کدام کشورها با خرید ملک اقامت می دهند؟

اقامت با خرید ملک، یکی از راه‌های قانونی برای مقیم شدن مهاجران در کشوری خارجی است. شرایط خرید و مبلغ موردنیاز برای خرید آپارتمان، خانه و یا زمین تجاری در هر کشوری با سایر کشورها متفاوت است و شرایط دریافت اقامت و شهروندی نیز در هر کشور مختلف می باشد.

کدام کشورها با خرید ملک اقامت می دهند؟

مشاور مهاجرتی

کشورهای یونان و مالت با خرید ملک برای مهاجران مجوز اقامت با اعتبار 5 ساله صادر می کنند.

  در شهرهای بزرگ ترکیه،حداقل 75 هزار دلار و در شهرهای کوچک این کشور حدوداً باید 50 هزار دلار برای خرید ملک در نظر بگیرید.

با خرید آپارتمان یا خانه در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا، شما می‌توانید درخواست اقامت با خرید ملک دهید یا حتی می‌توانید بدون ویزا سفر کنید، کار کنید و در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تجارت کنید. برای کسب اطلاعات به روز، مقاله کدام کشور اروپایی راحت اقامت می‌دهد؟ را بخوانید.

فهرست مطالب

نحوه انتخاب کشور برای اخذ اقامت با خرید ملک

اقامت با خرید ملک مستلزم در نظر داشتن معیارهایی است. در زیر، مهم‌ترین معیارهایی که فرد مهاجر باید قبل از هر گونه اقدام جهت مهاجرت در نظر بگیرد بیان شده است:

مبلغ مشخص برای خرید ملک

اقامت با خرید ملک در بعضی از کشورها به این صورت است که شما باید مبلغ مشخصی را در کشور مقصد سرمایه‌گذاری کنید. البته این مورد برای همه کشورها صادق نیست به‌ عنوان‌ مثال کشور صربستان محدودیتی در مبلغ سرمایه‌گذاری ندارد. پس بهتر است حتماً این مورد را بررسی کنید.

مدت‌زمان مجوز اقامت

یکی دیگر از مواردی که برای دریافت اقامت با خرید ملک باید به آن توجه کنید، مدت اعتبار مجوز اقامت است. زیرا ممکن است این مدت برای برخی از کشورها یک سال باشد و نیاز به تمدید مجدد در سالهای بعد داشته باشد اما برای سایر کشورها این مدت طولانی‌تر باشد. برای نمونه کشورهای یونان و مالت مجوز اقامت برای مهاجران با اعتبار 5 ساله صادر می کنند.

نحوه انتخاب کشور برای اخذ اقامت با خرید ملک

هزینه موردنیاز برای سفارت

اگر خواستار دریافت اقامت با خرید ملک هستید علاوه بر سرمایه‌گذاری در املاک کشور مقصد باید هزینه‌های دولتی برای صدور اجازه اقامت را نیز پرداخت کنید. هزینه‌های مربوط به کنسولگری در کشورهای مختلف متفاوت است، کمترین عوارض دولتی مربوط به کشور اسپانیا است.

هدف از خرید ملک

بسیاری از متقاضیان قصد دارند با خرید ملک، اقامت و شهروندی کشور مقصد را دریافت کنند. قانون برخی از کشورها به مهاجران فرصت مشابهی را مشروط به اقامت طولانی‌مدت در قلمرو خود می‌دهد. اخذ اقامت در بعضی از کشورها با خرید ملک انجام می‌شود درحالی‌که در بعضی از کشورها با یافتن شغل یا راه اندازی کسب و کار صورت می‌گیرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در خارج از کشور با دریافت مشاوره های تخصص از کارشناسان رجبی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی اقامت با خرید ملک

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مراحل اخذ مجوز اقامت با خرید ملک

مراحل اخذ مجوز اقامت با خرید ملک

حال بهتر است به مراحل گرفتن اقامت با خرید ملک بپردازیم؛ زیرا این مراحل بسیار مهم هستند و مهاجران هنگام شروع این پروسه باید برای آن آماده باشند. اگر قصد خرید ملک در کشورهای اروپایی را دارید اکیدا توصیه می کنیم مقاله چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا را مطالعه کنید و قوانین خرید و فروش ملک را بدانید.

انتخاب کشور برای مهاجرت

مهاجران باید شرایط اخذ اقامت با خرید ملک را در کشورهای مختلف با هم مقایسه کنند تا با توجه ‌به شرایط خود بهترین انتخاب را انجام دهند. همچنین باید شرایطی مثل مقدار مبلغ خرید، اعتبار مجوز اقامت، احتمال درخواست شهروندی و سایر شرایط را نیز در نظر داشته باشند.

خرید ملک یکی از روش های قانونی مهاجرت است اما شما می توانید با شناخت شیوه های دیگر، بهترین روش مهاجرتی با توجه به شرایط و اهداف خود را انتخاب کنید؛ مقاله لینک شده را بخوانید.

اخذ ویزا

برای دریافت اقامت با خرید ملک شما نیاز دارید که مدارک خود را به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد ارسال کنید و مجوز ورود (بسته به شرایط قانونی کشور انتخاب شده) را دریافت کنید.

خرید ملک

مهاجران برای دریافت اقامت با خرید ملک باید یک آپارتمان، خانه یا مکان تجاری در کشور انتخاب شده خریداری کنند. این در صورتی است که آنها می‌توانند با کمک مشاوران املاک یا آژانس‌های تخصصی، معامله خود را آنلاین انجام دهند اما در بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند که به‌صورت حضوری از آن مکان‌ها دیدن کنند.

ورود به کشور مقصد و تهیه اسناد

یکی از اصلی‌ترین مراحل اخذ اقامت با خرید ملک، آماده کردن اسناد و ایجاد پرونده شخصی برای درخواست اقامت موقت است. این مدارک شامل گذرنامه خارجی، قرارداد خرید و فروش املاک، گواهی مالکیت، عکس و رسید پرداخت هزینه است.

درخواست اقامت با خرید ملک

آخرین مرحله برای گرفتن اقامت، ارسال مدارک و اسناد به سازمان دولتی مانند اداره پلیس یا خدمات مهاجرت است. بعد از این مرحله باید منتظر باشید تا جواب درخواست شما بیاید و این زمان به طور متوسط از 1 تا 6 ماه طول می‌کشد.

ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک و اقامت

پیش از آنکه به معرفی کشورهای ارزان برای خرید ملک بپردازیم، دعوت می کنیم مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را نیز در همین سایت بخوانید و مقاصد کم هزینه مهاجرت را شناسایی کنید.

کشور ترکیه

شرایط پذیرش برای اخذ اقامت با خرید ملک: این کشور با خرید ملک یا مکان تجاری برای مهاجران خود اقامت می‌دهد.

حداقل مبلغ مورد نیاز: اگر بخواهید در شهرهای بزرگ ترکیه اقامت بگیرید باید حداقل 75 هزار دلار سرمایه گذاری کنید و یا اگر شهرهای کوچک این کشور را انتخاب کنید حدوداً باید 50 هزار دلار برای خرید ملک در نظر بگیرید.

مدت زمان اخذ مجوز اقامت: شما 2 تا 6 ماه فرصت دارید تا مکان مورد نظر خود را پیدا کنید.

ویژگی های اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه: اجازه اقامت برای سرمایه‌گذاری در املاک کشور ترکیه معمولاً برای مدت یک تا دو سال با حق تمدید صادر می‌شود. همچنین با داشتن اجازه اقامت تقریباً می‌توان از حقوق مدنی این کشور استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال می‌توان حساب بانکی داشت، وام مسکن گرفت، کودک خود را در مدرسه ثبت‌نام کرد. ولی با وجود این شرایط، نمی‌توانید رأی دهید و حق کار هم ندارید.

ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک و اقامت

اجاره و خرید ملک در ترکیه را در مقاله ای با همین عنوان بطور کامل بررسی کرده ایم، هزینه های دقیق اجاره بها و خرید ملک در اقصی نقاط ترکیه را هم در جداولی ارائه داده ایم؛ مطالعه مقاله لینک شده را از دست ندهید.

کشور قبرس

کشور قبرس

شرایط پذیرش برای اخذ اقامت با خرید ملک: این کشور یکی از محبوب‌ترین کشورها برای گرفتن اقامت با خرید ملک است.

حداقل مبلغ موردنیاز: شما باید 300 هزار یورو به علاوه مالیات بر ارزش افزوده ملک را پرداخت کنید.

مدت‌زمان اخذ مجوز اقامت: 3 تا 9 ماه

ویژگی‌های اخذ اقامت با خرید ملک در قبرس: افرادی که می‌خواهند در این کشور ملک یا زمین تجاری بخرند باید بدانند که بلافاصله بعد از خرید اجازه اقامت دائم را دریافت می‌کنند که نیازی به تمدید ندارد.

امارات متحده عربی

شرایط پذیرش برای اخذ اقامت با خرید ملک: امارات متحده عربی به مهاجران اقامت دائم نمی‌دهد؛ ولی یک نوع ویزای اقامت طولانی‌مدت به شما پیشنهاد می‌دهد.

حداقل مبلغ موردنیاز: این کشور برای اقامت به مدت سه سال مبلغ 205 هزار دلار در یافت می کند اما اگر میزان سرمایه گذاری در املاک این کشور بیش از 545 هزار دلار باشد، در آن صورت اقامت ده ساله داده می شود.

مدت‌زمان اخذ مجوز اقامت: به طور متوسط 2 تا 4 ماه

کشور صربستان

صربستان یکی دیگر از کشورهایی است که اقامت با خرید ملک را به مهاجران خود می‌دهد. همچنین دولت این کشور شرط حداقل مبلغ را برای مهاجران عنوان نکرده است. مهاجران حتی می توانند همسر و فرزندان خردسال خود را نیز هنگام مهاجرت به صربستان ببرند، در واقع اقامت با خرید ملک را دریافت می کنند.

شرایط پذیرش برای اخذ اقامت با خرید ملک: اجازه اقامت در صربستان را می توان از طریق خرید ملک دریافت کرد.

مدت زمان اخذ مجوز اقامت: اجازه اقامت به مدت یک سال با امکان تمدید صادر می‌شود. اتباع خارجی پس از 5 سال اقامت در صربستان می‌توانند درخواست اقامت دائم کنند و پس از 3 سال دیگر می‌توانند برای شهروندی اقدام کنند. زمان رسیدگی به درخواست‌های مجوز اقامت تا 30 روز است.

حداقل مبلغ موردنیاز: حداقل مبلغ برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک تعریف نشده است. اما به طور متوسط 80 هزار یورو برای پایخت این کشور و سایر شهرهای بزرگ معین شده است. همچنین حدود 50 هزار یورو برای شهرهای کوچکتر این کشور در نظر گرفته شده است.

ویژگی‌های اخذ اقامت با خرید ملک صربستان: یکی از مزیت‌های اصلی این کشور این است که همه اعضای خانواده اجازه اقامت دریافت می‌کنند. اجازه اقامت به شما این امکان را می‌دهد تا حساب بانکی داشته باشید و بتوانید در کشور تجارت کنید.

کشور اسپانیا

شرایط پذیرش برای اخذ اقامت با خرید ملک: مهاجران می‌توانند اقامت با خرید ملک را در اسپانیا داشته باشند. در واقع دولت به مهاجران اجازه می‌دهد تا زمین‌های تجاری، ساختمان‌های مسکونی و یا آپارتمان‌ها را بدون هیچ محدودیتی خریداری کنند.

شرط اصلی اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا این است که هزینه ملک نباید کمتر از 500000 یورو برای هر متقاضی باشد.

مدت‌زمان اخذ مجوز اقامت: اجازه اقامت اسپانیا به مدت 24 ماه برای مهاجران صادر می شود پس از آن متقاضیانی که ملک خود را نفروشند می توانند مجوز اقامت را چندین بار به مدت 5 سال تمدید کنند.

 در صورت تمایل سرمایه‌گذاران این حق را دارند که درصورتی‌که مجموع مدت اقامت آنها در اسپانیا حداقل 60 ماه باشد، درخواست اقامت دائم کنند. پس از 10 سال اقامت قانونی، می توانید برای شهروندی اقدام کنید.

حداقل مبلغ موردنیاز: 500 هزار یورو.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، یک جلسه رایگان برای سنجش شرایط مهاجرتی خود دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی انواع روش های مهاجرتی

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کشور پرتغال

شرایط پذیرش برای اخذ اقامت با خرید ملک: به مدت 12 ماه اجازه اقامت موقت برای سرمایه گذاران صادر می شود. همچنین متقاضیان می توانند به مدت 24 ماه این درخواست را تمدید کنند.

حداقل مبلغ مورد نیاز: حدود 280 هزار یورو برای شهرهای کم جمعیت و 500 هزار یورو برای شهرهای بزرگ در نظر گرفته شده است.

ویژگی‌های اخذ اقامت با خرید ملک در پرتغال: بدون ویزا حق ورود به کشورهای اتحادیه اروپا را دارید. پس از 5 سال اقامت در پرتغال، می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

کشور گرجستان

شرایط پذیرش برای اخذ اقامت با خرید ملک: شما می‌توانید به جز زمین‌های کشاورزی برای گرفتن اقامت در این کشور ملک خریداری کنید.

حداقل مبلغ موردنیاز: 100 هزار دلار می باشد.

مدت‌زمان اخذ اقامت: یک ماه

ویژگی‌های اخذ اقامت با خرید ملک در گرجستان: ابتدا برای یک سال اجازه اقامت صادر می‌شود و پس از ده سال اقامت دائم در این کشور می‌توانید اجازه اقامت دائم دریافت کنید.

با مطالعه مقالات زیر می توانید شرایط خرید ملک در کشورهای مختلف را مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار اقامت با خرید ملک

حدود 280 هزار یورو برای شهرهای کم جمعیت و 500 هزار یورو برای شهرهای بزرگ

به جز زمین‌های کشاورزی هر نوع ملک دیگری می توانید بخرید.

در ابتدا اجازه اقامت با خرید ملک در اسپانیا به مدت 24 ماه صادر می شود پس از آن متقاضیانی که ملک خود را نفروشند می توانند مجوز اقامت را چندین بار به مدت 5 سال تمدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه