شرایط خرید فرانچایز در کانادا، معرفی فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری

شرایط خرید فرانچایز در کانادا، معرفی فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری

باید دقت داشته باشید که هرکدام از این روش ها مزایا و معایب خاصی دارند و موفقیت در هر دو امکان پذیر بوده و به شرایط مختلفی بستگی دارد، اما طبق آمار و به خصوص برای تازه واردان خرید فرانچایز در کانادا احتمال موفقیت بالاتری دارد.

بله، پس از خرید و راه اندازی فرانچایز خود در کانادا و یک سال زندگی در این کشور قادر به درخواست اقامت دائم این کشور خواهید بود.

بله، با دریافت ویزا از طریق خرید فرانچایز در کانادا می توانید همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود را به کانادا ببرید.

 این موضوع بستگی به توافق طرفین خواهد داشت اما به طور عمومی قراردادها 5 تا 10 ساله عقد می شوند.

 این موضوع نیز بستگی به نوع بیزنس، محل و اعتبار آن دارد، اما معمولا برای خرید یک فرانچایز در کانادا باید بین 30,000 تا 500,000 دلار کانادا سرمایه گذاری کنید.

خرید فرانچایز در کانادا نه تنها یک روش بسیار مناسب و تقریبا امن برای سرمایه گذاری است، بلکه یک روش قانونی و جذاب برای مهاجرت به این کشور برای افراد و به خصوص خانواده های ایرانی است. شما از این طریق خواهید توانست برای خود و خانواده تان ویزای کشور کانادا را کسب نموده و در نهایت با فراهم آوردن شرایط لازم، به اقامت دائم کانادا نیز برسید.

اطلاع از شرایط خرید فرانچایز در کانادا و همچنین بررسی بازار کار و سرمایه در این کشور و تحقیق درباره ایالت و حوزه فعالیت و سرمایه گذاری مدنظرتان، از اهمیت بسیار بالایی در رسیدن به موفقیت و کسب درآمد از این طریق در کانادا دارد. در ادامه همراه با مشاورین موسسه رجبی شما را با شرایط، قوانین و هزینه های خرید فرانچایز در کانادا آشنا می سازیم، با ما همراه باشید.

دعوت می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا را در کنار این محتوا بخوانید.

خرید فرانچایز در کانادا چه شرایطی دارد؟

پیش از بررسی شرایط لازم جهت خرید فرانچایز در کانادا، باید بدانید که فرانچایز یا حق امتیاز، نوعی توافق تجاری بین دو طرف است که در آن یک شرکت (امتیاز دهنده) به شخص یا شرکتی دیگر (امتیاز گیرنده) مجوز می دهد تا از نام تجاری، علامت تجاری، روش ها و دانش فنی خود برای راه اندازی و اداره یک کسب و کار مشابه استفاده کند.

در ازای این امتیاز، امتیازگیرنده به امتیاز دهنده مبلغی را به صورت حق امتیاز اولیه و همچنین سهمی از درآمد یا سود خود را به صورت حق امتیاز مستمر پرداخت می کند. اما در این جا به شما خواهیم گفت که برای خرید فرانچایز در کانادا باید چه شرایطی را داشته باشید و یا آن ها را فراهم آورید:

  • متقاضی باید سرمایه کافی برای خرید حق امتیاز، راه اندازی و اداره کسب و کار را داشته باشد که میزان سرمایه مورد نیاز بسته به نوع کسب‌ وکار و محل آن متفاوت است.
  • متقاضی باید تجربه و مهارت مرتبط با نوع کسب‌ وکار مورد نظر را داشته باشد.
  • متقاضی باید سابقه اعتباری خوبی داشته باشد.
  • متقاضی باید از سلامت جسمی و روحی لازم برای اداره یک کسب ‌وکار برخوردار باشد.
  • متقاضی باید نشان دهد که کسب و کار انتخاب وی برای اقتصاد کانادا مثمر ثمر بوده و می تواند آن کسب و کار را رشد دهد.
  • متقاضی نباید سابقه سوء پیشینه کیفری در کشور خود یا کانادا داشته باشد.
  • متقاضی باید با شرایط و ضوابط تعیین شده توسط امتیازدهنده، از جمله پرداخت حق امتیاز، رعایت استانداردهای کیفیت و ارائه گزارش های دوره ای، موافقت نماید.
  • نیاز به مدرک زبان خاصی برای خرید فرانچایز در کانادا نیست، اما متقاضی باید به اندازه کافی به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشد تا بتواند با مشتریان، کارکنان و امتیازدهنده ارتباط برقرار کند.
شرایط خرید فرانچایز در کانادا، معرفی فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری

خرید فرانچایز در کانادا چقدر هزینه دارد؟

خرید یک فرانچایز در کانادا با هزینه هایی همراه خواهد بود که قطعا اصلی ترین آن ها، هزینه خرید سهم و شراکت با بیزنس مادر یا اصلی است. اما در این میان شما باید به سایر مخارج و عوامل تاثیرگذاز بر میزان مخارج خود نیز توجه داشته باشید. بدانید که هزینه خرید فرانچایز در کانادا به شدت متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد، این عوامل را در جدول مقابل مشاهده می کنید.

عوامل تاثیرگذارشرایط و جزئیات
برندبرندهای معروف و شناخته شده معمولا هزینه فرانچایز و حق امتیاز بیش تری نسبت به برندهای جدیدتر یا کمتر شناخته شده دارند.
نوع کسب و کار

برخی از انواع کسب و کارها، به دلیل تجهیزات و فضای مورد نیاز، به سرمایه گذاری اولیه بیش تری نسبت به سایرین نیاز خواهند داشت.

مکان فعالیتهزینه خرید فرانچایز در مناطق شهری بزرگ تر به طور قابل توجهی بیش تر از مناطق روستایی یا کمتر پرجمعیت است.
تبلیغاتبا این که برند شما از پیش در بازار فعالیت داشته و شناخته شده است، اما ممکن است برای رشد بیش تر و یا معرفی شعبه خود نیاز به تبلیغات داشته باشید.

به طور کلی و با توجه به عرف بازار کشور کانادا، می توانید انتظار داشته باشید که برای خرید یک فرانچایز در کانادا بین 30,000 تا 500,000 دلار کانادا سرمایه گذاری کنید. این مبلغ شامل موارد زیر است:

هزینهشرایط
هزینه ورودی یا خرید امتیازاین هزینه ای است که برای حق استفاده از نام تجاری و سیستم های فرانچایزور به صاحب برند و کمپانی پرداخت می کنید.
حق امتیاز

این یک هزینه در حال انجام است که به عنوان درصدی از فروش ناخالص یا سود شما به صاحب اصلی پرداخت می شود و معمولا از 1 تا 6 درصد در نظر گرفته می شود.

هزینه های راه اندازی

این امر شامل هزینه هایی مانند تجهیزات، دکوراسیون، ابزار، لوازم موجودی و بازاریابی است.

سرمایه در گردشاین پولی است که برای اداره روزمره کسب و کار خود به آن نیاز دارید و باید در دسترس خود داشته باشید.

فرانچایزهای مناسب در دسترس و قابل خرید در کانادا

انتخاب یک فرانچایز مناسب برای خرید و فعالیت در کانادا بستگی به عوامل مختلفی دارد، به خصوص هزینه و زمینه مورد علاقه یا تخصص متقاضیان. به همین خاطر باید  شما جستجو کنید و گزینه های مناسب و در دسترس برای انجام این کار را در شغل مورد پسندتان در کانادا بیابید. اما برای نمونه، در ادامه چندی از فرانچایزهای مناسب در کانادا را مشاهده می کنید:

نام کسب و کارسرمایه نقدی مورد نیازمجموع سرمایه گذاریمحدوده فعالیت شعب
رستوران زنجیره ای گوشت چین اسموکر (Chainsmoker Smoked Meat Restaurant)100,000 دلار225,000 دلارکانادا و آمریکا
بیرون بر وینگز آپ (WingsUp)140,000 دلار380,000 دلارسراسر کانادا
پیزا آتشی داگ باکس (DoughBox Fired Pizza)200,000 دلار550,000 دلارسراسر کانادا
موسسه آموزش برنامه نویسی به کودکان کدویز (Code Wiz Child Education)80,000 دلار120,000 دلارکانادا و آمریکا
خدمات دفع آفات کامپلیت (Complete Pest Solutions)50,000 دلار70,000 دلارکانادا
شرکت پرس وافل (Press Waffle Co)100,000 دلار188,000 دلارآمریکا و کانادا
شرکت خدمات حسابداری و مالیاتی37,000 دلار45,000 دلارکانادا

 مراحل خرید یک فرانچایز در کانادا

برای خرید یک فرانچایز در کانادا باید مراحلی را پشت سر بگذارید که این مراحل شاید برای افراد مختلف تفاوت هایی داشته باشید اما کلیات و اصول و روند این امر یکسان و شبیه به یکدیگر می باشد. در این جا لازم است که حتما به شما این تذکر را بدهیم که برای اقدام جهت خرید فرانچایز در کانادا، حتما از مشاوره و یا حضور یک فرد یا تیم باتجربه و تخصص در این زمینه در کنار خود بهره مند شوید.

این امر را به خصوص به افرادی توصیه می کنیم که برای اولین قصد ورود به کانادا و ماجرت به این کشور را دارند و یا سابقه مدیریت و کارآفرینی در بازار و اقتصاد کانادا را ندارند. در ادامه مراحل خرید یک فرانچایز در کانادا را خواهیم گفت.

مراحل خرید یک فرانچایز در کانادا
  1. تحقیق کنید:

علایق، مهارت ها و منابع مالی خود را ارزیابی کنید و درباره صنعت و بازار مورد نظر خود نیز در این کشور تحقیقاتی را انجام دهید. همچنین بهتر است که برندهای فرانچایز مختلف را که با معیارهای شما مطابقت دارند، بررسی نمایید.

  1. با فرانچایز دهنده تماس بگیرید:

با فرانچایز دهنده تماس گرفته و در جلسات مقدماتی با نمایندگان آنان شرکت کنید تا اطلاعات خود را به دست آورید. حتما سوالات خود را بپرسید و تمام اطلاعات ارائه شده را به دقت بررسی کنید.

  1. اسناد حق امتیاز را بررسی کنید:

این سند شامل شرایط و تعهدات شما و فرانچایز دهنده است و باید قبل از امضا، تمام مفاد آن را به دقت بخوانید و در صورت نیاز با یک مشاور، متخصص و یا وکیل مشورت کنید.

  1. تامین مالی را ترتیب دهید:

منابع مالی لازم برای خرید حق امتیاز، راه اندازی و اداره کسب و کار خود را تعیین کنید. گزینه های تامین مالی مختلف مانند وام های بانکی، کمک های دولتی یا سرمایه گذاری های شخصی را بررسی نمایید.

  1. برنامه ریزی کسب و کار را نهایی کنید:

یک طرح تجاری جامع ایجاد کنید که شامل استراتژی های بازاریابی، پیش‌بینی های مالی و برنامه عملیاتی باشد. این طرح به شما کمک می کند تا برای راه اندازی و مدیریت موفق کسب و کار خود برنامه ریزی کنید.

  1. مکان فعالیت را انتخاب کنید:

با توجه به معیارهای تعیین شده توسط فرانچایز دهنده، به دنبال یک مکان مناسب برای کسب و کار خود باشید و عواملی مانند دسترسی، ترافیک و رقابت را در نظر بگیرید. البته بهتر است که حتی پیش از شروع این مراحل از همان ابتدا مکانی را در نظر داشته باشید و سپس شروع به خرید فرانچایز کنید.

  1. آموزش را تکمیل کنید:

اگر فرانچایز دهنده خواست برنامه آموزشی به شما ارائه کند، حتما در آن شرکت کنید؛ چون در این برنامه ها به شما دانش و مهارت های لازم برای اداره کسب و کار خود را آموزش می دهند.

  1. کسب و کار خود را راه اندازی کنید:

مراحل لازم برای افتتاح و شروع به کار کسب و کار خود را مطابق با دستورالعمل های فرانچایز دهنده انجام دهید و از پشتیبانی و منابع ارائه شده توسط فرانچایز دهنده بهره مند شوید.

  1. به طور مداوم با فرانچایز دهنده همکاری کرده و در ارتباط باشید:

به تعهدات خود در قبال قرارداد حق امتیاز عمل کنید و حتما از مشاوره و پشتیبانی مداوم فرانچایز دهنده بهره مند شوید.

شرایط خرید فرانچایز در کانادا، معرفی فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری

اخذ اقامت دائم از طریق خرید فرانچایز در کانادا

باید بگوییم که اخذ اقامت دائم از طریق خرید فرانچایز در کانادا کاملا امکان پذیر می باشد و یکی از اهداف اصلی افراد متقاضی این امر نیز، دستیابی به همین امتیاز ویژه و مناسب است. اما باید دقت داشته باشید که اقامت دائم از ابتدا و فوری برای این روش در دسترس نیست.

متقاضیان باید شرایطی را فراهم کنند که این امر امکان پذیر شود، این شرایط بدین شرح هستند:

  • با این که اجباری به داشتن مدرک زبان نیست، اما ارائه آن بسیار تاثیرگذار است و یا این که شخص باید به یکی از زبان های فرانسوی یا انگلیسی تسلط خوبی داشته باشد.
  • پس از حداقل یک سال از فعالیت فرانچایز خریداری شده و زندگی در کانادا می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.
  • بهتر است که در این مدت بیزنس شما رونق گرفته باشد و به سوددهی رسیده باشد، هرچند اندک. همچنین مالیات خود را کامل و دقیق پرداخت کنید.
  • با این شرایط باید از طریق برنامه تجربه کانادایی یا همان CEC برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به کانادا را نیز مرور کنید تا با تمام شیوه های مهاجرت قانونی به این کشور هم آشنا شوید.

خرید فرانچایز در کشور کانادا چه مزایایی دارد؟

اقدام از طریق خرید فرانچایز در کانادا و سرمایه گذاری در این کشور به مانند سایر روش های مهاجرتی دارای مزایایی است که اطلاع از آن ها می تواند شما را بهتر با این برنامه و دست یافتنی های آن آشنا سازد. از مهم ترین مزایای خرید فرانچایز در کانادا باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شما از مزایای یک برند شناخته شده و تثبیت شده در بازار بهره مند می شوید و نیازی به بازاریابی اولیه و جدب مشتری نیست.
  • فرانچایز دهندگان معمولاً طیف گسترده ای از خدمات پشتیبانی و آموزشی را به دارندگان حق امتیاز خود ارائه می دهند، که می تواند به شما در راه اندازی و اداره موفق کسب وکارتان کمک کند.
  • به عنوان بخشی از یک شبکه بزرگ تر از دارندگان حق امتیاز، از قدرت خرید بهتری بهره مند می شوید، که می تواند به شما در کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری کمک نماید.
  • معمولا راه اندازی یک کسب و کار فرانچایز ساده تر از راه اندازی یک کسب و کار از صفر است، زیرا بسیاری از فرآیندها و زیر ساخت ها از قبل توسط فرانچایز دهنده ایجاد شده اند.
  • امکان اخذ اقامت دائم برای شما از طریق این امر وجود دارد.
  • فرصت همراهی خانواده و بردن آن هابه کانادا و حتی دریافت اقامت دائم برای آنان نیز وجود دارد.
  • فرانچایز دهندگان، ممکن است به شما دسترسی به منابع مختلفی مانند ابزارهای بازاریابی، برنامه های آموزشی و شبکه های پشتیبانی را ارائه دهند.
  • معمولا و طبق شواهد و آمار در این کشور، نرخ موفقیت کسب و کارهای فرانچایز به طور کلی نسبت به کسب و کارهای مستقل بالاتر است.
  • در کانادا بسیاری از فرانچایز دهندگان برای حمایت و همچنین جذب سرمایه گذاران، برای تضمین وام و اعتبار به افراد کمک می نمایند.
شرایط خرید فرانچایز در کانادا، معرفی فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری

معایب

البته یقینا این موضوع در کنار مزایای خود، دارای معایبی نیز می باشد که در ادامه مهم ترین آن ها را می گوییم:

  • در صورت نیاز به تبلیغات، هزینه های آن معمولا بالا می باشد.
  • ممکن است برخی از فرانچایز دهندگان پشتیبانی مناسبی از شما ننمایند.
  • فرانچایزهای مطمئن و پر درآمد قیمت های بالایی دارند.
  • در این امر امکان شخصی سازی بسیار محدود است و نظرات فرانچایز دهندگان ارجحیت دارد.

اطلاع از بهترین شهرهای کانادا برای کار نیز بسیار در امر خرید فرانچایز و موفقیت در آن اهمیت بالایی دارد که در مقاله فوق تمامی اطلاعات درباره این شهرها را شرح داده ایم. اما چنان چه نیاز به بررسی مدارک و شرایط خودتان دارید، مشاورین شرکت رجبی در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخ به سوالات شما به صورت حضوری و تلفنی هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *