نرخ مالیات در برزیل

نرخ مالیات در برزیل پیچیده است و بیش از شصت نوع مالیات در این کشور دارد ، از نظر تاریخی ، نرخ های مالیات در برزیل پایین بود و فرار مالیاتی و اجتناب از مالیات گسترده بود.

نظام قانون اساسی برزیل اختیارات مالیاتی متفاوت و مستقلی را به دولت های فدرال ، ایالتی و شهری و همچنین به ناحیه فدرال برای اعمال ، تنظیم و جمع آوری مالیات نسبت می دهد ؛ برزیل مالیات بر درآمد شرکتی و شخصی را بر ساکنان خود از جمله شرکت‌ های تابعه برزیلی نهاده ای خارجی ، در رابطه با درآمد و سود سرمایه‌ ای که در هر نقطه از جهان به دست می‌آورد، وضع می‌کند.

مالیات بر درآمد فدرال تحت مقررات مالیات بر درآمد برزیل (BITR) و سایر قوانین و مقررات فدرال اعمال می شود ، افراد غیر مقیمی که در برزیل تجارت می کنند ، در برزیل شاغل هستند یا انواع خاصی از دارایی ها را در برزیل می فروشند نیز مشمول مالیات بر درآمد برزیل می شوند.

مالیات بر درآمد برزیل فقط در سطح فدرال اخذ می شود و برزیل مالیات بر درآمد ایالتی یا شهرداری ندارد ، BITR همچنین مالیات تکلیفی بر حواله های خارج از کشور مانند پرداخت بهره ، اجاره ، حق امتیاز و هزینه خدمات با نرخ های متفاوت از 6٪ تا 25٪ اعمال می کند ، برای کسب اطلاع از جزئیات سیستم مالیلتی این کشور مقاله حاضر را مطالعه کرده و با دفاتر شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، همچنین می توانید مقاله 20 اقتصاد برتر جهان را نیز مطالعه کنید.

فهرست مطالب
نرخ مالیات در برزیل

سال مالیاتی در برزیل

سال مالیاتی برزیل از ژانویه تا دسامبر است ، اظهارنامه مالیاتی در ماه مارس و آوریل تکمیل می شود ؛ برای مثال، سالی که از اول ژانویه 2019 شروع می‌شود و به 31 دسامبر 2019 ختم می‌شود ، سال مالیاتی 2019 نامیده می‌شود ، اظهارنامه مالیاتی آن سال باید بین مارس و آوریل 2020، تحت Exercício 2020 ارائه شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات اقتصادی از دپارتمان های تخصصی مهاجرتی رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

چه زمانی می توانیم مقیم مالیاتی برزیل شویم؟

چه زمانی می توانیم مقیم مالیاتی برزیل شویم؟ به طور کلی ، یک فرد خارجی زمانی مقیم مالیاتی برزیل محسوب می شود که شرایط زیر را بر آورده کند :

  • به طور دائم در برزیل مستقر است.
  • با ویزای دائم وارد برزیل می شود.
  • با ویزای موقت وارد برزیل می شود و حداقل 184 روز در مدت 12 ماه در این کشور می ماند.

این قوانین برای اهداف توضیحی ساده شده اند و اگر از موقعیت فردی خود مطمئن نیستید ، باید از یک کارشناس مالیاتی برزیلی مشاوره بگیرید ، لطفا توجه داشته باشید که قوانین متفاوتی برای اتباع برزیلی که در حال ترک یا بازگشت به برزیل هستند اعمال خواهد شد.

مالیات بر درآمد برزیل

در ابتدایی ترین سطح ، ساکنان مالیاتی برزیل موظف به پرداخت مالیات بر درآمد جهانی خود پس از در نظر گرفتن کمک هزینه های شخصی و معاهده های مالیات مضاعف هستند.

مالیات بر درآمد برزیل بسته به منبع درآمد به روش های مختلفی قابل پرداخت است ، حقوق ها بدون مالیات بر درآمد پرداخت می شود و فرد ملزم به پرداخت مالیات بر سایر انواع درآمد است.

یک بار در سال کل درآمد و دارایی فرد از طریق اظهارنامه مالیات بر درآمد به مقامات گزارش می شود ، نرخ مالیات در برزیل از صفر تا 27.5 درصد متغیر است درآمد ماهانه بالاتر از 4664.68 دلار حداکثر نرخ مالیات را جذب می کند.

درآمد به رئال برزیل نرخ مالیات
0 تا 1903.98 معاف
1903.99 تا 2826.65 7.5 درصد
2.826.66 تا 3.751.05 15 درصد
3.751.06 تا 466468 22.5 درصد
4.664.68 به بالا 27.5 درصد

مالیات بر ارث در برزیل

مالیات بر ارث در برزیل در حین اعسار یا هدایایی که در زندگی انجام می شود اعمال می شود و نرخ ها توسط قانون املاک تعیین می شود.

معمولاً به عنوان ITCMD یا ITCD نامیده می شود ، نرخ ها می تواند از صفر ( ارزش کمتر )، 2٪ در آمازوناس تا 8٪ در سرگیپ و گویاس متغیر باشد ، انتظار می رود که نرخ ها در سال های آینده افزایش یابد زیرا املاک به دنبال راه های بیشتری برای جمع آوری سرمایه هستند ، از این رو ، یک مشاور مالیاتی می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

نرخ مالیات و شرایط پرداخت آن در کشورهای مختلف را در مقالات زیر بررسی کرده ایم ، مطالعه این مقالات را از دست ندهید.

IPVA

مالیات دولتی بر مالکیت وسایل نقلیه (IPVA)

مالیات دولتی بر مالکیت وسایل نقلیه (IPVA)​ یک مالیات دولتی است که بر مالکیت وسایل نقلیه تحمیل می‌شود و برای انتقال مالیات املاک و مستغلات و سایر دارایی ‌هایی که مستلزم پرداخت وجه یا جبران خسارت نیستند ، اعمال می‌شود ، فرمول محاسبه این مالیات در هر ایالت متفاوت است ؛ در ایالت سائوپائولو، IPVA با 1.5 تا 4 درصد ارزش خودرو ارزیابی شده توسط ایالت مطابقت دارد.

مالیات دولتی بر مالکیت وسایل نقلیه (IPVA)​
مالیات بر شرکت نرخ مالیات
مالیات بر درآمد شرکت 15٪ - با استفاده از روش "سود واقعی" (APM) یا روش "سود فرضی" (PPM)
مازاد بر شرکت هایی که سود مشمول مالیات آنها بیش از 240000 رئال برزیل 10 درصد
مالیات بر مشارکت اجتماعی (CSLL - غیر قابل کسر) 9٪ (20٪ برای موسسات مالی، شرکت های بیمه خصوصی و شرکت های سرمایه گذاری)
نرخ موثر مالیاتی 34 درصد

نرخ مالیات بر شرکت در برزیل

مالیات بر درآمد پایه برای سود عملیاتی به دست آمده توسط یک شرکت در برزیل اعمال می شود ، سود عملیاتی به عنوان درآم دهای عملیاتی نا خالص ، منهای بهای تمام شده کالا های فروخته شده یا خدمات ارائه شده هزینه های تجاری ، اداری و عملیاتی ؛ و سایر هزینه ها ، ذخایر و زیان های مجاز توسط قانون تعریف می شود.

نرخ مالیات بر شرکت در برزیل (IRPJ) از سود مشمول مالیات یک واحد تجاری با نرخ 15 درصد اخذ می شود ، با این حال، با این حال، با در نظر گرفتن مازاد مالیات و سهم اجتماعی در سود خالص ، نرخ اسمی ترکیبی 34٪ است.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده در برزیل

نرخ مالیات بر ارزش افزوده در برزیل مالیات اصلی ایالتی است و بر معاملاتی که مستلزم انتقال قانونی کالا و خدمات حمل و نقل بین ایالتی و بین شهری و همچنین خدمات مخابراتی است اعمال می شود ، ICMS نیز از واردات اخذ می شود ICMS یک مالیات بر ارزش افزوده است که به مؤدی این امکان را می دهد که اعتبار مالیاتی را از ICMS که برای خرید مواد خام ، محصولات واسطه ای ، مواد بسته بندی و کالاهای قابل فروش مجدد پرداخت می شود ، شناسایی کند.

نرخ های ICMS بسته به وضعیت و ماهیت کالا یا خدمات متفاوت است ، در ایالت سائوپائولو، نرخ کلی ICMS 18 درصد است ، اساس ICMS نه تنها شامل قیمت فروش ، بلکه خود ICMS نیز می شود ، معاملات بین ایالتی با نرخ های متفاوت از 7٪ تا 12٪، بسته به ایالت ، مشمول ICMS می شوند ، نرخ قابل اعمال ICMS در معاملات بین ایالتی با کالاهای وارداتی که بیش از 40 درصد محتوای خارجی دارند، 4 درصد است.

مبادلات صادراتی از ICMS معاف بوده و مالیات دهندگان مجاز به حفظ اعتبارات حاصل از دستیابی به مواد اولیه مورد استفاده در ساخت محصولات صادراتی هستند ، این اعتبارات را می توان با مجوز مقامات مالیاتی به اشخاص ثالث منتقل کرد که ممکن است زمان قابل توجهی برای اعطای آن طول بکشد.

مالیات شهرداری بر مالکیت زمین شهری (IPTU)​

IPTU

مالیات شهرداری بر مالکیت زمین شهری (IPTU)

مالیات شهرداری بر مالکیت زمین شهری (IPTU)​ یک مالیات شهری است که بر مالکیت ، کنترل یا تملک زمین یا ساختمان های شهری اعمال می شود ، فرمول محاسبه این مالیات در هر شهرداری متفاوت است ، در شهر سائوپائولو ،  IPTU از 1.0٪ تا 1.8٪ ارزش بازار املاک ارزیابی شده توسط شهرداری متغیر است.

مالیات شهرداری بر نقل و انتقال املاک (ITBI)

مالیات شهرداری بر نقل و انتقال املاک (ITBI) مالیاتی است که بر فروش ، خرید یا واگذاری املاک یا حقوق مربوط به آن وضع می شود ، مشروط بر اینکه چنین معامله ای هدیه نباشد ، نرخ ممکن است با توجه به شهر متفاوت باشد ، در شهر سائوپائولو این نرخ 3 درصد است.

سوالات پر تکرار نرخ مالیات در برزیل

مالیات بر درآمد شرکت ها در برزیل 15 درصد است.

مالیات در برزیل از صفر تا 27.5 درصد متغیر است درآمد ماهانه بالاتر از 4664.68 دلار حداکثر نرخ مالیات را جذب می کند.

نرخ ها می تواند از صفر ( ارزش کمتر )، 2٪ در آمازوناس تا 8٪ در سرگیپ و گویاس متغیر باشد.

فرمول محاسبه این مالیات در هر شهرداری متفاوت است ، در شهر سائوپائولو ،  IPTU از 1.0٪ تا 1.8٪ ارزش بازار املاک ارزیابی شده توسط شهرداری متغیر است.

 در این مقاله نرخ مالیات در برزیل مورد بررسی قرار گرفت و نکات ضروری پیرامون مالیات در این کشور بیان شد ، برای آشنایی با نحوه پرداخت مالیات و جزئیات بیشتر با موسسه مهاجرتی رجبی در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به برزیل را بخوانید و با تمامی روش های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

اگر سرمایه دار هستید و قصدتان سرمایه گذاری خارجی است ، مطالعه مقالات زیر اطلاعات بسیار مفیدی را به شما خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه