مشکلات و معایب ثبت شرکت در دانمارک

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشکلات و معایب ثبت شرکت در دانمارک
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

دانمارک به عنوان کشوری توسعه یافته با شرایط اقتصادی مطلوب در جهان برای جذب سرمایه گذاری و فرصت های تجاری شهرت دارد . با این حال ، مهاجرت به دانمارک و ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در دانمارک با مشکلات و دشواری هایی رویارو است که ریشه در تفاوت های فرهنگی ، سیستم مالیاتی و غیره دارد . البته دولت دانمارک در تلاش برای رفع این مشکلات محدود است و فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری های جدید ارائه می دهد در این مقاله تعدادی از مشکلات و معایب ثبت شرکت در دانمارک توسط مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی بیان خواهند شد .

دانمارک کشوری واقع در شمال اروپا است که با دریای بالتیک ، دریای شمال ، آلمان و تنگه اسکاژراک همسایه است . جمعیت ساکنین این کشور بالغ بر پنج میلیون و پانصد هزار نفر است که اکثر آنها مسیحی لوتری هستند . پایتخت و بزرگترین شهر این کشور کپنهاگ نام دارد شهر های اوهوس ، آلبورگ ، اسبرگ و اودنسه به عنوان دیگر شهر های مهم این کشور شناخته شده اند . زبان رسمی مردم این کشور زبان دانمارکی و واحد پول آن کرون دانمارک می باشد .

بررسی مشکلات و معایب ثبت شرکت در دانمارک

انعطاف پذیری بالا و محیط کاری تجاری امن از ویژگی های برجسته دانمارک است . علاوه بر این به دلیل آسان و پر سود بودن راه اندازی یک کسب و کار در این کشور ، پایین بودن نرخ مالیات در آن در مقایسه با نرخ مالیات در اروپا است که باعث شده یکی از مکان های عالی برای سرمایه گذاری خارجی و ثبت شرکت به شمار می آید .

البته آغاز به کار در هر نقطه ای جهان مشکلات و دشواری های خاص خود را داراست که به طور قطع دانمارک از این قاعده مستثنی نیست . دانمارک یکی از بهترین کشور های جهان برای سرمایه گذاری و تاسیس شرکت به شمار می آید .

افرادی که خواهان سرمایه گذاری آسان در یک کشور خارجی هستند می توانند دانمارک را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند . علاوه بر سهولت تاسیس یک شرکت ، دانمارک از یکی از انعطاف پذیر ترین بازارهای کار در جهان به شمار می آید که به سرعت چالش ها و مشکلات رویارو برای سرمایه گذاری در این کشور را بر طرف می سازد . با این وجود از جمله مشکلات و معایب ثبت شرکت در دانمارک شامل بروکراسی ، فرایند طولانی مراحل ادارای و نرخ مالیات در این کشور است .

نرخ و پرداخت مالیات بر شرکت ها در دانمارک

نرخ مالیات بر شرکت ها در دانمارک 22 درصد می باشد . با وجود این که نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در دانمارک کمتر از دیگر کشور های اتحادیه اروپا است . پرداخت این مالیات یکی از مشکلات و معایب ثبت شرکت در دانمارک و چالش های رویارو برای سرمایه گذاران خارجی در این کشور است .

نرخ و پرداخت مالیات بر شرکت ها در دانمارک

چرا که 10 پرداخت مالیات برای هر سال در این کشور وجود دارد و به طور متوسط حدود 130 ساعت زمان صرف پرداخت این مالیات در هر سال می باشد .

البته مالیات بر محیط زیست ، مالیات بر قراردادهای بیمه و مالیات دارایی نمونه هایی از هزینه هایی هستند که اغلب سرمایه گذاران با آن آشنا نیستند .

بروکراسی در روند ثبت شرکت در دانمارک

تاسیس یا ثبت یک شرکت در دانمارک با بروکراسی بسیار شدیدی مواجه است . البته دولت این کشور برای بهبود سیستم های اداری فعلی و بهبود فرایند های ثبت شرکت و امور اداری در این کشور و انجام این روند در حال تلاش است .

تمام فرآیند های مربوط به افتتاح حساب های بانکی شرکت ، آگاهی در مورد نوع شرکت برای ثبت نام و چگونگی انجام قانونی ، جذب نیروی کار و دیگر مراحل اداری نیازمند زمان زیادی می باشد .

این بروکراسی موجود در این کشور سبب ترس سرمایه گذاران خارجی نسبت به سرمایه گذاری در این کشور می شود و باعث شده یکی از مشکلات و معایب ثبت شرکت در دانمارک به حساب بیاید . همان گونه که گفته بروکراسی در دانمارک بسیار بالاست و زمان زیادی در انجام مراحل اداری در این کشور صرف می شود .

برای واردات و صادرات به این کشور اسناد خاصی وجود دارد که سرمایه گذار ملزم به تکمیل و ارائه این اسناد به وزارت بازرگانی این کشور می باشد . پروسه تکمیل این اسناد حدود 5 روز کاری طول می کشد که گاهی اوقات سبب بروز ضرر های مالی و یا مشکلات دیگر در انجام امور تجاری در این کشور می شود .

فرهنگ دانمارک و تاثیر آن بر معاملات تجاری

وقتی که فرد قصد کسب و کار را در یک کشور خارجی دارد ، باید آماده تجربه مسائل فرهنگی متفاوت با کشور خود باشد . بدون آماده ساختن و برنامه ریزی مناسب ، ممکن است خود را در معرض « شوک فرهنگی » قرار دهد که ممکن است تاثیر منفی بر معاملات تجاری فرد داشته باشد .

می توان درک کرد که به عنوان یک فرد فعال تجاری ، فرد فقط می تواند زمان محدودی را در کشف تفاوت های فرهنگی سرمایه گذاری کند . یکی از مهم ترین و موثر ترین مسائل در حین مهاجرت به اروپا ، تفاوت های فرهنگی است .

باید توجه داشت که برای تعیین وقت و قرار ملاقات های کاری و تجاری در دانمارک فرد باید از دو هفته قبل اقدام کند . از انجام امور تجاری در ماه های جولای و آگوست به دلیل تعداد زیادی از تعطیلات طولانی در این زمان سال اجتناب باید کرد و فرد سرمایه گذار باید زمانی غیر از زمان های فوق را برای پروسه ثبت و راه اندازی شرکت در دانمارک را انتخاب کند .

هزینه اجاره واحد تجاری در دانمارک

تقریبا یک سوم تمام شرکت های موجود در دانمارک دارای مالکیت هستند و دو سوم بقیه بصورت رهن یا اجاره می باشند . دوره اجاره یک واحد تجاری در این کشور بین یک تا ده سال متغیر می باشد .

هزینه اجاره واحد تجاری در این کشور در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی نسبتا بالا است و بر اساس متراژ و محل متغیر است که این یکی از مشکلات و معایب ثبت شرکت در دانمارک است . به گونه ای که هزینه اجاره یک واحد تجاری 950 کرون دانمارک برای هر متر مربع می باشد .

هزینه زندگی در دانمارک

هزینه زندگی در دانمارک

دانمارک کشوری گران قیمت برای زندگی است و هزینه زندگی در این کشور از استاندارد های اروپایی بالاتر است . غذا ، آب و برق و بنزین در این کشور بسیار گران است . خوشبختانه، حقوق و دستمزد نسبتا بالا است تا بتواند تا حدودی بالایی هزینه کالاها و خدمات در دانمارک را جبران کند .

کپنهاگ ، پایتخت دانمارک ، یکی از گران ترین شهرهای جهان است و در بین 209 شهر در ماه مارس 2018 از نظر هزینه زندگی در رتبه چهاردهم قرار گرفت . زندگی خارج از کپنهاگ کمی ارزان تر است اما در مقایسه با دیگر کشور های جهان هنوز گران است .

هدف از نگارش مقاله فوق بررسی و معرفی مشکلات و معایب ثبت شرکت در دانمارک به علاقمندان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در خارج از کشور می باشد . در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمینه های فعالیت و ویزای کار دانمارک و نحوه رویارویی با این مشکلات با دفاتر همکار موسسه مهر آفرین رجبی در شهرهای تهران و شیراز تماس حاصل نمایید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه