ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا

ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا برای والدین دانش آموزان زیر 18 سال می باشد. با توجه به این که استرالیا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل است و سیستم آموزشی بسیار قوی ای دارد جای تعجب نیست که هر ساله این کشور توسط هزاران نفر برای ادامه تحصیل به خصوص در مقاطع پایین تر انتخاب شود.

در حال حاضر دانش آموزان می توانند با انتخاب استرالیا در محیطی بین المللی به تحصیل پرداخته و با تحصیل در برخی از بهترین مدارس، خود را برای ورود به دانشگاه آماده کنند. با این حال زندگی در کشوری جدید برای افراد زیر 18 سال کمی چالش زاست، دولت به منظور راحتی بیشتر دانش آموزان نوعی ویزا را تعبیه دیده که در آن والدین به عنوان سرپرست قانونی امکان زندگی در این کشور را دارند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط این ویزا با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (مؤسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

ویزای والدین در استرالیا نوعی ویزای خاص است که برای مراقبت از فرزند حین تحصیل در این کشور ارائه می شود. با توجه به این نکته افراد با اخذ این نوع ویزا امکان دریافت اقامت دائم استرالیا را نداشته و تنها تا تحصیل فرزندشان در این کشور امکان زندگی در این کشور را دارند. از همین رو توصیه ما این است که برای آشنایی با روش های مهاجرتی و اخذ اقامت این کشور و همچنین آشنایی با شرایط و الزامات به مقاله مهاجرت به استرالیا مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب
ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا

شرایط دریافت ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا

شرایط دریافت ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا چیست؟ چه کسانی می توانند از این ویزا استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید. مهم ترین شرط برای اخذ این نوع ویزا داشتن فرزندی زیر 18 سال است که در یکی از مدارس این کشور به تحصیل بپردازد. با این حال ویزای والدین گاها می تواند توسط یکی از بستگان غیر از والدین نیز اخذ شود اما این مورد تنها با داشتن مجوز کتبی از والدین انجام می شود.

همچنین باید اضافه کرد والدین حین استفاده از ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا می توانند کودکان زیر 6 سال و تحت تکلف خود را نیز به این کشور آورند اما کودکان بالای 6 سال در این ویزا گنجانده نخواهند شد. متقاضی برای دریافت ویزای والدین استرالیا باید مدارکی دال بر وضعیت خود در کشور مبدأ و همچنین وضعیت احتمالی خود در استرالیا ارائه دهد. این افراد باید هر گونه سابقه مهاجرت یا شواهد مبنی بر دارایی را ارائه دهند.

علاوه بر این تمکن مالی بخش بسیار مهمی از این برنامه مهاجرتی است و دولت این کشور از شما می خواهد که مبلغی را به عنوان حمایت مالی از خود و دانش آموزتان حین اقامت در این کشور تعبیه ببینید. شما به عنوان والدین باید بتوانید حین اقامت فرزندتان در این کشور وسایل رفاهی مانند مسکن، رفاه و سایر حمایت ها را فراهم کنید. در نهایت یکی از شرایط مهم برای والدین اخذ پوشش بیمه تأیید شده برای طول اقامت در این کشور می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین شیوه مهاجرت قانونی با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان حرفه ای رجبی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روند اخذ ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا

روند اخذ ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا بسیار آسان است و شما باید درخواست خود را از طریق وزارت امور داخلی، به صورت حضوری در داخل استرالیا یا به صورت آنلاین و خارج از آن انجام دهید. شما باید فرم حمایت مالی برای مهاجرت به استرالیا را تکمیل فرمایید که در واقع این فرم نشان دهنده تمکن مالی شما حین اقامت و زندگی در این کشور می باشد.

سپس والد باید تمامی مدارک مورد نیاز مقامات مهاجرت را به دقت جمع آوری کرده و تمامی مدارک را برای فرزند در استرالیاست بفرستید که در این مرحله فرزند باید مدارک را به صورت کامل و از طریق پست یا پیک برای مرکز ویزای والدين یا همان PVC ارسال کند. در مرحله می توانید خودتان مستقیم این را انجام دهید اما در این صورت فرزندتان باید حتما فرم حمایت مالی را برای شما ارسال کند تا شما آن فرم را به دیگر مدارک پیوست کرده و بتوانید ادامه روند را انجام دهید.

فرزند یا والدین باید هزینه های مربوط به ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا را پرداخت کرده و پس از آن باید منتظر بمانید تا وزارت امور داخلی این کشور درخواست شما را پردازش کند. پس از پایان روند پردازش نتیجه برای شما ارسال خواهد شد. رسیدگی به این ویزاها کاری زمان بر است و گاها اطلاع از نتیجه ممکن است سال ها طول بکشد. برای تخمین تعداد درخواست ‌های پیش روی از «ماشین‌ حساب صف ویزای والدین» یا DHA استفاده کنید.

مدارک اخذ ویزای والدین برای دانش آموزان استرالیا

مدارک اخذ ویزای والدین برای دانش آموزان استرالیا

با توجه به اینکه ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا ویزایی بسیار پرطرفدار و محبوب است هر ساله طیف وسیعی از افراد برای آن درخواست می دهند و از همین رو جهت افزایش برای شانستان اخذ این ویزا توصیه می کنیم تمامی مراحل را با دقت بسیار فراوان انجام دهید. یکی از این مراحل که تأثیر عمده بر روند اخذ ویزا دارد، جمع آوری صحیح و درست مدارک لازم می باشد.

افرادی که مدارک خود را به صورت کامل و با دقت فراوان جمع آوری کرده و در زمان درست ارسال می کنند شانس بیشتری برای اخذ ویزای والدین دارند. از مهم ترین مدارک اخذ ویزای والدین برای دانش آموزان استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مدارک هویتی: پاسپورت معتبر و سایر مدارک شناسایی مانند کارت شناسایی ملی، گواهینامه رانندگی، و اسناد وضعیت مدنی (گواهی ازدواج، گواهی طلاق، گواهی تغییر نام و…)
  • فرم درخواست سرپرست دانش آموز: فرمی که باید توسط والد پر شده و به درخواست مربوط به ویزا پیوست شود.
  • فرم 157: فرمی که باید توسط دانش آموز پر شده، قیم باید این فرم را همراه با درخواست ویزای خود ارسال کند.
  • اثبات تمکن مالی: ارائه مدارکی دال بر حمایت از خود و دانش آموز در طول اقامت

برای اثبات تمکن مالی باید حداقل درآمد سالانه شما یا شریک زندگیتان 72592 دلار استرالیا در سال باشد. چنانچه شخص دیگری حمایت مالی شما را بر عهده دارد، باید مدارک هویتی او را ارائه دهید و نشان دهید که چه رابطه ای با این شخص دارید.

در هر یک از مقالات زیر جنبه های مختلفی از استرالیا را می شناسید.

هزینه ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا

هزینه ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا حدوداً 630 دلار یا بیشتر است که برای هر والد یا بستگان، که هم زمان با شما برای این ویزا اقدام می کند، به صورت جداگانه اخذ می شود. علاوه بر این شما حین درخواست و اخذ آن در مراحل مختلف باید برای گواهی پلیس، بیومتریک، بررسی های بهداشتی و… نیز هزینه پرداخت کنید.

چنانچه ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا رد شود، باز پرداخت انجام نشده و پول شما استرداد نخواهد شد. همچنین در صورتی که خودتان پس از پرداخت از ویزا منصرف شوید و بخواهد انصراف دهد، باز هم این هزینه قابل برگشت نخواهد بود.

اگر وزارت امور داخله این کشور برای اولین بار ویزای شما را تایید نکند، هر گونه درخواست دوباره‌ بسیار سخت و پیچیده تر خواهد شد، لذا در همان اولین بار تمامی تلاش خود را بکنید تا بتوانید ویزا والدین را اخذ کنید. پرداخت ها را می توان به صورت آنلاین انجام داد و پس از تکمیل پرداخت رسید به آدرس ایمیل شما ارسال می شود.

پس از ارسال تمامی مدارک و پرداخت هزینه های لازم حدوداً 4 تا 9 ماه طول تا نتیجه نهایی به شما اطلاعات داده شود. اما اگر مدارک را به صورت کامل ارسال نکرده باشید یا هزینه را پرداخت نکرده باشید این زمان به تاخیر خواهد افتاد.

نوع ویزا 25% درخواست پردازش شده 50% درخواست پردازش شده 75% درخواست پردازش شده 90% درخواست پردازش شده
ویزای والدین 21 روز 45 روز 4 ماه 9 ماه

مدت اعتبار ویزای والدین دانش آموزان استرالیا

ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا جزو ویزای های موقت و کوتاه مدت است و از همین رو گزینه ای عالی برای زندگی در این کشور در نظر گرفته نمی شود. با توجه به این که هدف اصلی ویزای والدین تنها مراقبت از دانش آموزان زیر 18 سال در این کشور است جای تعجب نیست که مدت زمان اعتبار این ویزا طولانی مدت نباشد.

در حال حاضر مدت اعتبار ویزای والدین دانش آموزان استرالیا حداکثر پنج سال و تا زمانیست که دانش آموز به 18 سالگی برسد. پس از آن که دانش آموز به سن 18 سالگی رسید می تواند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور درخواست داده و با اخذ پذیرش در یکی از این دانشگاه ها به زندگی خود در این کشور ادامه دهد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع را در مقاله تحصیل در استرالیا مطالعه فرمایید.

هر چند دانش آموز می تواند با تغییر ویزای دانش آموزی خود به دانشجویی روند اقامت خود را تغییر دهد اما در اکثریت مواقع والدین مجبورند پس از آن به کشور مبدا خود باز گردند. جالب است بدانید در این مرحله برخی والدین نیز با ورود به دانشگاه های این کشور ویزای والدین خود را به ویزای دانشجویی تبدیل کرده و با اخذ این ویزا از مزایای زندگی و تحصیل در کنار فرزند خود بهرمند می شوند.

مدت اعتبار ویزای والدین دانش آموزان استرالیا

امکان کار با ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا

سؤالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود این است که آیا امکان کار با ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا وجود دارد؟ آیا والدین می توانند در حین اقامت در این کشور به اشتغال بپردازند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت خیر، در حال حاضر فردی که با ویزای والدین در کشور استرالیا اقامت دارد نمی تواند در این کشور مشغول به کار شود.

به طور کلی اشتغال در این کشور تنها از طریق داشتن مجوز کار مناسب انجام می شود و از همین رو فردی که قصد دارد به بازار کار کشور وارد شود، باید با رعایت شرایط و قوانین خاص و اخذ مجوز های لازم روند اشتغال خود را انجام دهد. در این راه توصیه ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر حتماً به مقاله به روز و جذاب کار در استرالیا مراجعه فرمایید. این مقاله به شما کمک کرده تا با روش قانونی اخذ مجوز کار در این کشور آشنا شوید.

با این حال افرادی که زبان اول آن ها انگلیسی نیست و ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا دارند می توانند کم تر از 20 ساعت در هفته به تحصیل زبان انگلیسی پرداخته یا به مدت سه ماه در دوره های آموزشی دیگر شرکت کنند. در واقع یادگیری زبان در کشور استرالیا به شما کمک کرده تا در صورت نیاز راحت تر روند تغییر اقامت خود انجام دهید.

مزایای اخذ ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا

مزایای اخذ ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا

مهم ترین مزایای اخذ ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا در واقع مراقبت از کودکان زیر 18 سال در کشوری جدید است. با توجه به این که زندگی در استرالیا برای افراد زیر 18 سال بسیار دشوار است وجود هر دو یا یکی از والدین به این افراد کمک کرده تا حین اقامت این کشور نگرانی و دغدغه ای از بابت دوری از خانواده نداشته باشند.

ویزای والدین در شرایط بسیار خاص به کودکان بالای 18 سال نیز تعلق می گیرد. برای مثال دانش آموزانی که به درمان های خاص نیاز دارند می توانند از این ویزا استفاده کنند. لذا هدف و مزیت اصلی این ویزا مراقبت و همراهی فرزندان حین زندگی و تحصیل در این کشور می باشد.

از طرفی والد نیز می تواند با استفاده از این ویزا برای چند سالی در استرالیا زندگی کند و با شرایط کلی زندگی در این کشور آشنا شود. وی همچنین می تواند پس از اتمام دوره تحصیل فرزند از دیگر روش های قانونی استفاده کرده و اقامت این کشور را به دست آورد.

با برخی از انواع ویزا در کشورهای مختلف آشنا شوید.

سوالات پرتکرار ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا

نوعی ویزاست که به والدین این امکان را داده تا حین تحصیل فرزند زیر 18 سالشان به این کشور مهاجرت کرده و به مراقبت از فرزندشان بپردازند.

مدت اعتبار این ویزا حداکثر پنج سال و تا زمانیست که دانش آموز به 18 سالگی برسد.

خیر والدین با اخذ این ویزا امکان اشتغال را به هیچ عنوان نداشته و تنها می توانند کم تر از 20 ساعت در هفته به تحصیل زبان انگلیسی پرداخته یا به مدت سه ماه در دوره های آموزشی دیگر شرکت کنند. این افراد برای تحصیل یا اشتغال طولانی مدت باید مجوز لازم اخذ کنند.

امروزه هزینه اخذ این ویزا حدوداً 630 دلار یا بیشتر است که برای هر والد یا بستگان، که هم زمان با شما برای این ویزا اقدام می کند، به صورت جداگانه اخذ می شود.

هدف و مزیت اصلی این ویزا مراقبت و همراهی فرزندان حین زندگی و تحصیل در این کشور می باشد.

توصیه ما این است که در روند اخذ ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا از مشاوری ماهر و دانا استفاده کنید تا بتوانید روند اخذ ویزای خود را در مدت زمان کم تری انجام دهید. برای اخذ مشاوره از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. همچنین برای آشنایی با فضای زندگی در این کشور مطالعه مقاله اقتصاد کشور استرالیا را از دست ندهید.

2 دیدگاه در “ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا

  1. ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا فرهاد گفت:

    سلام و سپاس
    شرایط ویزای دانش آموزی چبست اگر والدین نخواهند با فرزند بروند؟ آیا از میزان شهریه دبیرستان اطلاع دارید؟ عادی یا شبانه روزی

    1. ویزای والدین برای دانش آموزان در استرالیا Hamid گفت:

      با سلام

      در این شرایط دانش اموز میتواند در مدارس شبانه روزی تحت نظر مدرسه و در شرایطی بسیار امن به تحصیل ادامه بده. استرالیا در اکثر موارد به پدر و مادر ویزای همراه نمیده و از دانش اموزان دبیرستانی در چنین شرایط بسیار حمایت می کند. شهریه ها از سالی ۱۲۰۰۰دلار استرالیا هست تا ۲۰.۰۰۰ دلار استرالیا.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه