فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک بخشی غنی است که هنگام زندگی در این کشور باید به خوبی آن را یاد بگیرید تا بتوانید به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید.

ما در این مقاله بخش های مختلف فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک را بررسی می کنیم پس تا پایان مقاله با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید.

همانطور که می دانید امروزه قیمت مشاوره های خصوصی در مورد مهاجرت بسیار افزایش یافته است ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) برای راحتی شما عزیزان تمامی اطلاعات مربوط به راه های مهاجرت به دانمارک را به مقاله ای به عنوان مهاجرت به دانمارک قرار داده اند. با مطالعه این مقاله تمامی اطلاعات به روز را به صورت رایگان به دست آورید.

فرهنگ هر کشور نیرویی است که افراد را سالیان سال در کنار هم قرار می دهد و در آنها حس خاص بودن را ایجاد می کند ، بدون شک فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف در دانمارک سالیان سال است که انجام می شود و موجب حس نزدیکی و همدلی بین مردم این کشور می شود.

از نحوه رفتار در موقعیت های مختلف گرفته تا تعطیلات و جشن ها ، دانمارک جنبه های مختلفی از فرهنگ خاص را به مردم سراسر جهان عرضه می کند ، اگر شما نیز دوست دارید به مردم این کشور نزدیک شوید و از انجام رسوم مختلف این کشور لذت ببرید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک

برابری طلبی دانمارک

برابری طلبی دانمارک به این معنی است جامعه دانمارکی برای برابری ، امنیت و آزادی ارزش قائل است ، این موضوع در دانمارک دارای یک سلسله مراتب مسطح است که در آن بین افراد مسن و جوانان ، رئیسان و کارمندان ، یا معلمان و دانش آموزان نابرابری ای ایجاد نمی شود.

همه افراد در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک فرصت برابری برای مشارکت ، به اشتراک گذاشتن نظرات و دستیابی به پتانسیل فردی خود دارند.

دانمارک یک سیستم رفاهی توسعه یافته دارد که آموزش رایگان ، مراقبت های بهداشتی و بسیاری از خدمات عمومی را برای همه شهروندان فراهم می کند ، این کشور سعی می کند از زندگی و رفاه همه افراد جامعه مراقبت کند ، در فرهنگ دانمارکی احساس اجتماعی قوی وجود دارد ، دانمارکی ها اغلب به یکدیگر اعتماد متقابل دارند و از همراهی یکدیگر لذت می برند.

جالب است بدانید این برابری در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک حتی در قواعد زبان آنها نیز منعکس شده است ، کلمات در زبان دانمارکی جنس ندارند و به صورت خنثی استفاده می شوند ، همچنین افراد دانمارکی نسبت به دستاوردها و موفقیت های خود بسیار متواضع هستند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان رجبی مهاجرتی امن و راحت داشته باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برابری جنسیتی در دانمارک

برابری جنسیتی در دانمارک چگونه است؟ به دلیل فرهنگ برابری ، کشور دانمارک دارای بالاترین برابری جنسیتی در جهان است ، باید گفت به صورت کلی زنان در جامعه  دانمارکی بسیار مورد احترام هستند و به نظر می رسد که در کشور دانمارک زنان دارای جایگاهی برابر با مردان هستند ، در این کشور زنان آزادی زیادی برای دنبال کردن شغل مورد علاقه دارند.

همچنین سیاست ‌های مرخصی زایمان برای حمایت از زنانی که در کنار زندگی خانوادگی به زندگی شغلی خود نیز اهمیت می دهند ، ایجاد شده است ، دختران در کشور و جامعه دانمارکی از سنین پایین به صورتی تربیت می شوند که مستقل ، آزاد و قوی باشند ، در دانمارک دختران تشویق می شوند تا در ورزش ها یا فعالیت های کلیشه ای با عنوان مردانه مانند فوتبال شرکت کنند ، دانمارکی ها نمی گذارند کلیشه های جنسیتی جهت دستیابی به رویاهایشان سد راهشان شود.

در محیط خانوادگی دانمارکی ، بسیاری از زوج های دانمارکی مسئولیت های زندگی را به صورت مساوی بن خود تقسیم کرده اند برای مثال به صورت مساوی در آشپزی ، انجام کارهای خانه و تربیت فرزندان به یکدیگر کمک می کنند ، در نهایت کل مسئولیت زندگی در دوش یک نفر نیست.

برابری جنسیتی در دانمارک

معاشرت و دوستی با دانمارکی ها

همانطور که گفتیم یکی از بهترین راه ها برای دوستی با دانمارکی ها شناخت و آگاهی از فرهنگ معاشرت و دوستی با دانمارکی ها است ، شاید با توجه به شایعات فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک شنیده باشید که افراد دانمارکی بسیار خجالتی ، محتاط و یا آرام هستند ، یا اینکه دوست پیدا کردن در کشور دانمارک سخت است.

شنیدن این شایعات باعث می شود بسیاری از افرادی که به دلایل مختلف به دانمارک مهاجرت می کنند تصور خوبی نسبت به مردم نداشته باشند ، باید گفت افراد دانمارکی بسیار با ادب و با نزاکت هستند ، گاهی ممکن است که این ادب کمی آنها را خجالتی و سرد به نظر برساند اما باید گفت اگر موفق شوید در دانمارک دوستی پیدا کنید می توانید دوستی بسیار خوب ، صادق و قابل اعتماد داشته باشید.

علاوه بر موارد گفته شده از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک یکی از بهترین راه ها برای ایجاد ارتباطات قوی در دانمارک یادگیری این زبان است ، بدون شک مردم دانمارکی هنگامی که مشاهده می کنند فردی خارجی برای یادگیری زبان آن ها تلاش می کنند از شما قدردانی می کنند و شما نیز می توانید راحت تر با مردم ارتباط برقرار کنید.

افراد دانمارکی دوستانی قابل اعتماد هستند که هر زمان به چیزی نیاز داشته باشید در کنار شما می مانند ، این افراد بسیار اهل کمک و مهربان هستند.

لباس پوشیدن در دانمارک

لباس پوشیدن در دانمارک

اگر می خواهید که در موقعیت ها و مراسم های مختلف بدرخشید باید حتما نحوه صحیح لباس پوشیدن را در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک بدانید ، همچنین هنگام مهاجرت به یک کشور خارجی باید با توجه به شرایط آب و هوایی نحوه پوشیدن لباس را انتخاب کرد ، با فرهنگ لباس پوشیدن در دانمارک با ما همراه باشید.

کشور دانمارک با زمستان های تاریک طولانی و به طور متوسط ​​170 روز بارانی در طول سال ، به خوبی برای «آب و هوای بد» آماده هستند ؛ اگر کمد لباس یک فرد دانمارکی را باز کنید ، احتمالاً روسری های بزرگ برای گرم نگه داشتن در روزهای سرد ، لباس های ضد آب و ضد باد برای خشک ماندن در هنگام باران خواهید دید.

برای ما که از کشور های گرم تر به کشور دانمارک می رویم بیرون رفتن در روزهای سرد و تاریک بسیار سخت است اما آب و هوای بد دانمارکی های اصیل را از خوشگذرانی باز نمی دارد ؛ اگر قصد سفر به دانمارک یا مهاجرت به این کشور را دارید ، به یاد داشته باشید که لباس مناسب و گرم را همراه داشته باشید.

انعام دادن در دانمارک

از آنجایی که معمولا دستمزد کارکنان مانند پیش خدمت ها در دانمارک بالا است خیلی انعام دادن در دانمارک رسم نیست ، هر چند به صورت کلی قوانین دانمارک حکم می کند که قبوض رستوران ، هتل و تاکسی باید شامل هزینه خدمات و انعام باشد به همین دلیل انعام فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک نه رایج است و نه انتظار می رود ، با تمامی این موارد ، اگر دوست دارید به کارکنان انعام بدهید ، راحت باشید.

شاید بخواهید قوانین کار و هزینه های زندگی در کشور دانمارک را بدانید ؛ دعوت می کنیم مقاله کار در دانمارک را درکنار این محتوا مطالعه کنید تا با دستمزد ها و برترین مشاغل این کشور آشنا شوید.

با اهداف مختلف ممکن است به دانمارک بروید ، دانستن اطلاعات ارائه شده در مقالات زیر می تواند بسیار مفید و جذاب باشد !

آداب هدیه دادن در دانمارک

جالب است بدانید مردم در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک برای مراسم هایی مانند تولد و کریسمس به خانواده و دوستان نزدیک خود هدیه می دهند ، همچنین اگر برای شام و یا غذا به یک خانه دانمارکی دعوت شده اید ، گل ، شکلات با کیفیت خوب برای هدیه ببرید برای مثال یک دسته گل مخلوط یک هدیه عالی است ، گل ها باید بسته شوند.

با توجه به آداب هدیه دادن در دانمارک اگر به شام ​​یا مهمانی دعوت شده اید ، مودبانه است که قبل از رفتن به مراسم گل بفرستید.

آداب احوال پرسی در دانمارک

مانند بسیاری دیگری از کشور ها آداب احوال پرسی در دانمارک نیز با دست دادن محکم ، تماس مستقیم چشمی همراه با لبخند است ، باید حتما هنگام ورود یا خروج به یک جمع به صورت جداگانه با افراد دست بدهید و خداحافظی کنید ، توجه کنید که به علت احترام ابتدا با زنان دست بدهید.

به صورت کلی دانمارکی ها دوست دارند دارند خود را با نام کوچک معرفی کنند ، پس در یک جمع دوستانه صدا زدن افراد با نام کوچک طبیعی است و بی احترامی محسوب نمی شود هر چند باید ابتدا این صمیمت ایجاد شود.

آداب احوال پرسی در دانمارک

آداب مهانی رفتن در دانمارک

یکی از مهم ترین آداب مهانی رفتن در دانمارک آن تایم بودن است ، مهم نیست کجا دعوت می شوید سعی کنید که در زمان مقرر در محل حاضر شوید ، هنگام ورود به خانه بررسی کنید که باید کفش های خود را در بیاورید یا خیر ، حتما به میزان در آماده سازی یا تمیز کردن میز پس از صرف غذا کمک کنید.

از آنجایی که دانمارکی ها با توجه به فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک خودشان خانه شان را تزئین می کنند برای موارد مختلف در خانه ارزش زیادی قائل هستند ، پس اگر برای اولین بار به خانه یک دوست دانمارکی می روید از او یک تور گشت در خانه بخواهید ، این عمل به دانمارکی ها حس خوبی می دهد.

شاید کنجکاو باشید و بخواهید بدانید هزینه های زندگی در دانمارک دقیقا چقدر است ؟ هزینه های غذا ، پوشاک ، مسکن ، تفریح و ورزش ، قبوض و سایر هزینه ها را در مقاله لینک شده بخوانید.

آداب غذاخوردن در دانمارک

آداب غذاخوردن در دانمارک

هنگامی که برای غذا به خانه یک فرد دانمارکی می روید خوب است آداب غذاخوردن در دانمارک را رعایت کنید ،  برای مثال در ابتدا صبر کنید تا به شما گفته شود کجا بنشینید و خود سر یک صندلی را انتخاب نکنید ، هنگام غذا خوردن چنگال را در دست چپ و چاقو را در سمت راست بگیرید ،همیشه دستان خود را در معرض دید قرار دهید ، مچ دست خود را روی لبه میز قرار دهید ، سعی کنید از تمامی غذا ها کمی امتحان کنید و سعی کنید هر غذایی که در بشقابتان وجود دارد را تمام کنید زیرا دانمارکی ها از اسراف خوششان نمی آید ؛ پس از تمام شدن غذا ، چاقو و چنگال خود را در سراسر بشقاب خود قرار دهید ، طوری که دندانه ها رو به بالا باشند و دسته ها به سمت راست چرخانده شوند.

دوچرخه سواری در دانمارک

اگر حتی برای چند روز کوتاه در دانمارک مانده باشید و در خیابان های این کشور قدم زده باشید با تعداد بسیار زیادی دوچرخه سوار رو به رو خواهید شد ، فرهنگ دوچرخه سواری در دانمارک بسیار ارزشمند است ؛ مردم دانمارکی با توجه به فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک عاشق دوچرخه‌ هایشان هستند و همه جا دوچرخه ‌سواری می کنند ، با توجه به اطلاعات به دست آمده به چند آمار اشاره می کنیم.

  • از هر 10 فرد دانمارکی 9 نفر حداقل یک دوچرخه دارد.
  • در کل 500000 دوچرخه در سال در دانمارک 2015 فروخته شد.
  • 1 سفر از هر 4 سفر در شهر کپنهاگ با دوچرخه سواری انجام می شود.
  • هر فرد در شهر کپنهاگ به طور متوسط روزانه 3 کیلومتر در روز دوچرخه سواری می کند.
  • تعداد کل دوچرخه ها در شهر کپنهاگ بیشتر از تعداد انسان ها است.
  • دانمارک 467 کیلومتر بزرگراه دوچرخه سواری دارد.

مهم نیست وضعیت هوا چگونه باشد ، دانمارکی ها در تمام طول سال دوچرخه سواری می کنند ، شما نیز اگر قصد زندگی و مهاجرت به این کشور را دارید می توانید با خرید یک دوچرخه فرهنگ این کشور را تجربه کنید و همچنین در هزینه های حمل و نقل خود صرفه جویی کنید.

وبینار بازنشستگی یا تمکن مالی

اگر به جهت گذران باقی عمر ارزشمندتان در حال برنامه ریزی برای مهاجرت هستید خوب است با بهره مندی از وبینار ارائه شده در این بخش از مقاله تصمیم خود را نهایی کرده و ابهامات را بر طرف کنید.

سارا جم نژاد از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه دهنده این وبینار مفید است.

مدت زمان وبینار : یک ساعت و سی و چهار دقیقه است!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آشنایی با فرهنگ و تاریخ کشور مد نظر شما با دریافت مشاوره های رایگان شرکت رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

چند سنت و رسم مهم در دانمارک

از گذشته های دور در برخی از مراسم ها مردم دانمارک رسوم خاص خود را داشته اند ، ما در ادامه به برخی چند سنت و رسم مهم در دانمارک اشاره می کنیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید.

پریدن به سال جدید

اگر قصد دارید شب سال نو را در دانمارک بگذرانید ، ممکن است دانمارکی ها را درست قبل از نیمه شب روی صندلی بینید!

دلیلش این رفتار یک سنت قدیمی است ، دانمارکی ها با شروع سال جدید و راس ساعت 12 از روی صندلی می پرند به نوعی به سال جدید می پرند.

بر اساس سنت افرادی که این رسم را در نیمه شب سال نو فراموش می کنند ، ممکن است برای کل سال جدید بدشانسی بیاورند.

نامه های ویژه عید پاک

از قرن هجدهم ، دانمارکی ‌های جوان الگوهای پیچیده ‌ای را روی کاغذ تا می ‌کردند و برش می ‌دادند و شعرهای کوتاه و قافیه ‌ای در داخل آن می ‌نوشتند ، اینها با تعداد نقطه ‌های مربوط به تعداد حروف نامشان امضا می‌ شوند (بنابراین اگر نام شما پل است ، با چهار نقطه امضا می ‌کنید).

اگر گیرنده حدس بزند فرستنده کیست ، یک تخم مرغ عید پاک بدهکار است ، ولی ، اگر آنها نتوانند آن را حدس بزنند ، گیرنده یک تخم مرغ عید پاک به فرستنده بدهکار است ، با توجه به این تعداد تخم مرغ ، اجازه دهید بگوییم دانمارکی های کوچک (و بزرگ) این موضوع را بسیار جدی می گیرند.

 عصری که همه غاز می خورند

در 10 نوامبر ، شب سنت مارتین (Mortensaften) را با پذیرایی از خود با یک شام خوشمزه از یک غاز کباب (در اصل این روزها بیشتر از اردک کباب استفاده می شود) ، سیب زمینی و سس جشن می گیرند.

شاید بپرسید چرا این کار را انجام می دهند؟  همه اینها به یک جوان فرانسوی (مارتین) مربوط می شود که برای جلوگیری از نامگذاری اسقف در گله غازها پنهان شده بود ، اما غازها با پرواز به او خیانت کردند و مارتین انتقام خود را با این ادعا گرفت که هر خانواده باید در شب سنت مارتین با یک غاز جشن بگیرد.

سنت های تولد

حالا ممکن است فکر کنید که وقتی تولد شما است ، حق دارید کسی باشید که کیک بقیه برایش کیک می آورند ، اما در دانمارک اینطور نیست ، چه در مدرسه و چه در محل کار ، این یک سنت است که فردی که تولدش است شیرینی یا کیک می آورد ، ما حدس می زنیم که این راهی برای به اشتراک گذاشتن شادی فرد متولد شده است.

سنت عروسی دانمارکی

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک هنگامی که مهمان‌ ها پایشان را می ‌کوبند ، تازه عروس و داماد مجبورند زیر میزشان بروند و هم دیگر را ببوسند و برای اینکه روی صندلی ‌هایشان همدیگر را ببوسند ، مردم شروع به بستن کارد و چنگال روی بشقاب ‌هایتان می کنند.

مجرد ماندن بعد از 25 سالگی

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک اگر در تولد 25 سالگی خود مجرد باشید ، توسط دوستانتان سر تا پا با دارچین پوشانده می شوید و به خیابان کشیده می شوید ،  اگر تا سن 30 سالگی هنوز مجرد باشید ، می توانید انتظار رسم مشابه را داشته باشید اگرچه این بار به جای دارچین با فلفل سیاه پوشانده می شوید.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک

در دانمارک چه در مدرسه و چه در محل کار ، این یک سنت است که فردی که تولدش است شیرینی یا کیک می آورد ، ما حدس می زنیم که این راهی برای به اشتراک گذاشتن شادی فرد متولد شده است.

اگر قصد دارید شب سال نو را در دانمارک بگذرانید ، ممکن است دانمارکی ها را درست قبل از نیمه شب روی صندلی بینید ، دلیلش این رفتار یک سنت قدیمی است ، دانمارکی ها با شروع سال جدید و راس ساعت 12 از روی صندلی می پرند به نوعی به سال جدید می پرند.

  • از هر 10 فرد دانمارکی 9 نفر حداقل یک دوچرخه دارد.
  • در کل 500000 دوچرخه در سال در دانمارک 2015 فروخته شد.
  • 1 سفر از هر 4 سفر در شهر کپنهاگ با دوچرخه سواری انجام می شود.
  • هر فرد در شهر کپنهاگ به طور متوسط روزانه ​​3 کیلومتر در روز دوچرخه سواری می کند.

یکی از مهم ترین آداب مهانی رفتن در دانمارک آن تایم بودن است ، مهم نیست کجا دعوت می شوید سعی کنید که در زمان مقرر در محل حاضر شوید ، هنگام ورود به خانه بررسی کنید که باید کفش های خود را در بیاورید یا خیر ، حتما به میزان در آماده سازی یا تمیز کردن میز پس از صرف غذا کمک کنید.

از آنجایی که معمولا دستمزد کارکنان مانند پیش خدمت ها در دانمارک بالا است خیلی انعام دادن در دانمارک رسم نیست.

افراد دانمارکی بسیار با ادب و با نزاکت هستند ، گاهی ممکن است که این ادب کمی آنها را خجالتی و سرد به نظر برساند اما باید گفت اگر موفق شوید در دانمارک دوستی پیدا کنید می توانید دوستی بسیار خوب ، صادق و قابل اعتماد داشته باشید.

در این مقاله فرهنگ ، آداب و رسوم مردم دانمارک را بررسی کردیم ، اگر به فرهنگ این کشور علاقه دارید و دوست دارید راه های مختلف کسب اقامت این کشور را به دست آورید با مشاورین ما در دو شعبه تهران و شیراز همراه باشید ، ما در گروه مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی تمام تلاش خود را می کنیم که آسان ترین و مناسب ترین راه مهاجرت را برای شما پیدا کنیم ، همچنین اگر می خواهید راه های مهاجرت تحصیلی به دانمارک را بياموزيد با ما در مقاله تحصیل در دانمارک همراه باشید تا اطلاعات به روز و کامل را به دست آورید.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کشورهای اطراف دانمارک را با مطالعه مقالات زیر می توانید با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه