اجاره و خرید ملک در فنلاند

اجاره و خرید ملک در فنلاند طی سالیان گذشته رونق بالایی گرفته و بخش خصوص توانسته با حمایت هایی که از سوی دولت دریافت کرده بیش از 80 درصد از ساخت و ساز املاک جدید در این کشور را بر عهده بگیرد.

دولت فنلاند علاوه بر نقش حمایتی خود توانسته که بر این بازار نظارت قابل قبولی را انجام داده و قیمت ملک را به طور کاملا قابل قبولی کنترل نماید . در ادامه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا اجاره و خرید ملک در فنلاند را کامل تر به شما معرفی نماییم ، همچنین توصیه می کنیم سری به مقاله کار در فنلاند بزنید تا بدانید این کشور به چه تخصص ها و مشاغلی نیاز دارد و قوانین کار در آن چگونه است.

اجاره و خرید ملک در فنلاند علاوه بر شهروندان این کشور از سوی شهروندان خارجی نیز به عنوان یک سرمایه گذاری مورد استقبال قرار گرفته است که سالانه تعداد این افراد در حال افزایش است و اکثرا پایتخت و شهرهای اصلی و مهم فنلاند مورد انتخاب سرمایه گذاران خارجی قرار می گیرد ، زیرا این مناطق از رشد قیمت بالاتری نسبت به سایر نقاط کشور برخوردار هستند.

اقتصاد کشور فنلاند در حال حاضر یکی از بهترین اقتصادهای جهان است و تحصیل در دانشگاه های فنلاند نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هزینه آن نیز بسیار پایین است که این موضوع باعث جذب مهاجرین زیادی به این کشور شده که این افراد نیز در پی تهیه مسکن مناسب خود هستند که بی تاثیر بر بازار اجاره و خرید ملک در فنلاند نبوده است . همچنین شما می توانید با مراجعه به مقاله های مربوطه از اقتصاد و تحصیلات در این کشور بیش تر مطلع شوید.

فهرست مطالب

این مقاله که توسط شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) گردآوری شده است ، همه چیزهایی را که باید در مورد دسترسی به بهداشت و درمان عمومی در فرانسه لازم است بدانید را در اختیارتان قرار می دهد ، همچنین پیشتر مقاله مهاجرت به فرانسه را تقدیم شما کردیم تا با تمامی راه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

اجاره و خرید ملک در فنلاند

عوامل موثر بر بازار ملک در فنلاند

خریداران خارجی ملک در فنلاند می توانند به راحتی و بدون هیچ محدودیتی نسبت خرید ملک در این کشور اقدام نمایند . اما شما به عنوان یک سرمایه گذار در این بخش و یا به عنوان یک فرد مهاجر باید برخی از عوامل موثر بر بازار ملک در فنلاند را مورد بررسی قرار دهید تا از امنیت سرمایه گذاری خود و همچنین میزان ریسک وارد بر سرمایه گذاری خودتان مطلع باشید.

عوامل مختلفی وجود دارند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم می توانند بر این موضوع تاثیر گذاشته و شما را به یک نتیجه مهم در این زمینه برسانند که بعدا متعجب و یا شگفت زده نشوید و اینکه بتوانید با اطلاع کامل در این رابطه اقدام نمایید . در ادامه این قسمت برخی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر اجاره و خرید ملک در فنلاند را بررسی خواهیم کرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به دنبال خرید کم ریسک ملک در اروپا هستید؟ با کارشناسان حرفه ای رجبی تماس بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نرخ مصادره اموال در فنلاند

نرخ مصادره اموال در فنلاند نشان می دهد که احتمال تصاحب ملک و اموال شما به عنوان یک فرد خارجی به صورت غیر قانونی در این کشور توسط دولت چقدر است . این موضوع یقینا نشان از امنیت سرمایه گذاری شما دارد و هرچقدر که این احتمال پایین تر باشد بهتر است و شما از امنیت بالایی برای سرمایه گذاری و اجاره و خرید ملک در فنلاند برخوردار هستید.

طبق آخرین آمار اعلامی از امتیاز 1 تا 10 کشور فنلاند موفق به دریافت امتیاز 1 شده است و این یعنی که احتمال مصادره اموال در فنلاند در کم ترین حد ممکن است و این نشان از ثبات و امنیت مالی بالا در این کشور دارد . پس از این لحاظ می توانید با امنیت خاطر بالایی برای خرید ملک در این کشور اقدام نمایید.

نرخ رشد قیمت املاک در فنلاند

طبق آخرین آمار توسط وزارت مسکن فنلاند ، این کشور در سال 2020 ، 0.76 درصد در سال 2019 ، 3.26 درصد در سال 2018 ، 2.04 درصد قیمت املاک نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده اند و با وجود همه گیری کرونا در تمام جهان و رکود و گاها سقوط بازار املاک در اکثر کشورهای جهان ، فنلاند به رشد در این بازار ادامه داد و رکودی را به خود مشاهده نکرد.

همچنین طبق آمار در سه ماهه آخر سال 2021 نسبت به مدت مشابه در سال قبل قیمت املاک در این کشور به طور متوسط 6.68 درصد رشد داشته است که این میزان در شهرهای بزرگ همچون پایتخت بیش تر نیز بوده است و در برخی از شهرها و روستاهای کوچک از این میزان کمتر مشاهده شده است.

پیش بینی می شود که طی 10 سال آینده نه تنها بازار اجاره و خرید ملک در فنلاند نه تنها با هیچ رکود و سقوطی مواجه نشود بلکه همچنان پر رونق مانده و حتی به رشد نیز ادامه دهد.

نرخ رشد قیمت املاک در فنلاند

نرخ تورم در فنلاند

نرخ تورم در هر کشوری می تواند امنیت سرمایه گذاری در بخش های مختلف را نشان دهد ، به طوری که در کشورهای با تورم بالا نمی توان رو هیچ بازاری سرمایه گذاری کرد ، زیرا مشخص نیست که قیمت این بازار نسبت به دیگر بازارها چگونه افزایش یا کاهش خواهد داشت و سرمایه شما در طولانی مدت به ارزش خود مانده و یا ارزش خود را از دست می دهد.

به همین خاطر معمولا  سرمایه گذاران خارجی کشورهای با تورم بالا را برای خرید ملک و یا هرگونه سرمایه گذاری هدف قرار نمی دهند . اما خوشبختانه باید بگوییم که فنلاند یکی از کشورهای مناسب در جهت کنترل نرخ تورم است و در 10 سال گذشته نرخ تورم در این کشور زیر 1.5 درصد بوده و هم اکنون نیز 1.7 درصد می باشد.

البته باید بگوییم که این میزان تورم به دلیل همه گیری بیماری کرونا در جهان بوده و اکثر کشورها تورم بالایی را تجربه کرده اند و فنلاند یکی از کشورهایی بود که توانست تورم خود را به بهترین نحو ممکن کنترل نماید.

جهت مهاجرت به کشور فنلاند و اجاره و خرید ملک در فنلاند وجود یک مشاور و متخصص ماهر و با تجربه در این زمینه لازم است تا بتوانید ملکی با قیمت مناسب و شرایطی مناسب و مورد پسند را در سریع ترین زمان ممکن به دست آورید .  شما می توانید با مشاوره با مشاورین ما در بخش املاک موسسه مهاجرتی رجبی به صورت رایگان از اطلاعات و تجارب آنان بهره مند شوید.

تفاوت قیمت خانه در فنلاند بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در فنلاند بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در فنلاند بر اساس منطقه شهری چگونه است؟ قیمت اجاره و خرید ملک در فنلاند بستگی به عوامل مختلفی دارد که اصلی ترین آن ها  عبارتند از :

  • شهر انتخابی
  • محله انتخابی
  • اندازه و ابعاد ملک مد نظر
  • تعداد سال ساخت ( عمر ساختمان )

به طور کلی اجاره و خرید ملک در فنلاند در شهرهای اصلی و بزرگ این کشور گران ترین حالت را دارند و در روستاها و شهرهای کوچک تر قیمت ها بنا به عوامل مختلفی چون آب و هوا ، خدمات و امکانات رفاهی ، فرصت های شغلی ، جمعیت و غیره ارزان تر می باشند .

همچنین همواره قیمت اجاره و خرید ملک در فنلاند در مراکز شهر و قسمت های تجاری و اداری گران تر می باشد و منازل و ساختمان های حومه شهر و در شهرک های اطراف شهر ارزان تر هستند.

تفاوت قیمت خانه در هلسینکی با سایر شهر های فنلاند

همانطور که در بالا گفتیم قیمت اجاره و خرید ملک در فنلاند در شهرهای بزرگ و اصلی این کشور از شهرهای کوچک و روستاها گران تر و بسیار پر رونق تر است و می توان دلیل عمده تفاوت قیمت در این نقاط را خدمات و امکانات رفاهی ، فرصت های شغلی و همچنین رونق و مشتری های دائمی دانست که همواره در جست و جوی ملک مناسب در شهرهای بزرگ هستند.

جالب است بدانید که پایتخت این کشور نزدیک به 20 درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده و این موضوع به خودی خود می تواند ثابت کند که خرید و اجاره ملک در این شهر می تواند چقدر رقابتی باشد و باید از فرصت ها و گزینه های به دست آمده در اسرع وقت استفاده نموده و آن ملک را به دست آورد.

هلسینکی گران ترین شهر فنلاند است زیرا این شهر تمامی مزایای شهرهای دیگر را به همدیگر در خود جای داده است و این موضوع باعث جذب جمعیت بالایی به این شهر شده است . پس اگر قصد اجاره و خرید ملک در پایتخت فنلاند را دارید حتما قیمت های املاک و مخارج زندگی در این شهر را دقیق بررسی نمایید.

باید توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در فنلاند به خودی خود بالا و گران هستند و بازهم هلسینکی بالاترین هزینه های اقامتی و زندگی را در میان شهرهای فنلاند دارا است . با مراجعه به مطلب مربوطه اطلاعات کافی را در این زمینه به دست آورید.

جمع آوری اطلاعات هنگام مهاجرت می تواند بسیاری از چالش ها را کم رنگ کند ، مقالات زیر را بخوانید و فنلاند را بهتر بشناسید.

قیمت هر متر مربع ملک در فنلاند چقدر است ؟

قیمت هر متر مربع ملک در فنلاند چقدر است ؟ همانطور که تا این قسمت از مقاله متوجه شده اید هریک از شهرهای فنلاند قیمت های متفاوتی را در زمینه املاک دارا هستند . در جدول زیر ما قیمت هر متر مربع آپارتمان را در 5 شهر اصلی فنلاند در مرکز شهر و حومه شهر را برای شما تهیه کرده که آن ها را مشاهده خواهید کرد . این قیمت ها آخرین قیمت های به روز مربوط به 3 ماهه دوم سال 2022 می باشند که به شرح زیر هستند :

شهر هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر هر مترمربع آپارتمان در حومه شهر
هلسینکی 9100 یورو 7693 یورو
تامپره 4609 یورو 2944 یورو
تورکو 4400 یورو 2160 یورو
یووسکوله 2700 یورو 2100 یورو
اولو 3625 یورو 2250 یورو
شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در حومه شهر
هلسینکی 1040 یورو 828 یورو 2053 یورو 1396 یورو
تامپره 763 یورو 576 یورو 1185 یورو 896 یورو
تورکو 670 یورو 556 یورو 1125 یورو 833 یورو
یووسکوله 640 یورو 507 یورو 1443 یورو 1000 یورو
اولو 666 یورو 483 یورو 912 یورو 802 یورو

اجاره ماهانه در فنلاند چقدر است؟

می توان گفت که قیمت خرید ملک با قیمت اجاره ماهانه در فنلاند نسبتی مستقیم دارند ، یعنی شهرهایی که قیمت بالاتری را برای خرید ملک به خود اختصاص می دهند از قیمت اجاره بالاتری نیز برخوردار هستند . البته باید دقت داشته باشید که امکان دارد در برخی از نواحی و مناطق توریستی هزینه اجاره بالاتر از عرف و حتی متوسط اجاره در فنلاند باشد که این موضوع را باید به صورت استثنا در نظر گرفت.

اما طبق آخرین آمار متوسط اجار ماهانه آپارتمان در 3 ماهه دوم سال 2022 در 5 شهر اصلی فنلاند به شرح زیر است :

نحوه یافتن ملک در فنلاند

نحوه یافتن ملک در فنلاند چگونه است؟ متقاضیان اجاره و خرید ملک در فنلاند می توانند به صورت حضوری و یا غیر حضوری جهت این امر و یافتن ملک مناسب خود اقدام نمایند . شما می توانید با دریافت یک ویزای مسافرتی و توریستی به این کشور سفر کرده و با مراجعه به مشاورین املاک در شهرهای مد نظر خود از گزینه های موجود جهت اجاره یا خرید دیدن نموده و در صورت پسند برای عقد قرارداد اقدام کنید.

همچنین می توانید در حین حضور در این کشور با تهیه روزنامه ها و مجلات معتبر و بزرگ این کشور و مطالعه بخش آگهی های املاک از ساختمان هایی که برای این هدف به ثبت رسیده دیدن نموده و برای خرید و یا اجاره آن ها اقدام کنید . البته شما می توانید به صورت غیر حضوری و با کمک از وکیل و یا نماینده خود نسبت به انجام رساندن این هدف نیز استفاده کنید.

همچنین شما می توانید در صورت داشتن دوستان و یا اقوامی در این کشور از آن ها هم مشاوره های لازم را دریافت نموده و هم در صورت امکان جهت یافتن ملک مورد نیازتان یاری طلبید که می تواند بسیار نتیجه بخش باشد . آخرین گزینه ممکن استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی است که در ادامه این مطلب به آن به طور کامل خواهیم پرداخت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

علاوه بر دریافت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان حرفه ای ما در دفاتر تهران و شیراز جلسات حضوری داشته باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سایت های آنلاین اجاره و خرید ملک در فنلاند

اگر شما به هر نحوی نمی توانید به فنلاند سفر کنید و به طور حضوری به جستجوی ملک مد نظرتان بپردازید ، این کار را اینترنت برای شما بسیار آسان و در دسترس نموده است و شما می توانید به راحتی از املاک گوناگونی در شهرهای مختلف این شهر دیدن کنید و از اطلاعات و ویژگی های آنان به همراه قیمت به روزشان مطلع شوید.

سایت های متفاوتی در این کشور به صورت دائم و 24 ساعته در حال فعالیت در رابطه با اجاره و خرید ملک در فنلاند هستند و از املاک متفاوتی در شهرهای مختلف آگهی هایی را در اختیار مشتریان قرار می دهند . شما در این سایت ها قادرخواهید بود تا از ملک اعلام شده عکس ها گوناگونی از تمامی قسمت های آن و همچنین اطلاعات کامل را به همراه قیمت به روز مشاهده نمایید و در صورت پسند با ارتباط با مالک ملک جهت عقد قرارداد قراری را تنظیم نموده و اقدامات مقتضی را به عمل آورید.

از مهم تریم و معتبرترین شایت ها آگهی جهت  اجاره و خرید ملک در فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. https://www.tori.fi
  2. https://www.etuovi.com
  3. https://asunnot.oikotie.fi
  4. https://www.vuokraovi.com
  5. https://www.nettimarkkina.com
  6. https://www.kiinteistomaailma.fi
  7. https://www.vuokraovi.com
  8. https://www.nettimokki.com

روند خرید املاک و مستغلات در فنلاند

روند خرید املاک و مستغلات در فنلاند به چه صورت است؟ اولین قدم در روند خرید املاک و مستغلات در فنلاند کسب اطلاعات دقیق و جامع در این زمینه می باشد و باید اگر تجربه ای قبلی در این زمینه ندارید از حضور یک وکیل و یا شخص متخصص و با تجربه در این زمینه در کنار خود بهره ببرید تا با کلاهبرداری و یا پرداخت هزینه های اضافی مواجه نشوید ،  شما می توانید با تماس با کارشناسان موسسه رجبی در این رابطه اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

پس از یافتن ملک مناسب شما باید قراردادی را ما بین خریدار و فروشنده تنظیم نموده و در آن تمامی اطلاعات هویتی طرفین و تعهدات آنان را به طور کامل به همراه مبلغ پیش پرداخت ذکر نمایید ، سپس خریدار یا وکیل وی باید در رابطه با مسائل قانونی و مالیاتی ملک ، بدهی ها و قبوض و همچنین صحت و سلامت ملک از شهرداری و ادارات مربوطه اطلاعات لازم را کسب و در صورت وجود مشکل به مشاور املاک یا مالک اعلام نمایند.

در نهایت مالک به همراه خریدار در دفاتر اسناد رسمی فنلاند حضور یافته و با ارئه اصل سند ، قرارداد مابین و گواهی های هویتی و پاسپورت جهت انتقال مالکیت و صدور سند جدید به نام خریدار اقدام می نمایند . باید توجه کنید که پیش از حضور در دفاتر اسناد رسمی جهت اجاره و خرید ملک در فنلاند ، باید مالیات ها و هزینه های مربوط به خرید و انتقال سند را به طور کامل پرداخت کرده و فیش های آن را به دفتر مربوطه ارائه نمایید.

روند خرید املاک و مستغلات در فنلاند

صورتحساب خدمات در فنلاند

از دیگر موارد مهمی که باید پس از اجاره و خرید ملک در فنلاند به آن توجه داشت باشید و آن را مورد بررسی قرار داده و جز هزینه های اقامتی خود لحاظ نمایید ، صورتحساب خدمات در فنلاند در هنگام زندگی در منازل این کشور است که شاید مبلغ چندان بالایی را در بر نگیرد اما در هر صورت باید در مخارج ماهانه مورد توجه قرار گیرند.

تمامی منازل و املاک در فنلاند معمولا از خدمات ابتدایی و اولیه برای تمامی شهروندان برخوردار هستند که این خدمات شامل آب ، برق ، گاز ، گرمایش و سرمایش در آپارتمان ها و جمع آوری زباله ها می باشد که  در هر شهر مبالغ متفاوتی برای آن در نظر گرفته شده است که به طور کلی این مقدار از حداقل 64 یورو در روستاها آغاز و تا حداکثر 220 یورو در شهرهای بزرگ و توریستی افزایش می یابد.

همچنین امروزه باید به هزینه های اینترنت و موبایل نیز جهت مخارج ماهانه دقت نمایید که این مقدار نیز با توجه به شرکت های ارائه دهنده سرویس در شهرهای مختلف قیمت مختلفی را شامل می شود ، به طور مثال هزینه اینترنت ثابت ADSL با سرعت 60 مگابات بر ثانیه به طور متوسط ماهانه 30 یورو می باشد که در برخی شهرها به 35 یورو نیز افزایش می یابد.

هزینه مکالمه تلفنی توسط موبایل نیز در این کشور برای هر دقیقه مکالمه داخل کشوری 0.07 یورو در نظر گرفته شده است که در شهرهای مختلف نیز تغییر چندانی نخواهد داشت و در همه جای این کشور ثابت است.

مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در فنلاند

مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در فنلاند

یکی از مهم ترین هزینه های مازاد مربوط به مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در فنلاند شده است که باید توسط خریدار قبل از حضور در دفاتر اسناد رسمی جهت انتقال سند و مالکیت پرداخت شود . خریدار باید مبلغ 4 درصد از مبلغ خرید ملک را به عنوان مالیات پرداخت نماید و رسید آن را برای انتقال سند دریافت نماید . البته دقت داشته باشید که 24 درصد مالیات ارزش افزوده نیز در فنلاند وجود دارد که باید توسط فروشنده پرداخت شود.

از دیگر هزینه های وارد بر اجاره و خرید ملک در فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1% تا 5% دستمزد و هزینه مشاورین املاک
  • هزینه ثبت نام در دفاتر رسمی اسناد فنلاند
  • هزینه ثبت نام برای عنوان مالکیت در دادگاه
  • هزینه دفاتر ثبت اسناد جهت انتقال سند و صدور سند جدید
  • هزینه نماینده یا وکیل در صورت استخدام توسط خریدار

اخذ اقامت با خرید ملک در فنلاند

آیا اخذ اقامت با خرید ملک در فنلاند ممکن است؟ همواره یکی از اهداف خریداران ملک در خارج از کشور دسترسی به اقامت دائم کشور مقصد می باشد که در اینجا باید بگوییم که با اجاره و خرید ملک در فنلاند با هر قیمت و شرایطی هیچ گونه اقامتی به سرمایه گذاران یا همان خریداران ملک تعلق نمی گیرد و برای این امر باید از دیگر روش ها مانند سرمایه گذاری در فنلاند و یا ثبت شرکت در فنلاند اقدام نموده تا بتوانید اقامت این کشور را به دست آورید.

البته شما می توانید با اجاره و خرید ملک در اسپانیا و یا اجاره و خرید ملک در یونان به اقامت دائم این کشورها دست پیدا کنید که توصیه می کنیم با مراجعه به مقاله های مربوطه از روش های سرمایه گذاری و دریافت اقامت کشور فنلاند و دریافت اقامت در سایر کشورها اطلاعات لازم و کافی را به دست آورید.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در فنلاند

طبق آخرین آمار توسط وزارت مسکن فنلاند ، این کشور در سال 2020 ، 0.76 درصد در سال 2019 ، 3.26 درصد در سال 2018 ، 2.04 درصد قیمت املاک نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده اند.

در 10 سال گذشته نرخ تورم در این کشور زیر 1.5 درصد بوده و هم اکنون نیز 1.7 درصد می باشد.

  • هلسینکی 9100 یورو
  • تامپره 4609 یورو
  • تورکو 4400 یورو
  • یووسکوله 2700 یورو
  • اولو 3625 یورو
  • هلسینکی 1040 یورو
  • تامپره 763 یورو
  • تورکو 670 یورو
  • یووسکوله 640 یورو
  • اولو 666 یورو

به طور کلی این مقدار از حداقل 64 یورو در روستاها آغاز و تا حداکثر 220 یورو در شهرهای بزرگ و توریستی افزایش می یابد.

همانطور که گفتیم شما می توانید از طریق روش های دیگر مهاجرتی به اقامت فنلاند دست پیدا کرده و پس از آن برای خرید ملک نیز اقدام نمایید ، اما خرید ملک در این کشور ، اقامتی را برای شما به ارمغان نخواهد آورد که توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات ویژه و دقیق در رابطه با اجاره و خرید ملک در فنلاند با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل کرده و یا به دفاتر تهران و شیراز ما مراجعه نمایید ، همچنین توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق و کامل به مقاله مهاجرت به فنلاند مراجعه کرده و با تمامی راه های ارزان و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

برای مقایسه شرایط اجاره و خرید ملک در فنلاند و سایر کشورهای محبوب اروپایی مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه