شرایط اخذ پاسپورت کانادا

شرایط اخذ پاسپورت کانادا

 پاسپورت کشور کانادا یکی از معتبرترین پاسپورت های جهان است و در حال حاضر به عنوان ششمین پاسپورت معتبر شناخته می شود.

 خیر برای دریافت پاسپورت کانادا شما باید ابتدا توانسته باشید اقامت دائم و سپس شهروندی کانادا را دریافت کرده تا قادر به دریافت پاسپورت باشید.

 بله هر دو کشور تابعیت دوم را می پذیرند و شما می توانید هر دو را هم زمان داشته باشید.

این موضوع به کشور مقصد شما بستگی خواهد داشت، اما در حال حاضر با این پاسپورت می توان به 186 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد و به سایر کشورها نیز با ویزای فرودگاهی یا ویزای از قبل سفر نمود.

 هزینه دریافت پاسپورت کانادا برای افراد بالای 16 سال 120 دلار و برای کودکان زیر 16 سال 57 دلار است.

کانادا از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است و طی سالیان گذشته ایرانیان بسیاری نیز به این کشور مهاجرت نموده و توانسته اند اقامت دائم و در نهایت تابعیت و پاسپورت آن را به دست آورند. شما روش های مختلفی را برای رسیدن به این هدف پیش روی خواهید داشت که در ادامه آن ها را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

کانادا دارای انواع مختلفی پاسپورت است که هریک برای افرادی مشخص در نظر گرفته شده اند. شما با دریافت این مدرک می توانید به بسیاری از کشورهای جهان به راحتی و بدون ویزا سفر کنید و در دیگر کشورها نیز به طور فوری و در فرودگاه ویزای خود را دریافت نمایید. پیشنهاد می کنیم عنوانِ مهاجرت به کانادا را نیز در سایت موسسه رجبی مطالعه نمایید تا شرایط و روش های قانونی این امر را بهتر بشناسید.

شرایط اخذ پاسپورت کانادا را بهتر بشناسیم

بیش از 100 کشور، از جمله ایالات متحده، فرانسه، کانادا و بریتانیا، از گذرنامه الکترونیکی استفاده می کنند و سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری استفاده از آن ها را توصیه می کند. تمام پاسپورت های جدید کانادایی کتاب های 36 صفحه ای هستند که دارای یک تراشه اطلاعات هستند که ePasports  نامیده می شوند.

تراشه الکترونیکی زمانی که اطلاعات برای اولین بار روی آن در گذرنامه ذخیره می شود، به صورت الکترونیکی قفل می شود. این تضمین می کند که اطلاعات شما دستکاری یا ویرایش نمی شود و هیچ اطلاعات اضافی در مورد شما یا سفرهایتان در تراشه الکترونیکی ذخیره نخواهد شد. اطلاعات ذخیره شده روی تراشه همان اطلاعاتی است که در صفحه 2 دفترچه پاسپورت چاپ شده است.

اعتبار پاسپورت کانادا

اعتبار پاسپورت کانادا در حال حاضر در رتبه ششم قدرتمندترین گذرنامه های جهان قرار دارد، به طوری که به دارندگان آن امکان می دهد بدون نیاز به ویزا به 186 کشور دنیا سفر کنند. این رتبه بندی توسط شاخص گذرنامه Henley & Partners در سال 2024 انجام شده است و نشان دهنده دسترسی بی نظیری است که گذرنامه کانادا به دارندگان خود در سفرهای بین المللی ارائه می دهد.

برای مقایسه، گذرنامه های آمریکا و انگلستان به ترتیب در رتبه های پنجم و هشتم قرار دارند و به دارندگان خود امکان سفر بدون ویزا به به ترتیب 190 و 174 کشور را می دهند.

انواع پاسپورت کشور کانادا

پاسپورت کانادا بر اساس شرایط و شغل افراد ممکن است در انواع مختلفی صادر شود. به طور کل انواع پاسپورت کشور کانادا شامل موارد زیر می گردد:

  • پاسپورت عادی یا معمولی: رایج ترین نوع پاسپورت کانادا برای سفرهای بین المللی است.
  • پاسپورت موقت: برای افرادی که به طور فوری به گذرنامه نیاز دارند صادر می شود.
  • پاسپورت خاص: برای دیپلمات ها و کارکنان دولت صادر می شود.
  • پاسپورت دیپلماتیک: برای اعضای خانواده دیپلمات ها و کارکنان دولت صادر می شود.
  • سند مسافرت فوری: برای شهروندان کانادایی که در خارج از کشور هستند و گذرنامه خود را گم کرده یا دزدیده اند، صادر می شود.

شرایط اخذ پاسپورت کانادا چیست؟

 باتوجه به شرایط مختلف افراد، ممکن است تفاوت هایی در مدارک و یا شرایط اخذ پاسپورت کانادا  وجود داشته باشد. اما مهم ترین شرایط لازم برای تمامی افراد شامل موارد زیر می شود:

  • متقاضی باید اقامت دائم کانادا را داشته باشد.
  • نباید تخلف مالیاتی داشته باشید و مالیات خود را کامل پرداخت کرده باشید.
  • باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط کافی داشته باشید.
  • در بازه 5 سال پیش از درخواست، باید حداقل 3 سال را در کانادا زندگی کرده باشید.
  • باید در آزمون سیتیزین شیپ این کشور شرکت کرده و نمره مورد نیاز را کسب نمایید.

روش های دریافت پاسپورت کانادا

همانطورکه اشاره کردیم، از شرایط اخذ پاسپورت کانادا  اقامت دائم این کشور است و پس از آن با ارائه شرایط لازم قادر به دریافت تابعیت و شهروندی کانادا خواهید شد و اجازه گرفتن پاسپورت کانادا را خواهید داشت. حال در این جا روش های مختلفی وجود دارد که می تواند شما را به کانادا آورده و به اقامت دائم PR برساند.

روش هایی که می توانید از طریق آن ها اقامت دائم و درنهایت تابعیت و پاسپورت کانادا را به دست آورید بدین شرح هستند:

هریک از روش های گفته شده شرایط و الزامات مخصوص به خود را دارا هستند که در مقاله های جداگانه برای شما عزیزان تهیه و جمع آوری شده اند، مطالعه آن ها را از دست ندهید.

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت کانادا

شرایط اخذ پاسپورت کانادا را بررسی می کنیم ، اگر مایل به دریافت پاسپورت کشور کانادا هستید، باید مدارک مورد نیاز را به مرجع قانونی ارائه کنید تا این سند رسمی برای شما صادر شود. مدارک مورد نیاز این امر بدین شرح هستند:

  • فرم درخواست پاسپورت (فرم PPTC 040)
  • گواهی اثبات شهروندی کانادا
  • مدارک شناسایی ( شناسنامه، کارت ملی)
  • رسید پرداخت هزینه صدور پاسپورت
  • نامه انگشت‌ نگاری و عدم سوء سابقه

هزینه دریافت پاسپورت کانادا

جهت صدور پاسپورت کانادا افراد باید مبلغی را به عنوان هزینه صدور آن پرداخت کنند که رقم بالایی نیست، اما بازهم باید به آن توجه داشت. هزینه صدور پاسپورت به صورت زیر است:

افرادهزینه درخواست در خاک کاناداهزینه درخواست در خارج از کانادا
پاسپورت 5 ساله برای افراد بالا 16 سال120 دلار190 دلار
پاسپورت 10 ساله برای افراد بالا 16 سال160 دلار260 دلار
پاسپورت برای افراد کمتر از 16 سال57 دلار100 دلار

شرایط تمدید پاسپورت کانادا

برای دریافت پاسپورت کانادا باید بین 10 تا 20 روز منتظر دریافت آن باشید که معمولا افرادی که در داخل این کشور درخواست خود را ثبت می کنند تا همان 10 روز پاسپورت خود را دریافت خواههند کرد. اما اگر قصد دریافت آن را در خارج ازکشور داشته باشید، ممکن است به 20 روز هم برسد.

پاسپورت کشور کانادا در مدت اعتبارهای 5 و 10 ساله برای افراد صادر می شود و در صورت اتمام مدت اعتبار قابل تمدید است. البته پاسپورت کودکان فقط با اعتبار 5 ساله صادر می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر و دریافت مشاوره جهت مهاجرت به کشور کانادا و یا مراحل انجام و درخواست هر امر مهاجرتی به این کشور با متخصصان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر  تهران و  شیراز تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط اخذ پاسپورت کانادا را بررسی کردیم؛ دعوت می کنیم مقاله مراحل گرفتن پاسپورت را نیز در همین سایت بخوانید تا با جزئیات دریافت پاسپورت کشورها آشنا شوید.

شرایط تمدید پاسپورت کانادا
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *