ورزش در فنلاند

ورزش در فنلاند بخش جذاب مهاجرت به این کشور است ؛ فنلاند زادگاه علاقمندان به ورزش است و از ورزش های محبوب در فنلاند می توان به هاکی روی یخ ، فرمول یک و اسکی اشاره نمود.

به طور کلی فنلاندی ها دوست دارند ورزش های مختلف را امتحان کنند و آگاهی از این موضوع برای شما به عنوان متقاضی مهاجرت به این کشور کمک می کند تا ارتباط موثرتری با مردم بومی برقرار کنید.

کارشناسان خبره ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) نیز کنار شما هستند تا یک مهاجرت کم ریسک را برای شما رقم بزنند ؛ همچنین در مقاله مهاجرت به فنلاند نیز روش های مهاجرتی به این کشور را مورد بررسی قرار داده ایم که مطالعه آن را به شما توصیه می کنیم.

بر اساس آمار ، 10 سرگرمی برتر ورزشی در فنلاند پیاده روی ، تمرینات خانگی ، دوچرخه سواری ، رفتن به باشگاه ، دویدن ، شنا ، پیاده روی نوردیک ، کلاس های ورزشی ، اسکی و فوتبال می باشد ؛ تعداد بازیکنان فوتبال دو برابر تعداد بازیکنان هاکی روی یخ در این کشور است ؛ فلوربال و والیبال نیز از ورزش های محبوب در فنلاند هستند.

فنلاندی ها تجهیزات و وسایل مختلفی را برای ورزش در اختیار دارند که شانس انجام ورزشهای مورد علاقه ‌شان را بالا خواهد برد ؛ همچنین بسیاری از فنلاندی ها هر هفته ساعاتی از وقت آزاد خود را برای کارهای داوطلبانه در یک باشگاه ورزشی می گذرانند.

فهرست مطالب
ورزش در فنلاند

ورزش ملی فنلاند

ورزش هایی مثل گلف فریزبی ، بدمینتون ، وزنه برداری و پارکور به طور شگفت انگیزی در میان گروه های سنی مختلف در فنلاند از محبوبیت برخوردارند.

حال ورزش ملی فنلاند کدام است؟ ورزش ملی فنلاند پسه پالو (pesäpallo) است و این ورزش به طور رسمی به عنوان ورزش ملی این کشور شناخته می شود ؛ pesäpallo اساساً نسخه فنلاندی بیسبال است که از دهه 1920 بازی می شود ؛ همچنین ، اسکیتل فنلاندی و Mölkky از دیگر ورزش های سنتی یا محلی فنلاندی ها به حساب می آیند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رفع تمام ابهامات و چالش های ذهنی خود درباره مهاجرت با ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورزش در فنلاند در یک نگاه

ورزش در فنلاند در یک نگاه به این صورت است که ورزش ملی و سنتی فنلاندی‌ ها pesäpallo است ؛ در مورد ورزشهای بین ‌المللی اینطور می توان گفت که بیشتر بازیهای زمستانی مثل هاکی روی یخ ، پرش با اسکی و اسکی صحرایی انجام می‌ شود ؛ با این حال فنلاندی ‌ها از ورزشهای دو و میدانی و موتوری مثل فرمول یک نیز لذت می ‌برند.

همچنین فنلاند یکی از کشورهای قدرتمند در بازیهای المپیک است ؛ این کشور نخستین بار در سال 1908 در بازیهای المپیک شرکت کرد و در سال 1912 ، هانس کوله ماینن رکورد سه مدال طلای المپیک را بدست آورد ؛ بزرگترین ورزشکار فنلاندی‌ ها که به عنوان یکی از بزرگترین ورزشکاران جهان نیز شناخته می‌ شود ، پااوو نورمی (Paavo Nurmi) ، مجموعا 9 مدال طلای المپیک را از سالهای 1920 تا 1928 بدست آورده و بین سالهای 1921 تا 1931 رکوردهای جهانی متعددی را به ثبت رسانده است.

ورزش در فنلاند از لحاظ محبوبیت
هاکی روی یخ
فوتبال
فلوربال
ورزش های موتوری
باندی
اسکی
پسه پالو
دو و میدانی

ورزشکاران فنلاندی بیش از 100 سال است که در پرتاب نیزه تسلط داشته ‌اند و 9 مدال طلای المپیک ، 5 قهرمانی جهان ، 5 قهرمانی اروپا و 24 رکورد جهانی متعلق به آنهاست ؛ بازیکنان فنلاند در هاکی روی یخ نیز برتری دارند ؛ تیم ملی فنلاند توانسته 2 قهرمانی جهان (1995 و 2011) و 6 مدال المپیک را بدست آورد ؛ فنلاند همچنین میزبان بازیهای المپیک تابستانی 1952 و نیز مسابقات جهانی دو و میدانی در سالهای 1983 و 2005 بوده است.

بازیکنان معروف فنلاندی هاکی روی یخ
Teemu Selänne
Jari Kurri
Saku Koivu
Jere Lehtinen
Olli Jokinen
Teppo Numminen
Jyrki Lumme
Sami Salo
Miikka Kiprusoff
Toni Lydman
Esa Tikkanen

هاکی روی یخ محبوبترین ورزش در فنلاند

هاکی روی یخ محبوبترین ورزش در فنلاند است و فنلاند همیشه به ورزش های زمستانی ، به ویژه ورزش های محلی و خاص علاقه داشته است ؛ هاکی روی یخ یک ورزش جهانی است و با وجود ظهور فوتبال ، هنوز هم محبوب ترین و پربیننده ترین ورزش در فنلاند می باشد.

در مقیاس بین المللی ، تیم هاکی روی یخ فنلاند توانسته فوق العاده موفق عمل کند و این تیم 3 بار قهرمان جهان (در سال های 1995 ، 2011 و 2019) شده است.

همچنین ، این تیم 9 بار مدال نقره به دست آورده است ؛ لذا ، فنلاند ثابت کرده که یکی از تیم های برتر در این ورزش است و مسلماً بزرگترین رقیبی کانادا در این ورزش می باشد.

به طوری که 69 درصد از فنلاندی ها فینال مسابقات جهانی هاکی روی یخ 2016 فنلاند – کانادا را تماشا کرده اند ؛ این تیم به عنوان یکی از اعضای Big Six که گروهی غیر رسمی از 6 کشور قوی در این ورزش می باشد ، در کنار کانادا ، جمهوری چک ، روسیه ، سوئد و ایالات متحده قرار گرفته است.

فوتبال در فنلاند به عنوان محبوبترین سرگرمی

فوتبال دومین ورزش در فنلاند از نظر محبوبیت بوده و طرفداران فوتبال به طور جدی در حال افزایش هستند ؛ تعداد فنلاندی هایی که فوتبال را برای سرگرمی ​​و یا در باشگاه ها دنبال می کنند ، بیش تر از کسانی است که هاکی روی یخ بازی می کنند ، با این حال تعداد تماشاگران کمتری دارد ؛ در حقیقت ، ورزش فوتبال در فنلاند به عنوان محبوبترین سرگرمی در بین جوانان 3 تا 18 ساله در این کشور شناخته می شود.

متأسفانه ، فنلاند مدت هاست که برای رقابتی بودن تلاش می کند و در سال 2017 ، زمانی که در رده بندی فیفا در رتبه 110 قرار گرفت به پایین ترین حد خود سقوط کرد ؛ علی‌رغم این و یا شاید به همین دلیل ، تیم فنلاند مسیر پیشرفت خود را یافت و به اولین تورنمنت بزرگ خود در یورو 2020 راه یافت.

تعداد بازیکنان دارای مجوز فوتبال در فنلاند 115000 نفر است و بازیکنان معروف فوتبال فنلاند عبارتند از تیمو پوکی ، جاری لیتمانن ، سامی هیپیا ، لوکاس هردکی ، آنتی نیمی ، جوسی جاسکلاینن ، رومن ارمنکو ، میکائیل فورسل و نیکلاس مویساندر.

فوتبال در فنلاند به عنوان محبوبترین سرگرمی

فلوربال ورزشی محبوب در فنلاند

فلوربال ورزشی محبوب در فنلاند است ؛ این ورزش به سختی در مقیاس بین المللی شناخته می شود و فلوربال ورزشی نیست که در بسیاری از کشورها زیاد نامی از آن شنیده شود ؛ لذا آشنا نبودن با این ورزش کاملا طبیعی است ؛ در حقیقت ، فنلاند یکی از سه کشوری بوده که در کنار سوئد و سوئیس فدراسیون بین المللی فلوربال را تأسیس کرده است.

این بازی درست به مانند هاکی روی زمین انجام می شود و در هر تیم 5 بازیکن و یک دروازه بان حضور دارند ؛ بازیکنان برای بازی از چوب و یک توپ پلاستیکی در یک زمین سرپوشیده استفاده می کنند.

فنلاند یکی از کشورهای پیشرو در این ورزش است و تیم فلوربال مردان فنلاند با 4 عنوان قهرمانی جهان در سال های 2008 ، 2010 ، 2016 و 2018 بسیار موفق عمل کرده اند ؛ همچنین در سال های 1996 ، 2000 ، 2002 ، 2006 ، 2012 و 2014 به مقام دوم دست یافته اند.

تعداد بازیکنان دارای مجوز فلوربال در فنلاند 65803 نفر هستند و بازیکنان معروف فلوربال فنلاندی شامل جانی نائومانن ، هری فورستن ، ریکی هیورینن ، اسکار هانینن ، هنری یوهانسون ، میکا کاوکاری ، تارمو کرجونن ، ساکو لهتی ، ترو تیتو و میکا کوهونن می باشند.

ورزش پرطرفدار موتور اسپرت

ورزش پرطرفدار موتور اسپرت

موتور اسپرت از دیگر ورزش های محبوب در فنلاند است ؛ به طور کلی ، ورزش های موتوری در فنلاند پرطرفدار هستند ؛ چرا که فنلاندی ها عاشق سرعت هستند و با ظهور مسابقات رالی در دهه 1950 ، اتومبیل رانی در فنلاند بسیار محبوب شد ؛ سه راننده فنلاندی رالی ، Rauno Aaltonen ،Timo Mäkinen و Pauli Toivonen ، از اوایل دهه 1960 شروع به تسلط بر این ورزش کردند ؛ فنلاند موفق ترین کشور در مسابقات رالی قهرمانی جهان است.

امروزه محبوب ترین شکل ورزش پرطرفدار موتور اسپرت فرمول یک است و با وجود تعداد باورنکردنی رانندگان فنلاندی بسیار با استعداد ، از جمله ککه روزبرگ (Keke Rosberg) ، میکا هاکینن (Mika Häkkinen) ، کیمی رایکونن (Kimi Räikkönen) و Valtteri Bottas جای تعجبی برای افتخارات فنلاند در این رشته باقی نمی ماند.

تعداد بازیکنان دارای مجوز فرمول یک در فنلاند ، از ابتدا 9 نفر و در حال حاضر 2 نفر هستند ؛ همچنین ، بازیکنان مشهور این ورزش در فنلاند شامل راونو آلتونن ، تیمو ماکینن ، پائولی تویوونن ، کیکه روزبرگ ، میکا هاکینن ، کیمی رایکونن و والتری بوتاس می باشند.

باندی یک ورزش زمستانی محبوب در فنلاند

باندی یک ورزش زمستانی محبوب در فنلاند است و اولین ورزش تیمی با قهرمانی ملی در فنلاند ، نه برای هاکی روی یخ بوده و نه فوتبال و نه موتورسواری ، بلکه از آن ورزش باندی بوده است ؛ لذا ، فنلاند در باندی موفقیت های زیادی داشته و در سال 2004 در ورزش باندی قهرمان جهان شده است.

باندی ورزشی متشکل از دو تیم است که برای گلزنی می بایست توپی را در دروازه تیم مقابل جای دهند و مانند هاکی روی یخ ، این ورزش بر روی یخ و با اسکیت و راکت انجام می شود ، اگر تعداد ورزشکاران مجاز را در نظر بگیرید ، باندی دومین ورزش زمستانی بزرگ در جهان است و یک انجمن ملی به نام انجمن باندی فنلاند ، بر این ورزش نظارت دارد.

بازیکنان معروف این ورزش در فنلاند عبارتند از: تیمو اوکسانن ، ایلاری مویسالا ، آنتی اکمن ، کیمو هووتلین ، ویل آلتونن ، تومی هاوسکا ، آنسی هانینن ، تومی توکیانن ، میکو لوکاریلا و سامی لااکونن.

در جستجوی اطلاعات به روز در خصوص فنلاند هستید؟ مقالات زیر را مرور کرده و از محتوای ارزشمند آن بهره مند شوید.

ورزش پسه پالو (pesäpallo) به عنوان ورزش ملی فنلاند

ورزش پسه پالو (pesäpallo) به عنوان ورزش ملی فنلاند ، از جمله ورزش های پرطرفدار در بین فنلاندی هاست ؛ این ورزش تقریباً مشابه نسخه آمریکایی بیسبال است ، اما برخی تغییرات جزئی باعث شده تا نام این ورزش به بیس بال فنلاندی در فنلاند تغییر یابد ؛ تفاوت اصلی پسه پالو با بیسبال در حالت پرتاپ توپ است که در پسه پالو توپ به صورت عمودی پرتاب می شود و پرتاب کننده توپ در کنار چوب زن می ایستد.

برخی از کشورهای دیگر از جمله استرالیا ، هند و استونی نیز هر چند وقت یک بار این ورزش را انجام می دهند ؛ ورزش پسه پالو زیاد معروف نیست ، اما هر سه سال یک بار یک جام جهانی برگزار می شود.

تعداد بازیکنان دارای مجوز Pesäpallo در فنلاند ، 11000 نفر هستند و این ورزش علیرغم موقعیت ملی خود ، بخشی از فرهنگ و هویت فنلاندی ها نیز به حساب می آید.

اسکی یکی از ورزش های نوردیک در فنلاند

اسکی یکی از ورزش های نوردیک در فنلاند است و فنلاند از نظر تاریخی همیشه یکی از بهترین کشورها در ورزش اسکی نوردیک بوده است ؛ یکی از موفق ترین اسکی بازان فنلاند ، ولی سارینن (Veli Saarinen) که موفق به کسب سه مقام قهرمانی جهانی و یک مدال طلای المپیک شده است.

با این وجود ، موفق ترین رشته قطعا پرش با اسکی است ؛ فنلاند با کسب 10 مدال طلا ، 8 نقره و 4 مدال برنز موفق ترین کشور جهان در این رشته ورزشی بوده است ؛ به طور کلی ، در کشوری مانند فنلاند با چنین زمستان های سرد طولانی ، اصلا جای تعجبی نمی ماند که ورزش های زمستانی از جمله اسکی تا این حد از محبوبیت برخوردار باشند.

همچنین ، متی نیکانن ، آنتی هیورینن ، پااوو لونکیلا ، جوها میتو ، توئینی گوستافسون ، هیکی هاسو ، یان آهونن ، مارجا - لیسا کروسنیمی ، جوکو تورمنن و هری کروسنیمی از جمله اسکی بازان معروف این ورزش در فنلاند هستند.

کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجریت رجبی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند تا بتوانید مسیر مهاجرتی خود را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذارید.

اسکی یکی از ورزش های نوردیک در فنلاند
ورزش تاریخی دو و میدانی در فنلاند

ورزش تاریخی دو و میدانی در فنلاند

دو و میدانی نیز به عنوان یک ورزش در فنلاند از محبوبیت زیادی برخوردار است ؛ این ورزش بیشتر به عنوان یک ورزش تاریخی به حساب می آید ؛ چرا که بخش مهمی از تاریخ ورزش محلی و همچنین هویت ملی این کشور بوده است ؛ شهرت بین المللی این کشور در رشته دو و میدانی در سال 1912 با رکورددار جهانی هانس کوله ماینن آغاز شد ، این قهرمان در طول دوران حرفه ای خود 4 مدال طلا کسب کرد و کشور را برای حضور در عرصه های آینده آماده تر ساخت ؛ از دیگر ورزش های موفق در فنلاند پرتاب نیزه است که از دهه 1900 تا به امروز با موفقیت هایی همراه بوده است ؛ بازیکنان مشهور ورزش تاریخی دو و میدانی در فنلاند شامل کایسا ماکاراینن ، پااوو نورمی ، هانس کوله ماینن ، تینا لیلاک ، سیری رانتانن ، میرجا هیتمیس ، لاسه ویرن ، ترو پیتکاماکی ، ویلجو هینو و پائولی نوالا می باشند.

هزینه عضویت در باشگاه های ورزشی

اگر به ورزش در فنلاند علاقمند هستید ، باید بدانید که از جمله هزینه های زندگی که در این کشور باید در نظر داشت ، هزینه عضویت در باشگاه های ورزشی است ؛ به طور کلی ، یک ماه عضویت در باشگاه های ورزشی فنلاند در حدود 50 یورو هزینه دارد.

همچنین ، عضویت در سالن بدنسازی در حدود 38.48 یورو به صورت ماهانه برای یک بزرگسال هزینه دارد و اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) به 24.18 یورو نیاز خواهد داشت.

به طور کلی کشور فنلاند یکی از بهترین ها در بسیاری از ورزش های زمستانی از جمله هاکی روی یخ ، اسکی صحرایی ، پرش با اسکی و سایر ورزش ها است ؛ علاوه بر این ، این کشور به خاطر داشتن رانندگان فرمول یک و همچنین بازیکنان فلوربال ، به طور گسترده ای شهرت دارد.

شاید بخواهید بدانید هزینه اقامت در فنلاند چقدر است ، مقاله اجاره و خرید ملک در فنلاند را بخوانید و با انواع هزینه های اجاره آپارتمان و خرید آن در مناطق و شهر های مختلف فنلاند آشنا شوید.

سوالات پر تکرار ورزش در فنلاند

هاکی روی یخ محبوبترین ورزش در فنلاند است و فنلاند همیشه به ورزش های زمستانی ، به ویژه ورزش های محلی و خاص علاقه داشته است ؛ هاکی روی یخ یک ورزش جهانی است و با وجود ظهور فوتبال ، هنوز هم محبوب ترین و پربیننده ترین ورزش در فنلاند می باشد.

یک ماه عضویت در باشگاه های ورزشی فنلاند در حدود 50 یورو هزینه دارد.

همچنین ، عضویت در سالن بدنسازی در حدود 38.48 یورو به صورت ماهانه برای یک بزرگسال هزینه دارد و اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) به 24.18 یورو نیاز خواهد داشت.

بزرگترین ورزشکار فنلاندی‌ ها که به عنوان یکی از بزرگترین ورزشکاران جهان نیز شناخته می‌ شود ، پااوو نورمی (Paavo Nurmi) ، مجموعا 9 مدال طلای المپیک را از سالهای 1920 تا 1928 بدست آورده و بین سالهای 1921 تا 1931 رکوردهای جهانی متعددی را به ثبت رسانده است.

بر اساس آمار ، 10 سرگرمی برتر ورزشی در فنلاند پیاده روی ، تمرینات خانگی ، دوچرخه سواری ، رفتن به باشگاه ، دویدن ، شنا ، پیاده روی نوردیک ، کلاس های ورزشی ، اسکی و فوتبال می باشد.

ورزش ملی فنلاند پسه پالو (pesäpallo) است و این ورزش به طور رسمی به عنوان ورزش ملی این کشور شناخته می شود ؛ pesäpallo اساساً نسخه فنلاندی بیسبال است که از دهه 1920 بازی می شود ؛ همچنین ، اسکیتل فنلاندی و Mölkky از دیگر ورزش های سنتی یا محلی فنلاندی ها به حساب می آیند.

اگر شما هم دوست دارید ورزش در فنلاند را تجربه کنید ، می توانید روش های ورود به این کشور نظیر تحصیل در فنلاند را در مقاله مربوطه مورد بررسی قرار دهید و با دریافت راهنمایی از کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز به یک نتیجه آگاهانه دست پیدا کنید.

به ورزش و ورزشکاران در کدام کشور اروپایی بهای بیشتری داده می شود؟ مقالات زیر را بخوانید تا پاسخ را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه