ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی

ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی امروز در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرید ، پس اگر شما نیز جزو دوست داران کشور فرانسه هستید و سالیان سال است که رویای زندگی در این کشور جادویی را در سر می پرورانید ، تا انتهای این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید.

از آنجا که امروزه افراد زیادی بدی به کشور فرانسه مهاجرت می کنند ما در مقاله ای کامل راه های مختلف مهاجرت به این کشور را برای افراد با شرایط مختلف قرار داده ایم ، برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا به مقاله مهاجرت به فرانسه مهاجرت کنید.

پایتخت فرانسه پاریس یکی از زیباترین و رمانتیک ترین شهر های دنیا است ، اما اگر قصد زندگی در این شهر را داشته باشید ممکن است با هزینه ها به مشکل بخورید. پاریس بسیار گران است و هزینه ی زندگی در این شهر بسیار بالاست ، اگر هنوز موفق نشدید شغل مناسب و پر درآمدی در فرانسه پیدا کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی را نیز مد نظر داشته باشید.

فرانسه دارای شهر های بسیار زیادی است که امکانات بسیار خوبی را ارائه می دهند و در کنار آن هزینه های بسیار مناسبی نیز دارند ، گاها این شهر ها از پایتخت فاصله بسیار کمی دارند و می توانید به راحتی رفت و آمد کنید ؛ ما در ادامه این مقاله چندین شهر فرانسه که کم ترین هزینه را برای زندگی دارند را بررسی می کنیم ، و توصیه می کنیم در کنار این محتوا ، مقاله مهم و به روز مهاجرت به فرانسه را نیز بخوانید تا با تمام راه و روش های قانونی مهاجرت به این کشور بخوبی آشنا شوید.

فهرست مطالب
ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی

شهر مونپلیه در فرانسه

شهر مونپلیه فرانسه جزو محبوب ترین شهر ها برای مهاجرین است ، این شهر سومین شهر بزرگ فرانسه است که در نزدیکی سواحل مدیترانه ، درست در پشت مارسی واقع شده است دارای 3 دانشگاه و سه موسسه آموزش عالی است ، آب و هوای مونپلیه مدیترانه است.

این شهر دارای امکانات بسیار زیادی مانند طرح دوچرخه سواری ، مسیر های دوچرخه ، شبکه تاموا و … است. مونپلیه دارای کافه ها و رستوران های بسیار زیادی است و معماری آن به سبک گوتیک می باشد ، مونپلیه در دهه های اخیر رشد اقتصادی قابل توجهی را را تجربه کرده است و از نظر کیفیت زندگی در سراسر جهان در رتبه بالایی قرار دارد.

با این حال ، هزینه های زندگی به طور متوسط ​​815 یورو (900 دلار) برای هر نفر بدون اجاره و کمتر از 3000 یورو (3350 دلار) برای یک خانواده چهار نفره ، این شهر را به یکی از ارزان ترین مکان ها برای زندگی در فرانسه است تبدیل کرده است.

قیمت خانه در این شهر کمتر از میانگین ملی (حدود 2980 یورو (3335 دلار) در هر متر مربع) است ، در حالی که اجاره خانه در مونپلیه به طور متوسط ​​600 یورو (670 دلار) برای یک آپارتمان یک خوابه و فقط 1225 یورو (1370 دلار) برای سه اتاق خواب در مرکز شهر است. همچنین هزینه های قبوض به صورت ماهانه حدود 124 یورو است.

به صورت کلی هزینه های زندگی در این شهر حدود 1250 یورو در ماه برآورد می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین شهر های فرانسه با توجه به اهداف و شرایط شما با راهنمایی گام به گام مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر مارسی فرانسه ارزان برای کار

شهر مارسی فرانسه یکی از شهر های بزرگ کشور فرانسه و جزو ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی است که دارای هزینه های بسیار پایینی می باشد ، این شهر حدود یک میلیون جمعیت دارد و دومین شهر بزرگ در فرانسه است. مارسی مملو از امکانات مختلف مانند موزه ها ، رستوران ها و مکان های عجیب و جذاب برای گردش است.

قیمت ملک در این شهر به طور قابل توجهی کمتر از سایر شهرهای بزرگ است و به ازای هر متر مربع 2500 یورو یا 2800 دلار است ، این مقدار 40 درصد کمتر از بوردو و 70 درصد کمتر از پاریس است.

یک فرد مجرد می تواند انتظار داشته باشد که حدود 775 یورو در ماه یا 867 دلار ، بدون اجاره ، و حدود 600 یورو (670 دلار) برای یک آپارتمان یک تخته در ماه هزینه کند. هزنیه قبوض مختلف در شهر مارسی حدود 120 یورو در ماه می باشد. حمل و نقل در این شهر نیز حدود 156 یورو در ماه هزینه دارد.

فرصت های شغلی در شهر مارسی فراوان است ، فرهنگ پر جنب و جوش است هر چند بهتر است از اسکان در برخی از حومه ‌ها اجتناب کنید ، چون مانند دیگر شهر های بزرگ برخی حومه ها ممکن است امن نباشند ، اما می توانید با تحقیقات لازم بهترین مکان را برای زندگی در این شهر انتخاب کنید. به صور کلی هزینه های زندگی در این شهر حدود 1250 یورو در ماه است.

شهر مارسی فرانسه ارزان برای کار

شهر نانت فرانسه برای کار

شهر نانت فرانسه که در غرب فرانسه واقع شده است و حدود 400 کیلومتر از پایتخت فاصله دارد گزینه بعدی در لیست ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی است ، نانت یکی از شهر های سبز و دوستدار محیط زیست است ، اگر چه این شهر از ساحل دور است اما دارای هزینه های زندگی مقرون به صرفه ای می باشد.

این شهر دارای موزه ها ، نمایگاه های هنری مختلف و کافی شاپ های عالی ای است ، شهر نانت برای کسانی که به دنبال سبک زندگی شهری و بسیار شلوغ ، مانند پاریس ، هستند ، خیلی مناسب نیست. اما اگر برای استراحت و ایجاد یک زندگی پر آرامش به فرانسه مهاجرت می کنید این شهر بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

هزیه اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر در نانت حدود 550 یورو در ماه است و اگر دوست داشته باشید در حومه شهر خانه ای اجاره کنید می تواند تقریبا 430 یورو هزینه کنید. هزینه قبوض مختلف مانند برق و آب در این شهر حدود 167 یورو در ماه است.

همچنین این شهر که در فهرست ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی قرار دارد ، دارای سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی است به طوری که برای یک ماه می توانید هزینه ای حدود 60 یورو را در نظر بگیرید. به صورت کلی هزینه های زندگی در این شهر 1200 یورو در ماه است.

شهر سنت کوئنتین فرانسه

شهر سنت کوئنتین فرانسه

شهر سنت کوئنتین فرانسه گزینه بعدی در لیست ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی می باشد ، برای اجاره آپارتمان های دو خوابه و سه خوابه در مرکز شهر هزینه ای در حدود 600 یورو (675 دلار) در ماه بپردازید که این مقدار بسیار کمتر از میانگین ملی است و هزینه های زندگی در این شهر تقریباً 700 یورو (785 دلار) در ماه برای هر نفر است.

اگر قصد دارید در سنت کوئنتین ملک خریداری کنید باید گفت قیمت هر متر مربع حدود 1130 یورو است ، این شهر در شمال فرانسه قرار دارد و تنها دو ساعت با ماشین از پاریس فاصله دارد و یک شهر مهم زیارتی قرون وسطایی است ، سنت کوئنتین یک مرکز تجاری مهم در قرون وسطی بود اما در جنگ جهانی اول تقریباً به طور کامل ویران شد.

شما می توانید در ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی زندگی ای ایده آل را برای خود و خانوادتان به وجود آورید ، بسیاری از این شهر ها موقعت های شغلی و تحصیلی خوبی را به مهاجران ارائه می دهند ، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیدا کردن شغل در فرانسه به مقاله کار در فرانسه مراجعه کنید ؛ همچنین می توانید برای دنبال کردن آخرین اخبار مهاجرت به بهترین کشور های دنیا گروه مشاورین ما را در پیج اینستاگرام رجبی همراهی کنید.

برای شناخت فرانسه ، شهر ها و مردمانش می توانید مقالات بسیار جذاب زیر را مطالعه و مرور کنید.

شهر گرنوبل فرانسه

شهر گرنوبل فرانسه شهری کوچک اما قدرتمند است که در میان کوه ها و طبیعتی خاص واقع شده است ، این شهر با دسترسی آسان به دامنه ‌های آلپ ، گرنوبل برای اسکی ‌بازان مشتاقی که می‌ خواهند سرگرمی‌ های خود را بدون سفر به استراحتگاه ‌های گران‌ قیمت تمرین کنند نیز مناسب به نظر می‌ رسد.

گرنوبل که در جنوب شرقی فرانسه بین رودخانه های Isere و Drac در پای کوه های آلپ قرار دارد ، این شهر به خاطر موزه ، دانشگاه ‌ها ، مراکز تحقیقاتی و ورزش در فضای باز شهرت دارد و غالباً به عنوان پایتخت آلپ معرفی می شود.

گرنوبل تنها 90 دقیقه با اتوبوس شاتل روزانه تا برخی از بهترین اسکی های کشور فاصله دارد ، اما در خود شهر چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد ، تله‌ کابین‌ های پانوراما که بازدیدکنندگان را به باستیل منتقل می‌کنند ، یکی از جاذبه های مهم برای زندگی در گرنوبل هستند.

با وجود همه جاذبه های مختلف این شهر ، هزینه های زندگی به طرز شگفت انگیزی پایین است ، یک فرد مجرد می تواند انتظار داشته باشد که حدود 800 یورو در ماه بدون اجاره و حداقل 1225 یورو با گنجاندن مسکن خرج کند.

قیمت ملک تقریباً به اندازه میانگین ملی فقط 3000 یورو برای هر متر مربع است ، البته بسته به موقعیت مکانی ، می‌توانید از اکثر آپارتمان ‌های گرونوبل چشم ‌اندازهای کوهستانی فوق‌ العاده‌ای را انتظار داشته باشید ، هزینه های زندگی در این شهر حدود 1225 یورو در ماه است.

شهر لیل فرانسه ، ارزان برای زندگی

شهر لیل فرانسه  پایتخت منطقه Hauts-de-France در شمال فرانسه است ، این شهر نزدیک به مرز بلژیک و محل ترمینال اصلی یورواستار است ، لیلیک راه فرار به اروپای غربی است ، خدمات راه آهن سریع السیر بین لیل و پایتخت های اروپایی لندن ، بروکسل و آمستردام انجام می شود ، بهتر این موارد هزینه ‌های کم زندگی ، پول ‌های باقی ‌مانده زیادی برای تفریح برای شما باقی می‌ گذارد.

این شهر زمانی مرکز تجاری فلاندر فرانسه و سپس یک نیروگاه تولیدی تیره و تار بود ، اما لیل به خوبی از گذشته صنعتی خود خلاص شد و به عنوان یک مرکز فرهنگی و تجاری پرجنب ‌و جوش ظاهر شد ، Vieux Lille ، مرکز تاریخی ، مملو از خانه‌ های شهری آجری قرن هفدهمی ، خیابان‌ های سنگ ‌فرش‌شده و میدان مرکزی بزرگ به نام Grand Place است.

لیل در مسکن ، ایمنی ، مراقبت‌های بهداشتی و محیط ‌های تجاری رایگان رتبه بالایی دارد ، همچنین با میانگین هزینه ‌های زندگی در حدود 1000 یورو (1120 دلار) در ماه و حدود 800 یورو (895 دلار) برای دانشجویان لیل یکی از ارزان‌ ترین مکان‌ها برای زندگی در فرانسه است ، شما می توانید آپارتمان های یک تخته را در شهر با حداقل 600 یورو در ماه یا 675 دلار و کمتر از 500 یورو برای مسکن دانشجویی که حدود 560 دلار است ، پیدا کنید ؛ از جنبه های منفی ، لیل نسبت به مناطقی مانند مارسی و مونپلیه ؛ سرد و مرطوب بودن این است.

شهر لیل فرانسه ، ارزان برای زندگی

آیا کشور فرانسه گران است؟

آیا کشور فرانسه گران است؟ حتما شما نیز بارها این سوال را پرسیده اید ، هر چند فرانسه با قیمت املاک بالا و مالیات های شهری سنگین شناخته می شود اما همه چیز در فرانسه با قیمت بالا همراه نیست و مناطق روستایی یا شهر های کوچک تر دارای هزینه های پایین زندگی و مسکن ارزان هستند.

محصولات تازه ، وعده های غذایی خارج از خانه ، سوخت و حتی کوتاه کردن مو ، همه را می توان در ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی با هزینه کمتر انجام داد و حومه فرانسه انتخاب محبوبی برای مهاجران خارج از کشور است زیرا قیمت ها در حومه شهر ها معمولا ارزان تر از شهر های بزرگ تر است.

وبینار بازنشستگی و یا تمکن مالی 

در این وبینار که توسط سارا جم نژاد ، کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه شده است به بررسی هزینه های زندگی در کشور های فرانسه ، اتریش ، آلمان ، یونان و سایر کشور ها صحبت می کنیم ؛ مدارک لازم برای اخذ اقامت تمکن مالی و بررسی سطح و هزینه زندگی در شهر های مختلف کشورهای ذکر شده را بیان می کنیم.

حدود یک و نیم ساعت با ما در این وبینار همراه باشید و سپس با درج شماره تماس در باکس مشاوره رایگان ، نام خود را برای دریافت مشاوراه رایگان از برترین کارشناسان موسسه رجبی رزور کنید ؛ خیلی زود با شما تماس می گیریم پس سوالاتتان را بنویسید!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب ارزان ترین مقاصد مهاجرتی با اعتماد به دانش و تجربه کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زندگی در شهرهای ارزان فرانسه

زندگی در شهرهای ارزان فرانسه چقدر هزینه دارد؟ هزینه زندگی در فرانسه به طور متوسط برای یک ماه حدود ​​600 تا 1000 یورو برای اجاره ، 40 یورو برای برق، 500 یورو برای مواد غذایی ، 50 یورو برای حمل و نقل و حدود 300 یورو برای وسایل تجملاتی مانند غذای بیرون و تاکسی است.

این به طور متوسط ​​هزینه ها را به حدود 1700 یورو یا 1900 دلار برای هر نفر می رساند،  اما مقدار این بستگی به این دارد که شما در چه شهری زندگی کنید و چگونه برای موارد مختلف هزینه کنید.

اگر در پاریس زندگی می کنید نزدیک به 2000 یورو (2240 ​​دلار) و اگر در سراسر کشور سفر می کنید دو برابر هزینه باید پرداخت کنید ، در حالی که مناطق دور افتاده و در ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی همچنین حومه شهر لیموزین و دوردون می توانند هزینه های متوسط ​​ماهانه برای فرانسه ، از جمله اقامت ، نصف شده و به کمتر از 900 یورو (1010 دلار) برای هر نفر کاهش یابد.

لیستی از هزینه ها برای کار و زندگی

ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی کجاست؟ کلام پایانی ما این است که زندگی شهری همیشه گرانتر از زندگی روستایی خواهد بود ، با این حال لیل ، گرنوبل ، مونپلیه ، مارسی و سنت کوئنتن همگی یک جایگزین عالی هستند.

با این حال ، حومه دورافتاده فرانسه همیشه ارزان ‌ترین منطقه برای زندگی خواهد بود و لیموزین با جمعیت کم ، مقرون به صرفه‌ترین منطقه است.

صدها خانه مسکونی متروکه وجود دارد در ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی که در انتظار خریده شدن با قیمتی معادل 1000 یورو در هر متر مربع هستند.

شهر در فرانسه هزینه ماهانه زندگی (یورو)
پاریس 1700
تولون 1400
زیبا 1350
لیون 1325
بوردو 1275
مارسی 1275
استراسبورگ 1275
مونپلیه 1250
تولوز 1225
لیل 1225
گرنوبل 1225
نانت 1175

سوالات پر تکرار ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی

  • پاریس 1700
  • تولون 1400
  • زیبا 1350
  • لیون 1325
  • بوردو 1275
  • مارسی 1275

هزینه زندگی در فرانسه به طور متوسط برای یک ماه حدود ​​600 تا 1000 یورو برای اجاره ، 40 یورو برای برق، 500 یورو برای مواد غذایی ، 50 یورو برای حمل و نقل و حدود 300 یورو برای وسایل تجملاتی مانند غذای بیرون و تاکسی است.

شهر مونپلیه ، هزینه های زندگی به طور متوسط ​​815 یورو (900 دلار) برای هر نفر بدون اجاره و کمتر از 3000 یورو (3350 دلار) برای یک خانواده چهار نفره ، این شهر را به یکی از ارزان ترین مکان ها برای زندگی در فرانسه است تبدیل کرده است.

قیمت ملک در این شهر به طور قابل توجهی کمتر از سایر شهرهای بزرگ است و به ازای هر متر مربع 2500 یورو یا 2800 دلار است ، این مقدار 40 درصد کمتر از بوردو و 70 درصد کمتر از پاریس است.

یک فرد مجرد می تواند انتظار داشته باشد که حدود 775 یورو در ماه یا 867 دلار ، بدون اجاره ، و حدود 600 یورو (670 دلار) برای یک آپارتمان یک تخته در ماه هزینه کند.

هزیه اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر در نانت حدود 550 یورو در ماه است و اگر دوست داشته باشید در حومه شهر خانه ای اجاره کنید می تواند تقریبا 430 یورو هزینه کنید. هزینه قبوض مختلف مانند برق و آب در این شهر حدود 167 یورو در ماه است.

سپاس که ما را را در  مقاله  ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی همراهی کردید ، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور زیبای فرانسه با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله کار در فرانسه را هم مطالعه کنید تا با مشاغل مورد نیاز و بازارهای کاری این کشور هم بخوبی آشنا شوید.

برای مقایسه ارزان ترین شهر های برخی کشورهای اروپایی مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.9/5 - (101 امتیاز)
منو
خانه