وام مسکن در کانادا

وام مسکن در کانادا برای خرید خانه به چه درآمد و پیش پرداختی نیاز دارد؟ برای مهاجران در کانادا خرید خانه یک موفقیت بزرگ اقتصادی است و از اینرو در این مطلب به بررسی جزئیات این گزینه می پردازیم.

کانادا نسبت به خارجیانی که قصد خرید ملک را دارند یک سیاست نسبتا باز دارد و افراد غیرمقیم دارای حقوق مالکیت مشابه ساکنان هستند و البته برخی از ایالت ها نیز وجود دارند که دستورالعمل های خاصی برای خرید ملک توسط خارجی ها دارند.

وقتی نوبت به خرید خانه در کانادا می رسد ، باید دو عدد را در نظر بگیرید : درآمد خانوار و پیش پرداخت برای خرید مسکن در کانادا. درآمد خانوار حقوق ناخالص فرد است و این رقم برای محاسبه میزان پرداخت وام ماهانه که می توانید پرداخت کنید استفاده می شود.

پیش تر مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بهترین کشور ها برای زندگی را به شما معرفی کرده ایم که کانادا هم جزو آن هاست ؛ مقاله بهترین کشور ها برای زندگی را حتما بخوانید تا با کشورهای دیگر هم آشنا شوید و خودتان بتوانید مقایسه کنید.

فهرست مطالب
وام مسکن در کانادا

پرداخت ماهانه وام مسکن در کانادا بر اساس درآمد خانواده

پیش پرداخت شما مقدار پول نقدی است که هنگام خرید خانه پرداخت می کنید و از نظر قانونی شما باید حداقل ۵٪ پیش پرداخت داشته باشید ، اما در صورت امکان می توانید پیش پرداخت بیشتری را نیز پرداخت کنید.

در جدول زیر میزان پرداخت ماهانه وام مسکن در کانادا بر اساس درآمد خانواده و متوسط قیمت خرید مسکن در شهر های مختلف کانادا به دلار مشخص شده است.

تغییر قیمت خانه Y / Y (2020 – ۲۰۲۱) متوسط درآمد خانوار متوسط پرداخت وام ماهانه متوسط قیمت خرید خانه شهر
۶٫۲% $۱۰۹۱۰۰ $۱۵۷۲ $۴۳۶۸۰۰ کلگری
۹٫۴% $۹۸۶۰۰ $۲۱۵۶ $۱۱۲۳۳۰۰ ونکوور
۴٫۴% $۱۰۴۱۰۰ $۱۴۷۴ $۳۳۰۲۰۰ ادمونتون
۹٫۵% $۹۶۰۸۰ $۱۳۶۲ $۲۵۸۸۰۰ رجینا
۸٫۲% $۹۶۳۲۰ $۱۳۲۶ $۳۱۴۳۰۰ ساسکاتون
۱۲٫۱% $۸۳۹۰۰ $۱۱۹۴ $۳۰۶۸۰۰ وینیپگ
۲۹٫۱% $۱۰۴۱۰۰ $۱۴۲۳ $۶۱۱۹۰۰ اتاوا
۱۲% $۹۳۲۰۰ $۲۱۰۳ $۹۱۸۸۸۳ تورنتو
۲۲٫۴% $۸۳۳۰۰ $۱۲۷۴ $۱۲۷۴ مونترال
۱۲% $۹۲۱۳۰ $۱۲۴۸ $۱۲۴۸ هالیفاکس
۳٫۰% $۱۰۰۱۵۰ $۹۳۴ $۲۶۵۶۰۰ سنت جان

میزان پیش پرداخت برای خرید خانه در کانادا

در کانادا ، حداقل پیش پرداخت ممکن برای یک خانه جدید پنج درصد از کل هزینه خانه است و با این حال ، اغلب توصیه می شود که پیش پرداخت بیشتری نسبت به این مبلغ پرداخت شود و اگر خریدار مسکن بتواند پیش پرداخت ۲۰ درصدی یا بالاتر را پرداخت کند ، معمولا ملزم به پرداخت بیمه وام نیستند.

وام مسکن در کانادا

به عنوان یک تازه وارد به کانادا ، ممکن است شما سابقه اعتباری در کانادا نداشته باشید که بسیاری از بانک ها و سایر وام دهندگان برای تصویب وام مسکن به آن نیاز دارند ، ولی بسیاری از بانک ها و وام دهندگان وام های رهنی را برای تازه واردان ارائه می دهند ، به شرطی که مهاجر بتواند پیش پرداخت بالاتری معمولا حدود ۳۵ درصد مبلغ خانه داشته باشد.

متناوبا ، می توان صبر کرد تا چند سالی در کانادا کار کرد و سابقه اعتباری بدست آورد و سپس از طریق روش عادی وام را با پرداخت پیش پرداخت کمتری درخواست کرد ، به علاوه به این ترتیب شما این فرصت را دارید که زندگی در کانادا را تجربه کنید.

هنگام دریافت وام ، معمولا دوره بازپرداختی را طی می کنید که چند سال به طول خواهد انجامید ، صاحبان خانه ها معمولا ۲۰ تا ۲۵ سال زمان دارند تا کل وام خود را پرداخت کنند و این مدت زمانی که برای پرداخت کل خانه شما طول می کشد ، به عنوان استهلاک شناخته می شود.

هنگام خرید خانه در کانادا باید به مدت وام نیز توجه کنید که به مدت زمانی اشاره دارد که شما ملزم به پرداخت یک وام خاص با نرخ مشخص هستید ، معمول ترین مدت وام پنج سال است ، اما شما می توانید شرایط وام با بازه زمانی یک تا ده سال پیدا کنید و نرخ پرداختی شما با توجه به مدت انتخاب شما نیز متفاوت خواهد بود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی شرایط مهاجرتی شما و پیشنهاد بهترین گزینه متناسب با شرایط شما از طریق مشاوره رایگان!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سود وام مسکن در کانادا

نرخ وام یا نرخ بهره وام شما میزان بهره ای است که در طول بازپرداخت وام خود پرداخت خواهید کرد. البته وام دهندگان مختلف براساس شرایط منحصر به فرد خود نرخ های متفاوتی را به خریداران ارائه می دهند و همیشه هنگام وام گرفتن شرایط وام خود را بررسی کنید.

برای گرفتن وام مسکن در کانادا تصمیمی که باید اتخاذ کنید این است که یا وام با نرخ ثابت یا وام با نرخ متغیر را انتخاب کنید ، با نرخ ثابت نرخ سود وام مسکن در کانادا برای مدت زمان وام شما ثابت است و شما می دانید چه انتظاری داشته باشید.

اما با نرخ متغیر ، نرخ بهره وام شما بر اساس نرخ اصلی بازار نوسان می کند ، نرخ اصلی نرخ ملی تعیین شده ای است که هر ساله توسط موسسات مالی پیشرو کانادا تعیین می شود ، اگر بازار عملکرد خوبی داشته باشد و نرخ اصلی پایین بیاید ، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد ، اما اگر نرخ اولیه افزایش یابد ، باید به طور قابل توجهی بیشتر بپردازید و توجه داشته باشید نرخ متغیر رسیک بیشتری را نیز به همراه دارد.

به عنوان نمونه ، HSBC کانادا ، که رقابتی ترین گزینه های نرخ وام را در بازار ارائه می دهد ، در حال حاضر پیشنهاد ویژه ای برای وام پنج ساله با نرخ ثابت ۲٫۶۹٪ دارد ، نرخ دقیق به شرایط خاص خریدار بستگی دارد و ممکن است براساس پیش پرداخت ، دوره استهلاک و سایر عوامل تغییر کند.

مدارک لازم برای گرفتن وام مسکن در کانادا

به طور معمول مدارک لازم برای گرفتن وام مسکن در کانادا، برای یک فرد غیر مقیم کانادا به شرح زیر خواهد بود:

  • ودیعه حداقل ۳۵٪ از ارزش ملک
  • نامه مرجع از بانک خارجی
  • اثبات درآمد از طریق اظهارات بانکی و نامه ای از کارفرمای فرد مبنی بر میزان حقوق و دستمزد متقاضی
  • چک اعتبار کانادایی
  • اظهارات بانکی برای اثبات پیش پرداخت ( ۹۰ روز قبل )
  • گزارش دفتر اعتبار بین المللی یا شش ماه صورتحساب بانکی
  • یک حساب بانکی کانادایی که می توان از آن وام مسکن دریافت کرد

سایر شرایط اقامت و زندگی در کانادا را می توانید با مطالعه مقاله های پیشنهادی زیر بدانید

جستجوی ملک برای خرید در کانادا

هنگام جستجوی ملک برای خرید در کانادا ، مهاجران باید انواع مختلف آب و هوای رایج در کانادا را در نظر بگیرند و همچنین باید درمورد اینکه در کجای کانادا می خواهند زندگی کنند و نوع خانه ای که دوست دارند تصمیم بگیرند. در کل خانه های شرق کانادا از خانه های غربی ارزان ترند و در میان تمام مناطق عمده شهری ، کمترین قیمت املاک را می توان در مونترال یافت و از آنجا که این قیمت ها اکنون به طور مداوم در حال افزایش هستند ، سرمایه گذاری در این شهر منطقی است.

تورنتو به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای خرید ملک است ، ونکوور در بریتیش کلمبیا غربی ترین استان این کشور است که گرانترین شهر برای خرید ملک است ، املاک همچنین در کوههای راکی گران است ، زیرا قسمت اعظم آن در پارکهای ملی واقع شده است و به همین دلیل ، قسمت زیادی از املاک برای خریداران ممنوع است. کانمور در آلبرتا مکان خوبی برای خرید ملک است و در واقع ، از زمان برگزاری بازی های المپیک زمستانی در سال ۱۹۸۸ ، جمعیت آن دو برابر شده است ، کالگری نیز مکان خوبی برای خرید ملک در کانادا است.

دانستن قوانین و مقررات مهم است ، زیرا مقررات خرید ملک در کانادا در برخی ایالت ها متفاوت است ، به عنوان مثال در بریتیش کلمبیا ، نیوبرانزویک ، نیوفاندلند ، نوا اسکوشیا ، انتاریو و کبک ، هیچ محدودیتی در مالکیت املاک توسط افراد غیر مقیم وجود ندارد ، مشروط بر اینکه فرد خریدار کمتر از شش ماه از سال را در کانادا بگذرانند. اما در بانف فقط افراد شاغل و کارمندان بومی و دارای اقامت می توانند ملک خریداری کنند.

جستجوی ملک برای خرید در کانادا

جمع بندی نهایی

کانادا مقصدی عالی برای کسانی است که به دنبال خرید ملک در خارج از کشور هستند که علاوه بر داشتن حومه زیبا در تمام شهرهای خود ، با شهرهای تمیز و مدرنی نیز روبرو هستید. کانادا به دلیل سهولت شرایط قانونی برای خرید ملک ، مکانی بسیار محبوب برای مهاجران از سراسر دنیا است. همانطور که گفته شد افراد غیرمقیم هنگام خرید ملک در کانادا با مشکلات بسیار کمی روبرو می شوند زیرا حقوق مالکیت آنها با ساکنان محلی و شهروندان برابر است.

هنگام خرید در خارج از کشور و برنامه ریزی برای درخواست وام مسکن کانادا ، همیشه باید با یک متخصص صحبت کنید تا اطلاعات لازم در مورد امور مالی استاندارد ، هزینه های اضافی و مالیات کسب کنید.

لذا از طریق تماس با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) می توانید از اطلاعات به روز و دقیق در خصوص پروسه خرید ملک و گرفتن وام مسکن در کانادا مطلع شوید ، سوالات خود را نیز در بخش دیدگاه ثبت کنید و در همان روز پاسخ را دریافت نمایید.

 

سوالات پر تکرار وام مسکن در کانادا

در کانادا ، حداقل پیش پرداخت ممکن برای یک خانه جدید پنج درصد از کل هزینه خانه است و با این حال ، اغلب توصیه می شود که پیش پرداخت بیشتری نسبت به این مبلغ پرداخت شود و اگر خریدار مسکن بتواند پیش پرداخت 20 درصدی یا بالاتر را پرداخت کند ، معمولا ملزم به پرداخت بیمه وام نیستند.

 

به عنوان یک تازه وارد به کانادا ، ممکن است شما سابقه اعتباری در کانادا نداشته باشید که بسیاری از بانک ها و سایر وام دهندگان برای تصویب وام مسکن به آن نیاز دارند ، ولی بسیاری از بانک ها و وام دهندگان وام های رهنی را برای تازه واردان ارائه می دهند ، به شرطی که مهاجر بتواند پیش پرداخت بالاتری معمولا حدود 35 درصد مبلغ خانه داشته باشد.

 

صاحبان خانه ها معمولا 20 تا 25 سال زمان دارند تا کل وام خود را پرداخت کنند.

 

در کل خانه های شرق کانادا از خانه های غربی ارزان ترند و در میان تمام مناطق عمده شهری ، کمترین قیمت املاک را می توان در مونترال یافت.

 

ونکوور در بریتیش کلمبیا غربی ترین استان این کشور است که گرانترین شهر برای خرید ملک است ، املاک همچنین در کوههای راکی گران است ، زیرا قسمت اعظم آن در پارکهای ملی واقع شده است و به همین دلیل ، قسمت زیادی از املاک برای خریداران ممنوع است.

 

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی با نحوه دریافت وام مسکن در کانادا و چگونگی بازپرداخت آن آشنا شدید ، چنانچه ابهام یا سوالی دارید می توانید با شماره های اعلام شده با دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز ما تماس گرفته ومشاوره رایگان دریافت نمایید ، ضمناً توصیه می کنیم مقاله کار در کانادا را حتما بخوانید تا با حقوق و دستمز ها و مشاغل این کشور آشنا شوید و بررسی که کنید که آیا قادر به پرداخت اقساط وام در کانادا هستید یا خیر!

بشنوید از متقاضیان مهاجرت به کانادا که از تجربه همکاری با شرکت رجبی می گویند

نمایش ویدیو درباره v-iliaaboei
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه