ورزش در بلغارستان

ورزش در بلغارستان ، مقوله ای است که بررسی آن برای افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند و همچنین ورزشکارانی که تصمیم دارند از طریق ویزای ورزشی به این کشور وارد شوند ، جذاب و مفید خواهد بود.

ورزش نقش بسیار مهمی در زندگی افراد دارد و کشورهایی که به این قضیه اهمیت می دهند ، گامی بزرگ در راستای ارتقا سلامت عمومی جامعه خود بر می دارند و در کنار آن از درآمدزایی صنعت ورزش نیز برخوردار خواهند شد.

خبر خوب اینکه ورزش در بلغارستان ، از سطح نسبی خوبی برخوردار هست و دولت این کشور از ورزش و ورزشکاران به خوبی حمایت می کند ، همین امر باعث پیشرفت سطوح مختلف ورزشی در بلغارستان شده است ، مردم این کشور علاقه زیادی به ورزش هایی مانند والیبال ، فوتبال ، اسکی ، کشتی و ورزش های رزمی دارند ، ضمن اینکه ورزشکاران حرفه ای زیادی در این کشور حضور دارند که تا کنون موفق به کسب افتخارات ورزشی برای بلغارستان شده اند.

در این مقاله قصد داریم انواع ورزش در بلغارستان که رواج بیش تری دارند و از محبوبیت زیادی در میان مردم این کشور برخوردار هستند را به شما خوبان معرفی کنیم ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به بلغارستان را بخوانید و با راه و روش های اقامت در این کشور آشنا شوید ، با مطالعه این مقاله ، پاسخ بسیاری از سوالات خود در زمینه مهاجرت به این کشور را دریافت خواهید کرد و با خیالی آسوده می توانید اقدام به مهاجرت نمایید.

فهرست مطالب
ورزش در بلغارستان

ورزش های محبوب بلغارها

گزارشات مربوط به انواع ورزش در بلغارستان نشان داده است که مردم این کشور علاقه زیادی به ورزش دارند و اگر بخواهید بدانید ورزش محبوب بلغارها چیست؟ باید به شما بگوییم در ورزش هایی مانند بوکس آماتور و مسابقات هنرهای رزمی دارای پیشینه خیلی قوی هستند و علاوه بر این ها ، تیم جودو و کاراته این کشور موفق به کسب موفقیت های بزرگ در مسابقات قهرمانی اروپا و جهان شده است.

چنانچه شما تمایل دارید به این کشور مهاجرت کنید ، می توانید از طریق تحصیل نیز اقدام نمایید ؛ ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مقاله ای تحت عنوان تحصیل در بلغارستان را برای شما عزیزان فراهم آورده ایم ، نکات جامع و کاربردی این مقاله می تواند در زمینه مهاجرت به شما کمک زیادی کند و این مسیر را برایتان هموار گرداند ، ضمن اینکه شما می توانید پس از مهاجرت به این کشور ، در رشته تربیت بدنی نیز به تحصیل خود ادامه دهید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

همراه با کارشناسان شرکت رجبی در زمینه اطلاعات مهاجرتی به روز باشید

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

والیبال در بلغارستان

والیبال در بلغارستان یکی دیگر از انواع ورزش در بلغارستان است که مردم این کشور به آن علاقه وافری نشان می دهند.

این ورزش مهیج ، افراد زیادی را به خود جذب می کند و تیم ملی والیبال بلغارستان نیز به نمایندگی از این کشور در مسابقات بین المللی حضور پیدا می کنند ، تیم ملی والیبال در بلغارستان ، در المپیک سال 1980 موفق به دریافت مدال نقره جهانی شدند.

شاید برایتان جذاب باشد بدانید که ، بلغارستان دارای تیم ملی والیبال زنان نیز هست و بازیکنان زن این ورزش در بلغارستان شامل افرادی مانند انکا خریستولوا ، سیلویا پترونووا ، ورکا بوریسوا ، گالینا استانچوا و والنتینا ایلیوا هستند.

نمونه ای از بازیکنان مرد بلغارستان عبارتند از: آندری ژکوف ، ماتی کازیسکی ، والنتین براتوئف ، اوگنی ایوانف ، مارتین استوئوف ، متودی آنانیف ، بویان یوردانوف و امیل والچف.

والیبال در بلغارستان

فوتبال ورزش محبوب بلغاری ها

فوتبال ؛ این ورزش مهیج جهانی ، ورزش محبوب بلغاری ها نیز هست و جا دارد که در لیست انواع ورزش در بلغارستان آن را معرفی کنیم ، این کشور باشگاه های فوتبال زیادی دارد که نشان از اهمیت و علاقه به این ورزش دوست داشتنی است ، شماری از باشگاه های فوتبال در بلغارستان عبارتند از:

  • باشگاه فوتبال زسکا صوفیه
  • باشگاه فوتبال بوتو پلوودیو
  • باشگاه فوتبال هبار پازارجیک
  • باشگاه فوتبال لفسکی صوفیه
  • باشگاه فوتبال لیتکس لووچ
  • باشگاه فوتبال لوکوموتیو صوفیه
ورزش های رزمی در بلغارستان

Martial arts / Bulgaria

ورزش های رزمی در بلغارستان

ورزش های رزمی نمونه دیگری از ورزش در بلغارستان است که در رده ورزش های محبوب بلغاری ها قرار دارد ، این ورزش ها که به گونه ای ، دفاع شخصی محسوب می شوند ، مردان علاقه زیادی به آن ها نشان می دهند ، ورزش های رزمی نشان از قدرت و صلابت فرد دارند و معمولا افراد شیفته قدرت جذب این ورزش می شوند ، بویکو بوریسوف ، نمونه ای از رزمی کاران بلغاری است که در رشته کاراته فعالیت داشته و صاحب نام است ، او علاوه بر کاراته ، بازیکن فوتبال نیز هست و در رده سیاستمداران قرار دارد.

ورزش کشتی در بلغارستان

ورزش کشتی در بلغارستان را می توان در فهرست انواع ورزش در بلغارستان قرار داد ، چراکه هم در بین مردم محبوب است و هم کشتی گیران صاحب نامی در این رشته ورزشی حضور پر رنگی دارند ، نمونه ای از کشتی گیران مرد بلغاری شامل اسماعیل ابیلوف ، کیریل ترزیف ، عثمان دورالیف ، دیمیتار دوبرف ، ایوان یانکوف ، بویان رادف ، رحمت صوفیادی ، حسن عیسائف ، نژدت زالف ، پتار کیروف ، آتاناس کومچف ، آنجل کرزوف و ایوان کولف هستند.

جذابیت این ورزش در بلغارستان در این هست که می توان نام زنان را نیز در لیست کشتی گیران مطرح این کشور بیان نمود: الیستا یانکووا ، تایبه یوسین ، اولینا نیکولوا ، میمی هریستوا ، بیلیانا دودووا ، استانکا زلاتوا و میگلینا سلیشکا.

شرایط و امکانات ورزش در برخی کشورها را با هم مقایسه کنید.

قایقران های بلغاری

قایقرانی یکی از ورزش های دلچسب و جذاب است که طرفداران زیادی دارد بلغار ها به این ورزش جذاب نیز علاقه مند هستند ، با توجه به اینکه قایقران های بلغاری زیادی در این کشور حضور دارند ، خوب است از آن به عنوان یک ورزش در بلغارستان یاد کنیم که از محبوبیت برخوردار می باشد. شماری از قایقرانان روئینگ زن اهل بلغارستان عبارتند از:

  • ایسکرا ولینوا
  • ریتا تودوروا
  • کاپکا جورجیوا
  • سیاکا کلبچوا
  • گینکا گیوروا
  • نادیه فیلیپوا
  • ماریانا سربزوا
  • لالکا بربرووا

و همچنین قایقرانان روئینگ مرد اهل بلغارستان شامل افرادی مانند بوگدان دوبروف ، ایوو روسف ، مینگو نیکولوف ، ایوو یاناکیف هستند.

ورزش ژیمناستیک در بلغارستان

Gymnastics / Bulgaria

ورزش ژیمناستیک در بلغارستان

ورزش در بلغارستان محدود به یک رشته ورزشی نمی شود و در رشته های مختلف و سطوح متفاوت مبتدی تا حرفه ای به آن پرداخته می شود ، در ادامه مقاله ورزش در بلغارستان بد نیست نگاهی هم به ژیمناستیک در بلغارستان بیاندازیم ، ژیمناستیک ورزشی انعطافی و قدرتی است که طرفداران خاص خود را دارد ، تعداد ژیمناست های بلغاری نشان دهنده علاقه و اهمیتی است که مردم این کشور به ژیمناستیک می دهند ، برخی از ژیمناست های المپیک بلغارستان عبارتند از: مادلن رادوکانووا ، گالینا تانچه وا ، شارل شامپو ، ایولینا تالوا ، بوریانا استویانووا ، استویان دلچف ، سیمونا دیانکووا ، سیلویا میتوا ، ژانتا ایلیه وا و اریکا زافیرووا.

شطرنج در بلغارستان

شطرنج یک بازی فکری است که احتیاج به تمرکز و مهارت در تکنیک دارد ، در لیست انواع ورزش در بلغارستان ، شطرنج نیز جای دارد  و شط رنج بازان بلغاری در جهان شناخته شده هستند ،  این بازی که به نوعی یک سرگرمی هم محسوب می شود ، مورد علاقه بلغارها می باشد

دراین زمینه ، شطرنج بازان بلغاری مانند ایوان چارپینوف ، وسلین توپالوف ، آنتوانتا استفانووا و کیریل گئورگیف مهارت و شهرت زیادی دارند.

ورزش شنا در بلغارستان

موضوعی که در بررسی ورزش در بلغارستان جذابیت دارد ، نقش پر زنگ زنان در ورزش این کشور است که در بسیاری از موارد موفقیت های زیادی نیز کسب کرده اند ، ورزش شنا از دیگر ورزش های رایج در بلغارستان است که مردان و زنان زیادی در آن ایفای نقش می کنند.

نویانا میتوا ، تانیا دانگولاکووا ، اکاترینا آورامووا ، نینا رانگلووا و آنتوانتا فرنکوا از شناگران زن بلغاری هستند و از شناگران مرد بلغاری می توان به میهایل الکساندروف ، پیتر استیوی چیف و سیمون ماکدونسکی اشاره داشت.

وزنه برداری ، ورزش ملی بلغارستان

در بررسی ورزش در بلغارستان قصد داریم وزنه برداری ، ورزش ملی بلغارستان را به شما معرفی کنیم ، وزنه برداری با توحه به اینکه ورزش ملی بلغارها هست ، از ارزش و اهمیت دوچندانی در این کشور برخوردار می باشد ، برترین وزنه برداران جهان که اهل بلغارستان هستند عبارتند از:

  • استفان بوتف
  • یوتو یوتوف
  • نیکولای پیشالوف

Sports coaches / Bulgaria

مربیان ورزش در بلغارستان

با توجه به سطح مناسب ورزش در بلغارستان ، می توان پی برد که این کشور از مربیان رده بالا و حرفه ای برخوردار است ، مربیان مطرح بلغاری در رشته ورزشی والیبال ، مارتین استوئوف ، پلامن کنستانتینوف و رادوستین استویچف و در رشته ورزشی فوتبال ملی بلغارستان از افرادی مانند ایوان وتسوف ، هریستو بونو ، بلا وولنتیک ، ریشو سوملای ، لوتار ماتئوس ، کروم میلف ، دیمیتار پنو و استویان اورماندژیف می توان نام برد ، ضمن اینکه افراد دیگری مانند ایوان سونوف ، آرمن نازاریان و سیمون شتروف سینیور از مربیان ورزش در بلغارستان در رشته کشتی هستند که در سطح حرفه ای مشغول به فعالیت هستند.

مربیان ورزش در بلغارستان

سوالات پر تکرار ورزش در بلغارستان

مردم این کشور علاقه زیادی به ورزش هایی مانند والیبال، فوتبال، اسکی، کشتی و ورزش های رزمی دارند.

 تیم ملی والیبال در بلغارستان، در المپیک سال 1980 موفق به دریافت مدال نقره جهانی شدند ، بلغارستان دارای تیم ملی والیبال زنان نیز هست.

  • باشگاه فوتبال زسکا صوفیه
  • باشگاه فوتبال بوتو پلوودیو
  • باشگاه فوتبال هبار پازارجیک
  • باشگاه فوتبال لفسکی صوفیه
  • باشگاه فوتبال لیتکس لووچ
  • باشگاه فوتبال لوکوموتیو صوفیه

ورزش کشتی در بلغارستان را می توان در فهرست انواع ورزش در بلغارستان قرار داد، چراکه هم در بین مردم محبوب است و هم کشتی گیران صاحب نامی در این رشته ورزشی حضور پر رنگی دارند.

شطرنج بازان بلغاری مانند ایوان چارپینوف، وسلین توپالوف، آنتوانتا استفانووا و کیریل گئورگیف مهارت و شهرت زیادی دارند.

در این مقاله تحت عنوان ورزش در بلغارستان ، لیستی از ورزش های محبوب بلغار ها خدمت شما معرفی گردید ، همچنین شما را به خواندن مقاله کار در بلغارستان دعوت می کنیم ، این مقاله می تواند اطلاعات لازم در خصوص فرصت های شغلی و قوانین کاری این کشور را در اختیار شما بگذارد و کمک کننده باشد ، جهت دریافت اطلاعات بیش تر در این زمینه ، تنها کافی است با دفاتر تهران و یا شیراز موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه