سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا برای شما که در کشور خود دارای تجارت هستید و یا به راه اندازی کسب و کار در کشوری مطرح می اندیشید می تواند گزینه ای بی نظیر باشد ، در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به بررسی شرایط و قوانین سرمایه گذاری در کانادا می پردازیم و بهترین و کم ریسک ترین راه ها را با هم مرور می کنیم ؛ با ما همراه باشید.

کانادا به عنوان یکی از پیشروترین کشورهای برجسته G7 ، توانسته خود را به به یکی از بهترین و در عین حال آسانترین مقصدهای سرمایه گذاری در جهان مبدل سازد ، سیستم حقوقی این کشور با ارائه فضای تجاری روشن و شفاف ، معاملات مطمئن و قانونی را برایتان فراهم می سازد.

تجارت در سطح بین المللی نیازمند فراهم نمودن مدارک و شرایط مشخص شده از سوی هر کشور از جمله کانادا است که وجود یک راهنما و مشاور می تواند این مسیر را بسیار برایتان آسان سازد.

برای آنکه در کشور کانادا سرمایه گذاری کنید ، پیش از هر چیز باید با بازار کا رو قوانین حاکم بر آن آشنا باشید ، توصیه می کنیم مقاله کار در کانادا را حتما مرور کنید تا مطالب بسیاری مفیدی در حوزه کسب و کار در این کشور را دریافت نمایید.

کانادا اقتصادی بزرگ و مطمئن

کانادا دهمین اقتصاد بزرگ جهان ، به مهاجرین این امکان را می دهد تا تجارت و کسب و کار خود را با حداقل هزینه ممکن آغاز کنند ، ثبت شرکت در کانادا را می توان روندی آسان دانست که تلاش می کند تا هر سرمایه گذار بتواند با ساده ترین امکانات هدف خود در این کشور را آغاز نماید ، هر شخصی فارغ از ملیت ، جنسیت و یا مذهب از هر نقطه از جهان جهان می تواند در کانادا سرمایه گذاری خود را آغاز کند.

علاوه بر این ، کانادا در جهت پیشرفت و قوی ساتن زیربنای اقتصادی خود ، همیشه از سرمایه گذاری خارجی حمایت نموده و مدیریت عمومی قوی را در این زمینه از خود نشان می دهد که باعث اطمینان خاطر هرچه بیشتر سرمایه گذاران می گردد ، از آنجا که اقتصاد فعالیتی فصلی است ، قوانینی برای محافظت از سرمایه گذاران ، مصرف کنندگان ، کارگران ، مخترعان و همچنین محیط زیست در این کشور وجود دارد.

دولت های فدرال و استانی کانادا از سیستم های جایگزینی مانند مشارکت عمومی و خصوصی برای ارائه خدمات به شهروندان خود استفاده می کنند و توانسته اند با تدابیر مختلف چندین محدودیت در سرمایه گذاری جهانی را از پیش روی خود بردارند.

حتی سیستم مالیات مشاغل در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و بخشهای عمده ای مانند حمل و نقل ، ارتباطات ، انرژی ، خدمات مالی و شرکتهای مختلف دولتی در حال واگذاری به بخش خصوصی هستند.

سلامت اقتصاد در کانادا

سیستم بانکی کانادا تا حد زیادی امن و سالم ارزیابی می شود ، بانک ها ترازنامه خوبی دارند و قوی به حساب می آیند ، این وضعیت مالی مثبت به این معنی است که نرخ وام دهی نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر کمتر است و این امر تأثیرات مثبت گسترده ای در بخش های املاک و مستغلات و تمامی بیزنس ها را نشان می دهد.

همچنین این کشور دارای میزان بالای سلامتی در امور سیاسی و اداری خود می باشد ، به نحوی که هر کسی با هر وضع اقتصادی و هر نوع ملیت و استعدادی می تواند با تلاش و کوشش به بهترین جایگاه در جامعه برسد.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا

انواع شرکت ها در کانادا

از آنجا که ثبت شرکت یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در کانادا است خوب است که در همان ابتدا با انواع و ویژگی های هر کدام آشنا شوید تا بتوانید با توجه به شرایط خود به بهترین تصمیم ممکن دست یابید ، البته هر یک از این موارد دارای جزئیاتی هستند که از طریق تماس با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی می توانید به خوبی از آنها اطلاع یابید ، انواع شرکت در آلمان به شرح زیر است:

انواع شرکت ها در کانادا

شرکت تعاونی

شما می توانید با ثبت درخواست در Corporations Canada ، یک شرکت تعاونی تحت قانون تعاونی های کانادا( Coop Act ) ایجاد کنید.

ایجاد این شکل از می تواند با مزایای متعددی همراه باشد زیرا به دلیل وجود قوانین منظم ، مدرن ترین شکل تجارت را تجربه خواهید کرد ، در این نوع شرکت مسئولیت محدودی در قبال مالکیت و کنترل توسط اعضای وجود داشته و هر عضو دارای یک رأی است ، مقررات مربوط به قانون تعاون در کانادا در رابطه با تمامی تعاونی های ثبت شده در این کشور قابل اجرا است و هنگام تشکیل تعاونی ، ذکر تمامی قوانین در یادداشت همکاری بسیار مهم است.

تقسیم سود ، مسئولیت محدود و کنترل کامل فعالیت ها از ویژگیهای یک شرکت تعاونی در کانادا می باشد که تمامی اعضای تعاونی می توانند بر فعالیت ها نظارت کرده و به عنوان یک نهاد انتفاعی یا غیر انتفاعی به فعالیت خود ادامه دهند ، حتی اگر در هنگام تأسیس شرکت انتخاب اصلی نباشد ، در صورت نیاز به جمع آوری منابع و دسترسی به نیازهای متقابل مطابق با پروژه اولیه ، سرمایه گذاران می توانند این نوع موجودیت را انتخاب کنند.

لطفا توجه داشته باشید که در هر زمان ، اگر طرح ها اصلاح شده یا پیشرفت ها چنین تحولاتی را درخواست کند ، فردی می تواند ساختار تجاری را تغییر داده و ساختار جدیدی را اجرا کند.

شرکت مسئولیت محدود ( LLC )

شرکت های LLC به صاحبان مشاغل اجازه می دهند تا دارایی های شخصی خود را از دارایی های شرکت جدا نگه دارند و بتوانند در مورد بدهی ها و مسئولیت های شرکت مسئولیت به صورت مستقل عمل کنند.

خوب است بدانید که LLC در این کشور یک شکل تجاری پذیرفته شده عمومی نیست ، به همین دلیل معمولاً به کسانی که می خواهند در کانادا شرکت راه اندازی کنند توصیه می شود از این نوع شرکت و مدل سرمایه گذاری استفاده نکنند.

این نوع شرکت گران ترین نوع شرکت است و در آن شرکا و مالکان شرکت مسئول پرداخت بدهی ها نیستند ، همچنین جذب سرمایه برای این شرکت آسان است.

شرکت مالکیت شخصی

با استفاده از این نوع سازمان بازرگانی ، شما مسئولیت تمام بدهی ها و تعهدات مربوط به تجارت خود را به عهده خواهید داشت و کلیه سودها فقط متعلق به شماست ، به عنوان تنها مالک تجارت ، طلبکار می تواند ادعا کند که دارایی شخصی یا تجاری شما را تصرف نموده تا میزان طلب خود را به دست آورد ، در زیر به چند مورد از معایب و مزایای این نوع شرکت اشاره خواهیم کرد:

مزایا

  • آسان و ارزان برای تشکیل یک شرکت انحصاری
  • هزینه نسبتاً کم برای شروع کار خود
  • کمترین میزان نظارت دولتی
  • شخص حق کنترل و تصمیم گیری مستقیم دارد.

معایب:

  • درآمد با نرخ شخصی شما مشمول مالیات می شود و در صورت سود آور بودن تجارت ، ممکن است در گروه مالیاتی بالاتری قرار بگیرید،
  • مشکل در جذب سرمایه به تنهایی
  • عدم تداوم تجارت شما ، در صورت غیبت
  • میزان مسئولیت شخص بیشتر است.

شرکت مشارکتی

شرکت مشارکتی را می توان متشکل از گروهی از افراد با هدف مشترک تقسیم سود دانست که منابع مالی خود را با فردی به عنوان شریک به اشتراک می گذارند ، در این نوع شرکت سود و زیان بین همه اعضا مشترک است و گزارش مالیاتی به زبان ساده ارائه می شوند ، اما این امکان وجود دارد که بین مالکان شرکت اختلاف پیش بیاید و یا هرکدام از شرکا مسئول بدهی شریک دیگر قرار گیرد.

اما شما می توانید در همان ابتدا شرایط تجارت خود را با شرکا مشخص نموده و در صورت اختلاف یا انحلال با تنظیم یک توافق نامه کاری خاص از خود محافظت کنید ، قوانینی که از همان ابتدا مشخص می کنید می تواند بسیار راهگشای شما عزیزان بوده و میزان سهام و سودتان را همان ابتدا طبق قرارداد مشخص سازید.

بهترین سرمایه گذاری در کانادا

نحوه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا به هدف شما بسیار وابسته است ، به عنوان مثال ممکن است در ازای پرداخت پیش پرداخت خانه ای که قصد خرید آن را دارید ظرف شش ماه سرمایه گذاری کنید و یا در ۳۰ سالگی یا هنگام بازنشسته شدن تمایل داشته باشید که برای گذران زندگی خود و داشتن درآمد ثابت پول خود را در زمینه ای سرمایه گذاری کنید ، از این رو اهداف شما بر اساس زمان نیاز به پول سرمایه گذاری شده می تواند متفاوت باشد.

بهترین سرمایه گذاری در کانادا

در کانادا زمینه شکوفایی اقتصادی برای تمامی صنایع و مشاغل از جمله بخش های خدمات مالی ، تجارت بیمه ، بخش حقوقی و همچنین بخش های اتومبیل ، بخش املاک ، بخش های سهام و اوراق به فراوانی وجود دارد ، همه این بخش ها فرصتهای مختلفی را برای رشد مشاغل فراهم می آورند و دولت نیز از تمامی زمینه ها حمایت های لازم را به بهترین شکل ممکن به عمل می آورد ، در ادامه به بررسی چند مورد از بهترین موارد سرمایه گذاری در کانادا می پردازیم :

بازار سهام و اوراق قرضه

خوب است در همین ابتدای امر این نکته را به شما گوشزد شویم که بازار سهام به طور کلی بازاری بدون ثبات است و در کنار سود زیادی که می توان از این بازار کسب کرد احتمال ضرر کردن هم وجود دارد.

پس اگر قصد سرمایه گذاری روی بازار سهام را دارید ، قبل از آن باید اطلاعات و آموزش های لازم را در این زمینه کسب نمایید.

بازار سهام کانادا از یک بازار بورس بزرگ و چند بازار بورس کوچک تشکیل شده است ، صرافی اصلی بورس ، اوراق بهادار تورنتو است ( که معمولاً به TSX شناخته می شود ) ، TSX نهمین صرافی بزرگ در جهان است.

سهام و اوراق قرضه کانادا را می توان به صورت مستقیم از بورس اوراق بهادار ( TSX) ، بورس ملی کانادا ( CSE ) ، صندوق های مبادله ارز و یا از طریق سپرده گذاری آمریکایی ( ETF ) خریداری کرد ، در این جا به برخی از مزیت های سرمایه گذاری در بخش سهام این کشور می پردازیم:

بازار مواد خام

اقتصاد کانادا دارای یک هسته قوی از منابع مربوط به منابع طبیعی مانند نفت و گاز است و به عنوان یکی از بزرگترین صادر کنندگان مواد معدنی در جهان شناخته می شود.

کانادا همچنین بزرگترین تامین کننده ماده خامی به نام پتاس است که از آن برای تهیه کود در دنیای کشاورزی استفاده می شود.

بله ، بازار مواد خام گرچه می تواند بی ثبات باشد ، اما می تواند فرصت های رشد قابل توجهی را نیز پیش روی شما قرار دهد ، اگر مواد خام زیاد و متنوعی داشته باشید و الگوهای قابل اعتمادی مانند جنبه فصلی این سهام را در نظر بگیرید ، می توانید هوشمندانه سرمایه گذاری کرده و به سود های قابل قبولی برسید.

بازار ملک و مستغلات در کانادا

خیل عظیمی از مالکان ، داشتن خانه را یک سرمایه گذاری موفق می دانند ، چرا که قیمت خانه ها در طول زمان افزایش پیدا می کند و اگر شما به مدت طولانی در خانه خود بمانید و زمانی که بازار گرم است آن را بفروشید ، می توانید هزینه خوبی را در برگشت به دست آورید ، یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در بخش املاک این است که می توان با اجاره دادن املاک سالانه درآمدی خوبی را برای خود کسب کرد.

بسیاری از کانادایی ها دیگر املاک و مستغلات را فقط چیزی نمی دانند که می توانند در آن زندگی کنند ، طی چند سال گذشته ، بازار املاک و مستغلات کانادا به یک صنعت پر رونق تبدیل شده است که بازدهی بی نظیری دارد ، سرمایه گذاران کانادایی و خریداران خارجی ۳۴ میلیارد دلار برای خرید زمین و خریدهای سطح ابتدایی در سال ۲۰۱۸ هزینه کردند.

به خاطر داشته باشید که در این کشور اگر کسی که قصد فروش خانه ای که در آن ساکن است را داشته باشد ، طبق قوانین خرید خانه در این کشور ، باید تمام هزینه‌های مربوط به نقل و انتقال خانه را بپردازد ، اما اگر فروشنده خانه از آن استفاده نمی‌کند ، شما به‌عنوان خریدار باید با فروشنده بر سر این موضوع که چه کسی هزینه‌ها را بپردازد ، مذاکره کنید.

معمولا برخی از هزینه‌ها و جزئیات مالیاتی، در قیمت اولیه ملک بیان نمی‌شود اما خوب ات که از همان ابتدا به آنها توجه داشته باشید:

  • مالیات بر انتقال ملک یا زمین ( که در هر ایالت کانادا متفاوت است )
  • هزینه‌های احتمالی ارزیابی ارزش واقعی ملک توسط بانک
  • بیمه‌ نامه ملک
  • هزینه‌های حقوقی

این موارد بر عهده شما خواهد بود که می توانید جهت اطلاع از جزئیات لازم این موارد با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید.

استارتاپ ها در کانادا

استارتاپ فرآیند شروع یک کار جدید و یک فعالیت نو پا است ، شما برای راه اندازی یک استارتاپ و گرفتن حمایت های لازم از سازمان های مربوطه و گرفتن ساپورت های مالی لازم باید ثابت کنید که برای اقتصاد کانادا مفید هستید و می توانید شغل های جدید و مفیدی را به وجود اورید ، همچنین می توانید برای این کشور در آینده در بازارهای جهانی ایجاد رقابت کنید.

استارتاپ ها در کانادا

در حقیقت ، ۹۷،۹٪ مشاغل ثبت شده در Statistics Canada را مشاغل کوچک تشکیل می دهند و چنانچه می خواهید به آنها بپیوندید و شرکت خود را راه اندازی کنید ، نه تنها نیاز به ایده و برنامه عالی تجاری دارید ، بلکه باید امور مالی خود را سر و سامان داده و در دولت های فدرال و استانی ثبت نام کنید ، در گام های بعدی شرکت خود را به بازار عرضه و با پایگاه مشتریان ارتباط برقرار نمایید.

در ابتدا شاید سخت به نظر آید اما بیش از یک میلیون کانادایی در حال حاضر صاحب مشاغل کوچک خود هستند که ثابت می کند نه تنها سرمایه گذاری در مشاغل کوچک به راحتی امکان پذیر است بلکه یک روش جذاب برای تأمین هزینه زندگی نیز می باشد ، البته سرمایه گذاری در شرکت های نوپا می تواند یک کار پر ریسک به نظر برسد ، اما اگر و وقتی سرمایه گذاری ها به ثمر بنشیند ، می تواند بسیار مفید و دلچسب باشد.

طی چند سال گذشته دولت کانادا به موضوع لستارتاپ ها بهای بسیاری داده و مزایای زیادی را برای این بخش در نظر گرفته است ، ما در این جا به ۳ سازمان بزرگ که در این کشور از طرح های نو پا حمایت های لازم و کسترده میکنند را به شما معرفی میکنیم :

ونچر کپیتال ها venture capitals

معمولا به دنبال ایده های بزرگتر می‌گردند که مراحل رشد اولیه را سپری کرده باشند، venture capital به دنبال ایده‌ای می گردد که توانایی تولید چند میلیون دلار را داشته باشد و در حال حاضر هم چند صد هزار دلاری فروش دارد.

انجل اینوستورها angel investors

سرمایه گذاران شخصی یا شرکت های متوسطی هستند که نسبتا راحت تر از ونچرها پروژه میپذیرند ، معمولا انجل ها در قبال دریافت درصدی از سهام شرکت ها به آنها مبالغی را پیشنهاد می کنند که با آن مبالغ شرکت ها خون تازه ای برای حرکت به جلو بدست می آورند.

انکوباتورها incubators

این ها مراکز رشد هستند و شما با کار با این سازمان ها نه تنها وجهی دریافت نمی کنید بلکه وجهی نیز باید بپردازید ، آنها شما را برای شروع کار آماده می کنند ، انکوبارتور ها راه‌های افزایش سرمایه را به شما آموزش می‌دهند و نظارت و روند رشد ابتدایی استارتاپ شما را بررسی می کنند.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا همان طور که گفتیم می تواند به روش های گوناگونی صورت گیرد ، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این امر در ایالت های مختلف کانادا همراه با شرایط مختلف است و قوانین یک ایالت با قوانین ایالت دیکر متفاوت می باشد ، حداقل این مبلغ به طور میانگین صد هزار دلار کانادا می باشد ، در زیر به بررسی حداقل میزان پولی که هر فرد خارجی برای سرمایه گذاری احتیاج دارد میپردازیم:

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

خرید خانه یا یک ملک یکی از بزرگترین سرمایه گذاری هایی است که فرد می تواند در تمام زندگی خود انجام دهد و مانند هر تصمیمی دیگرگزینه های خوب و بدی نیز وجود دارد که می تواند در امور مالی سرمایه گذاری شما در سالهای آینده تأثیر بگذارد.

سرمایه گذاران خارجی باید ۶۵ درصد از مبلغ خرید ملک را داشته باشند که ۳۵ درصد از سرمایه خرید ملک باید به عنوان پیش پرداخت در دسترس باشد ، مراحل خرید ملک در کانادا و روند انتقال آن معمولا بین ۶۰ الی ۹۰ روز به طول می انجامد.

قیمت املاک ومستغلات در هر ایالت کانادا کاملا با هم تفاوت دارد اما شما به طور حداقل ۳۰۰ هزار دلار منبع مالی دارید تا باز بر اساس نیاز و نوع زندگی خود بتوانید ملکی متناسب با خود را تهیه نمایید.

سرمایه گذاری در بازار سهام

کانادا با تولید ناخالص داخلی ۱،۷ تریلیون دلار یکی از ثروتمندترین ملت های جهان است ، در حالی که صنعت خدمات بر اقتصاد آن تسلط دارد ، منابع طبیعی گسترده این کشور صادرات آن را هدایت می کند ، این عوامل باعث شده کانادا به یکی از مقاصد برتر سرمایه گذاری جهانی تبدیل شود ، همین امر میزان پول و سرمایه زیادی را به بازار بورس این کشور هدایت میکند خطر سقوط این بازار را کاهش می دهد.

برای سرمایه گذاری از این طریق شما نیاز به یک کارگزاری یا یک سهام دار تایید شده Licensed Broker دارید همچنین شما به یک سرمایه گذاری هنگفت نیاز ندارید شما می توانید با کمتر از ۱۰۰ دلار سهام خریداری کنید ، البته باید مد نظر داشت سرمایه گذاری در بورس کانادا مشروط بر آن است که فرد اقامت دائم کانادا یا پاسپورت کانادایی داشته باشد ، در این جا به معرفی بزرگترین کارگذاری های کانادا می پردازیم :

معاملات سهام بزرگ Big bank

بزرگترین بانک های کانادا همه یک بستر معاملاتی سهام را برای سرمایه گذاران خودگردان ارائه می دهند ، هزینه های آنها بالاتر از باقی کارگزاری است ، با این حال ، اگر شما یک تاجر فعال هستید ، تخفیف هایی که برای تاجران فعال در دسترس است شاید این گزینه را برای شما به صرفه کند.

CIBC Investor’s Edge

CIBC Investor’s Edge بستر کارگزاری ارائه شده توسط بانک تجارت شاهنشاهی کانادا ( CIBC ) است که می توانید از آن برای تجارت سهام ، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و موارد دیگر استفاده کنید ، این کارگذاری ۶،۹۵ دلار کارمزد در هر معامله (سهام ) دریافت می کند و ۱۰۰ دلار هزینه سالانه اگر موجودی حساب ثبت شده شما ۲۵۰۰۰ دلار باشد.

TD Direct Investing

بستر کارگزاری TD Bank یکی از اولین پلتفرم های معاملات سهام است که در کانادا راه اندازی شده و ۹،۹۹ دلار کارمزد در هر معامله ( سهام ) دریافت می کند ، در این بستر معامله گران فعال با بیش از ۱۵۰ معاملات در هر سه ماه ۷ دلار معامله پرداخت می کنند.

RBC Direct Investing

بخش کارگزاری بانک سلطنتی کانادا ( RBC ) است که ۹،۹۵ دلار کارمزد در هر معامله سهام دریافت کرده و معامله گران فعال برای هر معامله ۶،۹۵ دلار پرداخت می کنند ، اگر مانده سرمایه گذاری شما کمتر از ۱۵۰۰۰ دلار باشد ، هر سه ماه ۲۵ دلار هزینه تعمیر و نگهداری دریافت می شود.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

کانادا به عنوان یک قطب مرکزی برای تجارت جهانی در موقعیت خوبی قرار گرفته است ، زیرساخت حمل و نقل هوایی این کشور بهترین در جهان است و بنادر ساحلی نیز دسترسی مستقیم دریایی به آسیا ، اروپا و آمریکای جنوبی را فراهم می کنند ، Great Lakes همچنین دسترسی آسان به ایالات متحده را فراهم می سازد.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

بخشی از جذابیت کانادا پایین بودن نرخ بیکاری ، نرخ بهره کم و گزینه های مهاجرت است که این کشور را برای اکثر کسانی که از هر جای جهان قصد مهاجرت دارند جز گزینه های اول قرار می دهد ، همچنین کانادا همسایه آمریکا است که تجارت در آن سوی مرز را نیز برای سرمایه گذاران لذت و بخش و تضمین می کند ، سرمایه گذاران در همه جای دنیا همیشه به سمت اقتصادهای بزرگ جذب می شوند زیرا فرصت های زیادی در بازار محلی این کشور ها ارائه میشود.

همچنین این کشور از طریق ۱۴ قرارداد تجاری به ۵۱ کشور با نزدیک به ۱،۵ میلیارد مصرف کننده و تولید ناخالص داخلی ترکیبی ۴۹،۳ تریلیون دلار ، به سرمایه گذاران دسترسی ترجیحی می دهد.

ارز متفاوت

تجارت با ارز دیگر در واقع می تواند راهی برای محافظت از دلار آمریکا باشد ، اگر ارزش دلار آمریکا کاهش یابد ، ممکن است بازارهای خارجی را متزلزل نکند ، به این ترتیب ، با خرید سهام کانادا ، به نوعی ، در صورت کاهش ارزش دلار ایالات متحده ، به طور بالقوه از سرمایه گذاری های خود محافظت می کنید ، در واقع فرصت هایی وجود دارد که می توانید در بازارهای خارجی به دلیل از دست دادن ارزش دلار آمریکا سود کسب کنید.

همچنین هزینه ثبت شرکت در کانادا در مقایسه با سایر حوزه های قضایی مانند ایالات متحده آمریکا ، استرالیا و انگلیس بسیار کم است ، حتی هزینه انطباق سالانه برای اداره شرکت بسیار کم است.

بهترین شهرهای کانادا برای سرمایه گذاری

شهرهای مختلف کانادا توانستند نیازهای یک سرمایه گذاری مستقل در انواع اقسام سرمایه گذاری ها را برآورده کنند ، کیفیت زندگی بی نظیری که این کشور برای شهروندانش به ارمغان می اورد این کشور را یک آهنربا برای افراد باهوش و با استعداد از سراسر جهان کرده است.

بهترین شهرهای کانادا برای سرمایه گذاری

شهروندان خلاق و کارآفرین ، کانادا را به مکانی برای نوآوری تبدیل می کنند ، مکانی که ایده ها ، محصولات و خدمات جدید در آن متولد می شوند ، در ادامه مطلب به معرفی چند شهر بزرگ و پر رونق کانادا می پردازیم که می توانند بهترین و امن ترین شرایط را برای سرمایه گذاری افراد خارجی به وجود اورند :

ونکوور ، بریتیش کلمبیا

ونکوور یعنی یک محیط تجاری کارآفرین و پر رونق در قلب کانادا ، یکی از پویاترین و متنوع ترین شرایط اقتصادی در آمریکای شمالی ، این شهر به عنوان مکانی برای صنایع جدید ( مانند رسانه های دیجیتال ) و هم صنایع سنتی ( مانند استخراج منابع ) ، خود را در جمع پیشتازان اقتصاد جهانی قرار داده است.

ونکوور یکی از مکانهای برتر برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به دلیل امکانات طبیعی و شبکه حمل و نقل خارق العاده است ، دلیل اصلی حضور ونکوور در مکان های برتر برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در کانادا فقط به دلیل زیبایی نیست بلکه به دلیل هجوم مردم است.

جمعیت این شهر بیش از ۶۸۰،۰۰۰ نفر است که تعداد آنها روزانه افزایش می یابد ، این به سادگی نشان می دهد که سرمایه گذاری در اینجا یک نقطه استراتژیک خواهد بود.

برای سرمایه گذاری در (ونکوور) سرمایه ای بالغ بر ۲۰۰ الی ۴۰۰ هزار دلار کانادا داشته باشید ، در صورت موفقیت در راه اندازی کسب و کار در بریتیش کلمبیا ، اقامت دائم نیز بدست می آورید ، همچنین در صورت داشتن سرمایه بیشتر، متقاضیان می توانند بجز خانواده خود ، ۱ الی ۵ نفر از اعضای کاری را برای این بیزینس به کانادا بیاورند ، این شهر در جمع ۲۹ شهر با رتبه بالا و برتر از لحاظ اقتصاد و پویایی سرمایه گذاری جایگاه ۵ را به خود اختصاص داده است.

تورنتو ، انتاریو

تورنتو به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا و یکی از مراکز اقتصادی بزرگ جهان، یک شهر جهانی محسوب می‌شود ، به لطف یک سری اصول اساسی ، مدت هاست که تورنتو به عنوان یکی از برترین شهرها برای سرمایه گذاری در انتاریو شناخته می شود.

اگرچه تورنتو در حال حاضر با کمبود تأمین مسکن روبرو است ، عواملی مانند نرخ بالای مهاجرت ، فرصت های جذاب برای دانشگاه ، ایجاد شغل مداوم و توزیع ثروت چند نسلی ، قدرت بازار املاک و مستغلات تورنتو را نشان می دهد.

اگرچه تورنتو گرانترین مکان برای سرمایه گذاری در انتاریو است ، ولی همچنان تقاضا در بخشهایی از جمله مسکن چند خانوار و اجاره در حال افزایش است و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در پایتخت انتاریو را به گزینه ای مناسب تبدیل می کند ، به برخی هزینه ها در این شهر اشاره می کنیم :

متوسط هزینه ماهانه مسکن : ۲۳۰۰ دلار ( آپارتمان یک خوابه ) ، اینترنت : ۵۷ دلار ، حمل و نقل : ۱۲۲ دلار ( کارت جوانان ) – ۱۵۱ دلار (کرایه شخصی) ، مواد غذایی : ۴۸۰ دلار ، سرگرمی : ۵۷۵ دلارشامل گردش ، رستوران / بار ، Netflix و غیره ، بیمه : ۱۸ دلار.

توجه بفرمایید که اگر کسب و کار پیشنهادی متقاضی درون منطقه بزرگ تورنتو باشد ، متقاضی می بایست حداقل ۶۰۰،۰۰۰ دلار کانادا سرمایه گذاری شخصی انجام دهد ولی اگر کسب و کار پیشنهادی متقاضی خارج منطقه بزرگ تورنتو باشد ، متقاضی می بایست حداقل ۲۰۰،۰۰۰ دلار کانادا سرمایه گذاری شخصی انجام دهد.

همیلتون ، انتاریو

همیلتون به شهر صنعتی یقه آبی مشهور است ، اما در سال های اخیر ، همیلتون به یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری در خانه های تک خانواده تبدیل شده است ، این منطقه میزبان موئسسات بهداشتی برتر و رستوران ها و صنایع غذایی پررونق است ، محل زندگی بیش از ۷۴۰،۰۰۰ نفر ، همیلتون ، انتاریو ، شهری در حال رشد است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، با افزایش جمعیت تورنتو و هزینه های زندگی ، همیلتون به گزینه ای عالی برای کسانی که می خواهند زندگی کم خرج تری را تجربه کنند تبدیل شده است.

قیمت خرید املاک و مستغلات در همیلتون در مقایسه با تورنتو بسیار مناسب تر است ، خانه های تورنتو را می توان برای یک خانه ییلاقی دو خوابه تا یک میلیون دلار فروخت در حالی که قیمت متوسط در همیلتون چیزی کمتر از ۶۵۰،۰۰۰ دلار است.

این امر همیلتون را به مکانی باورنکردنی برای سرمایه گذارانی افرادی تبدیل می کند که قصد دارند از طریق تبدیل خانه به دوبلکس چند خانوادگی درآمد کسب کنند ، همیلتون هفتمین بازار املاک و مستغلات در کاناداست که در آن کورک تاون به عنوان بهترین محله برای خرید خانه معرفی شده و پس از آن محله های استینسون ، بیزلی ، مرکز همیلتون و کرون پوینت شرق قرار دارند.

هزینه های تخمین زده شدهبرای یک خانواده ۴ نفره در این شهر ماهیانه ۳۱۵۰ دلار (۳۸۳۶ دلار کانادا) بدون اجاره است.

آتاوا ، کبک

اتاوا به عنوان پایتخت کانادا حدود ۹۵۲،۰۰۰ نفر جمعیت دارد ، این شهر دارای استانداردهای بالای زندگی ، امکانات درجه یک آموزش و صحنه های چشمگیر فرهنگی است.

با اینکه بازار املاک و مستغلات اتاوا بسیار رقابتی است ، قیمت خانه ها نسبتاً پایین است ، قیمت متوسط خانه در اتاوا ۸۰۰ هزار دلار است ، برخی از پیشرفت هایی که در این شهر خواهید دید شامل کانکس های بلند و کم ارتفاع است.

چنانچه فردی قصد سرمایه گذاری در استان کبک کانادا را داشته باشد لازم است تا مبلغی بالغ بر ۲۲۰ هزار دلار کاناد را در یک بانک معتبر به عنوان واسط بین فرد سرمایه گذار با دولت سپرده گذاری نماید و در عوض ، خود فرد و اعضای خانواده اش می توانند با ویزای سرمایه گذاری کانادا وارد این کشور شوند و از خدماتی چون تحصیلات ، بیمه بهداشتی و درمانی استفاده نمایند.

متوسط هزینه ماهانه به طور میانگین : مسکن : ۵۰۰،۰۰۰ دلار ( خانه خانوادگی ) ، اینترنت : ۵۷ دلار ، حمل و نقل : ۹۲ دلار ( کارت جوانان ) – ۱۲۰ دلار (کرایه شخصی) ، مواد غذایی : ۴۸۰ دلار ، سرگرمی : ۵۷۵ دلار ، بیمه : ۱۸ دلار ، مهد کودک : ۱۲۰۰ دلار است ، اتاوا چهارمین پایتخت تمیز و پاکیزه در دنیا است.

هزینه های ثبت شرکت در کانادا

برای تشکیل یا احراز صلاحیت شرکت خود در کشور کانادا ، به سریع ترین و صرفه ترین خدمات تشکیل مشاغل نیاز دارید تا بتوانید کسب و کار خود را به بهترین نحو ممکن راه اندازی نمایید ، مشاورین ما در موسسه مهاجرتی رجبی به شما کمک می کنند تا بتوانید شرکت خود را سریعا و با کم ترین هزینه تشکیل و صلاحیت خود را احراز نمایید.

هزینه های ثبت شرکت در کانادا

برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا می توان به دو صورت استانی و فدرالی اقدام نمود که در ادامه در رابطه با هر کدام بیش تر آشنا خواهید شد ، در زیر با هزینه های مربوطه به ثبت به هر روش می پردازیم :

هزینه های شرکت های استانی

  • ثبت نام تجاری ۵ روز الی یک هفته زمان میبرد و و هزینه آن معادل ۲۱،۴۷ است.
  • برای شرکت های با مسئولیت محدود زمان مورد نیاز ۱ الی ۳ روز می باشد، با هزینه ای معادل بر ۲۷۵ دلار کانادا در ضمن به این مقدار ۲۱،۴۷ دلار کانادا بابت هزینه رزرو نام نیز اضافه کنید.
  • اساسنامه شرکت در مدت ۵ روز صادر شده و هزینه ان معادل ۲۰۰ دلار کانادا است.
  • ثبت دفتر شرکت هیچ هزینه ای ندارد.
  • ایجاد حساب بانکی در ۱ روز صادر می شود و هیج هزینه ای ندارد.
  • شماره کسب و کار ، مالیات و حقوق و دستمزد ظرف ۱۰ روز اماده می شود بدون هزینه ثبت نام

هزینه های شرکت فدرالی

  • ثبت نام تجاری ۵ روز الی یک هفته زمان میبرد و و هزینه آن معادل ۲۱،۴۷ است به اضافه مالیات
  • ثبت شرکت در زمان ۲ تا ۳ هفته با هزینه ۲۴۹،۰۰ دلار کانادا برای یک سال ، به علاوه مالیات قابل اعمال
  • ایجاد حساب بانکی در ۱ روز صادر می شود و هیج هزینه ای ندارد.
  • شماره کسب و کار ، مالیات و حقوق و دستمزد ظرف ۱۰ روز آماده می شود و هزینه ای ندارد.

هزینه های جانبی دیگر

  • هزینه جستجو و استفاده ازگزارش جستجوی نام NUANS برای نام شرکت انتخابی ۱۳،۸۰ دلار است.
  • هزینه ثبت شرکت در انتاریو ۳۶۰ دلار است همچنین ۳۰۰ دلار بابت ثبت اساسنامه به صورت الکترونیکی دریافت نیاز است.
  • هزینه تمدید سالانه برای گواهی ثبت نام مورد نیاز ۶۲ دلار است. هم چنین مد نظر داشته باشید که هزینه های مربوط به ثبت شرکت کانادا به نوع شرکت و ایالتی که شرکت را در آن ثبت کرده‌اید، بستگی دارد و کارمزد ثبت شرکت در کانادا نیز بسته به ایالت شرکت متفاوت است.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا می‌تواند به دو شیوه فدرال و ایالتی صورت گیرد ، هنگامی که شما از طریق ثبت شرکت فدرال اقدام کنید ، قادر خواهید بود در تمام ایالت های این کشور به فعالیت پرداخته و فعالیت بین المللی شرکت نیز با تسهیلات بیشتری همراه شود ، با این وجود هزینه ثبت شرکت های فدرال بالاتر است و معمولا به میزان سرمایه بیشتری نیاز دارند.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

اما در روش استانی شما فقط قادر خواهید بود در استان یا ایلت مربوط تجارت خود را گسترش داده و فعالیت کنید ، همچنین شما قادر به فعالیت کردن در خارج از مرزهای کانادا نخواهید بود ، البته باید این موضوع را مد نظر داشت که در این روش شما نیاز به سرمایه گذاری کمتری نسبت به حالت فدرال دارید و تا حدودی ثبت شرکتتان هم اسان تر خواهد بود.

اولین اقدام برای ثبت شرکت دریافت مجوز تجارتی از دولت فدرال است که باید طبق درخواست نامه ای این مجوز دریافت شود، همچنین باید قراردادی با شرکت های بیمه کانادا برای بیمه کارکنان و همچنین بیمه کالا و خدمات شرکت تهیه نمایید، در برخی از ایالت ها مدت زمان ثبت شرکت محدود می باشد و مثلا باید در هر ۵ سال یک بار دوره شرکت دوباره تمدید شود.

پس از دریافت این مجوز باید فورا برای ثبت شرکت اقدام شود و نهایتا از زمان صدور مجوز ۵۶ روز فرصت خواهید داشت.

جزئیات مراحل ثبت شرکت در کانادا

همچنین شما برای ثبت شرکت به طور کلی موارد زیر را رعایت فرمایید :

  • فرد متقاضی باید استانی که قصد ثبت شرکت در آن را دارد از قبل مشخص کند.
  • نام مدیر عامل شرکت و همچنین امضای او باید در اساسنامه باشد.
  • صاحب شرکت باید نامی را که برای شرکتش در نظر دارد، در اساسنامه بنویسد.
  • متقاضی باید مشخص کند که می خواهد چه نوع شرکتی ثبت کند و وظیفه خود و دیگر اشخاص را در شرکت مشخص کند.
  • متقاضی باید مقرراتی برای شرکت در نظر بگیرد و تمام مقررات را در اساسنامه بنویسد ، این اساسنامه باید به زبان فرانسه و انگلیسی ترجمه شود تا کارکنان کانادایی متوجه شوند.
  • اعضای هیئت مدیره و همچنین تعداد شرکت های وابسته به آن نیز باید توسط صاحب شرکت مشخص شود.
  • محل زندگی فرد ، آدرس شرکت و تلفن متقاضی باید در اساسنامه قید گردد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کانادا

شما برای ثبت شرکت باید موارد زیر را برای اتاق بازرگانی تهیه نمایید:

  • فراهم کردن اساسنامه ، شرکت نامه ، اظهارنامه و تقاضانامه
  • تهیه فرم های بیمه پرسنل شرکت
  • فراهم کردن مدارک هویتی شریکان و سهامداران شرکت
  • تهیه فرم مالیاتی و سرمایه شرکت
  • فراهم کردن فرم تایید شده درخواست ثبت شرکت و مدارک شناسایی به اتاق بازرگانی

اگر به دنبال ثبت راحت شرکت هستید می توانید به لهستان هم فکر کنید ،  لهستان از نظر جذابیت در بین کشورهای اروپای مرکزی و شرقی در رتبه های بالا قرار دارد ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان را بخوانید.

مالیات شرکت ها در کانادا

شرکت های ثبت شده در کانادا مجبورند مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند ، سود نرخ کلی مالیات شرکت ها در سطح فدرال و استانی ۳۸٪ است ، علاوه بر این ، هر استان یا سرزمین سیستم مالیات شرکتی خاص خود را دارد ، در سال ۲۰۲۰، نرخ مالیات خالص شرکت های کانادایی ۱۵ درصد بوده است.

همه مشاغل باید چندین نوع مالیات مختلف بپردازند ، و درک برخی از آنها آسانتر از دیگران است ، مالیات برای مشاغل مختلف انواع مختلفی دارد: فدرال ، ایالتی و محلی ، همچنین انواع مختلف مالیات وجود دارد که بستگی به فعالیت های مختلف تجاری دارد ، مانند فروش محصولات یا خدمات مشمول مالیات ، استفاده از تجهیزات ، مالکیت املاک تجاری ، اشتغال زایی در مقابل کارمندان و البته کسب سود.

کانادا کمترین نرخ مالیات برای سرمایه گذاری مشاغل جدید در G7 را دارد ، نرخ مالیات فدرال قابل اجرا ۱۵٪ است، با این حال ، اگر تجارت کانادایی توسط سهامداران کانادایی کنترل شود ، آنها می توانند از کسر تجارت کوچک ( SBD ) سود ببرند.

اگر مایل به سرمایه گذاری در اروپا هستید ، می توانید به پرتغال با کمترین میزان مالیات در اروپا هم فکر کنید ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال را بخوانید.

مالیات بر درآمد مشاغل کوچک

همه مشاغل باید مالیات درآمد خود را پرداخت کنند ، یعنی شما باید مالیات سود شرکت را پرداخت کنید ، نحوه پرداخت آن مالیات به شکل تجارت بستگی دارد.

مشاغل کوچک ، به مشاغلی با با درآمد معمولاً تا ۵۰ هزار دلار گفته میشود ، طبق قانون مالیات بر درآمد ، مشاغل کوچک مجاز به مطالبه “کسر مشاغل کوچک” هستند ، کسر ذکر شده در آن قانون از ۲۸٪ نرخ مالیات عمومی کسر می شود و به این معنی است که نرخ خالص مالیات مشاغل کوچک در حدود ۹% می باشد.

مالیات بر درآمد شرکت ها

شرکت ها مالیات بر درآمد را به عنوان واحدهای مجزا از صاحبان خود پرداخت می کنند ، به درآمد خالص حاصل از شرکت مالیات تعلق نمی گیرد مگر اینکه توسط شرکت به سهامداران توزیع شود ، که در آن صورت به آن سود سهام گفته می شود ، سود نگهداری شده در شرکت به عنوان سود انباشته طبقه بندی می شود نه سود سهام.

در زیر به مالیات بر دآامدی که شرکت ها موظف به پرداخت آن در استان های مختلف هستند اشاره می کنیم:

نیوفاندلند و لابرادور نرخ مالیات شرکت ها از ۳ درصد با کمترین نرخ به ۱۵ درصد با بالاترین نرخ متغیر است.

در نوا اسکوشیا از ۳٪ به ۱۶٪ ، در نیوبرانزویک از ۲،۵٪ به ۱۴٪ ، در جزیره پرنس ادوارد از ۳٪ به ۱۶٪ ، در انتاریو از ۳،۲٪ به ۱۱،۵٪ ، در منیتوبان ۱۲٪ در ساسکاچوان ، از ۲٪ به ۱۲٪ ، در بریتیش کلمبیا از ۲٪ به ۱۲٪ ، در نوناووت از ۳٪ به ۱۲٪ ، در مناطق شمال غربی ، از ۴٪ به ۱۱،۵٪ و در یوکان از ۲٪ به ۱۲٪

خرید شرکت آماده در کانادا

خرید بیزینس آماده در کانادا شرایطی را برای شما فراهم می کند که با سرمایه ای نه چندان زیاد ، فرصت زندگی در کشوری توسعه یافته ، زیبا و امن را برای خود و خانواده تان فراهم کنید ، شاید بتوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا را از طریق خرید یک شرکت آماده در این کشور انجام داد ، این اقدام مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارد و می تواند تنها برای برخی از بیزینس ها مفید باشد.

خرید شرکت آماده در کانادا

در گام نخست با اقدام به خرید یک شرکت آماده شما از مسئولیت های اولیه رها خواهید شد و کار خود را با یک پس زمینه تمیز و قابل اعتماد شروع می کنید ، اما لازم به ذکر است که خود فرد که درواقع صاحب و مالک بیزینس در کانادا است ، تنها می تواند برای همان بیزینس کار کند و اجازه کار در دیگر واحد های تجاری را ندارد.

اول از همه سرمایه نقدی کافی برای این کار داشته باشید، چرا که باید هزینه خرید بیزینس در کانادا را پرداخت کنید ، داشتن سابقه مدیریتی هم از ضروریات خرید بیزینس در این کشور می باشد ، مهارت زبان و داشتن تسلط کافی روی زبان فرانسه یا انگلیسی هم موضوع مهمی است که به عنوان مالک یک کسب و کار باید از مهارت کافی در آن برخوردار باشید.

فراموش نکنید که اخذ اقامت از طریق خرید بیزینس کانادا، به این صورت است که پنجاه درصد سهام تان را بیشتر نمی توانید واگذار کنید.

همچنین بعد از خرید یک بیزینس فعال در کانادا باید نامه برعهده گیری آن بیزینس را از اداره کار کانادا هم دریافت کنید، در اینجاست که توجه به موارد گفته شده اهمیت پیدا می کند.

مزایای خرید بیزینس در کانادا

شما با خرید یک کسب و کار و بیزنس آماده می توانید از مزایای زیر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا نیز بهره مند گردید:

  • ویزای کار کانادا برای متقاضی اصلی و خانواده وی به مدت ۲ سال
  • اجازه کار و تحصیل برای همسر فرد متقاضی
  • تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی اماده هستند تا با ارائه تمامی اصول و روش های موجود شما را برای خرید شرکت به بهترین صورت و سریع ترین و مقرون به صرفه ترین یاری نمایند.

خرید شرکت اماده در نروژ هم می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فرانسه را بخوانید.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در کانادا

درنظر گرفتن پیش نیازها و الزامات ثبت شرکت در کشور کانادا که در قسمت های قبل به آنها اشاره نمودیم ، از مهم ترین موارد موفقیت در این کشور است اما به خاطر داشته باشید که عوامل مهم اقتصادی دیگری مانند نرخ بیکاری ، تورم ، سود بانکی و هزینه اجاره همگی در ثبت شرکت و سرمایه گذاری شما در کانادا موثر هستند.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در کانادا

کانادا علی رغم داشتن منابع بسیار زیاد ، نرخ تورم بسیار پایداری دارد ، اقتصادهای مبتنی بر منابع طبیعی به دلیل نوسان قیمت های انرژی به طور کلی دچار نوسان نرخ تورم می شوند ، اما دلیل نجات کانادا از این امر تا حدودی سیاست پولی سختگیرانه این کشور با نرخ بهره هدفمند ۲٪ و سیاست های محافظه کارانه تر است.

کسری بودجه کانادا در مقایسه با ۹،۸٪ در ایالات متحده در سال ۲۰۱۰ فقط ۲،۱٪ بود است ، در سال ۲۰۱۸ ، کانادا حتی در نیمه اول سال توانست ۰،۸٪ مازاد بودجه را به خود اختصاص دهد در حالی که کسری بودجه در کشوری مانند ایالات متحده در حدود ۴٪ بود تولید ناخالص داخلی برای مدت مشابه.

نرخ بیکاری در کانادا

کانادا یکی از پویاترین اقتصادهای جهان را داراست و نرخ بیکاری آن با توجه به سایر کشورهای جهان در میزان خوبی قرار گرفته است ، البته توصیه می شود با توجه به نوع فعالیت خود نرخ بیکاری را در حوزه تخصصی تان بررسی کنید ، نرخ بیکاری در کانادا مطابق انتظارات با همه گیری ویروس کرونا هم اکنون ۲،۸ درصد است ، در ماه مه امسال با کاهش کار نیمه وقت اشتغال ۶۸۰۰۰ نفر (حدود ۰،۴%) ، به بیکاران افزود.

نرخ بهره و سود بانکی

سود بانکی از دیگر عوامل اقتصادی است که می تواند سرمایه گذاری در یک کشور را جذاب و متفاوت سازد ، نرخ سود بانکی در کانادا کمتر از ۲ درصد بوده و بنابراین ، برای افرادی که قصد دارند از طریق سپرده گذاری کسب سود کنند ، مقرون به صرفه نیست.

در حال حاضر نرخ اصلی بهره وام در کانادا ۲،۴۵ درصد است ، نرخ اصلی که به آن نرخ اصلی وام نیز گفته می شود ، در کانادا نرخ بهره‌ وام‌ها می‌تواند ثابت ، متغیر یا متغیر حفاظت شده باشد.

در نمونه ثابت ، نرخ بهره در طول بازپرداخت وام تغییر نمی‌کند ، در حالی که در نمونه متغیر ، تغییرات نرخ بهره‌ بازار ، نرخ بهره دریافتی فرد را نیز تعیین می‌کند ، به عبارت دیگر معمولا پرداخت ماهیانه‌ وام‌گیرنده به وام دهنده ثابت است ؛ اما مبلغ سرمایه‌ اصلی و نیز مبلغ نرخ بهره ، تغییر می‌کند.

در نمونه‌ی متغیر حفاظت شده ، سقف افزایش بهره وام‌گیرنده محدود خواهد شد ، به طور معمول وام‌دهندگان ، مقداری هزینه اضافی برای نوع حفاظت شده دریافت خواهند کرد.

اگر به سرمایه گذاری در اروپا فکر می کنید کشور اسلواکی هم گزینه ای بسیار عالی است ، سبک زندگی در اسلواکی دارای استانداردهای عادلانه ای است ، مشوق های تجاری در کشور بسیار چشمگیر است ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی را بخوانید.

بهترین شهرهای کانادا برای ثبت شرکت

در قسمت های قبل در رابطه با بهترین شهرهای کانادا برای سرمایه گذاری صحبت نمودیم و از آنجا که ثبت شرکت یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است.

می توانید شهرهایی نظیر ونکوور ، همیلتون ، اونتاریو و سایر موارد را برای ثبت شرکت در کانادا انتخاب کنید.

همچنین در نظر داشته باشید استان های کانادا که بیشترین متقاضی نیروی کار مهاجر هستند بریتیش کلمبیا ، اونتاریو ، آلبرتا و مونیباتو می باشند.

بهترین و بیشترین نیروی کار تحصیل کرده در شهر تورنتو این کشور مستقر هستند و شما در صورت ایجاد اشتغال به وسیله ثبت شرکت باید در پرداخت حقوق از قوانین کار پیروی نموده و در پایان هر ماه حقوق کارمندان خود را پرداخت کنید.

البته این نکته را باید ذکر نمود که سرمایه گذاری و زندگی در هر یک از شهرهای کانادا یکی از بهترین کیفیت های ممکن را در تمامی سطوح برای شما فراهم می سازد و شما علاوه بر دسترسی به اشتغال ، درآمد ، خدمات عمومی پیشرفته ، ایمنی ، تحصیلات و مسکن قادر هستید تا با شرکت های بزرگ و بین المللی در اروپا و جهان به خصوص آمریکا همکاری داشته باشید.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در کانادا

مهمترین گام در راه اندازی یک کسب و کار موفق نوشتن یک برنامه تجاری کامل برای تعیین اهداف و برنامه های کسب و کار جدید شما و کنترل آنها است ، همچنين ممكن است توسط اتاق بازرگاني ساختار شركت و ساير موسسات ، طرح تجاري مورد نياز باشد ، برنامه کسب و کار باید رسالت تجارت را به طور خلاصه بیان کند ، اما همچنین شامل برگه های سود و زیان ، برآورد هزینه های جاری ، پیش بینی های سالانه و گزینه های احتمالی است.

در اینجا گام های اساسی ایجاد یک طرح تجاری موفق در کانادا آورده شده است که عبارتند از :

با یک ایده خوب تجاری شروع کنید

مهم نیست که در چه مکانی برای افتتاح مشاغل برنامه ریزی کرده اید ، برای شروع به یک ایده عالی نیاز دارید ، فراموش نکنید که در مورد روند کسب و کار در منطقه محلی خود فکر کنید و ایده های خود را هرجا که ممکن است آزمایش کنید.

یک طرح تجاری عالی بنویسید

پس از اطمینان از نوع مشاغلی که می خواهید اداره کنید ، به یک برنامه نیاز دارید ، خوشبختانه منابع زیادی برای کمک به شما در نوشتن یک طرح تجاری وجود دارد.

نامی برای تجارت خود انتخاب کنید

درست رساندن نام کسب و کار شما به مشتریان کمک می کند تا کار شما را بفهمند و به معرفی فوری تجارت شما می پردازد ، شما باید کاری را انتخاب کنید که ساده اما منحصر به فرد باشد ، اطمینان حاصل کنید که نام مورد نظر شما از قبل استفاده نشده است ، استفاده از نامی که قبلاً توسط یک تجارت موجود استفاده شده است ، خلاف قانون است.

نام تجاری خود را ثبت کنید

بسته به موقعیت مکانی و نوع شغلی که درحال راه اندازی هستید ، اکنون ممکن است لازم باشد نام شرکت خود را در مقامات استانی ثبت کنید ، اگر قصد ایجاد یک شرکت انحصاری را دارید که از نام قانونی خود بدون اضافات استفاده خواهد کرد ، ممکن است نیازی به ثبت آن نباشد، با این حال ، مشاغل انفرادی با نام متفاوت و هر نوع تجارت دیگر معمولاً نیاز به ثبت دارند.

جواز کار برای بیزینس خود کسب کنید

بسته به نوع مشاغل مورد نظر خود ، ممکن است لازم باشد قبل از شروع تجارت ، مجوزها یا مجوزها را دریافت کنید، با استفاده از ابزارها و منابع موجود در وب سایت دولت کانادا قادر خواهید بود هر آنچه لازم است بدانید.

ثبت نام برای مالیات کالاها و مالیات فروش

بسته به جایی که در کانادا مستقر هستید و نوع کسب و کار شما باید تجارت خود را در دولت محلی و فدرال ثبت کنید، در اکثر موارد ، شما باید یک شماره کسب و کار (BN) را از دولت فدرال دریافت شماره کسب و کار شما یک شماره ۹ رقمی است که برای شناسایی مشاغل شما هنگام کار با دولت استفاده می شود.

ثبت نام برای مالیات فروش استان

علاوه بر ثبت نام در دولت فدرال ، بیشتر دولت های استانی و سرزمینی از مشاغل نیز می خواهند که در آنها ثبت نام کنند ، در بعضی از استان ها پس از ثبت نام باید مالیات فروش استان را دریافت کنید.

روند کار بسته به مکان شما متفاوت است ، بنابراین باید جزئیات را از دولت منطقه خود دریافت کنید.

تجارت خود را به بازار عرضه کنید

شناخت مشتری هدف خود اولین قدم در بازاریابی تجارت شما است، درباره اینکه به چه کسی می فروشید خوب فکر کنید ، بنابراین می توانید بهترین روش های ارتباط با این بخش را بررسی کنید.

اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

با ثبت شرکت در کشور کانادا می توان به اقامت موقت این کشور دست یافت ، ولی باید توجه داشته باشید که اگر قصد گرفتن اقامت دائم این کشور را دارید باید بتوانید از طریق شرکت خود به نحوی کارآفرینی کنید و افرادی را به استخدام خود درآورید.

اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

شما باید طبق مقررات و ضوابط هر ایالت عمل کنید اما در کل ارائه بیزینس پلن یعنی طرح تجاری برای دولت این کشور بسیار مهم است ، این طرح باید بتواند دولت کانادا را قانع کند که طرح پیشنهادی شما به نفع اقتصاد این کشور می باشد ، سپس طبق طرح شما مبلغی برای سرمایه گذاری در این طرح به شما اختصاص می دهند که کمترین میزان سرمایه گذاری در کانادا با ۱۰۰ هزار دلار کانادا است.

سرمایه گذاری در کانادا ، مستقیما امکان دریافت اقامت ، ویزا و پاسپورت کانادایی را برای متقاضیان فراهم نمی کند ، دریافت اقامت ، پس از گذشت ۴ سال (دو سال از ویزای سرمایه گذاری و دو سال از حضور در کانادا)، برای متقاضیان امکان پذیر می شود.

چنانچه کسب و کار شما ۲ سال دوام داشته باشد، در پایان دو سال و با ارائه گزارش می توانید درخواست اقامت دائم نمایید ، در صورتی که با درخواست شما موافقت شود ، از کلیه امکاناتی که یک کانادایی می تواند داشته باشد برخوردار خواهید بود.

این امکانات شامل بیمه کانادا ، تحصیل رایگان برای فرزندان ، تحصیل در دانشگاه های کانادا با شهریه دانشجویان کانادایی و سایر امکاناتی که هر شهروند کانادا دارد می باشد.

استارتاپ ویزا

اگر به دنبال راهی برای مهاجرت به کانادا به عنوان سرمایه گذار هستید ، ممکن است واجد شرایط برنامه Startup Visa باشید.

برنامه ویزای استارتاپ در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و در سال ۲۰۱۸ دائمی شد.

از ژوئن ۲۰۲۱ ، این تنها برنامه ای است که به شما امکان می دهد در کمتر از ۱۲ ماه به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم خود را دریافت کنید ، بدون اینکه نیازی به بازرسی مالی شما باشد.

مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا

ثبت کسب و کار در کشور کانادا به نسبت شرایط هر فرد مهاجر دارای مزایا و معایبی می باشد ، مواردی که باید قبل از تصمیم گیری ، در مورد آنها تحقیق کنید ، مواردی از جمله مالیات ، مسئولیت شخصی ، هزینه و مشکلات شما در صورت نیاز به انحلال شرکت ثبت شده و بسیاری موارد دیگر که شما می توانید با ارتباط با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی رجبی نسبت به تصمیم گیری هرچه بهتر مشورت و سپس اقدام نمایید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا

هم چنین شما از حمایت و ساپورت دولت بهره مند خواهید شد که می تواند یکی از مهم ترین آسودگی خاطر سرمایه گذاران خارجی باشد و مراکز متعددی وجود دارند که تمام موارد مهم و حیاتی در رابطه با تاسیس شرکت در کانادا را در اختیار شما قرار می دهند.

به چند مورد از معایب و مزایای کسب و کار و ثبت شرکت در کانادا می پردازیم.

مزایا

  • از جمله مزایای سرمایه گذاری در کانادا می توان به منابع طبیعی گسترده ، نرخ پایدار تورم و کسری بودجه کم اشاره کرد.
  • بنیانگذار ها می توانند متناسب با نیازهایشان در مورد سرمایه سهام تصمیم بگیرند.
  • نرخ مالیات شرکت ها به طور کلی کمتر از نرخ مالیات بر درآمد شخصی است.
  • در صورت ثبت شرکت در کشوری دیگر و انجام معاملات از طریق پیمانکاران مستقر در کانادا سود عملیاتی شرکت مشمول مالیات بر درآمد کانادا نمی شود.
  • جایگاه نخست از لحاظ آزادی تجارت ، حمایت از سرمایه گذاران ، فساد کم
  • نیروی کار بسیار ماهر با جمعیت جوانان ۲۵-۳۴ ساله (۶۱٪) با تحصیلات عالی
  • کشوری ایده آل برای شروع همکاری با کارفرمایان باتجربه
  • فرآیند ثبت شرکت در مقایسه با سایر کشورها کاملاً ساده است.
  • نیازی به هماهنگی میان رشته تحصیلی و سوابق کاری نیست.
  • در هنگام ثبت شرکت روند اداری و رسیدگی به پرونده با سرعت بالایی انجام می شود.
  • کانادا دارای قوی ترین ها بانک های جهان است
  • کانادا نزدیک ترین پل به بزرگترین اقتصاد جهان یعنی آمریکا است.
  • تنوع فرهنگی و زبان و دانشی که مهاجرین به این کشور انتقال می دهند می تواند یکی از کلید های ارتباطی بهتر برای رابطه و تجارت با سایر کشورها باشد.

معایب ثبت شرکت در کانادا

  • نیاز به تسلط به زبان فرانسوی در برخی نقاط مازاد بر زبان انگلیسی
  • فاصله زیاد زمانی و مکانی نسبت به ایران
  • شرکت بامسئولیت محدود تنها در سطح استانی در دسترس می باشد
  • هزینه های زیاد به دلیل پایین بودن ارزش ریال نسبت به دلار کانادا
  • رقابت بسیار سخت در ره اندازی و موفقیت در استا تاپ ها

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به بررسی نکات کلیدی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا پرداختیم ، شما نیز زمینه کاری دلخواه خود را در باکس دیدگاه در پایین همین صفحه بنویسید تا کارشناسان ما شما را بدرستی راهنمایی کنند.

شرکت مسئولیت محدود ( LLC ) در کانادا چگونه است و چه شرایطی دارد ؟

شرکت های LLC به صاحبان مشاغل اجازه می دهند تا دارایی های شخصی خود را از دارایی های شرکت جدا نگه دارند و بتوانند در مورد بدهی ها و مسئولیت های شرکت مسئولیت به صورت مستقل عمل کنند. خوب است بدانید که LLC در این کشور یک شکل تجاری پذیرفته شده عمومی نیست ، به همین دلیل معمولاً به کسانی که می خواهند در کانادا شرکت راه اندازی کنند توصیه می شود از این نوع شرکت و مدل سرمایه گذاری استفاده نکنند.

شرکت مالکیت شخصی در کانادا چه شرایطی دارد ؟

با استفاده از این نوع سازمان بازرگانی ، شما مسئولیت تمام بدهی ها و تعهدات مربوط به تجارت خود را به عهده خواهید داشت و کلیه سودها فقط متعلق به شماست ، به عنوان تنها مالک تجارت ، طلبکار می تواند ادعا کند که دارایی شخصی یا تجاری شما را تصرف نموده تا میزان طلب خود را به دست آورد.

سهام و اوراق قرضه را در کانادا چگونه می توان خرید؟

سهام و اوراق قرضه کانادا را می توان به صورت مستقیم از بورس اوراق بهادار ( TSX) ، بورس ملی کانادا ( CSE ) ، صندوق های مبادله ارز و یا از طریق سپرده گذاری آمریکایی ( ETF ) خریداری کرد.

هزینه خرید ملک در کانادا چقدر است؟

قیمت املاک ومستغلات در هر ایالت کانادا کاملا با هم تفاوت دارد اما شما به طور حداقل 300 هزار دلار منبع مالی دارید تا باز بر اساس نیاز و نوع زندگی خود بتوانید ملکی متناسب با خود را تهیه نمایید.

آیا بدون داشتن اقامت کانادا می توانم در بورس این کشور سرمایه گذاری کنم؟

خیر ، سرمایه گذاری در بورس کانادا مشروط بر آن است که فرد اقامت دائم کانادا یا پاسپورت کانادایی داشته باشد.

سرمایه گذاری در ونکوور کانادا چقدر سرمایه نیاز دارد؟

برای سرمایه گذاری در (ونکوور) سرمایه ای بالغ بر 200 الی 400 هزار دلار کانادا داشته باشید ، در صورت موفقیت در راه اندازی کسب و کار در بریتیش کلمبیا ، اقامت دائم نیز بدست می آورید ، همچنین در صورت داشتن سرمایه بیشتر، متقاضیان می توانند بجز خانواده خود ، 1 الی 5 نفر از اعضای کاری را برای این بیزینس به کانادا بیاورند.

هزینه سرمایه گذاری در تورنتو کانادا چقدر است؟

اگر کسب و کار پیشنهادی متقاضی درون منطقه بزرگ تورنتو باشد ، متقاضی می بایست حداقل 600،000 دلار کانادا سرمایه گذاری شخصی انجام دهد ولی اگر کسب و کار پیشنهادی متقاضی خارج منطقه بزرگ تورنتو باشد ، متقاضی می بایست حداقل 200،000 دلار کانادا سرمایه گذاری شخصی انجام دهد.

تفاوت سرمایه گذاری فدرال و ایالتی در کانادا چیست؟

ثبت شرکت در کانادا می‌تواند به دو شیوه فدرال و ایالتی صورت گیرد ، هنگامی که شما از طریق ثبت شرکت فدرال اقدام کنید ، قادر خواهید بود در تمام ایالت های این کشور به فعالیت پرداخته و فعالیت بین المللی شرکت نیز با تسهیلات بیشتری همراه شود ، با این وجود هزینه ثبت شرکت های فدرال بالاتر است و معمولا به میزان سرمایه بیشتری نیاز دارند. اما در روش استانی شما فقط قادر خواهید بود در استان یا ایلت مربوط تجارت خود را گسترش داده و فعالیت کنید ، همچنین شما قادر به فعالیت کردن در خارج از مرزهای کانادا نخواهید بود ، البته باید این موضوع را مد نظر داشت که در این روش شما نیاز به سرمایه گذاری کمتری نسبت به حالت فدرال دارید و تا حدودی ثبت شرکتتان هم اسان تر خواهد بود.

شرایط خرید شرکت آماده در کانادا چیست ؟

اول از همه سرمایه نقدی کافی برای این کار داشته باشید، چرا که باید هزینه خرید بیزینس در کانادا را پرداخت کنید ، داشتن سابقه مدیریتی هم از ضروریات خرید بیزینس در این کشور می باشد ، مهارت زبان و داشتن تسلط کافی روی زبان فرانسه یا انگلیسی هم موضوع مهمی است که به عنوان مالک یک کسب و کار باید از مهارت کافی در آن برخوردار باشید. فراموش نکنید که اخذ اقامت از طریق خرید بیزینس کانادا، به این صورت است که پنجاه درصد سهام تان را بیشتر نمی توانید واگذار کنید.

مزایای خرید بیزنس آماده در کانادا چیست؟

ویزای کار کانادا برای متقاضی اصلی و خانواده وی به مدت ۲ سال اجازه کار و تحصیل برای همسر فرد متقاضی تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال

در پایان مقاله باید این نکته را به شما یادآور شویم که سرمایه گذاری از طریق خرید ملک به تنهایی منجر به دریافت اقامت کانادا نمی شود ، بلکه متقاضیان باید در کانادا مشغول به کسب و کار معتبر باشند ، در صورت هر گونه سوال و نیاز به دریافت مشاوره در زمینه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا دریافت مشاوره از کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی را فراموش نکنید ، مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز آماده اند تا شما را در کلیه امور مرتب با مهاجرت راهنمایی کنند ، پیشنهاد می کنید مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان را نیز هم اکنون مطالعه کنید ، سرمایه گذاری در اروپا هم مزایای خاص خود را دارد که می توانید با مطالعه مقاله لینک شده با بسیاری از این مزایا آشنا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه