قیمت خانه برای زندگی در اتریش

قیمت خانه برای زندگی در اتریش موضوعی است که هنگام مهاجرت به این کشور با هر روشی باید از آن اطلاع داشته باشید ، به ویژه برای افرادی که با خانواده خود مهاجرت می کنند مکان مشخص برای زندگی بسیار مهم است.

برای تعیین محل اقامت در کشور مقصد می توان خانه ای اجاره کرده و یا در صورت داشتن توان مالی خانه ای خریداری کنید ، یکی از کشور های جذاب و محبوب برای مهاجرت و زندگی در اروپا کشور اتریش است ، در ادامه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با بررسی شرایط موجود در بازار مسکن این کشور قیمت خانه برای زندگی در اتریش را بیان خواهند کرد ، پیشتر در همین سایت بهترین کشورها برای زندگی را به شما معرفی کردیم تا با شناخت بهتری در راه مهاجرت قدم بردارید.

توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اتریش را در کنار این محتوا حتما مرور کنید تا با تمامی شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

متعادل سازی بودجه شما برای زندگی مهم است و اهمیتی ندارد که کدام کشور را به عنوان مقصد زندگی خود انتخاب کرده اید ، بنابراین کمی تحقیق در مورد هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت مربوط به زندگی در خارج از کشور قبل از انتخاب مکان زندگی بسیار با اهمیت است ، گرچه هوای کوهستانی ، فرهنگ بالا و چشم انداز خیره کننده اتریش برای مهاجران بسیار جذاب است اما بسیاری از افراد نگران قیمت مواردی مانند هزینه اجاره یا خرید مسکن هستند.

فهرست مطالب
قیمت خانه برای زندگی در اتریش

شرایط قیمتی برای زندگی در اتریش

اگر می خواهید به خانه جدیدی در اتریش بروید یا ملکی را به عنوان سرمایه گذاری در این کشور خریداری کنید ، خوش شانس هستید ، چرا که روند کار نسبتا کوتاه و ساده است ، در مدت زمان نسبتا کوتاهی می توانید کل خرید را انجام دهید و کلید های ملک جدید خود را تحویل بگیرید.

لیست املاک متعددی از طریق آژانس های معتبر مختلف موجود است ، در مورد خرید ملک یا خانه در اتریش می توانید گزینه های موجود را برای تصمیم گیری کاملا آگاهانه مقایسه کنید ، از آنجا که هنگام خرید ملک محدودیت های زیادی برای خارجی ها وجود ندارد ، کل روند کار نسبتا ساده ای است ، فقط با چند تشریفات و مراحل ، می توانید صاحب یک خانه در اتریش باشید.

قیمت املاک در اتریش بسته به مکان ، اندازه ، امکانات و موارد دیگر به طور قابل توجهی متغیر است ، فقط در وین ، قیمت یک ملک می تواند برای کسانی که می خواهند در منطقه 1- یا Innere Stadt زندگی کنند به طور متوسط از 5359 یورو تا 14.069 یورو برای هر متر مربع باشد ، اگر به خانه ای 100 متر مربعی نگاه می کنید ، این تفاوت بین خانه ای به ارزش 500000 یورو و 1.5 میلیون یورو همه در یک شهر است.

هزینه اجاره بسته به موقعیت مکانی در سراسر اتریش بسیار متفاوت است ، به طور طبیعی ، شهر های بزرگ غالبا اجاره بالاتری نسبت به شهر های کوچکتر دارند ، برای مثال اجاره آپارتمان یک خوابه یا استودیو بسته به موقعیت مکانی و مبله بودن یا نبودن واحد ممکن است بین 300 تا 900 یورو باشد.

اگر قرار است در اتریش تحصیل کنید خوب است با مطالعه مقاله تحصیل دراتریش اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و با آگاهی کامل اقدام کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی یا کاری به اتریش با بررسی دقیق شرایط شما توسط تیم حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار املاک و قیمت املاک در اتریش

به طور کلی ، بازار املاک و قیمت املاک در اتریش در مقایسه با سایر مناطق اروپا مقرون به صرفه است ، این امر به ویژه در وین در مقایسه با مونیخ یا زوریخ صادق است ، به طور معمول ، بازار املاک و مستغلات با بازده متوسط اما ثابت و نرخ بهره کم ثبات دارند.

گفته می شود ، قیمت املاک در طی دهه گذشته افزایش مداوم داشته است ، به عنوان مثال ، در طول سال تا نیمه دوم سال 2019 ، شاخص قیمت املاک مسکونی در اتریش 5.22 درصد افزایش یافته است ، در همین حال ، قیمت مسکن در وین ، پایتخت اتریش ، 7.62 درصد و در بقیه کشور به طور متوسط 1.82 درصد افزایش یافت.

هزینه های خرید ملک در اتریش

متأسفانه هزینه های خرید ملک در اتریش زیاد است که بین 9.4 تا 13 درصد از ارزش ملک یا قیمت فروش را به خود اختصاص می دهند ؛ همچنین ، مهم است که بدانید وکلای اتریشی هر ساعت هزینه دریافت می کنند ، به طور کلی انجام هر سه روش ثبت ملک خود بین دو هفته تا یک ماه طول می کشد و با گذراندن مراحل مختلف روند ، هریک از هزینه ها را پرداخت خواهید کرد.

در اینجا هزینه معاملات مورد انتظار برای املاک و مستغلات در اتریش آورده شده است:

  • هزینه های حقوقی قراردادی که توسط وکیل یا دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده است ، با 1٪ تا 3٪ قیمت خرید (+ 20٪ مالیات بر ارزش افزوده).
  • مالیات انتقال املاک معمولا با نرخ ثابت 3.5٪ از ارزش املاک ، اما به طور کلی 2٪ برای انتقال بین وابستگان است.
  • هزینه دفتر اسناد رسمی 2٪ + 20٪ مالیات بر ارزش افزوده ، بسته به اندازه ملک.
  • هزینه مشاور املاک و مستغلات که طبق قانون 3٪ تا 4٪ قیمت خرید ملک یا ارزش بازار + 20٪ مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده است ، هم خریدار و هم فروشنده این هزینه را پرداخت می کنند ؛ عجیب است که نمایندگان برای املاک ارزان تری که هزینه آنها کمتر از 50،000 یورو است ، کارمزد بالاتری می گیرند.
  • حق تمبر مالیات دولت در خرید 0.5 – 1٪ است.
  • ثبت املاک 1.1٪ تعیین شده است.
  • هزینه های وام شامل هزینه بانکی در حدود 1٪ وام و هزینه ثبت نام دادگاه 1.2٪ مبلغ وام است.
هزینه های خرید ملک در اتریش

عوامل موثر بر قیمت خانه در اتریش

ما برخی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت خانه در اتریش  شرح دادیم:

  • محله و همسایه
  • موقعیت مکانی
  • اندازه خانه و فضای قابل استفاده
  • سن و شرایط خانه
  • به روز رسانی و به روز بودن خانه
  • بازار محلی خرید خانه
  • شاخص اقتصادی
  • نرخ بهره
تفاوت قیمت خانه در اتریش بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در اتریش بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در اتریش بر اساس منطقه شهری چگونه است؟ بر اساس هجدهمین مطالعه کیفیت زندگی Mercer ، وین از نظر کیفیت زندگی به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی در نظر گرفته شده است ؛ این مطالعه شرایط اجتماعی و اقتصادی ، بهداشت ، آموزش ، مسکن و محیط زیست را بررسی کرد.

این شهر در تعدادی از گروه ها امتیاز بالایی دارد ، یک محیط امن و پایدار برای زندگی ، سطح بالایی از خدمات عمومی و امکانات حمل و نقل و امکانات تفریحی خوب را فراهم می کند که این ویژگی ها بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خرید خانه جذب کرده است.

منطقه 1، همچنین به نام “Innere Stadt” ، که به معنی “Inner City” است ، یک میراث یونسکو است که دارای معماری باروک و همچنین کاخ امپراتوری است ، این منطقه مرکز خرید خانه های لوکس در وین است.

املاك لوکس در منطقه 1 ممکن است از 6000 یورو (6390 دلار) تا 16000 یورو (17،040 دلار آمریکا) در هر متر مربع هزینه داشته باشند ، قیمت ملک حتی در موارد استثنایی می تواند به 30،000 یورو (31950 دلار آمریکا) برسد ، البته این قیمت ها منحصر به منطقه اول نیستند ، اما در مناطق اطراف آن مانند منطقه 2 تا 9 نیز مشاهده می شوند.

قیمت املاک و مستغلات یا ویلا ها در مناطق 19 ، 18 و 13 از 10،000 یورو (10650 دلار آمریکا) تا 15000 یورو (15975 دلار آمریکا) در هر متر مربع متغیر است.

در گراتس ، آپارتمان ها به طور متوسط 3500 یورو (3،688 دلار) تا 4300 یورو (4531 دلار) برای هر متر مربع هزینه دارند ، از طرف دیگر آپارتمان های سالزبورگ حدود 4600 یورو (4847 دلار آمریکا) تا 5500 یورو (5،795 دلار آمریکا) برای هر متر مربع هزینه دارند.

افزایش قیمت خانه در وین و سایر شهر های اتریش

قیمت خانه ها در وین از 2004 به طور مداوم در حال افزایش است ، در طی رونق مسکن (2003-2013) ، قیمت مسکن در پایتخت با 99.6٪ افزایش (61.7٪ از نظر واقعی) ؛ از طرف دیگر ، تغییرات قیمت املاک در سایر مناطق اتریش بسیار کمتر افزایش یافته است و از سال 2003 تا 2013 فقط 37.1 درصد (به صورت واقعی 11.1 درصد) افزایش یافته است.

قیمت ها در وین در سال 2014 4.2٪ (در شرایط واقعی 2.6٪) افزایش یافت ، در حالی که قیمت در بقیه اتریش 3٪ (در شرایط واقعی 1.4٪) افزایش داشت ، در سال 2015 این روند معکوس شد ؛ قیمت خانه های وین تنها 2.2٪ (در شرایط واقعی 1.3٪) افزایش یافت ، در حالیکه قیمت ها در بقیه کشور اتریش 5.2٪ (در شرایط واقعی 4.2٪) افزایش یافت.

با مطالعه مقالات زیر اتریش را بهتر بشناسید.

اجاره ماهانه در اتریش چقدر است؟

اجاره ماهانه در اتریش چقدر است؟ در زیر اجاره ماهانه متوسط ، به استثنای هزینه های جاری ، برای انواع مختلف املاک در تمام استان های اتریش بیان می شود ، متوسط اجاره ملی 390 یورو در ماه است ، حداقل اجاره متوسط خانه در اتریش را می توان در کارنتیا یافت ، جایی که اجاره ماهانه حدود 310 یورو (350 دلار) است و بیشترین اجاره ماهانه 500 یورو (550 دلار) در فورارلبرگ است.

اجاره ماهانه مبله در اتریش به سختی انجام می شود ، بسیاری از آپارتمان های اجاره ای مبله نیستند و اگر به دنبال آپارتمان مبله هستید هزینه آن بسیار بیشتر خواهد بود ؛ هزینه متوسط یک آپارتمان مبله در یکی از شهر های بزرگ اتریش ، مانند وین ، اینسبروک و سالزبورگ ، حدود 1380 یورو (1،523 دلار آمریکا) در ماه است.

شهر اجاره خانه
بورگن لاند 350 یورو (390 دلار)
کارینتیا 313 یورو (350 دلار)
اتریش سفلی 350 یورو (390 دلار)
اتریش علیا 370 یورو (410 دلار)
سالزبورگ 450 یورو (500 دلار)
استیریا 350 یورو (390 دلار)
تیرول 460 یورو (510 دلار)
فورارلبرگ 500 یورو (550 دلار)
وین 390 یورو (430 دلار)

نحوه یافتن ملک در اتریش

برای بسیاری از مهاجران ، شاید دلگرم کننده باشد که بدانند روش های جستجو و یافتن خانه در اتریش با دیگر کشور های جهان بسیار متفاوت نیست ، آژانس های املاک آنلاین احتمالا اولین و آسانترین روش برای یافتن مسکن خواهند بود Rightmove ، Amazing Austria ، Engel and Voelkers ، Savills و Tranio برخی از آژانس های برجسته برای جستجو هستند.

آنها قادر خواهند بود در مناطق مختلف مسکن های مختلف با قیمت خوبی را به شما نشان دهند ، بنگاه های املاک محلی بهترین انتخاب شما برای شناخت بازار هستند و بیشتر کارمندان انگلیسی زبان دارند. بعضی اوقات ، فروشندگان تصمیم می گیرند بدون هزینه نمایندگی مستقیما به خریدار بفروشند ، بنابراین ، بهتر است بخش های طبقه بندی شده روزنامه های محلی در اتریش را بررسی کنید.

علاوه بر این ، در مورد جستجوی خانه در اتریش می توانید از دیگران کمک بگیرید ، . اگر از قبل افرادی را در این کشور می شناسید ، به آنها بگویید که به دنبال خانه هستید ، ممکن است شخصی در اطرافیان خود گزینه ای مناسب برای اجاره یا فروش داشته باشد.

نحوه یافتن ملک در اتریش

روند خرید املاک و مستغلات در اتریش

  • پیشنهاد دادن

وقتی پیشنهادی را ارائه می دهید ، این کار از طریق بنگاه املاک و مستغلات انجام می شود و شامل یک بیان هزینه در مورد هزینه های مربوط به خرید ملک خواهد بود ، یک محدوده معمول مذاکره بین 5 تا 10 درصد زیر قیمت درخواستی است.

  • پرداخت ودیعه

پس از امضای قرارداد فروش از طرفین ، ممکن است از خریدار خواسته شود که سپرده پرداخت کند ، این معمولا 10٪ قیمت خرید ملک است ودیعه را تا زمان نهایی شدن فروش در محضر نگهداری می کنند.

  • استخدام وکیل و دفتر اسناد رسمی

دفاتر اسناد رسمی بخش اصلی خرید ملک در اتریش است ، دفتر اسناد رسمی شما به عنوان واسطه بین شما و فروشنده و همچنین داشتن هرگونه ودیعه و تسهیل معامله بین دو طرف عمل خواهد کرد.

  • تنظیم نظر سنجی

بررسی های ساختاری ممکن است به عنوان بخشی از مذاکره شما با فروشنده انجام شود البته این امر در اتریش روش استانداردی نیستند ، شما می توانید یک معمار یا نقشه بردار را برای بررسی املاک استخدام کنید.

  • مبادله قرارداد ها

برای رسمی کردن خرید ملک در اتریش نیاز به قرارداد خرید است ؛ دفتر اسناد رسمی مسئول تنظیم قرار داد است که جزئیات زمان انتقال و زمان تعیین قیمت خرید باید در این پیشنهاد گنجانده شود.

  • تکمیل فروش

سرانجام ، برای بستن معامله ، باید ملک را در ثبت زمین وارد کنید ؛ این نیز زمانی است که پرداخت به طور معمول سررسید می شود، برای سرمایه گذاران خارجی ، پرداخت را می توان از طریق دفتر اسناد رسمی انجام داد.

همیشه سعی کرده ایم بهترین گزینه را با شرایط افراد به آن ها پیشنهاد دهیم، دلیل آن حرفه ای بودن تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار دغدغه مدیران این مجموعه برای شفاف بودن اطلاعات و ارائه مشاوره به دور از فرهنگ بازاریابی می باشد؛ تعداد کمی از ویزاهایی که کلاینت های موسسه رجبی توانسته اند اخذ کنند را برای شما در فیلم زیر به نمایش گذاشته ایم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

قرارداد های اجاره در اتریش

Mietrechtsgesetz (قرارداد های اجاره در اتریش) دارای محافظتی کاملا محکم برای مستأجر است ، اساسا ، اجاره ها تقریبا همیشه برای دوره های سه ساله است و آپارتمان ها به طور معمول مبله نیستند ، اگر مولفه ای دارید که ممکن است در تمام مدت قرارداد در ملک نمانید ، مطمئن شوید که یک بند را در نظر گرفته اید که به شما امکان می دهد قرارداد را زودتر فسخ کنید.

در اتریش اجاره اتاق اجاره بها قانونی است ، با این حال ، تعداد سرنشینان نباید بیش از آنچه در قرارداد ذکر شده باشد ، حتی اگر صاحبخانه شما این ایده را دوست ندارد ، شما به طور قانونی مجاز به این کار هستید ، در اصل ، قرارداد اجاره سه ساله برای حفاظت از مستاجر وجود دارد ، به عنوان مثال ، مالکان نمی توانند اجاره را در طول دوره افزایش دهند.

گاهی اوقات ، صاحبخانه از قبل خدمات آب و برق متصل می کند و در پرداخت های ماهانه شما لحاظ می شود ، صاحبخانه شما باید پیش از این اطلاعاتی در مورد این هزینه ها به شما ارائه دهد ، اطمینان حاصل کنید که قبل از امضای قرارداد مبلغ مشخص را پرداخت کنید.

صورتحساب خدمات در اتریش

صورتحساب خدمات در اتریش از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است و بیشتر از میزان مصرف واقعی بر اساس منطقه زندگی خانه محاسبه می شود ، در اتریش ، قبض های آب و برق (Betriebskosten) از 2.50-3.50 یورو در هر مترمربع املاک مسکونی در هر ماه برای مسکن میان رده است. این شامل مالیات زمین ، هزینه های حذف زباله و هزینه های آب و فاضلاب و همچنین کمک های ماهیانه به صندوق تعمیر و نگهداری خانه ، بیمه ساختمان و هزینه های شرکت مدیریت برای یک آپارتمان در یک ساختمان مسکونی مشترک است.

به عنوان مثال یک آپارتمان با متراژ 70 مترمربع در وین ماهانه 150 یورو با هزینه ثابت و 80 یورو دیگر برای گرمایش و برق هزینه می کند و هزینه های آپارتمان در یک ساختمان مسکونی لوکس با سونا ، آبگرم ، سالن بدن سازی و استخر خصوصی می تواند بیش از 300 یورو باشد.

برای ساختمان های مسکونی با چند نفر ساکن ، یک شرکت مدیریت هزینه های بیمه و نگهداری را ترتیب می دهد و از همکاری با ساکنان و مقامات در مورد کار ساخت و ساز در ساختمان ، بهبود منطقه اطراف و غیره اطمینان حاصل می کند آنها جلسات ساکنان را هر شش یا دوازده ماه برگزار می کنند در مورد نحوه استفاده از وجوه تصمیم گیری می کند ، اگر این افراد از کیفیت خدمات راضی نیستند ، می توانند به جای آن شرکت دیگری منصوب کنند.

صورتحساب خدمات در اتریش

نحوه محاسبه صورت الحساب خدمات در اتریش

گرمایش ، آب گرم و برق با توجه به کنتور با نرخ محلی پرداخت می شود ، در طول سال یک نرخ ثابت ماهانه پرداخت می شود که با توجه به سطح آپارتمان ارزیابی می شود.

به عنوان مثال ، هزینه هر ماه 45 یورو برای یک آپارتمان با مساحت 35 متر مربع با گرمایش گاز می باشد ، خواندن کنتور سالی یک بار انجام می شود اگر ساکنان از انرژی بیشتری نسبت به مبلغ ماهانه استفاده کنند ، باید مابه التفاوت را در پایان سال پرداخت کنند و در سال بعد شارژ بیشتری خواهند داشت ؛ اضافه پرداخت تا سال آینده انجام می شود و هزینه ماهانه کاهش می یابد ، هزینه های گرمایش در ساختمانهای آپارتمانی جدید معمولا در صورت لزوم تنظیم می شود ، در صورت خالی بودن آپارتمان ، هزینه های ماهیانه حدود 30 یورو است.

سوالات پر تکرار قیمت خانه برای زندگی در اتریش

قیمت یک ملک می تواند برای کسانی که می خواهند در منطقه 1- یا Innere Stadt زندگی کنند به طور متوسط از 5359 یورو تا 14.069 یورو برای هر متر مربع باشد.

متأسفانه هزینه های معاملاتی خرید املاک و مستغلات در اتریش زیاد است که بین 9.4 تا 13 درصد از ارزش ملک یا قیمت فروش را به خود اختصاص می دهند.

  • محله و همسایه
  • موقعیت مکانی
  • اندازه خانه و فضای قابل استفاده
  • سن و شرایط خانه
  • به روز رسانی و به روز بودن خانه
  • بازار محلی خرید خانه
  • بورگن لاند : 350 یورو (390 دلار)
  • کارینتیا : 313 یورو (350 دلار)
  • اتریش سفلی: 350 یورو (390 دلار)
  • اتریش علیا : 370 یورو (410 دلار)
  • سالزبورگ : 450 یورو (500 دلار)
  • استیریا : 350 یورو (390 دلار)

 Rightmove ، Amazing Austria ، Engel and Voelkers ، Savills و Tranio برخی از آژانس های برجسته برای جستجو هستند.

تلاش کردیم در این مقاله شما را با قیمت خانه برای زندگی در اتریش آشنا کنیم و جزئیات هر شهر و منطقه را بیان کنیم ، برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی از طریق دفاتر مرکز و غرب تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید ، همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله 10 شغل برتر و پر درآمد در اتریش را نیز بخوانید و با پردرآمدترین حرفه ها آشنا شوید.

قیمت خانه در اتریش گران تر است یا سایر کشورهای اروپا؟

2 دیدگاه در “قیمت خانه برای زندگی در اتریش

  1. قیمت خانه برای زندگی در اتریش مهرداد امیری گفت:

    با سلام. من مایل به خرید ملک در وین میباشد . البته میدانم که با خرید ملک اقامت نمیتوانم بگیرم و مقصود این است که هنگام سفر جایی برای اسکان داشته باشم و هم اینکه بنوعی سرمایه گذاری کرده باشم. سوال من این است که آیا برای من بعنوان یک خارجی امکان خرید ملک وجود دارد؟ و در صورت مثبت بودن پاسخ ، چه پروسه باید طی شود از قبیل انتقال پول به چه حسابی و چه مدارکی مورد نیاز است؟ و آیا موسسه شما کلیه این کارها را انجام میدهدإ؟ و اینکه برای خرید باید شخصا حضور داشته باشم یا شخصی بعنوان وکیل هم میتواند این کار را انجام دهد؟

    باتشکر

    1. قیمت خانه برای زندگی در اتریش Hamid گفت:

      با سلام

      بله خوشبختانه بر طبق معاهده ای بین ایران و اتریش شمااجازه خرید ملک در این کشور را دارید. درسته که شما با خرید ملک نمیتوانید اقامت دایم این کشور را دریافت کنید ولی انجام این کار ،اخذ ویزای توریستی را برای شما راحتتر میکند. ابتدا میبایست از طریق یک قرارداد اطلاعات اولیه نظیر قیمت ملک، نحوه پرداخت را دریافت نمایید. سپس با پرداخت 10درصد ارزش ملک ، استعلامات لازم جهت خرید نهایی صورت پذیرد و مالیات بر اساس ارزش ملک تعیین و پرداخت شود. در نهایت با عقد قراردادی خرید ملک شما در اداره ثبت اتریش ثبت خواهد شد و شما قانونا مالک آن ملک خواهید شد. دوست عزیز با توجه به عدم حضور شما در کشور اتریش میتوانید این پروسه را از طریق موسسه پیش ببرید، پیشنهاد میشود با کارشناسان ارشد موسسه مشاوره تخصصی داشته باشین

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه