مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی

بهترین روش های برای مهاجرت به کره جنوبی شامل تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و خرید ملک در این کشور می باشند.

 مهاجرت کاری به این کشور را می توان ارزان ترین روش مهاجرت دانست، زیرا نیاز به سرمایه مالی چندانی نداشته و از ابتدا می توانید کسب درآمد کنید.

بله، ایرانیان نیز مانند دیگر شهروندان خارجی می توانند در صورت داشتن شرایط لازم به ویزای این کشور دست پیدا کنند.

بله، با خرید ملک مسکونی بیش از 500 میلیون وون اقامت موقت این کشور را دریافت کرده و پس از 5 سال عدم فروش ملک و زندگی در این کشور به اقامت دائم کره جنوبی خواهید رسید.

این کشور پیرو قانون خون است و اگر حداقل یکی از والدین نوزاد متولد شده شهروند کره باشد، تابعیت این کشور به نوزاد داده می شود.

مهاجرت به کره جنوبی می تواند فرصت های شگفت انگیزی برای کار، تحصیل و تجربه فرهنگی جدید را برای شما به ارمغان بیاورد؛ فرصت هایی که کمتر درباره آن شنیده اید. کره جنوبی یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در آسیای شرقی است که اقتصاد قوی و پویایی داشته و مردم آن از سطح زندگی مناسبی برخوردار هستند. با ما همراه شوید تا تمام شیوه های مهاجرت به کره جنوبی را بررسی و تحلیل کنیم.

کره جنوبی کشوری امن و مطمئن با فرهنگی غنی است که به مهاجرین احترام می گذارد. وجود دانشگاه های معتبر، بازار کار قوی و اقتصادی بزرگ طی 3 دهه گذشته، نظر خارجی های بسیاری را به خود جلب کرده است و این کشور را به یکی از برترین مقاصد مهاجرتی در آسیا مبدل ساخته است.

شما از طریق راه های مختلفی می توانید به کره جنوبی مهاجرت کنید که در این مطلب توسط مشاورین موسسه رجبی به شما معرفی خواهند شد. همچنین در صورت نیاز به مشاوره یا طرح سوال، با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانبد مقاله مهاجرت به کشورهای آسیایی را مرور کرده و دید وسیع تری نسبت به این موضوع داشته باشید.

راه های مختلف مهاجرت به کره جنوبی

کره جنوبی یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت در شرق آسیا است که درهای خود را به روی مهاجرین واجد شرایط باز کرده است. این کشور طی سالیان گذشته مقصد بسیاری از مهاجرین بوده است که از طریق روش های مختلفی خود را به آن جا رسانده اند. روش هایی که شناخت آن ها یکی از الزامات مهمی است که پیش از مهاجرت باید بررسی شوند.

روش های مختلفی برای مهاجرت به کره وجود دارد که شما باید بر أساس شرایط خود بهترین گزینه را برگزینید و برای دستیابی به آن اقدام کنید. راه های مهاجرت به کره جنوبی شامل روش های زیر می شود:

  • مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی
  • مهاجرت کاری به کره جنوبی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کره جنوبی
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کره جنوبی
  • مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج
  • مهاجرت به کره جنوبی از طریق تولد
  • مهاجرت به کره جنوبی از طریق پناهندگی

مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی

کره جنوبی به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت بالا، فرصت های شغلی بعد از فارغ التحصیلی و فرهنگ جذاب، به طور فزاینده ای به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. طبق آمار در یک دهه گذشته جذب دانشجویان بین المللی در این کشور رشد بسیاری را تجربه کرده است که  پیش بینی می شود بازهم افزایش پیدا کند.

یکی از دلایل اصلی جذب دانشجویان خارجی، مناسب بودن هزینه های زندگی و ارزان بودن هزینه و شهریه تحصیلی در دانشگاه های این کشور است. شهریه دانشگاه های این کشور با توجه به مقاطع و رشته های مختلف می تواند از 2 هزار دلار تا 25 هزار دلار در سال متغیر باشد که در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر است.

علاوه بر این دانشگاه های این کشور دارای رتبه های بسیار خوبی در بین دانشگاه های جهان هستند و اعتبار بسیار بالایی دارند. طبق لیست QS در سال 2024 تعداد 5 دانشگاه این کشور در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و سایر دانشگاه ها نیز جایگاه بسیار خوبی را به خود اختصاص داده اند.

البته دقت کنید که با پذیرش در دانشگاه های کره جنوبی می توانید به اقامت موقت این کشور دست پیدا کنید که اعتبار آن با توجه به مقطع و مدت زمان لازم برای تحصیل در آن در نظر گرفته می شود. اما پس از اتمام تحصیلات می توانید در این کشور شاغل شوید و سپس برای دستیابی به اقامت دائم اقدام نمایید.

برای مطالعه موارد بیشتر درباره تحصیل در کره جنوبی و شناخت برترین دانشگاهها و رشته های ارائه شده در آنها مقاله لینک شده را بخوانید.

مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت کاری به کره جنوبی

دریافت اقامت کره جنوبی از طریق ویزای کار روشی محبوب برای مهاجرت به این کشور و بهره مندی از فرصت های شغلی و زندگی در آن است. این کشور دارای اقتصادی بزرگ و فرصت های کاری بسیاری است و نرخ بیکاری پائینی را به خود اختصاص داده است. به همین خاطر افراد بسیاری در جست و جوی شغل در این کشور هستند.

پیش از مطالعه بقیه مطلب این بخش، دعوت می کنیم مقاله ویزای کار در کشور های آسیایی را مرور کنید؛ در آن مقاله به نحوه دریافت ویزای کاری بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله چین، هنگ کنگ، سنگاپور، مالزی، ترکیه و سایر کشورهای مهم اشاره کرده ایم.

برای مهاجرت کاری به کره جنوبی باید یک فرصت شغلی مناسب را در این کشور پیدا کرده و موفق به استخدام در آن شوید. در این صورت خواهید توانست از طریق ویزای جاب آفر به این کشور مهاجرت نمایید. کره جنوبی انواع مختلفی از ویزای کار را برای اتباع خارجی که دارای مهارت ها و تجربیات مورد نیاز در بازار کار این کشور هستند، ارائه می دهد. رایج ترین انواع ویزای کار عبارتند از:

  • ویزای E-1: ویزای پروفسور برای اساتید دانشگاه
  • ویزای E-2: ویزای مختص به اساتید و مدرسین زبان خارجه
  • ویزای E-3: ویزای مربوط به محققین و جستجوگران (ریسرچرها)
  • ویزای E-4: ویزای مختص به متخصصین حوزه تکنولوژی و فناوری که در شرکت و سازمانی استخدام شده اند.
  • ویزای E-5: ویزای حرفه ای ویژه که برای مشاغل خاصی نظیر معماری، وکالت و حسابداری صادر می شود.
  • ویزای E-6: ویزای فرهنگی و هنری مربوط به نقاش ها، موسیقی دانان، بازیگران تئاتر یا سینما
  • ویزای E-7: این ویزا برای کارگران بین المللی است که قرارداد انجام کار تخصصی در کره جنوبی دارند.
  • ویزای D-5: ویزای مربوط به خبرنگران و گزارشگران و به طور کل پوشش خبری
  • ویزای D-10-1: ویزای جاب سیکر یا همان کاریابی در کره جنوبی
  • ویزای D-10-2: ویزای شروع استارتاپ

دقت داشته باشید که هریک از این ویزاها باتوجه به شرایط متقاضی و شغل مربوطه می تواند با اعتباری 1 تا 3 ساله صادر شوند که در صورت برقرار بودن شرایط لازم قابل تمدید خواهند بود.

مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کره جنوبی

سرمایه گذاری در کره جنوبی یکی امر بسیار جذاب و مطمئن برای مهاجرت به این کشور است که در اقتصاد قوی و بزرگ این کشور جای بسیاری برای رشد و ترقی دارد. کره جنوبی از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند و حتی در برخی موارد و حوزه ها نیز از آنان حمایت به عمل می آورد.

افراد از طریق روش های مختلفی نظیر خرید ملک، ثبت شرکت، کار آفرینی، استارتاپ و خرید اوراق قرضه می توانند در این کشور سرمایه گذاری کرده و ویزای و اقامت آن را به دست آورند. 

معمولا افراد سرمایه گذار در کره جنوبی در ابتدا ویزایی 2 ساله اخذ می کنند که قابل تمدید است و پس از 5 سال اقامت و زندگی در آن جا قادر به اخذ اقامت دائم کره جنوبی خواهند بود.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کره جنوبی

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی از طریق ثبت شرکت می تواند یک روش جذاب برای کار و زندگی در این کشور باشد. این روش مزایای متعددی از جمله دسترسی به بازار پررونق، ثبات سیاسی و زیرساخت های قوی را به همراه دارد.

 شما باید پیش از هر اقدامی از أنواع شرکت ها در این کشور و شرایط و حداقل بودجه لازم برای ثبت هرکدام مطلع شوید.

جهت دریافت ویزا از این طریق باید حداقل 100 میلیون وون برابر با تقریبا 74 هزار دلار را سرمایه گذاری کنید. البته اگر بتوانید مبلغی معادل 300 میلیون وون را در شرکت خود سرمایه گذاری نمایید، شرایط صدور ویزا برای شما آسان تر و در دسترس می شود.

افرادی که قادر به سرمایه گذاری 1.5 میلیارد وون (معادل 1,124,000 دلار) از همان ابتدا در شرکت خود باشند نیز می توانند فورا به اقامت دائم کره جنوبی برسند که این امر را با نام ویزای طلایی کرده جنوبی نیز می شناسند.

 پس از 5 سال اقامت و زندگی در این کشور نیز امکان دریافت اقامت دائم برای شما فراهم می آید.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کره جنوبی

مهاجرت از طریق خرید ملک در کره جنوبی

خرید ملک در کره جنوبی یکی دیگر از راه های مهاجرت به این کشور است که دارای شرایط خاص و پیچیده ای نیست، اما بودجه مالی بالایی نیاز دارد. دقت داشته باشید که برای خرید ملک در این کشور محدودیت سنی وجود ندارد و افراد با خرید ملک با قیمتی مشخص قادر به اخذ ویزای اقامت موقت این کشور خواهند بود.

البته باید بگوییم که بازار املاک کشور کره جنوبی، برای سرمایه گذاری مکانی امن است و افراد می توانند از سود بلند مدت خوبی نیز بهره مند شوند. همانطور که گفتیم برای دریافت ویزا از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، باید حداقل مبلغی را در ملک مسکونی یا تجاری در کره جنوبی سرمایه‌گذاری کنید. این مبلغ در حال حاضر 500 میلیون وون (حدود 390 هزار دلار) برای آپارتمان های مسکونی و 1 میلیارد وون (حدود 780 هزار دلار) برای املاک تجاری است.

در این صورت افراد ویزا اقامت موقت 2 تا 5 ساله را دریافت می کنند و پس از 5 سال اقامت و زندگی در این کشور می توانند برای دریافت اقامت دائم نیز اقدام کنند. دقت داشته باشید که برای تمدید ویزا و دریافت اقامت دائم نباید ملک خریداری شده را فروخته باشید. یعنی حداقل باید 5 سال ملک مربوطه را نفروشید.

اگر قصد دارید با خرید ملک از کشوری اقامت بگیرید، حتما سری به مقاله کدام کشورها با خرید ملک اقامت می دهند؟ بزنید. خصوصا اگر این روزها شایعات داغ خرید ملک و اقامت دائم ترکیه را شنیده و دنبال می کنید؛ پاسخ ابهامات شما را در آن مقاله  داده ایم.

مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج

یکی از روش های مهاجرت به کره جنوبی، ازدواج با یک شهروند کره ای است که می تواند برای شما اقامت موقت و اقامت دائم این کشور را به ارمغان آورد. البته ازدواج طرفین باید واقعی بوده و به قصد مهاجرت و دریافت اقامت انجام نشده باشد. ضمن این که روند رسیدگی به درخواست صدور ویزا از این طریق  معمولا 1 تا 3 ماه طول می کشد و در آن ازدواج طرفین و جزئیات بسیاری مورد بررسی قرار می گیرد.

افرادی که با یک شهروند کره ای ازدواج می کنند، در ابتدا یک ویزای موقت دریافت خواهند کرد که اعتبار آن از شش ماه تا 3 سال خواهد بود که البته به راحتی قابل تمدید است و اعتبار اولیه آن چندان حساسیت بر انگیز نیست. پس از 3 سال زندگی مشترک  در کره جنوبی با ویزای ازدواج، می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

حتی شما می توانید با قبولی در آزمون شهروندی این کشور برای دریافت تابعیت و پاسپورت کره نیز اقدام نمایید. البته دقت داشته باشید که این کشور تابعیت دوگانه را نمی پذیرد و شما باید حتما تابعیت پیشین خود را باطل نمایید.

مراحل دقیق و کامل اقامت از طریق ازدواج را در مقاله مشخص شده بخوانید. آنقدرها هم که فکر می کنید دریافت اقامت از طریق ازدواج آسان نیست و پیچیدگی ها و چالشهای خاص خود را دارد!

مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی از طریق تولد فرزند

بر اساس قانون شهروندی کشور کره جنوبی هر کودکی که از پدر و مادری کره ای متولد شود، به صورت خودکار تابعیت این کشور را به دست می آورد. حتی اگر فرزند متولد شده در این کشور یکی از والدینش شهروند کره باشد، بازهم کودک می تواند تابعیت این کشور را به دست آورد.

قانون تابعیت از طریق تولد در کره جنوبی بر اساس قانون خون اجرا می شود و نه قانون خاک. البته تحت شرایطی خاص کودک متولد شده در این کشور می تواند تابعیت کره را به دست آورد:

  • فرزند خوانده شدن توسط یک شهروند کره ای
  • رها شدن در کره جنوبی و عدم شناسایی هویت والدین
  • اقامت طولانی مدت در کره جنوبی (معمولاً 5 سال یا بیش تر)

همچنین باید تذکر بدهیم که تولد فرزند در خاک کشور کره جنوبی، هیچ امتیاز اقامتی یا تابعیتی برای والدین کودکان نخواهد داشت.

اگر به عنوان پدر و مادری آگاه، قصد دارید کودک خود را در خارج از کشور به دنیا بیاورید حتما باید بدانید این فرایند را در کدام کشور دنبال کنید تا به نتیجه مطلوب برسید؛ در همین راستا مطالعه مقاله کدام کشورها با تولد فرزند اقامت میدهند؟ را توصیه می کنیم.

مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی از طریق پناهندگی

در حالی که کره جنوبی به کنوانسیون 1951 مربوط به وضعیت پناهندگان ملل متحد پیوسته و همچنین قانون پناهندگان داخلی خود را در سال 2012 وضع کرده است، مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی فرآیندی دشوار و پیچیده است، به خصوص برای شهروندان ایرانی که فاصله زیادی با این کشور دارند.

باید توجه داشته باشید که کره جنوبی سابقه پذیرش پناهندگان پایینی دارد، به طوری که در سال 2022، این کشور تنها 44 پناهنده را پذیرفت که کمتر از 0.1 درصد از کل متقاضیان پناهندگی بوده است.

 همچنین بررسی درخواست پناهندگی می تواند سال ها طول بکشد و متقاضیان باید در طول این مدت در مراکز پناهندگی یا با بودجه محدود زندگی کنند.

ضمن این که هیچ تضمینی برای پذیرش درخواست پناهندگی وجود ندارد و متقاضیان ممکن است در نهایت با رد درخواست خود و بازگشت به کشور مبدا روبرو شوند. به همین خاطر توصیه اکید می کنیم که این روش را انتخاب نکنید و شرکت مهاجرتی رجبی نیز، هیچ گونه خدمات یا مشاوره ای در این زمینه ارائه نمی نماید.

مهاجرت به کره جنوبی

مدارک لازم برای مهاجرت به کره جنوبی

تمامی علاقمندان و متقاضیان مهاجرت به کره جنوبی باید بر اساس روش مهاجرتی انتخابی خود، مدارک لازم را تهیه و مهیا سازند تا شرایط و صلاحیت آنان توسط مراجع قانونی این کشور مورد بررسی قرار گرفته و به نتیجه نهایی دست پیدا کنند. برای مهاجرت به این کشور شما باید مدارکی را تهیه کرده و به سفارت کره جنوبی ارائه دهید.

مدارک عمومی که همه متقاضیان و جدای از روش مهاجرتی باید حتما تهیه و ارائه کنند بدین شرح می باشد:

  • گذرنامه که باید حداقل 6 ماه از تاریخ ورودتان به کره جنوبی اعتبار داشته باشد.
  • چندین عکس پاسپورت در اندازه استاندارد مورد نیاز است.
  • فرم درخواست ویزا یا اقامت که باید به طور کامل و دقیق پر کنید.
  • اثبات تمکن مالی، شما باید ثابت کنید که از نظر مالی توانایی حمایت از خود در کره جنوبی را دارید. این گواهی می تواند شامل صورت حساب های بانکی، نامه از کارفرما یا سایر اسناد مربوطه باشد.
  • بلیط برگشت یا اثبات تمکن مالی برای خرید بلیط برگشت که شما بایدآن را ارائه دهید.
  • اثبات محل اقامت، شما باید ثابت کنید که در کره جنوبی محل اقامت دارید و این می تواند شامل اجاره نامه، رزرو هتل یا سایر اسناد مربوطه باشد.

سایر مدارک بر اساس روش مهاجرت

روش مهاجرتمدرک مورد نیاز
مهاجرت از طریق کارمجوز کار، شما باید مجوز کار معتبر برای کره جنوبی داشته باشید.
قرارداد کار، اگر از قبل شغلی در کره جنوبی پیدا کرده اید، باید قرارداد کار خود را ارائه دهید.
مهاجرت از طریق تحصیلنامه پذیرش، شما باید نامه پذیرش از یک دانشگاه معتبر در کره جنوبی را ارائه دهید.
مدارک تحصیلی، شما باید مدارک تحصیلی قبلی خود را به همراه ریز نمرات به صورت ترجمه شده ارائه دهید.
مهاجرت از طریق سرمایه گذاریاثبات سرمایه گذاری، شما باید ثابت کنید که در کره جنوبی سرمایه گذاری کرده اید. این می تواند شامل اسناد مربوط به خرید ملک، ثبت شرکت یا سایر سرمایه گذاری های مجاز باشد.
مهاجرت از طریق ازدواجگواهی ازدواج، شما باید گواهی ازدواج خود را که توسط مقامات دولتی صادر شده است ارائه دهید.
اثبات رابطه، شما باید مدارکی را ارائه دهید که ثابت کند با همسرتان رابطه واقعی و صمیمی دارید، مدارکی نظیر: عکس مشترک، سوابق چت و اس ام اس و غیره.

هزینه ویزا و مهاجرت به کره جنوبی

برای ورود به کشور کره جنوبی متقاضیان به هر روشی که قصد مهاجرت داشته باشند، باید ویزای مربوطه را از سفارت این کشور درخواست نموده و مراحل دریافت آن را نیز پشت سر بگذارند. ویزای درخواستی شما در یکی از دسته های زیر جای خواهد گرفت که هزینه درخواست آن و صدور آن به شرح زیر است:

نوع ویزاهزینه صدور
ویزای یکبار ورود با اعتبار 90 روزه50 دلار
ویزای دو بار ورود90 دلار
ویزای یکبار ورود با اعتبار بیش از 90 روز80 دلار
ویزای چند بار ورود120 دلار
ویزای اکسپرس یک بار ورود 90 روز اعتبار100 دلار
ویزای اکسپرس یک بار ورود بیش از 90 روز اعتبار160 دلار
ویزای اکسپرس دوبار ورود180 دلار

البته باید توجه داشته باشید که امر مهاجرت با هزینه هایی همراه است که در مهاجرت به کره جنوبی می توان گفت در مقایسه با کشورهای اروپایی، ارزان تر و مناسب تر خواهند بود. شما باید هزینه هایی برای تهیه بلیت پرواز، خرید بیمه مسافرتی و بیمه درمانی، ترجمه مدارک و دیگر موارد پرداخت کنید که باتوجه به شرایط افراد مبالغ متفاوتی را شامل می شود.

به شما توصیه می کنیم که پیش از رفته به این کشور، آمار و اطلاعات دقیقی نیز درباره هزینه ها و مخارج زندگی در این کشور به دست آورید. دقت کنید که هزینه ها در شهرهای مختلف با هم تفاوت دارند و شهرهای اصلی و پر جمعیت مخارج گران تری دارند. در ادامه هزینه زندگی در این کشور به طور متوسط را در سال 2024 مشاهده می کنید:

مخارجهزینه ماهانه
هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره (بدون هزینه اجاره)3,727.8 دلار
هزینه ماهانه یک شخص مجرد (بدون هزینه اجاره)1,031.7 دلار
اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر510.61 دلار
اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر367.85 دلار
اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1,494.99 دلار
اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر916.82 دلار
هزینه خوراک ماهانه یک نفر180 دلار
هزینه حمل و نقل ماهانه یک نفر40 دلار

برای شناخت بیش تر و دریافت جزئیات به روز و دقیق از شرایط و راه های مهاجرت به کره جنوبی حتما با مشاورین موسسه رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید. 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *