ورزش در شیلی

ورزش در شیلی توسط مردم در سطوح آماتور و حرفه ای انجام می شود که هم در داخل و خارج از کشور برای توسعه و بهبود روابط و پیشرفت در ورزش توسط وررزشکاران انجام می پذیرد.

مردم شیلی مردمی علاقمند به ورزش هستند و شما در تمامی شهرهای آن همواره افراد یا جمعی را مشاهده خواهید کرد که به صورت گروهی حال یا به صورت حرفه ای یا تفریحی در حال انجام ورزش های گوناگون می باشند.

شاید جالب باشد بدانید که فوتبال محبوب ترین ورزش در میان مردم شیلی است و به دلایل مختلفی انجام می شود. با این حال، موفق ترین ورزش این کشور در تمامی سطوح تنیس است، اما در مناطق روستایی، رودئو شیلیایی مورد پسندترین ورزش در شیلی است که ورزش ملی نیز شناخته می شود.

شیلی در ورزش های دیگر به موفقیت های بین المللی زیادی دست یافته است و چهره های مهمی نیز همواره در این کشور وجود داشته است. اما با این حال، چنین استفاده هایی برای عموم مردم شناخته شده نیست، زیرا این ورزش ها، آن هایی نیستند که در سراسر کشور محبوبیت داشته باشند.

فهرست مطالب

در ادامه این مطلب تیم کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با ورزش در شیلی و برخی اطلاعات مهم در این زمینه آشنا خواهند کرد. ضمنا مقاله مهاجرت به شیلی را نیز در سایت قرار دادیم تا شما بتوانید هرچیزی که برای مهاجرت و نقل مکان به این کشور نیاز است را تمام و کمال بشناسید.

ورزش در شیلی

تاریخ ورزش در شیلی

طبق تاریخ ورزش در شیلی اولین ورزش انجام شده در این کشور پالین (شبیه به هاکی) بود که اولین بار توسط ماپوچه ها قبل از کشف و فتح کشور انجام شد. این بازی بعدها توسط فاتحان اسپانیایی Chueca نامیده شد. سال ها بعد اروپایی ها ورزش های ناشناخته دیگری را در این کشور معرفی کردند.

ورزش شیلیایی در شهر والپارایسو در نیمه دوم قرن نوزدهم توسط بریتانیایی ها و نوادگان متولد شیلی آنان که شروع به اسب سواری و سپس بازی کریکت کردند، آغاز شد. در سال 1870 زمین های بدمینتون و تنیس ساخته شد. سپس باشگاه‌های راگبی و فوتبال با نام های بریتانیایی ایجاد شدند که همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورزش در ابتدا به عنوان نمایشی از روحیه و ارتقای سلامت پیروان خود عمل می کرد، اما بعدا تبدیل به یک سرگرمی تبدیل شد که تماشاگران و طرفداران را جذب کرد. توسعه ورزش در شیلی بی ثبات بود، بدون برنامه ریزی از سوی دولت و بدون کمک های مالی کلان، تنها خواست علاقه مندان بود.

پس از صد سال ورزش در شیلی به صورت مدرن، تاریخ این کشور قهرمانان ورزشی زیادی در سطح جهانی ایجاد نکرده است، اما در پایان قرن بیستم، مشخص شد که این رقابت باید برنده شود. پیروزی ها در این میان کمتر از آن چیزی بوده است که خیلی ها می خواستند، اما از نظر عینی، بیشتر از آن چیزی بود که خیلی ها فکر می کردند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورزش های محبوب مردم شیلی​

ورزش های محبوب مردم شیلی

هر کشوری در جهان در یک یا چند زمینه از ورزش های گوناگون شناخته شده تر بوده و مردم آن کشور نیز به برخی از این ورزش ها علاقه بسیار بیش تری دارند. یقینا ورزش هایی که در شیلی از طرفداران بیش تری هم برخوردار هستند از پیشرفت و حتی افتخارات بیش تری نیز برخوردار می باشند و حتی می توان از آن ها درآمد نیز به دست اورد.

ورزش های محبوب مردم شیلی به ترتیب فوتبال، بیسبال، کریکت، والیبال، رودئو شیلیایی، دوچرخه سواری، گلف، راگبی و غیره می باشد که در میان آنان فوتبال را باید محبوب ترین ورزش در شیلی نامید که اکثریت مردم این کشور به آن علاقمند بوده و به صورت یک طرفدار حرفه ای و یا نیمه حرفه ای آن را دنبال می نمایند. در ادامه با این تنوع ورزش در شیلی به طور کامل تر آشنا خواهید شد.

ورزش فوتبال در شیلی

درست مانند بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی، فوتبال در شیلی مقدس است و محبوب ترین ورزش در شیلی است. از بچه ها تا بزرگسالان، همه عاشق بازی و تماشای فوتبال در این کشور هستند، از خیابان های گل آلود پوئنته آلتو گرفته تا استادیوم های معتبر سانتیاگو. قدیمی ترین باشگاه فوتبال این کشور باشگاه فوتبال والپارایسو است که از شهر والپارایسو است. فدراسیون فوتبال شیلی بر همه چیز مربوط به فوتبال در این کشور نظارت دارد و در سال 1895 تأسیس شده است. دو تیم ملی در این کشور وجود دارد، هم مردان و هم زنان. شیلی در سال 1962 میزبان جام جهانی فوتبال بود و مقام سوم را کسب کرد و در بازی های المپیک 2000 به مدال برنز دست یافت.علاوه بر این کسب مقام سومی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 2007 و مقام سوم مسابقات قهرمانی زیر 17 سال 1993 ژاپن از افتخارات دیگر تیم جوانان این کشور است. تیم ملی فوتبال شیلی نیز در سال 2015 قهرمان کوپا آمریکا و در سال 2016 در کوپا آمریکا سنتناریو در آمریکا قهرمان شد و در پنج فینال بازی کرده است و از نظر تعداد دفعات حضور در جام جهانی در آمریکای جنوبی در جایگاه چهارم قرار دارد.

ورزش بیسبال در بین مردم شیلی

دومین ورزش محبوب در شیلی بیسبال است. شاید انتظار نداشته باشید بیسبال را در یکی از کشورهای آمریکای جنوبی پیدا کنید، اما در شیلی بسیار محبوب است، به خصوص در منطقه شمالی کشور. این ورزش در شیلی اولین بار توسط آمریکایی های ساکن در این منطقه در آغاز قرن بیستم به شیلی معرفی شد.

اکنون این کشور از نظر قدرت رقابتی در ورزش بیسبال کاملا موفق است. تیم ملی بیسبال شیلی در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 1989 در بین 10 کشور برتر قرار گرفت و همچنین شهر توکوپیلا بیش از 18 بار متوالی عنوان ملی را به دست آورده است. ضمن این که شیلی در هشت دوره مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی شرکت کرده است و در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 1989 در ژاپن جزو ده نفر برتر بود.

بازی کریکت در شیلی

سومین ورزش محبوب در شیلی کریکت است که از سال 1829 در این کشور بازی می شود. اولین باشگاه در کشور نیز از شهر والپارایسو می آید: این باشگاه کریکت والپارایسو است و در سال 1860 تاسیس شده است. محبوبیت کریکت در شیلی پس از جنگ جهانی دوم به شدت کاهش یافت و تنها در سال 2002 بود که این کشور به شورای بین المللی کریکت پیوست.

در حال حاضر، کریکت ساحلی نیز روز به روز محبوب تر می شود، به خصوص در بخش مرکزی ساحل کشور و در طول تابستان. تیم ملی کریکت زنان در مسابقات قهرمانی ICC آمریکا قهرمان شد. اولین حضور بین المللی تیم ملی به عنوان عضو وابسته ICC، نیز در آمریکا بود که در فوریه 2006 در سورینام برگزار شد.

ورزش های محبوب مردم شیلی​

مسابقات والیبال در شیلی

چهارمین ورزش مورد علاقه مردم شیلی والیبال است. در مقایسه با سایر ورزش ها، والیبال در شیلی کمی جدیدتر است، زیرا قدمت آن به دهه 1920 باز می گردد. اولین دوره مسابقات والیبال در کشور در سال 1932 برگزار شد و ده سال بعد انجمن ملی والیبال در ورزش در شیلی تأسیس شد.

بزرگترین چالشی که تیم ملی والیبال این کشور با آن روبرو است این که با توجه به موفقیت همسایگان برزیلی و آرژانتینی خود در این ورزش، والیبالیست های شیلی چندان مشهور نیستند. بزرگترین دستاوردهای شیلی در والیبال مقام دوم در مسابقات قهرمانی والیبال مردان آمریکای جنوبی در سال 1961 و مقام ششم در مسابقات پان آمریکن 1971 است. شیلی میزبان مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی در سال های 1962 (مرد و زن)، 1981 (مرد) و 2007 (مرد و زن) بود.

رودئو شیلیایی

پنجمین ورزش پرطرفدار در شیلی، رودئو شیلیایی است. همانطور که قبلا به شما عزیزان گفتیم، رودئو شیلی ورزش ملی این کشور است. بیش از 400 سال است که این ورزش در شیلی بازی می شود و شورای ملی ورزش و همچنین کمیته المپیک شیلی آن را به عنوان ورزش ملی رسمی در سال 1962 تاسیس کردند.

این ورزش بیشتر در مناطق روستایی کشور انجام می شود و حتی مسابقات قهرمانی کشور نیز سالانه برگزار می شود. هر سال مسابقات قهرمانی ملی رودئو در Medialuna Monumental de Rancagua برگزار می شود. بزرگترین شرکت کنندگان آن رامون کاردمیل و خوان کارلوس لوایزا هستند که هفت بار عنوان ملی را به دست آورده اند.

با مطالعه مقالات زیر با کشور شیلی بیشتر آشنا می شوید.

دوچرخه سواری در کشور شیلی

ششمین ورزش محبوب در شیلی دوچرخه سواری است. دوچرخه سواری بیشتر یک ورزش تفریحی در کشور است، اما یکی از پرطرفدارترین ورزش ها می باشد. در این رشته ورزشی در سطح بین المللی، شیلی چندان موفق نبوده است و در سطح ملی، یک مسابقه اصلی به نام Vuelta Ciclista de Chile برگزار می شود که چندین تیم بین المللی در آن شرکت می کنند.

مشهورترین دوچرخه سوار شیلیایی احتمالاً مارکو آریاگادا است که در سه بازی المپیک شرکت کرده و در مسابقات بین المللی دیگر مدال های زیادی کسب کرده است. شهر کوریکو پایتخت دوچرخه سواری در شیلی در نظر گرفته می شود زیرا بهترین دوچرخه سواران ملی از آن جا می آیند.

ورزشگاه های اصلی شیلی

باید گفت با این که ورزشگاه های اصلی شیلی همگی در سطح اول جهان نیستند، اما این کشور ورزشگاه های نسبتا با کیفیت و مناسبی را در اختیار دارد که برگزار کننده لیگ برتر فوتبال این کشور هستند و در طی سالیان گذشته نیز فینال مسابقات متفاوتی را نیز برگزار کرده اند و در آینده با نوسازی و مدرن سازی آنان امید برگزاری مسابقات جهانی بیش تری نیز در این کشور امید می رود.

در این میان تعدادی از این ورزشگاه ها سرشناس تر و معروف تر می باشند که از کیفیت بسیار بالاتری نیز در مقابل دیگر ورزشگاه ها برخوردار هستند. البته ساخت ورزشگاه های خوب و مدرن را می توان یک سرمایه گذاری در شیلی در نظر گرفت که می تواند هم باعث جذب تماشاگران بیش تر به این کشور شود و هم در آینده میزبانی مسبقات رسمی و بزرگی را به ارمغان آورد و باعث جذب توریست و سرمایه شود.

اما در حاشیه این مقاله پیشنهاد می کنیم که عنوان تحصیل در شیلی را نیز در سایت ما مطالعه کرده

نام ورزشگاه شهر استقرار ورزشگاه ظرفیت ورزشگاه
ورزشگاه ملی سانتیاگو 48,665 نفر
استادیوم یادبود دیوید آرلانو سانتیاگو 47,347 نفر
استادیوم استر روآ كونثبثيون 30,448 نفر
استادیوم سوسالیتو وینا دل مار 22,360 نفر
استادیوم منطقه ای آنتوفاگاستا آنتوفاگاستا 21,178 نفر

ورزشکاران مطرح و نامی شیلی

ورزشکاران مطرح و نامی شیلی در ورزش های مختلف این کشور حضور دارند و هرکدام موفق به کسب افتخاراتی برای کشورشان شده اند. 

اما اگر بخواهیم مشهورترین ورزشکاران شیلیایی را نام ببریم باید یک لیست فقط از فوتبالیست های این کشور درست کنیم. زیرا با وجود ورزشکاران مطرح در دیکر ورزش ها اما مشهورترین ورزشکاران شیلی که در تمام سطح کشور شناخته شده هستند فوتبالیست های شیلیایی می باشند. در ادامه برخی از ورزشکاران مطرح در ورزش در شیلی را به طور خلاصه می شناسیم.

آرتورو ویدال

آرتورو اراسمو ویدال پاردو یا همان آرتورو ویدال یک بازیکن فوتبال اهل شیلی است که در پست هافبک برای باشگاه اتلتیکو پارانائنسه سری آ کمپئوناتو برازیلیرو و تیم ملی شیلی بازی می‌کند. نمایش های او در دوران حضورش در یوونتوس باعث شد تا به دلیل تکل های سخت و سبک بازی تهاجمی و سرسختانه اش، به او لقب ایل گوریرو «جنگجو»، ری آرتورو «شاه آرتور» و لا پیرانا داده شود.

ویدال افتخارات بسیاری در کارنامه خود دارد و تاکنون برای تیم های بزرگ و مطرح جهان چون بارسلونا، اینتر میلان، یوونتوس، بایرمونیخ و بایر لورکوزن بازی کرده است. همچنین او در سال 2011 تیم یوونتوس به عنوان یکی از بهترین هافبک های فوتبال جهان شناخته می شد.

الکسیس الخاندرو سانچز

الکسیس الخاندرو سانچز که به نام الکسیس نیز شناخته می شود، یک فوتبالیست حرفه ای شیلیایی است که در پست مهاجم برای باشگاه سری آ اینترمیلان و تیم ملی شیلی بازی می کند. او اغلب به عنوان بهترین بازیکن شیلیایی تمام دوران نیز حتی ستایش می شود.

سانچز زمانی که در سال 2011 با انتقالی به ارزش 37.5 میلیون یورو برای بارسلونا قرارداد امضا کرد، سوژه یک رکورد نقل و انتقالات فوتبالی شد و گران ترین بازیکن شیلیایی تاریخ لقب گرفت. در آن جا سانچز شش جام از جمله یک قهرمانی لالیگا و یک کوپا دل ری به دست آورد.

او در تیم های دیگری نظیر آرسنال، منچستر یونایتد، اینتر میلان و مارسی نیز توپ زده و موفق به کسب عناوین دیگری نیز شده است. بسیاری از افراد سانچز را دلیل علاقه نسل های جدید شیلی به فوتبال می شناسند. اما ورزش در شیلی ورزشکاران مطرح بیشتری دارد که معروف ترین آن ها ورزشکاران زیر هستند:

نام ورزشکار رشته ورزشی
ایوان لوییز زومارانو فوتبالیست
مانوئل پگرینی فوتبالیست
کلادیو براوو دروازه بان فوتبال
گری مدل فوتبالیست
نیکولاس ماسو تنیسور
مارسلو سالاس فوتبالیست
مارسلو ریوس تنیسور
فرناندو گونزالس تنیسور

مهاجرت ورزشی به شیلی

مهاجرت ورزشی به شیلی را می توان از طریق تحصیل به دست آورد، بدین صورت که شما با پذیرش تحصیل در یک رشته ورزشی یا رشته تربیت بدنی در دانشگاه های کشور شیلی به تحصیل و فعالیت در ورزش مورد علاقه خود مشغول شده و پس از اتمام تحصیل خود در یکی از رشته های ورزشی یا یک باشگاه ورزشی پذیرش شده و به اقامت و زندگی در شیلی خواهید پرداخت.

همچنین می توانید از طریق کار در شیلی با اخذ ویزای کار در زمینه ورزشی به این کشور مهاجرت کرده و یا در صورت ورزشکاری ماهر بودن به وسیله قرارداد در یکی از باشگاه های شیلی ویزای کار را به دست آورید و به ورزش در شیلی و اقامت این کشور دست پیدا کنید.

باید توجه داشته باشید که عنوانی به طور دقیق برای مهاجرت ورزشی به این کشور وجود ندارد و شما باید از طریق دیگر روش های موجود به این کشور نقل مکان نموده و سپس به انجام فعالیت در زمینه تخصصی و ورزش موررد تبحر خود بپردازید.

با شرایط ورزش در برخی از کشور های جهان آشنا شوید.

سوالات پر تکرار شرکت مهاجرتی رجبی

 باید بگوییم که محبوب ترین ورزش در شیلی ورزش فوتبال می باشد.

محبوب ترین ورزش ها در میان مردم شیلی شامل: فوتبال، بیسبال، کریکت، والیبال، رودئو شیلیایی، دوچرخه سواری، گلف و راگبی می شود.

 باید بدانید که محبوب ترین و مشهورترین فوتبالیست در کشور شیلی الکسیس الخاندرو سانچز می باشد.

در حال حاضر بزرگ ترین ورزشگاه کشور شیلی، ورزشگاه ملی است که 48,665 نفر جمعیت دارد.

 باید بگوییم که محبوب ترین ورزش در شیلی در روستها ورزش رودئو شیلیایی می باشد.

در این مقاله مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به صورت خلاصه اطلاعاتی از ورزش در شیلی در اختیار شما عزیزان قرار دادند. برای شناخت بیش تر این کشور و یا اطلاع از روش های مهاجرتی و شرایط لازم آن با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز ارتباط برقرار نمایید ، توصیه می کنیم مقاله ارزان ترین کشور دنیا برای مهاجرت را بخوانید و نکات بسیار جذاب و مفیدی بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه