مهاجرت پرستاران به استرالیا

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
مهاجرت پرستاران به استرالیا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

پرستاری یکی از مشاغل مطلوب برای مهاجرت کاری به استرالیا است . این مقاله حاوی مهمترین مطالب درباره مهاجرت پرستاران به استرالیا است . اگر میخواهید به عنوان یک پرستار به استرالیا مهاجرت کنید ، مشاورین مجرب موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی می تواند راهنمای خوبی برای شما باشند .

بررسی شرایط مهاجرت پرستاران به استرالیا

کشور شناخته شده و مشهور استرالیا به دلیل دارا بودن شرایط کاری و اقتصادی ایده آل ، از دیرباز زبانزد مردم سراسر جهان بوده و متقاضیان زیادی تلاش می کنند که به هر قیمتی به این کشور مهاجرت کرده و در آنجا زندگی کنند . استرالیا نیز مانند کشور کانادا دارای چندین ایالت است که هر کدام با توجه به نیازمندیهای خود می توانند برای پذیرش مهاجر اعلام آمادگی نمایند .

سیستم پذیرش مهاجر در کشور استرالیا تقریبا مشابه کشور کانادا است ، بدین معنا که برای مهاجرت کاری به استرالیا صرفا ارائه مدرک کافی نیست بلکه ، باید بدانید که استرالیا معیارهایی دارد که متقاضیان مهاجرت بر اساس آن معیارها مورد ارزیابی قرار می گیرند . برای مثال برای مهاجرت پرستاران به استرالیا ، اشتغال به کار ، تخصص ، سابقه کار و مهارت زبان متقاضی مورد ارزیابی قرار می گیرد .

شایعترین نوع تخصص پرستاری که در هنگام تقاضای مهاجرت به استرالیا مورد استقبال قرار می گیرد ، شغل یا حرفه ثبت شده برای پرستاران در NEC (Not Elsewhere Classified) است . این حرفه ها در فهرست مشاغل ماهرانه یا Skilled Occupation List ( SOL) قرار دارد و معمولا نوع تخصص پرستاری است که برای ارزیابی مهارت بررسی می شود .

اکثر تخصص های پرستاری مانند مراقبت از سلامت ، مراقبت های ویژه و اورژانس ، بهداشت روان ، پرستاران جراحی ، پرستاران متخصص ناتوانی رشد ، پرستار اطفال ، پرستار معلولیت و توانبخشی در فهرست مشاغل ماهر قرار دارد . این تخصص ها نیز به طور کلی ، مستلزم شواهدی از تجربه کاری در زمینه مربوط به ارزیابی مهارت های مثبت است . شما می توانید در بهترین شهرهای استرالیا برای پیدا کردن کار وارد شوید و حرفه خود را دنبال کنید .

ارزیابی مدارک پرستاران در استرالیا

مسئولیت ارزیابی مدارک مهاجرت پرستاران به استرالیا بر عهده سازمان ارزیابی سطح آموزشی و اعتبار بخشی در کشور استرالیا است . این سازمان تمامی مدارک تحصیلی مربوط افراد فعال در حرفه پرستاری و یا مامایی را با توجه به استاندارد های کشور استرالیا مورد ارزیابی قرار می دهد . این سازمان برای حرفه و تخصص مربوط به آن یک کد شغلی در نظر گرفته و آنها را در سایت رسمی مهاجرت به استرالیا اعلام می کند .

برای ورود به بازار کار استرالیا مدرک تحصیلی متقاضی باید با دوره های کارشناسی و یا کارشناسی ارشد مطابقت داشته باشد . دانشگاه و معدل شما نیز باید مورد تایید استرالیا باشد .

همچنین متقاضی باید از طریق یک نامه معتبر از یک سازمان پزشکی معتبر نداشتن بیماری و ناتوانی جسمی اش را به اثبات برساند . اگر تمامی این مدارک توسط سازمان پرستاران به تایید رسیده باشد ، نامه ارزیابی برای متقاضی ارسال می شود .

در حالی که مدیر بالینی پرستاری در SOL است ، دیگر پرستاران شاغل مانند پرستاران پژوهشگر و پرستار مددکار در SOL نیستند ، اما در لیست مشاغل حمایت شده یاConsolidate Sponsored Occupations List( CSOL ) قرار دارند . این به این معنی است که ویزاهای ایالتی و کارفرمایی همچنان برای مهاجرت پرستاران به استرالیا ، یک گزینه خوب محسوب می شوند . کارکنان پشتیبانی پرستاری که شامل تخصص های دستیار پرستاری یا بهیار ( AIN ) ، کمک پرستاران و امدادرسان پزشکی می باشند ، در CSOL نیستند و بنابراین برای درخواست مهاجرت در گروه مشاغل دشوار هستند .

ویزای مهارت پرستاران در استرالیا

مهاجرت با روش General Skilled ؛ این گزینه نیازمند ارزیابی مهارت های شما در حرفه خودتان است . سازمان ارزیابی آموزش و مهارت در استرالیا از طریق انتخاب مهارت برای مهاجرت کاری به استرالیا از شما دعوت به عمل می آورد . بسیاری از پرستاران از طریق ویزای Skilled independent Subclass 189 برای مهاجرت درخواست می دهند .

این جایی است که شما توسط ویزای ایالتی یا ویزاهای وابسته حمایت نمی شوید و برای تقاضای از طریق مهارت حداقل 60 امتیاز در آزمون مهاجرت با روش مهارت ( Skilled migration points test ) نیاز دارید .کسانی که سطوح انگلیسی را پایین و یا سن بالا دارند ممکن است به طور مستقل 60 امتیاز را به دست نیاورند . در این موارد ، بسیاری از افراد ویزای ایالتی یا اسپانسرشیپ فامیلی در نظر میگیرند .

اگر توسط یک دولت یا استان حمایت شود ، 5 تا 10 امتیاز اضافی را به شما می دهد و همچنین در انتخاب مهارت ( SkillSelect ) نیز اولویت بیشتری به شما می دهد . پرستاران در اکثر ایالت ها و مناطق مورد تقاضا هستند .

اسپانسرشیپ فامیلی تنها در صورتی امکان پذیر است که شما یک مهاجر دائم استرالیا یا یک شهروند هستید که در یک منطقه مشخص زندگی می کنید . در این مورد ، شما می توانید یک ویزای Subclass 489 Skilled Regional ( ویزای محلی یا موقت مهارتی ) را درخواست کنید ، در اینصورت حمایت مالی خانواده 10 امتیاز اضافی به شما می دهد .

ویزای کاری کارفرما برای پرستاران در استرالیا

Employer Sponsorship ؛‌ پرستاران اغلب توسط کارفرمایان برای ویزا حمایت می شوند و در این راستا گزینه های ممکن عبارتند از :

  • ویزا 457 : این یک ویزای موقت 4 ساله است که کارفرما باید اسپانسر مالی خوبی داشته باشد و حداقل دستمزد حداقل 53،900 دلار را نیاز دارد .
  • ویزای ENS : این یک ویزای دائمی است که معمولا برای کسی است که حداقل مدت دو سال برای یک کارفرما کار کرده است . همچنین اگر شما نامه ارزیابی مهارت و حداقل 3 سال تجربه کاری در شغل خود داشته باشید ، می توانید مستقیما درخواست دهید .
  • ویزای RSMS :این گزینه نیاز به پیشنهاد شغلی در یک منطقه از استرالیا بستگی دارد . در این روش کارفرمایان نیاز به شرایط کمتر دارند و گستره وسیعی از مشاغل برای انجام دادن وجود دارد . همچنین در این روش به نامه ارزیابی مهارت های رسمی برای ورود مستقیم نیازی نیست ، بنابراین احتمال واجه شدن با یک پیشنهاد شغلی در منطقه ای از استرالیا برای مهاجرت پرستاران به استرالیا ، گزینه بسیار خوبی خواهد بود .

کار کردن به عنوان پرستار در استرالیا

برای کار به عنوان یک پرستار در استرالیا ، باید از طریق اداره تنظیم مقررات بهداشت استرالیا (AHPRA) ثبت نام کنید . اگر شما برای ویزا تحت حمایت کارفرما درخواست می کنید ، باید ثبت نام کنید و یا مجاز به ثبت نام در هنگام ورود به استرالیا باشید . ثبت نام مستلزم داشتن یک معاینه شناخته شده در استرالیا یا خارج از کشور و مهارت زبان انگلیسی است .

در حال حاضر AHPRA مدارک تحصیلی پرستاری از کشورهای بلژیک ، کانادا ، شیلی ، هنگ کنگ ، ایرلند ، پاکستان ، پاپوآ گینه نو ، سنگاپور ، انگلیس و ایالات متحده آمریکا را قبول دارد . اگر مدارک شما به رسمیت شناخته نشود ، ممکن است لازم باشد دوره اضافی در استرالیا بگذرانید تا صلاحیت کار و مدرک خود را به معادل استرالیا تبدیل کنید .

الزامات زبان انگلیسی برای کار در استرالیا

همانطور که در بخش قبل اشاره شد AHPRA به نیاز دارد که شما نشان دهید که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارید و این اغلب نیاز به اتمام آزمون زبان انگلیسی دارد. AHPRA معمولا نمرات آزمونهای IELTS ، OET، PTE Academic و TOEFL iBT را می پذیرد . استفاده از دو جلسه آزمون مختلف برای پاسخگویی به نیازهای انگلیسی نیز امکان پذیر است اما این دو باید در عرض 6 ماه از یکدیگر انجام شود .

نتایج آزمون برای 2 سال معتبر است . در مواردی که مدارک تحصیلی اولیه ، مدارک تحصیلی یا تحصیلات عالی در برخی از کشورهای انگلیسی زبان انجام می شود ، شما از الزامات زبان برای مهاجرت پرستاران به استرالیا معاف خواهید بود .

همانطور که همه می دانیم مهمترین چیزهایی که باعث مهاجرت پرستاران به استرالیا می شود ، انتخاب شغل مناسب و بهره وری از بهترین برنامه های کاری و دریافت ارزیابی مهارت های مثبت در استرالیا است . چنانچه در این مسیر به کمک نیاز داشته باشید ، با مشاوره با یکی از مشاوران ما در موسسه مهر آفرین رجبی آشنا شوید . دفاتر این موسسه مهاجرتی در شیراز و تهران پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشد .

Rate this post

6 دیدگاه در “مهاجرت پرستاران به استرالیا

  1. علی رضا گفت:

    با عرض سلام و ادب و احترام
    من 40 سالمه کارشناسی پرستاری و کارشناس ارشد مدیریت پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم کارمند رسمی با 18 سال سابقه کاری ام همسرم نیز کارشناس پرستاری کارمند رسمی با 15 سال سابقه کاری و همسن خودم است یک فرند 12 ساله پسر داریم در ضمن تا مقاطع بالا کانون زبان ایران را گذرانده ام ، البته 10 سال گذشته در ضمن برای IELTS نیز اقدام کرده ام

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      سیستم کاری کشور استرالیا اسکیل ورکر یا همان سیستم امتیازبندی میباشد که بر اساس ایتم هایی مانند:مدرک تحصیلی،مدرک زبان،سن،سابقه کار و… امتیازات شما محاسبه میگردد. درصورتی که امتیازات شما به حدنصاب برسد به شما اقامت 5 ساله تعلق میگیرد و از بدو ورود نیز اجازه بردن همراه دارید .پس از ورود و گذاراندن دوره معادل سازی اجازه کار پیدا میکنید و میتوانید برای اقامت دائم اقدام نمائید.

      با تشکر از سوال شما

  2. غزال گفت:

    آیا برای صدور ویزا از طریق اسکیل ورکر برای رشته پرستاری باید دوره های مورد نظر AHPRA را طی کرده و ریجیستر شده باشیم و یا این مراحل پس از ورود به استرالیا برای کاریابی قابل انجام است؟

  3. ayleen گفت:

    سلام. من دانشجوی پرستاری هستم و میخوام برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنم ولی هیچ اطلاعات خاصی راجع به مهاجرت ندارم. زبانم عالیه و چندتا مقاله هم دارم همچنین یه کتابم ترجمه کردم. می خواستم بدونم ایا برای من مهاجرت امکان پذیر هست یا نه؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه