بهداشت و درمان عمومی در دانمارک

بهداشت و درمان عمومی در دانمارک عمدتا توسط دولت‌های محلی پنج منطقه با هماهنگی و قوانین دولت مرکزی ارائه می شود ، در حالی که برخی دیگر از مسائل مراقبتی به مانند مراقبت در منزل و خدمات بهداشتی مدارس بر عهده شهرداریها است و برخی از خدمات بیمارستانی تخصصی بصورت متمرکز مدیریت می‌شوند.

آیا کسانیکه برای کار در دانمارک هستند ، مشمول مراقبتهای بهداشتی رایگان در دانمارک می‌شوند؟ با مطالعه مقاله پیش رو و همچنین ارتباط با متخصصین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  می‌توانید پاسخ سوالاتتان را در خصوص بهداشت و درمان عمومی در دانمارک بیابید ، مقاله لینک شده را نیز بخوانید و با شرایط کار در این کشور بخوبی آشنا شوید.

هزینه‌های بهداشت و درمان دولت دانمارک حدودا 10.4 درصد از تولید ناخالص داخلی است که در حدود 84 درصد آن از محل مالیاتهای منطقه‎ای و شهری توزیع شده از طریق دولت مرکزی تأمین می‌شود ؛ از آنجا که هزینه مراقبتهای بهداشتی ضروری توسط مالیات‌دهندگان تأمین می‌شود ، هزینه‌های شخصی بصورت حداقلی است و معمولا به شکل پرداختهای مشترک برای برخی خدمات می‌باشد که برخی از این هزینه‌ها معمولا توسط بیمه درمانی خصوصی پوشش داده می شود.

فهرست مطالب

بطور کلی در دانمارک به ازای هر 1000 نفر حدود 3.4 پزشک و 2.5 تخت بیمارستانی وجود دارد ؛ هزینه‌ای مربوط به تسهیلات بیمارستانی که 43 درصد از کل هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را شامل می‌شود ، بالاتر از میانگین کشورهای OECD است ؛  پوشش واکسیناسیون کودکان در این کشور بیش از 90 درصد است و مرگ‌و میر ناشی از بیماریهای قلبی در سالهای منتهی به 2015 کاهش یافته ، در حالی که امید به زندگی افزایش یافته است.

بهداشت و درمان عمومی در دانمارک

بهداشت و درمان عمومی در دانمارک در چه سطحی است ؟ روناک ، از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ویدئو ارائه شده با شما در این خصوص صحبت میکند ، پادکست همین ویدئو هم موجود و قابل دانلود است.

پادکست بهداشت و درمان عمومی در دانمارک​

پوشش همگانی بهداشت و درمان عمومی در دانمارک

پوشش همگانی بهداشت و درمان عمومی در دانمارک چگونه است؟ همانگونه که بیان شد ، بودجه خدمات بهداشت و درمان عمومی در دانمارک ، از طریق دولت ملی به واسطه درآمدهای مالیاتی به مناطق و شهرداری هایی که خدمات بهداشتی ارائه می دهند ، ارائه می‌ شود ؛ همه ساکنین دانمارک حق دارند تا از خدمات بهداشت و درمان عمومی در دانمارک ، از جمله خدمات اولیه ، تخصصی ، بیمارستانی ، بهداشت روانی ، خدمات پیشگیرانه و مراقبت های بلندمدت رایگان استفاده کنند.

همچنین ، ساکنین دانمارک می توانند از بیمه تکمیلی داوطلبانه برای پوشش دهی بیش تر جهت داروها ، مراقبت های دندانپزشکی و سایر خدمات بهره ببرند ؛ لذا ، بیمه تکمیلی که عمدتا توسط کارفرمایان خصوصی ارائه می شوند ، دسترسی گسترده ای را به داوطلبین ارائه می دهد.

در مجموع تمام دانمارکی های ثبت شده ، با بودجه عمومی در بخش بهداشت و درمان عمومی در دانمارک که تا حد زیادی رایگان است ، به طور خودکار ثبت نام می شوند ؛ مهاجران و پناهجویان ثبت شده نیز تحت پوشش خدمات درمانی قرار می گیرند.

مهاجرین غیرقانونی هم از طریق طرحی داوطلبانه با بودجه ای خصوصی که توسط انجمن پزشکی دانمارک ، صلیب سرخ دانمارک و شورای پناهندگان دانمارک حمایت می شود ،  به خدمات مراقبت های حاد دسترسی خواهند داشت.

گزینه های بهداشت و درمان عمومی در دانمارک

گزینه های بهداشت و درمان عمومی در دانمارک

گزینه های بهداشت و درمان عمومی در دانمارک شامل چه مواردی هستند؟ ساکنین دانمارک از بین گزینه های بیمه عمومی گروه یک و دو می توانند یکی را انتخاب کنند که تقریبا همه دانمارکی ها (بیش از 99 درصد) پوشش بیمه ای گروه یک را انتخاب می‌کنند که به واسطه آن پزشکان عمومی (GPs) به عنوان یک گیت کیپر عمل کرده و بیماران به جز چند تخصص نیاز به مراجعه به متخصصین دارند.

در دانمارک به ازای هر 294 نفر یک پزشک وجود دارد و به شهروندان یک پزشک عمومی اختصاص داده می‌شود و ممکن است شخص بدون هیچگونه هزینه‌ای ، از جمله در زمان مراجعه به پزشک متخصص در زمان معرفی پزشک عمومی ، خدمات دریافت کند.

کسانی که پوشش بیمه ای گروه دو را انتخاب می کنند ، امکان دسترسی به متخصصین را بدون ارجاع خواهند داشت ؛ لذا می توانند به هر پزشک عمومی یا متخصص پزشکی که مایل باشند مراجعه کنند ، اما ممکن است ویزیت آنها مشمول پرداخت مشارکت شود ؛ اما تحت هر دو نوع بیمه ، دسترسی به بیمارستان ها به ارجاع نیاز خواهد داشت.

دسترسی همگانی به سیستم بهداشت و درمان عمومی در دانمارک زیربنای قانون سلامت دانمارک است که تعهدات دولت را برای ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری و درمان بیماری ها ، صدمات و محدودیت های عملکردی ، برای اطمینان از دسترسی آسان و برابر به خدمات مراقبتی با کیفیت بالا و ارتقاء یکپارچگی خدمات ، شفافیت ، دسترسی به اطلاعات و زمان انتظار کوتاه مشخص می کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت همه جانبه مقصد مهاجرتی با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان به روز رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نقش دولت و شهرداری ها در ارائه خدمات بهداشتی

نقش دولت و شهرداری ها در ارائه خدمات بهداشتی چیست؟ دولت ملی مشخص‌کننده چارچوب نظارتی خدمات بهداشتی است و مسئول برنامه ریزیهای کلی ، نظارت بر کیفیت مراقبتها و صدور مجوز برای متخصصین مراقبت های بهداشتی می‌باشد ؛ همچنین ، دولت ملی مسئولیت جمع‌آوری مالیاتها را برعهده دارد و بودجه را بر طبق معیارها و فعالیتهای اجتماعی جمعیت شناختی به منطقه‌ها و شهرداریها اختصاص می‌دهد.

لذا دولت نقشی مستقیم در ارائه خدمات بهداشتی ندارد و پنج منطقه که توسط شوراهای منتخب دموکراتیک اداره می‌شوند ، مسئولیت برنامه‌ریزیها و ارائه خدمات تخصصی مراقبتهای بهداشتی در دانمارک را عهده‌دار می‌باشند و در مراقبتهای اجتماعی و هماهنگ‌سازیهای تخصصی نقش ایفا می‌کنند همچنین اکثر خدمات ارائه شده توسط پزشکان عمومی (GPs) ، فیزیوتراپیست ها ، دندانپزشکان و داروسازان و نیز توانبخشی تخصصی و غیره را توسط دولت تامین مالی می شود ؛ به طور کلی ، 80 درصد بودجه برای مناطق از سوی دولت و 20 درصد از سوی شهرداری ها تامین می شود.

همچنین مقامات ملی نقش مهمی در برنامه ریزی محل خدمات تخصصی ، تصویب طرح های بیمارستانی منطقه ای و تصویب موافقت نامه های بهداشتی اجباری بین مناطق و شهرداری ها جهت هماهنگی ارائه خدمات خواهند داشت.

نقش شهرداری ها در نظام بهداشتی دانمارک

اما نقش شهرداری ها در خصوص تامین مالی و ارائه ی مراقبت های پرستاری در منزل ، پرستاران خانگی ، برخی خدمات دندانپزشکی ، خدمات بهداشت مدارس ، درمان مصرف مواد ، سلامت عمومی و ارتقای سلامت و توانبخشی عمومی می باشند.

اگر بخواهیم وظایف دولت ، مناطق و شهرداری ها را در خصوص خدمات بهداشت و درمان در دانمارک به تفکیک بیان کنیم به جدول زیر خواهیم رسید:

مقررات عمومی ، برنامه ریزی و نظارت بر خدمات بهداشتی ، از جمله مکانیسم های کنترل کلی هزینه ها ، در سطح ملی از طریق مجلس ، وزارت بهداشت و سازمان های دولتی زیر انجام می شود:

  • سازمان بهداشت
  • آژانس دارویی
  • سازمان امنیت بیماران
  • اداره داده های بهداشتی دانمارک
  • آژانس دانمارک برای شکایات بیماران.
وظایف دولت مرکزی وظایف مناطق وظایف شهرداری ها
برنامه ریزی تخصصی و بیمه سلامت بهداشت عمومی و مراقبت های بهداشتی مراقبت در منزل
پیگیری سیستماتیک کیفیت ، کارایی و استفاده از فناوری اطلاعات بیمه درمانی (پزشکان عمومی ، متخصصین و بازپرداخت دارو) درمانهای پیشگیرانه ، مراقبتها و توانبخشی مراقبتهای بهداشتی که در طی بستری در بیمارستان انجام نمی‌شوند و مراقبتهای ویژه دندانپزشکی
حقوق ایام بیماری درمان سلامت روان روانپزشکی اجتماعی
وظایف اداری و سازماندهی و تامین بیمارستان مراقبت های دندانپزشکی
روانپزشکی و تایید مواد دارویی و بخش داروسازی روانپزشکی درمان سوء مصرف الکل و مواد مخدر

با هر هدفی که به دانمارک می روید ، اطلاعات مقالات زیر را نیاز خواهید داشت ، مطالعه مقالات را از دست ندهید.

بیمه سلامت عمومی

بیمه سلامت عمومی شامل چه مواردی است و چه امکاناتی را در اختیار ساکنین دانمارک قرار می دهد؟ بیمه سلامت عمومی ، 84 درصد از کل هزینه های سلامت مربوط به مخارج عمومی را در سال 2016 تامین کرده است که 8.7 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد ؛ به طور کلی ، هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی 10.4 درصد از تولید ناخالص داخلی را شامل می شود ؛ دقت داشته باشید که دانمارک بر خلاف سایر کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه  (OECD)، خدمات مراقبت بلندمدت را در حساب کل هزینه های مراقبتهای بهداشتی لحاظ می کند.

بودجه دولت ملی جهت مراقبت های بهداشتی ، تامین کننده 77 درصد از عملکردهای بهداشت منطقه ای است و بخش کوچکی از بودجه دولتی جهت خدمات منطقه ای و شهری ، به حوزه‌ها و اهداف دارای اولویت خاص ، که معمولا در توافقنامه‌های اقتصادی سالیانه بین دولت ملی و شهرداری ها و یا مناطق تعریف می شوند ، مربوط خواهد شد.

همچنین، تاکید دولت انتقال از استفاده از مراقبت های بیمارستانی به سمت استفاده از مراقبت های اولیه و خانگی می باشد ؛ علاوه بر این ، بخشی از تأمین مالی جهت خدمات منطقه ای از پرداخت های مبتنی بر فعالیت شهرداری ها می باشد که از طریق ترکیبی از مالیات بر درآمد تصاعدی شهرداری و تخصیص بودجه دولتی تأمین می شود.

پوشش‌دهی بیمه سلامت عمومی دانمارک

پوشش‎ دهی بیمه سلامت عمومی دانمارک چگونه است؟ مراقبتهای اولیه و پیشگیرانه ، مراقبتهای تخصصی ، مراقبتهای بیمارستانی نظیر داروهای تجویزی هنگام بستری در بیمارستان ، مراقبتهای سلامت روان ، مراقبتهای بلندمدت ، خدمات دندانپزشکی برای کودکان زیر 18 سال توسط سیستم ملی مراقبتهای بهداشتی با بودجه عمومی ارائه می‌شود.

شهرداریها همچنین مراقبتهای زایمان ، ویزیتهای پیشگیرانه در منزل برای نوزادان ، مشاوره برای کودکان نوپا و پیش دبستانی را بطور کامل تامین می‌کنند ؛ شهرداریها وظیفه تامین تجهیزات پزشکی بادوام برای شهروندانی که نیاز دائمی دارند را عهده دارند ؛ هزینه‌های مراقبتهای تسکینی توسط مناطق تامین و ارائه می‌شود.

بطور کلی سهم‌بندی هزینه‌ها برای مراقبتهای دندانپزشکی بزرگسالان (بیمه مشترک 35 تا 60 درصد) ، نسخه‌های سرپایی ، مراقبتهای خانگی موقت ، مراقبتهای طولانی مدت در خانه ، لنزهای اصلاحی و واکسیناسیونهای مسافرتی اعمال می‌شود ؛ اما تقسیم هزینه‌ها برای مراقبتهای بیمارستانی ، خدمات مراقبتهای اولیه ، مراقبتهای دندانپزشکی برای کودکان زیر 18 سال ، واکسیناسیون دوران کودکی ، غربالگری سرطان ، مراقبتهای زایمان ، مراقبتهای تسکینی یا مراقبتهای دائمی خانگی وجود ندارد.

پوشش‌دهی بیمه سلامت عمومی دانمارک

داروهای تجویزی درمانهای سرپایی ، مراقبتهای دندانپزشکی برای بزرگسالان ، فیزیوتراپی و خدمات بینایی سنجی تا حدودی از طریق یارانه تحت پوشش قرار می‌گیرند ؛ علاوه‌بر این ، مراقبتهای خانگی توسط شهرداریها سازماندهی و تامین مالی می‌شوند.

پرداخت‌های خانوارها 13.7 درصد از کل هزینه‌های بهداشتی را در سال 2016 تشکیل داده که عمدتا مربوط به داروهای سرپایی ، لنزهای اصلاحی ، سمعک ، مراقبت‌های دندانپزشکی و مراجعه به متخصصین خصوصی و کلینیک‌های خارج از طرح ارجاع عمومی می‌باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شماره تماس خود را درفرم مشاوره درج کرده و سوالات مهاجرتی خود را هنگام تماس رایگان کارشناس ما بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برنامه های حمایتی دولت دانمارک

از آن جا که اکثر مراقبت های بهداشتی در دانمارک تحت پوشش بیمه سلامت عمومی قرار می گیرد ، نیاز محدودی به برنامه های حمایتی وجود دارد و دانمارکی ها برای داروهای سرپایی یارانه دریافت می کنند ؛ علاوه بر این ، شهرداری ها برای مراقبت های طولانی مدت ، کمک های اجتماعی مبتنی بر شرایط را به افراد مسن ارائه خواهند داد.

سوالاتتان را در خصوص بهداشت و درمان عمومی در دانمارک با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در میان بگذارید.

برنامه های حمایتی دولت دانمارک

بیمه درمانی خصوصی در دانمارک

بیمه درمانی خصوصی در دانمارک یا بیمه درمانی تکمیلی داوطلبانه را می توان به صورت فردی تهیه نمود ؛ بیمه مراقبت های بهداشتی خصوصی ، مواردی چون داروها و مراقبت های دندانپزشکی و خدماتی را که به طور کامل توسط بودجه مراقبت های بهداشتی عمومی پوشش داده نمی شوند ، از جمله فیزیوتراپی را تحت پوشش قرار می دهد ؛ در حدود 2.45 میلیون دانمارکی (42 درصد) از چنین پوشش بیمه ای استفاده می کنند که تقریبا منحصرا توسط سازمان غیرانتفاعی Danmark ارائه می شود.

علاوه بر این ، در حدود 1.69 میلیون دانمارکی (30 درصد) ، عمدتا جهت دسترسی های بیش تر به خدمات بهداشتی ، عمدتا برای فیزیوتراپی و جراحی های انتخابی جزئی دارای بیمه تکمیلی هستند ؛ حتی برخی از کارکنان بخش دولتی نیز تحت پوشش این نوع بیمه می باشند ؛ دانشجویانی که به قصد تحصیل در دانمارک هستند نیز ، می توانند از پوشش بیمه های عمومی یا خصوصی دانمارک استفاده کنند.

هزینه مراقبت های خصوصی در سال 2016 در حدود 16 درصد از هزینه های مراقبت های بهداشتی بوده که به عبارتی هزینه های مراقبت های بهداشتی خصوصی در دانمارک 831 دلار آمریکا به ازای هر نفر (تقریبا 1.7 درصد تولید ناخالص داخلی) بوده است.

وضعیت بهداشت و درمان عمومی در بیمارستان های دانمارک

وضعیت بهداشت و درمان عمومی در بیمارستان های دانمارک به چه صورت است؟ مراقبت های بیمارستانی اغلب توسط بیمارستان هایی که تحت مالکیت و اداره مناطق هستند ، ارائه می شود ؛ تعداد بیمارستان های مراقبت های حاد عمومی دانمارک از 82 بیمارستان در سال 1997 به 52 بیمارستان در سال 2004 کاهش یافته و تعداد تخت های بیمارستانی نیز به ازای هر 1000 نفر از 4.64 در سال 1997 به 2.53 در سال 2015 کاهش یافته است.

همچنین ، دانمارک شامل بالاترین هزینه‌های سرانه بیمارستان‌ها در OECD است و حدود 43 درصد از کل هزینه‌های بهداشتی را به خود اختصاص می‌دهد که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین 35 درصد در OECD می باشد ؛ در بیمارستان های دانمارک ، پرستاران و پزشکان داروها را توزیع می کنند و توسط داروخانه ها این کار انجام نمی شود.

تقریبا 97 درصد تخت های بیمارستانی متعلق به دولت است و بیمارستان های خصوصی نسبتا کوچک هستند و عمدتا مراقبت های تخصصی مانند جراحی انتخابی را ارائه می دهند.

سلامت الکترونیک در دانمارک چیست؟

سلامت الکترونیک در دانمارک چیست؟ دانمارک از جمله کشورهای پیشرو در جهان در استفاده از فناوری مراقبت های بهداشتی است و تقریبا تمام پزشکان مرتبط با مراقبت های اولیه دارای سوابق پزشکی سلامت الکترونیک با عملکرد بالینی کامل هستند ؛ پزشکان در دانمارک از مدارک پزشکی الکترونیکی (EMR)  و نسخه‌ های الکترونیکی جهت تبادل پیام‌های بالینی (EDI) با کمک شبکه MedCom بهره می برند.

اما دانمارک برای چندین سال از پراکندگی سیستم سلامت الکترونیکی رنج می برد که موجب ناتوانی سلامت الکترونیک در دستیابی به پتانسیل کامل خود در رابطه با ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت شد ؛ مناطق جنوب ، شمال و مرکزی دانمارک EMR های مدرن و منسجمی را با تعدادی ماژول پیاده سازی کرده اند.

بزرگترین نصب منسجم EMR در منطقه مرکزی دانمارک است ؛ این راه حل که از طریق شرکت دانمارکی Systematic ارائه شده ، برای استفاده در تمام 17 بیمارستانی که بیش از 20000 کاربر دارند متمرکز شده است.

سلامت الکترونیک در دانمارک چیست؟

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در دانمارک

هزینه‌های بهداشت و درمان دولت دانمارک حدودا 10.4 درصد از تولید ناخالص داخلی است که در حدود 84 درصد آن از محل مالیاتهای منطقه‎ای و شهری توزیع شده از طریق دولت مرکزی تأمین می‌شود.

در دانمارک به ازای هر 1000 نفر حدود 3.4 پزشک و 2.5 تخت بیمارستانی وجود دارد که بالاتر از میانگین کشورهای OECD است.

مهاجرین غیرقانونی از طریق طرحی داوطلبانه با بودجه ای خصوصی که توسط انجمن پزشکی دانمارک ، صلیب سرخ دانمارک و شورای پناهندگان دانمارک حمایت می شود ،  به خدمات مراقبت های حاد دسترسی خواهند داشت.

دانمارک شامل بالاترین هزینه‌های سرانه بیمارستان‌ها در OECD است و حدود 43 درصد از کل هزینه‌های بهداشتی را به خود اختصاص می‌دهد که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین 35 درصد در OECD می باشد ؛ در بیمارستان های دانمارک ، پرستاران و پزشکان داروها را توزیع می کنند و توسط داروخانه ها این کار انجام نمی شود.

دانمارک از جمله کشورهای پیشرو در جهان در استفاده از فناوری مراقبت های بهداشتی است ، پزشکان در دانمارک از مدارک پزشکی الکترونیکی (EMR)  و نسخه‌ های الکترونیکی جهت تبادل پیام‌های بالینی (EDI) با کمک شبکه MedCom بهره می برند.

افراد تحت پوشش بهداشت و درمان عمومی در دانمارک می‌توانند بسیاری از خدمات درمانی و بهداشتی را بصورت رایگان دریافت نمایند ؛ اگر در مورد سیستم بهداشت و درمان عمومی در دانمارک به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی از طریق دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به دانمارک را بخوانید تا با شرایط مهاجرین و روش های امن و قانونی مهاجرت به این کشور هم بخوبی آشنا شوید ؛ سوالات خود را در بخش دیدگاه ها بنویسید.

بهداشت عمومی در دانمارک چه تفاوت هایی با سایر کشورهای اروپایی دارد؟ پاسخ در مقالات زیر !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه