اقامت اتریش از طریق خرید ملک

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
اقامت اتریش از طریق خرید ملک
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

علاوه بر سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش ، یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور خرید ملک است . اتریش یکی از مکان های ایده آل برای سرمایه گذاری خارجی و خرید ملک است . البته باید توجه داشت که با خرید ملک در این کشور مجوز اقامت صادر نمی گردد و تنها روند دریافت اقامت را سرعت می بخشد . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی تماس اقامت اتریش از طریق خرید ملک را بررسی خواهند کرد .

بررسی اقامت اتریش از طریق خرید ملک

اتریش به خاطر ثبات اقتصادی و سیاسی آن در سطح جهان شناخته شده است و این یکی از امن ترین کشور های جهان برای سرمایه گذاری در املاک است . بسیاری از قلمرو آن توسط کوه های آلپ ها اشغال شده است که گردشگران زیادی را در طول سال به خود جلب می کند .

براساس یورواستات ، از اوایل سال 2010 تا سال 2017 ، قیمت خانه برای زندگی در اتریش 51 درصد افزایش یافته است که به دلیل افزایش تقاضای بالا و نرخ کم وام رهن است .

مهاجرت کاری به اتریش که کشوری محبوب برای سرمایه گذاران خارجی است رواج فراوان دارد زیرا این کشور اخیرا رتبه دوازدهمین کشور ثروتمند جهان را به خود اختصاص داده است و پایتخت آن یعنی شهر وین به عنوان بهترین شهر جهان برای کیفیت زندگی شناخته شده است .

اتریش دارای یک اقتصاد عالی ، کیفیت زندگی بسیار ایده آل است . بنابراین بسیاری از افراد این کشور را به عنوان مکان زندگی خود انتخاب می کنند و برای سرعت بخشیدن به روند مهاجرت خود به اتریش و سرمایه گذاری در این کشور ملکی خریداری می کنند و اقامت اتریش از طریق خرید ملک را درخواست می نمایند .

مجوز اقامت با خرید ملک در اتریش

در بعضی از کشور های جهان فرد می تواند برای دریافت مجوز اقامت درخواست دهد . اما اتریش در میان این کشور ها وجود ندارد و تنها با خرید ملک در این کشور روند دریافت مجوز اقامت برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که به هر دلیل خواهان اقامت در این کشور هستند با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت .

مجوز اقامت با خرید ملک در اتریش

شهروندان کشور های خارج از اتحادیه اروپا که قصد اقامت بیش از 6 ماه در این کشور را دارتد ملزم به دریافت مجوز اقامت در این کشور می باشند .

به عنوان یک اصل ، اولین درخواست برای اقامت در اتریش باید خارج از این کشور و شخصا قبل از ورود به اتریش ثبت شود . اقامت اتریش از طریق خرید ملک را بررسی می کنیم .

اقامت در اتریش

گروه های خاصی از افراد همچنین ممکن است برای اولین بار در اتریش درخواست اقامت دهند که شامل

  • اعضای خانواده شهروندان اتریشی ، اتحادیه اروپا و سوئیس که به موجب قانون اتحادیه حق اقامت ندارند ، پس از ورود قانونی و طی اقامت قانونی می توانند برای دریافت مجوز اقامت درخواست دهند .
  • شهروندان خارجی که می توانند بدون ویزا وارد اتریش شوند و در طی اقامت بدون نیاز به ویزا درخواست مجوز اقامت دهند .
  • شهروندان خارجی که عمدتا بدون ویزا می توانند وارد این کشور شوند ، اما دارای ویزا کشور های دیگر هستند ( به عنوان مثال، شهروند ایالات متحده با ویزا D )
  • شهروندان خارجی که به عنوان محقق وارد این کشور شده اند

مجوز اقامت همیشه برای یک هدف خاص ( به عنوان مثال استخدام ، تحصیل ، تحقیق ) و با دسترسی به بازار کار یا بدون آن اعطا می شود . تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش هم از راه های دیگر مهاجرت به این کشور است که می توانید به آن فکر کنید .

محدودیت های قلمرو برای خرید املاک در اتریش

اشخاص حقوقی ثبت شده در اتریش حق خرید تقریبا هر نوع دارایی را دارند . با این حال ، 51 درصد از مالکیت این املاک باید توسط شهروندان اتحادیه اروپا یا اشخاص حقوقی ثبت شده در اتحادیه اروپا خریداری شود .

خرید توسط شهروندان غیر اتحادیه اروپا توسط مقامات محلی تنظیم شده و هر ایالت فدرال و شهرداری قوانین خاص خود را داراست . از تجربه ، هیچ راهی مطلوب برای دانستن مقررات برای هر شهرداری وجود ندارد ، با این حال برخی الگوهای رایج برای قوانین خرید ملک در این کشور وجود دارد .

انواع مالکیت ملک در اتریش

  • اقامت اصلی ( Hauptwohnsitz ) : فردی که برای همیشه در این ملک ثبت نام می کند ، ساکن مالیاتی اتریش محسوب می شود و باید حداقل 180 روز در سال در این کشور زندگی کند . ثبت نام دائمی به این معنی است که فرد مجوز اقامت موقت یا دائمی اتریش را داراست . این مالکیت می تواند توسط مالک یا اجاره شده استفاده شود . در مناطق توریستی محبوب ، 95٪ از تمام املاک به عنوان اقامت اصلی طبقه بندی شده اند .
  • خانه دوم ( Nebenwohnsitz ) : این نوع از املاک برای اقامت موقت شخصی ، اجاره کوتاه مدت برای گردشگران یا اجاره بلند مدت برای مردم محلی به کار می رود .
  • املاک اجاره ای برای گردشگری ( توریستی Nutzung ) : این نوع از املاک نیز به نام ” خرید برای اجاره ” نامیده می شود که مالک آن در طول چند هفته از پیش تعیین شده در سال در این ملک زندگی می کند و بقیه سال این ملک از طریق یک شرکت مدیریت اجاره داده می شود . به طور معمول ، این شرکت همچنین شرکت مدیریت برای ساختمان ( Hausverwaltung ) است . اقامت اتریش از طریق خرید ملک موضوع بحث این مقاله است .

انواع مالکیت ملک در اتریش

مقررات خرید ملک در اتریش

خرید ملک برای صاحبان ویزا و ساکنان خارجی :

  • دارنده مجوز اقامت می تواند در اکثر مناطق به جز تیرول و ورلربر، ملک را خریداری کند ؛
  • دارنده ویزای دانشجویی ( با اجازه اقامت ) می تواند به طور کلی ملک را برای استفاده شخصی در منطقه تحصیلی خود خریداری کند .

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا :

  • مناطق پایین و بالای اتریش، استیریا ، بورگنلند و سالزبورگ : ممکن است شهروندان غیر اتحادیه اروپا بتوانند ملک خاصی را بدون مجوز اقامت خریداری کنند اما مجوز مقامات محلی لازم است .
  • کرنتن : شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند ملک را از طریق یک نهاد قانونی خریداری کنند
  • تیرول و فورآرلربرگ : شهروندان غیر اتحادیه اروپا حق خرید ملک را به تنهایی ندارند حتی اگر مجوز اقامت اتریشی داشته باشند .

در مقاله فوق امکان دریافت مجوز اقامت اتریش از طریق خرید ملک توسط مشاورین ارشد موسسه مهر آفرین رجبی مورد بررسی قرار گرفت ، محدودیت های خرید املاک و قوانین برای خریداران غیر اتحادیه اروپا بیان گردید . جهت دریافت پاسخ پرسش های خود در خصوص مهاجرت به اتریش با دفاتر تهران و شیراز موسسه در تماس باشید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه