تحصیل در برزیل

تحصیل در برزیل

زبان اصلی تحصیل در این کشور پرتغالی و برزیلی بوده اما در دانشگاه ها در برخی مقاطع خصوصا دکترا تحصیل به زبان انگلیسی رواج دارد.

 در صورتی که بر این زبان تسلط کافی ندارید می توانید در دانشگاه های خصوصی ثبت نام کرده و یا به وسیله دوره های زبان آن را بیاموزید.

 برای تحصیل در دانشگاه های دولتی نیاز به پرداخت شهریه نبوده و طیف شهریه دانشگاه های آزاد از 2000 الی 10000 دلار در سال می باشد.

 شهریه دانشگاه های دولتی این کشور رایگان بوده و با دریافت بورسیه نیز می توان به این امر دست یافت.

 برای این امر شما باید به مدت 9 سال در این کشور به کار مشغول باشید.

تحصیل در برزیل را می توان یک انتخاب هوشمندانه برای کسانی دانست که می خواهند علاوه بر امکانات تحصیلی ، از زندگی دانشجویی خود لذت ببرند. با ما در این مقاله همراه باشید تا تمام اطلاعات مهم تحصیل در برزیل را مرور کنیم.

تفاوتی ندارد که معیار شما برای انتخاب یک کشور مناسب چیست، هزینه های کم، ماجراجویی، مدرک معتبر و …  تحصیل در برزیل می تواند تمامی آن ها را برای شما فراهم نماید ، این مقاله را که توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی ارائه شده را از دست ندهید.

زبان تحصیل در دانشگاه های برزیل

برای این که بتوانید به تحصیل در برزیل بپردازید، باید در ابتدا پذیرش خود را از سوی یکی از دانشگاه های معتبر دریافت کنید که یکی از شرط های اصلی آن ارائه مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه های برزیل است. زبان تحصیل در برزیل در مقاطع ابتدایی تا مدرک دیپلم به دو زبان اصلی مورد استفاده این کشور یعنی برزیلی و پرتغالی می باشد و سایر زبان ها محدود به مراکز آموزشی بسیار کم و انگشت شماری می شوند که اصلی ترین آن ها مدارس خصوصی و پر هزینه هستند و معمولا به صورت دو زبانه فعالیت می کنند.

اما شرایط زبان تدریس در دانشگاه های برزیل بسیار با مدارس تفاوت دارد،  رشته های دانشگاهی به زبان های مختلفی مانند انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی نیز تدریس می شوند اما از آن جایی که به عنوان زبان های دوم و غیر اصلی شناخته می شوند شرایط به خصوصی برای آن ها تعیین شده که ارائه مدرک زبان لازم تحصیل در برزیل بخشی از آن است.

تحصیل به زبان انگلیسی در برزیل 2024

برای تحصیل در برزیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی میبایست علاوه بر ارائه مدارک معتبر زبان انگلیسی تا حدودی به زبان پرتغالی هم مسلط باشید. در صورتی که دارای هیچ نوع پیشینه ای از این زبان نیستید نگران نباشید، زیرا دوره هایی مخصوص برای یادگیری آن ها در نظر گرفته شده که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

گزینه دوم عبارت است از تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان برزیل که به صورت خصوصی فعالیت می کنند و شرایط پذیرش در آن ها متفاوت است. جالب است بدانید که تحصیل در برزیل به زبان انگلیسی برای مقاطع دکترا بسیار راحت تر از سایر مقاطع می باشد، زیرا دروس آن بسیار تخصصی بوده و برخی از آن ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

دوره های زبان در کشور برزیل

همان طور که کمی قبل تر گفتیم، شرط اصلی ورود به تمامی دوره های تحصیل در برزیل، ارائه مدرک زبان مورد نیاز است. از آن جایی که تعداد داوطلبان بین المللی بسیار زیاد بوده و زبان پرتغالی نیز بخش مهمی از تمامی دوره ها می باشد، سیستم آموزشی این کشور راه حلی را برای تمامی افراد قرار داده که این راه شامل دوره های زبان می باشد.

با وجود این که این دوره ها می توانند یک پل برای رسیدن به تحصیل در برزیل باشند، اما برای شرکت در آن ها نیز باید شرایط به خصوصی را برآورده کرد تا بتوان موفق به ثبت نام و شرکت در آن ها شد. در صورت تمایل به ارتقای سطح زبان خود می توانید اطلاعات کامل را با مراجعه به مقاله دوره های زبان کشور برزیل مطالعه کنید.

شرط معدل برای تحصیل در دانشگاه های برزیل

شرط معدل هم برای تحصیل در دانشگاه های برزیل در نظر گرفته شده و نقشی بسیار اساسی را برای اخذ پذیرش ایفا می کند، ارزش ارائه معدل بالا از ارائه مدارک زبان بیشتر بوده و فقط با داشتن حداقل معدل تحصیل در برزیل می توان به هدف خود دست یافت.

حداقل معدل ورود به کارشناسی برزیل برای هر دانشگاه و رشته با دیگری تفاوت داشته و هر چقدر که سطح دوره های آموزشی بالاتر باشد حداقل نمرات درخواستی نیز بیشتر هستند و در برخی موارد نیز باید در آزمون های ورودی شرکت کرد. البته این نمرات فقط برای ورود به کارشناسی اهمیت نداشته و شما باید برای تحصیل در هر یک از مقاطع درسی این مدرک را ارائه دهید، شرط معدل مقطع ارشد کشور برزیل مربوط به مدرک کارشناسی بوده و برای دکترا نیز باید معدل مقطع قبل را ارائه کرد.

هزینه های تحصیل در برزیل 2024

شهریه دانشگاه های برزیل برای تمامی افراد رایگان بوده و تنها موردی که باید بررسی شود هزینه ثبت نام و زندگی در این کشور است.

مقدار شهریه رایگان فقط متعلق به دانشگاه های فدرال و ایالتی بوده و دانشگاه های خصوصی همیشه شهریه دریافت می کنند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها با توجه به امکانات و دوره تحصیلی متفاوت است و شما باید هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی میانگین به دست آمده از کل برزیل مبلغی بین 2000 الی 10.000 دلار در سال را برای آن ها نشان می دهد.

 با مراجعه به مقاله هزینه های زندگی در برزیل  و با کمک کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی می توان از مقدار هزینه های تحصیل در برزیل آگاه شوید.

شرایط تحصیل رایگان در برزیل

خیلی از متقاضیان برای کاهش هزینه های خود به دنبال یافتن شرایط تحصیل رایگان در برزیل هستند. خبر خوش این است که این امکان وجود داشته و دست یابی به آن سخت نیست. زیرا دانشگاه ها و کالج های دولتی این کشور برای برنامه هایی که ارائه می دهند هیچ هزینه ای را از دانشجوان بین المللی درخواست نکرده و فقط باید هزینه های ثبت نام را پرداخت کرد.

هزینه ثبت نام با توجه به هر دوره با دیگری متفاوت بوده و شرایط در نظر گرفته شده برای داوطلبان بین المللی و محلی یکسان است و تحصیل مجانی در برزیل برای همه در دسترس است. قوانین برای شرکت در دوره های خصوصی متفاوت بوده و امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های برزیل در این مراکز وجود ندارد، در ادامه به مقدار هزینه آن ها پرداخته ایم.

البته روش های دیگری نیز وجود دارد که می توان به وسیله آن ها تمامی هزینه های پیش رو به غیر از شهریه را نیز پوشش داد. دو راه برای فراهم کردن تحصیل رایگان در برزیل وجود دارد که ساده ترین آن ها دریافت بورسیه تحصیلی و دیگری اشتغال به کار است تا بتوان به واسطه داشتن درآمد مخارج تحصیل در برزیل را پوشش داده و دچار هیچ گونه مشکل نشد. 

شرایط اعزام دانشجو به برزیل 2024

شرایط تحصیل در برزیل بسیار مناسب است و تعداد داوطلبان زیادی تمایل به تحصیل در دانشگاه های آنرا دارند بنابراین بدون دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه نمی توان به درستی اقدام کرده و به هدف مورد نظر دست یافت؛ تلاش کنید افراد مجرب و آگاه را در کنار خود داشته باشید تا بتوانید مسیر مهاجرت تحصیلی را به درستی طی کنید.

شما به کمک شرکت مهاجرتی رجبی برای تحصیل در برزیل این مراحل را طی می کنید:

  • انتخاب رشته و دانشگاه: اولین قدم، انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر شما در برزیل است.
  • بررسی شرایط پذیرش: پس از انتخاب دانشگاه و رشته، باید شرایط پذیرش آن را به دقت بررسی کنید. این شرایط معمولا شامل ارائه مدارک تحصیلی قبلی، مدرک زبان (پرتغالی یا انگلیسی بسته به زبان تدریس در رشته)، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی و … می باشد.
  • آماده سازی مدارک: پس از اطمینان از داشتن شرایط لازم، باید نسبت به جمع آوری و ترجمه مدارک مورد نیاز اقدام کنید. لیست دقیق مدارک مورد نیاز را می توانید از وب سایت دانشگاه یا سفارت برزیل دریافت کنید.
  • درخواست پذیرش: با تکمیل مدارک، می توانید از طریق وب سایت دانشگاه یا به صورت حضوری برای پذیرش در رشته مورد نظر اقدام کنید.
  • دریافت ویزای تحصیلی: پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، باید برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل اقدام کنید. برای این کار باید به سفارت برزیل در کشور خود مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه دهید.
شرایط اعزام دانشجو به برزیل 2024

رتبه بندی دانشگاه های برزیل

در این دانشگاه های برزیل، برخی از دانشگاه ها دارای رتبه بندی جهانی بوده و می توان مدرک آنها را معادل با سایر مراکز تحصیلی جهان دانست. چنانچه بخواهیم به برترین آنها اشاره کنیم ، بدین شرح است: 

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه سائوپائولو85
دانشگاه دولتی کمپیناس220
دانشگاه فدرال ریودوژانیرو333
دانشگاه فدرال سائوپائولو371
دانشگاه ایالتی پائولیستا419

مدنظر داشته باشید که هر یک از دانشگاه ها می تواند در رشته ای خاص مناسب باشد و خوب است که از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان ما به بهترین مقصد تحصیلی برسید.

شرایط اقامت پس از تحصیل در برزیل

معمولا افردی که به تحصیل در برزیل می پردازند قصد دارند در نهایت به تابعیت این کشور برسند. 

برای این که بتوانید به اقامت خود پس از تحصیل در برزیل ادامه دهید باید موفق به یافتن موقعیت شغلی مناسب شده و به استخدام یک شرکت و یا کارفرمای برزیلی برسید. زمانی که موفق به بستن قرارداد شدید ویزای کاری به مدت دو سال به شما داده خواهد شد. پس از این که توانستید به مدت 5 سال این ویزا را تمدید کرده و به اقامت خود ارائه دهید به شما اقامت دائم داده می شود.

پس از این که مدت زمان 4 سال از دریافت اقامت شما گذشت می توانید برای دریافت پاسپورت خود درخواست دهید.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح تمامی جزئیات تحصیل در برزیل پرداختند. برای دریافت اطلاعات دقیق تر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید. همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در خارج از کشور را بخوانید و مقاصد عالی و امن مهاجرت تحصیلی را بشناسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *