مهاجرت به امارات

مهاجرت به امارات

انتخاب بهترین روش مهاجرت به امارات به شرایط افراد بستگی دارد، اما با توجه به این که این کشور مقصدی گران است، مهاجرت کاری و سرمایه گذاری که می تواند شما را به درآمد برساند را می توان از جمله بهترین روش مهاجرتی به این کشور معرفی نمود.

 بله، اگر میزان سرمایه گذاری شما در بخش املاک بیش از 1 میلیون درهم باشد می توانید اقامت این کشور را به دست آورید.

 ویزای طلایی امارات همان سرمایه گذاری در بخش املاک این کشور به قیمت حداقل 5 میلیون و 10 میلیون درهم است که می تواند اقامت 5 ساله و 10 ساله این کشور را برای شما به ارمغان آورد.

با توجه به قوانین مهاجرتی سخت گیرانه این کشور، می توان تحصیل و سرمایه گذاری در این کشور را دو روش مهاجرتی آسان به امارات معرفی کرد.

 بله، در صورتی که شما با شهروند کشور امارات ازدواج کنید، می توانید به اقامت این کشور دست پیدا کنید، البته در صورت طلاق اقامت شما نیز باطل می شود.

باید دقت داشته باشید که کشور امارات به اتباع خارجی اقامت دائم اعطا نمی کند و افراد باید هر از چند مدتی حال 2 یا 3 سال یا بیش تر، ویزا و اقامت خود را تمدید کنند.

مهاجرت به امارات می تواند فرصت های زیادی را برای افراد فراهم کند، از جمله دسترسی به یک اقتصاد قوی، زیرساخت های مدرن و سبک زندگی متنوع. با این حال، مهم است که قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت، تمام جوانب را بسنجید و با توجه به شرایط شخصی خود و اهداف و برنامه هایتان، بهترین روش مهاجرتی را انتخاب نموده و برای آن اقدام کنید.

کشور امارات طی دو سه دهه گذشته روند رو به رشد بسیار سریع و جذابی را تجربه کرده است که این امر باعث جذب مهاجران و همچنین گردشگران بسیاری به این کشور شده است. میزان رشد و ترقی در این کشور در شهر دبی و پس از آن ابوظبی بسیار بیش تر از سایر شهرهای این کشور است و اغلب مهاجرین قصد دارند به یکی از این دو شهر سفر کنند.

با تیم مشاورین رجبی همراه شوید تا شرایط، مراحل و روش های مناسب و جذاب مهاجرت به امارات را در این مطلب به شما عزیزان شرح دهیم.

روش های مهاجرت به امارات

در همین ابتدای مطلب باید به این موضوع اشاره کنیم که اغلب مهاجرین مقصد خود در امارات را دبی می دانند و به نوعی مهاجرت به امارات را باید مهاجرت به دبی تلقی نمود. دبی شهری با جمعیتی نزدیک به 3 میلیون نفر یکی از قطب های بزرگ اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری در خاورمیانه و حتی در جهان است که تاکنون ایرانیان بسیاری را به خود جذب کرده است.

برای مهاجرت به این مکان، شما از طریق روش های مختلفی می توانید به ویزا و اقامت رسمی و قانونی دست پیدا کنید که هریک شرایط خاص خود را داشته و برای متقاضیان خاصی مناسب خواهند بود. از بهترین روش های مهاجرت به امارات باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مهاجرت تحصیلی به امارات
  • مهاجرت کاری به امارات
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به امارات
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت در امارات
  • مهاجرت به امارات از طریق ازدواج
  • مهاجرت به امارات از طریق تولد

مهاجرت کاری به امارات

اقتصاد کشور امارات یکی از بزرگ ترین اقتصادهای خاورمیانه است که باعث شکل گیری مشاغل مختلفی در سطح این کشور و به خصوص در شهر دبی شده است. در حال حاضر شرکت ها و صنایع مختلفی در این کشور در حال فعالیت هستند که برای تکمیل نیروی کار خود نیاز به جذب نیروی ماهر و متخصص از خارج از امارات را دارند.

برای این امر متقاضی باید بتواند فرصت کاری مناسبی مطابق با تخصص و دانش خود را یافته و کارفرمای مربوطه را برای استخدام خود مجاب کند. پس از پیدا کردن شغلی که به آن علاقه دارید، باید از کارفرمای اماراتی خود پیشنهاد شغلی دریافت کنید که این پیشنهاد شغلی باید شامل اطلاعاتی در مورد موقعیت شغلی، حقوق و مزایا، الزامات آموزشی و تجربی و تاریخ شروع کار باشد.

دقت داشته باشید که پیشنهاد شغلی شما باید توسط وزارت کار امارات تأیید شود که این فرآیند شامل بررسی صلاحیت شما برای موقعیت شغلی و همچنین اطمینان از رعایت تمام قوانین و مقررات کار امارات است. پس از تأیید پیشنهاد شغلی توسط وزارت کار، می توانید برای ویزای کار امارات درخواست دهید.

پس از صدور ویزای کار نیز شما می توانید به امارات سفر کرده و کار خود را شروع کنید. ویزای کار این کشور دارای اعتباری 1 ساله بوده که در صورت فراهم بودن شرایط قابل تمدید می باشد. البته دقت داشته باشید که مهاجرت کاری به این کشور منجر به دریافت اقامت دائم نمی شود.

مهاجرت به امارات

مهاجرت تحصیلی به امارات

امارات متحده عربی با ارائه دانشگاه های با کیفیت جهانی، برنامه های تحصیلی متنوع و فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی، به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. پیش بینی می شود که طی سالیان آینده این کشور به یکی از قطب های دانشگاهی در خاورمیانه نیز تبدیل شود.

متقاضیان باید بتوانند در یکی از دانشگاه های این کشور در رشته مدنظرشان پذیرفته شده و ثبت نام نمایند. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه شخص باید برای اخذ ویزای تحصیلی از سفارت این کشور اقدام نماید. دقت داشته باشید که مدت اعتبار ویزای تحصیلی امارات بستگی به مقطع و مدت زمان موردنیاز برای اخذ مدرک دارد.

باید خاطر نشان کنیم که تحصیل در دانشگاه های امارات با هزینه همراه است و این کشور یکی از مقاصد گران برای تحصیل شناخته می شود؛ چون علاوه بر شهریه های نسبتا گران دانشگاه ها، هزینه اقامت و زندگی نیز در این کشور بالا می باشد و به همین خاطر باید حتما بر روی میزان مخارج خود پیش از اقدام بررسی های دقیقی را به انجام برسانید. مقاله تحصیل در امارات تمامی جزئیات و شرایط را در اختیار شما قرار می دهد.

مهاجرت به امارات

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در امارات

مهاجرت به امارات از طریق سرمایه‌گذاری می تواند یک روش سریع و نسبتاً آسان برای دریافت اقامت این کشور و بهره مندی از مزایای مختلف آن باشد. برنامه های سرمایه گذاری متعددی در امارات وجود دارد که به شما امکان می دهد اقامت یا تابعیت این کشور را به دست آورید.

روش های سرمایه گذاری مناسب و پر طرفداری که در حال حاضر در امارات در دسترس مهاجرین قرار دارد شامل موارد زیر می شود:

  • سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
  • اوراق قرضه
  • راه‌اندازی کسب وکار و کارآفرینی
  • ثبت شرکت
مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در امارات

شرایط سرمایه گذاری در کشور امارات چندان ساده و راحت نیست و به همین خاطر دولت این کشور به سرمایه گذاران خارجی معمولا ویزای اقامت موقت 2 تا 3 ساله را ارائه می دهد که قابل تمدید نیز می باشد. سرمایه گذاری در امارات متحده عربی مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • دریافت اقامت سریع
  • دسترسی به برخی معافیت های مالیاتی
  • آسان بودن تمدید ویزا
  • زندگی در کشور ثروتمند، امن و بسیار پر رفاه
  • امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده
  • دسترسی به آموزش و بهداشت با کیفیت بالا

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در امارات

یکی از روش های سرمایه گذاری پر طرفدار در امارات ثبت شرکت در این کشور می باشد. بله، امکان اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت وجود دارد و این روش یکی از راه های محبوب برای مهاجرت به امارات و بهره مندی از مزایای زندگی در این کشور است.

دولت امارات برای تاسیس کنندگان شرکت در این کشور مزایای بسیار خوبی را در نظر گرفته است تا به هر نحوی سرمایه گذاران خارجی را به کشور خود جذب نماید. البته پیش از هر اقدامی شما باید از انواع شرکت های قابل ثبت در این کشور و همچنین مجوزهای لازمه و شرایط دقیق آن ها مطلع شوید تا بهترین نوع شرکت را باتوجه به حوزه فعالیت و اهداف خود ثبت نمایید.

از مهم ترین ویژگی های ثبت شرکت در امارات باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم شرایط یا محدودیت سنی
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی
  • مالکیت صد در صد و کامل بر شرکت با مجوز تجاری بدون کفیل اماراتی
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • امکان اخذ اقامت این کشور برای همسر و فرزندان
  • مالیات بر درآمد صفر درصد
  • تنها مالیات بر ارزش افزوده 5%
  • عدم نیاز به داشتن شرکت از قبل
  • اخذ اقامت موقت 3 ساله و قابل تمدید
  • امکان صدور جاب آفر و استخدام نیروی کار از خارج به خصوص ایران
مهاجرت از طریق ثبت شرکت در امارات

مهاجرت از طریق خرید ملک در امارات

خرید ملک در امارات یکی از روش های مهاجرت به این کشور شناخته می شود که از آن با نام ویزای طلایی امارات نیز یاد می شود. خرید ملک در این کشور یکی از روش های سرمایه گذاری است که می تواند برای شما و اعضای خانواده تان اقامت این کشور را به همراه داشته باشد، اما با شرایط خاص و مشخص.

باید دقت داشته باشید که برای دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک، حداقل سرمایه گذاری شما باید 1 میلیون درهم باشد که در این صورت می تواند اقامت موقت 3 ساله را برای شما به همراه بیاورد. اما اگر سرمایه خود را افزایش دهید، با خرید حداقل ملکی به ارزش 5 میلیون درهم اقامتی 5 ساله و یا به ارزش حداقل 10 میلیون درهم اقامتی 10 ساله را به دست خواهید آورد.

باید خاطر نشان کنیم که خرید ملک در همه جای امارات برای مهاجرین امکان پذیر نیست، مگر در دبی، ابوظبی و شارجه. همچنین خریدار باید حداقل تا 3 سال اقدام به فروش ملک خود ننموده و همچنین ملک خریداری شده باید مراحل ساخت آن به پایان رسیده باشد. ضمن این که هزینه خرید ملک را نباید از طریق وام تامین کرده باشید.

مهاجرت به امارات

مهاجرت به امارات از طریق ازدواج

مهاجرت به امارات از طریق ازدواج یکی از روش های قانونی برای دریافت اقامت این کشور است. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این فرآیند نیازمند ملاحظات و الزامات خاصی است و صرفاً ازدواج با یک شهروند اماراتی به طور خودکار به شما حق اقامت یا تابعیت این کشور را نمی دهد.

در وهله اول شخص باید با یک شهروند اماراتی به صورت رسمی ازدواج کرده باشد و ازدواج آنان واقعی باشد و صوری برای اخذ اقامت نبوده باشد. گواهی ازدواج باید در دفاتر ثبت ازدواج به ثبت برسد و توسط وزارت امور خارجه امارات به تصویب برسد.

همچنین اگر مرد خارجی با زنی اماراتی ازدواج می کند، باید ثابت کند که از تمکن مالی کافی برای حمایت از خود و همسرش در امارات برخوردار است. دقت داشته باشید که ویزای مربوطه از این طریق در ابتدا با اعتباری 1 تا 3 ساله صادر می شود و شخص زمانی قادر خواهد بود برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کند که حداقل 3 سال از زمان ازدواج آنان گذشته باشد.

مهاجرت به امارات
مهاجرت به امارات

مهاجرت از طریق تولد فرزند در امارات

برخلاف برخی از کشورها، امارات متحده عربی تابعیت را بر اساس اصل خاک اعمال نمی کند. به این معنی که صرف تولد فرزند در خاک امارات به طور خودکار به او تابعیت این کشور را اعطا نمی‌کند و شرایط والدین وی نیز در اعطای تابعیت به کودک نقش موثری دارد.

بر أساس قوانین کشور امارات، کودکی که در این کشور متولد می شود در صورتی که دارای یکی از شرایط زیر باشد، می تواند به تابعیت و شهروندی این کشور دست پیدا کند:

  • والدین وی یا حداقل یکی از آن ها دارای تابعیت و شهروندی امارات باشد.
  • والدین کودک متولد شده در این کشور نامشخص باشند.
  • والدین کودک دارای تابعیتی نامشخص باشند.

باید دقت داشته باشید که با توجه به این شرایط، تولد در خاک امارات را نمی توان یک روش مهاجرتی در نظر گرفت، بلکه اگر کودکی دارای یکی از شرایط بالا باشد، می تواند به امتیاز مهاجرتی و دریافت اقامت و تابعیت این کشور دست پیدا کند.

مدارک لازم برای مهاجرت به امارات

مهاجرت به کشور امارات نیازمند تهیه و جمع آوری مدارکی است که بر أساس آن ها شرایط و صلاحیت متقاضیان جهت دریافت ویزا و یا اقامت این کشور مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به روش های مختلف مهاجرتی موجود در این کشور، مدارک مورد نیاز برای هر روش نیز با دیگری متفاوت است.

اما بازهم در تمامی روش ها برخی مدارک به صورت عمومی و مشترک از تمامی متقاضیان درخواست می شود. در ادامه این بخش مدارکی که شما برای مهاجرت به این کشور باید تهیه و ارائه کنید را مشاهده خواهید کرد:

  • پاسپورت معتبر با صفحات خالی
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه، سند ازدواج و غیره
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی لازم باتوجه به روش مهاجرتی
  • تهیه بیمه درمانی مناسب
  • تهیه بیمه مسافرتی لازم
  • فرم درخواست صدور ویزا (باتوجه به روش های موجود متفاوت است)
  • گواهی یا نامه پذیرش و ثبت نام در دانشگاه (روش تحصیلی)
  • گواهی استخدام یا دعوت نامه از سوی کارفرمای اماراتی (روش کاری)
  • مدارک و اسناد مربوط به ازدواج (مهاجرت از طریق ازدواج)
  • مدارک مربوط به خرید ملک (روش سرمایه گذاری در املاک)
  • مدارک مربوط به ثبت شرکت در امارات و بیزنس پلن مربوطه ( روش ثبت شرکت)

البته بازهم باید تذکر دهیم که با توجه به شرایط شخصی و متفاوت افراد، می تواند مدارکی مازاد و یا متفاوت نیز از برخی متقاضیان درخواست شود. به همین خاطر باید به صورت کامل و دقیق مدارک لازم برای هر متقاضی توسط مشاورین و متخصصین این حوزه مورد بررسی قرار بگیرد.

هزینه ویزا و مهاجرت به امارات

امارات به عنوان یکی از کشورهای گران در منطقه و به خصوص در خاورمیانه شناخته می شود که برای مهاجرت و زندگی در آن باید از بودجه مالی نسبتاً مناسبی برخوردار بود. مبحث هزینه مهاجرت نیز با توجه به روش های مختلف مهاجرتی و همچنین شرایط و سبک زندگی افراد، برای هر متقاضی با دیگران متفاوت خواهد بود و نمی توان مقداری دقیق را برای همه یکسان در نظر گرفت.

در جدول زیر ما هزینه صدور انواع ویزاهای کشور امارات را برای شما جمع آوری کرده ایم که مشاهده می نمایید:

نوع ویزاهزینه مربوطه
ویزای تحصیلی کشور امارات100 درهم
ویزای سرمایه گذاری امارات1035 درهم
ویزای توریستی امارات (14 روز تا 3 ماه)100 تا 200 درهم
ویزای خانوادگی امارات268.90 درهم
ویزای خرید ملک 5 ساله (ویزای طلایی)650 درهم
ویزای خرید ملک 10 ساله (ویزای طلایی)1150 درهم
ویزای بازنشستگی امارات888 درهم
ویزای ترانزیت امارات50 درهم

علاوه بر هزینه صدور ویزا بهتر است که شما از میزان مخارج و هزینه های زندگی در این کشور نیز مطلع باشید و بر أساس سبک زندگی خود، برآوردی از میزان مخارجتان در این کشور به دست آورید. در جدول زیر مخارج اقامت در شهر دبی در سال 2024 را به طور متوسط مشاهده می نمایید:

مخارجهزینه ماهانه
هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره (بدون هزینه اجاره)14,012.5 درهم
هزینه ماهانه یک شخص مجرد (بدون هزینه اجاره)4,009.3 درهم
اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر7,801.91 درهم
اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر4,793.10 درهم
اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر15,096.88 درهم
اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر10,176.60 درهم
هزینه خوراک ماهانه یک نفر1,025.10 درهم
هزینه حمل و نقل ماهانه یک نفر330 درهم

چنانچه برای شناخت مسیرهای مهاجرتی به امارات و چگونگی اخذ ویزای این کشور نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، حتما با کارشناسان شرکت رجبی در دفاتر شیراز و تهران تماس حاصل نموده و سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید. ضمن این که شرایط کار در امارات را نیز به صورت کامل و طبق آخرین تغییرات و اطلاعات در مقاله مربوطه برای شما قرار داده ایم، مطالعه این مطلب را نیز از دست ندهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *