هزینه های زندگی در شیلی

هزینه های زندگی در شیلی یکی از مهم ترین مواردی است که هر شخصی که قصد مهاجرت به این کشور یا حتی گردش و تفریح در آن را دارد، باید اطلاعات دقیق و روشنی از آن کسب نماید و بداند که چه میزان مخارج و مبالغی احتمالی پیش روی وی قرار خواهد گرفت.

شیلی یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که کمتر مورد شناخت هموطنانمان قرار گرفته است، به همین خاط میزان اطلاعات عمومی نیز از این کشور پائین است.

البته کشور شیلی از جمله کشورهای گران دنیا شناخته نمی شود و میزان مخارج برای مهاجرین و یا گردشگران در آن به طور مناسبی قابل قبول و مقرون به صرفه است. البته با توجه به مشکلات ارزی که در کشورمان وجود دارد، بهتر است که در زمینه مخارج دقت لازم را در هرکجای دنیا به عمل آورید، زیرا حتی کشورهای ارزان جهان نیز می توانند در حال حاضر تحت شرایطی برای ما گران تلقی شوند.

در این مقاله تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با مهم ترین بخش های مربوط به هزینه های زندگی در شیلی آشنا خواهند نمود و مبالغی را به طور مثال از برخی نقاط این کشور به شما ارائه خواهند کرد، تا شیلی را بهتر بشناسید. ضمن اینکه فراموش نکنید مقاله مهاجرت به شیلی را نیز در سایت ما مطالعه کرده تا از روش های قانونی این امر و شرایط لازم برای دستیابی به آن ها طبق آخرین تغییرات و جدیدترین اطلاعات باخبر شوید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در شیلی

شاخص های اصلی در هزینه زندگی در شیلی

در اینجا باید بگویم که شیلی کشوری ارزان نیست، اما به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل است. ضمن اینکه میزان درآمد در این کشور به طور متوسط بالاترین مقدار در میان کشورهای منطقه است، به همین خاطر این کشور یکی از بهترین مقاصد آمریکای جنوبی برای مهاجرت و زندگی مهاجرین شناخته می شود.

اما باید توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در شیلی از بخش های مختلفی تشکیل می شود، که هرکدام به طور عمده تحت تاثیر عاملی خاص هستند. به طور مثال هزینه های مسکن باتوجه به شهرهای مختلف تفاوت دارد و هزینه های پوشاک و خوراک بستگی به سبک زندگی و رژیم غذایی افراد دارد. به طور کل شاخص های اصلی در هزینه زندگی در شیلی شامل موارد زیر می باشد:

  • هزینه مسکن
  • هزینه خوراک
  • هزینه پوشاک
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه تفریحات
  • هزینه خدمات و قبوض

ضمنا شهرهای مختلف شیلی از لحاظ قیمت در اکثر امکانات، کالاها و خدمات موجود دارای تفاوت اندکی با یکدیگر می باشند پس ممکن است قیمت هایی که در این مطلب توسط کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی جمع آوری شده اند دارای اندک تفاوتی با محل و یا شهر مد نظر شما در این کشور باشند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آگاهی از هزینه های زندگی کشور مقصد مهاجرتی با دریافت مشاوره از حرفه ای های رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه اجاره مسکن در شیلی

اگر قصد اجاره خانه یا آپارتمان در کشور شیلی را دارید، باید بگوییم که قیمت در این کشور در مقایسه با کشورهای اطراف در بهترین و مطلوب ترین حالت قرار دارد. همچنین شما در این کشور می توانید منازلی با انواع کیفیت را امکانات را در اختیار داشته باشید که باید بگوییم حتی مسکن با کیفیت بالا در این کشور در مقایسه با سایر مقاصد مقرون به صرفه تر است.

قطعا هزینه های مربوط به تهیه مسکن تاثیر بسیاری بر هزینه های زندگی در شیلی می گذارد و پائین و مناسب بودن آن باعث ایجاد رفاه بهتر و بیش تر در سایر بخش های مربوط به زندگی می شود.همچنین میزا اجاره های در مناطق و شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند که گران ترین مبالغ مربوطه به شهرهای مهم و اصلی کشور است.

در ادامه هزینه اجاره مسکن در شیلی را مشاهده خواهید نمود:

شهر اجاره خانه 1 خوابه در مرکز شهر (دلار) اجاره خانه 1 خوابه در اطراف شهر (دلار) ره خانه 3 خوابه در مرکز شهر (دلار) اجاره خانه 3 خوابه در اطراف شهر (دلار)
سانتیاگو 524.41 500.34 1,002.39 929.81
والپارایزو 385.51 325.51 675.04 519.15
لاسرنا 392.18 294.13 803.97 686.31
آنتوفاگاستا 491.21 411.79 970.65 682.39

هزینه خرید مسکن در شیلی

در این میان مشاهده شده که برخی از مهاجرین به این کشور علاقمند به خرید خانه یا آپارتمان دارند. در اینباره نیز باید گفت که قیمت خرید خانه در شیلی نیز دارای بازه ای مناسب و مقرون به صرفه است و اقتصاد این کشور به خوبی توانسته که بازار قیمت املاک را مدیریت و کنترل نماید.

اگر قصد خرید ملک در شیلی را داشته باشید، شاید در ابتدا نیاز به سرمایه گذاری بیش تر و خرج پول بیش تری باشید، اما در ادامه هزینه های زندگی در شیلی برای شما کاهش قابل توجهی می یابد و علاوه بر آن شما از سود این سرمایه گذاری نیز بهره مند خواهید شد. در جدول زیر هزینه خرید مسکن در شیلی را به ازای هر متر مربع آپارتمان مشاهده می کنید:

شهر قیمت ملک در مرکز شهر (دلار) قیمت ملک در حومه شهر (دلار)
سانتیاگو 2,604.62 2,761.69
والپارایزو 1,698.92 1,521.85
لاسرنا 1,764.81 1,176.54

هزینه خوراک و مواد غذایی در شیلی

یکی دیگر از بخش های اصلی و مهم در هزینه های زندگی در شیلی را باید هزینه خوراک و مواد غذایی در نظر گرفت که پس از هزینه مسکن نیز بیش ترین مقدار از مخارج ماهانه افراد و خانواده ها را به خود اختصاص می دهد. باید توجه داشته باشید که این هزینه در شهرهای بزرگ این کشور بیش تر و گران تر از روستاها و شهرهای کوچک است.

شما در فروشگاه ها و مارکت های محله ای می توانید انواع مواد غذایی داخلی و  وارداتی را تهیه نمایید. معمولا فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ با اینکه دارای تنوع بسیار زیادی هستند، اما از قیمت های بالاتری نیز برخوردارند. اما مارکت های محلی از قیمت های پائیینتری بهره می برند، به خصوص در کالاهای داخلی و غیر وارداتی. در جددول زیر هزینه خوراک و مواد غذایی در شیلی در برخی اقلام اصلی را مشاهده می کنید:

هزینه خوراک و مواد غذایی در شیلی

هزینه حمل و نقل در شیلی

با توجه به وسعت جمعیتی بالایی که در مناطق مختلف شیلی در حال جابه جایی می باشند؛ پس جای تعجبی نیست که بگوییم هزینه حمل و نقل در شیلی می تواند بخش قابل ملاحظه ای از درآمد هر شخص را به خود اختصاص می دهد. این هزینه نیز به شرایط استفاده از وسائل نقلیه و سایر شرایط زندگی افراد مانند فاصله از محل کار یا تحصیل و دیگر دلایل مورد نیاز به جابه جایی بستگی زیادی دارد.

در ادامه معرفی هزینه های زندگی در شیلی به طور متوسط به هزینه های حمل و نقل در جدول زیر اشاره خواهیم کرد، توجه داشته باشید که در شهرهای مختلف قیمت سوخت و یا قیمت های کرایه وسائل نقلیه با یکدیگر تفاوت های اندکی خواهند داشت که در بازه های زیر قرار خواهند گرفت.

وسیله نقلیه قیمت ( دلار )
بلیط یک طرفه 0.85
مجوز ماهانه (قیمت معمولی) 41.18
شروع تاکسی (تعرفه معمولی) 0.59
تاکسی 1 کیلومتر 1.76
تاکسی 1 ساعت انتظار 11.77
1 لیتر بنزین 1.49

هزینه پوشاک در شیلی

در دنیای امروز نوع پوشش و پوشاک تاثیر بسیاری در زندگی افراد و ارتباطات آن ها با دیگر افراد دارد، به همین خاطر به طور قطع باید همواره مقداری از درآمد خود را برای تهیه پوشاک صرف نمایید. اما مقداری که شما برای هزینه پوشاک در شیلی هزینه خواهید کرد بستگی زیادی به سبک زندگی، سلیقه و بودجه تان دارد.

خوشبختانه در شیلی انواع برندها و تولیدات پوشاک در انواع قیمت ها و کیفیت ها و برای سلیقه ها و فرهنگ های مختلف وجود دارد که هر شخص به راحتی می تواند با توجه به شرایط خود پوشاک مورد نیاز خود را نیز تامین نماید. پس اگر در حال محاسبه هزینه های زندگی در شیلی هستید حتما هزینه پوشاک را هم مد نظر قرار دهید.

نوع پوشاک قیمت (دلار)
1 عدد شلوار جین برند Levis 50.38
1 عدد لباس تابستانی برند زارا ، اچ اند ام یا غیره 28.20
1 جفت کفش ورزشی برند نایکی ( متوسط و روزمره ) 65.03
1 جفت کفش مردانه رسمی 76.95

هزینه تفریحات و سرگرمی در شیلی

اگر می خواهید در این کشور از یک سطح زندگی بسیار خوب و قابل احرامبرخوردار باشید، باید حتما برنامه ای دقیق برای کار و شغل داشته باشید و بتوانید در شغلی مناسب و پر درآمد در این کشور نیز مشغول به کار شوید. کارشناسان موسسه رجبی در مقاله کار در شیلی جزئیات دقیق از انواع مشاغل و چگونگی یافتن و استخدام در آن ها را برای شما ارائه کرده اند.

اما باید بدانید که مردم آمریکاری جنوبی و به خصوص شیلی اهمیت زیادی به تفریح و خوشگذرانی می دهند و در کنار کار برنامه های خود را برای لذت بردن در ایام بیکاری و یا آخر هفته خود را دارند. پس اگر در شیلی زندگی می کنید باید حتما این پارت را هم در کنار سایر بخش های هزینه های زندگی در شیلی قرار دهید.

نوع سرگرمی قیمت ( یورو )
شهریه باشگاه بدنسازی ، ماهانه برای 1 بزرگسال 38.37
اجاره زمین تنیس 1 ساعت در آخر هفته ها 19.30
بلیت سینما برای اکران های جهانی 5.88

هزینه خدمات و قبوض در شیلی

هزینه خدمات و قبوض در شیلی را می توان از جمله هزینه هایی دانست که شاید در نظر مهم نباشند و مقدار آن نیز در مقابل سایر مخارج چندان زیاد به نظر نرسد، اما اگر کمی جستجو کنید خواهید دید که مجموع قبوض و هزینه هایی که هر فرد یا خانواده برای استفاده از خدمات و امکانات شهری باید به شهرداری یا سازمان های مربوطه پرداخت نماید می تواند بخش مهمی از درآمد شما را شامل شود.

به همین خاطر هموارد در محاسبه هزینه های زندگی در شیلی باید هزینه خدمات و قبوض را هم مورد بررسی و سنجش قرار داد. زیرا دولت این کشور با عدم پرداخت هزینه های خدمات شهری کاملا برخورد جدی و قاطع دارد و تاخیر در پرداخت آن ها می تواند شما را با مشکل و یا جریمه های سنگین مواجه سازد.

لازم به ذکر است که این هزینه ها نیز با توجه به نقاط مختلف و شهرداری های گوناگون با یکدیگر تفاوت دارند و اطلاع از تمامی آن ها دشوار است، به همین خاطر ما در جدول زیر بازه این هزینه ها را به صورت حداقل و حداکثر به شما ارائه خواهیم کرد:

هزینه خدمات و قبوض در شیلی

متوسط هزینه های زندگی در شیلی

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم هزینه های زندگی در شیلی با توجه به شرایط، درآمد و سبک زندگی هر فرد می تواند متفاوت باشد و نمی توان مبلغی دقیق را برای همه افراد یکسان در نظر گرفت. اما محاسبه موارد بالا می توانیم به یک میانگین یا حد متوسطی از این موضوع دست پیدا کرد تا بتوان برای شغل، درآمد، تحصیل و غیره برنامه ریزی را انجام داد.

بر همین اساس باید در نظر داشت که متوسط هزینه های زندگی در شیلی به طور میانگین برای یک شخص مجرد یا یک دانشجو بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره ماهانه 704.8 دلار خواهد شد که برای یک خانواده 4 نفره با دو فرزند ماهانه بدون اجاره منزل 2,479.0 دلار در نظر گرفته می شود. حال اگر فرد مستاجر باشد باید هزینه اجاره را نیز طبق آن مبلغی که در بالا گفتیم به این مقدار اضافه نمود.

هزینه های زندگی در شیلی را با برخی از کشورهای جهان مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در شیلی

 باید بگوییم که نمی توان هزینه های زندگی در شیلی را ارزان معرفی کرد، اما بازهم این هزینه ها از کشورهای همسایه و جنوب آمریکا ارزان تر است.

هزینه های زندگی در شیلی به طور میانگین برای یک شخص مجرد یا یک دانشجو بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره ماهانه 704.8 دلار خواهد شد که برای یک خانواده 4 نفره با دو فرزند ماهانه بدون اجاره منزل 2,479.0 دلار در نظر گرفته می شود.

 بله، شیلی را می توان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت در آمریکای جنوبی معرفی کرد.

 این موضوع باتوجه به عوامل مختلفی تعیین می شود اما به طور کلی مبلغ ماهانه آن از 18 تا 47 یورو را در بر می گیرد.

 سانتیاگو به طور قطع گران ترین شهر شیلی برای زندگی شناخته می شود.

پس دقت داشته باشید که اگر برای تحصیل در شیلی قصد اقدام دارید حتما پیش از آن میزان هزینه های زندگی در شیلی را برای خودتان محاسبه کرده تا در حین تحصیل با مشکلات مالی مواجه نگردید. ضمنا مقاله مشخصه اطلاعات کاملی درباره تحصیل، دانشگاه های و نحوه پذیرش در کشور شیلی به شما ارائه خواهد کرد. کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در این مقاله هزینه های زندگی در شیلی را به شما عزیزان ارائه کردند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه