هزینه های زندگی در کرواسی

هزینه های زندگی در کرواسی یکی از کلیدی ترین هزینه ها در این کشور بوده که با توجه به سن ، شهر ، سبک زندگی ، میزان مصرف و نیازهای روزمره هر فرد با فرد دیگری متفاوت خواهد بود ؛ اطلاع از میزان هزینه های زندگی در هر کشور معیار مناسبی برای انتخاب مقصد مهاجرتی بوده و به شما کمک می کند با آگاهی لازم کشور مناسب و مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

یکی از مهم ترین موارد برای زندگی در این کشور انتخاب شهر بوده ، زیرا هزینه های زندگی عمدتا با توجه به شهری که برای زندگی انتخاب کرده اید ، متفاوت خواهد بود.

برای مثال زندگی در شهرهای بزرگ تر مانند زاگرب یا اسپلیت گرانتر از شهرهای کوچکتر هستند ؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد هزینه های زندگی در هر شهر و نحوه انتخاب شهر مناسب برای زندگی ، حتما با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید.

هر چند هزینه های زندگی در کرواسی طی سال های اخیر افزایش یافته ، اما این افزایش تحت تاثیر رشد اقتصادی بوده و با توجه به افزایش هزینه ها در کرواسی ، درآمدها نیز افزایش یافته است ؛ اگر دوست دارید در مورد شیوه های امن و قانونی مهاجرت به کرواسی اطلاعاتی به روز و کامل دریافت کنید مقاله لینک شده را بخوانید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در کرواسی

هزینه اجاره خانه در کرواسی

هزینه اجاره خانه در کرواسی تقریبا در تمامی شهرها مقرون به صرفه بوده ، اما با توجه به مواردی مانند شهر ، منطقه و نوع خانه مشخص می شود ؛ برای مثال اجاره ماهانه یک آپارتمان 85 متری در یک محله گران قیمت مانند منطقه مرکز شهر زاگرب حدود 685 یورو بوده و اجاره یک آپارتمان به همان اندازه در یک منطقه مناسب تر حدود 431 یورو است.

نوع خانه اجاره ای هزینه اجاره خانه به یورو
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 422.02
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 328.17
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 684.80
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 528.34

مطمئنا اندازه شهر نیز اهمیت بسیار زیادی در هزینه های زندگی در کرواسی داشته برای مثال آپارتمان 45 متر مربعی در شهرهای بزرگ حدود 253 یورو و در شهرهای کوچکتر مانند شیبنیک حدود 220 یورو می باشد ؛ همچنین برای اجاره آپارتمان یک خوابه در این کشور باید حدود 400 یورو در ماه و برای اجاره آپارتمان دو خوابه حدود 500 تا 600 یورو بپردازید.

امروزه با توجه به هزینه های زندگی در کرواسی ، اجاره ماهیانه استودیو در منطقه خوب حدود 350 یورو در ماه بوده و یکی از گزینه های محبوب و ارزان قیمت بین دانشجویان در نظر گرفته می شود ؛ هرچند بسیاری از دانشجویان بین المللی گزینه های دیگری مانند خوابگاه را انتخاب می کنند ، برای اطلاع از نحوه ثبت نام در دانشگاه ها و خوابگاه این کشور حتما مقاله تحصیل در کرواسی را مطالعه کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

هزینه های زندگی در کشور مقصد خود را از کارشناسان آگاه ما بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه خرید خانه در کرواسی

طبق هزینه های زندگی در کرواسی اجاره خانه در این کشور کاملا معقول بوده اما اگر قصد اقامت طولانی مدت را دارید خرید خانه بهترین گزینه به نظر می رسد ؛ هزینه خرید خانه در کرواسی در داخل شهر حدود 200 دلار برای هر متر مربع بوده و این قیمت برای املاک حومه شهر به حدود 135 دلار کاهش می یابد.

نوع خانه هزینه خرید به یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 2,852.01
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز 2,145.23

همچنین لازم به ذکر بوده که برای خرید خانه در این کشور باید از وزارت امور خارجه مجوز بگیرید ، به همین دلیل توصیه ما این بوده که قبل از انجام هر عملی با مشاوری حرفه ای تماس گرفته و تمامی مراحله را جویا شوید ؛ مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با سال ها سابقه درخشان بهترین گزینه بوده که به شما در این مسئله کمک می کنند.

توصیه می کنیم مقاله قیمت خانه برای زندگی در کرواسی را حتما بخوانید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

نوع مواد غذایی هزینه به یورو نوع مواد غذایی هزینه به یورو
1 لیتر شیر 0.99 500 گرم نان سفید تازه 1.01
1 کیلوگرم برنج 1.92 12 عدد تخم مرغ 2.33
1 کیلوگرم پنیر محلی 8.13 1 کیلوگرم فیله مرغ 7.91
1 کیلوگرم گوشت گاو 9.76 1 کیلوگرم سیب 1.27
1 کیلوگرم موز 1.36 1 کیلوگرم پرتقال 1.45
1 کیلوگرم گوجه فرنگی 1.82 1 کیلوگرم سیب زمینی 0.80
1 کیلوگرم پیاز 0.81 کاهو 0.89

هزینه مواد غذایی در کرواسی

بدون شک برآورد هزینه مواد غذایی در کرواسی یکی از سخت ترین ها بوده زیرا این مورد کاملا به میزان مصرف بستگی دارد ؛ اما به صورت کلی برای یک خانواده سه نفره هزینه مواد غذایی حدود 450 یورو در ماه در نظر گرفته می شود ؛ همچنین برای افراد مجرد این هزینه می تواند حدود 300 یورو در ماه و برای یک زوج در شرایط کاملا مشابه ماهیانه 350-400 یورو باشد.

به صورت کلی با پختن غذا در خانه و خرید از فروشگاه های محلی ، هزینه های زندگی در کرواسی به طرز چشم گیری کاهش پیدا می کند ؛ همچنین اگر به دنبال مقایسه برخی هزینه‌ ها هستید ما در ادامه لیستی از مهم ترین مواد غذایی و هزینه های آن ها را در اختیار شما قرار می دهیم.

هزینه رستوران ها در کرواسی

هزینه رستوران ها در کرواسی عمدتا مناسب بوده و شما می توانید پیشنهادات منوی روزانه را با حدود 8 تا 10 یورو برای هر نفر پیدا کنید ؛ به صورت کلی رستوران هایی که در مناطق توریستی قرارداشته دارای هزینه بالاتر و رستوران ها در مناطق محلی دارای هزینه پایین تری هستند.

نوع غذا در رستوران هزینه به یورو
غذای دونفره ، رستوران ارزان ، سه وعده 30 تا 35
غذای دونفره ، رستوران متوسط ، سه وعده 50 تا 60
کاپوچینو 1.50
لیموناد تازه 3.00
یک بطری آب 1.41

هزینه حمل و نقل در کرواسی

به صورت کلی هزینه حمل و نقل در کرواسی به نوع حمل و نقلی که انتخاب کرده اید بستگی دارد ؛ اکثر مردم برای حمل و نقل در این کشور از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنند ؛ حمل و نقل عمومی در کرواسی عموما توسعه یافته بوده و هزینه پایینی داشته و شما باید برای یک بلیط ماهیانه حدود 54 دلار هزینه کنید.

گزینه های حمل و نقل زیادی در این کشور در دسترس بوده و شما می توانید از قطار ، هواپیما ، اتوبوس بین شهری ، حتی کشتی استفاده کنید ؛ محبوب ترین پرواز در کرواسی پرواز بین دو شهر بزرگ آن ، زاگرب و اسپلیت بوده که بلیط رفت و برگشت کمتر از 101 یورو برای شما هزینه خواهد داشت.

برای پیمودن همین مسافت می توانید از موارد دیگری مانند اتوبوس نیز استفاده کنید ؛ بلیط رفت و برگشت همان سفر را با قیمت حدود 31 یورو می باشد ؛ دسترسی به تاکسی ها نیز بسیار آسان بوده و قیمت ها از حدود 3.77 یورو شروع می شود ؛ همچنین نرخ ها در روزهای یکشنبه ، تعطیلات و بعد از ساعت 10 شب بالاتر است.

نوع حمل و نقل هزینه به یورو هزینه به یورو
بلیط یک طرفه اتوبوس 1.32
بلیط ماهیانه اتبوس 46.36
تاکسی 1 کیلومتر 0.79
1 لیتر بنزین 1.56

هرچند حمل و نقل عمومی بسیار محبوب بوده اما بسیاری از افراد وسایل نقلیه شخصی خود خریداری می کنند ؛ در این کشور یک فولکس واگن گلف کاملاً جدید با بسته اصلی حدود 24000 دلار قیمت داشته و قیمت بنزین برای 1/4 گالن حدود 1.53 دلار است.

دانشجویان باید بر هزینه های حمل و نقل خود اشراف و کنترل داشته باشند و حتی شهر هایی را برای تحصیل انتخاب کنند که هزینه های زندگی کمتری داشته باشد ، در همین سایت مقاله ارائه شده که بهترین شهرهای کرواسی برای تحصیل را به شما معرفی می کند.

با کشور کرواسی ، موقعیت ها ، امکانات و مردم آن بیشتر آشنا شوید.

هزینه پوشاک در کرواسی

هزینه پوشاک در کرواسی حدودا با کشورهایی مانند ایالت متحده برابری کرده و نسبتا گران قیمت است ؛ شما می توانید شلوار جین برند را با قیمت 81 دلار و لباس تابستانی با حدود 35 دار خریداری کنید ؛ همچنین با توجه به هزینه های زندگی در کرواسی باید برای خرید کفش ورزشی برند حدود 82 دلار و برای کفش چرمی مردانه حدود 97 دلار هزینه کنید.

نوع پوشاک هزینه به یورو
1 شلوار جین (Levis 501 یا مشابه) 72.92
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای 30.99
1 جفت کفش ورزشی نایک 71.70
1 جفت کفش مردانه 82.68

هزینه مراقبت های بهداشتی در کرواسی

این کشور دارای سیستم مراقبت های بهداشتی همگانی بوده که برای همه افراد ساکن در این کشور اجباری است ؛ اما برای دریافت آن باید بیش از سه ماه در این کشور اقامت داشته باشید ، هزینه مراقبت های بهداشتی در کرواسی با توجه به شرایط شما متفاوت خواهد بود.

برای مثال اگر فردی مجرد به این کشور مهاجرت کرده و در حال حاضر بیکار بوده ، باید برای مراقبت های بهداشتی حدود 76 یورو در ماه بپردازد ؛ از آنجایی که یافت شغل در کشوری خارجی می تواند سخت و چالش برانگیز باشد ، مقاله کار در کرواسی به شما کمک کرده تا با راه های مختلف پیدا کردن شغل ، میزان دستمزد و شرایط کاری در این کشور آشنا شوید ؛ لذا به هیچ عنوان مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

نوع دیگری از بیمه درمانی در این کشور وجود داشته که اجباری نبوده و مشابه بیمه های خصوصی است ؛ هزینه این بیمه حدود 105 یورو در سال و 33 یورو در ماه می باشد ، طبق هزینه های زندگی در کرواسی برای ویزیت دکتر در این کشور یاد حدود 42 یورو گزینه کنید ؛ همچنین باید برای نسخه برای 12 دوز آنتی بیوتیک حدود 7 یورو و برای خرید داروهای سرماخوردگی بدون نسخه حدود 6 یورو بپردازید.

هزینه مراقبت های بهداشتی در کرواسی

هزینه قبوض در کرواسی

هزینه قبوض در کرواسی تقریبا در سراسر کشور تقریباً یکسان بوده ؛ قیمت ها برای اینترنت بسته به طرحی که انتخاب کرده اید باید حدود 20 یورو در ماه برای طرح 10 گیگابایت اینترنت همراه ، پیام متنی نامحدود و حدود 1000 تماس در همان شبکه می باشد.

هزینه های آب و برق برای یک آپارتمان استودیویی که بین دو نفر به مدت یک ماه مشترک است حدود 133 یورو بوده و هزینه یک آپارتمان بزرگتر با مساحت 900 فوت مربع که دو نفر در آن زندگی می کنند حدود 180 یورو در ماه خواهد بود ؛ هزینه های آب و برق اغلب در تابستان ارزان تر خواهد بود.

نوع قبوض هزینه به یورو
پایه (برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی 163.15
1 دقیقه تعرفه تلفن همراه پیش پرداخت محلی 0.12
اینترنت 60 مگابیت در ثانیه 0.19

با توجه به هزینه های زندگی در کرواسی هزینه های عمومی ساختمان مانند آسانسور و هزینه نظافت حدود 15 یورو در ماه بوده ؛ به صورت کلی هزینه برق ، گرمایش ، دفع زباله و آب حدود 170 یورو در ماه است ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر به جدول زیر که تمامی هزینه ها را به صورت جداگانه بررسی کرده مراجعه کنید.

هزینه ورزش و اوقات فراغت در کرواسی

هزینه ورزش و اوقات فراغت در کرواسی نسبت به سبک زندگی و سلیقه شما متفاوت خواهد بود ؛ در این کشور باید برای خرید یک تلویزیون صفحه تخت 40 اینچی در کرواسی حدود 310 یورو هزینه کنید ؛ همچنین هزینه سینما برای دو بلیط فیلم حدود 10 یورو و هزینه یک بلیط تئاتر حدود 35 یورو است.

در این کشور باشگاه های تناسب اندام و زمین ها تنیس بسیار مدرن و شیکی وجود دارد که می تواند گزینه خوبی برای ورزش کردن باشند ؛ طبق هزینه های زندگی در کرواسی ، هزینه ماهیانه باشگاه برای 1 بزرگسال 38 یورو بوده و شما می توانید در آخر هفته با حدود 10 یورو زمین تنیس اجاره کنید ، اگر به شناخت دنیای ورزش در کرواسی نیاز دارید مقاله لینک شده را بخوانید ؛ اطلاعاتی بسیار مفید و جالب در خصوص وضعیت ورزش و ورزشکاران در این کشور ورزش دوست.

نوع ورزش و اوقات فراغت هزینه به یورو
باشگاه تناسب اندام ، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 38.34
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 10.38
سینما ، اکران بین‌المللی ، 1 صندلی 5.70

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در کرواسی

پایه (برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی  163.15 یورو

غذای دونفره ، رستوران ارزان ، سه وعده 30 تا 35 یورو
غذای دونفره ، رستوران متوسط ، سه وعده 50 تا 60 یورو

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 2,852.01 یورو

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 422.02 یورو
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 328.17 یورو

برای افراد مجرد این هزینه می تواند حدود 300 یورو در ماه و برای یک زوج در شرایط کاملا مشابه ماهیانه 350-400 یورو باشد.

تا حد امکان در این مقاله به بررسی هزینه های زندگی در کرواسی پرداختیم ، برای ارتباط نزدیک تر با مشاورین و کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی ، از طریق دو شعبه تهران و شیراز با ما همراه بوده و تمامی سوالات خود را مطرح کنید ؛ همچنین در پایان توصیه می کنیم مقاله کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت را بخوانید تا گزینه های بیشتری برای مهاجرت ارزان آشنا شوید.

برای مقایسه هزینه های زندگی در کرواسی و سایر کشور های اروپایی مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه