ویزا های غیر مهاجرتی آمریکا

ویزا های غیر مهاجرتی آمریکا برای اتباع خارجی صادر می شود که به دنبال ورود موقت به ایالات متحده برای گردشگری ، تجارت ، درمان پزشکی و انواع خاصی از کار موقت هستند ، نوع ویزای غیر مهاجرتی مورد نیاز توسط قانون مهاجرت تعریف شده است و با هدف سفر مرتبط است.

به طور کلی ، یک فرد مستقیماً برای ویزای توریستی یا غیر مهاجرتی تجاری به کنسولگری یا سفارت ایالات متحده در خارج از کشور درخواست می کند ؛ با این حال، اتباع خارجی که به دنبال ورود به ایالات متحده برای تحصیل یا کار هستند، ممکن است قبل از درخواست برای ویزای غیر مهاجرتی، به مجوز و مدارک خاصی نیاز داشته باشند ، برای آشنایی با روش های قانونی مهاجرت به آمریکا با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که صدور ویزا تضمینی برای ورود به ایالات متحده نیست ، نشان می دهد که یک افسر کنسولی ایالات متحده در سفارت یا کنسولگری آمریکا درخواست را بررسی کرده است و آن افسر تشخیص داده است که فرد واجد شرایط ورود به کشور برای یک هدف خاص است ، افسر CBP در پورت ورودی ، بازرسی را انجام می دهد و بر اساس نظر او مشخص می شود که برای آیا فرد واجد شرایط پذیرش تحت قانون مهاجرت ایالات متحده است یا خیر. 

فهرست مطالب
ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا

انواع ویزا های غیر مهاجرتی ورود به آمریکا

اولین قدم برای درخواست ویزای غیر مهاجرتی آمریکا تکمیل درخواست است ، تقریباً 90 دقیقه طول می کشد تا این کار انجام شود پس از آن می توانید برای مصاحبه اقدام کنید.

سه دسته اصلی ویزای غیر مهاجرتی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها برای گردشگری موقت یا تجارت ، تحصیل و کار به آمریکا سفر کنید ، در ادامه با این ویزا ها آشنا خواهیم شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت انواع ویزاهای تخصصی آمریکا با تمام جزئیات ، همراه با مشاوران هلدینگ رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ویزا های بازدید کننده و غیر مهاجرتی آمریکا

افرادی که قصد دارند برای گردشگری یا تجارت موقت به ایالات متحده سفر کنند به ویزای B-1 یا B-2 نیاز دارند ، برای درخواست ویزای ایالات متحده باید اسنادی را به وزارت امنیت داخلی (DHS) ارائه دهند که دلایل سفر و برنامه سفر آن ها را توضیح دهد.

اعتبار ویزا های بازدید کننده و غیر مهاجرتی آمریکا می تواند بین 3 ماه تا 10 سال طول بکشد و بستگی به کشور شما دارد ، شما می توانید یک یا چند بار در مدت زمانی که ویزا معتبر است وارد آمریکا شوید.

مقام دولتی گمرک و گشت مرزی (CBP) در بندر ورودی تعیین می کند که چه مدت می توانید در ایالات متحده بمانید که این مدت حداکثر شش ماه است ، ممکن است این زمان را تمدید کنید ، اما باید 45 روز قبل از انقضای ویزا درخواست دهید و مقامات مهاجرت ممکن است تمدید شما را رد کنند.

فرم I-94 مدت اقامت را نشان می دهد ، این با تاریخ انقضای ویزای شما متفاوت است ، شما فقط تا زمانی می توانید بمانید که فرم I-94 نشان می دهد ، با این وجود ، می توانید در طول مدت اعتبار ویزا ، ایالات متحده را ترک کرده و دوباره وارد ایالات متحده شوید.

ویزا های بازدید کننده و غیر مهاجرتی آمریکا
ویزای تحصیلی غیر مهاجرتی​

USA Student Visa / Non-Immigrant

ویزای تحصیلی غیر مهاجرتی

اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید قطعا به ویزا نیز نیاز خواهید داشت ، اولین نوع ویزا در دسترس برای دانشجویان ویزای F-1 است که برای دانشجویان تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر است ، موسسات می توانند شامل کالج ها ، دبیرستان ها و هنرستان ها باشند ؛ اگر می خواهید در طول تحصیل خود مشغول به کار شوید فقط می توانید در دانشگاه محل تحصیل خود استخدام شوید ، نوع دوم ویزا ، ویزای F-2 است که برای همسر یا فرزندان دارندگان ویزای F-1 صادر می شود ، گزینه نهایی ویزای F-3 برای افرادی است که در کانادا یا مکزیک زندگی می کنند و برای تحصیل به ایالات متحده رفت و آمد می کنند.

نوع دیگری از ویزای تحصیلی غیر مهاجرتی ویزای M است که برای دانشجویان در موسسات حرفه ای یا سایر موسسات معتبر غیر آکادمیک صادر می شود ، با این حال ، برنامه های آموزش زبان در دسته ویزای F قرار می گیرند.

برای بازدیدکنندگان مبادله ای مبتنی بر کار یا تحصیل ، ویزای J-1 وجود دارد ، ادارندگان این ویزا می توانند شامل معلمان ، کارآموزان و سایر شرکت کنندگان در برنامه های تبادل بازدیدکننده باشند ؛ آنها باید بخشی از برنامه ای باشند که تبادل فرهنگی را ترویج می کند ؛ همچنین شرایط خاصی برای واجد شرایط بودن این ویزا وجود دارد که شامل مهارت در زبان انگلیسی می باشد ، ویزای J-2 برای وابستگان دارندگان ویزای J-1 است.

ویزا های کاری غیر مهاجرتی برای آمریکا

ویزا های کاری غیر مهاجرتی برای آمریکا به افراد اجازه می دهد تا برای یک دوره موقت وارد ایالات متحده شوند ، ویزا برای کار نامحدود یا دائم اعمال نمی شود – فقط شهروندان ایالات متحده و ساکنان دائمی می توانند به طور دائم در این کشور کار کنند ؛ کارفرمای شما باید فرآیند درخواست ویزا را با ارسال یک دادخواست به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) آغاز کند ؛ در صورت پذیرش ، می توانید ویزای کار غیر مهاجرتی دریافت کنید.

چندین طبقه بندی ویزا برای کارگران موقت وجود دارد ، ویزا های H-1B و H-1B1 برای مشاغل حرفه ای هستند ، این مشاغل باید حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارند و شما باید یک حامی کارفرما داشته باشید T ویزای H-2A و H-2B برای کارهای فصلی است که شهروندان ایالات متحده به عنوان کارمند در دسترس نیستند ، این می تواند شامل کارهای کشاورزی باشد.

ویزای L-1A یا L-1B برای افرادی است که در یک شرکت چند ملیتی به یک دفتر ایالات متحده منتقل می شوند ، ویزای O-1 برای افراد با استعداد های منحصر به فرد است ، ویزای Q برای افرادی است که در تبادل فرهنگی بین المللی شرکت می کنند ، ویزاهای C-1 ، D و C-1/D برای خدمه کشتی یا کارمندان خطوط هوایی است و ویزا های سری P برای هنرمندان و ورزشکاران و غیره صادر می شود که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شویم.

ویزا های کاری غیر مهاجرتی برای آمریکا
ویزای P1 ایالات متحده

USA / P1 Visa

ویزای P1 ایالات متحده

ویزای P1 ایالات متحده برای ورزشکارانی صادر می شود که به صورت انفرادی یا تیمی برای شرکت در برنامه های مختلف ورزشی در ایالات متحده و تبلیغ خود یا تیم و ورزش خود هستند ، علاوه بر این ، افراد دارای ویزای P1 برای سرگرمی ‌ها چه فردی یا گروهی ، مسابقات یا فعالیت‌ های دیگر در آمریکا شرکت می کنند ، ویزای P1A – ویزا برای ورزشکاران یا تیم های ورزشی معتبر بین المللی است
ویزای P1B – ویزا برای افراد یا اعضای یک گروه سرگرمی شناخته شده بین المللی است.

مدت اعتبار ویزا معمولاً بر اساس برنامه برنامه ریزی شده عملکرد یا مسابقات است ، حداکثر اقامت اولیه مجاز حداکثر تا 5 سال است اما ممکن است تا 5 سال دیگر تمدید شود و حداکثر مدت آن 10 سال است.

USA / P2 Visa

ویزای P2 غیرمهاجرتی هنرمندان

ویزای P2 غیرمهاجرتی هنرمندان یا آرتیست ها (به عنوان یک فرد یا به عنوان بخشی از یک گروه) اجازه می دهد تا به طور موقت وارد ایالات متحده شوند تا برای مخاطبان آمریکایی به عنوان بخشی از یک برنامه تبادل فرهنگی متقابل اجرا کنند ، این برنامه باید دارای یک توافقنامه تبادل متقابل رسمی باشد که بین سازمانی در ایالات متحده و سازمانی در خارج از کشور منعقد می شود.

ویزای P2 غیرمهاجرتی هنرمندان
ویزای P-3 از ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا

ویزای P-3 از ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا

ویزای P-3 از ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا برای کسانی است که می خواهند به طور موقت وارد ایالات متحده شوند تا در یک برنامه فرهنگی منحصر به فرد اجرا کنند ، تدریس یا مربیگری کنند ، ویزای P3 یک مجوز غیر مهاجرتی است که برای هنرمندان و کارکنان پشتیبانی آنها در دسترس است ، متقاضیان می توانند به صورت فردی یا به عنوان اعضای یک گروه وارد ایالات متحده شوند.

در حالی که در ایالات متحده هستند ، هنرمندان می توانند در ازای پرداخت پول یا جایزه پولی اجرا کنند و در صورت علاقه به مطالعه پاره وقت بپردازند.

ویزای P-4

ویزای وابسته P-4 یک ویزای غیر مهاجرتی است که به همسران و فرزندان تحت تکفل دارندگان ویزای P-1 ، ویزای P-2 و P-3 اجازه ورود به ایالات متحده را می دهد تا با دارنده اصلی ویزا زندگی کنند ، ویزای وابسته به P-4 برای والدین ، همسر یا پسران و دختران بالغ 21 ساله یا بزرگتر در دسترس نیست.

هیچ محدودیتی برای همسران و فرزندان دارنده ویزای P-4 وجود ندارد تا در تحصیل پاره وقت یا تمام وقت بدون نیاز به درخواست ویزای F-1 برای دانشجویان شرکت کنند ، همسر و فرزند وابسته P-4 نمی توانند تحت ویزای P-4 برای کار در آمریکا اقدام کنند.

سوالات پر تکرار ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا

افرادی که قصد دارند برای گردشگری یا تجارت موقت به ایالات متحده سفر کنند به ویزای B-1 یا B-2 نیاز دارند ، برای درخواست ویزای ایالات متحده باید اسنادی را به وزارت امنیت داخلی (DHS) ارائه دهند که دلایل سفر و برنامه سفر آن ها را توضیح دهد.

اولین نوع ویزا برای دانشجویان ویزای F-1 است که برای دانشجویان تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر است ،  نوع دوم ویزا ، ویزای F-2 است که برای همسر یا فرزندان دارندگان ویزای F-1 صادر می شود ، گزینه نهایی ویزای F-3 برای افرادی است که در کانادا یا مکزیک زندگی می کنند و برای تحصیل به ایالات متحده رفت و آمد می کنند.

ویزا های H-1B و H-1B1 برای مشاغل حرفه ای ، ویزای H-2A و H-2B برای کارهای فصلی است.

ویزای P1 برای ورزشکارانی صادر می شود که به صورت انفرادی یا تیمی برای شرکت در برنامه های مختلف ورزشی در ایالات متحده و تبلیغ خود یا تیم و ورزش خود هستند.

ویزای P2 به هنرمندان یا آرتیست ها اجازه می دهد تا به طور موقت وارد ایالات متحده شوند تا برای مخاطبان آمریکایی به عنوان بخشی از یک برنامه تبادل فرهنگی متقابل اجرا کنند.

در این مقاله با انواع ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا آشنا شدید ، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های قانونی مهاجرت با دفاتر موسسه مهاجرتی رجبی در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید در همین وبسایت با مزایا و معایب مهاجرت به آمریکا آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه