تحصیل در برزیل

تحصیل در برزیل را می توان یک انتخاب عاقلانه در میان کلیه کشورهای آمریکای جنوبی دانست که مزایای زیادی برای ارائه به دانشجویان داشته و زندگی دلپذیری را علاوه بر امکانات تحصیلی در اختیارشان قرار می دهد.

بریل را می توان گزینه ای دانست که هرآنچه یک دانشجو از تحصیل در کشوری خارجی توقع دارد، دارا بوده و می توان پس از اتمام تحصیل به یافتن شغلی مناسب امیدوار بود.

تضمین کیفیت بالا بخشی جدا ناپذیر از تحصیل در برزیل بوده و برنامه های ساخته شده هر سال مورد بررسی قرار می گیرند تا از مدرن و مناسب بودن آن ها اطمینان کامل حاصل شود. جای تعجب نیست که این کشور موفق شده حضور بسیار درخشانی را در رتبه بندی های جهانی ایجاد کرده و توجه تعداد زیادی از داوطلبان بین المللی را به خود جلب نماید. در صورتی که قصد مهاجرت به روشی دیگر را دارید مقاله مهاجرت به برزیل را مطالعه نمایید.

تفاوتی ندارد که معیار شما برای انتخاب یک کشور مناسب چیست، هزینه های کم، ماجراجویی، مدرک معتبر و یا غیره؛ تحصیل در برزیل می تواند تمامی آن ها را برای شما فراهم نماید و مزایایی وجود نداشته که آن را دارا نباشد. در صورتی که قصد تحصیل در این کشور پر شور را دارید این مقاله را که توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) از دست ندهید.

فهرست مطالب
تحصیل در برزیل

زبان تحصیل در دانشگاه های برزیل

برای این که بتوانید به تحصیل در برزیل بپردازید، باید در ابتدا پذیرش خود را از سوی یکی از دانشگاه های معتبر دریافت کنید که یکی از شرط های اصلی آن ارائه مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه های برزیل است. اما همان طور که می دانیم برزیل نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر فرهنگی نیز غنی بوده و فقط تقسیم به یک ملیت نمی شود. همین امر باعث شده است که زبان تحصیل در دانشگاه های برزیل به چند دسته تقسیم شوند.

زبان تحصیل در برزیل در مقاطع ابتدایی تا مدرک دیپلم به دو زبان اصلی مورد استفاده این کشور یعنی برزیلی و پرتغالی می باشد و سایر زبان ها محدود به مراکز آموزشی بسیار کم و انگشت شماری می شوند که اصلی ترین آن ها مدارس خصوصی و پر هزینه هستند و معمولا به صورت دو زبانه فعالیت می کنند.

اما شرایط زبان تدریس در دانشگاه های برزیل بسیار با مدارس تفاوت داشته و هیچ قانونی استفاده از زبان های دیگر را طبق برخی شرایط ممنوع نمی کند. به همین امر رشته های دانشگاهی به زبان های مختلفی مانند انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی نیز تدریس می شوند اما از آن جایی که به عنوان زبان های دوم و غیر اصلی شناخته می شوند شرایط به خصوصی برای آن ها تعیین شده که ارائه مدرک زبان لازم تحصیل در برزیل بخشی از آن است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برزیل برای تحصیل انتخاب برترین دانشگاه های جهان است ، مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل به زبان انگلیسی در برزیل 2024

تحصیل به زبان انگلیسی در برزیل 2024 یکی از پر متقاضی ترین دوره ها برای تحصیل است، زیرا این زبان توسط جمعیت زیادی در جهان مورد استفاده قرار گرفته و افراد زیادی هستند که به این زبان تسلط دارند. خوشبختانه دانشگاه ها برای این افراد دوره های دانشگاهی را تدارک دیده اند تا بدون داشتن هیچ گونه مشکل بتوانند به تحصیل در برزیل بپردازند.

دوره های بسیاری در دانشگاه عمومی وجود دارند که می توان به وسیله آن ها به تحصیل به زبان انگلیسی در برزیل پرداخت، اما دارای شرایط به خصوصی هستند و آن این است که باید همچنان مقداری تسلط بر زبان پرتغالی را داشته باشید تا بتوانید به تحصیل در این دوره ها بپردازید. در صورتی که دارای هیچ نوع پیشینه ای از این زبان نیستید نگران نباشید، زیرا دوره هایی مخصوص برای یادگیری آن ها در نظر گرفته شده که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

گزینه دوم عبارت است از تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان برزیل که به صورت خصوصی فعالیت می کنند و شرایط پذیرش در آن ها متفاوت است. جالب است بدانید که تحصیل در برزیل به زبان انگلیسی برای مقاطع دکترا بسیار راحت تر از سایر مقاطع می باشد، زیرا دروس آن بسیار تخصصی بوده و برخی از آن ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

تحصیل به زبان انگلیسی در برزیل 2024

شرط معدل برای تحصیل در دانشگاه های برزیل

مدرک زبان برای این امر اهمیت دارد که دانشگاه بتواند از بابت این که شما می توانید تمام دروس را کامل درک کنید اطمینان یابد. اما همان طور که می دانید تحصیل در برزیل در دوره های دانشگاهی به معنای دریافت تخصص در رشته انتخابی بوده و برای درک آن ها باید به سطح بالایی از تحصیلات در رشته های مرتبط با آن رسید.

به همین علت شرط معدل برای تحصیل در دانشگاه های برزیل در نظر گرفته شده و بخشی بسیار اساسی را برای پذیرش ایفا می کند، ارزش این مدرک از زبان بیشتر بوده و فقط با داشتن حداقل معدل تحصیل در برزیل می توان به هدف خود دست یافت. سیستم آموزشی در برزیل با سایر کشورها تفاوت داشته و باید حتما معادل سازی نمرات خود را انجام دهید.

حداقل معدل ورود به کارشناسی برزیل برای هر دانشگاه و رشته با دیگری تفاوت داشته و هر چقدر که سطح دوره های آموزشی بالاتر باشد حداقل نمرات درخواستی نیز بیشتر هستند و در برخی موارد نیز باید در آزمون های ورودی شرکت کرد. البته این نمرات فقط برای ورود به کارشناسی اهمیت نداشته و شما باید برای تحصیل در هر یک از مقاطع درسی این مدرک را ارائه دهید، شرط معدل مقطع ارشد کشور برزیل مربوط به مدرک کارشناسی بوده و برای دکترا نیز باید معدل مقطع قبل را ارائه کرد.

شرایط تحصیل رایگان در برزیل

شرایط تحصیل رایگان در برزیل

خیلی از متقاضیان برای کاهش هزینه های خود به دنبال یافتن شرایط تحصیل رایگان در برزیل هستند. خبر خوش این است که این امکان وجود داشته و دست یابی به آن اصلا سخت نیست. زیرا دانشگاه ها و کالج های دولتی این کشور برای برنامه هایی که ارائه می دهند هیچ هزینه ای را از دانشجوان بین المللی درخواست نکرده و فقط باید هزینه های ثبت نام را پرداخت کرد.

هزینه ثبت نام با توجه به هر دوره با دیگری متفاوت بوده و شرایط در نظر گرفته شده برای داوطلبان بین المللی و محلی یکسان است و تحصیل مجانی در برزیل برای همه در دسترس است. قوانین برای شرکت در دوره های خصوصی متفاوت بوده و امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های برزیل در این مراکز وجود ندارد، در ادامه به مقدار هزینه آن ها پرداخته ایم.

البته روش های دیگری نیز وجود دارد که می توان به وسیله آن ها تمامی هزینه های پیش رو به غیر از شهریه را نیز پوشش داد. دو راه برای فراهم کردن تحصیل رایگان در برزیل وجود دارد که ساده ترین آن ها دریافت بورسیه تحصیلی و دیگری اشتغال به کار است تا بتوان به واسطه داشتن درآمد مخارج تحصیل در برزیل را پوشش داده و دچار هیچ گونه مشکل نشد. 

هزینه های تحصیل در برزیل 2024

هزینه های تحصیل در برزیل 2024 از مواردی است که بسیار توسط داوطلبان بررسی شده و آن را به عنوان یکی از اصلی ترین موارد در تصمیم گیری خود می شناسند. خوشبختانه شهریه دانشگاه های برزیل برای تمامی افراد رایگان بوده و تنها موردی که باید بررسی شود هزینه ثبت نام و زندگی در این کشور است.

مقدار شهریه رایگان فقط متعلق به دانشگاه های فدرال و ایالتی بوده و دانشگاه های خصوصی همیشه شهریه دریافت می کنند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها با توجه به امکانات و دوره تحصیلی متفاوت است و شما باید هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی میانگین به دست آمده از کل برزیل مبلغی بین 2000 الی 10.000 دلار در سال را برای آن ها نشان می دهد.

با وجود این که می توان مقدار شهریه را برای خود به حداقل رساند اما برخی از هزینه تحصیل در کشور برزیل قابل کاهش نبوده و باید آن ها را به صورت دقیق محاسبه کرد. این موارد شامل خرید لوازم و کتاب، جزوه و غیره می شوند. هزینه های اقامتی نیز یک مورد جداگانه بوده که برای تمامی روش های مهاجرتی یکسان است و با مراجعه به مقاله هزینه های زندگی در برزیل  و با کمک کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی می توان از مقدار آن اطلاع یافت.

دوره های زبان در کشور برزیل

همان طور که کمی قبل تر گفتیم، شرط اصلی ورود به تمامی دوره های تحصیل در برزیل، ارائه مدرک زبان مورد نیاز است. از آن جایی که تعداد داوطلبان بین المللی بسیار زیاد بوده و زبان پرتغالی نیز بخش مهمی از تمامی دوره ها می باشد، سیستم آموزشی این کشور راه حلی را برای تمامی افراد قرار داده که این راه شامل دوره های زبان می باشد.

تفاوتی ندارد که قصد تحصیل به کدام یک از زبان ها را داشته و یا به چه مقدار بر آن تسلط دارید، دوره های زبان در کشور برزیل برای یادگیری تمامی زبان ها در دسترس بوده که به تمامی سطوح طبقه بندی شده اند و می توان در هر زمان در این دوره ها ثبت نام کرده و یادگیری خود را آغاز نمایید. برای این که بتوانید دوره متناسب را بیابید اول باید رشته و زبان تحصیلی خود را مشخص کرده و سپس اقدام کنید.

با وجود این که این دوره ها می توانند یک پل برای رسیدن به تحصیل در برزیل باشند، اما برای شرکت رد آن ها نیز باید شرایط به خصوصی را برآورده کرد تا بتوان موفق به ثبت نام و شرکت در آن ها شد. در صورت تمایل به ارتقای سطح زبان خود می توانید اطلاعات کامل را با مراجعه به مقاله دوره های زبان کشور برزیل مطالعه کنید.

دوره های زبان در کشور برزیل

شرایط اعزام دانشجو به برزیل 2024

از آن جایی که شرایط تحصیل در برزیل بسیار مناسب و یکی از بهترین فرصت های شناخته می شود، تعداد داوطلبان زیادی دارد اما بدون دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه نمی توان به درستی اقدام کرده و به هدل مورد نظر دست یافت؛ پس باید افراد کارشناس و ماهر در این زمینه را یافته تا بتوان به کمک تجربیات آن ها اقدام کرد، به خصوصی در زمانی که شرایط اعزام دانشجو به برزیل 2024 بسیار حساس است.

در این زمان است که افراد متوجه تبلیغات موسسات اعزام دانشجو به برزیل شده و آن را به عنوان راه جلی برای خود می بینند در صورتی که از ضررهای پیش روی خود اطلاعی ندارند. موسسه اعزام دانشجو به برزیل به علت محدودیت هایی که دارد افراد را به شکل اشتباهی راهنمایی می کند و با وجود این که مبلغ زیادی را درخواست می نماید اما سطح رزومه افراد را تغییر داده و منجر به پذیرش در دانشگاهی سطح پایین تر از مورد دلخواه می شود.

خبر خوب این است که برای جلوگیری از این زیان ها راه حل بسیار ساده ای وجود داشته و آن هم مراجعه به شرکت های مهاجرتی است. این شرکت ها دارای هیچ محدودیتی نبوده و شما می توانید با به صرفه ترین مخارج به هدف مورد نظر خود یعنی تحصیل در برزیل دست یابید. شرکت مهاجرتی رجبی با داشتن ماهرترین کارشناسان در این زمینه می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

مطالعه مقالات زیر برای شما که به فکر تحصیل در برزیل هستید توصیه می شود.

رتبه بندی دانشگاه های برزیل

کشور برزیل با میزبانی دانشگاه های متعددی ، دانشجویان بین المللی را پذیرش می کند که در هر یک از آنها مقاطع و رشته های متنوعی برای تحصیل وجود دارد. 

در این میان برخی از دانشگاه ها دارای رتبه بندی جهانی بوده و می توان مدرک آنها را معادل با سایر مراکز تحصیلی جهان دانست. چنانچه بخواهیم به برترین آنها اشاره کنیم ، بدین شرح خواهد بود:

خوب است مدنظر داشته باشید که هر یک از دانشگاه ها می تواند در رشته ای خاص مناسب باشد و خوب است که از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان ما به بهترین مقصد تحصیلی برسید.

 

نام دانشگاه رتبه
دانشگاه سائوپائولو 85
دانشگاه دولتی کمپیناس 220
دانشگاه فدرال ریودوژانیرو 333
دانشگاه فدرال سائوپائولو 371
دانشگاه ایالتی پائولیستا 419

شرایط اقامت پس از تحصیل در برزیل

معمولا افردی که به تحصیل در برزیل می پردازند قصد دارند تا اقامت خود را پس از دریافت مدرک تحصیلی ادامه داده و موفق به دریافت تابعیت این کشور شوند. این امر به راحتی ممکن بوده اما در صورتی که با شرایط اقامت پس از تحصیل در برزیل آشنا نباشید ممکن است که موفق به پاسپورت این کشور نشوید، زیرا ویزای تحصیلی به همراه تمام شدن تحصیلات شما باطل خواهد شد.

برای این که بتوانید به اقامت خود ادامه دهید باید موفق به یافتن موقعیت شغلی مناسب شده و به استخدام یک شرکت و یا کارفرمای برزیلی برسید. زمانی که موفق به بستن قرارداد شدید ویزای کاری به مدت دو سال به شما داده خواهد شد. پس از این که توانستید به مدت 5 سال این ویزا را تمدید کرده و به اقامت خود ارائه دهید به شما اقامت دائم داده می شود.

پس از این که مدت زمان 4 سال از دریافت اقامت شما گذشت می توانید برای دریافت پاسپورت خود درخواست دهید.

سوالات پر تکرار تحصیل در برزیل

زبان اصلی تحصیل در این کشور پرتغالی و برزیلی بوده اما می توان دوره های دیگری را به زبان های مختلف پیدا کرد.

 در صورتی که بر این زبان تسلط کافی ندارید می توانید در دانشگاه های خصوصی ثبت نام کرده و یا به وسیله دوره های زبان آن را بیاموزید.

 برای تحصیل در دانشگاه های دولتی نیاز به پرداخت شهریه نبوده و طیف شهریه دانشگاه های آزاد از 2000 الی 10000 دلار در سال می باشد.

 شهریه دانشگاه های دولتی این کشور رایگان بوده و با دریافت بورسیه نیز می توان به این امر دست یافت.

 برای این امر شما باید به مدت 9 سال در این کشور به کار مشغول باشید.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح تمامی جزئیات تحصیل در برزیل برای شما پرداخته اند. برای اطلاعات دقیق تر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در خارج از کشور را بخوانید و مقاصد عالی و امن مهاجرت تحصیلی را بشناسید.

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه