قانون تولد فرزند در اتریش

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
قانون تولد فرزند در اتریش
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

اتریش هم مانند دیگر کشور های ثروتمند و توسعه یافته جهان و اروپا مرکز توجه علاقمندان مهاجرت است که هر یک در جست و جوی روشی ساده و مطمئن برای مهاجرت به اتریش هستند . یکی از روش های قانونی مهاجرت ، مهاجرت از طریق تولد فرزند است که به دلیل افزایش تقاضای والدین در سال های گذشته در اغلب کشور های جهان و به ویژه کشور های اروپایی قوانین سختگیرانه ای برای آن وضع شده است . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی قانون تولد فرزند در اتریش را مورد بحث و بررسی قرار داده و شرایط و مدارک لازم جهت اخذ تابعیت و شهروندی برای نوزاد تازه متولد شده در اتریش بیان خواهند کرد .

بررسی قانون تولد فرزند در اتریش

اتریش از کشور های اروپای مرکزی به پایتختی وین است که از شمال با آلمان و جمهوری چک ، از شرق با اسلواکی و مجارستان ، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم مرز است . زبان رسمی این کشور زبان آلمانی به گویش اتریشی و واحد پول آن یورو نام دارد . اتریش از نظر اقتصادی یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان است و در جایگاه چهاردهمین کشور ثروتمند جهان قرار دارد .

یکی از روش های مهاجرت و دریافت شهروندی تولد فرزند در کشور مورد نظر است . تا سال 1983 قانون تولد فرزند در اتریش متفاوت بود و اگر کودکی در خاک اتریش متولد می شد ، شهروند اتریش بود ، حتی اگر والدین او شهروند اتریش نبودند .

البته از سال 1983 این قانون تغییر کرد و اتریش مانند دیگر کشورهای اروپایی از این قانون پیروی نمی کند . اتریش تابع قانون خون است ، بدین معنی که مکان تولد بر تابعیت و اصل شهروندی کودک هیچ گونه تاثیری ندارد و کودک تنها پیرو تابعیت پدر و مادر خود می باشد .

اگر پدر و مادر کودک یا یکی از آن دو شهروند اتریش به شمار آیند ، کودک در بدو تولد خود به عنوان شهروند اتریش پذیرفته شده و می توانند مانند دیگر شهروندان این کشور از مزایای شهروندی اتریش بهره مند شود .

تولد کودک در اتریش

تولد نوزاد در اتریش به خودی خود سبب تضمین شهروندی کودک نمی شود . با این وجود ممکن است سبب کاهش الزامات اقامت برای تابعیت به عنوان یک شهروند اتریشی شود .

کودکان زیر شش ماه که برای اقامت در اتریش اقدام می کنند از نظر قانونی شهروند اتریش به شمار می آیند . اگر کودکی از والدین اتریشی در هر جای دنیا متولد شود ، بدون توجه به مکان تولد فرزند کودک اتریشی به شمار می آید .

تولد کودک در اتریش

اگر والدین کودک به صورت قانون با یکدیگر ازدواج نکرده باشند و مادر کودک شهروند اتریشی باشد فرزند بلافاصله بعد از تولد خود به عنوان شهروند اتریش شناخته می شود و می توانند به راحتی از مزایای شهروندی مانند تحصیل در اتریش ، زندگی و کار در این کشور بهره مند می شود .

در صورتی که والدین کودک به صورت رسمی ازدواج کرده باشند و پدر کودک شهروند اتریش باشد کودک در بدو تولد خود شهروند اتریشی به شمار می آید .

قوانین اخذ اقامت نوزاد متولد شده در اتریش

والدین نوزاد متولد شده در خاک اتریش باید بلافاصله بعد از تولد نوزاد جهت اخذ اقامت او اقدام نمایند . اولین درخواست برای مجوز اقامت برای نوزاد متولد شده در اتریش تابع زمان و نوع مجوز اقامت مادر در این کشور است .

باید توجه داشت که برای هریک از نوزادان تازه متولد شده باید یک فرم درخواست جداگانه تکمیل و ارائه شود . این فرم باید توسط والدین قانونی نوزاد تکمیل و ارائه شود . نوزادان تازه متولد شده و کودکان زیر شش سال نیاز نیست برای ارائه فرم درخواست به اداره مهاجرت مراجعه نمایند .

مدارک مجوز اقامت نوزاد متولد شده در اتریش

  • مجوز اقامت والدین
  • پاسپورت والدین
  • گواهی تولد
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی مالکیت و یا اجاره مسکن والدین در اتریش
  • گواهی بیمه سلامت در اتریش
  • گواهی تمکن مالی والدین ، میزان درآمد ، بیمه سلامت و غیره
  • گواهی تمکن مالی والدین برای تامین هزینه های زندگی ، اجاره مسکن و پرداخت وام
  • گواهی شهروندی پدر یا مادر

مزایای شهروندی اتریش

قانون تولد فرزند در اتریش را بررسی می کنیم . به عنوان یک شهروند اتریشی فرد می تواند در هر زمان و در هر کجای کشور و حتی در دیگر کشور ها اتحادیه اروپا زندگی و کار کند .

علاوه بر این ، فرد به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا ، همچنین حق دارد در سوئیس زندگی و کار کند ، سوئیس که یک محل بسیار جذاب برای محل اقامت است و دارای مزایای مالیاتی است .

در صورتی که فرد شهروند اتریش قصد اقامت در این کشور را داشته باشد ، در اتریش مالیات پرداخت نخواهد کرد . پاسپورت اتریش به عنوان یک پاسپورت کشور اتحادیه اروپا عمل می کند و اجازه اقامت ، کار قانونی و کسب و کار در هر کشور عضو اتحادیه اروپا ، از جمله انگلستان ، آلمان و فرانسه را صادر می کند .

علاوه بر این ، پاسپورت اتریش دارای شهرت عالی است و فرد دارنده این پاسپورت به راحتی می توانند بدون روادید به همه کشور های عضو اتحادیه اروپا و حتی آمریکا سفر کند .

در قانون تولد فرزند در اتریش تابعیت دوگانه موضوعی است که به رسمیت شناخته نشده است و دارای استثنائاتی است ، کودک شهروندان اتریشی که در یک کشور خارجی متولد شده است و طبق قوانین کشور محل تولد ، کودک شهروندی آن کشور را نیز کسب می کند ، کودک دو تابعیتی خواهد بود .

هزینه زندگی شهروندان در اتریش

هزینه زندگی شهروندان در اتریش

گرچه امکان تحصیل رایگان در اتریش فراهم است ، اما تریش یکی از گران ترین و ثروتمندترین کشور های جهان است ، اگر چه هزینه زندگی در این کشور بسیار بالاست ، استاندارد های عالی زندگی و کیفیت زندگی در این کشور به همان اندازه بالا است .

هر فرد برای پوشش هزینه های زندگی خود در این کشور حدود 600 یورو برای هر ماه نیاز دارد . این هزینه شامل هزینه خوراک ، پوشاک ، اجاره مسکن ، حمل و نقل ، تفریح و سرگرمی و غیره می باشد .

هزینه زندگی در این کشور حدود 143 درصد بیشتر از ایران است ، البته هزینه اجاره مسکن در این کشور نسبتا بالاست و حدود 92 درصد بیشتر از ایران می باشد .

لازم به ذکر است که هزینه زندگی در اتریش مانند دیگر نقاط جهان به شیوه و عادات خرج کردن فرد و شهر محل اقامت او بستگی دارد .

هدف از نگارش مقاله فوق ، بررسی قانون تولد فرزند در اتریش و معرفی یکی از روش های قانونی مهاجرت است که در طول سال های گذشته در بیشتر کشور های جهان منسوخ شده است . برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر تهران و شیراز موسسه مهر آفرین رجبی تماس حاصل نموده ، از مشاوره رایگان آن ها در تمامی مراحل و زمینه های مهاجرت از جمله مهاجرت کاری به اتریش بهره مند شوید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه