تحصیل دکترا در بلاروس

تحصیل دکترا در بلاروس یک انتخاب مقرون بصرفه و یک مشارکت علمی به همراه یک راه مناسب برای مهاجرت به این کشور است ، دانشجویان بین المللی می توانند در مقطع دکترا در دانشگاه های دولتی این کشور با کمک استاد راهنما خود پایان نامه شان را به راحتی تدوین و منتشر کنند.

بلاروس می کوشد تا بهترین محیط را برای دانشجویان خارجی محصل در دوره دکترا با پشتیبانی کامل دانش و کادر آموزشی فراهم نماید و این هدف را دنبال می کند تا افراد باسواد به تمامی بخش های جامعه وارد شوند ، از این رو تمامی امکانات لازم جهت اشتغال پس از تحصیل را نیز برای آنها فراهم می سازد.

در این عنوان کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به طور دقیق به هرآنچه که در رابطه با تحصیل دکترا در بلاروس نیاز دارید پرداخته اند و چنانچه به دنبال دریافت جزئیات کار پس از اتمام دوره تحصیل خود در این کشور هستید ، عنوان کار در بلاروس ما را از دست ندهید.

برای تحصیل دکترا در بلاروس ، متقاضیان هر چه سن پایین تر و تحقیقات علمی بیشتری داشته باشند و فاقد گپ تحصیلی باشند ، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور دارند ، اما نباید فراموش کرد که در بررسی تحصیل دکترا در بلاروس ، شرایط سنی خاصی وجود ندارد و متقاضیان می توانند در هر سنی برای تحصیل دکترا در دانشگاه های این کشور درخواست دهند.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در بلاروس
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شرایط بورسیه دکترا در بلاروس را از کارشناسان رجبی جویا شوید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط تحصیل مقطع دکترا در بلاروس

افرادی که برای تحصیل دکترا در دانشگاه های بلاروس درخواست می دهند باید دارای رزومه یا CV قوی ، تحقیقات و مقالات پژوهشی با کیفیت بالا باشند ، دانشجویان برای ورود به دوره های تحصیل دکترا در بلاروس باید زبا تحصیل خود را انتخاب کنند ، تعدادی از دوره های این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می شوند که باید مدرکی مبنی بر علم به زبان انگلیسی همراه با آن ارائه شود.

در بلاروس متوسط دستورالعمل برنامه های دکترا روسی است ، بنابراین برای سال اول دانشجویان خارجی در دانشکده مقدماتی زبان روسی تحصیل می کنند و پس از اتمام دوره مقدماتی ، کار تحقیقاتی خود را در برنامه دکترا مورد نظر آغاز می کنند.

طبق شرایط تحصیل دکترا در بلاروس ، کلیه متقاضیان خارجی باید مدارک لازم را همراه با کپی پاسپورت بین المللی اسکن و بصورت ایمیل برای دفتر پذیرش ارسال کنند ، پس از تکمیل ارزیابی مدارک ، یک ایمیل برای همه متقاضیان واجد شرایط ارسال می شود و آن ها می توانند هزینه بررسی را پرداخت کنند و رسید را برای ثبت به دفتر پذیرش ارسال و برای ثبت نام دکترا اقدام کنند.

مدرک  مورد نیاز دانشگاه جهت تحصیل دکترا در بلاروس

شهروندان خارجی مایل به تحصیل دکترا در بلاروس ، باید سطح تحصیلات لازم را مطابق با آموزش عمومی متوسطه یا متوسطه ویژه در جمهوری بلاروس یا تحصیلات معادل کارشناسی ارشدعلوم یا هنر را داشته باشند ، تحصیلات تکمیلی به صورت تمام وقت یا پاره وقت انجام می شود و برای این امر دانشجویان باید ریزنمرات دیپلم و مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به زبان روسی ترجمه کنند و برای دانشگاه برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا بفرستند.

دانشجوی کارشناسی ارشد برای ورود به تحصیل دکترا در بلاروس ، در طول تحصیل در یک دانشگاه معتبر در کشور خود ، باید تمام امتحانات صلاحیتی را شرکت کند ، تمام تحقیقات علمی را مطابق با موضوع پایان نامه و برنامه کاری فردی انجام دهد و حداقل سه مقاله علمی در نشریات علمی منتشر کند.

علاوه بر این ، دانشجو باید یک سخنرانی علمی در کنفرانس های علمی ، سمپوزیوم ها و یا انجمن ها ارائه و در نهایت پایان نامه خود را ارائه دهد ، توصیه نامه نیز یک امتیاز است که می تواند از طریق اساتید برای دانشجویان صادر شود ، برخی از دانشگاه ها نیز شاید نیازی به توصیه نامه نداشته باشند.

مدرک  مورد نیاز دانشگاه جهت تحصیل دکترا در بلاروس

روش های تحصیل دکترا در بلاروس

روش های تحصیل دکترا در بلاروس می تواند بصورت تمام وقت و یا پاره وقت باشد که در نوع پاره وقت معمولاً زمان دوره تحصیلی دو برابر تمام وقت می باشد و از طرفی متقاضیان برای تحصیل دکترا در بلاروس باید در آزمون های دانشگاه موفق عمل کنند ، اتباع خارجی نیز می توانند بدون آزمون ورودی با پرداخت شهریه در مقاطع تحصیلات تکمیلی ثبت نام کنند ، برای این دسته از متقاضیان دوره های تمام وقت (حداکثر 3 سال) ، دوره های پاره وقت (حداکثر 4 سال ) یا دوره های خودآموز ( حداکثر 5 سال ) ارائه می شود.

دانشکده های مربوطه با رشته متقاضی با داوطلب مصاحبه نموده تا علاقه و تخصص او را در حوزه انتخابی و سطح زبان شان را ارزیابی کنند و دقت داشته باشید که فقط متقاضیانی که امتحانات ورودی را در بلاروس گذرانده اند ، واجد شرایط دوره های تمام وقت و پاره وقت خواهند بود ، اما کسانی که در این آزمون ها شرکت نکرده اند ، می توانند در دوره های آماده سازی به مدت حداکثر دو سال شرکت کنند.

شروع ترم تحصیلی دکترا در بلاروس

 Belarus Doctoral Semester

شروع ترم تحصیلی دکترا در بلاروس

تحصیل دکترا در بلاروس از ماه نوامبر هر سال شروع و تا ماه اکتبر سال بعد ادامه دارد ، دانشجویان برای پر کردن فرم درخواست و ارسال مدارک باید تقریبا 6 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی اقدام و مدارک خود را ارسال کنند.

گاهی دانشجویان در زمان ارسال مدارک هم چنان در حال تحصیل هستند و هنوز فارغ التحصیل نشده اند که در اینصورت دانشگاه این امکان را می دهد که در زمان شروع تحصیل مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنید ، البته باید توجه داشت که قبل از شروع تحصیل دکترا در بلاروس باید از دانشگاه فعلی فارغ التحصیل شده باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پذیرش رایگان دوره دکترا در بلاروس را از کارشناسان رجبی بخواهید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل دکترا در بلاروس

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا در بلاروس معمولا شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال همراه دانشجو می شود و برای اخذ این ویزا ، بهتر است که اعضای خانواده قبل از ورود به بلاورس با فرد متقاضی تحصیل دکترا در بلاروس درخواست ویزای همراه دهند.

همچنین دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه های بلاروس ، می تواند با ارسال دعوت نامه از طریق دانشگاه برای اخذ ویزای همراه بستگان خود اقدام کند که البته دریافت این ویزا می تواند اندکی سخت باشد ، افسر کنسولی بر اساس مدارک ارائه شده و نتایج مصاحبه ظرف 5 روز کاری از تاریخ درخواست (به صورت فوری – ظرف 2 روز کاری) تصمیم نهایی را اعلام می کند و ممکن است تعداد ورودی های اعطا شده و اعتبار ویزا را کاهش دهد و  موظف به ذکر هیچ دلیلی برای رد ویزا نمی باشد.

در صورتی که دارنده ویزای همراه بلاروس به دنبال کار در این کشور باشد ، باید مجوز مخصوص را اخذ کند تا برای کار مورد نظر مجاز شده و سپس ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد که در اینصورت ویزای همراه لغو می شود و نیاز به اقدام مجدد دارد.

مراحل تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان یک برنامه 6 ساله است که با اعطای مدرک پزشکی عمومی به پایان می رسد ، موضوعات تحصیلی دو سال اول در دانشگاه های پزشکی مجارستان شامل ؛ بیو فیزیک، شیمی پزشکی، آناتومی و روان شناسی پزشکی؛ موضوعات تحصیلی سال سوم پزشکی در مجارستان شامل دوره های پزشکی داخلی و ویژگی های آن ، پاتولوژی ، ایمونولوژی و تکنیک های اصلی جراحی است.

تحصیلات سال های چهارم و پنجم پزشکی در مجارستان حول محور شیوه های کلینیکی و آموزش در زمینه داروها می باشد و آخرین سال تحصیلی (سال ششم) به انواع امتحانات نهایی در زمینه هایی از پزشکی داخلی ، اطفال ، روانپزشکی ، عصب شناسی ، غده شناسی و جراحی ختم می شود.

در این ویدئو شما نتیجه تلاش و همت مشاورین و کارشناسان دلسوز هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را مشاهده می کنید که افراد بسیاری را به آرزویشان ، یعنی تحصیل در خارج از کشور رسانده است ؛ تیم باتجربه ما قادر است تا در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن ویزا تحصیلی کشورهای مختلف را برای شما به ارمغان آورد.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا در بلاروس

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا در بلاروس با توجه به نوع حرفه ای که انتخاب می کنید ، متفاوت خواهد بود ، عموما افرادی که در قالب دانشجوی دکترا پذیرفته می شوند ، می توانند به عنوان دستیار پژوهشی (RA) و یا دستیار تدریس (TA) زیر نظر استاد راهنما کار کنند.

میزان حقوق دستیار پژوهشی بر اساس تجربه ، مهارت ، جنسیت یا موقعیت دانشگاه بسیار متفاوت است ، در نمودار زیر حقوق دو دسته نیروی کار مقطع دکترا مشخص شده است:

شخصی که به عنوان دستیار پژوهشی در بلاروس کار می کند ؛ بطور میانگین حدود 2000 روبل در ماه درآمد دارد ، دستمزد یک RA از 1000 روبل که حداقل درآمد است تا 3110 روبل که بالاترین میزان درآمد است ، متغیر می باشد.
25٪ از دستیاران پژوهشی کمتر از 1350 روبل درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 1350 روبل درآمد دارند ، درآمد دستیار تدریس یا دستیار تحصیلی شاغل در بلاروس معمولاً حدود 25,440 روبل در سال می باشد و این می تواند از کمترین میانگین حقوق حدود 12,000 روبل تا بالاترین میانگین حقوق 41,900 روبل متغیر باشد.

افرادی که برای تحصیل دکترا در بلاروس دارای جایگاه TA یا RA هستند ، می توانند انتظار داشته باشند که تقریباً 22٪ بیشتر از کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد برای همان شغل هستند ، درآمد کسب کنند.

کار و اقامت بعد از دکترا در بلاروس

پس از اتمام موفقیت آمیز دوره تحصیل دکترا در بلاروس ، بر اساس نتایج ارزیابی نهایی به دانشجویان صلاحیت پژوهشگری توسط کمیسیون صدور گواهینامه اعطا می شود و مجاز به اخذ دیپلم پژوهشگر می گردند ، بنابراین اگر تصمیم به تحصیل در این کشور دارید ، مهاجرت از طریق تحصیل دکترا می تواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه به شمار برود ، برای اطلاع از سایر شرایط و جوانب تحصیل در بلاروس می توانید مقاله لینک شده از مشاوران رجبی در همین سایت را مطالعه کنید.

فارغ التحصیلان این رشته نمی توانند به کار و اقامت بعد از دکترا در بلاروس برسند ، زیرا باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند که برای این امر باید بعد از فارغ التحصیلی به دنبال یک کار فرما باشند ، در صورت پذیرفته شدن توسط کارفرمای بلاروسی خود می توانند برای ویزای کاری درخواست دهند و در این کشور به عنوان یک پژوهشگر یا یک فرد با سواد دکترا مشغول به کار شوند و تنها در اینصورت می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

اگر 5 سال در بلاروس به صورت پیوسته اقامت داشته باشید ، قادر خواهید بود تا برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نموده و مجوز کار دائمی نیز دریافت نمایید.

کار و اقامت بعد از دکترا در بلاروس

مزایای اخذ مدرک دکترا از بلاروس

یکی از مزایای اخذ مدرک دکترا از بلاروس این است که دانشجو در صورت فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های معتبر این کشور می تواند مدرکی معتبر و شناخته شده بین المللی را اخذ کند و همچنین:

  • فرد می تواند پس از دریافت مدرک خود و یافتن کار در این کشور اقامت بلاروس را دریافت کند.
  • فرد فارغ التحصیل شده از این مقطع می تواند علاوه بر بلاروس ، در آلمان هم (به دلیل رابطه دوستانه این کشور با آلمان) کار کند.
  • برای کار در سایر کشورهای اروپایی هم به دلیل مناسب بودن بستر تحقیقاتی دانشگاه های بلاروس ، احتمال استقبال از فارغ التحصیلان زیاد است.

در پایان باید به این نکته مهم هم اشاره کنیم که هزینه تحصیل دکترا در بلاروس برای دانشجویان بین المللی در صورت گرفتن فاند تحصیلی رایگان می شود و حتی بابت تحصیل شما در بلاروس حقوق هم در نظر گرفته خواهد شد.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در بلاروس

خیر ، برای پذیرش در این مقطع از سوی دانشگاه های بلاروس هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است ، اما یقینا افرادی که سن پایین تری داشته باشند و از گپ کمتری میان مقاطع تحصیلی خود بهره ببرند از شانس بالاتری برای رسدن به این هدف برخوردار می باشند.

در جواب این سوال نیز باید بگوییم که خوشبختانه خیر ، شهروندان غیر بلاروسی می توانند با پرداخت شهریه در دانشگاه های بلاروس در مقطع دکترا به تحصیل مشغول شوند.

دوره دکترا در بلاروس با توجه به نحوه تحصیل دانشجو که در دوره های تمام وقت ، پاره وقت و یا خودآموز در حال تحصیل باشد ، متفاوت خواهد بود و از 3 سال تا 6 می تواند به طول بیانجامد.

بله ، دولت بلاروس اجازه صدور ویزای همراهان را برای دانشجویان دکترا صادر کرده است و متقاضی می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به این کشور ببرد ، اما دقت داشته باشید که این کشور برای صدور این ویزا بسیار سخت گیرانه عمل می کند ، پس نباید هیچ ایراد یا نقصی حتی کوچک هم در مدارک و درخواست شما وجود داشته باشد.

بله دانشجویان می توانند به عنوان دستیار استاد خود در دانشگاه و بر روی پروژه ها به کار مشغول شوند و درآمدی کسب نمایند که می تواند کمک خرجی برای دوران اقامت آنان در این کشور باشد.

تلاش کردیم در این مقاله به صورت خلاصه اما دقیق شما را تحصیل دکترا در بلاروس آشنا نماییم ، برای ارتباط نزدیک تر با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری ، با شماره های ما در تماس باشید و با مشاوران دفاتر تهران و شیراز صحبت کنید ، چنانچه  شما قصد کارآفرینی و سرمایه گذاری را هم در این کشور را دارید ، ما در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلاروس تمامی مراحل ، شرایط و قوانین این امر را برای شما جمع آوری کرده ایم.

مطالعه عناوین زیر نیز می تواند راهگشای شما عزیزان جهت تحصیل دکترا در اروپا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه