوم طلای جهان را تولید می کرد ، بین 1852 و 1870 ، ارزش صادرات طلا بیشتر از پشم بود ، بیشتر طلای استرالیا به بریتانیا صادر می شد که از آن برای حفظ استاندارد طلا برای پوند استفاده می کرد.

جنبش علیه اسکات نشینان استرالیا

افزایش ناگهانی فشار بر منابع زمینی نیو ساوت ولز و ویکتوریا که در دهه 1850 آغاز شد ، منجر به جنبش علیه اسکات نشینان استرالیا و اسکوتر شد ، شعار «باز کردن قفل زمین ها» بود تا امکان تشکیل مزارع جدید گندم و لبنیات فراهم شود ، دولت های استعماری تا سال 1856 که قوانین اساسی تازه به دست آمده آنها کنترل تصرف زمین های عمومی را به آنها داد ، در حل مناقشه ناتوان بودند ، قوانین اصلاحات ارضی سرانجام در دهه 1860 پس از کشمکش های سیاسی تلخ وضع شد ، مفاد دقیق قوانین در بسیاری از موارد به نفع سکونت نشین ها بود.

با توجه به منابع به دست آمده از تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر به صورت کلی دهه های 1870 و 1880 دهه های توسعه اقتصادی بزرگ در مستعمرات استرالیا بود. کشاورزی با نفوذ راه آهن به محدوده ساحلی جنوب شرقی و دسترسی به زمین های بیشتری گسترش یافت. کارهای آبیاری توسعه یافتند و بهبود یافتند ، ماشین آلات تخصصی اختراع شد (مثلاً به اصطلاح شخم جهشی) و بذرها و روش های اصلاح شده کشاورزی به عملکرد بیشتر کمک کرد ، در اواخر دهه 1880 ، حجم سرمایه‌گذاری به سفته ‌بازی‌ه ای مارپیچی منجر شد،  به ‌ویژه در ویکتوریا ، جایی که رونق به بالاترین حد خود رسید و سقوط بعدی در نهایت به بیشترین حد رسید ، قیمت پایین پشم و خشکسالی شدید در دهه 1890 باعث رکود شد.

جنبش علیه اسکات نشینان استرالیا

استرالیا در قرن 19

شروع تاریخ استرالیا در قرن 19 با تاسیس فدراسیون در 1 ژانویه 1901 آغاز شد ، پس از تصویب پیش نویس قانون اساسی توسط رای دهندگان استرالیایی ، پارلمان بریتانیا قانونی را در سال 1900 تصویب کرد تا امکان ایجاد مشترک المنافع را فراهم کند ، قانون اساسی به کشورهای مشترک المنافع یا دولت فدرال اختیارات معینی را می داد.

تمام اختیارات باقیمانده به دولت های شش مستعمره داده شد که به ایالت تغییر نام دادند ، از این حیث و در دستگاه قضایی مجزا و مستقل خود ، نظام سیاسی شبیه ایالات متحده بود ، اقتدار اجرایی بر اساس الگوی بریتانیا ، با کابینه ای به ریاست نخست وزیری که مسئول مجلس سفلی دو مجلس قانونگذاری بود ، ایجاد شد.

گسترش اقتصاد استرالیا در دهه اول قرن بیستم با افزایش مهاجرت همراه شد که در مجموع از سال 1911 تا 1913 به 200000 نفر رسید (رشد جمعیت در آن زمان در ویکتوریا کمترین و در استرالیای غربی سریعترین بود).

تولید پشم به سطح بالایی رسید ، اگرچه تعداد گوسفندان پس از آسیب جدی سال های خشکسالی به صنعت دامداری ، به اوج سال 1891 نرسیده بود ، حمایت از تعرفه ‌ها بر مبنای ملی باعث افزایش تعداد کارخانه ‌ها ، تولیدات تولیدی و اشتغال صنعتی شد ، بیشتر صنایع در مقیاس کوچک بودند و بیشتر آن مربوط به فرآوری کالاهای کشاورزی بود ، صنعت فولاد استرالیا در سال 1905 با ساخت کوره بلند در نیو ساوت ولز آغاز شد.

استرالیا در جنگ جهانی اول

استرالیا در جنگ جهانی اول

به عنوان بخشی از امپراتوری بریتانیا ، استرالیا در جنگ جهانی اول به بریتانیا ملحق شد ، نیروهای استرالیایی در طول جنگ جهانی اول – همه داوطلبان – در مجموع 416809 نفر بودند که شامل ، نیروی دریایی و واحدهای لشکر پروازی می شدند.

این افراد در جنگ 226000 تلفات ، از جمله 60000 کشته متحمل شدند ، نیروهای استرالیایی در عملیات دریایی و فرود آمدن حضور آلمان در اقیانوس آرام جنوبی در اوایل جنگ شرکت کردند ، طبق تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر نیروهای استرالیایی نیز در عملیات های خاورمیانه که با تسلیم شدن ترکیه به پایان رسید ، شرکت کردند. اقتصاد و سیاست استرالیا عمیقاً تحت تأثیر دامنه اقداماتی بود که دولت برای حمایت از تلاش های جنگی این کشور انجام داد.

الگوی صنعت و اشتغال تا حدی تغییر کرد تا جایگزین هایی برای محصولات غیرقابل دستیابی از بریتانیا در طول جنگ فراهم کند ، علیرغم رشد اشتغال صنعتی و تولیدی ، بیکاری بالا بود - بیش از 6 درصد - و اقتصاد استرالیا در طول سال های جنگ رونق نداشت.

پس از جنگ جهانی دوم

در دوران پس از جنگ جهانی دوم ، سیاست خارجی استرالیا بیشتر با ایالات متحده همسو شد تا با بریتانیا ، یکی دیگر از موضوعات سیاست خارجی ، امنیت جمعی بود ، نیروهای استرالیایی در جنگ کره (1950-1953) برای حمایت از کمپین تحت حمایت سازمان ملل متحد شرکت کردند.

در سال 1951 استرالیا پیمان امنیتی استرالیا-نیوزیلند-ایالات متحده را امضا کرد که این سه کشور را متعهد به دفاع متقابل کرد ، در سال 1954 استرالیا به تأسیس سازمان پیمان جنوب شرقی آسیا کمک کرد، که معادل منطقه ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بود ، از سال 1965 تا 1971 ، استرالیا برای حمایت از مداخله تحت رهبری ایالات متحده در ویتنام،  نیروهای خود را به ویتنام فرستاد.

در سال 1990 استرالیا سه کشتی را برای حمایت از محاصره دریایی عراق به رهبری ایالات متحده به دنبال تهاجم عراق به کویت مستقر کرد ، پس از حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 به ایالات متحده ، استرالیا به معاهده ANZUS استناد کرد و نیروهای خود را به افغانستان اعزام کرد.

در سال 2003 استرالیا نیز نیروهای خود را برای شرکت در عملیات آزادی عراق اعزام کرد ، استرالیا به خاطر دوستی تزلزل ناپذیر خود با ایالات متحده زمانی که دو کشور در ژانویه 2005 شروع به رعایت یک توافقنامه تجارت آزاد دوجانبه کردند ، پاداش دریافت کرد.

استرالیا در دوران معاصر

استرالیا در دوران معاصر یک سیاست مهاجرتی محدود کننده را حفظ کرد ، که مهاجران از جزایر بریتانیا و اروپای شرقی را به آسیایی ها ترجیح می داد ، این سیاست ، معروف به سیاست استرالیای سفید ، برای حفظ همگنی نژادی و فرهنگی کشور و اشتغال کامل طراحی شده است.

اگرچه استرالیا سیاست استرالیای سفید را در سال 1965 کنار گذاشت و درها را به روی مهاجران ماهر آسیایی باز کرد ، سیاست فعلی مهاجرت همچنان مانع از ورود کنترل نشده پناهندگان و پناهجویان فقیر از کشورهایی مانند ایران ، عراق ، پاکستان ، مالزی و اندونزی می شود ، با این حال ، به طور کلی جمعیت استرالیا بسیار چندفرهنگی در نظر گرفته می شود ، به طوری که تقریباً از هر چهار استرالیایی یک نفر در خارج از استرالیا به دنیا آمده است.

استرالیا در دوران معاصر

سوالات پر تکرار تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر

جستجو برای ثروت و دانش ممکن است برخی از پرتغالی ها را به سواحل استرالیا کشانده باشد ، این فرض دارای پشتوانه است ، از جمله مرجعی که نشان می ‌دهد جزیره ملویل ، در سواحل شمالی ، برده‌ هایی را تامین می‌ کرده است.

استعمار استرالیا در اوایل سال 1788 آغاز شد ، انگیزه های این حرکت به موضوع بحث برانگیز تبدیل شده است ، دیدگاه سنتی این است که بریتانیا از این طریق به دنبال کاهش فشار بر زندان ‌های خود بود – فشاری که با از دست دادن مستعمرات آمریکایی ‌اش که تا آن زمان جنایتکاران حمل‌ شده را می ‌پذیرفتند ، تشدید شد.

طلا در واقع دلیلی برای تغییر نگرش دولت بریتانیا و موجب آغاز دوره تحول و گسترش در استرالیا بود که افزایش ثروت و همچنین افزایش جمعیت را در نظر می گرفت.
کشف طلا ، ابتدا در نیو ساوت ولز و اندکی پس از آن در مستعمره جدید ویکتوریا ، منجر به هجوم تازه واردان از جمله افراد حرفه ای و ماهر شد.

به عنوان بخشی از امپراتوری بریتانیا ، استرالیا در جنگ جهانی اول به بریتانیا ملحق شد ، نیروهای استرالیایی در طول جنگ جهانی اول – همه داوطلبان – در مجموع 416809 نفر بودند که شامل ، نیروی دریایی و واحدهای لشکر پروازی می شدند.
این افراد در جنگ 226000 تلفات ، از جمله 60000 کشته متحمل شدند ، نیروهای استرالیایی در عملیات دریایی و فرود آمدن حضور آلمان در اقیانوس آرام جنوبی در اوایل جنگ شرکت کردند.

 تلفات حدود 71000 نفر بود که از این تعداد بیش از 29000 کشته و تقریبا 2500 مفقود شدند ، 30000 نفر اسیر شدند که 8000 نفر در اسارت مردند.

با توجه به آنچه در مقاله تاریخ کشور استرالیا از گذشته تا معاصر خواندیم و زمینه تاریخی خود استرالیا کشوری مهاجر پذیر است به همین دلیل می تواند گزینه خوبی برای تحصیل ، زندگی و کار باشد ، اگر شما نیز به زندگی در این کشور علاقه دارید حتما از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید ، همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل با مشاورین رجبی در مقاله تحصیل در استرالیا مراجعه کنید.

با تاریخ برخی از کشورهای مطرح جهان از طریق مطالعه مقالات زیر آشنا می شوید ؛ سایر کشورها را در بخش جستجو بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه