قیمت خانه برای زندگی در چین

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
قیمت خانه برای زندگی در چین
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

چین به عنوان پر جمعیت ترین کشور جهان و دومین قدرت اقتصادی در دنیا مطرح است . علی رغم آن که جمعیت این کشور بسیار زیاد است ، این کشور با کمبود مسکن مواجه نیست . اما در طول چند سال گذشته قیمت اجاره مسکن در این کشور افزایش چشمگیری داشته است . در این مقاله که توسط مشاورین با تجربه موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی گرد آوری شده است قیمت خانه برای زندگی در چین بررسی می گردد .

یکی از مهمترین دغدغه ها و نگرانی های فرد برای تحصیل در چین ، تعیین محل سکونت است . افراد باید قبل از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی چین یا هر نوع مهاجرت دیگری باید محلی برای سکونت خود در این کشور مشخص کنند .

بررسی قیمت خانه برای زندگی در چین

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد هنگام مهاجرت ، محل سکونت در کشور مقصد است . گاهی اوقات افراد قبل از ورود به کشور مقصد خانه ای را اجاره یا خریداری می نمایند .

بعضی از افراد در بدور ورود خود در یکی از هتل های کشور مقصد اقامت می کنند و در جستجوی خانه ای مناسب برای اجاره یا خریداری در این کشور می باشند .

هر خارجی نمی تواند در این کشور خانه خریداری کند ؛ تنها افرادی مجاز به خرید مسکن در این کشور هستند که برای بیش از یک سال در این کشور کار یا تحصیل کرده اند .

عوامل موثری مانند تعداد اتاق خواب ، متراژ و منطقه خانه بر قیمت یک خانه برای خرید و یا اجاره تاثیر گذار می باشد . در ادامه به بررسی قیمت خانه برای زندگی در چین می پردازیم .

قیمت خرید یا اجاره خانه برای زندگی در چین

فاکتور های متعددی مانند تعداد اتاق خواب و موقعیت جغرافیایی خانه بر هزینه اجاره مسکن در چین تاثیر گذار است . مثلا قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 3471.02 یوان می باشد که هزینه همان آپارتمان در حومه شهر حدود 2106.97 یوان برای هر ماه می باشد .

هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر حدود 7816.51 یوان برای هر ماه می باشد که هزینه اجاره یک آپارتمان با همان شرایط در حومه شهر حدود 4285.87 یوان می باشد .

قیمت خرید یا اجاره خانه برای زندگی در چین

همانگونه که پیش از این بیان گردید قیمت یک آپارتمان برای خرید در چین به متراژ خانه و موقعیت جغرافیایی آن بستگی دارد .

یعنی قیمت هر متر مربع از یک آپارتمان در مرکز شهر 46796.01 یوان و قیمت هر مترمربع از یک آپارتمان در حومه شهر 23676.74 یوان می باشد . مدارک مورد نیاز برای خرید و یا اجاره خانه در چین :

  • پاسپورت معتبر
  • ویزا و یا مجوز اقامت در چین
  • گواهی اشتغال به تحصیل و یا قرارداد کاری در چین برای بیش از یک سال
  • تعهد برای عدم مالکیت خانه و یا ملک دیگر در چین

قیمت خانه های جدید در چین

میانگین قیمت خانه های جدید در 70 شهر چینی در ماه اگوست سال 2018 بعد از افزایش 5.8 درصدی در ماه گذشته در مقایسه با سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است .

قیمت خانه در میان چهار شهر بزرگ چین ،گوانگ ژو بیشترین افزایش ( 3.3 درصد ) و پس از آن شن ژن ( 0.3 درصد ) و پکن ( 0.2 درصد ) افزایش داشته است ؛ در حالی که قیمت خانه در شانگهای 0.2 درصد کاهش داشته است .

به طور ماهانه قیمت های جدید خانه ها در ماه اگوست تا 1.4٪ از سپتامبر 2016 افزایش داشته اند . 67 شهر از شهر های این کشور افزایش قیمت خانه داشته اند .

شاخص مسکن در چین در سال 2011 تا 2018 به میزان 3.89 درصدی محاسبه شد و در ماه نوامبر سال 2016 به بالاترین سطح خود یعنی 12.60 درصد رسیده و در ماه مارس 2015، رکورد کمتر از 6.10 درصد را نشان می دهد .

چین دارای مقرون به صرفه ترین قیمت ها برای خانه در سراسر جهان می باشد . پنج شهر از بزرگ ترین شهر های چین در میان گران ترین و پر هزینه ترین بازارهای مسکن در جهان قرار دارند .

این شهر ها شامل پکن ، شانگهای ، هنگ کنگ ، شن ژن، تیانجین می باشد . قیمت خانه برای زندگی در چین را بررسی می کنیم .

متوسط هزینه اجاره مسکن در شهر پکن حدود 22.3 درصد درآمد سالانه فرد ساکن در این شهر است . البته هزینه اجاره و یا خرید مسکن در چین هر ساله افزایش دارد . وقتی برای تحصیل در بهترین دانشگاه های چین مهاجرت می کنید ، هزینه مسکن به هزینه های تحصیل در چین اضافه می شود .

درباره وضعیت کشور چین

چین کشوری در شرق قاره آسیا است که با جمعیت بیش از 1.3 میلیارد نفر ، به عنوان پر جمعیت ترین کشور های جهان شناخته می شود . پایتخت و بزرگ ترین شهرهای این کشور به ترتیب پکن و شانگهای نام دارد .

چین ، سومین کشور وسیع دنیا به شمار می آید . کشوری با چشم انداز های طبیعی متنوع که دارای فصل های خشک و فصل های مرطوب با باران های موسمی می باشد .

این کشور از نظر اقتصادی یکی از قدرت های برتر جهان است و بعد از آمریکا دومین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می شود .

شهر های اصلی این کشور شانگهای ، هنگ کنگ ، تیانجین ، ووهان ، گوانگ ژو ، شن ژن ، شن یانگ ، چونگ کینگ ، نانچانگ ، نانجینگ ، هاربین و غیره می باشد . زبان رسمی این کشور زبان ماندارین و واحد پول آن یوان نام دارد .

درآمد و هزینه زندگی در چین

قیمت خانه برای زندگی در چین بسته به شهر های آن متفاوت است . هزینه زندگی در کلان شهر هایی مانند پکن و شانگهای بیشتر از دیگر شهر های آن است .

هر فرد برای تامین هزینه زندگی خود در شهر پکن و یا شانگهای حدود 600 تا 850 دلار برای هر ماه نیاز خواهد داشت .

در صورتی که در شهر های دیگر این کشور مانند چنگدو ، جی لین ، هاربین و غیره هر فرد می تواند با حدود 400 تا 500 دلار در هر ماه هزینه زندگی خود را تامین نماید .

درآمد و هزینه زندگی در چین

به طور کلی هزینه زندگی در چین حدود 34 درصد بیشتر از ایران است ، البته هزینه اجاره مسکن که جداگانه محاسبه شده حدود 18 درصد بیشتر از ایران می باشد .

همانگونه که پیش از این بیان شد ، چین دارای استاندارد های زندگی متفاوتی در هر شهر است ، بنابراین حداقل دستمزد مشخصی برای این کشور وجود ندارد و هر بخش از این کشور دارای حداقل دستمزد خاص برای نیرو های کاری خود می باشد . متوسط درآمد خالص ماهانه هر فرد قبل از پرداخت مالیات حدود 6106.35 یوان می باشد .

در مقاله ای مورد مطالعه قرار گرفت ، مشاورین مجرب موسسه مهر آفرین رجبی به بررسی یکی از نگرانی های افراد در هنگام مهاجرت به چین پرداخته ، قیمت خانه برای زندگی در چین را مورد بررسی قرار داده و هزینه زندگی در این کشور و دیگر عوامل تاثیر گذار بر تعیین قیمت خانه در چین را بیان کردند . در صورت نیاز به کسب آگاهی بیشتر در خصوص اخذ بورس تحصیلی در چین با دفاتر تهران و شیراز موسسه در تماس باشید .

4.2/5 - (14 امتیاز)

10 دیدگاه در “قیمت خانه برای زندگی در چین

  1. علیرضا خسروی گفت:

    با سلام
    آیا میتونم ویزای کار بگیرم و برم در کشور چین کار کنم .حداقل درآمد در کشور چین چقدر هست و اقامت یا ویزای کار چ مدت هست
    و اینکه چقدر باید هزینه کرد برای ی زوج بدون فرزند تا بتونند ویزا بگیرند برای کار و اقامت
    با تشکر

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      با توجه با بالا بودن جمعیت کشور چین و عدم نیاز به نیروی کار خارجی معمولا به راحتی نمیتوانید کار پیدا کنید با این حال میتوانید برای پیدا کردن جاب آفر با کارفرماهای مختلف مکاتبه کنید .
      با تشکر از سوال شما

  2. لیلی گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید برای دانشجویان پزشکی مهاجر در چین امکان زندگی و کار در چین وجود دارد؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله منعی ندارد ولی معمولا به راحتی نمیتوان اقامت دائم گرفت .
      با تشکر از سوال شما

  3. aptin گفت:

    با درود
    در بین مدارک لازم جهت اجاره یا خرید مورد اخر یعنی :
    تعهد برای عدم مالکیت خانه و یا ملک دیگر در چین، رو‌میشه توضیح بیشتری بدید؟ اگر قصد بر خرید باشه، این تعهد چه مفهومی داره؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      به این معنی ست که اجازه خرید یک ملک بیشتر ندارید و باید تعهد بدهید که بعد از خرید یک ملک، ملک دیگری را خریداری نمیکنید.

      با تشکر از سوال شما

  4. Mahdi Sodagaran گفت:

    سلام
    احتمالا بتوانم از کمک و امداد شما دوستان عزیز استفاده کنم
    من دنبال یک بانوی چینی که مالک شرکتی عریص و طویل در چین می‌باشد هستم
    بانویی با نام شیشی یا لیسی
    Lixi
    در صورت نیاز عکس ایشان ارسال خواهد شد
    سپاسگزارم

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با عرض پوزش در این زمینه نمي توانیم به شما کمکی کنیم.

      با تشکر از سوال شما

  5. Mahdi Sodagaran گفت:

    سلام
    احتمالا بتوانم از کمک و امداد شما دوستان عزیز استفاده کنم
    من دنبال یک بانوی چینی که مالک شرکتی عریص و طویل در چین می‌باشد هستم
    بانویی با نام شیشی یا لیسی
    Lixi

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با عرض پوزش در این زمینه نمي توانیم به شما کمکی کنیم.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه