ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی

ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی را باید شهرهایی در این کشور در نظر گرفت که از لحاظ هزینه ای خوراک، مسکن، پوشاک، تحصیل، حمل و نقل و غیره بتوانند مبالغ مقرون به صرفه و ارزان تری را نسبت به شهرهای بزرگ و مهم این کشور به خود اختصاص دهند.

در ادامه این مطلب تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) برخی از ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی را به شما عزیزان معرفی خواهند کرد.

در این مطلب به تعدادی از بهترین و ارزان ترین شهرهای چین برای زندگی می پردازیم. علیرغم رشد اقتصادی چشمگیر این کشور در قرن بیست و یکم، چین همچنان یک مکان مقرون به صرفه برای زندگی شناخته می شود و دور از پکن و شانگهای که کمی گران تر از سایر شهرهای این کشور هستند، شهرهای پر جنب و جوشی وجود دارند که هم کیفیت زندگی و هم ارزش بالایی دارند.

برای انتخاب هریک از این شهرها مبناهای مختلفی را در نظر گرفته و بررسی کرده ایم، که طبق آن ها در ادامه 10 شهر از ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی را به شما معرفی خواهیم کرد. 

اگر شما علاقمند یه حضور و زندگی در این کشور می باشد؛ حتما مقاله مهاجرت به چین را در سایت موسسه رجبی مطالعه نموده تا با روش های در دسترس و شرایط و ویژگی های خاص هرکدام به طور کامل و دقیق آشنا شوید.

فهرست مطالب
ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی

شهر محبوب چنگدو چین

چنگ دائو بزرگترین شهر استان سیچوآن است که برای زندگی در چین بسیار محبوب می باشد ، زیرا که با هزینه هایی کمتر از سایر شهر های بزرگ مانند پکن و شانگ های همان امکانات و سطح رفاه بسیار خوب زندگی را در اختیار شهروندان خود می گذارد؛ هزینه زندگی در این به طور متوسط برای یک نفر 850 دلار در ماه تخمین زده شده است.

این شهر با دارا بودن صنایع و شرکت های مختلف مانند خودرو سازی و ساخت وسایل پزشکی و غیره جایگاه مهمی در صنعت کشور چین دارد و همین مورد باعث شده که چنگدو موقعیت های شغلی متنوعی را برای افراد فراهم کرده است همچنین وجود صنعت گردشگری پررنگ در این شهر به علت جاذبه های طبیعتی مانند پاندا ها وجود خدمات زیست پزشکی و پیشرفت در این خدمات نیز از اهداف اصلی اقتصادی این شهر است.

قیمت خرید و اجاره خانه در شهر محبوب چانگدو به علت زیاد بودن متقاضیان مهاجر افزایش داشته اما همچنان قیمت آن به صرفه بوده و از سایر شهر ها ارزان تر می باشد. این قیمت ها می تواند با توجه به مکان و انداره خانه متغیر باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین شهر چین با توجه به اهداف مهاجرتی شما ، با مشاوران ما در تماس باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر بندری چینگ دائو در چین

چینگ دائو یکی از شهرهای مهم کشور چین است که در استان شاندونگ در شرق این کشور قرار گرفته و از نظر اداری مستقل می باشد . شهر بندری چینگ دائو جزو مناطق نیمه استانی چین به حساب می آید و از استانداردهای زندگی بالایی برخوردارد می باشد.

این شهر که در ساحل غربی اقیانوس آرام واقع شده با بیش از 450 بندر در 130 کشور جهان ارتباط دارد و یک مرکز مهم حمل و نقل برای این کشور شمرده می شود . در میان تمامی بنادر کشور چین این بندر رتبه دوم را از آن خود نموده و از سه منطقه کلی تشکیل شده است: بندر قدیم ، بندر نفتی و بندر جدید کیانوان.

این شهر را از آن جهت می توان از جمله ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی دانست که به دلیل رفت و آمدهای گسترده می توان اقشار از تمامی طبقات را در آن مشاهده کرد و با داشتن ذخایر و فرصت های شغلی ایده ال تمامی امکانات با حداقل هزینه برای شهروندان فراهم شده است.

شهر بندری چینگ دائو در چین

هاربین بزرگ ترین شهر شمال شرقی

شاید کشور چین را بتوان از معدود کشورهای دنیا دانست که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ آن معقول بوده و می توان تعداد زیادی از شهرهای مهم را جزو مقرون به صرفه ترین ها دانست . هاربین بزرگ ترین شهر شمال شرقی و مرکز استان هیلونگ جیانگ شامل 9 منطقه، 2 شهر بزرگ و 7 شهرستان می باشد . یکی از نکات مهم در رابطه با این شهر وجود دانشگاه های معتبر زیاد در آن است که سالانه پذیرای دانشجویان بین المللی از اقصی نقاط جهان نیز می باشند.

در میان تمامی این دانشگاه ها می توان به موسسه فناوری هاربین اشاره کرد که از شناخته شده ترین دانشگاه های چین برشمرده می شود . کارشناسان ما در عنوانی با نام تحصیل در چین تمامی جزئیات لازم در این باره را در اختیار شما قرار داده اند که توصیه می کنیم مطالعه آنها را از دست ندهید.

میانگین هزینه زندگی در این شهر بدین شرح است:

هزینه کرد مبلغ
خوراک 250 یوان
قیمت شروع تاکسی 70 یوان
قبوض ( آب، برق، گاز، تلفن ، شارژ ) 400 یوان
اجاره آپارتمان 1 خوابه 2000 یوان
اجاره آپارتمان 3 خوابه 4800 یوان
هزینه خرید آپارتمان مترمربع مرکز شهر 15750 یوان
هزینه خرید آپارتمان مترمربع حومه شهر 10366 یوان

شهر مقرون به صرفه شیان

در مقایسه با شهرهای بزرگتر در سواحل شرقی چین، شیان شهری بسیار مقرون به صرفه برای زندگی است. شما می‌توانید در شیان غذا بخورید، سفر و خرید کنید زیرا به ارزان بودن قیمت غذا و حمل و نقل معروف است . هزینه های زندگی در این شهر بدون در نظر گرفتن اجاره خانه برای یک نفر به طور متوسط 500 دلار و برای یک خانواده چهار نفره 1600 دلار می باشد.

شهر مقرون به صرفه شیان به عنوان مکانی که جاده ابریشم باستانی از آنجا شروع می شود با بیش از 60 کشور در امتداد کمربند و جاده برای اهداف تجاری مرتبط شده است. صنایع پیشرو شیان عبارتند از تولید تجهیزات، فرآوری محصولات کشاورزی و غیره؛ وجود دانشگاه هایی با سطح بالا و مدرن نیز این شهر را به مکانی پر از مهاجر تبدیل کرده است.

قیمت اجاره خانه در شهر شیان نیز به طور متوسط ​​46.9 درصد کمتر از تهران است و هزینه اجاره از 200 دلار  و خرید از 2700 دلار شروع می شود و با بزرگ تر شدن اندازه خانه و یا بسته به مکان آن این قیمت افزایش پیدا کرده و هزینه های قبض ها و شارژ اینترنت نیز به آن ها افزوده می شوند . البته وجود همین مقدار هزینه ها آن را در میان ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی قرار داده است.

شهر تجاری ووهان

ووهان بزرگترین شهر در مرکز استان هوبی با 10 میلیون جمعیت است که به عنوان مرکز جغرافیای این کشور نیز شناخته می شود . این شهر مرکز مهمی برای امور مالی و تجارت است که همین مورد باعث  شده تا موقعیت های شغلی مختلفی در دسترس باشد.

با این حال بیشتر به دلیل تحقیقات علمی، مهندسی زیست شناسی و صنایع دارویی شناخته می شود که توانسته خود را به یک شهر زیبا ، تجاری و مقصد گردشگری برتر در چین نیز مبدل سازد . موقعیت جغرافیایی مهم این شهر سبب به وجود آمدن سیستم حمل و نقل عالی ، مترو ارزان و فرودگاه بین المللی شده که به واسطه آن چین به سراسر دنیا متصل شده است.

زندگی در این شهر برای هر فرد به طور متوسط 850 دلار  و برای یک خانواده 1900 دلار است و به همین دلیل ووهان به عنوان یکی از موارد لیست ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی به شمار می آید.

ووهان از تمام مزایا ، رفاه و همه امکاناتی که احتمالاً برای اقامتی خوب نیاز دارید ، با قیمتی به صرفه برخوردار است. تمام غذاهای جهان در هزاران رستوران و فروشنده خیابانی از جمله بسیاری از غذاهای محلی منحصر به فرد ارائه می شود.

هزینه کرد مبلغ
خوراک 320 یوان
قیمت شروع تاکسی 70 یوان10 یوان
قبوض ( آب، برق، گاز، تلفن ، شارژ ) 389 یوان
اجاره آپارتمان 1 خوابه 2000 یوان2487 یوان
اجاره آپارتمان 3 خوابه 2785 یوان
هزینه خرید آپارتمان مترمربع مرکز شهر 30225 یوان
هزینه خرید آپارتمان مترمربع حومه شهر 18125 یوان
گوانجو دروازه جنوبی چین

گوانجو دروازه جنوبی چین

حتما در میان شهرهای کشور چین نام گوانجو را شنیده اید که به عنوان یکی از مطرح ترین شهرهای این شور شناخته می شود . شهر گوانجو از آن جهت در میان ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی به شمار می رود که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود مقصد گردشگری ، کار و تفریح بوده و بسیاری آن را دروازه جنوبی چین می نامند.

گوانجو را می توان پس از پکن و شانگهای سومین شهر بزرگ این کشور دانست که به عنوان یکی از 13 کلان شهر کشور چین ، جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده است . این شهر به دلیل نزدیکی خود به هنگ کنگ توانسته بسیاری از کارخانجات را به سمت خود کشیده و نیروی کار زیادی را به کار مشغول سازد.

کشاورزان زیادی از شهرهای مختلف چین برای کار در تولیدی و کارخانه های این شهر به ان نقل مکان کرده اند . مشاورین ما در موسسه رجبی به صورت دقیق در عنوان کار در چین تمامی الزامات جهت اشتغال در این کشور را بررسی نموده اند که توصیه می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

درباره چین چه نوع اطلاعاتی نیاز دارید؟ مقالات زیر را بخوانید و یا در بخش جستجو سایر عناوین را مرور کنید.

شهر دانشجویی هانگژو

در میان ارزان ترین شهر چین برای زندگی می توان نام شهر دانشجویی هانگژو را جزو رتبه های نخست درنظر گرفت . این شهر جمعیت قابل توجهی از دانشجویان بین المللی را در خود جای داده است که همین امر موجب می شود تا میزان هزینه ها در حداقل شکل ممکن بماند.

این شهر به عنوان قطب اقتصاد و تجارت الکترونیکی در چین شناخته می شود و بزرگ ترین شرکت این کشور با نام علی بابا در این شهر قرار گرفته است .شرکت های مهم دیگری همچون واهاها ، شرکت خودروسازی جیلی و لاکسجن و دیگر برندهای مطرح همچون موتورولا و نوکیا نیز در این شهر به فعالیت مشغولند.

وجود تمامی این کارخانجات بیانگر فرصت های شغلی مناسب است که می تواند سطح زندگی خوبی را نیز برای شهروندان خود فراهم سازد . شهر هانگژو به عنوان یکی از ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی میانگین هزینه های زیر را برای زندگی دارد:

هزینه کرد مبلغ
خوراک 300 یوان
قیمت شروع تاکسی 13 یوان
قبوض ( آب، برق، گاز، تلفن ، شارژ ) 294 یوان
اجاره آپارتمان 1 خوابه 3765 یوان
اجاره آپارتمان 3 خوابه 5109 یوان
هزینه خرید آپارتمان مترمربع مرکز شهر 52205 یوان
هزینه خرید آپارتمان مترمربع حومه شهر 30687 یوان

شهر اقتصادی تیانجین

یکی از مهم ترین بندرهای کشور چین که به عنوان مرکزی اقتصادی نیز شناخته می شود ، شهر تیانجین می باشد . شهر اقتصادی تیانجین در خاور کشور جین قرار گرفته سئومین کلانشهر برگ چین به حساب می آید و دارای آثار باستانی و گردشگری فراوانی می باشد.

هم اکنون این شهر به دو بخش اصلی تبدیل شده : بخش اصلی شهر که شامل مناطق قدیمی نیز می شود و بخش جدید که ساختمان های مدرن را در خود جای داده است . این شهر میزبانی کالج و دانشگه های مطرحی را نیز در خود جای داده که برخی از آنها دارای اعتبار بالایی در سطح جهان هستند.

همین امر موجب سده تا با ارائه امکانات زیاد برای راحتی دانشجویان میزان هزینه ها در حد مناسب مانده و بتوان آن را جزو فهرست ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی دانست .

برای زندگی در این شهر باید حدود 1964 دلار برای یک خانواد چهار نفره و 553 دلار برای هر فرد درنظر گرفت.

شهر توریستی شیامن چین

شهر توریستی شیامن چین

یکی از زیباترین شهرهای کشور چین که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می کنند ، شهر توریستی شیامن است که از لحاظ تاریخی نیز حائز اهمیت است . 

چنانچه بخواهیم ورود به حوزه اقتصادی در چین را به شما توصیه کنیم ، باید به سراغ شهر شیامن بروید.

عنوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین پاسخوی تمامی سوالات شما در این رابطه خواهد بود که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود . آب و هوای معتدل ، هزینه زندگی مناسب ، فرصت های اقتصادی بی شمار و مناظر جذاب از جمله اصلی ترین عواملی است که می توان به عنوان یکی از ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی به آن اشاره کرد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در سال 2006 این شهر به عنوان دومین شهر چین برای زندگی شناخته شد و تمامی مهاجرین که این شهر را برای زندگی انتخاب می کنند ، از آن بسیار لذت می برند.

ما در شرکت مهاجرتی رجبی در کنار شما هستیم تا برای اهداف مهاجرتی خود با ریسک و دغدغه کمتری مواجه شوید ، ما از راه های قانونی که مانع از هدر رفتن پول ، وقت و انرژی شما می شود مسیر مهاجرت را برای شما روشن و هموار می کنیم و در این راه تمام مجوزها و امکانات لازم را در اختیار داریم.

گواه این ادعا پرونده های موفق بسیاری است که با رضایت مراجعین همراه بوده است.

تجربه برخی از مراجعین ما را در بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم” از منو بالای سایت می توانید ببینید و یا در بخش ” درباره ما “مجوز های ما را مشاهده نمایید.

همچنین کارشناسان ما در دفتر شیراز و دو دفتر تهران پاسخگوی سوالات و ابهامات شما خواهد بود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تلفن در این بخش اولین قدم برای مهاجرت را بردارید ، بزودی با شما تماس میگیرم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر پیشرفته شنژن

از جمله شهرهای کشور چین که اقتصاد پرتلاطمی را پشت سر گذاشته ، شهر پیشرفته شنژن است که با جذب سرمایه گذاری های مختلف توانسته به رتبه خوبی در زمینه اقتصادی این کشور برسد . در نگاه اول شما شهری مدرن را مشاهده خواهید نمود که با احداث های فراوانی رو به رو بوده و توانسته در زمینه تحصیلی نیز قوی ظاهر شود.

شاید در میان فهرست ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی نام این شهر را کمتر شنیده باشید ، اما به صورت قطع می توان آن را گزینه ای مطمئن برای کار و زندگی دانست که با هزینه های هنگفتی نیز همراه نمی باشد.

حال که به فکر مهاجرت ارزان هستید مقالات زیر تقدیم به شما!

سوالات پر تکرار ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی

هزینه زندگی در شهر شیان چین برای هر نفر 500 دلار و برای یک خانواده چهار نفره 1600 دلار می باشد.

 این شهر علاوه بر هزینه زندگی پایین دارای اقتصادی قوی و حوزه های تجارت مختلف می باشد.

 شهر محبوب چنگدو را می توان از ارزان ترین ها در چین دانست.

 شهر هانگژو را می توان گزینه ای مقرون به صرفه برای دانشجویان دانست.

 خرید خانه در این شهر می تواند از هر متر مربع 10000 تا 16000 یوان متغیر باشد.

در این عنوان کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی تلاش نموده اند تا اصلی ترین ها در حوزه ارزان ترین شهر چین برای کار و زندگی را برای شما عزیزان شرح دهند، در صورت وجود هرگونه سوال کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز پاسخگوی شما خواهند بود ، همچنین توصیه می کنیم مقاله ویزای کار در کشور های آسیایی را بخوانید و با کلیات کار در کشورهای آسیایی بیشتر آشنا شوید.

بشنوید صحبت های دو نفر از مراجعین ما که موفق به اخذ ویزای کشور چین شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.7/5 - (25 امتیاز)
منو
خانه