هزینه زندگی در ملبورن استرالیا

هزینه زندگی در ملبورن استرالیا پس از سیذنی در رتبه دوم این کشور قرار می گیرد ، اما برای مهاجران که به دنبال بودجه و هزینه پایین زندگی هستند ، راههای زیادی برای صرفه جویی وجود دارد.

هزینه زندگی ئر ملبورن استرالیا برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه بوده و این شهر که به فرهنگ و هنر مشهور است ، میزبانی دانشگاه های مطرحی را نیز بر عهده دارد . 

اگر در تلاش برای تعیین هزینه زندگی در ملبورن استرالیا هستید ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) اینجا هستند تا شما را راهنمایی کنند . 

اضافه کردن هزینه های زندگی مانند اجاره ، غذا و سفر به شما کمک می کند تا بفهمید که برای داشتن بهترین زندگی بهتر در پایتخت ویکتوریا چقدر پول نیاز دارید.

طبق آمار شهر ملبورن همواره در میان 100 شهر گران دنیا قرار گرفته و گرچه از سیدنی ارزان تر است اما از شهرهای پرت ، آدلاید ، بریزبن و کانبرا گران تر می باشد . توصیه می کنیم تا حتما عنوان ما در رابطه با مهاجرت به استرالیا را مطالعه کنید تا بتوانید به شرایط رسیدن به اقامت این کشور هرچه بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب
هزینه زندگی در ملبورن استرالیا

در این ویدیو به بررسی هزینه های زندگی در ملبورن استرالیا پرداخته ایم و شما عزیزان می توانید با اختصاص دو دقیقه از زمان خود به اطلاعات خوبی در این حوزه برسید . با دانلود فایل پادکست نیز می توانید هر زمان که تمایل دارید به این اطلاعات دست یابید.

مشاورین ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با هزینه ها می باشند.

پادکست هزینه رندگی در ملبورن استرالیا

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

جزئیات هزینه زندگی در تمامی شهرهای جهان را از ما جویا شوید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خلاصه از هزینه های زندگی در ملبورن

چنانچه بخواهیم در رابطه با هزینه زندگی در ملبورن استرالیا آمار کلی را برای شما عزیزان ارائه دهیم ، به شرح درون جداول خواهد بود و چنانچه بخواهیم به صورت کلی هزینه های یک خانواده را بیان کنیم باید بگوییم که :

  • هزینه ماهانه خانواده چهار نفره 3،478.94 دلار بدون اجاره
  • هزینه ماهانه یک فرد مجرد 969.52 دلار بدون اجاره

بوده و در مقایسه با تهران هزینه ها بدون اجاره خانه 154% گرانتر است.

بخش هزینه
اجاره هفتگی آپارتمان 430 دلار
حمل و نقل عمومی 155 دلار
مواد غذایی 257 دلار
غذا در رستوران از 20 تا 50 دلار
هزینه پوشاک 200 تا 400 دلار
هزینه مسکن در ملبورن استرالیا

هزینه مسکن در ملبورن استرالیا

بزرگترین هزینه زندگی در ملبورن استرالیا هزینه اقامت است ، ملبورن پس از سیدنی دارای دومین قیمت اجاره متوسط در این کشور است و به گفته اداره بهداشت و خدمات انسانی دولت ویکتوریا ، متوسط هزینه اجاره هفتگی در منطقه مترو ملبورن ۴۳۰ دلار می باشد . قیمت اجاره در نزدیکی مرکز شهر می تواند بسیار بالا باشد ، با این حال ، هنوز هم می توان اقامتگاه دانشجویی مقرون به صرفه ای در شهر پیدا کرد ، به خصوص اگر استودیو یا آپارتمان مشترک را انتخاب کنید . انتخاب مکانی که هزینه خدمات شهری شامل اجاره هم می شود می تواند هزینه های کل اقامت شما را کاهش دهد ، در ضمن هرچه خارج از شهر زندگی می کنید ، می توانید پول بیشتری پس انداز کنید .

البته هزینه اجاره با خرید مسکن متفاوت بوده و اغلب مهاجرین ترجیح می دهند تا در ابتدای ورود به این کشور خانه مناسبی را اجاره کرده و سپس در صورت داشتن سرمایه کافی اقدام به خرید نمایند. .هزینه زندگی در ملبورن استرالیا به طور میانگین مانند جدول می باشد:

نوع مسکن هزینه
خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر از 8700 تا 13500 دلار
خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از شهر 7500 تا 12500 دلار
اجاره آپارتمان یک خوابه از 1400 تا 2700 دلار
آپارتمان سه خوابه از 2000 تا 5100 دلار

توصیه می کنیم تا با مطالعه عنوان زیر اطلاعات خود را در رابطه با کشور استرالیا تا حد ممکن افزایش دهید:

هزینه غذا در مبلورن استرالیا

هزینه غذا در ملبورن استرالیا از اهمیت ویژه یا برخودار است و این شهر با داشتن رستوران و فست فودهای متعدد غذاهای بی نظیری را به شما ارائه می دهد . 

شما می توانید با 20 دلار در این شهر یک غذای عالی بخورید و در صورت تمایل به یک وعده عالی به سراغ رستوران های بالا شهر بروید.

در حومه شهر نیز رستوران هایی را پیدا می کنید که غذای فوق العاده را با هزینه ای کمی بیشتر از هزینه یک غذای فست فود به شما ارائه می دهند.

غذاهای ارزان شهر در میان مردم بسیار محبوب بوده و امتحان آن را به مهاجرنی توصیه می کنند . برای مهاجران که محصولات تازه عالی ، فضایی پر جنب و جوش و قیمت پایین تر می خواهند ، بازدید از بازارها بهترین گزینه خواهد بود.

بازارهای غذایی نیز در مرکز و حومه شهر به وفور یافت می شوند که همواره با استقبال زیادی رو به رو بوده و شلوغ هستند.

علاوه بر این ها ، پختن غذاهای شخصی در خانه می تواند به پایین نگه داشتن هزینه ها کمک کند . یک خانوار متوسط در ویکتوریا هر هفته 257 دلار برای غذا خرج می کند اما به عنوان یک دانشجو احتمالاً نیازی به هزینه زیاد نخواهید داشت.

علاوه بر سوپر مارکت های زنجیره ای مانند Coles ، Aldi و Woolworths و یا خرید از بازارهای محلی می تواند در کاهش هزینه زندگی در ملبورن استرالیا به شما کمک نماید.

نوع مواد غذایی هزینه ( دلار )
شیر یک لیتری 2.13
نان سفید 500 گرمی 3.45
برنج یک کیلوگرم 3.47
تخم مرغ 12 عدد 5.47
پنیر محلی یک کیلوگرم 15.98
سینه مرغ ییک کیلوگرم 12.99
سیب یک کیلوگرم 4.89
گوجه یک کیلوگرم 7.68
پیاز یک کیلوگرم 3.43
آب یک و نیم لیتری 2.69
سیب زمینی یک کیلوگرم 4.05
غذا هزینه ( دلار )
وعده غذایی، رستوران ارزان از 15 تا 50 دلار
غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده، سه وعده 90 تا 240
مک میل در مک دونالد (یا غذای ترکیبی معادل) 12 تا 15 دلار
کاپوچینو (معمولی) 4 تا 8
کوکاکولا/پپسی (بطری 0.33 لیتری) 3 تا 5

هزینه غذا در رستوران های ملبورن استرالیا

در بر آورد دقیق از هزینه زندگی در ملبورن استرالیا با شناخت جزئیات دقیق می توانید زندگی بهتری را در این شهر تجربه کنید و با توجه به درآمدتان برنامه ریزی خوبی داشته باشید.

معمولا ارزان ترین هزینه غذا برای دانشجویان است که با پرداخت مبلغ مقرون به صرفه ای می توانند از سلف سرویس دانشگاه غذا تهیه کنند . بر روی عنوان تحصیل در استرالیا کلیک کنید تا با شرایط ورود به دانشگاه های این کشور بیشتر آشنا شوید.

میانگین هزینه غذا در رستوران های ملبورن استرالیا به شرح درون جدول می باشد.

 

هزینه حمل و نقل در ملبورن استرالیا

ملبورن به عنوان یکی از شهرهای بزرگ استرالیا دارای شبکه حمل و نقل گسترده و متصل بهم است که می توانید با استفاده از اتوبوس ، قطار و تراموا در سطح آن جا به جا شوید . به طور کلی می توان گفت که هزینه حمل و نقل در ملبورن استرالیا ماهیانه 150 دلار هزینه دارد و دانشجویان برای رفت و آمد ، تنها چیزی که نیاز دارند یک کارت myki یا بلیط حمل و نقل عمومی چندبار مصرف شهر است ، (دانشجویان تمام وقت واجد شرایط دریافت امتیاز هستند). مردم این شهر برای داشتن آرامش بیشتر معمولا از حمل و نقل عمومی استفاده کرده و مهاجرنی نیز همانند سایرین برای فرار از ترافیک ، هزینه پارکینگ و حمل و نقل عمومی از داشتن خودرو خودداری می کنند.

هزینه حمل و نقل در ملبورن استرالیا
خدمات هزینه موردنظر
قبوض برق ، گرمایش ، آب و زباله برای یک آپارتمان 85 متری 261 دلار
تماس بابت هر دقیقه 0.64 دلار
اینترنت ( 60 مگابایت ) 80.36 دلار

هزینه خدمات در ملبورن استرالیا

چنانچه به دنبال زندگی در ملبورن استرالیا هستید ، باید بخش های مختلفی از هزینه ها را مدنظر داشته باشید که یکی از آنها هزینه خدمات است . 

البته سبک زندگی هر فرد نیز در میزان هزینه ها موثر است و می تواند افزایش و یا کاهش مبالغ را به طور میانگین به همراه داشته باشد . در جدول تلاش نموده ایم تا هزینه خدمات در ملبورن استرالیا را به طور میانگین به شما بیان کنیم.

همواره در تلاشیم تا در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با اطلاع از تمامی شرایط مهاجرت ، قوانین و چالش های پیش رو را از همان ابتدا برای شما عزیزان شرح دهیم . در این ویدیو نیز به بررسی روش های مهاجرت و چالش های پیش رو پرداخته ایم که مشاهده آن خالی از لطف نخواهد بود. جهت هرگونه سوال و یا دریافت اطلاعات با مشاورین ما در تماس باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای تجربه موفق از مهاجرت شماره خود را در باکس زیر درج نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه پوشاک در ملبورن استرالیا

از دیگر هزینه های مهم زندگی در ملبورن استرالیا هزینه پوشاک در این کشور است که می تواند از فروشگاه های معمولی تا برندهای مطرح تامین شود.

 شما در خیابان های این شهر فروشگاه های مختلفی را می بینید که از لباس های معمولی تا برندهای مشهور را در اختیارتان قرار می دهد . معمولا تمامی هزینه ها برای دانشجویان مقرون به صرفه تر است اما در جدول می توانید هزینه پوشاک در ملبورن استرالیا را ببینید:

نوع پوشاک هزینه
1 شلوار جین (Levis 501 یا مشابه) 75 تا 169
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای (زارا، اچ اند ام، ...) 45 تا 130
1 جفت کفش دویدن نایک (میان رده) 120 تا 260
1 جفت کفش تجاری چرم مردانه 90 تا 280

سبک زندگی در ملبورن چگونه است؟

زندگی در ملبرون در صورتی که بتوانید مبلغی را ماهیانه برای گردش و تفریح خود کنار بگذارید ، می تواند بسیار هیجان انگیز باشد . در این شهر می توانید از موزه و گالری ها گرفته تا خرید غذاهای محلی خوشمزه اوقات خود را سپری کنید . گرچه این شهر جاذبه های رایگان زیادی دارد اما با هفته ای 80 دلار می توانید تجربه های شرینی در این شهر داشته باشید . 

برای استفاده بیشتر از سبک زندگی در ملبورن به صورتی هیجان انگیز ، می توانید کمی پول را کنار بگذارید ، از بازدید از موزه ها و گالری های هنری گرفته تا خرید غذاهای خوشمزه محلی در بازارهای ملکه ویکتوریا ، چیزهای بی پایان برای دیدن و انجام وجود دارد . مردم شاغل در این شهر با میانگین حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات) 5,240.14 دلار زندگی خوبی دارند و با چند سال کار می توانند مسکن و ماشین خوبی برای خود فراهم سازند.

ملبورن از جمله گزینه های مناسب کار در این کشور به شمار می رود و فرصت های شغلی خوبی را می توانید در آن بیابید . از این رو توصیه می کنیم تا حتما عنوان ما در رابطه با کار در استرالیا را مطالعه کنید تا به جزئیات دقیق تری در این زمینه برسید .

ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز در کنار شماییم تا تمام ابهامات شما در زمین مهاجرت را بر طرف کنیم و کارشناسان ما پاسخگوی سوالات درج شده در بخش دیدگاه خواهند بود . کافیست سوال خود را در باکس مربوطه در پایین همین صفحه بنویسید تا در کوتاه ترین زمان به پاسخ برسید. 

توصیه می کنیم تا علاوه بر عنوان هزینه زندگی در ملبورن استرالیا عنوان ما در رابطه با ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی را نیز مطالعه کنید تا به انتخاب دقیق تری دست یابید.

سوالات پر تکرار هزینه زندگی در ملبورن استرالیا

بله ، ملبورن همواره در میان 100 شهر گران دنیا قرار دارد اما هزینه های زندگی در آن از سیدنی کمتر است.

هزینه زندگی در ملبورن استرالیا 154% از تهران گرانتر است.

بزرگترین هزینه برای مهاجران در ملبورن هزینه اقامت است ، ملبورن پس از سیدنی دارای دومین قیمت اجاره متوسط در استرالیا است ، به گفته اداره بهداشت و خدمات انسانی دولت ویکتوریا ، متوسط هزینه اجاره هفتگی در منطقه مترو ملبورن 430 دلار است.

در این شهر باید حدود 155 دلار را برای حمل و نقل هزینه کنید.

به صورت میانگین هزینه غذای یک خانواده چهار نفره 257 دلار در ماه است.

عناوین زیر به شما کمک می کنند تا بتوانید مقایسه بهتری از میزان هزینه های زندگی در نقاط مختلف دنیا داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (7 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه