مهاجرت به رومانی

مهاجرت به رومانی به شرایطی اطلاق می شود که برای ورود ، اقامت و خروج اتباع خارجی از خاک رومانی و همچنین حقوق و تعهدات آنها در این شرایط باید رعایت شود.

شهروندان اتحادیه اروپا می توانند از طریق هر نقطه گذرگاه مرزی با ارائه یک مدرک شناسایی معتبر ملی وارد رومانی شوند ، اما اقامت آنها برای مدت بیش از سه ماه مستلزم الزام به ثبت اقامت است ، افراد خارج از اتحادیه اروپا نیازمند دریافت ویزا برای ورود به این کشور هستند ، برای آشنایی با شرایط دریافت ویزا با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اروپا را نیز بخوانید و با مقاصد بیشتری برای مهاجرت آشنا شوید.

خارجیانی که مایلند برای مدت کوتاهی به رومانی سفر کنند ، ممکن است به دلایلی غیر از مهاجرت ، با داشتن حق اقامت بدون وقفه بیش از 90 روز در این کشور بمانند ، به این منظور آن ها نیازمند ویزای کودتاه مدت هستند ، اگر مدت اقامت طولانی تر باشد افراد بایستی برای دریافت ویزا های مهاجرتی اقدام کنند و پس از ورود به خاک این کشور برای دریافت مجوز اقامت موقت قدم بر دارند.

اجازه اقامت موقت را می توان با ارسال یک درخواست به همراه یک سری اسناد بسته به هدف اقامت در رومانی دریافت کرد این مجوز در ابتدا یک ساله صادر می گردد و پس از آن تا 5 سال قابل تمدید است، پس از 5 سال اقامت موقت در این کشور می توان برای دریافت مجوز اقامت دائم اقدام کرد.

فهرست مطالب
مهاجرت به رومانی

روش های قانونی مهاجرت به رومانی

اگر به فکر مهاجرت هستید به شما توصیه می کنیم که از روش های قانونی مهاجرت استفاده کرده و آینده ای مطمئن برای خود و خانواده خود رقم بزنید و به هیچ وجه به مسلئلی مانند پناهندگی فکر نکنید ، چرا که روش های غیر قانونی علاوه بر دشواری و خطرات موجود در طول مسیر سفر آینده ای نامعلوم را برای شما و عزیزانتان رقم خواهد زد و حتی ممکن است به مسایلی جبران ناپذیر ختم شود.

شیوه های قانونی مهاجرت به رومانی
مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل
اقامت رومانی با ثبت شرکت
اقامت رومانی با خرید ملک
مهاجرت به رومانی از طریق کار
اقامت رومانی از طریق سرمایه گذاری

همان گونه که بیان شد برای مهاجرت قانونی به رومانی بایستی برای دریافت ویزا اقدام کرد ، ویزا های متعددی وجود دارد که بسته به دلیل مهاجرت شما صادر می شود ، از این میان می توان به ویزای تحصیلی ، کار ، سرمایه گذاری ، خرید ملک ، ثبت شرکت ، ازدواج ، پیوستن به اعضای خانواده اشاره کرد ، هر یک از این ویزا ها شرایط خاص خود را دارا هستند که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

توصیه می کنیم مقاله روش های قانونی مهاجرت را نیز بخوانید و با روش های بیشتری آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی در رابطه با کشور رومانی با مشاوره های موسسه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل

یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور مورد نظر است ، برای دریافت اقامت از این طریق به اخذ پذیرش از یکی از موسسات آموزش عالی این کشور نیاز دارید ، 49 دانشگاه دولتی و 8 دانشگاه خصوصی در رومانی وجود دارد ، موسسات آموزش عالی در رومانی متشکل از دانشگاه ها ، موسسات ، آکادمی ها ، هنرستان ها و کالج های دانشگاهی است.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس می توانند پس از اتمام دوره تحصیل در رومانی به مدت 9 ماه در این کشور اقامت داشته  و به دنبال کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند و پس از یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تغییر دهند ، با دریافت ویزای می توانند اعضای خانواده  فرد مانند همسر و فرزندان می توانند  برای زندگی ، تحصیل و کار وارد رومانی شوند.

مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل​

مهاجرت به رومانی از طریق کار

مهاجرت به رومانی از طریق کار چگونه است؟ رومانی یک گزینه جذاب برای مهاجرانی است که به دنبال کار در اروپای شرقی هستند : ممکن است اولین انتخاب شما نباشد ، اما قطعاً ارزش بررسی دارد ، زیرا این کشور خانه جدید چند شرکت بزرگ چند ملیتی است ، هزینه زندگی نسبتاً پایینی دارد و در حال حاضر نرخ پایین بیکاری که نشان می دهد اقتصاد نسبتاً سالم است.

الزامات قانونی برای کار در رومانیبه ملیت فرد متقاضی بستگی دارد ،  برای شهروندان کشور های خارج از اتحادیه اروپا داشتن پیشنهاد شغلی مهمترین بخش از  مهاجرت از طریق کار در رومانی به شمار می آید.

اولین مرحله  برای مهاجرت کاری به این کشور جستجوی کار و یافتن کار مناسب با شرایط شماو تجارب حرفه ای و تحصیلی شما است ، پس از آن بایستی رزومه کاری خود را برای کارفرمای احتمالی ارسال کنید ، در صورت تمایل کارفرما برای آغاز همکاری با شما کارفرما بایستی برای دریافت مجوز کار در این کشور از طرف شما اقدام کند ، این مجوز یک ساله است و برای شغل فعلی شما صادر شده است که در صورت اتمام مدت قرارداد و و با توجه به تمایل شما و کارفرما جهت ادامه همکاری تمدید می شود.

اقامت رومانی از طریق سرمایه گذاری

اقامت رومانی از طریق سرمایه گذاری

اقامت رومانی از طریق سرمایه گذاری را بررسی کنیم ، رومانی به سرمایه گذاران خارجی که متعهد به سرمایه گذاری در مشاغل رومانیایی و ایجاد شغل هستند ، تابعیت و اقامت می دهد  ، شرایطی برای دریافت ویزای سرمایه گذاری در رومانی وجود دارد ، برای دریافت اقامت موقت رومانی ، خارجی ها باید مقادیر زیر را سرمایه گذاری کنند.

  • 100000 یورو و ایجاد حداقل 10 شغل جدید در مورد شرکت با مسئولیت محدود.
  • 150000 یورو و حداقل 15 شغل جدید در مورد شرکت سهامی

اتباع خارجی که سرمایه گذاری 1.000.000 یورو یا 100 شغل جدید را سرمایه گذاری کرده اند ، شرایط اقامت مداوم پنج ساله و تمکن مالی شخصی معادل حداقل دستمزد برای آن ها لغو می شود.

سرمایه گذارانی که مایل به تبدیل شدن به شهروند رومانیایی هستند ، باید روند عمومی تابعیت را طی کنند ، تابعیت رومانیایی را می توان به آن دسته از خارجیانی اعطا کرد که در هشت سال گذشته اقامت اصلی خود را در رومانی داشته اند.

اقامت رومانی  با ثبت شرکت

یکی از روش های دیگر مهاجرت به این کشور ثبت شرکت در رومانی است ، 7 نوع شرکت در رومانی وجود دارد که هر یک شرایط و الزامات خاص خود را برای ثبت دارا هستند ، دو نوع از محبوب ترین شرکت ها در رومانی عبارتند از شرکت با مسئولیت محدود (SRL) و شرکت سهامی خاص (SA)است  ، برخی از ساختارهای رایج شرکت شامل شراکت ، شرکت های شعبه و دفاتر نمایندگی است.

حداقل سرمایه سهام برای شرکت با مسئولیت محدود در رومانی  فقط 50 یورو است  البته مشروط بر اینکه کسب و کار بیش از پنجاه سهامدار نداشته باشد ، حداقل سرمایه 25000 یورو است که حداقل 30 درصد آن باید پرداخت شود.

با جنبه های بیشتری از کشور رومانی از طریق مطالعه مقالات زیر آشنا شوید.

اقامت رومانی با خرید ملک

آیا اقامت رومانی با خرید ملک ممکن است؟  به عنوان شهروند غیر اتحادیه اروپا شما می توانید در رومانی ملک خریداری کنید ، این ملک می تواند یه ملک تجاری و یا مسکونی باشد ، برای یافتن ملک در این کشور بایستی در سایت های اینترنتی جستجو کرده و یا به دفاتر املاک مراجعه کرده و با پرداخت حق کمیسیون از آن ها جهت یافتن ملک مورد نظر خود کمک بگیرید ، هزینه اجاره و خرید ملک در  رومانی متوسط است.

توجه داشته باشید که به صرف خرید ملک در رومانی نمی توانید مجوز اقامت دریافت کنید ، اما افرادی که در این کشور کار  و زندگی می کنند یا دارای شرکتی هستند با خرید ملک می توانند به  تسریع پروسه دریافت مجوز اقامت دائم خود کمک کنند.

برای دریافت اطلاعات دقیق در خصوص هزینه ملک و سایر هزینه های زندگی در رومانی مقاله لینک شده را حتما مرور کنید.

وکیل مهاجرت به رومانی​

وکیل مهاجرت به رومانی

یکی از مهمترین بخش های مهاجرت مشاوره با افراد دارای تجربه در زمینه های مهاجرت است ، البته انتخاب فرد مناسب بسیار اهمیت دارد ، یکی از عناوینی که احتمالا در اینترنت با آن زیاد برخورد خواهید داشت وکیل مهاجرت است  ، باید توجه داشت که این عنوان برای مهاجرت به کشور های اروپایی کاربردی ندارد ، چرا که هیچ رشته تحصیلی در دانشگاه های رشته حقوق در سراسر جهان به مهاجرت اختصاص نیافته و رشته ای با عنوان حقوق مهاجرت نداریم و تنها اداره مهاجرت برخی از کشور ها مانند استرالیا و کانادا به افراد دارای صلاحیت مجوز وکیل مهاجرت را اعطا می کند.

موسسه مهاجرتی به رومانی

یکی از بهترین گزینه ها برای مشورت قبل از آغاز پروسه مهاجرت موسسه های مهاجرتی است ، این موسسات برای انجام فعالیت خود نیازی مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم و یا مجوز کاریابی از وزارت کار ندارند و می توانند  در کلیه مراحل مهاجرت شما را یاری کرده و پایانی شیرین را برای شما خلق کنند.

البته انتخاب موسسه مهاجرتی مناسب از بین گزینه های موجود اهمیت به سزایی دارد ، مهمترین اصل در این زمینه سابقه موفقیت این موسسات در زمینه مهاجرت است ، موسسه مهاجرتی رجبی از بهترین های مهاجرت است که در طول چند سال گذشته سابقه درخشانی در امر مهاجرت داشته و افراد بسیاری را به آرزوی خود رسانده است ، این موسسه برای سهولت دسترسی شما عزیزان در شهر های شیراز و تهران شعبه دارد ، مشاوران با تجربه این موسسه در تمامی روز های هفته به جز روزهای تعطیل آماده مشاوره به شما عزیزان می باشند.

مقاله موسسه مهاجرتی به تهران را بخوانید و با نحوه اراذه خدمات ما بیشتر آشنا شوید.

سوالات پر تکرار مهاجرت به رومانی

ویزای تحصیلی ، کار ، سرمایه گذاری ، خرید ملک ، ثبت شرکت ، ازدواج ، پیوستن به اعضای خانواده

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس می توانند پس از اتمام دوره تحصیل در رومانی به مدت 9 ماه در این کشور اقامت داشته و به دنبال کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند و پس از یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تغییر دهند ، با دریافت ویزای می توانند اعضای خانواده فرد مانند همسر و فرزندان می توانند برای زندگی ، تحصیل و کار وارد رومانی شوند.

100000 یورو و ایجاد حداقل 10 شغل جدید در مورد شرکت با مسئولیت محدود.

150000 یورو و حداقل 15 شغل جدید در مورد شرکت سهامی

خارجیانی که مایلند برای مدت کوتاهی به رومانی سفر کنند ، ممکن است به دلایلی غیر از مهاجرت ، با داشتن حق اقامت بدون وقفه بیش از 90 روز در این کشور بمانند.

به صرف خرید ملک در رومانی نمی توانید مجوز اقامت دریافت کنید ، اما افرادی که در این کشور کار  و زندگی می کنند یا دارای شرکتی هستند با خرید ملک می توانند به  تسریع پروسه دریافت مجوز اقامت دائم خود کمک کنند.

در مقاله فوق روش های قانونی مهاجرت به رومانی توسط مشاوران موسسه رجبی معرفی و بیان شد در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین اگر با هدف تحصیل مهاجرت می کنید توصیه می کنیم مقاله بسیار مفید تحصیل در خارج از کشور را نیز بخوانید.

با شرایط مهاجرت به برخی کشورهای نزدیک به رومانی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3.5/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه