هزینه های زندگی در فنلاند

هزینه های زندگی در فنلاند با توجه به سبک زندگی هر شخص می تواند مقدار متفاوتی را در بر بگیرد اما به طور کلی باید گفت که هزینه ها در این کشور از کشورهایی همچون نروژ ، سوئد ، ایسلند و بلژیک ارزان تر است.

در حال حاضر مهاجرت به کشور فنلاند یکی از پر درخواست ترین مقاصد مورد علاقه مهاجرین در سراسر جهان است که البته تمامی آن ها موفق به دست یابی به آن نمی شوند اما این مقدار علاقه زیاد خود نشان از بالا بودن رفاه ، آسایش و آرامش در این کشور دارد که هر فرد و خانواده ای خواهان دست یابی به آن است . فنلاند یکی از ثروتمندترین و مرفه ترین کشورهای حال حاضر جهان می باشد که خدمات و امکانات مناسبی را به شهروندانش ارائه می نماید.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا هزینه های زندگی در فنلاند را بهتر بشناسید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به فنلاند را بخوانید تا با تمامی روش ها و شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور زیبا آشنا شوید.

اقتصاد کشور فنلاند به نوعی است که مردم این کشور با ساده ترین نوع کارها و مشاغل نیز می توانند از پس هزینه های زندگی در فنلاند بربیایند . اقتصاد و تحصیل موضوعاتی هستند که نیاز به کاوش و جمع آوری اطلاعات دقیق و کاملی دارند که در مقاله های مربوطه در سایت ما به تمامی زوایا و جوانب آن پرداخته شده است.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در فنلاند

هزینه اجاره ملک در شهرهای مهم فنلاند

یکی دیگر از موارد مهمی که در ادامه بحث هزینه های زندگی در فنلاند باید به آن بپردازیم ، هزینه اجاره ملک در شهرهای مهم فنلاند است که به شما اطلاعاتی را در رابطه با این امر منتقل می نماید . هزینه اجاره در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر تفاوت دارد که باید گفت هلسینکی به عنوان پایتخت فنلاند بالاترین نرخ اجاره را به خود اختصاص می دهد ، در همین رابطه مقاله اجاره و خرید ملک در فنلاند را حتما بخوانید تا با اجاره یا خرید خانه و آپارتمان در شهرهای مختلف فنلاند و حتی تفاوت قیمت در مناطق مختلف آن آشنا شوید.

شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در حومه شهر
هلسینکی 1010 یورو 810 یورو 1980 یورو 1365 یورو
تورکو 673 یورو 556 یورو 1142 یورو 871 یورو
اولو 640 یورو 495 یورو 1150 یورو 901 یورو
تامپره 763 یورو 576 یورو 1197 یورو 883 یورو
ییوسکیلا 680 یورو 526 یورو 1500 یورو 1025 یورو

 نرخ اجاره ماهانه آپارتمان در شهرهای مهم فنلاند

قیمت اجاره در شهرهای بزرگ و مهم بیش تر از روستاها یا شهرهای کم جمعیت است که یکی از دلایل عمده آن مهاجرت همه ساله از روستاها به مراکز ایالات و همچنین مهاجرهای خارجی می باشد که همواره شهرهای مهم را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند ، به نوعی همواره در شهرهای بزرگ تقاضا برای اجاره و خرید ملک وجود دارد.

لازم به ذکر است که هزینه اجاره در فنلاند در میان کشورهای گران اروپا و یا کشورهای ارزان آن قرار نمی گیرد و حد وسطی را به خود اختصاص می دهد که از کشورهای اروپای شرقی گران تر و از اروپای مرکزی و غربی ارزان تر است . به طور متوسط سالانه فنلاندی یک پنجم تا دو پنجم از درآمد خود را صرف هزینه اجاره و اقامت خود می نمایند.

قبل از مشاهده قیمت های اجاره در فنلاند شاید جالب باشد بدانید که متوسط اجاره در فنلاند 53.87% از اجاره آپارتمان در نیویورک پایین تر می باشد . در ادامه در جدول زیر نرخ اجاره ماهانه آپارتمان در شهرهای مهم فنلاند را در سه ماهه سوم سال 2022 را مشاهده می کنید

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر هزینه های زندگی در خارج از کشور دغدغه شماست ، با ما در تماس باشید تا اطلاعات دقیق دریافت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه خرید مسکن در فنلاند

همانطور که در بالا مشاهده نمودید هزینه اجاره ماهانه آپارتمان در هلسینکی نسبت به سایر شهرها بسیار بالاتر می باشد و شاید در برخی موارد مشابه تا بیش از دو برابر نیز بالاتر باشد که این موضوع در رابطه با  هزینه خرید مسکن در فنلاند نیز صدق می کند و قیمت خرید ملک در هلسینکی بالاتر حتی تا دو برابر اکثر شهرهای دیگر این کشور می باشد که دلیل اصلی آن را باید تقاضای بسیار بیش تر نسبت به عرضه معرفی کرد.

اما با تمامی این شرایط باید گفت که قیمت ملک و آپارتمان در فنلاند مقرون به صرفه و مناسب است که این موضوع با توجه به نیاز بالای مسکن در این کشور سرمایه داران را هم به این بازار کشانده است.

نرخ خرید آپارتمان در شهرهای مهم فنلاند

همانطور که مطلع هستید قیمت اجاره و خرید آپارتمان در هلسینکی بسیار بالاتر از متوسط قیمت ملک در فنلاند و به طور کلی سایر شهرهای این کشور است و با شهرهایی همچون برلین ، پاریس ، مادرید و بارسلون در یک رده قرار می گیرد و در برخی موارد گران تر هم می باشد ، پس این موضوع را هنگام اقدام برای تهیه مسکن در این کشور مد نظر قرار دهید و چنانچه قصد پرداخت هزینه کمتری را دارید به سراغ شهری جز پایتخت بروید.

در ادامه نرخ خرید آپارتمان در شهرهای مهم فنلاند را در جدول زیر در سه ماهه سوم سال 2022 مشاهده می نمایید  همچنین دعوت می کنیم مقاله قیمت خانه برای زندگی در فنلاند را نیز بخوانید.

شهر قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر
هلسینکی 797 یورو 418 یورو
تورکو 408 یورو 200 یورو
اولو 326 یورو 212 یورو
تامپره 383 یورو 298 یورو
ییوسکیلا 250 یورو 195 یورو

هزینه های قبوض در فنلاند

در ادامه معرفی و شناخت بیش تر هزینه های زندگی در فنلاند یکی از مواردی که از اهمیت قابل توجهی در مخارج ماهانه برخوردار بوده و باید حتما آن را مد نظر قرار داد هزینه های قبوض در فنلاند است که عدم پرداخت آن ها و یا دیرکرد در پرداخت آنان یقینا عدم دسترسی و قطع اشتراک خدمات شهری را برای شهروندان در پی خواهد داشت.

قبوض و خدمات هزینه
مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 63.75 یورو تا 238 یورو
هزینه 1 دقیقه مکالمه با تلفن همراه 0.07 یورو
هزینه اینترنت خانگی ADSL با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود 9.9 یورو تا 30 یورو

البته فنلاند از جمله کشورهای جهان است که بابت مالیات و هزینه های قبوضی که از مشترکین و شهروندان خود دریافت می کند یکی از کامل ترین و مناسب ترین خدمات و امکانات را به آنان ارائه می نماید و شهروندان این کشور از رفاه بالایی در این زمینه برخوردار هستند و همواره رضایت بالایی را از خود ابراز داشته اند.

در جدول زیر مهم ترین هزینه های قبوضی که در فنلاند باید ماهانه پرداخت کنید را از حداقل تا حداکثر مشاهده می نمایید که با توجه به شهرها و محله های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد.

با مردم و کشور فنلاند چقدر آشنایی دارید؟ مقالات زیر اطلاعات مفیدی در خصوص فنلاند به شما میدهد.

هزینه خوراک در فنلاند

هزینه خوراک در فنلاند مانند هزینه اجاره یکی از اصلی ترین قسمت های هزینه های زندگی در فنلاند را به خود اختصاص می دهد که 25% تا 35% از مبلغ هزینه ماهانه یک فرد را در بر می گیرد که این میزان با توجه به رژیم غذایی و سبک خوراک و زندگی افراد متغیر خواهد بود.

همچنین باید توجه داشته باشید که قیمت موارد خوراکی در فنلاند جز کشورهای ارزان قیمت قرار نمی گیرد و این مقدار از متوسط قیمت در اروپا بالاتر می باشد اما همانطور که قبلا هم گفتیم درآمد در این کشور به نحوی است که به راحتی شهروندان می توانند هزینه های زندگی در فنلاند را پوشش دهند و حتی خود را در یک رفاه بالا قرار دهند.

قیمت اقلام خوراکی اصلی در فنلاند

در این قسمت باید اشاره کنیم که چنانچه شما برای تحصیل و دریافت مدرک به فنلاند مهاجرت کرده اید ، بهتر است برای کاهش هزینه های زندگی در فنلاند از خدمات سلف سرویس و غذایی دانشگاه استفاده کنید تا از هزینه های خوراک خود بسیار بکاهید ، در غیر این صورت شاید مجبور به انجام کار دانشجویی در فنلاند شوید تا قادر به پوشش هزینه های خود گردید.

در اینجا لازم به ذکر است که بر خلاف قیمت ملک در هلسینکی ، قیمت مواد غذایی در این شهر با سایر شهرها تفاوت فاحش و زیادی ندارد اما هنوز هم هزینه خوراک در پایتخت بیش تر از سایر شهرهای فنلاند می باشد البته باید این را هم بداند که متوسط درآمد هم در این شهر با سایر شهرها تفاوت دارد و بالاتر است.

توصیه می کنیم به مقاله مربوطه و مقاله کار در فنلاند مراجعه نمایید تا اطلاعات کاملی در این زمینه را به دست آورید اما در ادامه این مطلب قیمت اقلام خوراکی اصلی در فنلاند را به طور متوسط مشاهده می نمایید:

نام اقلام خوراکی آخرین قیمت اجناس نام اقلام خوراکی آخرین قیمت اجناس
1 گالن شیر 3.67 یورو 1 پوند نان 1.92 یورو
1 پوند برنج 0.97 یورو 12 عدد تخم مرغ 2.33 یورو
1 پوند پنیر 3.21 یورو 1 پوند فیله مرغ 4.59 یورو
1 پوند گوشت قرمز 6.72 یورو 1 پوند گوشت مرغوب 7 یورو
1 پوند سیب 1.02 یورو 1 پوند سیب زمینی 0.47 یورو
1 پوند گوجه فرنگی 1.52 یورر 1 پوند پیاز 0.67 یورو
1.5 لیتر آب معدنی 1.47 یورو 1 بطری شراب متوسط 12 یورو

هزینه حمل و نقل در فنلاند

از دیگر مواردی که در دنیای امروز قسمت قابل توجهی از هزینه های زندگی در فنلاند را در بر می گیرد مربوط به هزینه حمل و نقل در فنلاند می باشد که با توجه به نحوه استفاده افراد یا خانواده ها از وسائل نقلیه گوناگون می تواند مقادیر بسیار متفاوتی را در بر بگیرد که تاثیر قابل توجهی بر هزینه های ماهانه زندگی در این کشور دارد.

نوع حمل و نقل هزینه
بلیط یکطرفه ( حمل و نقل محلی ) 2.7 یور تا 3.6 یورو
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی ) 50 یور تا 65.30 یورو
قیمت شروع تاکسی ( تعرفه عادی ) 5 یورو تا 9.80 یورو
قیمت تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 1.61 یورو تا 3.22 یورو
قیمت تاکسی 1 ساعت انتظار ( تعرفه معمولی ) 42 یورو تا 60 یورو
قیمت 1 لیتر سوخت 7.57 یورو تا 9.27 یورو

مبالغ کرایه و بلیط برای حمل و نقل عمومی در فنلاند

به طور معمول مردم فنلاند علاقه بسیار زیادی به استفاده از وسائل نقلیه عمومی دارند و وسائل نقلیه شخصی را در کمترین حد ممکن مورد استفاده قرار می دهند که البته نباید تاثیر کیفیت بالای آن ها را هم در این موضوع فراموش کنیم . در فنلاند انواع وسائل نقلیه قطار ، تاکسی ، مترو ، اتوبوس ، تاکسی و غیره در حال فعالیت و خدمات رسانی به مردم هستند و هزینه استفاده از آنان بسیار مقرون به صرفه تر از اتومبیل شخصی می باشد.

در جدول کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی رجبی آخرین نرخ کرایه های موجود در فنلاند را برای شما تهیه کرده اند که این مبالغ با توجه به شهرهای گوناگون با یکدیگر تفاوت خواهند داشت:

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در فنلاند

یکی از مهم ترین عواملی که فنلاند را به یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت مبدل ساخته است ، امنیت اجتماعی بالایی می باشد که شهروندان این کشور دارا هستند که این امنیت اجتماعی شامل : درمان رایگان ، مزایای بیکاری ، مراقبت های بهداشتی مدرن و بسیار مجهز و غیره می باشد.

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در فنلاند توسط بیمه درمانی این کشور برای شهروندان پوشش داده می شود و در صورت نیاز به مراجعه به پزشک و نیاز به بستری در بیمارستان نیاز به پرداخت هزینه های گرانی ندارند و شاید فقط مجبور به پرداخت مقدار اندکی از هزینه ها شوند که آن هم بسیار ناچیز است . همچنین هزینه های دارویی نیز توسط بیمه پوشش داده می شود و به طور کلی فنلاند یکی از بهترین خدمات بهداشتی و درمانی در جهان را دارد.

لازم به ذکر است که هزینه پوشش در بیمه درمانی در فنلاند بسیا ارزان است به طوری که افراد مجرد باید ماهانه 100 یورو و خانواده ها ماهانه 500 یورو بابت تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه درمانی دولتی این کشور پرداخت کنند که در قبال آن از مزایای بسیار بالایی بهره می برند و ویزیت ، بستری و هزینه های دارویی آنان نسبتا رایگان می شود.

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در فنلاند

هزینه پوشاک در فنلاند

هزینه پوشاک در فنلاند نیز از دیگر مقادیر تشکیل دهنده هزینه های زندگی در فنلاند می باشد که بستگی بسیاری به نوع زندگی و سبک زندگی افراد دارد و تعیین کردن مبلغ خاصی به طور کل برای همه افراد امری نامعقول است ، اما باید بگوییم که قیمت پوشاک در فنلاند نسبت به سایر کشورهای اروپایی تفاوت چندانی ندارد و معمولا کارخانجات و برندهای تولید پوشاک ، تولیدات خود را به قیمت هایی مشخص در کل اروپا عرضه می کنند.

پوشاک هزینه
1 شلوار جین Levis یا مشابه 45 یورو تا 105 یورو
1 لباس تابستانه در مارک های اچ اند ام ، زارا و غیره 20 یورو تا 60 یورو
1 جفت کفش برند نایک ( کیفیت متوسط ) 50 یورو تا 100 یورو
1 جفت کفش چرم مردانه مجلسی 70 یورو تا 180 یورو

همانطور که گفتیم تعیین میزان دقیقی برای هزینه پوشاک برای هرفرد مشکل است زیرا افراد به تعداد مختلفی در سال اقدام به خرید می نمایند و همچنین هر شخص از پوشاکی با کیفیت و برندی متفاوت استفاده می کند . اما طبق آمار در سال 2021 به طور متوسط هزینه پوشاک در فنلاند برای هر فرد 2.5% تا 3.5% از هزینه ماهانه وی را در بر می گیرد . در جدول زیر قیمت برخی از پوشاک مرسوم بازار را در فنلاند مشاهده می نمایید:

هزینه تفریحات و اوقات فراغت در فنلاند

مردم فنلاند همانند مردم سایر کشورهای اروپا همانطور که به کار و درآمد خود اهمیت بسیاری می دهند ، برای اوقات فراغت و تفریح خود نیز ارزش بالایی قائل هستند و سعی می کنند از تعطیلات آخر هفته نهایت لذت را برده تا هفته کاری جدید را با نهایت انرژی آغاز کنند . اما امروز تفریحات هم مانند اکثر موارد در زندگی انسان ها هزینه  بر می باشد و چنان چه شما آدمی باشید که هر آخر هفته را به تفریح و سرگرمی بپردازید باید هزینه آن را آخر ماه مد نظر قرار دهید.

اما در جدول زیر هزینه تفریحات و اوقات فراغت در فنلاند را برای برخی از تفریحات عامه و مورد پسند اکثر جامعه مشاهده می کنید  ، مقاله ورزش در فنلاند هم اطلاعات کامل تری به شما می دهد.

ورزش هزینه
هزینه باشگاه بدنسازی برای یک فرد بزرگسال 20 یورو تا 60 یورو
هزینه اجاره یک ساعت زمین تنیس در آخر هفته 16 یورو تا 36 یورو
هزینه بلیت سینما برایدیدن اکران فیلم های جهانی 12 یورو تا 17 سورو

در ادامه توجه شما را به وبیناری که در خصوص ویزای بازنشستگی و تمکن مالی است جلب می کنیم ؛ در این وبینار سارا جم نژاد کارشناش ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با شما در خصوص هزینه های زندگی و چالش های زندگی در کشورهای اروپایی محبوب صحبت میکند.

مدت زمان این وبینار تقریبا یک ساعت و نیم است و اطلاعات بسیار مفیدی را با دیدن و شنیدن آن دریافت خواهید کرد.

برای ارتباط با ما می توانید شماره تماستان را در باکس زیر درج کرده و سوالاتتان را آماده کنید تا در زمان تماس کارشناسان ما بهترین استفاده را از زمان ببرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

درج شماره تماس شما را در نوبت دریافت مشاوره مهاجرتی رایگان قرار می دهد ، این فرصت را از دست ندهید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در فنلاند

هزینه پوشش در بیمه درمانی در فنلاند بسیا ارزان است به طوری که افراد مجرد باید ماهانه 100 یورو و خانواده ها ماهانه 500 یورو بابت تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه درمانی دولتی این کشور پرداخت کنند که در قبال آن از مزایای بسیار بالایی بهره می برند و ویزیت ، بستری و هزینه های دارویی آنان نسبتا رایگان می شود.

  • هزینه باشگاه بدنسازی برای یک فرد بزرگسال 20 یورو تا 60 یورو
  • هزینه اجاره یک ساعت زمین تنیس در آخر هفته 16 یورو تا 36 یورو
  • هلسینکی 1010 یورو
  • تورکو 673 یورو
  • اولو 640 یورو
  • تامپره 763 یورو
  • ییوسکیلا 680 یورو

مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 63.75 یورو تا 238 یورو است

  • 1 شلوار جین Levis یا مشابه 45 یورو تا 105 یورو
  • 1 لباس تابستانه در مارک های اچ اند ام ، زارا و غیره 20 یورو تا 60 یورو
  • 1 جفت کفش برند نایک ( کیفیت متوسط ) 50 یورو تا 100 یورو

امیدواریم که در این مطلب اطلاعات مناسبی را در رابطه با هزینه های زندگی در فنلاند برای شما جمع آوری کرده باشیم ، همچنین کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان می باشند ، توصیه می کنیم مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را نیز بخوانید تا با کشورهایی که زندگی در آن ها مقرون به صرفه است آشنا شوید.

برای اینکه بدانید فنلاند برای زندگی ارزان تر است یا سایر کشورهای نزدیک به آن مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه