ورزش در برزیل

ورزش در برزیل بسیار پویا و محبوب است و به عنوان کلیدی برای داشتن زندگی و بدنی سالم در نظر گرفته می شود. ورزش در این کشور با فرهنگ در هم آمیخته و برزیلی ها از کودکی به ورزش اهمیت بسیار زیادی می دهند. چنانچه قصد زندگی در این کشور را دارید، آشنایی با بهترین ورزش های محبوب نیز به اقامت و زندگی راحت شما کمک می کند.

برزیل فرصت های ورزشی مختلفی را ارائه داده و از همین رو هر فرد می تواند بدون محدودیت به انجام ورزش مورد علاقه خود بپردازد. هر چند محبوب ترین و پر طرفدار ترین ورزش برزیلی فوتبال است، اما این مردم این کشور ورزش های دیگری مانند شنا، قایق رانی، دو و میدانی و … را انجام می دهند. برای آشنایی با بهترین ورزش ها حتما در ادامه این مقاله با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (مؤسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

برزیل برخی از بهترین بازیکنان جهان را پرورش داده و به دنیای ورزش وارد کرده است. از همین رو افراد زیادی این کشور را جهت پیگیری رویاهای در ورزش انتخاب کرده و در آن به تمرین و اشتغال می پردازند.

بسیاری از مربی ها و نامداران ورزشی دنیا در این کشور مشغول به کار در زمینه تخصصی خود هستند که نشان می دهد مسیر خوبی برای افرادی است که خواهان توسعه و پیشرفت هنرهای ورزشی خود هستند. 

شما نیز می توانید با اشتغال در این کشور از درآمدهای بسیار خوب بهرمند شوید و در کشوری توسعه یافته و زیر نظر بهترین مربیان روند رشد خود را سپری کنید. توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط کاری این کشور، مطالعه مقاله معرفی شهرهای کشور برزیل را از دست ندهید.

فهرست مطالب
ورزش در برزیل

فوتبال محبوب ترین ورزش برزیل

فوتبال محبوب ترین ورزش برزیل است و تاریخچه ای بسیار طولانی در این کشور دارد. جالب است بدانید طبق ضرب المثلی در این کشور، هر کودک برزیلی آرزو دارد که فوتبالیستی حرفه ای شود. از همین رو جای تعجب نیست که امروزه بیش از 13.2 میلیون بازیکن فوتبال در این کشور وجود دارد و برخی از محبوب ترین بازیکنان فوتبال جهان، ملیتی برزیلی دارند.

هر چند ورزش در برزیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما فوتبال اولین جایگاه را دارد و تیم ملی این کشور تنها تیم ملی ای است که توانسته پنج عنوان قهرمانی جام جهانی (در سال های 1958، 1962، 1970، 1994 و 2002) را به دست آورد.

این ورزش تا حدی در برزیل محبوب است که مسابقات فوتبال اکثرا پربازدیدترین ساعات کانال های تلویزیونی در این کشور هستند و حین برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال و برگزاری بازی تیم ملی این کشور، برزیلی ها اجازه دارند که کار خود را به صورت پاره وقت انجام دهند یا اصلا در آن ساعت کار نکنند. 

از طرفی دیگر تیم ملی برزیل تنها تیمی است که در تمامی مسابقات جهانی که تا اکنون برگزار شده شرکت کرده است. این کشور با داشتن برنامه ریزی و سرمایه گذاری موفق شده در طول تاریخ برخی از ستاره های فوتبال جهان مانند پله، گارینچا، کافو، روماریو، روبرتو کارلوس، ریوالدو، رونالدو، رونالدینیو، کاکا و نیمار را تربیت کند. برخی از بازیکنان فوتبال برزیلی در سطح جهانی بسیار موفق هستند و توانسه اند قردادهای چند میلیون را امضا کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ورزش گزینه ای است که بسیار از قهرمانان کشور می توانند به واسطه آن اقامت یک کشور را دریافت کنند، شما چطور؟

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورزش دوست داشتنی بسکتبال

ورزش دوست داشتنی بسکتبال یکی دیگر از محبوب ترین و پرطرفدارترین ورزش های برزیل است و منبع اصلی درآمد برخی از مردم می باشد. لیگ برتر بسکتبال کشور برزیل، NBA نام دارد و هر ساله مسابقات برزیل از جمله لیگ ملی و NBA به طور گسترده توسط شبکه های تلویزیونی این کشور پوشش داده می شود.

بسکتبال ورزشی است که توسط دو تیم پنج نفره بازی شده و هر چند این ورزش دارای پیشینه آمریکایی است اما در سال های اخیر توانسه محبوبیت فزاینده ای را بین برزیلی ها به دست آورد و جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین گزینه های لیست ورزش در برزیل تثبیت کند.

این کشور خانه برخی از مشهورترین بازیکنان بسکتبال جهان است و این افراد توانسته اند در عرصه جهانی ورزش در برزیل و در زمینه بسکتبال از خود عملکرد بسیار خوبی را نشان دهند. از مهم ترین بسکتبالیت های برزیلی می توان به لئاندرو باربوسا، برونو کابوکلو، کریستیانو فلیسیو، مارسلو هوئرتاس، ننه، رائول نتو، لوکاس نوگوئرا، تیاگو اسپلیتر، اندرسون وارژائو، ایزی کاسترو مارکز و اریکا د سوزا اشاره کرد.

ورزش دوست داشتنی بسکتبال

بخش عظیمی از محبوب این ورزش به دلیل سابقه درخشان برزیلی ها در بسکتبال است. تیم ملی این کشور دو بار و در سال های 1959 و 1964 توانسته به قهرمانی مسابقات جهانی بسکتبال دست پیدا کند. از طرفی در سال های سال ‌های 1954 و 1970 نیز توانسته به عنوان نایب قهرمان و در سال های 1967 و 1978 مقام سوم جهان را به دست آورده است.

ورزش پرهیجان شنا در برزیل

با توجه به این که این کشور دسترسی بسیار خوبی به ساحل داشته و خط ساحلی این کشور بیش از 7000 کیلومتر امتداد دارد، ورزش پرهیجان شنا سومین جایگاه از لیست محبوب ترین ورزش در برزیل را به دست آورده است. برزیلی ها یادگیری ورزش شنا را از کودکی آغاز کرده و بیشتر آن ها شناگرانی ماهر هستند؛ تا جایی که برای برخی از برزیلی ها عجیب است که افرادی در دنیا وجود دارند که شنا بلند نیستند.

هر چند تماشای مسابقات شنا در کشور برزیل به اندازه مسابقات فوتبال مرسوم نیست، اما افراد در این کشور معمولا بازی های المپیک یا مسابقات آمریکا را تماشا می کنند. امروزه  برزیل برخی از بهترین و با استعداد ترین شناگران جهان را تربیت کرده است. یکی از این افراد زیار سیلو است که توانسته قهرمانی المپیک و قهرمانی جهان را به دست آورد و در کنار آن رکورد دار جهان نیز شود.

از دیگر شناگران ماهر برزیلی می توان به فرناندو دی آبرو، براندون آلمیدا، کایو د آلمیدا، ناتالیا آلمیدا، آنتونیو آمارال فیلو، اورلاندو آمندولا، پاتریشیا آموریم، خوزه آرانا اشاره کرد. در نهایت باید گفت تیم ملی برزیل نیز در سال 1995 میزبان مسابقات جهانی شنای فیفا و در سال 2012 میزبان مسابقات جهانی شنا فیفا بود.

ورزش پرطرفدار والیبال

ورزش پرطرفدار والیبال در برزیل جایگاه چهارم از لیست محبوب ترین ورزش در برزیل را به دست آورده است. این ورزش بیشتر توسط زنان و به خصوص دختران جوان، انجام شده و جزو معدود ورزش هایی است که به صورت کاملا منظم و توسط شبکه های تلویزیونی به صورت رایگان پخش می شود.

دستاوردهای تیم والیبال مردان برزیل
المپیک طلا (1992، 2004، 2016)
المپیک نقره (1984، 2008، 2012)
قهرمانی جهان طلا (2002، 2006، 2010)
قهرمانی جهان نقره ای (1982، 2014، 2018)
قهرمانی جهان برنز (2022)
جام جهانی طلا (2003، 2007، 2019)
لیگ جهانی FIVB طلا (1993، 2001، 2003، 2004، 2005، 2006، 2007، 2009، 2010)
لیگ ملت ‌های والیبال مردان FIVB طلا (2021)
جام قهرمانان بزرگ والیبال طلا (1997، 2005، 2009، 2013، 2017)

از موفق ترین والیبالیست های برزیلی می توان به ژیلبرتو آمائوری د گودوی فیلهو (که بیشتر با نام “گیبا” شناخته می شود) و فرناندا ونتورینی اشاره کرد. والیبال ورزشی پر افتخار است و تیم ملی زنان و مردان این کشور توانسته در مسابقات جهانی از خود عملکرد بسیار خوبی را نشان دهند. تیم ملی والیبال زنان برزیل در رده چهارم رده بندی جهانی FIVB قرار داشته و توانسته موفقیت های زیادی را در عرصه جهانی به دست آورد.

دستاوردهای تیم والیبال زنان برزیل
المپیک طلا (2008، 2012)
المپیک نقره (2020)
المپیک برنز (1996، 2000)
قهرمانی جهان نقره (1994، 2006، 2010، 2022)
قهرمانی جهان برنز (2014)
جایزه بزرگ جهانی طلا (1994، 1996، 1998، 2004، 2005، 2006، 2008، 2009، 2013، 2014، 2017)
لیگ ملت های والیبال زنان نقره (2019، 2021، 2022)
جام قهرمانان بزرگ والیبال طلا (2005، 2013)

ورزش مهیج دو و میدانی در برزیل

ورزش مهیج دو و میدانی یا Athletics در واقع به مجموعه ای از ورزش ها مانند پرش، دو، پیاده روی و… گفته شده و به عنوان ورزشی سنتی در برزیل شناخته می شود. این ورزش در برزیل بسیار موفق است و این کشور توانسته دستاورد های بسیار خوبی را در آن به دست آورد.

این ورزش در برزیل معمولا برخی از باشگاه ‌های تخصصی آموزش داده است و این باشگاه ها مورد توجه و حمایت نیروهای مسلح کشور هستند. با این حال با توجه به این که میزان درآمد بازیکنان در رشته فوتبال بسیار بیشتر است، بسیاری از بازیکنان به سمت ورزش فوتبال جذب می شوند.

ورزش مهیج دو و میدانی در برزیل

با این حال رقابت برای فعالیت در این رشته کم تر است و امروزه بسیاری از افراد آکادمی ها و دانشگاه های  این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده و از این طریق روند ورود به برزیل را انجام می دهند. شما می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در برزیل با روش های مهاجرتی به این کشور از طریق تحصیل آشنا شده و در کوتاه ترین مدت زمان رویای دیرینه خود را در این کشور دنبال کنید.

برزیل در رویدادهای مانند پرش سه گام سنتی دیرینه دارد و میزبانی برخی رویدادهای مهم مانند دو در مسافت های طولانی مانند مسابقه جاده سنت سیلوستر را بر عهده دارد. از مشهورترین بازیکنان دو و میدانی در برزیل می توان به آدمار فریرا داسیلوا، ژائو کارلوس دی اولیویرا، خواکیم کروز، رابسون کائتانو، مورن ماگی و فابیانا مورر، تیاگو براز و… اشاره کرد.

شناخت ورزش برزیل و آداب رسوم و هزینه های زندگی در شهرهای این کشور می تواند مسیر مهاجرت شما را آسان کند

ورزش رزمی جودو

ورزش رزمی جودو که در واقع ورزشی با ریشه ای ژاپنی است، یکی دیگر از محبوب ترین ورزش های کشور برزیل می باشد. این ورزش توسط وزیر کشور ژاپن و در سال 1914 به برزیل معرفی شد و از آن زمان تا به حال افراد زیادی این ورزش را در برزیل انجام داده اند.

امروزه جودو به صورت گسترده در باشگاه های برزیلی آموزش داده شده و در واقع این کشور یکی از بزرگ ترین مراکز آموزشی جودو در جهان را دارد و طبق اطلاعات به دست آمده امروزه بیش از 2 میلیون نفر این ورزش در برزیل را انجام می دهند.

از طرفی برزیل دارای بیشترین جودو کار در جهان است و این کشور بیش از 400 نماینده جودو کار را در مسابقات بین المللی دارد. برخی از بهترین و موفق ترین جودو کاران برزیلی شامل وینیسیوس دی اولیویرا، قهرمان جهان و دارنده مدال المپیک، تیاگو دی فریتاس دارنده مدال برنز و دارنده مدال المپیک، رافائلا سیلوا دارنده مدال نقره و قهرمان جهان و دارنده مدال برنز می شوند.

فرمول یک ورزشی پرافتخار

فرمول یک ورزشی پرافتخار

فرمول یک ورزشی پرافتخار در برزیل و یکی دیگر از محبوب ترین و پر هیجان ترین ورزش ها است که دارای محبوبیت بسیار زیادی می باشد. این ورزش در برزیل بیشتر به خاطر هیجان و سرعت خود محبوب است و دارای سابقه و پیشینه ای طولانی می باشد تا برخی از مشهور ترین رانندگان دنیا برزیلی هستند.

یکی از اسطوره های فرمول یک برزیلی آیرتون سنا است که در سال 1994 و در مسابقه بزرگ سن مارینو درگذشت و پس از آن سه روز عزای ملی اعلام شد.

از بازیکنان مشهور برزیلی در زمینه ورزش فرمول یک می توان به امرسون فیتیپالدی، نلسون پیکه، روبنس باریچلو، ویلسون فیتیپالدی جونیور، کارلوس پیس، فیلیپه ماسا، روبرتو مورنو اشاره کرد.

جالب است بدانید فرمول یک یکی از نادرترین ورزش هایی است که در کنار والیبال و فوتبال از شبکه های تلویزیونی به صورت رایگان پخش می شود. با این حال علاقه به این ورزش در برزیل در حال گسترش است و هر ساله شاهد افزایش رانندگان فرمول یک در این کشور هستیم.

ورزش جذاب موج سواری

با توجه به موقعیت جغرافیایی برزیل و وجود سواحل طولانی در این کشور جای تعجب نیست که موج سواری یکی از محبوب ترین ورزش ها موجود در این کشور باشد. این ورزش در برزیل بسیار پر طرفدار است و با توجه به این که انواع مختلف موج ها در سواحل این کشور تشکیل می شوند، برزیل به عنوان بهشت موج سواران شناخته می شود.

موج سواری نیازمند قدرت بدنی و استقامت بسیار بالایی است و علاوه بر آن موج سواران باید از هماهنگی دست و چشم بسیار خوبی نیز بهرمند باشند. این ورزش در برزیل به حفظ تناسب اندام و افزایش سلامت روان شما کمک می کند و به عنوان یکی از بهترین ورزش ها برای انجام است. یادگیری موج سواری آسان است و شما می توانید با ثبت نام در یکی از مدارس موج سواری برزیل به صورت کاملا اصولی ورزش جذاب موج سواری را فرا بگیرید.

محبوب ترین استادیوم های برزیل

در جهان کشورهای بسیار کمی وجود دارند که در آن ها فوتبال به اندازه برزیل مهم باشد تا حدی که مردم این کشور از برزیل به عنوان “o País do Futebol” یا “کشور فوتبال” یاد می کنند. از همین جهت جای تعجب نیست که ورزش در این کشور اهمیت والایی داشته و مردم به تماشای آن اهمیت زیادی می دهند. امروزه برزیل مقر برخی از شگفت انگیز ترین و بزرگ ترین ورزشگاه ها در جهان می باشد.

استادیوم ماراکانا یکی از معروف ترین استادیوم های ورزش در برزیل است که در ریودوژانیرو واقع شده و خانه باشگاه های فوتبال محلی فلامنگو و فلومیننزه می باشد. نام این استادیوم از رودخانه ای که در شهر ریودوژانیرو می گذرد گرفته شده است.

استادیوم مانه گارینشا نیز یکی دیگر از بزرگ ترین استادیوم های موجود در برزیل است که در شهر برازیلیا قرار دارد. این استادیوم در سال 1976 افتتاح شد اما در بین سال های 2010 تا 2013 برای برگزاری جام جهانی فوتبال به صورت کامل بازسازی شد و امروزه به یکی از خیره کننده ترین استادیوم های آمریکای لاتین تبدیل شده است. شما می توانید محبوب ترین استادیوم های برزیل به همراه ظرفیت و محل قرار گیری را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

استادیوم مکان ظرفیت
ورزشگاه ماراکانا ریودوژانیرو 78
ورزشگاه ملی مانه گارینشا برازیلیا 72788
ورزشگاه سیسرو پمپئو دو تولدو سائوپائولو 67052
ورزشگاه کاستلو فورتالزا فورتالزا 63
استادیو ماگالهاس پینتو بلو هوریزونته 61
آرنا دو گرمیو پورتو آلگره 60540
ورزشگاه بیرا-ریو پورتو آلگره 50
ورزشگاه سرا دورادا گویانیا 50

رشته های ورزشی و محبوبیت آن ها در دیگر کشورها را در عناوین زیر بررسی کرده و مقایسه کنید

مشهورترین ورزشکاران برزیلی

برزیلی ها از فوتبال گرفته تا هنر های رزمی، از تنیس گرفته تا بسکتبال، شنا تا اتوموبیل رانی، در تمامی ورزش های دنیا سرآمد بودند و اثری محو نشدنی را در دنیای ورزش بر جای گذاشتند. این افراد توانستند در رشته های مختلف ورزشی بسیار پیشرفت کنند و نام خود را در جهان جاویدان کنند. مشهورترین ورزشکاران برزیلی در حیطه های ورزشی مختلف مانند فوتبال و والیبال فعالیت کرده و موفقیت های زیاد را به دست آورند.

نیمار یکی از مشهورترین و محبوب ترین بازیکنان فوتبال برزیلی است که در پست مهاجم بازی می کند. او بین بهترین بازیکنان فوتبال جهان بازی کرده و بخشی از تیم ملی برزیل و باشگاه پاریسن ژرمن فرانسه می باشد. او پیش از این در بارسلونا بازی کرده و در سال 2016 اولین مدال طلای المپیک را برای تیم ملی برزیل به ارمغان آورد. پله یکی دیگر از محبوب ترین بازیکنان و اسطوره ای برزیلی است که توسط IFFHS به عنوان بهترین بازیکن قرن فوتبال معرفی شد. وی برای مدتی عنوان پردرآمدترین ورزشکار جهان را به دست.

رونالدینیو یکی دیگر از بهترین بازیکنان فوتبال در تاریخ است که در پست هافبک تهاجمی بازی می کندو وی نقش بسیار مهمی در پیروزی برزیل در جام جهانی 2002 ایفا کرد و به بارسلونا کمک کرد که دو قهرمانی لالیگا و یک عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. در زمینه هنرهای رزمی نیز اندرسون سیلوا یکی از بهترین ها در زمینه تکواندو است که رکود 16 برد متوالی را در دست دارد. 

هزینه های ورزش در برزیل

هزینه های ورزش در برزیل

چنانچه قصد دارید در کشور برزیل زندگی کرده و در آن رویای خود را در زمینه ورزش دنبال کنید، آشنایی با هزینه های هر ورزش در این کشور می تواند به شما کمک کرده تا دید گسترده تر از شرایط زندگی در آن داشته باشید.

به طور کلی هزینه های ورزش در برزیل مقرون به صرفه است و نسبت به بسیاری از کشورهای مهم آمریکایی و اروپایی ارزان تر می باشد.

در حال حاضر برای اینکه بتوانید در این کشور به باشگاه تناسب اندام رفته و به ورزش در برزیل بپردازید باید ثبت نام یک ماهه را انجام دهید که هزینه آن برای یک بزرگسال حدودا 24.44 دلار (بین 16.49-41.76 دلار) می باشد.

علاوه بر آن اگر تصمیم دارید تا برای یک آخر هفته یک ساعت زمین تنیس اجاره کنید باید حدودا 25.92 دلار ( بین 14.61-41.13 دلار) بپردازید. از طرفی میزان هزینه ها برای شرکت در آکادمی فوتبال حدودا 90 دلار در ساعت می باشد.

سوالات پر تکرار ورزش در برزیل

تحصیل رشته بینایی سنجی در آلمان از 10 هزار یورو تا 20 هزار یورو سالانه نسبت به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد.

زبان تحصیل رشته بینایی سنجی در آلمان در تمامی سطوح و در اکثر دانشگاه ها زبان رسمی این کشور ، یعنی همان زبان آلمانی است.

دانشگاه علوم کاربردی مونیخ که یکی از بزرگترین دانشگاه های علمی کاربردی در آلمان است.

زبان برگزاری آزمون به زبان آلمانی می باشد و همچنین در آزمون ورودی بخشی از سوالات نیز مرتبط با سنجش میزان تسلط دانشجویان به زبان آلمانی می باشد و این موضوع جدای از ارائه مدرک زبان معتبر به دانشگاه می باشد.

اوپتومتریست ها در آلمان به طور متوسط ماهانه 7340 یورو درآمد دارند که به تجربه و مدرک تحصیلی آنان بستگی فراوانی دارد ، اما به طور کل این افراد از حداقل 3420 یورو تا 11800 یورو به طور حداکثر در ماه قادر به کسب درآمد خواهند بود.

ورزش در برزیل بسیار پویا و محبوب است و با فرهنگ و جامعه این کشور ترکیب شده است. ممکن نیست که در برزیل زندگی کرده اما تحت تاثیر فضای ورزشی آن قرار نگیرید. اگر به دنیای ورزش علاقه دارید زندگی در کشور زیبای برزیل را از دست ندهید و برای آشنایی با روش های مهاجرت به این کشور همین حالا به مقاله مهاجرت به برزیل مراجعه فرمایید. شما همچنین می توانید از طریق دفتر غرب و مرکزی تهران یا دفتر شیراز به صورت حضوری با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه