معرفی شهرهای کشور کانادا

معرفی شهرهای کشور کانادا به متقاضیان مهاجرت به این کشور کمک می کند تا شهر مناسب خود را انتخاب کنند و با آگاهی کامل زندگی در این کشور را برگزینند ؛ کانادا دارای سه سرزمین مختلف و مجموعا 10 استان می ‌باشد.

معرفی شهرهای کشور کانادا

مشاور مهاجرتی

بهترین شهرهای کانادا از لحاظ کار کبک ، تورنتو ، ونکوور ، کلگری ، مونترال ، اوکویل و ادمونتون می باشند.

  • تورنتو
  • مونترال
  • ونکوور
  • اتاوا
  • ادمونتون
  • کلگری
  • کبک
  • وینیپگ

بسیاری از گردشگران در بازدید از تورنتو مقاصدی محبوب چون جزیره تورنتو ، کاسا لوما و باغ وحش تورنتو را انتخاب می‌ کنند ؛ از دیگر جاذبه ‌های شهر می توان به موزه ‌های معروف جهان از جمله گالری هنری انتاریو (AGO) و موزه سلطنتی انتاریو (ROM) و نیز جاذبه‌ های مهم دیگری شامل تالار مشاهیر هاکی و میدان ناتان فیلیپس اشاره کرد ؛ همچنین تورنتو میزبان حرفه ‌ای ‌ترین تیم ‌های ورزشی در کل کشور است.

79.4 درصد کانادایی‌ ها در سال 2001 در یک مرکز شهری با 10000 نفر یا جمعیتی بیش از این زندگی می‌ کردند ، اما در سال 1996 ، 78.5 درصد کانادایی‌ ها چنین وضعیتی داشتند ؛ همچنین در خارج از مراکز شهری ، جمعیت مناطق روستایی و شهرهای کوچک 0.4 درصد کاهش یافت.

در سال 2001 کمی بیش از 64 درصد از جمعیت کانادا و یا حدود 19،297،000 نفر در 27 منطقه شهری این سرزمین زندگی می‌ کردند و هفت منطقه از این 27 منطقه شاهد رشد جمعیت خود به صورت حداقل دو برابر میانگین ملی بودند ، قویترین افزایش جمعیت ، تا حدود زیادی مربوط به کلگری است.

از سال 1996 تا 2001 ، جمعیت کانادا بیشتر در چهار منطقه شامل گُلدن هرس‌شو در جنوب انتاریو ، مونترال و اطراف آن ، لوئرمینلند بریتیش کلمبیا و جزیره ونکوور جنوبی و دالان کلگری-ادمونتون متمرکز شدند و 51 درصد کاناداییها در سال 2001 در این مناطق زندگی می ‌کردند.

فهرست مطالب

بزرگترین شهرهای کانادا

در معرفی شهرهای کشور کانادا ، متوجه خواهیم شد که تعریف هایی که یک منطقه را به یک شهر تبدیل می کنند ، بر اساس استان متفاوت می باشند ؛ مثلا مناطق در استان آلبرتا در صورتی نام شهر را به خود می گیرند که دارای جمعیتی بیش از 10000 نفر باشند ؛ همچنین باید معیارهای دیگری مثل اندازه قطعه زمین ساختمان های آن منطقه را نیز در نظر داشت.

اما در بریتیش کلمبیا یک جامعه در صورتی می تواند به عنوان شهر تلقی شود که جمعیتی بیش از 5000 نفر داشته باشد ، حتی اگر این تعداد در آینده کاهش یابد ؛ بریتیش کلمبیا حتی شهری به نام گرینوود با جمعیتی کمتر از 1000 نفر دارد ؛ چون این منطقه زمانی بسیار بزرگتر بوده است.

از جمله بزرگترین شهرهای کانادا شامل موارد زیر خواهند بود: ( جدول را به صورت ردیفی بخوانید.) 

شهر استان جمعیت شهر استان جمعیت
تورنتو انتاریو 4,263,000 مونترال کبک 3.327.000
ونکوور بریتیش کلمبیا 1,832,000 اتاوا انتاریو 1,010,000
ادمونتون آلبرتا 863.000 کلگری آلبرتا 822,000
کبک کبک 672,000 وینیپگ منیتوبا 667,000
همیلتون آنتاریو 624,000 لندن انتاریو 399,000
کیچنر آنتاریو 383,000 سنت کاترینز – نیاگارا آنتاریو 372,000
هالیفاکس نوا اسکوشیا 333,000 ویکتوریا بریتیش کلمبیا 304,000
ویندزور آنتاریو 279,000 اشاوا انتاریو 269,000
ساسکاتون ساسکاچوان 219,000 رجینا ساسکاچوان 194,000
سنت جان نیوفاندلند 174,000 سادبری آنتاریو 160,000
چیکوتیمی کبک 160,000 شرربوک کبک 147,000
کینگستون آنتاریو 143,000 تروا ریویر کبک 140,000
کلونا بریتیش کلمبیا 137,000 ابوتسفورد بریتیش کلمبیا 136,000
سنت جان نیوبرانزویک نیوبرانزویک 126,000 ثاندر بِی آنتاریو 126,000
بری آنتاریو 119,000 سیدنی نوا اسکوشیا 118,000
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور رویایی کانادا با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان آگاه و مجرب رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی انتخاب بهترین شهرهای کشور کانادا

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا

تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا و یکی از نمادین ‌ترین شهرهای این کشور است ؛ این شهر همچنان به رشد ثابت خود ادامه می دهد و به 3 میلیون نفر ساکنی که تورنتو را خانه خود می دانند ، نزدیک می ‌شود.

تورنتو کلان شهری شلوغ با آسمان خراشهایی پراکنده در خط افق است ؛ تورنتو یکی از متنوع ترین شهرهای کانادا از لحاظ فرهنگی است ، بطوریکه بیش از نیمی از جمعیت شهر خارج از تورنتو متولد شده ‌اند.

این شهر دارای 200 گروه قومی است که به بیش از 140 زبان مختلف گویش دارند ؛ فرقی نمی ‌کند که به دنبال فرهنگ غذاهای مختلف و امتحان غذاهای متنوع یونانی اصیل باشید و یا در حین کاوش در کانادا از یکی از بزرگترین جمعیت چینی کانادا لذت ببرید ، به هر حال تورنتو شما را ناامید نخواهد کرد.

بسیاری از گردشگران در بازدید از تورنتو مقاصدی محبوب چون جزیره تورنتو ، کاسا لوما و باغ وحش تورنتو را انتخاب می‌ کنند ؛ از دیگر جاذبه ‌های شهر می توان به موزه ‌های معروف جهان از جمله گالری هنری انتاریو (AGO) و موزه سلطنتی انتاریو (ROM) و نیز جاذبه‌ های مهم دیگری شامل تالار مشاهیر هاکی و میدان ناتان فیلیپس اشاره کرد ؛ همچنین تورنتو میزبان حرفه ‌ای ‌ترین تیم ‌های ورزشی در کل کشور است.

علاوه بر اینها تورنتو مقصدی برای دانشجویان بین‌المللی است ؛ هزینه های تحصیل در این شهر مناسب است و امکان کار حین تحصیل وجود دارد ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما مقاله تحصیل در کانادا را در همین سایت مطالعه کنید.

تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا

مونترال دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان جهان

یکی دیگر از شهرهای شناخته‌ شده کانادا که در لیست معرفی شهرهای کشور کانادا قرار گرفته ، مونترال می باشد ؛ این شهر با حدود دو میلیون نفر جمعیت ، رشدی کاملا مشابه با بزرگترین کلان شهر کانادا ، تورنتو داشته است ؛ به این حال ، مونترال شهری در حال رشد و سالم است ؛ همچنین ، فرصت های کاری و تحصیلی زیادی برای دانشجویان در این شهر فراهم است و اجاره خانه به صورت مشترک می تواند هزینه های زندگی در این شهر را بکاهد.

در حال حاضر مونترال ، دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان جهان است که تنها پاریس از آن پیشی گرفته و همچنین به عنوان دومین شهر بزرگ کانادا نیز شناخته می شود ؛ مونترال به همان اندازه که بزرگ است ، برخلاف بسیاری از شهرها ، توانسته ویژگی منحصر به فرد خود را حفظ کند و از بسیاری از قدیمی ترین ساختمان ها و محله های خود حفاظت کرده است.

بهترین مکان ‌ها برای داشتن حسی نسبت به مونترال قدیمی در Vieux-Montreal ، قلب شهر قدیمی استعماری با خانه‌ های شهری جذاب و قدیمی است و نیز بندر قدیمی یا Vieux-Port با گردشگاه باشکوهش به همان اندازه زیبا است ؛ همچنین به این شخصیت تاریخی شهر می توان سرگرمی های جدیدتر شهر ، موزه ها و مناطق هنری را اضافه نمود ، در مونترال هیچ پایانی برای انجام کارهای سرگرم کننده وجود ندارد.

پیش تر در همین سایت مقاله ای با عنوان خرید خانه در مونترال کانادا منتشر شده که اطلاعات بسیار دقیقی در خصوص خرید و اجاره ملک در این شهر به شما ارائه می دهد.

اتاوا پایتخت کانادا

اتاوا پایتخت کانادا

در بین شش شهر بزرگ کانادا که جمعیتی نزدیک به یک میلیون یا بیش از یک میلیون نفر دارند ، اساسا شهر اتاوا پنجمین شهر است ؛ این شهر با بیش از 900000 نفر ساکن و نرخ رشد قوی ، همچنان یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای کانادا باقی مانده است و یکی از بهترین شهرهای دانشجویی به حساب می آید.

اتاوا پایتخت کانادا و یکی از زیباترین شهرهای آمریکای شمالی است ؛ این شهر دارای فضای کوچک و در عین حال پر جنب و جوش و فرهنگ خانوادگی دوستانه با کارهای زیاد برای انجام در شب یا آخر هفته ها است ، در اتاوای هیجان انگیز چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد ، از معماری خیره کننده در نزدیکی پارلمان هیل گرفته تا فروشگاه های عتیقه که پر از گنجینه های قدیمی هستند ، منتظر شما هستند.

اتاوا دارای موزه های پیشرفته با نمایشگاه‌ های در سطح جهانی است و بوتیک‌ های لباس و مراکز خرید عالی دارد ؛ همچنین ، رستوران های این شهر نه تنها در مورد غذاهای محلی ، بلکه برای غذاهای بین‌المللی نیز تخصص دارند ؛  از موزه هایی که در اتاوا می توان بازدید نمود به موزه جنگ کانادا ، گالری ملی کانادا ، موزه تاریخ کانادا ، موزه طبیعت کانادا و موزه هوانوردی و فضایی کانادا می‌ توان اشاره نمود.

شهر زیبای کلگری

کلگری نه تنها یکی از بزرگ ترین شهرهای کانادا با بیش از یک میلیون نفر ساکن است ، بلکه یکی از مکان هایی است که به سرعت در حال رشد می باشد ؛ کلگری ، خانه معروف Calgary Stampede ، فستیوال یک هفته ای با رویدادهای رودئو ، کنسرت ، فعالیت های ویژه و نمایشگاه ‌های فراوان است ؛ بیش از یک میلیون بازدیدکننده هر ساله در اوایل جولای برای گرامیداشت میراث کشاورزی و دامپروری کلگری به Cowtown می روند و آن را به یکی از بزرگترین جشنواره ها در کل کشور تبدیل می کنند.

اما در شهر زیبای کلگری چیزهای بیشتری از اسب ها و کلاه های گاوچران وجود دارد ، در این شهر می توانید به گذشته بازگردید و زندگی را در دهکده تاریخی هریتیج پارک تجربه کنید ، همچنین ، در رستوران گردان بالای برج کلگری می توان از مناظر شهر لذت برد و یا در امتداد رودخانه باو ، از طریق پارک جزیره پرنس 50 هکتاری گردش کرد ؛ این شهر به دلیل خصوصیات ویژه اش در لیست معرفی شهرهای کشور کانادا می گنجد.

خوب است بدانید که این شهر میزبانی مدارس خوبی را نیز برعهده دارد که بخش مهمی از سیستم آموزشی کانادا هستند . بر روی عنوان تحصیل در مدارس کانادا کلیک کنید به دقیق ترین جزئیات در این باره برسید . اگر می خواهید به کانادا بروید ، می توانید امور مهاجرتی خود را به کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بسپارید، توصیه می کنیم مقاله تحصیل در دانشگاه کلگری Calgary کانادا را هم مرور کنید اگر به تحصیل در این کشور علاقه مندید.

شهر ساحلی ونکوور

شهر ساحلی ونکوور یک مقصد محبوب کانادایی است ؛ مناظر شهر ونکوور با کوههایی در شمال ، اقیانوس آرام در غرب و پارک عظیم استنلی درست در مرکز شهر ، به طرز شگفت‌انگیزی زیبا هستند ؛ لذا چه در حال کاوش در سواحل کیتسیلانو باشید ، چه در مسیرهای پرپیچ و خم پارک Pacific Spirit Park در محوطه دانشگاه بریتیش کلمبیا و یا در حال دوچرخه‌ سواری در امتداد دیواره ساحلی در مرکز شهر ، راههای زیادی برای لذت بردن از زیباییهای طبیعی ونکوور وجود دارد.

این شهر بهشتی برای دوستداران طبیعت و علاقمندان به فضای باز می‌ باشد و پیاده ‌روی ، کایاک‌ سواری ، دوچرخه‌ سواری در کوهستان ، قایق‌ سواری در امواج خروشان و اسکی در ونکوور به راحتی قابل دسترس هستند.

لذا همیشه چیزهای جدیدی برای امتحان کردن در این شهر وجود دارد ، اگر هم به دنبال کمی استراحت و آرامش باشید ، 11 مایل سواحل بکر یا یکی از پارکهای ونکوور ، ایده خوبی است ؛ جزیره گرانویل و پل معلق کاپیلانو از جاذبه های توریستی مناسب برای خانواده‌ ها در ونکوور هستند.

مرکز شهر برای رفتن به کافی ‌شاپ ها مناسب است ، در حالیکه گاستاون ترکیبی از مغازه‌ ها و رستوران‌ های عجیب ، امروزی و جالب را ارائه می ‌دهد ؛ همچنین جزیره گرانویل دارای بازار معروف خود است که مملو از انواع غذاها است و خیابان اصلی بهشت ​​غذاخوری ‌ها و رستوران ‌هایی که بهترین غذاهای محلی را سرو می‌ کنند ، می‌ باشد.

شهر ساحلی ونکوور

ادمونتون شهر جشنواره های کانادا

از دیگر شهرهای در ادامه معرفی شهرهای کشور کانادا ادمونتون است ؛ هر چند که شهر ادمونتون به بزرگی بزرگترین شهر کانادا ، تورنتو نیست ، اما با توجه به این که ادمونتون شهر جشنواره های کانادا بیش از 900 هزار نفر ساکن دارد ، شهر کوچکی نیز نمی باشد ؛ نرخ رشد بیش از 2.5 درصدی این شهر نیز نشان می دهد که این شهر پر رونق چقدر محبوب است.

ادمونتون ، پایتخت آلبرتا ، به خاطر دره رودخانه خوش منظره و جشنواره های هنری و موسیقی متعددش شهرت دارد ؛ همچنین بزرگ ترین مرکز خرید و سرگرمی آمریکای شمالی ، مرکز خرید وست ادمونتون ، در آن واقع شده است.

شهر قدیمی کبک

فضای متمایز اروپایی و لهجه گسترده زبان فرانسوی بخشی از جذابیت 400 ساله شهر کبک است ؛ پارلمان هیل و قصرChateau Frontenac صد ساله بر مناظر شهر تسلط دارند و لذا این شهر در فهرست معرفی شهرهای کشور کانادا قرار می گیرد ؛ شهر قدیمی کبک را می توان به راحتی با پای پیاده کاوش کرد تا گنجینه های معماری آن از جمله پورت سنت لوئیس باستانی (دروازه سنگی سر به فلک کشیده اصلی) و فواره فرانسوی شگفت انگیز در مقابل پارلمان هیل آشکار شوند.

از دیگر جاذبه های شهر می توان به چشمگیرترین آبشار مونت مورنسی ، پارک ملی ژاک کارتیه ، موزه ملی هنرهای زیبا و معبد باستانی Sainte Anne-de-Beaupre اشاره کرد.

شهر مدرن همیلتون

شهر مدرن همیلتون

همیلتون که در سر غربی دریاچه انتاریو قرار دارد ، یک شهر مدرن است که انتخاب زیادی از فعالیت ها و جاذبه ها را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد ؛ این شهر دارای صحنه های هنری پر رونقی است که می توان در دومین جمعه هر ماه ، زمانی که آرت کرال معروف بازدیدکنندگان و مردم محلی را با گالری ها ، استودیوها و موسیقی زنده متعدد همراه با غذاهای خیابانی عالی آشنا می کند ، از آن استفاده کرد.

در شهر مدرن همیلتون می توان از برخی از مکان های تاریخی و موزه‌ های پراکنده اطراف شهر دیدن کرد که موزه نظامی همیلتون و موزه میراث هواپیمای جنگی کانادا (Canadian Warplane Heritage Museum) ، دو مورد از محبوب ترین آن ها هستند ؛ کودکان از گذراندن مدتی در موزه تعاملی کودکان همیلتون و موزه بخار و فناوری همیلتون لذت خواهند برد.

همیلتون به دلیل صنعت فولادسازی قوی خود که به آن لقب “شهر فولاد” را داده است، شناخته شده است. این شهر همچنین دارای یک بخش مراقبت های بهداشتی بزرگ و همچنین تعدادی موسسه آموزشی از جمله دانشگاه مک مستر و دانشگاه موهاک است.

همیلتون جاذبه های گردشگری متعددی از جمله آبشارهای نیاگارا، باغ های سلطنتی بورابین، موزه هامبورگ و تالار مشاهیر کانادا را در خود جای داده است. این شهر همچنین دارای یک صحنه هنری و فرهنگی پر جنب و جوش با تعدادی تئاتر، گالری هنری و سالن های موسیقی است.

ویکتوریا باغ شهر کانادا

در ادامه بررسی معرفی شهرهای کشور کانادا به شهر ویکتوریا ؛ باغ شهر کانادا می پردازیم ؛ شهر ویکتوریای کانادا در انتهای جنوبی جزیره ونکوور واقع شده و آب و هوای معتدل آن که بسیار شبیه به بریتانیا است ، باعث محبوبیت آن نه تنها به عنوان مقصدی برای بازدید و گردشگری ، بلکه محلی برای ایام بازنشستگی نیز شده است.

نمادین ترین ساختمان شهر ، Fairmont Empress باشکوه که در سال 1904 تأسیس شده ، تجربه ای لذت بخش از چای بعد از ظهر در کانادا را ارائه می دهد ؛ همچنین ، کاوش در بندرگاه داخلی شهر ، باغ های بوچارت که به ویژه در بهار دوست داشتنی است و نیز موزه سلطنتی پیش از میلاد با مجموعه های بزرگ مربوط به تاریخ فرهنگی و طبیعی کشور از دیگر جذابیت های شهر ویکتوریا می باشند.

شهر تاریخی سنت جان

یکی از شهرها در لیست معرفی شهرهای کشور کانادا ، سنت جان است که شبیه به هیچ شهر دیگری در کانادا نیست.

از زبان محلی و لهجه متمایز نیوفاندلند گرفته تا خانه های رنگارنگ آن و زیبایی طبیعی ساحل ، بازدید از سنت جان تقریبا شبیه بازدید از یک کشور کاملا متفاوت است.

سنت جان به عنوان شرقی ترین شهر آمریکای شمالی ، چندین نقش مهم را در طول تاریخ کانادا ایفا کرده است ؛ برای اطلاع از اهمیت شهر تاریخی سنت جان در طی جنگ ها و نبردهای تاریخی کانادا ، می توان از سیگنال هیل (Signal Hill) و موزه تماشایی The Rooms بازدید نمود.

مرکز شهر سنت جان در سال 1892 در اثر آتش سوزی بزرگی ویران شد ، اما امروز ، مرکز شهر مکانی عالی برای نگاه کردن به ویترین مغازه ها ، غذا خوردن و انتخاب سوغاتی های بی نظیر است ؛ بازدیدکنندگان همچنین باید زمانی را برای گشت و گذار در ساحل اختصاص دهند.

شهر تاریخی سنت جان

بهترین شهرهای کشور کانادا از لحاظ کار

برای مشخص نمودن مساله کار در این کشور و انتخاب بهترین شهر برای کار می بایست مواردی چون نرخ اشتغال و فراهم بودن موقعیت های شغلی ، نرخ بیکاری ، دستمزدها و هزینه های زندگی را بررسی نمود ؛ از آن جا که کشور کانادا دارای ثبات اقتصادی است و آمار جرم و جنایت در آن از نرخ پایینی برخوردار است ، لذا یک کشور امن برای تحصیل و زندگی می باشد.

به طور کلی ، بهترین شهرهای کشور کانادا از لحاظ کار کبک ، تورنتو ، ونکوور ، کلگری ، مونترال ، اوکویل و ادمونتون می باشند و شما در مقاله کار در کانادا می توانید شرایط مهاجرت کاری به این کشور را بررسی کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین شهر از کشور مقصد با تکیه بر شناخت و آگاهی کارشناسان به روز رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی برای تعیین مقصد مهاجرتی

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار شهرهای کشور کانادا

این شهر با حدود دو میلیون نفر جمعیت ، رشدی کاملا مشابه با بزرگترین کلان شهر کانادا ، تورنتو داشته است ؛ به این حال ، مونترال شهری در حال رشد و سالم است ؛ همچنین ، فرصت های کاری و تحصیلی زیادی برای دانشجویان در این شهر فراهم است و اجاره خانه به صورت مشترک می تواند هزینه های زندگی در این شهر را بکاهد.

اتاوا پایتخت کانادا و یکی از زیباترین شهرهای آمریکای شمالی است ؛ این شهر دارای فضای کوچک و در عین حال پر جنب و جوش و فرهنگ خانوادگی دوستانه با کارهای زیاد برای انجام در شب یا آخر هفته ها است ، در اتاوای هیجان انگیز چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد ، از معماری خیره کننده در نزدیکی پارلمان هیل گرفته تا فروشگاه های عتیقه که پر از گنجینه های قدیمی هستند ، منتظر شما هستند.

کانادا را همه می شناسیم اما آیا با جزئیات کامل ؟ مطالعه مقالات زیر قطعاً اطلاعات جدیدی را به شما خواهد داد!

کلاینت های زیر با همکاری موسسه رجبی موفق به دریافت ویزای کانادا شده اند.
نمایش ویدیو درباره خانم تنها و پسرش کانادا
نمایش ویدیو درباره کیوان کوروش نژاد کانادا
نمایش ویدیو درباره ایلیا ابوئی کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه