نرخ مالیات در اروپا

نرخ مالیات در اروپا و اتحادیه اروپا عمدتاً از مالیات مستقیم و غیر مستقیم تشکیل شده است ، هر کشور به طور مستقل عناصر مختلف مالیات مستقیم مانند درآمد مشمول مالیات ، میانگین نرخ مالیات و حداقل آستانه مالیات را تعریف می کند.

استقلال هر کشور در موضوع مالیات منجر به این می شود که هر کشوری در توسعه چارچوب ها و نرخ های ملی مربوط به مالیات خود متفاوت عمل کند ؛ با این حال ، یک استاندارد و تفاهم مشترک بین کشورهایی وجود دارد که هدف متقابل جلوگیری از مالیات مضاعف و فرار مالیاتی دارند.

اتحادیه اروپا نقش مستقیمی در جمع آوری مالیات یا تعیین نرخ مالیات در اروپا ندارد  ، اتحادیه اروپا بر قوانین مالیاتی ملی در برخی زمینه ها به ویژه در رابطه با سیاست های تجاری و مصرف کننده اتحادیه اروپا نظارت می کند.

بازار واحد امکان داد و ستد کالاها و خدمات را در خارج از مرزهای اتحادیه اروپا فراهم می کند ، کشورهای اتحادیه اروپا برای آسان ‌تر کردن این امر برای کسب ‌وکارها  و اجتناب از تحریف رقابتی بین آنها توافق کرده‌ اند که قوانین خود را برای مالیات کالاها و خدمات هماهنگ کنند ، برخی مناطق از توافق ‌های خاص مانند مالیات بر ارزش افزوده بهره می ‌برند ؛ برای کسب اطلاع از جزئیات نرخ تورم در هر یک از کشور ها با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در اروپا را در کنار این محتوا بخوانید و با قوانین بازارهای کاری کشورهای قاره امن اروپا اشنا شوید.

فهرست مطالب
نرخ مالیات در اروپا

نرخ مالیات بر درآمد شخصی در اروپا

نرخ مالیات بر درآمد  شخصی در اروپا در همه کشور های عضو اتحادیه اروپا استاندارد نیست ، صفحات مالیات بر درآمد شخصی توسط هر کشور به صورت جداگانه تعیین می شود و متعاقباً آن درآمد نیز به طور مستقل توسط دولت آنها خرج می شود ، برخی از کشور ها نرخ های ثابتی دارند در حالی که برخی دیگر از مقیاس های کشویی استفاده می کنند.

اکثر کشور های اتحادیه اروپا دارای ساختار مالیاتی تدریجی یا حاشیه ای هستند ، به این معنی که نرخ مالیات بر درآمد بسته به درآمد های ایجاد شده افزایش یا کاهش می یابد ،  بنابراین  تعادل عادلانه بار مالیاتی بر عهده کسانی است که توانایی پرداخت آن را دارند ؛ در نهایت ، این دولت ها هستند که عموماً می توانند درآمد مالیاتی بیشتری از طریق این ساختار مالیات بر درآمد کسب کنند.

علیرغم اینکه اتحادیه اروپا یک اتحادیه کاملاً توسعه یافته متشکل از بسیاری از کشور ها است ، به طور خاص چند کشور وجود دارند که از نظر توسعه و استاندارد زندگی پیشرو هستند ، تحقیقات نشان می دهد که کشور های توسعه یافته تر دارای سطوح مالیاتی بالاتری هستند ، در حالی که کشور های توسعه نیافته کاهش نرخ مالیات را در اروپا به خود اختصاص می دهند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان خبره و حرفه ای رجبی در خصوص کار و سرمایه گذاری در اروپا.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مالیات بر درآمد در اروپا بر اساس کشور

درمبحث نرخ مالیات در اروپا نرخ های مالیات بر درآمد در اروپا بر اساس کشور ها یکسان نیست ، اتحادیه اروپا به عنوان یک منطقه جریان آزاد طراحی شده است و از این رو هیچ قانون خاصی برای اتباع اتحادیه اروپا که در خارج از کشور خود اقامت دارند وجود ندارد.

با این حال ، معمولاً کشور محل اقامت جایی است که از کل درآمد جهانی مالیات اخذ می شود ، زمانی فردی مقیم مالیاتی تلقی می شود که بیش از شش ماه از سال را در یک کشور سپری کند ؛ در زیر حداکثر نرخ مالیات بر درآمد شخصی تا سال 2022 برای هر ایالت اتحادیه اروپا (به ترتیب نزولی) آمده است:

نام کشور درصد مالیات نام کشور درصد مالیات
فنلاند 56.95% دانمارک 55.90%
اتریش 55.00٪ سوئد 52.90%
بلژیک 50.00٪ اسلوونی 50.00٪
هلند 49.50٪ ایرلند 48.00٪
پرتغال 48.00٪ اسپانیا 47.00٪

 نرخ مالیات بر درآمد شرکتی در اروپا

کشور های اروپایی ، درست مانند بسیاری دیگر ، مقدار زیادی از درآمد اقتصادی خود را از طریق مالیات بر درآمد شرکت ها تولید می کنند ، نرخ مالیات بر درآمد شرکتی در اروپا  بر اساس کشوری که شرکت در آن مستقر است ( جایی که پس از درآمد ) و مالیات آن تعیین می شود.

کشور های اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) با هم همکاری می کنند تا نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها و سیاست های اقتصادی را نظام مند کنند ؛ با توجه به اختلافات زیاد در نحوه اخذ مالیات بر درآمد شرکت ها توسط کشورهای عضو ، OECD  در کنار کمیسیون اروپا و سایر کشور های اروپایی کار می کند تا اطمینان حاصل کند که برخی از کشور ها مزایای مالیاتی مطلوبی را برای شرکت های خاص ارائه نمی کنند.

 با این حال ، کشور هایی مانند ایرلند و لوکزامبورگ همچنان به کاهش نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها ادامه می دهند و به عنوان پناهگاه های مالیاتی توسط شرکت های بزرگ چند ملیتی استفاده می شوند ، شرکت هایی مانند اپل و فیات از داشتن نهادهایی در کاهش نرخ مالیات بر درآمد شرکتی در ایرلند و لوکزامبورگ بهره مند شده اند.

نام کشور نرخ مالیات
مالت 35.00٪
آلمان 30.00٪
فرانسه 26.50 درصد
اتریش 25.00٪
بلژیک 25.00٪
هلند 25.00%

نرخ مالیات شرکت ها در اروپا بر اساس کشور

قبل از پرداختن به نرخ های مختلف مالیات بر درآمد شرکتی که جزئی از نرخ مالیات در اروپا هستند  ، مهم است که تفاوت بین نرخ های قانونی و موثر را درک کنید ؛ نرخ قانونی به نرخی اطلاق می‌شود که اعمال می‌شود ، در حالی که نرخ مؤثر ، مالیات « کاهش‌شده » نهایی است که پس از احراز معافیت ‌های خاص توسط شرکت ‌ها پرداخت می‌شود ، بنابراین تحقیقات نشان می دهد که در بسیاری از کشور های اتحادیه اروپا ، مالیات قانونی به طور متوسط به طور قابل توجهی بالاتر از مالیات موثر است.

در جدول لیستی از نرخ های قانونی مالیات شرکت ها توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سال 2022 (به ترتیب نزولی) آمده است:

مالیات بر ثروت در اروپا

موضوع مالیات بر ثروت  در اروپا  در مباحث  نرخ مالیات در اروپا موضوعی بحث برانگیز است و اکثر کشور های اروپایی آن را به طور کامل لغو کرده اند ؛در اروپا ، مالیات بر ثروت خالص و مالیات بر ثروت بر دارایی های انتخاب شده وجود دارد ، مالیات بر ثروت خالص بر اساس تمام دارایی های خالص متعلق به یک فرد در پایان هر سال است ، نه بر درآمد یا درآمد به دست آمده ؛ نروژ ، اسپانیا و سوئیس هنوز مالیات خالص بر ثروت دارند ، در حالی که فرانسه و ایتالیا سیستم مالیات بر دارایی نسبتا کاهش یافته بر طبقات دارایی منتخب یا محدود دارند.

شرایط کار در معتبرترین کشور های اروپایی را از طریق مطالعه مقالات زیر بشناسید.

مالیات بر ثروت خالص در اروپا

اتریش ، دانمارک ، فنلاند ، آلمان ، ایسلند ، لوکزامبورگ و سوئد کشور های اروپایی هستند که اخیراً از شر مالیات بر ثروت خلاص شده اند ؛ در زیر خلاصه ای از مالیات بر ثروت خالص در 3 کشور اروپایی که آنها را اعمال می کنند آورده شده است:

  • نروژ برای افرادی که دارایی خالص جهانی آنها بیش از 152000 یورو باشد 0.85 درصد مالیات بر دارایی دارد.
  • اسپانیا دارای ساختار مالیاتی خالص پیشرونده ای است ، با نرخ هایی از 0.20 درصد تا 3.75 درصد برای افرادی که میانگین ثروت خالص آنها بیش از 700000 یورو است ؛  افراد غیر مقیم اسپانیا فقط باید این مالیات را بر دارایی های محلی خود بپردازند ، در حالی که ساکنان مشمول مالیات بر دارایی بین المللی خود هستند.
  • سوئیس دارای مالیات بر ثروت خالص مترقی است. بسته به اینکه فرد در کدام منطقه ساکن باشد ، یک تغییر حاشیه ای در نرخ ها وجود دارد ، این مالیات از تمام درآمد های جهانی اخذ می شود ، به استثنای املاک و مستغلات و هر شرکت خارجی که یک فرد ممکن است مالک آن باشد.
مالیات بر ثروت خالص در اروپا

مالیات بر ثروت بر دارایی های منتخب

فرانسه ، ایتالیا و پرتغال کشور های اروپایی هستند که به طور انحصاری بر دارایی های منتخب بالاتر از یک آستانه مشخص مالیات بر ثروت وضع می کنند ؛ در زیر خلاصه ای از رژیم های این کشورها در مورد مالیات بر ثروت بر دارایی های منتخب آمده است:

  • فرانسه در سال 2018 تصمیم گرفت سیستم مالیات بر ثروت خالص خود را لغو کند و به مصالحه ای دست یافت که بار مالیاتی را برای افراد با دارایی خالص بالا کاهش داد ؛ این رژیم جدید بر دارایی ‌های بین ‌المللی املاک و مستغلات که 1.3 میلیون یورو یا بیشتر ارزش دارند ، از ساکنان فرانسه مالیات می‌گرفت ؛ با این حال ، ساکنان غیر مالیاتی مشمول مالیات بر دارایی‌ های مستغلات در فرانسه هستند که ارزش آنها بیش از 1.3 میلیون یورو است ، نرخ ها بسته به ارزش خالص دارایی املاک و مستغلات می تواند تا 1.5 درصد افزایش یابد.
  • ایتالیا بر روی دارایی های منتخب مالیات بر دارایی دارد که در مقایسه با هر کشور دیگری منحصر به فرد است ، این کشور برای دارایی هایی که در خارج از کشور نگهداری می شوند و هیچ نسب به ایتالیا ندارند ، مالیات 0.20 درصد دریافت می کند ؛ همچنین مالیات 0.76 درصدی بر املاک و مستغلات خارجی که متعلق به ساکنان مالیاتی ایتالیا است وجود دارد.
  • پرتغال دارای مالیات بر ثروت ملی است که از املاکی که حداقل 600000 یورو و بالاتر ارزش دارند اخذ می شود ، این مالیات بر افراد بدون توجه به وضعیت اقامت آنها در پرتغال تأثیر می گذارد ؛ برای افراد ، این نرخ مالیات 0.70 درصد است و شرکت ها مالیات کاهش یافته 0.40 درصد را پرداخت می کنند ؛ افراد یا شرکت ‌هایی که دارایی دارای ارزش بیش از 1 میلیون یورو هستند مشمول مالیات ثابت 1 درصدی می‌شوند.

وبینار بازنشستگی یا تمکن مالی 

در وبینار ارائه شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، سارا جم نژاد ، کارشناس ارشد مهاجرتی ، با شما در خصوص هزینه های زندگی ، چگونگی اخذ اقامت دائم و کار در محبوب ترین کشورهای اروپایی صحبت می کند ؛ اطلاعات این وبینار که در مدت زمان یک و نیم ساعت ارائه شده می تواند به بسیاری از سوالات و ابهامات شما پاسخ دهد ، همچنین با درج نام و شماره تماستان در بخش مشاوره رایگان ، در لیست تماس مشاوران خبره رجبی قرار خواهید گرفت ؛ از اعتماد شما سپاسگزاریم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کاریابی آسان و سرمایه گذاری مطمئن در کشورهای اروپایی با دریافت مشاوره از بخش های تخصصی هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار نرخ مالیات در اروپا

  •  فنلاند 56.95%
  • دانمارک 55.90%
  • اتریش 55.00٪
  • سوئد 52.90%
  • بلژیک 50.00٪
  • اسلوونی 50.00٪
  • هلند 49.50٪
  • مالت 35.00٪
  • آلمان 30.00٪
  • فرانسه 26.50 درصد
  • اتریش 25.00٪
  • بلژیک 25.00٪
  • هلند 25.00%

اسپانیا دارای ساختار مالیاتی خالص پیشرونده ای است ، با نرخ هایی از 0.20 درصد تا 3.75 درصد برای افرادی که میانگین ثروت خالص آنها بیش از 700000 یورو است ؛ افراد غیر مقیم اسپانیا فقط باید این مالیات را بر دارایی های محلی خود بپردازند ، در حالی که ساکنان مشمول مالیات بر دارایی بین المللی خود هستند.

پرتغال دارای مالیات بر ثروت ملی است که از املاکی که حداقل 600000 یورو و بالاتر ارزش دارند اخذ می شود ، این مالیات بر افراد بدون توجه به وضعیت اقامت آنها در پرتغال تأثیر می گذارد ؛ برای افراد ، این نرخ مالیات 0.70 درصد است و شرکت ها مالیات کاهش یافته 0.40 درصد را پرداخت می کنند ؛ افراد یا شرکت ‌هایی که دارایی دارای ارزش بیش از 1 میلیون یورو هستند مشمول مالیات ثابت 1 درصدی می‌شوند.

بر اساس توسعه یافتگی کشور ها ؛ کشور های توسعه یافته تر دارای سطوح مالیاتی بالاتری هستند ، در حالی که کشور های توسعه نیافته کاهش نرخ مالیات را در اروپا به خود اختصاص می دهند.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی بر اساس اهمیت مالیات در کشور های جهان نرخ مالیات در اروپا  را بررسی کردند و  نرخ مالیات در برخی از کشور ها را بیان کردند ، در این زمینه چنانچه ابهام و سوالی دارید با کارشناسان حرفه ای ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا را نیز بخوانید تا با حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری موثر در کشور های مختلف و همچنین مراحل ثبت و راه اندازی انواع شرکت ها در قاره اروپا و تاثیر آن بر اخذ اقامت دائم آشنا شوید.

مقالات زیر اطلاعات کلی و بسیار مفیدی در زمینه مهاجرت به شما خواهد داد ، مطالعه آن ها را از دست ندهید!

7 دیدگاه در “نرخ مالیات در اروپا

  1. نرخ مالیات در اروپا مسعود گفت:

    سلام خدمت شما،آیا در قبال دادن مالیات دولت هم بکسری کارها برای فرد انجام میدهد؟چون خاله ام سوئد هست و میگه مالیاتی که میدیم بیمه و ….یکسری چیزها رو براشون انجام میدن،یعنی اینجوری نیست فقط پول مالیات بگیرن،درسته؟

    1. نرخ مالیات در اروپا مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله قطعا هر کشوری خدمات ومزایای به خصوصی برای شهروندان دارد .
      با تشکر از سوال شما

  2. نرخ مالیات در اروپا محمدعلی گفت:

    سلام و درود
    یک سوالی برام پیش اومده که اگه جواب بدید واقعا ممنون میشم.
    اگه فردی دو شغل داشته باشه و شغل اولش یک شغل معمولی باشه (پزشک ، حسابدار ، مهندس و…..) و یک شغل دوم که فعالیت در شبکه های فضای مجازی هست.
    دولت از درآمد هر دو شغل مالیات کسر میکنه یا از درآمد شغل اصلی مالیات کسر میکنه؟؟

    ممنون از پاسخ گوییتون

    1. نرخ مالیات در اروپا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مالیات بر مجموع همه درآمد ها می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  3. نرخ مالیات در اروپا محمد گفت:

    احسنت

    1. نرخ مالیات در اروپا عبدالبصیرصالحی گفت:

      با سلام، آیا درامد ناچیزی که از آکانت تیک تاک از طریق برنامه پیپال به حساب بانکی من در هلند انتقال داده میشود نیز شامل مالیات میگردد؟ برای مثال من بعد از یک سال صد یور را به حساب بانکی خود انقال دادم، ایا دولت مالیات اخذ مینماید؟

      1. نرخ مالیات در اروپا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        معمولا مبالغ کمتر از ۵۰۰۰ یورو نیازی به نشان دادن منبع نیست و اصولا درامدهای کمتر از ۱۸۰۰۰ یورو در اکثر کشورها معاف از مالیات هستند.

        با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه