بهداشت و درمان عمومی در فرانسه

بهداشت و درمان عمومی در فرانسه به همه ساکنان فرانسه خدمات بهداشتی ارائه می دهد ، این موضوع بدون توجه به سن ، درآمد یا وضعیت است که سیستم مراقبت های بهداشتی فرانسه را حتی برای خارجی ها که از طریق مهاجرت به فرانسه در این کشور زندگی می کنند قابل دسترس قرار می دهد.

این مقاله که توسط شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) گردآوری شده است ، همه چیزهایی را که باید در مورد دسترسی به بهداشت و درمان عمومی در فرانسه لازم است بدانید را در اختیارتان قرار می دهد ، همچنین پیشتر مقاله مهاجرت به فرانسه را تقدیم شما کردیم تا با تمامی راه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

کشور فرانسه سیستم بهداشت و درمان عمومی در فرانسه باکیفیت های بسیار بالایی دارد که برای همه شهروندان بدون در نظر گرفتن سن یا وضعیت اقتصادی در دسترس است.

فرانسه شهروندان خود را از طریق کمک های بیمه سلامت اجباری تحت پوشش قرار می دهد ، همچنین بیمه خصوصی نیز به صورت اختیاری برای کسانی که می خواهند از امکانات بیشتری استفاده کنند در دسترس است ، در این کشور سازمان های دولتی بیش از 75 درصد از هزینه های بهداشت و درمان در فرانسه را پوشش می دهند.

کشور فرانسه بر اساس رتبه بندی شاخص مصرف کننده سلامت یورو 2018 در رتبه یازدهم قرار دارد و به دلیل کارایی و نتایج فوق العاده در زمینه بهداشت و درمان عمومی در فرانسه مورد تحسین قرار گرفته است ، برای مثال ، این کشور کمترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی را در اروپا دارد.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در فرانسه

هزینه های بهداشت و درمان در فرانسه

هزینه های بهداشت و درمان در فرانسه از چهار منبع تامین می شود:

  • کمک های بهداشتی اجباری که از درآمد کسب شده اخذ می شود و توسط کارفرمایان ، کارمندان و افراد خوداشتغال پرداخت می شود.
  • حق الزحمه اجباری اخذ شده از درآمد غیرحضوری (درآمد سرمایه گذاری ، مستمری و غیره)
  • بودجه دولت مرکزی
  • کاربرانی که معمولاً باید بخش کوچکی از هزینه خدمات درمانی را که دریافت می‌کنند بپردازند.

این سیستم تحت فشار قابل توجهی به دلیل همه‌گیری کووید-19 قرار گرفته است ، اما به طور کلی انعطاف‌پذیری خود را ثابت کرده است و در بیشتر بخش‌ها علی‌رغم فشارهای اضافی ، توانسته به حالت عادی خود ادامه دهد.

سیستم بهداشت و درمان عمومی آلمان فرنسه بریتانیا بلژیک
مخارج سلامت به عنوان سهم تولید ناخالص داخلی 10.9% 10.9% 9.9% 10.4%
تعداد پزشکان عمومی برای 1000 جمعیت 4.1 3.1 2.8 3.0
تخت بیمارستانی به ازای هر 1000 نفر جمعیت 8.2 6.4 2.9 6.5
پرستاران و ماماها به ازای هر 1000 نفر جمعیت 11.1 9.65 6.67 10.7

همانطور که جدول زیر نشان می دهد ، از نظر اروپایی سیستم بهداشت و درمان عمومی در فرانسه از نظر تولید ناخالص داخلی در بین سیستم های با بودجه بهتر و از نظر پزشکان عمومی ، تخت های بیمارستانی و متخصصان پرستاری متوسط ​​است ؛ علاوه بر این ، هزینه داروها در فرانسه از پایین ترین قیمت ها در اروپا است یک نظرسنجی وزارت بهداشت بریتانیا در سال 2008 در مورد هزینه داروها در اتحادیه اروپا و ایالات متحده نشان داد که قیمت دارو در فرانسه حدود 10٪ کمتر از انگلیس است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب اطلاعات به روز در زمینه سطح بهداشت و درمان هر کشور با مراجعه به مشاوران و متخصصان حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بیمه های درمانی در فرانسه

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی ، بهداشت و درمان عمومی در فرانسه یک سیستم مبتنی بر بیمه است ، داشتن بیمه های درمانی در فرانسه برای شهروندان اجباری است ، مهاجران باید پس از سه ماه اقامت در این کشور از طریق سیستم PUMA باید برای بیمه های درمانی در فرانسه ثبتنام کنند و به به این بیمه دسترسی داشته باشند.

افرادی دارای در آمد پایینی هستند و نمی توانند برای بیمه های مختلف ثبت نام کنند ، می توانند برای پوشش تکمیلی به نام  ) CMU-C بهداشت تکمیلی همبستگی) درخواست دهند.

کسانی که واجد شرایط بیمه درمانی دولتی نیستند یا می خواهند که به سطح بالاتری از پوشش بیمه دسترسی داشته باشند ، باید از یک شرکت بیمه درمانی محلی یا خارجی بیمه درمانی خصوصی بگیرند.

مدارک لازم برای ثبتنام بیمه درمانی در فرانسه:

  1. پاسپورت یا شناسنامه معتبر
  2. مدرک اقامت
  3. مدرک نشانی مانند قبض آب و برق اخیر
  4. گواهی ازدواج یا تولد
  5. مدرک درآمد
بیمه های درمانی در فرانسه

مراقبت های بهداشتی اولیه در فرانسه

مراقبت های بهداشتی اولیه توسط شبکه ای متشکل از 23000 پزشک عمومی ارائه می شود ، اکثر پزشکان عمومی متخصصان خوداشتغال هستند و به تنهایی یا به صورت گروهی کار می کنند.

مراقبت های بهداشتی اولیه در فرانسه

شهروندان آزادند پزشک عمومی مورد نظر را انتخاب کنند و با او به عنوان پزشک شخصی خود ثبت نام کنند ، شهروندان همچنین می توانند با هر پزشک عمومی دیگری که مایل هستند مشورت کنند ، اما فقط پزشک شخصی که نزد آنها ثبت نام شده است مجاز است بیماران را برای مراقبت های بیشتر تحت سیستم مراقبت بهداشتی به یک متخصص یا به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دیگر – پرستار،  فیزیوتراپ و غیره ارجاع دهد.

در بیشتر موارد ، بیماران برای هر مراجعه به پزشک عمومی باید یک هزینه ثابت بپردازند ، هزینه در سال 2021 برای هر ویزیت ، صرف نظر از زمان صرف شده ، 25 یورو است ، اما برای بازدید از جراحی‌هایی که در شب یا آخر هفته‌ها باز می‌شوند و برای ویزیت‌های خانگی بالاتر است.

بیشتر هزینه به طور خودکار توسط ارائه‌دهنده بیمه سلامت دولتی به بیمار بازپرداخت می‌شود و بسته به نوع بیمه مراقبت‌های بهداشتی بیمار بین صفر تا 6 یورو برای پرداخت هزینه یک ویزیت پزشک باقی می ‌ماند.

تقریباً همه پزشکان عمومی در بهداشت و درمان عمومی در فرانسه «کنوانسیون» هستند ، یعنی قراردادی را با طرح بیمه سلامت ملی امضا کرده‌اند تا خدمات خود را در چارچوب خدمات سلامت ملی با نرخ‌ های توافق شده در سطح ملی ارائه کنند.

برای شناخت بهتر کشور فرانسه مقالات زیر را بخوانید، هر چه آگاهی نسبت به کشور مقصد بیشتر باشد ، احتمال اشتباه کمتر است.

تصادف و اورژانس در فرانسه

خدمات تصادف و اورژانس در فرانسه بخشی از سیستم ملی بهداشت و درمان عمومی در فرانسه است ، همه شهرها و شهرهای بزرگ دارای سرویسی به نام SAMU هستند که خدمات آمبولانس اورژانسی را در دسترس بیماران قرار می دهد.

امدادگران و پزشکان SAMU در صورت بروز حادثه یا اورژانس فراخوانی می شوند و قبل از انتقال بیمار یا مجروح به بیمارستان یا سایر واحدهای تخصصی در نزدیکترین بیمارستانی که آنها را ارائه می دهند ، در محل حادثه به بیمار کمک می کنند.

خدمات آمبولانس SAMU فقط برای حوادث و موارد اضطراری استفاده می شود ، سایر کارهای معمول آمبولانس توسط شرکت های آمبولانس خصوصی انجام می شود که قرارداد فرعی با سیستم بهداشت و درمان عمومی در فرانسه دارند.

برای  کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور فرانسه و زندگی در این کشور زیبا شرکت مهاجرتی رجبی را در شبکه های مجازی همراهی کنید.

تصادف و اورژانس در فرانسه
مراقبت های بهداشتی تخصصی در فرانسه

مراقبت های بهداشتی تخصصی در فرانسه

مراقبت های بهداشتی تخصصی توسط هزاران متخصص در تمام شاخه های پزشکی ، در شهرها و شهرستان ها در سراسر فرانسه ارائه می شود ، متخصصان هزینه های بیشتری نسبت به پزشکان عمومی دریافت می کنند ، اما باز هم نرخ های رسمی توافق شده با خدمات بهداشت و درمان عمومی در فرانسه وجود دارد که مبنای بازپرداخت بیماران را تشکیل می دهد.

تعداد زیادی از متخصصان تعرفه هایی را اعمال می کنند که بالاتر از نرخ های رسمی است ، در چنین مواردی ، در صورتی که بیمه‌گر سلامتی آن‌ها را فراهم کند ، هزینه‌های بیماران یا طبق نرخ استاندارد بازپرداخت می‌ شود ؛  همانطور که در بالا گفته شد ، ویزیت متخصصان در فرانسه تنها در صورتی توسط سیستم مراقبت های بهداشتی به طور کامل بازپرداخت می شود که بیمار توسط پزشک عمومی خود به متخصص ارجاع داده شده باشد.

شهروندان همچنین می توانند بدون مراجعه به پزشک عمومی خود به هر متخصصی که می خواهند مراجعه کنند ، اما اگر این کار را انجام دهند ، هزینه ویزیت تخصصی آنها تنها با نرخ اولیه ویزیت پزشک عمومی ، هر چقدر که پرداخت کرده باشند ، بازپرداخت می شود.

تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با ارائه وبینارهای عمومی و تخصصی قصد دارد اطلاعات صحیح و به روز را در اختیار کسانی که قصد مهاجرت دارند قرار دهد ؛ ااما چالش هایی که پیش روی شما برای مهاجرت وجوددارد چیست؟ دوری از خانواده ؟ یادگیری زبان ؟ یادگیری زبان های سخت غیر از انگلیسی؟ مشکل مالی ؟ در این وبینار با تدریس هانیه عابدی به این چالش ها و سایر ابهامات و مشکلات مهاجرت پرداخته ایم.

شما هم می توانید با ثبت نام و شماره تماستان در باکس مشاوره رایگان متقاضی دریافت خدمات رایگان مشاوره موسسه رجبی باشید و یا چالش ها و سوالات خود را در بخش دیدگاه مطرح کرده و به پاسخ خود برسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت جنبه های مختلف کشور مقصد مهاجرت شما با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خدمات دندانپزشکی در فرانسه

خدمات دندانپزشکی تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می گیرد ، اما تعرفه ها و نرخ بازپرداخت خاص خود را دارد ، به طور کلی ، اکثر کارهای اساسی دندان – پرکردن ، کشیدن و غیره – تحت شرایط مشابه سایر درمان های تخصصی بهداشت و درمان عمومی در فرانسه انجام و پرداخت می شود ، سایر عملیات های پیچیده تر نیز ، با نرخ های پایین تر بازپرداخت می شوند.

هزینه های خدمات دندانپزشکی در فرانسه برای اکثر بزرگسالان 70٪ بازپرداخت می شود ، در حالی که چکاپ کودکان 100٪ بازپرداخت می شود و رایگان است ، با این حال ، سیستم دولتی برخی از روش‌ ها - به عنوان مثال ، ارتودنسی - را پوشش نمی ‌دهد و شما باید هزینه آن را بپردازید.

بسیاری از متخصصان زمان خود را بین کار مشاوره در جراحی یا تمرین گروهی خود و کار بیمارستانی تقسیم می کنند ، برخی منحصراً در مطب خود کار می کنند و برخی منحصراً در بیمارستان ها یا کلینیک ها کار می کنند ، یادآوری این نکته مهم است که متخصصانی که در خارج از بیمارستان‌ های دولتی کار می ‌کنند ، این کار را به‌ عنوان متخصصان خوداشتغال انجام می ‌دهند و خدمات خصوصی را ارائه می‌ دهند که هزینه آن توسط بیمار پرداخت می‌ شود و سپس به سرعت توسط طرح بیمه سلامت دولتی بازپرداخت می ‌شود.

خدمات دندانپزشکی در فرانسه

داروخانه ها در فرانسه

پزشکان عمومی و متخصصان داروها و سایر محصولات فرادارویی را تجویز می کنند که پس از آن باید توسط بیمار از داروخانه تهیه شود ، برای پزشکان عمومی غیرمعمول است ، به جز در ویزیت های شبانه ، که هر دارویی را همراه خود داشته باشند.

داروخانه ها در فرانسه

داروخانه ها در فرانسه اصل پرداخت و دریافت بازپرداخت دوباره اعمال می شود ، در حالی که با ویزیت پزشکان ، بیمار تمام مبلغ مورد نظر را پرداخت می کند و بعداً منهای درصدی که باید بپردازد ، بازپرداخت می شود، در مورد داروها ، بیمار فقط بخشی از هزینه را پرداخت می کند که توسط سیستم بهداشت و درمان دولتی انجام نشده است.

بنابراین ، برای یک مراجعه معمولی به داروخانه با نسخه ای برای هزینه داروها ، مثلاً پنجاه یورو ، بسته به ماهیت داروها و مواد تجویز شده و بیمه درمانی که او را پوشش می دهد ، بین صفر تا پانزده یورو از بیمار هزینه دریافت می شود ، چهار نرخ اساسی بازپرداخت برای داروها وجود دارد: 100٪، 65٪ (نرخ عادی) 35٪ و غیرقابل بازپرداخت.

طرح های بیمه درمانی تکمیلی معروف به  (les mutuelles) این نرخ ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

در شهرهای بزرگ ، داروخانه ها معمولاً از دوشنبه تا شنبه از ساعت 8:30 صبح تا 7:30 بعد از ظهر باز هستند ، در شهرهای کوچکتر ، داروخانه ها ممکن است برای ناهار بین ساعت 12 تا 2 بعد از ظهر بسته شوند.

بیمارستان ها در فرانسه

بیمارستان ها در فرانسه به نوع اصلی تقسیم می شوند ، به طور کلی اینها زمانی که دولتی هستند به عنوان hôpitaux شناخته می شوند و زمانی که به صورت خصوصی اداره می شوند به آنها کلینیک می گویند ، اکثر کلینیک های خصوصی مورد تایید دولت هستند و بنابراین می توانند برای خدمات بهداشتی ملی کار کنند.

بسیاری از متخصصان هم در بیمارستان ‌های دولتی و هم در کلینیک ‌های خصوصی کار می‌ کنند : از آنجایی که آنها افراد حرفه ‌ای خود اشتغال هستند ، می ‌توانند خدمات خود را به بیمارستان یا کلینیکی که به آنها پرداخت می ‌کند بفروشند.

هم پزشکان عمومی و هم متخصصان می توانند در صورت لزوم ، بیماران را برای درمان در بیمارستان ارجاع دهند و در چارچوب خدمات بهداشتی می توانند آنها را برای معالجه به بیمارستان دولتی یا کلینیک خصوصی بفرستند ، هر کدام را که برای این منظور بهترین است یا سریعترین خدمات را ارائه دهند.

در چارچوب سیستم بهداشت و درمان عمومی در فرانسه ، بیماران فقط برای بخش بسیار کمی از هزینه های اقامت خود در بیمارستان صورتحساب دریافت می کنند ، مهم ‌ترین هزینه ‌ای که بیمار باید بپردازد ، 18 یورو در روز هزینه بستری است ، که اساساً کمکی به هیئت مدیره و مسکن ارائه شده توسط بیمارستان است ، در بیشتر موارد ، بیشتر یا تمام مابقی قبض توسط طرح بیمه ایالتی و برنامه های سلامت تکمیلی پرداخت می شود.

بیمارستان ها در فرانسه

مدیریت بهداشت و درمان فرانسه

مدیریت بهداشت و درمان فرانسه به طور متمرکز توسط وزارت بهداشت هماهنگ می شود و توسط فعالان این خدمات ، بیمارستان ها ، کلینیک ها ، پزشکان ، سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشت و درمان عمومی در فرانسه مانند داروخانه ها ، شرکت های آمبولانس و غیره اداره می شود.

انتقال وجوه از طریق سیستم بین بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توسط خدمات بهداشت ملی ،  “Sécurité sociale” تضمین می شود و اغلب با صندوق های بیمه درمانی تکمیلی معروف به Mutuelles قرارداد فرعی بسته می شود ؛ این سیستم از زمان معرفی بیش از ده سال پیش کارت هوشمند بیمه درمانی به نام Carte Vitale بسیار کامپیوتری است.

کار وارد کردن کمک های بیمه سلامت اجباری توسط کارفرمایان ، کارمندان و افراد خوداشتغال توسط سازمانی به نام URSSAF انجام می شود.

مشکلات سیستم بهداشت و درمان فرانسه

مشکلات سیستم بهداشت و درمان فرانسه

مانند طرح های بیمه درمانی در همه کشورهای دنیا ، مشکلات سیستم بهداشت و درمان فرانسه نیز باعث کاهش عملکرد این سیستم می شود ، دولت فرانسه در تامین هزینه های خود با مشکل مواجه است و به طور فزاینده ای به هزینه های اضافی از بودجه عمومی دولت متکی است.

پیری جمعیت و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی به دلیل افزایش انتظارات و توسعه فرآیندها و داروهای گران قیمت جدید ، فشارهای زیادی را بر سیستم وارد کرده است ، نرخ بازپرداخت در سال های اخیر کاهش یافته است و برخی از کمک ها افزایش یافته است ، مردم از هزینه ها شکایت دارند ، اما در عین حال صدای بسیار کمی در فرانسه شنیده می شود که خواهان کاهش خدمات ارائه شده باشد.

به طور خلاصه ، تقریباً همه می ‌دانند که بهداشت و درمان عمومی در فرانسه ، اگر نگوییم بهترین ، یکی از بهترین خدمات بهداشتی را در جهان دارد و موردی که مورد غبطه بسیاری از کشورهای دیگر است ، راه حل های جدیدی در سال های آینده مورد نیاز خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که سیستم به ارائه این سطح بالای خدمات ادامه می دهد.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در فرانسه

  • کمک های بهداشتی اجباری که از درآمد کسب شده اخذ می شود و توسط کارفرمایان ، کارمندان و افراد خوداشتغال پرداخت می شود.
  • حق الزحمه اجباری اخذ شده از درآمد غیرحضوری (درآمد سرمایه گذاری ، مستمری و غیره)
  • بودجه دولت مرکزی
  • کاربرانی که معمولاً باید بخش کوچکی از هزینه خدمات درمانی را که دریافت می‌کنند بپردازند.

هزینه داروها در فرانسه از پایین ترین قیمت ها در اروپا است یک نظرسنجی وزارت بهداشت بریتانیا در سال 2008 در مورد هزینه داروها در اتحادیه اروپا و ایالات متحده نشان داد که قیمت دارو در فرانسه حدود 10٪ کمتر از انگلیس است.

  1. پاسپورت یا شناسنامه معتبر
  2. مدرک اقامت
  3. مدرک نشانی مانند قبض آب و برق اخیر
  4. گواهی ازدواج یا تولد
  5. مدرک درآمد

ویزیت متخصصان در فرانسه تنها در صورتی توسط سیستم مراقبت های بهداشتی به طور کامل بازپرداخت می شود که بیمار توسط پزشک عمومی خود به متخصص ارجاع داده شده باشد.

شهروندان همچنین می توانند بدون مراجعه به پزشک عمومی خود به هر متخصصی که می خواهند مراجعه کنند ، اما اگر این کار را انجام دهند ، هزینه ویزیت تخصصی آنها تنها با نرخ اولیه ویزیت پزشک عمومی ، هر چقدر که پرداخت کرده باشند ، بازپرداخت می شود.

خدمات دندانپزشکی تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می گیرد ، اما تعرفه ها و نرخ بازپرداخت خاص خود را دارد ، به طور کلی ، اکثر کارهای اساسی دندان – پرکردن ، کشیدن و غیره – تحت شرایط مشابه سایر درمان های تخصصی بهداشت و درمان عمومی در فرانسه انجام و پرداخت می شود ، سایر عملیات های پیچیده تر نیز ، با نرخ های پایین تر بازپرداخت می شوند.

بهداشت و درمان عمومی در فرانسه یکی از بهترین ها در دنیا می باشد ، اگر قصد تحصیل در دانشگاه های فرانسه و یا کار در این کشور را دارید و می خواهید با خانواده خود به این کشور مهاجرت کنید می توانید از طریق تلفن های تماس و یا شعبه های تهران و شیراز با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید ؛ همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در فرانسه را نیز بخوانید تا با مشاغل مورد نیاز و قوانین کار در این کشور هم آشنا شوید چراکه با هر روشی وارد فرانسه شوید نیاز دارید بازار کار این کشور را بشناسید.

برای مقایسه تحصیل خدمات و شرایط بهداشت و درمان عمومی در برخی از کشور ها مقالات زیر به شما ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه