قانون تولد فرزند در انگلستان

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
قانون تولد فرزند در انگلستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

امروز مسئله تولد فرزند برای اخذ تابعیت و شهروندی در میان متقاضیان مهاجرت بسیار مطرح شده است . در این میان کشور انگلستان هم که از کشورهای ایده آل برای اقامت و زندگی می باشد ، بنابراین طبیعیست که متقاضیان زیادی درباره قانون تولد فرزند در انگلستان پرس و جو کنند . موسسه حقوقی وکلای مهرآفرین رجبی ، موسسه ای پیشتاز و باتجربه در امور روش های قانونی مهاجرت می توانند به سوالات شما در زمینه مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری و یا تولد فرزند پاسخ دهند . پس با ما همراه باشید .

بررسی قانون تولد فرزند در انگلستان

کشور انگلستان در قاره اروپا کشوری قدرتمند ، مستقل ، پیشرفته و پردرآمد با مرکزیت شهر زیبای لندن می باشد . جمعیت انگلستان در حدود 53 میلیون نفر است که اغلب جمعیتش پیرو دین مسیحیت هستند . واحد پول انگلستان پوند می باشد که از با ارزش ترین واحدهای ارزی جهان به شمار می رود . زبان رسمی این کشور زبان انگلیسی است که از دیرباز به عنوان زبان بین المللی شناخته شده و مردم سرتاسر جهان به گونه ای با آن آشنا هستند .

تمامی خصوصیات ذکر شده در بالا در توصیف کشور انگلستان خود دلیلی بر افزایش روز افزون متقاضیان مهاجرت به انگلستان می باشد . تولد فرزند در هر کشوری قوانین خاص خود را دارد ، اما به طور کلی تولد فرزند در کشوری خارجی تابع اصل های خاک و خون می باشد که برخی کشورها هر دوی این اصول را پذیرفته و برخی دیگر فقط بخشی از آنها را قبول کرده اند .

اصول پذیرش قانون تولد فرزند در یک خاک دیگر از سوی کشورها تقریبا ثابت نبوده و در طول زمان دچار تغییرات می شود . کشور انگلستان از جمله کشورهایی است که قبلا برای قانون تولد فرزند از اصل خاک پیروی میکرده است اما امروزه تغییراتی در قوانینش اعمال کرده که در ادامه مقاله به صورت گسترده توضیح داده شده است .

جدیدترین قانون انگلستان برای تولد فرزند

قوانین درباره اینکه آیا یک کودک متولد شده در انگلستان از والدین خارجی مقداری پیچیده است . این که آیا چنین کودکی حق شهروندی خواهد داشت یا نه ؟ به زمان تولد کودک و نوع شهروندی والدین بستگی دارد .

به طور کلی اگر طفلی تا قبل از سال 1983 در انگلستان متولد میشد ، دولت انگلستان طبق پیروی از اصل خاک بدون چون و چرا تابعیت کشور انگلستان را به طفل اهدا می کرد و کودک به عنوان یک شهروند انگلیسی دارای پاسپورت انگلیس بود .

پس از سال 1983 قانون تولد فرزند در انگلستان دچار تغییراتی شد . به اینصورت که پیروی از اصل خاک را لغو و اصل خون را مطرح کرد . به این صورت که طفلی که از یک پدر مادر خارجی متولد شود به شرطی شهروندی انگلستان را دریافت خواهد کرد که یکی از والدین کارت شهروندی انگلستان را دارا باشند . در اینصورت کودک به طور خودکار به عنوان یک شهروند بریتانیایی واجد شرایط است و می تواند به راحتی گذرنامه دریافت کند .در زیر مجموعه این قانون ، نکات و جزییات بیشتری وجود دارد که به آنها اشاره می شود .

قانون تولد کودکان با والدین اروپایی در انگلستان

طبق قانون تولد فرزند در انگلستان ، کودکانی که والدینشان از اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا و یا شهروند سوییس باشد و این کودک به هر دلیلی در خاک انگلستان متولد شده باشد ، دولت بریتانیا بدون هیچ مشکلی کارت شهروندی انگلستان را به او اعطا می کند . این قانون در سال 2000 تصویب شد و در سال 2006 نیز مورد بازبینی قرار گرفت .

قانون تولد کودکان با والدین غیر اروپایی که شهروندی انگلستان را ندارند

همانطور که قبلا ذکر شد قانون تولد فرزند در انگلستان می گوید که کودک باید یک پدر و مادر با شهروندی بریتانیا داشته باشد . چنانچه هیچکدام از والدین شهروند انگلستان نباشند ، بازهم جای نگرانی نیست ، زیرا چنین کودکانی می توانند بدون ارائه درخواست مهاجرت در بریتانیا باقی بمانند اما ، فقط در صورتی میتوانند برای شهروندی انگلستان درخواست بدهند که به مدت ده سال در انگلستان مانده باشند و در طول این مدت هر سال بیشتر از نود روز خارج از بریتانیا نبوده باشند .

درمان بیمارستانی برای تولد نوزاد خارجی در انگلستان

ساکنان تمام وقت انگلستان حق دریافت درمان پزشکی رایگان را از پزشک عمومی ( GP ) یا بیمارستان ملی خدمات بهداشتی ( NHS ) را دارند . این شامل درمان قبل و بعد از تولد است . توریست هایی که از منطقه اقتصادی اروپا به انگلستان آمده باشند ممکن است تحت قوانین اروپا تحت درمان رایگان قرار بگیرند . برخی از اتباع خارجی که به طور موقت در انگلستان هستند ممکن است بتوانند در یک GP ثبت نام کنند و درمان رایگان دریافت کنند ، اما معمولا به GP مربوط می شود که آیا با این موضوع موافقت کنند یا نکنند .

طبق قانون تولد فرزند در انگلستان تصویب شده از آوریل 2015 ، نوزادی که از یک توریست یا فرد دارای اقامت موقت در انگلیس متولد شود ، از 3 ماهگی مجاز به دریافت خدمات بهداشتی رایگان نیست ، مگر اینکه درمان اضطراری باشد. بنابراین برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی ، والدین نوزادانی که در انگلستان متولد شده اند باید در طول 3 ماه اول زندگی فرزندشان درخواست مهاجرت کنند و هزینه های مهاجرت بهداشتی را پرداخت کنند. برای ایجاد هر گونه درخواست مهاجرت از طرف یک کودک، باید گذرنامه یا اسناد مسافرتی برای کودک را از سفارت، کنسولگری یا صدور مجوز مربوطه در کشور خود دریافت کنید.

کودکان متولد شده با ویزای دانش آموزای Tier4

کودکانی که در حین تحصیل والدین با ویزای Tier4 انگلستان متولد شوند ، نیز قوانین و شرایط خاصی برای دریافت شهروندی انگلستان دارند . اینها می توانند برای ماندن یا ترک تحصیل در انگلستان یا ورود به عنوان یک دانشجو مستقیما درخواست دهند به شرطی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند :

  • هر دو والدین کودک در انگلستان باشند .
  • هر دو والدین کودک به صورت همزمان به عنوان فرزند درخواست می دهند .
  • یکی از والدین مسئولیت صحیح فرزند داری را دارد .
  • والد دیگر فوت کرده است .

برای درخواست ماندن یا ترک کردن در انگلستان شما هم باید شرایط زیر را داشته باشید :

  • شما باید ویزای دانشجویی سطح 4 را برای مدت بیش از شش ماه نگه دارید .
  • درخواست کودک باید همزمان با درخواست شما انجام شود .
  • شما یک دانشجو تحت حمایت دولت برای بیش از شش ماه باشید .

شما در دوره تحصیلات تکمیلی پس از دیپلم 12 ماهه در یک موسسه آموزش عالی هستید . همچنین اگر کودک قبل از شروع دوره ویزای تحصیلی Tier4 دانشجویان یا در طول آخرین ماه های اتمام دوره ، متولد شده باشد ، می تواند برای تأخیر ورود از کشور خود به عنوان یک عضو وابسته به شما درخواست کنند .

شرایط ویزای سطح ۴ طبق قانون تولد فرزند در انگلستان

با توجه به اینکه دولت انگلستان معتقد هست که حاملگی ، قطع حاملگی یا داشتن فرزندان یا سایر مسئولیت های مراقبتی نباید مانع موفقیت در دانشگاه شود . لذا ویزای بریتانیا و مهاجرت تایید کرده است که نوزادان متولد شده در انگلستان با ویزای Tier4 که واجد شرایط درخواست برای یک برنامه مهاجرتی هستند به عنوانعضو وابسته به شما در داخل انگلستان می توانند با استفاده از فرم مخصوص و به صورت آنلاین اقدام کنند . توجه داشته باشید اگر فرزند شما این الزامات را برآورده نكند ، ممكن است شما بتوانید از طریق فرم FL) HRO) درخواست دیگری را انجام دهید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه می شود به دنبال مشاوره تخصصی تر در موسسه مهاجرتی در شیراز و تهران مهر آفرین رجبی باشید . موسسه مهرآفرین از موسسه های حقوقی برگزیده ، می تواند راهنمای شما عزیزان در امور مربوط به قانون تولد فرزند در انگلستان باشند .

4.9/5 - (604 امتیاز)

14 دیدگاه در “قانون تولد فرزند در انگلستان

  1. هومن گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    آگر استارتاپی رفته باشیم و فرزند در انگلستان به دنیا بیاد ، به بهانه بچه میشه انگستان زندگی کرد ؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      خیر کشور انگلستان از سیستم خون پیروی میکند .
      با تشکر از سوال شما

  2. شیدا عابد گفت:

    سلام من و همسرم ویزای ۵ ساله ویزیت فامیلی داریم و من قصد زایمان با این ویزا را در لندن دارم وضعیت بچه به صورت میشه و البته من عضو GP هستم.

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      در کشور انگلستان اصل خون حاکم است و به فرزند شما بعد از تولد اقامت یا شهروندی انگلستان تعلق نمیگیرد و وضعیت اقامت و شهروندی ایشان مشابه خودتان می باشد.
      با تشکر از سوال شما

  3. محمد حسینی گفت:

    باسلام

    احتراما، قصد سفر تحصیلی به مدت 6 ماه را به انگلستان دارم و سپس به ایران برمیگردیم. خانم من باردار است و انشالله در دوره سفر اینجانب وضع حمل خواهدکرد و بعد از آن به وطن برمیگردیم. سوالی که دارم این است که آیا فرزندم که در انگلستان به دنیا آمد، میتواند کارت شهروندی و تابعیت انگلیس را بگیرد.
    باتشکر

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر کشور انگلیس از سیستم تابعیت خون پیروی می کند و به صرف تولد فرزندتان از این کشور نمیتوانید اقامت این کشور را دریافت کنید .

      با تشکر از سوال شما

    2. آرزو گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید … من سال ۱۹۹۴ در لندن متولد شدم و خانواده من تا زمان به دنیا آمدن من نزدیک به دوسال در لندن زندگی کردن ….۲۸ روزم بود که به ایران برگشتیم … آیا امکانش هست به من اقامت دائم بدن؟
      سوال دیگه ای هم که دارم … من لیسانس مهندسی عمران گرفتم …اگر شرکت در لندن ثبت کنم چطور؟میتونم اقامت بگیرم؟

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

        با سلام و درود خیر از سال 1983 به بعد کشور انگلستان از قانون خون پیروی میکند .
        به واسطه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ابتدا به شما اقامت موقت داده می شود و بعد از گذشت چند سال و در صورت سودآور بودن بیزنس تان میتوانید درخواست اقامت دائم بدهید .
        با تشکر از سوال شما

  4. پیمان گلستان گفت:

    سلام و عرض ادب
    من پذیرش تحصیلی گرفتم برا ترم سپتامبر ۲۰۲۲
    در حال حاضر خانمم باردار هست و دوماه و نیم هست
    شرایط رفتن ما با هم قبل از سپتامبر چطوری میشه
    برا ویزا خودم و خانمم باید چه کار کنیم ؟
    آیا باید اشاره بشه به بارداری خانمم یا خیر ؟
    و اینکه شرایط تولد فرزند با ویزای دانشجویی چطوری میشه؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      همسرتان با مشورت پزشک معمولا نهایتا تا ماه هفتم بارداری می‌توانند از طریق هواپیما سفر کنند و مشکلی نیست. با توجه به اینکه سیستم تابعیتی انگلیس خون می باشد، تولد فرزندتان در انگلستان تاثیری در اقامت شما و فرزند تان ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  5. جاوید گفت:

    مشکلی که یک خانم اهل نیجریه در کمپ حقوق بشری سازمان ملل متحد مطرح فرموده است ، امیدوارم که راهنمایی بفرمایید… قبلا سپاسگزارم .

    شوهر این خانم ،یک مرد متاهل پاکستانی انگلیسی بوده است ( تاهل خود را پنهان ) با او در مراجعه به نیجریه ازدواج رسمی نموده و سپس کودک دختری متولد می‌شود و خانم نیجری ( از طریق پیامهای واتساپ گوشی شوهر وقت خویش و….)متوجه تاهل او می شود و اینکه زن اولش بچه دار نمی‌شده و قصدش از ازدواج با او ،صرفا تولد بچه او و سپس انتقال آن به زن اول خویش بوده است . در هفت ماهگی کودک ، از او خانم می خواهد که بچه را به او بدهد . خانم نیجری ، مخالفت کرده ، مرد به پاکستان مراجعه و در دادگاه آنجا وی را طلاق میدهد و طلاق نامه رسمی را با پست برای خانم به نیجریه ارسال می کند . اکنون کودک دختر چهار ساله است .در ضمن اینکه در شناسنامه کودک نام پدر قید شده است و…. ؛؛؛؛؛ سپاسگزار خواهم بود که راهنمایی بفرمایید آیا راهی برای انتقال کودک و مادر و اخذ اقامت و مهاجرت به انگستان است یا نه ؟ یا هر طریقی که درست است .
    دوباره سپاسگزارم
    مانا باشید و سبز
    جاوید

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر پدر کودک تبعه انگلیس باشد، این تابعیت به فرزندش نیز منتقل می شود ولی با توجه به طلاق این خانم و آقا، خانم اهل نیجریه نمی‌تواند اقامت انگلیس را کسب کند.

      با تشکر از سوال شما

  6. تهرانی گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    بنده 37 سال دارم دو ساله که ازدواج کردم. خودم تو شهرداری شاغل هستم و لیسانس گرافیک هستم . من سال 1389 – 1390 انگلیس لندن بودم ویزای دانشجویی و بعد از یک دوره زبان 6 ماهه برگشتم ایران . الان میخوام که اگر قانونی باشه به صورت توریستی به لندن برم با همسرم و اونجا بچه دار بشیم . آیا میتونیم بدون تشکیل کیس پناهندگی از طریق بچه دار شدن شهروندی بگیریم. ممنون و سپاسگزارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه