معرفی شهر های کشور بلغارستان

معرفی شهر های کشور بلغارستان به افراد خواهان تحصیل ، کار و زندگی در این کشور کمک می کند ، چرا که هر شهر ویژگی های خاص خود را دارد.

بلغارستان دارای 257 شهر است که هر یک در بخشی از این کشور اروپایی قرار گرفته است ، این کشور 7029349 نفر جمعیت دارد و بررسی های تاریخی نشان می دهد که مردم در 1.4 میلیون سال گذشته در این منطقه سکونت داشته اند ،  در این مدت تحت حکومت بلغارستان ، بیزانس ،  عثمانی و کمونیست بوده است.

با وجود همه این تغییرات ، مناطق عمده شهری در این کشور همچنان مراکز مهم فرهنگی و اقتصادی باقی مانده اند.

 امروزه اکثریت جمعیت بلغارستان در شهرها زندگی می کنند ، شهر های این کشور شامل صوفیه  ، پلوودیو ، وارنا ، بورگاس ، روسه ، استارا زاگورا ، پلون ، اسلیون ،  دوبریچ ،  شومن ،  هاسکوفو ، پرنیک ، یامبول ، پازارجیک ، بلاگووگراد ،  وراتسا ،  ولیکوترنوو ، گابروو،  ویدین ، کرجالی ، آسنوفگراد ، کازانلاک ، کیوستندیل ، مونتانا ، دیمیتروفگراد ، لووچ ، سیلیسترا ، توگوویشته ، رازگراد و دوپنیتسا و غیره می باشد.

در ادامه به معرفی شهر های کشور بلغارستان می پردازیم ، برای آشنایی با شرایط مهاجرت به بلغارستان با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) تماس بگیرید.

فهرست مطالب
معرفی شهر های کشور بلغارستان

صوفیه پایتخت بلغارستان

درمعرفی شهر های کشور بلغارستان​ به اولین شهر بلغارستان می پردازیم ، صوفیه پایتخت بلغارستان ، دارای جمعیتی بالغ بر 1204685 نفر است که در مساحت شهری 190 مایل مربع پراکنده شده است ، این شهر در دره صوفیه قرار دارد و توسط کوه های ویتوشا و بالکان احاطه شده است و از 7000 سال قبل از میلاد به عنوان یک سکونتگاه مهم بشری بوده است ؛ از سال 29 قبل از میلاد ، زمانی که توسط رومیان فتح شد ، به عنوان یک مرکز سیاسی خدمت کرده است ، امروزه صوفیه  علاوه بر پایتخت این کشور ، میزبان چندین دفتر مرکزی شرکت های بین المللی نیز می باشد.

 بخشی از جذابیت آن برای این سازمان ها مالیات پایین شرکت است ، گردشگران از سراسر جهان از صوفیه دیدن می کنند تا از نزدیکی آن به ساحل و کوه ها استفاده کنند و از معماری منحصر به فرد آن بازدید کنند.

صوفیه سیزدهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است ، اطراف آن را دامنه ‌های کوهستانی احاطه کرده‌ اند ، مانند ویتوشا در سمت جنوبی ، لیولین در سمت غربی  و کوه‌ های بالکان در شمال که آن را به سومین پایتخت بلند اروپا پس از آندورا لاولا و مادرید تبدیل می‌کند  ، صوفیه به عنوان شهر پیشرو در بلغارستان ، خانه بسیاری از دانشگاه های محلی ، موسسات فرهنگی و شرکت های تجاری بزرگ است  و مکانی عالی برای تحصیل در بلغارستان به شمار می آید ، دانشگاه های معتبر بلغارستان می تواند مقصد خوبی برای تحصیل باشد و سکوی پرتابی به سوی سایر کشورهای مهم جهان به شمار رود ، در مقاله لینک شده با هزینه های مقرون به صرفه تحصیل خصوصا در رشته های علوم پزشکی آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات مهاجرتی تمام کشورهای جهان از کارشناسان به روز و مجرب رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پلوودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان

در حال مطالعه معرفی شهر های کشور بلغارستان​ هستید ،  پلوودیو با 338153 نفر در مرکز آن در میان بزرگترین شهر های بلغارستان در رتبه دوم قرار دارد ،  این شهر در دو طرف رودخانه ماریتسا قرار دارد و  از 4000 سال قبل از میلاد به طور مداوم مسکونی بوده است ، امروزه پلوودیو یک مرکز مهم اقتصادی ، آموزشی و فرهنگی است.

اقتصاد این شهر بر پایه تولید تنباکو ، فرآوری مواد غذایی ، نساجی و آبجوسازی استوار است ، با توجه به شرایط اقتصادی این شهر می توان برای کار در بلغارستان به این شهر فکر کرد ، مقاله لینک شده حاوی آخرین اطلاعات از راه های مهاجرتی کاری به این کشور است ، شاید تخصص شما مورد نیاز جامعه این کشور باشد.

این شهر خانه تعدادی کالج دولتی و کالج خصوصی و همچنین 6 دانشگاه است ؛ علاوه بر این ، پلوودیو جشنواره های فرهنگی مختلفی از جمله نمایشگاه بین المللی ، جشنواره بین المللی تئاتر و جشنواره تلویزیونی Golden Chest برگزار می کند ، بازدیدکنندگان از این شهر می توانند از خرابه های روم باستان ، کلیسا ها ، مساجد و معابد قدیمی به سبک ارتدکس بازدید کنند.

پلوودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان

وارنا بزرگترین استراحتگاه ساحلی بلغارستان

وارنا سومین شهر پرجمعیت در معرفی شهر های کشور بلغارستان​ با 334870 نفر جمعیت در مساحت 59.5 مایل مربع است ، این شهر همچنین بزرگترین استراحتگاه ساحلی کشور است که در امتداد ساحل دریای سیاه قرار دارد ، وارنا به دلیل موقعیت مکانی خود یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و شهر های بندری بلغارستان است ؛ در واقع 61 درصد از درآمد خالص آن از گردشگری و تجارت به دست می آید ، نیروی دریایی بلغارستان نیز در اینجا مستقر است ، علاوه بر گذراندن تمام روز در ساحل ، گردشگران این شهر می توانند از موزه باستان شناسی وارنا نیز دیدن کنند که میزبان طلای وارنا ، قدیمی ترین جواهرات طلای جهان است که قدمت آن بین 4200 تا 4600 قبل از میلاد باز می گردد.

بورگاس شهری با صنعت ماهیگیری

بورگاس شهری با صنعت ماهیگیری

بورگاس 200271 نفر جمعیت دارد و در ساحل دریای سیاه بلغارستان در خلیج بورگاس واقع شده است. این شهر در بین بزرگترین شهرهای بلغارستان رتبه چهارم را دارد ، موقعیت آن صنعت ماهیگیری را به بخش مهمی از اقتصاد تبدیل می کند ، اگرچه ، بزرگترین مشارکت کننده اقتصادی ، پالایشگاه نفت LUKOIL  بورگاس است که بزرگترین در جنوب شرقی اروپا است ، این شهر نه تنها یک مرکز مهم اقتصادی و صنعتی ، بلکه یک مرکز توریستی و فرهنگی است ؛ این شهر دارای چندین موزه ، خرابه‌ های باستان‌ شناسی ، کلیسا ها و صومعه‌ ها است.

روسه مهم ترین بندر رودخانه در بلغارستان

روسه در فهرست معرفی شهر های کشور بلغارستان​ رتبه 5 را دارد و 149642 نفر جمعیت دارد ، این بندر در امتداد رودخانه دانوب واقع شده است و روسه را به مهم ترین بندر رودخانه در بلغارستان تبدیل می کند ، تحت حکومت رومیان ، این شهر یک مرکز نظامی و دریایی بود ، امروزه اقتصاد مبتنی بر نساجی ، خیاطی و فرآوری مواد غذایی است ، به دلیل معماری منحصر به فرد نئوباروک و نئوروکوکو ، روسه یک مقصد توریستی محبوب است  و زادگاه الیاس کانتی برنده جایزه نوبل ادبیات و نویسنده مایکل آرلن می باشد.

یک دانشگاه در روسه وجود دارد  که نام آن دانشگاه “آنجل کانچف” روسه با ظرفیت 15000 دانشجو است  ، ساختار این دانشگاه شامل یک شرکت تابعه در سیلیسترا، ویدین و رازگراد است ، همچنین یک شرکت تابعه از دانشکده کشاورزی – پلوودیو در این شهر وجود دارد.

شاید کنجکاو باشید و بخواهید بهترین شهر های بلغارستان برای تحصیل را هم بشناسید ؛ حتما سری به مقاله لینک شده در این بخش بزنید.

درباره بلغارستان چه اطلاعاتی دارید؟ مطالعه مقالات زیر دید گسترده تری از این کشور به شما می دهد.

استارا زاگورا شهری باستانی در بلغارستان

استارا زاگورا ششمین شهر بزرگ در بلغارستان است  و مرکز اداری استان استارا زاگورا که در منطقه تاریخی تراکیا واقع شده است ، سکونتگاه اصلی تراکیا مربوط به قرن 5-4 قبل از میلاد است که به آن Beroe یا Beroia می گفتند.

استارا زاگورا ا در حدود 231 کیلومتر (144 مایل) از صوفیه ، در نزدیکی رودخانه بدچکا در منطقه تاریخی تراکیا است ، این شهر احتمالا بزرگترین شهر در قلمرو بلغارستان امروزی قبل از رهایی از سلطه عثمانی بود ، اما این شهر در جریان جنگ آزادی 1877-1878 توسط ارتش ترکیه سوزانده و ویران شد.

 در دهه اول پس از آزادی بلغارستان، در دهه 1880 جمعیت استارا زاگورا کاهش یافت و به حدود 16000 نفر رسید ، اما در قرن اخیر به دلیل مهاجرت به پایتخت صوفیه یا خارج از کشور  جمعیت این شهر شروع به کاهش کرده است.

دانشگاه تراکیا تنها دانشگاه و موسسه آموزش عالی در این شهر است که در زمینه های مختلف به ویژه پزشکی فعالیت دارد.

استارا زاگورا شهری باستانی در بلغارستان

پلون بزرگترین مرکز اقتصادی در شمال غربی بلغارستان

 هفتمین شهر پرجمعیت بلغارستان است ، این شهر در بخش شمالی کشور واقع شده است و مرکز اداری استان پلون و همچنین شهرداری تابعه پلون است ، این بزرگترین مرکز اقتصادی در شمال غربی بلغارستان است ، در سرشماری سال ۲۰۲۱ جمعیت آن ۸۹۸۲۳ نفر بوده است.

پلون که در سطح بین المللی به دلیل محاصره پلونا در سال 1877 شناخته می شود ، امروزه مرکز اصلی اقتصادی شمال غرب و شمال مرکزی بلغارستان و سومین شهر بزرگ شمال بلغارستان پس از وارنا و روسه است.

پلون مرکز عمده فرآوری نفت ، فلزکاری ، ساخت ماشین آلات ، صنایع سبک و غذایی در دوران سوسیالیست بود ، با این حال، اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 شاهد احیای صنعت سبک و توسعه شاخه هایی مانند تولید لباس بافتنی و فروشگاهی بود ، گردشگری که تا قبل از سال 1989 افراد زیادی را از اتحاد جماهیر شوروی به خود جذب کرده بود و در سال های بعد دچار رکود شده بود ، دوباره در حال افزایش است.

صنایع اسلیون توضیحات
صنعت لبنیات رشد بالا
صنایع سنگین تولید چراغ های برق و ماشین های الکتریکی
صنعت سبک منسوجات لباس ‌های پشمی ، جوراب و مواد غذایی

اسلیون شهری پر از جاذبه گردشگری در بلغارستان

اسلیون  هشتمین شهر بزرگ بلغارستان و مرکز اداری و صنعتی استان اسلیون و شهرداری در شمال تراکیا است ، توده سنگی معروف Sinite Kamani  و پارک ملی مرتبط ، هوای تازه و چشمه ‌های معدنی فرصت‌ های متنوعی را برای تفریح و گردشگری فراهم می‌کنند ،  سرمایه گذاران در حال بررسی فرصت استفاده از باد محلی معروف (بورا) برای تولید برق هستند.

دوبریچ شهری با صنعت کشاورزی در بلغارستان

دوبریچ نهمین شهر پرجمعیت برای معرفی شهر های کشور بلغارستان​ است ، مرکز اداری استان دوبریچ و مرکز منطقه دوبروژای جنوبی است ، این شهر در شمال شرقی کشو ر، در 30 کیلومتری غرب سواحل دریای سیاه بلغارستان ، نه چندان دور از استراحتگاه هایی مانند آلبنا ، بالچیک و گلدن سندز واقع شده است ،کشاورزی توسعه یافته ترین شاخه اقتصادی این شهر است.

امروز دوبریچ یک مرکز صنعتی-کشاورزی و حمل و نقل مدرن در منطقه دوبروژا ، یکی از ده شهر بزرگ بلغارستان است ، مشخصات اقتصادی دوبریچ توسط صنایع غذایی تعیین می شود که بیش از 50 درصد از حجم صنعت شهری و همچنین صنایع سبک را تامین می کند ، منطقه غنی کشاورزی مواد خام با ارزشی را فراهم می کند.

شومن دهمین شهر بزرگ بلغارستان

شومن دهمین شهر بزرگ بلغارستان و مرکز اداری و اقتصادی استان شومن است ، این شهر در 80 کیلومتری غرب وارنا و در دره ای در دامنه شرقی فلات آهکی شومن قرار دارد.

این شهر یک مرکز جاده ای و ریلی با صنایعی مانند فرآوری تنباکو ، کنسروسازی و آبجوسازی ، مبلمان سازی و ساخت ظروف لعابی است ، شومن همچنین کارخانه ای دارد که قطعات ماشین آلات مزرعه را می سازد ؛ این کارخانه در سال 1958 تأسیس شد و اولین کارخانه در بلغارستان بود.

صنایع دستی مختلف در این شهر شکوفا  شده و فعالیت کشاورزی در این شهر مهم است.

جمعیت شهر عمدتا ارتدوکس شرقی است و بخش قابل توجهی از مسلمانان و اقلیت های بسیار کوچکتری از سایر ادیان در آن حضور دارند.

شومن دهمین شهر بزرگ بلغارستان

سوالات پر تکرار معرفی شهر های کشور بلغارستان

بلغارستان دارای 257 شهر است که هر یک در بخشی از این کشور اروپایی قرار گرفته است ، این کشور 7029349 نفر جمعیت دارد و بررسی های تاریخی نشان می دهد که مردم در 1.4 میلیون سال گذشته در این منطقه سکونت داشته اند.

شهر های این کشور شامل صوفیه ، پلوودیو ، وارنا ، بورگاس ، روسه ، استارا زاگورا ، پلون ، اسلیون ، دوبریچ ، شومن ، هاسکوفو ، پرنیک ، یامبول ، پازارجیک ، بلاگووگراد ، وراتسا ، ولیکوترنوو ، گابروو، ویدین ، کرجالی ، آسنوفگراد ، کازانلاک ، کیوستندیل ، مونتانا ، دیمیتروفگراد ، لووچ ، سیلیسترا ، توگوویشته ، رازگراد و دوپنیتسا و غیره

این شهر در دره صوفیه قرار دارد و توسط کوه های ویتوشا و بالکان احاطه شده است و از 7000 سال قبل از میلاد به عنوان یک سکونتگاه مهم بشری بوده است.

پلوودیو یک مرکز مهم اقتصادی ، آموزشی و فرهنگی است ؛ اقتصاد این شهر بر پایه تولید تنباکو ، فرآوری مواد غذایی ، نساجی و آبجوسازی استوار است.

این شهر همچنین بزرگترین استراحتگاه ساحلی کشور است که در امتداد ساحل دریای سیاه قرار دارد ، وارنا به دلیل موقعیت مکانی خود یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و شهر های بندری بلغارستان است.

 در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به معرفی شهر های کشور بلغارستان پرداختند ، برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ف همچنین می توانید با مطالعه مقاله بهترین کشورهای اروپایی برای کار با گزینه های بسیار جالب و شیوه مهاجرتی آسان به این کشورها آشنا شوید.

شهر های چه کشوری را می خواهید بشناسید ؟ در سایت رجبی شهر های بسیاری از کشورهای جهان معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه