مهاجرت به برزیل

مهاجرت به برزیل ، پنجمین کشور بزرگ جهان ، از راه های زیادی امکان پذیر بوده و با توجه به شرایط مهاجرین می تواند یک انتخاب ایده آل و مناسب باشد. مردم خونگرم، فرصت های کاری فراوان، دانشگاه های مهم و متنوع، سیستم آموزشی قوی، هر کدام می تواند عده ای خاص را به برزیل جذب کند.

مهاجرت به برزیل

مشاور مهاجرتی

اغلب مهاجران از مهاجرت به این کشور رضایت دارند و بخشی از این رضایت بابت سهولت انجام کارهای مهاجرت و هزینه های کمتر ویزا نسبت به دیگر کشورها است ، شرایط زندگی و شهریه های مقرون به صرفه برای آموزش و تحصیل ، شرایط مناسب بیمه و بهداشت و آزادی اجتماعی از دیگر دلایل رضایت مهاجرین محسوب می شود.

خیر ، پناهجویان ایرانی هیچ جایی در سیستم پناهندگی برزیل نداشته و ندارند ، بنابراین توصیه اکید مشاوران رجبی به جستجوی راه های قانونی مهاجرت به برزیل است.

روند تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری برزیل به صورت خودکار نخواهد بود؛ دانشجویان خارجی باید درخواست خود را به هماهنگی مهاجرت عمومی (CGIG) در وزارت کار ارسال کنند ، درخواست تبدیل از اجازه اقامت موقت به اجازه کار باید ظرف 12 ماه پس از پایان دوره تحصیلی شما باشد.

  • ویزای موقت V برای کمک های فنی ، مهارت های تحقیقاتی یا خدمات حرفه ای صادر می شود. اعتبار 2 سال
  • ویزای موقت IX نوعی ویزای سرمایه گذاری است. اعتبار 3 سال

ویزای سرمایه گذاری در برزیل معمولاً با سرمایه گذاری مبلغ 500 هزار دلار در املاک و مستغلات ، یک استارت آپ برزیلی یا یک شرکت برزیلی موجود ، اقامت دائم فوری را به متقاضیان اعطا می کند.
اگر سرمایه گذاری شما برای 10 نفر از ساکنان برزیل شغل ایجاد کند ، یا اگر سرمایه گذاری به سمت فناوری ، محصولات نوآورانه یا تحقیقات علمی انجام شود ، این مبلغ به 150 هزار دلار کاهش می یابد.

برزیل یکی از بیشترین تعداد مهاجران را در نیمکره غربی به همراه ایالات متحده ، آرژانتین و کانادا دارد. طبق اعلامیه وزارت عدلیه و امنیت عامه برزیل در حال حاضر 1.3 میلیون مهاجر در برزیل اقامت دارند و در ده سال اخیر بیشترین جریان مهاجرت از ونزوئلا ، هائیتی ، بولیوی ، کلمبیا و ایالات متحده بوده است.

روش های قانونی مهاجرت به برزیل

به طور کلی ، اغلب مهاجران از مهاجرت به این کشور رضایت دارند و بخشی از این رضایت بابت سهولت انجام کارهای مهاجرت و هزینه های کمتر ویزا نسبت به دیگر کشورها است ، شرایط زندگی و شهریه های مقرون به صرفه برای آموزش و تحصیل ، شرایط مناسب بیمه و بهداشت و آزادی اجتماعی از دیگر دلایل رضایت مهاجرین محسوب می شود.

راه های مختلفی برای اخذ اقامت دائم برزیل وجود دارد ؛ از جمله ازدواج  ، جمع شدن خانواده و تولد فرزند ، همچنین گزینه هایی برای سرمایه گذاران ، دانشگاهیان ، بازنشستگان و کسانی که در تجارت کار می کنند وجود دارد ، کسانی که با یک شهروند برزیلی یا شخصی که اقامت دائم برزیل را دارد ازدواج می کنند ، خودشان واجد شرایط اقامت دائم هستند ، در این روش گواهی ازدواج و اظهارنامه ازدواج الزامی است.

مقاله اقامت از طریق ازدواج را مرور کنید.

در مورد مهاجرت به برزیل از طریق تولد ، به این دلیل که این کشور از معدود کشورهایی می باشد که از سیستم خاک پیروی می کند ، بنابراین تولد فرزند از ساده ترین راه های مهاجرت محسوب می شود.

مهاجرت کاری به برزیل با کمی سختی همراه است اما از روش های قانونی مهاجرت به برزیل که اتفاقا بسیار هم فراگیر بوده ، روش سرمایه گذاری است ، این یک روش خوب برای مهاجرت به همراه خانواده محسوب می شود.

مهاجرت تحصیلی هم به دلیل ارزان بودن شهریه دانشگاه ها ، نسبت به دیگر مناطق متقاضیان بالا دارد ، بویژه اینکه بسیاری از دانشجویان به فکر عبور از برزیل به مقصد آمریکای شمالی هستند.

مقاله مفید روش های قانونی مهاجرت را در همین سایت بخوانید و اطلاعات خود را کامل کنید.

نگاهی بر شرایط پناهندگی در برزیل

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، تعداد پناهندگان در برزیل از 60،209 نفر در سال 2019 به 329،017 نفر در دسامبر 2023 افزایش یافته است. این نشان‌دهنده افزایش بیش از 5 برابر در عرض 4 سال است.

این داده ها بخشی از پروژه “یک دهه چالش برای مهاجرت و پناهندگی در برزیل” است و توسط رصدخانه مهاجرت بین المللی (OBMigra)، مشارکت بین وزارت دادگستری و امنیت عمومی و دانشگاه تهیه شده است.

همچنین از سال 2019 تا 2022 ، مشاغل ایجاد شده برای مهاجران و پناهندگان در بازار رسمی افزایش 12.7 درصدی داشته است و ایالت سانتا کاتارینا ایالتی بود که بیشترین شغل را ایجاد کرد.

بین سال‌های 2011 و 2022 ، کمیته ملی پناهندگان (Conare) در برزیل ملیت‌های ونزوئلا ، سوری و کنگو را بیشتر از بقیه ملیت ها به رسمیت شناخته و به پرونده آنها رسیدگی کرده است.

با توجه به این ارقام و داده ها ، حتما می توانید به خوبی متوجه شوید که پناهجویان ایرانی هیچ جایی در سیستم پناهندگی برزیل نداشته و ندارند ، بنابراین توصیه اکید مشاوران رجبی به جستجوی راه های قانونی مهاجرت به برزیل است ، نگران نباشید با همکاری ما به هدف خودتان در بهترین حالت دست پیدا خواهید کرد.

نگاهی بر شرایط پناهندگی در برزیل

مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل

مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل تقریبا به صورت موازی با دیگر روش های مهاجرت مانند کار و سرمایه گذاری پیش می رود و به همین دلیل دانشجویان زیادی دانشگاه های برزیل را به عنوان مقصدی ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند.

اگر تصمیم گرفته اید پس از تحصیل هم در برزیل بمانید ، خوش شانس هستید زیرا دولت سیاست مهاجرت را ارتقا داده است ، پیش از این ، دانشجویان بین المللی اجازه کار برای کمک به نیازهای مالی خود را نداشتند ، اما این قانون در اواخر سال 2016 تغییر کرد و در سال 2017 اجرایی شد.

برای کار قانونی پس از تحصیل در برزیل ، هم به اجازه اقامت و هم ویزای کار نیاز دارید ، این با بسیاری از کشورهایی که در آنها حقوق زندگی و کار در یک فرآیند پیچیده شده است متفاوت است.

داشتن فرصت درخواست برای ویزای کار در حالی که هنوز در برزیل هستید ، مطمئناً روند را برای دانشجویان بین المللی که در حالی که هنوز در این کشور هستند و پیشنهاد شغلی دریافت می کنند ، تسهیل می کند ، اطلاعات کامل در این زمینه را در مقاله لینک شده بخوانید.

مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل

روند تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری برزیل

روند تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری برزیل به صورت خودکار نخواهد بود؛ دانشجویان خارجی باید درخواست خود را به هماهنگی مهاجرت عمومی  (CGIG) در وزارت کار ارسال کنند ، درخواست تبدیل از اجازه اقامت موقت به اجازه کار باید ظرف 12 ماه پس از پایان دوره تحصیلی شما باشد.

یکی از شرایط مجوز این است که کار باید با برنامه درسی دوره ای که در برزیل انجام می شود مرتبط باشد ، این وضعیت جدید به مدت یک سال معتبر خواهد بود و ممکن است برای کل مدت دوره تمدید شود.

در ادامه اطلاعات کامل تر در قالب راه و روش پیدا کردن موقعیت پیشنهاد کاری و در نهایت اخذ اقامت کاری قابل مطالعه است ، لطفا تا پایان مقاله با مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید.

اخذ اقامت برزیل از طریق کار

اخذ اقامت برزیل از طریق کار

علیرغم بالا تر بودن رشد مهاجرت به برزیل در بسیاری از زمینه ها ، رشد در زمینه مهاجرت کاری به این کشور رشد 2% بوده است؛ شرایط ورود به برزیل از طریق مهاجرت کاری نسبتا دشوار است و علاقه مندان باید از جزییات کار اطلاع کامل داشته باشند.

مهم ترین مسئله در اخذ اقامت برزیل از طریق کار ، داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای برزیلی است.

فراموش نکنید که در این فرایند تجربه کاری و البته مدرک تحصیلی شما و همچنین دانش زبان شما از زبان های انگلیسی و پرتغالی بسیار تاثیر گذار خواهد بود ، اگر شما مدرک تحصیلی تان را از یک دانشگاه معتبر دریافت کرده باشید می توانید برای کارآموزی در برزیل هم با کارفرمایان وارد گفتگو شوید.

ویزاهای مختلفی برای اقامت موقت در برزیل صادر می شود که اگر با روش صحیح اقدام کرده باشید در مدت زمان مناسب به اقامت دائم و تابعیت برزیل منجر خواهند شد ، در زیر درباره این ویزاها و اقامت برزیل بیشتر می خوانید.

ویزاهای موقت برزیل برای کار

در جدول زیر ویزاهای موقت برزیل برای کار را می بینید:

ویزای موقت V : برای درخواست این ویزا ، باید یک قرارداد کاری از یک شرکت مستقر در برزیل داشته باشید ، کارفرمای آینده شما با ارائه قرارداد کاری پیشنهادی به همراه سایر مدارک مورد نیاز مانند مدارک صلاحیت و تجربه کاری شما به وزارت کار و اشتغال این ویزا را آغاز و از شما حمایت مالی خواهد کرد.

ویزای موقت IX : این ویزای سرمایه گذار بر اساس قطعنامه جدید هنجاری ، حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری به 500000 دلار نیاز دارد که در بخش مربوط به سرمایه گذاری درباره آن صحبت می شود.

مقاله ویزای کار برزیل ، شرح مفصلی از انواع ویزای کاری این کشور را به شما ارائه می دهد.

ویزاهای موقت برزیل برای کار هدف اعتبار 
ویزای موقت V برای کمک های فنی ، مهارت های تحقیقاتی یا خدمات حرفه ای صادر می شود. اعتبار 2 سال 
ویزای موقت IX نوعی ویزای سرمایه گذاری است. اعتبار 3 سال 
اقامت برزیل از طریق سرمایه گذاری

اقامت برزیل از طریق سرمایه گذاری

برزیل هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر یک برنامه سریع برای مهاجرت به برزیل از طریق سرمایه گذاری دارد؛ ویزای سرمایه گذاری در برزیل معمولاً با سرمایه گذاری مبلغ 500 هزار دلار در املاک و مستغلات ، یک استارت آپ برزیلی یا یک شرکت برزیلی موجود ، اقامت دائم فوری را به متقاضیان اعطا می کند.

اگر سرمایه گذاری شما برای 10 نفر از ساکنان برزیل شغل ایجاد کند ، یا اگر سرمایه گذاری به سمت فناوری ، محصولات نوآورانه یا تحقیقات علمی انجام شود ، این مبلغ به 150 هزار دلار کاهش می یابد.

برای پذیرش، متقاضیان باید دارای سوابق کیفری تمیز و ارائه یک طرح تجاری/سرمایه گذاری باشند و در صورت اعطای اقامت دائم باید هر سه سال یکبار تمدید شود.

وضعیت اقامت دائم به سرمایه گذاری بستگی دارد ، این بدان معناست که اگر متقاضی بخواهد در برزیل بماند و تابعیت یا سایر مجوزهای مهاجرت را به دست نیاورد ، سرمایه گذاری باید همچنان حفظ شود ، پس از تایید ویزای سرمایه گذار، اعضای خانواده واجد شرایط پیوستن به متقاضی در برزیل هستند.

به طور کلی ، اقامت دائم برزیل با شرایط سختی اعطا می شود و روند درخواست شامل یک تلاش بزرگ بوروکراتیک است.

تعداد زیادی از جوانان ایرانی روش کارآفرینی در برزیل را انتخاب کرده و با این روش اقامت برزیل از طریق سرمایه گذاری را به دست می آورند؛ برای این کار دولت برزیل سود طرح تجاری شما را محاسبه می کند و در صورت سودهی بالا طرح شما پذیرفته می شود.

برای مهاجرت به برزیل نیاز دارید تا درباره انواع مالیات در این کشور هم اطلاعات به روز داشته باشید ، به همین منظور سری بزنید به مقاله نرخ مالیات در برزیل.

اقامت برزیل با ثبت شرکت

اقامتی برزیل با ثبت شرکت در واقع یک اقامت یکساله است که تا 5 سال قابل تمدید است و پس از آن در صورت واجد شرایط بودن از لحاظ پیشرفت کاری شرکت ، اشتغال زایی مناسب برای شهروندان برزیلی و همچنین پرداخت به موقع مالیات ها ، موسسین شرکت قادر به درخواست برای اقامت دائم برزیل خواهند بود.

تابعیت برزیل هم پس از ده سال زندگی دائم در برزیل و در صورت داشن توان مالی کافی و تسلط به زبان پرتغالی به دارندگان اقامت دائم اعطا خواهد شد.

زمینه های فعالیت شرکتی در برزیل می تواند شامل زمینه های تجاری ، بازرگانی ، صادرات ، واردات و فروشگاه های کوچک خرید و فروش را شامل میشود.

در روند اخذ اقامت برزیل با ثبت شرکت این موضوع هم قابل تامل است که شما شرکتی از پیش تاسیس شده داشته باشید که حداقل پنج سال در خارج از برزیل تجارت کرده باشد ، این شرکت می تواند فعالیت های خود را گسترش دهد و یک استارت آپ در برزیل افتتاح کند ، این نوع اقامت معمولاً برای دو سال اعطا می شود و پس از آن می توان آن را با رعایت معیارهای خاصی تمدید کرد.

در این روند اگر کارمند برزیلی نباشد ، می تواند اقامت دائم برزیل را دریافت کند ، اما این به شرطی است که شرکت حداقل 200 هزار دلار برای هر متقاضی در شرکت برزیلی سرمایه گذاری کند.

اگر میخواهید دقیقا بدانید روند سرمایه گذاری و ثبت شرکت در برزیل چگونه است و باید چه مراحلی طی شود تا با موفقیت به مهاجرت به برزیل از طریق ثبت شرکت برسید ، پس لطفا مقاله لینک شده ما را مطالعه نمایید.

اقامت برزیل با ثبت شرکت

مهاجرت به برزیل با خرید ملک

علاقه مندان مهاجرت به برزیل ، باید این نکته را مد نظر داشته باشند که تنها خرید یک ملک در برزیل منجر به باز شدن راه برای ورود به خاک برزیل و اقامت دائم این کشور نمی شود ، بلکه این موضوع فقط در صورتی ممکن است به اقامت منجر شود که در قالب سرمایه گذاری 500 هزار دلاری باشد که در بخش قبل درباره آن توضیح داده شد.

سرمایه گذاری با این مبلغ که منجر به خرید املاک و مستغلات در قالب پروژه های ساختمانی یا خرید زمین در برزیل شود ، اقامت برزیل را در پی خواهد داشت؛ لازم است بدانید ارزش زمین خریداری شده شما حتما باید 133 هزار دلار و ارزش آپارتمان یا خانه ای که میخرید هم باید حتما از 265 هزار دلار به بالا باشد.

در این روش سرمایه گذاری در قالب خرید ملک ، معمولا ابتدا یک ویزای دوساله و سپس اقامت دائم و سال های بعد از آن تابعیت اعطا می شود.

اگر قصد خرید ملک در برزیل را دارید ، می توانید با دقت این کار را انجام دهید زیرا ریسک مصادره اموال در این کشور تقریبا 30% محاسبه می شود! 

دعوت می کنیم مقاله کدام کشورها با خرید ملک اقامت می دهند؟ را بخوانید.

مهاجرت به برزیل با خرید ملک

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

اگر به مهاجرت فکر می کنید حتما با چالش های متعددی درگیر هستید ، ما در این وبینار به بررسی این چالش ها پرداخته ایم و با ارائه راهکارهای عملی تلاش داریم دغدغه های شما برای مهاجرت را از راه های صحیح برطرف کنیم.

مدت زمان این وبینار یک ساعت و چهل و سه دقیقه است و هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه دهنده آن بوده است.

نمایش ویدیو درباره وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

وکیل مهاجرت به برزیل

برزیل یک کشور خوش آب و هوا و مناسب برای زندگی است که با این مزیت علاقه مندان زیادی را بریا تحصیل ، کار و سرمایه گذاری به سوی خود جذب می کند ، اما از طرفی این یک کشور آمریکای جنوبی است که ورود بی ملاحضه و بدون برنامه ریزی به خاک این کشور ، می تواند تبعات جبران ناپذیری برای فرد مهاجر به بار آورد.

قطعا برای هر قدمی برای مهاجرت به برزیل ، شما عزیزان به راهنمایی های یک وکیل مهاجرتی نیاز پیدا می کنید.

اگر نگران هستید که در مسیر مهاجرت با یک فرد نامطمئن آشنا شوید که با اطلاعات نادرست شما را به مسیر اشتباه راهنمایی کند ، پس حتما باید به یک وکیل مهاجرت به برزیل مراجعه کنید که به قوانین مهاجرتی برزیل اشراف کامل داشته باشید و چنین وکلایی در کادر تخصصی موسسات حقوقی-مهاجرتی آماده ارائه خدمات هستند.

دعوت می کنیم مقاله وکیل امور مهاجرت کیست؟ را بخوانید تا بدانید به چه کسی به عنوان وکیل در پروسه مهاجرت می توان اعتماد کرد.

موسسه مهاجرتی به برزیل

موسسه مهاجرتی مشاوران رجبی ، یکی از صدها موسسه مهاجرتی به برزیل است که توانسته است با خدمات کارگشای خود در سال های خدمت ، به عنوان یک موسسه کارآزموده شناخته شود.

توجه داشته باشید که موسسه رجبی تنها یک موسسه اعزام دانشجو نیست بلکه موسسه مهاجرتی با فعالیت گسترده در زمینه مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری ، سرمایه گذاری ، پیوستن به خانواده و زمینه های مرتبط دیگر است که در حیطه فعالیت خود تاکنون به نحو عالی درخشیده است.

توصیه می کنیم مقاله موسسه مهاجرتی در تهران را بخوانید تا با نحوه فعالیت های ما آشنا شوید. 

علاقه مندانِ مهاجرت به برزیل، مقالات زیر را خوانده اند!

4 دیدگاه در “مهاجرت به برزیل

  1. مهاجرت به برزیل عباس قربانی گفت:

    با سلام واحترام – بنده میخوام به هر طریقی شده اقامت برزیل یا سوئد را بگیرم

  2. مهاجرت به برزیل عباس قربانی گفت:

    با سلام واحترام – مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به برزیل لطفا توضیح دهید. باتشکر

    1. مهاجرت به برزیل مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      کشور برزيل شرايط فوق العاده ای را برای سرمايه گذاران خارجی فراهم کرده است . با سرمايه گذاری و ثبت شرکت در برزيل می توانيد به اقامت برسيد . در صورت تاييد سرمايه گذاری توسط دولت می توانيد اعضای خانواده خود را همراه ببريد . افرادی که تابعيت برزيل را دريافت کنند می توانند به راحتی ويزای ۵ ساله آمريکا را گرفته و به آمريکا سفر کنند . سرمايه گذاری در کشور برزيل بايد برای اين کشور مفيد بوده و سود به همراه داشته باشد تا شخص بتواند ويزای سرمايه گذاری در برزيل را دريافت کند . يکی از بهترين روش های سرمايه گذاری و ثبت شرکت در برزيل ، ثبت شرکت است که برای سرمايه گذاران خارجی بسيار مناسب بوده و می تواند فرد را به اقامت اين کشور برساند.برای ثبت شرکت در کشور برزيل بايد مدارک زير را فراهم کرده و در هنگام اقدام ارائه دهيد :
      1. تعيين اسم شرکت که به تاييد دولت برزيل برسد.
      2. مشخص کردن فعاليت اصلی شرکت
      3. مشخصات کامل سهامداران
      4. مقدار سرمايه و ميزان سهام هر فرد
      5. اساسنامه شرکت
      6. مشخصات و مدارک هويتی مدير شرکت

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.9/5 - (33 امتیاز)
منو
خانه