بهداشت و درمان عمومی چک

بهداشت و درمان عمومی چک با امتیاز کلی 49.80 رتبه 8 را در شاخص جهانی نوآوری مراقبت های بهداشتی دارد ، جمهوری چک در رتبه دوم پایداری مالی (78.78) قرار گرفته است ، زیرا با سطح نسبتاً پایین هزینه های مراقبت های بهداشتی عمومی به پوشش جهانی دست یافته است.

چکی ها به لطف سیستم پوشش خصوصی جهانی به سبک آلمانی ، از انتخاب های سالمی برای پوشش و مراقبت برخوردار هستند ، در این مقاله با ویژگی های سیستم بهداشت عمومی این کشور آشنا می شویم ، برای اطلاع از شرایط قانونی مهاجرت به چک با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید.

جمهوری چک دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی همگانی است که بر اساس مدل بیمه اجباری است ، با هزینه خدماتی که از سال 1992 توسط برنامه های بیمه اجباری مرتبط با اشتغال تامین می شود ، سیستم پزشکی چک از زیرساخت خوبی از بیمارستان های دولتی و خصوصی تشکیل شده است.

تعداد پزشکان به ازای هر ساکن یکی از بالاترین ها در جمهوری چک در میان تمام کشورهای اتحادیه اروپا است ، جمعیت چند فرهنگی در جمهوری چک رشد می کند که تقریباً از نیم میلیون خارجی تشکیل شده است.

استاندارد های مراقبت های بهداشتی در جمهوری چک با اکثر کشورهای اروپایی برابری می کند ؛  کسانی که قصد جابجایی طولانی مدت یا دائمی به جمهوری چک را دارند باید بدانند که سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور چگونه کار می کند.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی چک

سیستم مراقبت های بهداشتی چک برای مهاجران

افرادی که با هدف ، سرمایه گذاری ، تحصیل و یا کار در کشور چک این کشور را انتخاب می کنند  معمولاً برنامه های بیمه سلامت بین المللی را انتخاب می کنند زیرا چنین طرح هایی امکان استفاده از خدمات پزشکی را در بهترین امکانات خصوصی فراهم می کند ، این طرح ها همچنین شامل تخلیه هوایی به بیمارستانی بهتر در صورت نیاز است ، مهاجران می توانند با بررسی شرکت بیمه مربوطه لیست بیمارستان هایی را که طرح های بیمه آنها معتبر است  انتخاب کنند.

مهاجرانی که دارای کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) نیستند ، اقامت دائم ندارند و در یک شرکت چک استخدام نمی شوند ، حق دریافت خدمات پزشکی رایگان را ندارند ؛ این بدان معنا نیست که مهاجران می توانند از خرید بیمه درمانی صرف نظر کنند ، در صورت اقامت بیش از 90 روز در کشور به منظور تحصیل در دانشگاه های چک ، خرید بیمه درمانی برای آنها همچنان اجباری است ؛ آنها ملزم به ارائه مدرکی هستند که نشان می دهد تحت پوشش یک طرح مراقبت های بهداشتی خصوصی هستند ، در همین راستا و برای کسب اطلاعات دقیق در خصوص تحصیل در چک مقاله لینک شده را بخوانید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با درج شماره تماس در فرم مشاوره!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهداشت عمومی در چک

بهداشت عمومی در چک

سیستم مراقبت های بهداشت عمومی در چک بسیار عالی است و یارانه های زیادی دریافت می کند ، مراکز مراقبت پزشکی دولتی که توسط دولت مدیریت می شوند بسیار مجهز هستند  ، افرادی که به دلیل سرمایه گذاری در چک  به این کشور مهاجرت می کنند ، می توانند از خدمات عالی بهداشت عمومی در این کشور بهره ببرند.

  اکثر شهر های بزرگ جمهوری چک دارای بیمارستان‌ های دولتی هستند و این امکانات به اندازه ‌ای بزرگ است که تا 1000 بیمار را در هر زمان خاص در خود جای دهد ؛ اکثر پزشکان در بیمارستان های دولتی دارای مدارک تحصیلی از دانشگاه های پزشکی غرب هستند و به زبان انگلیسی روان صحبت می کنند ؛ آنها بسیار ماهر و با تجربه هستند ، اگرچه بیماران در مراکز بهداشتی عمومی از مراقبت های مناسب برخوردار می شوند ، اما زمان هایی وجود دارد که به دلیل تعداد زیاد بیماران و ساعات کوتاه مشاوره ، زمان انتظار کمی بیشتر می شود.

مراقبت های بهداشتی خصوصی در جمهوری چک

مراقبت های پزشکی موجود در جمهوری چک یکی از بهترین ها در اروپا است ، مراقبت های بهداشتی خصوصی در جمهوری چک با امکانات مدرن و کادری مجرب و آموزش دیده عالی است ، اگرچه کمی گران است ، اما مراقبت های بهداشتی خصوصی در مقایسه با سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی در جمهوری چک ، برای ارائه خدمات به بیماران مهاجر راحت و مجهز است ؛ هیچ صف طولانی برای پیمایش وجود ندارد و توجه فوری برای درمان پزشکی انجام می شود ،  سیستم پزشکی چک از زیر ساخت خوبی از بیمارستان های دولتی و خصوصی تشکیل شده است ؛ تعداد پزشکان به ازای هر ساکن یکی از بالاترین ها در جمهوری چک در میان تمام کشور های اتحادیه اروپا است.

Emergency services / Czech Republic

خدمات اضطراری در جمهوری چک

در دسترس بودن خدمات اضطراری در جمهوری چک به طور کلی خوب است و زمان پاسخ آمبولانس نیز خوب است ، شماره تماس اضطراری برای اتصال به خط اضطراری اتحادیه اروپا 112 است ؛ شماره گیری این شماره تضمین می کند که اپراتور انگلیسی زبان به شما پاسخ خواهد داد ، خدمات فوریت های پزشکی چک با شماره 155 قابل دسترسی است.

خدمات اضطراری در جمهوری چک​

داروخانه ها در جمهوری چک

داروخانه ها در جمهوری چک  به طور گسترده در دسترس هستند و برخی از آنها به صورت 24 ساعته در هر روز هفته باز هستند ؛ برخی از داروخانه ‌ها وابسته به بیمارستان ‌ها هستند ، اگر در مدت زمان معینی در داروخانه ها ارائه نشود ، نسخه ها معتبر باقی نمی مانند ؛  نسخه های اورژانس بعد از دو روز،  نسخه های آنتی بیوتیک بعد از پنج روز و بقیه پس از دو هفته منقضی می شوند.

هنگامی که یک پزشک دارو ها را تجویز می کند، نسخه را با یک کپی از گواهی چک حق برخورداری از مراقبت های بهداشتی همراه می کند ، این گواهی به شما اجازه می دهد تا از تخفیف دارو های موجود در داروخانه برخوردار شوید ،  بازپرداخت داروهای مختلف متفاوت است.

با مطالعه مقالات زیر ، جمهوری چک ، تاریخ ، اقتصاد و زندگی در آن را بهتر بشناسید.

بهترین بیمه پزشکی بین المللی خصوصی برای مهاجران مقیم جمهوری چک

بهترین بیمه پزشکی بین المللی خصوصی برای مهاجران مقیم جمهوری چک چیست؟ برای بهره مندی از بهترین امکانات مراقبت های بهداشتی ممکن ، توصیه می شود که مهاجران پس از طی کردن برنامه های متعددی که در اختیار دارند ، بیمه درمانی مناسب را خریداری کنند ، تقریباً هر شرکت بین المللی بیمه درمانی بسته ای متفاوت از سایرین دارد ،  سیگنا یکی از شرکت ‌های پیشرو است که برنامه‌ های آن در میان جمعیت مهاجر ساکن جمهوری چک محبوبیت دارد ، بسیاری از مهاجران اروپایی نیز طرح آلیانز ما را دوست دارند ؛ اما احتیاط لازم این است که مهاجران ، طرح ‌های بیمه درمانی چند شرکت بیمه بین‌ المللی را قبل از نهایی کردن خرید بیمه ‌ای که مناسب ‌ترین آنهاست ، مقایسه کنند.

دسترسی به پزشک در جمهوری چک

دسترسی به پزشک در جمهوری چک به چه صورت است؟ با یک پزشک عمومی که با سیستم بیمه سلامت چک توافق کرده است قرار ملاقات بگذارید  ، اطلاعات تماس پزشکان در دفاتر محلی صندوق های بیمه سلامت موجود است ،  مطب پزشکان معمولاً در روز های هفته بین ساعت 7:00 تا 17:00 باز هستند ؛ کارت بیمه سلامت اروپایی معتبر و کارت شناسایی خود را در مطب نشان دهید ، اگر این مدارک شناسایی و بیمه را همراه خود ندارید باید تمام هزینه درمان خود را به صورت نقدی بپردازید.

پزشک بر اساس کارت بیمه سلامت اروپایی شما گواهی چکی مبنی بر استحقاق مراقبت های بهداشتی صادر می کند ، برای اهداف گواهی، پزشک از شما می پرسد که چه مدت قصد دارید در جمهوری چک بمانید و از شما می خواهد که یکی از صندوق های بیمه سلامت را انتخاب کنید

پس از دریافت ارجاع از پزشک عمومی می توانید به متخصص مراجعه کنید ، شما می توانید بدون مراجعه به پزشک عمومی به متخصص اطفال یا متخصص زنان مراجعه کنید ، اگر پزشک معاینات بیشتری را تجویز کند، باید تعداد متناظری از گواهی چک حق برخورداری از مراقبت های بهداشتی را در اختیار شما قرار دهد ، این کپی باید به دکتری که معاینه اضافی را انجام می دهد نشان داده شود.

دسترسی به پزشک در جمهوری چک

دندانپزشک در چک

شما می توانید بدون مراجعه به پزشک عمومی به دندانپزشک در چک مراجعه کنید ، روش کار مانند پزشک عمومی است ، ممکن است هزینه های اضافی برای درمان فوری و برای درمان ها و موادی که از سطح استاندارد فراتر می روند ( به عنوان مثال، مواد پرکننده دندان) وجود داشته باشد.

درمان بیمارستانی در چک​

Hospital treatment / Czech Republic

درمان بیمارستانی در چک

ارجاع پزشک برای درمان بیمارستانی در چک الزامی است ،  در صورت بیماری فوری ، می توانید مستقیماً به بیمارستانی مراجعه کنید که با صندوق بیمه سلامت چک قرارداد دارد ، در بیمارستان ، باید کارت بیمه سلامت اروپا و کارت شناسایی خود را ارائه دهید ، با ارائه کارت بیمه سلامت اروپا در مرکز ارائه دهنده درمان ، حمل و نقل آمبولانس رایگان است ، اگر شما ملزم به پرداخت نقدی برای درمان خود هستید ، صندوق بیمه درمانی نمی تواند هزینه های شما را در مدت اقامت در جمهوری چک به شما بازپرداخت کند.

کیفیت و ایمنی درمان در چک

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی فعال در جمهوری چک ملزم به رعایت معیار های خاص ( آموزش ، کیفیت درمان و ابزار ، استاندارد های بهداشت و غیره) هستند ، اما این کشور سیستم تضمین کیفیت اجباری یا طبقه بندی کیفیت ندارد.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی چک

؛ اکثر پزشکان در بیمارستان های دولتی دارای مدارک تحصیلی از دانشگاه های پزشکی غرب هستند و به زبان انگلیسی روان صحبت می کنند ؛ آنها بسیار ماهر و با تجربه هستند ، اگرچه بیماران در مراکز بهداشتی عمومی از مراقبت های مناسب برخوردار می شوند.

در چک بر خلاف برخی کشورهای اروپایی هیچ صف طولانی برای پیمایش وجود ندارد و توجه فوری برای درمان پزشکی انجام می شود ،  سیستم پزشکی چک از زیر ساخت خوبی از بیمارستان های دولتی و خصوصی تشکیل شده است ؛ تعداد پزشکان به ازای هر ساکن یکی از بالاترین ها در جمهوری چک در میان تمام کشور های اتحادیه اروپا است.

،  سیگنا یکی از شرکت ‌های پیشرو است که برنامه‌ های آن در میان جمعیت مهاجر ساکن جمهوری چک محبوبیت دارد ، بسیاری از مهاجران اروپایی نیز طرح آلیانز ما را دوست دارند.

مطب پزشکان معمولاً در روز های هفته بین ساعت 7:00 تا 17:00 باز هستند.

با ارائه کارت بیمه سلامت اروپا در مرکز ارائه دهنده درمان ، حمل و نقل آمبولانس رایگان است.

 در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ویژگی های بهداشت و درمان عمومی چک را بررسی کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین سری به مقاله کار در  جمهوری چک بزنید تا با مشاغل مورد نیاز و حرفه های پر درآمد آن بیشتر آشنا شوید.

برای مقایسه شرایط بهداشت و درمان در جمهوری چک و سایر کشورهای اروپایی محتوای مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه