اجاره و خرید ملک در ارمنستان

اجاره و خرید ملک در ارمنستان یکی از روش های مناسب سرمایه گذاری در خارج از کشور است که نسبت به بسیاری از گزینه های دیگر در اروپا و آسیا مقرون به صرفه تر و دارای شرایط مناسب تر است که همسایگی در کنار کشورمان نیز مازاد بر تمامی این مزایا می باشد.

ارمنستان یک کشور در حال رشد و توسعه با سرعت بسیار بالا است که این پیشرفت کاملا قابل مشاهده و لمس بوده و همین باعث جذب سرمایه گذاران خارجی بسیاری به این کشور شده است.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ادامه این مطلب تلاش نموده تا به بهترین نحو ممکن تمامی اطلاعات لازم برای اجاره و خرید ملک در ارمنستان را در اختیار شما قرار داده تا در صورتی که قصد سفر و یا مهاجرت به این کشور را دارید؛ دیگر نیازمند کسب اطلاعات و جستجو برای اطلاع از شرایط املاک در این کشور نباشید.

البته جهت تکمیل اطلاعات خود و همچنین شناخت تمامی روش های امن و قانونی مهاجرت به این کشور  ،  مقاله مهاجرت به ارمنستان را در سایت ما مطالعه فرمایید و سپس در بخش دیدگاه در پایان مقاله ، سوالات و نظرات خود را درج کنید.

فهرست مطالب

اجاره و خرید ملک در ارمنستان با توجه به درخواست بالایی که از سوی شهروندان و مهاجرین برای آن وجود دارد، یک فرصت مناسب سرمایه گذاری ارزی محسوب می شود که می تواند نسبت به کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر بوده و با سرمایه های پایین و کمی هم در آن وارد شده و سود خوبی را به دست آورد؛ در ادامه مقاله با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه شوید تا این حیطه را کاملا بشناسید.

اجاره و خرید ملک در ارمنستان

شرایط خرید ملک در ارمنستان برای متقاضیان خارجی

شرایط اجاره و خرید ملک در ارمنستان برای متقاضیان خارجی چالش یا محدودتی خاص را شامل نمی شود و تمامی متقاضیانی خارجی می توانند در هر کجای این کشور و به قیمت دلخواه ملک و مستغلات مورد پسند خود را خریداری یا اجاره نمایند که یک مزیت بزرگ در مقابل کشورهایی است که برای خریداران خارجی محدودیت یا شروطی را در نظر گرفته اند.

البته ارمنستان دارای وسعت بسیار کمی در مقابل کشورمان یا اکثر کشورهای جهان است و شهرهای بسیار را دارا نیست، به همین خاطر گذاشتن محدودیتی در مکان خرید به طور مثال، نمی توانست تصمیمی عاقلانه یا درست باشد که دولت نیز برای دور نکردن علاقمندان قصد به انجام همین کار را گرفته است.

همین عدم وجود محدودیت تاثیر قابل توجهی بر جذب خریداران و سرمایه گذاران خارجی برای اجاره و خرید ملک در ارمنستان داشته است، البته از نظر قانونی خرید ملک توسط شهروندان خارجی در ارمنستان نیازمند داشتن حداقل 18 سال است که محدودیت تلقی نمی شود و معمولا اکثر خریداران دارای این شرط هستند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خرید بدون ریسک ملک در همه جای جهان با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آیا اخذ اقامت با خرید ملک در ارمنستان امکان پذیر است؟

اجاره و خرید ملک در ارمنستان می تواند برای دست یابی به اهداف مختلفی صورت پذیرد که معمولا یکی از مهم ترین اهداف سرمایه گذاران در این بخش اخذ اقامت دائم ارمنستان است که باید بگوییم خوشبختانه دولت ارمنستان برای خریداران ملک در این کشور چنین امتیازی را در نظر گرفته است که با توجه به قیمت ملک خریداری شده با تفاوت هایی همراه خواهد بود.

شما با خرید ملک در ارمنستان به اقامت موقت و محدود این کشور دست پیدا خواهید کرد؛ حال اگر قیمت سرمایه گذاری خود را بالا ببرید و ملک گرانی در این کشور خریداری کنید قادر به دریافت اقامت دائم و حتی شهروندی این کشور خواهید بود، به طور کلی دریافت اقامت با خرید ملک در ارمنستان به صورت های زیر صورت پذیر است:

نوع اقامت دریافتی مدت اعتبار حداقل مبلغ سرمایه گذاری در خرید ملک
اقامت موقت 1 سال 19 هزار دلار
اقامت موقت 5 سال 57 هزار دلار
شهروندی با پاسپورت 10 سال 95 هزار دلار

چگونه در ارمنستان ملک مناسب خود را بیابیم؟ 

از آنجایی که ارمنستان در همسایگی کشورمان قرار دارد برخی از متقاضیان جهت اجاره و خرید ملک در ارمنستان به این کشور سفر کرده و خود حضورا به این کار اقدام می می کنند؛ در این صورت شما می توانید با مراجعه حضوری به مشاورین املاک در شهرهای مد نظرتان در این کشور به دنبال گزینه ایده آل خود باشید، دقت کنید که که در این صورت حتما بخش آگهی های روزنامه های این کشور را هم مطالعه نمایید که مالکان بسیاری از این طریق به دنبال مشتری یا مستاجر مناسب خود می گردند.

یکی دیگر از روش هایی که می تواند برای شما گزینه های مناسب و خوبی را به ارمغان آورد؛ سپردن به دوستان و آشنایان ساکن در این کشور است که با پرس و جو به دنبال ملک مناسب برای شما باشند، این روش معمولا گزینه های ایده آلی را در صورت یافتن برای متقاضیان به همراه دارد، به خصوص در اجاره منزل، چون مالکان سخت گیر و حساس معمولا سعی در اجاره دادن خانه خود به افراد خاص و یا مطمئن دارند.

از دیگر روش های بسیار مناسب و مرسوم به خصوص برای شهروندان کشرومان باید به جستجو از طریق اینترنت و یا سپردن این کار به موسسات مهاجرتی معتبر فعال در داخل کشور اشاره کرد که معمولا بسیار مناسب کسانی است که قصد دارند از راه دور به این کار اقدام نمایند، در ادامه با این موارد بهتر و کامل تر آشنا خواهیم شد.

موسسات مهاجرتی برای جستجوی ملک در ارمنستان

یکی از روش های بسیار مناسب و ایده آل جهت اجاره و خرید ملک در ارمنستان استفاده و بهره گیری از موسسات مهاجرتی فعال در داخل کشور است که مزایای زیادی را برای خریداران به ارمغان می آورد، مهم ترین مزیت استفاده از این موسسات کاهش چشمگیر هزینه های جستجو و همچنین صرفه جویی در زمان است؛ زیرا شما دیگر نیازی به سفر به این کشور و جستجوی همه مناطق آن نخواهید داشت.

ضمن اینکه شما می توانید با بهره گیری از اطلاعات و تجارب آن ها در این زمینه به بهترین و مناسب ترین انتخاب با توجه به بودجه و هدف خود دست پیدا کنید که بسیار مهم و بسیار مناسب است، در این صورت شما حتی با اولین خرید و بدون هیچ تجربه ای می توانید به بهترین انتخاب ممکن دست پیدا کنید.

فقط در این بین باید در انتخاب موسسه مناسب نهایت دقت را به خرج بدهید و سوابق و اعتبار موسسات را بررسی کرده و نسبت به انتخاب مناسب ترین آن اقدام نمایید، کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مفتخر هستند که از اولین قدم برای اجاره و خرید ملک در ارمنستان در تمامی مراحل درکنار شما بوده و تا اسکان و دریافت سند و انتهای راه همراهیتان نمایند.

موسسات مهاجرتی برای جستجوی ملک در ارمنستان

جستجوی آنلاین ملک در ارمنستان

جستجوی آنلاین ملک در ارمنستان یکی از روش های بسیار متداول و مورد علاقه در این روزها می باشد که نه تنها از سوی متقاضیان ایرانی بلکه از سوی اکثر افرادی که قصد اجاره و خرید ملک در ارمنستان را دارند صورت می پذیرد، این روش نیز دارای مزیت های بسیار مناسب و خوبی است که باعث این استقبال از سوی متقاضیان شده است.

شما از طریق جستجو در سایت های آگهی املاک در ارمنستان قادر هستید تا از گزینه های بسیار زیادی بدون نیاز به سفر به این کشور دیدن کرده و شرایط آنان را مورد بررسی قرار دهید، این کار بسیار در هزینه و اتلاف وقت شما صرفه جویی به عمل آورده و علاوه بر این شما می توانید تمامی شهرها و مناطق این کشور را همزمان مورد بررسی قرار دهید.

در ادامه برخی از معتبرترین و برترین سایت های آگهی آملاک در ارمنستان را مشاهده خواهید کرد:

  • https://myrealty.am/en
  • https://www.real-estate.am/en
  • https://www.list.am/en/category/54
  • https://www.estate.am/en
  • https://www.vivarealty.am/en
  • https://ararat-realty.com/en
  • https://yerkir-real.com/en
  • https://www.bnakaran.com/en
مراحل انجام معاملات ملکی در ارمنستان

مراحل انجام معاملات ملکی در ارمنستان

مراحل انجام معاملات ملکی در ارمنستان شاید در نگاه اول ساده و بدون پیچیدگی باشد؛ اما برای جلوگیری از هرگونه ضرر یا کلاهبرداری برای اولین بار حتما یک متخصص یا مشاور باتجربه در این زمینه را برای انجام معامله همراه خود داشته باشید، در ابتدا همانطور که گفتیم شما باید ملک مناسب خود را به یکی از روش های بالا بیابید.

پس از آن با حضور در یک دفتر ثبت اسناد ( کاداستر ) یا مشاور املاک قراردادی را تنظیم کرده و به امضای طرفین و شاهد که نماینده مشاور املاک یا کاداستر می باشد می رسانید و مبلغ 20 درصد از ارزش ملک را نیز به مشاور املاک یا دفاتر ثبت به عنوان ودیعه می پردازید، توجه داشته باشید که تمامی تعهدات و شروط لازم را در قرارداد ثبت نمایید تا بعدا با مشکل مواجه نشوید.

پس از آن شما طبق قرارداد مدت زمانی را قادر به بررسی ملک خواهید بود و چنانچه در این مدت اقدام به خرید یا فسخ نکنید باید جریمه ای را بپردازید، اما در صورت درست بودن شرایط به یکی از دفاتر اسناد رسمی در این کشور مراجعه کرده و مابقی مبلغ ارزش ملک را به فروشنده می پردازید و نسبت به انتقال سند و مالکیت ملک و صدور سند جدید اقدام می نمایید، استفاده از موسسات مهاجرتی برای اجاره و خرید ملک در ارمنستان شما را از حضور برای انجام تشریفات معامله خلاص می نماید.

اگر قصدتان از خرید ملک سرمایه گذاری است ، مطالعه مقالات زیر می تواند اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار دهد.

قیمت خرید آپارتمان در شهرهای مختلف ارمنستان

همانطور که می دانید ارمنستان دارای وسعتی کم و محدود می باشد و تعداد شهرهایی که مناسب برای مهاجرت و یا اجاره و خرید ملک در ارمنستان باشند کمتر از تعداد انگشتان یک دست خواهد بود، به همین خاطر آن تفاوت قیمتی که در سایر کشورهای جهان مشاهده می کنیم را در این کشور شاهد نخواهیم بود، البته به طور قطع چند شهر بزرگ و اصلی این کشور دارای قیمت های گران تری نسبت به شهرهای کوچک تر هستند ، اما نکته قابل توجه این است که قیمت ملک در ارمنستان بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد و با کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی تفاوت بسیاری دارد،

شهر ایروان گیومری یغگنادزور
متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 221 دلار 43 دلار 168 دلار
متر مربع آپارتمان در حومه شهر 103 دلار 26 دلار 84 دلار

 مثلا قیمت خانه در مادرید 130 تا 220 درصد ، در برلین 255 تا 400 درصد و در استانبول 2 تا 10 درصد از ایروان پایتخت ارمنستان گران تر می باشد که کاملا نشان دهنده میزان تفاوت بسیار ومناسب بودن شرایط در این کشور دارد.

شهر ایروان گیومری یغگنادزور
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 970 دلار 278 دلار 506 دلار
اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر 647 دلار 189 دلار 379 دلار
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1533 دلار 506 دلار 1518 دلار
اجاره آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر 921 دلار 337 دلار 1138 دلار

قیمت اجاره آپارتمان در ارمنستان

در همین ابتدا باید توجه داشته باشید که اجاره ملک در ارمنستان هیچ گونه امتیاز اقامتی ندارد و این امتیاز فقط با خرید ملک به افراد داده می شود، اما در ادامه باید بگوییم که قیمت اجاره آپارتمان در ارمنستان به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن شهر محل اقامت است که گران ترین در ارمنستان مربوط به ایروان می شود.

همچنین اندازه آپارتمان، تعداد اتاق خواب، طبقه و عمر ساختمان نیز بر اجاره آن تاثیر می گذارند، در ارمنستان طبقات بالا دارای اجاره گران تر هستند و ساختمان هایی که در مراکز شهر واقع شده اند نیز از قیمت بالاتری نسبت به سایر ساختمان ها که در اطراف شهرها واقع شده باشند، بهره می برند.

البته باید اذعان داشت که قیمت اجاره در ارمنستان نسبت به متوسط درآمد بسیار مناسب است و اجاره خانه بخش زیادی از درآمد خانوار و افراد را به خود اختصاص نمی دهد، پس اگر قصد کار در ارمنستان را دارید از این بابت خیالتان راحت باشد، همچنین توصیه می کنیم مقاله مربوط به کار در این کشور را نیز حتما مطالعه فرمایید.

مالیات و هزینه های وارد بر خرید ملک در ارمنستان

یکی از موارد مهمی که باید حین اجاره و خرید ملک در ارمنستان مد نظر قرار دهید، مالیات و هزینه های وارد بر خرید ملک در ارمنستان می باشد که مبلغی نه چندان زیاد اما غیر قابل چشم پوشی را در بر می گیرد، باید بگوییم که خرید و فروش ملک در صورتی که طرفین معامله دو شخص حقیقی باشند نه حقوقی شامل مالیات نمی شود در غیر این صورت باید 10 درصد از ارزش ملک مالیات پرداخت شود.

همچنین اگرکه شما ملک خریداری شده را در مدت زمانی کمتر از یک سال از زمان خرید خود بفروشید نیز باید 10 درصد مالیات بپردازید، ضمن اینکه دریافت ملک به عنوان هدیه یا ارث در ارمنستان شامل مالیات نمی شود و اینکه اگر قصد داشته باشید ملک خود را اجاره دهید باید مالیات اجاره ملک که برابر با 10 درصد مبلغ اجاره می باشد را مالیات پرداخت کنید.

مالیات بر املاک توسط مالک ملک به صورت سالانه قابل پرداخت است، نرخ این نوع مالیات 0 تا 10 درصد از ارزش کاداستر است که معمولا به طور قابل توجهی کمتر از ارزش بازار ملک می باشد، ساید هزینه های اجاره و خرید ملک در ارمنستان نیز شامل مزد مشاور یا وکیل و مشاورین املاک در صورت استفاده می باشد که به صورت قراردادی میان طرفین تعیین می گردد.

مالیات و هزینه های وارد بر خرید ملک در ارمنستان

مزایای خرید ملک در ارمنستان

یقینا تا این قسمت از مطلب اجاره و خرید ملک در ارمنستان خودتان برخی از مزایایی که این امر می تواند برای متقاضیان به همراه داشته باشد را متوجه شده اید، باید بگوییم که ارمنستان می تواند در ساده ترین برداشت به عنوان یک پل برای دسترسی و یا دست یابی به اهدافی بزرگ تر در اروپا مورد استفاده قرار بگیرد، مثثلا با به دست آوردن پاسپورت این کشور خیلی راحت تر می توانید برای برخی از کشورهای خاص در اروپا اقدام کنید.

البته جدای از این دیدگاه خود سرمایه گذاری در این کشور و در بخش املاک آن می تواند شما را به سود بالا و قابل توجهی برساند، شما می توانید برای اطلاع از مزایای اجاره و خرید ملک در ارمنستان با کارشناسان ما در موسسه رجبی تماس حاصل و اطلاعات کاملی را دریافت نمایید.

مزایا

  • قیمت اجاره و خرید بسیار مناسب و مقرون به صرفه
  • قیمت های بسیار ارزان تر از اکثر کشورهای اروپایی
  • امکان دست یابی به اقامت موقت و دائم با خرید ملک
  • مالیات بسیار پایین برای اجاره ملک
  • عدم دریافت مالیات برای خرید ملک
  • امکان اجاره و خرید ملک در ارمنستان بدون هیچگونه محدودیتی
  • فاصله نزدیک با کشورمان و دسترسی راحت
  • روش های گوناگون برای جستجوی ملک
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره های رایگان با درج شماره تماس در این بخش ، کارشناسان ما با شما تماس میگیرند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در ارمنستان

شرایط اجاره و خرید ملک در ارمنستان برای متقاضیان خارجی چالش یا محدودتی خاص را شامل نمی شود و تمامی متقاضیانی خارجی می توانند در هر کجای این کشور و به قیمت دلخواه ملک و مستغلات مورد پسند خود را خریداری یا اجاره نمایند که یک مزیت بزرگ در مقابل کشورهایی است که برای خریداران خارجی محدودیت یا شروطی را در نظر گرفته اند.

بله ، شما با خرید ملک در ارمنستان به اقامت موقت و محدود این کشور دست پیدا خواهید کرد؛ حال اگر قیمت سرمایه گذاری خود را بالا ببرید و ملک گرانی در این کشور خریداری کنید قادر به دریافت اقامت دائم و حتی شهروندی این کشور خواهید بود.

  • اقامت موقت  1 ساله با 19 هزار دلار
  • اقامت موقت 5 ساله با 57 هزار دلار
  • شهروندی با پاسپورت 10 ساله با 95 هزار دلار

هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر  ایروان 221 دلار ،  گیومری  ، 43 دلار ، یغگنادزور   168 دلار

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر ایروان 970 دلار ، گیومری 278 دلار و یغگنادزور  506 دلار

برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با اجاره و خرید ملک در ارمنستان با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر شیراز و تهران تماس حاصل کرده و از راهنمایی آنان بهره مند شوید، همچنی توجه داشته باشید که ارمنستان دانشگاه های با کیفیت و معتبری را در خود جای داده است؛ مقاله تحصیل در ارمنستان را مطالعه کرده تا با مزایای بسیار تحصیل در این کشور دقیق آشنا شوید.

با مطالعه مقالات زیر ، شرایط و قیمت های اجاره و خرید ملک در ارمنستان را با برخی کشورها مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.7/5 - (21 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه