خرید خانه در گرجستان

خرید خانه در گرجستان ، با توجه به محبوبیت گرجستان برای مهاجرت در طول چند سال اخیر موضوعی مهم و حیاتی است ، مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله ، خرید خانه در گرجستان را بررسی خواهند کرد ؛ با ما همراه باشید.

قانون گرجستان به همه شهروندان اجازه می دهد املاک و مستغلات را در این کشور خریداری کنند و هیچ استثنایی برای شهروندان خارجی و داخلی وجود ندارد ، تنها باید توجه داشت که ساکنان کشورهای خارجی حق خرید زمین های کشاورزی را ندارند ، سایر املاک و مستغلات به طور مساوی با شهروندان گرجستان در دسترس آنها است.

به لطف جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه املاک و مستغلات ، اقتصاد گرجستان طی ۱٫۵ دهه گذشته جهش بزرگی در توسعه داشته است ، در شهرهای گرجستان ساخت وساز گسترده آغاز شد ، زیرساخت ها گسترش یافت ، شکل شهرها تغییر کرد و بر اساس گزارش بانک ملی گرجستان سهم بخش ساخت و ساز در اقتصاد و در تولید ناخالص داخلی واقعی افزایش یافته است ، که همین امر باعث جذب تعداد زیادی از گردشگران بین المللی شد.

بسیاری از آنها تصمیم گرفتند ملک خود را در ساحل خریداری کنند ، بر اساس همین گزارش هنوز تقاضای زیادی برای املاک و مستغلات در گرجستان وجود دارد.

بسیاری از دانشجویان ایرانی هم هنگامی که به گرجستان وارد می شوند به خرید مسکن اقدام می کنند ، اگر علاقه مند به تحصیل در این کشور هستید می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در گرجستان ، از هزینه های زندگی دانشجویی و برترین رشته های ارائه شده در دانشگاه های این کشور نیز مطلع شوید.

فهرست مطالب
خرید خانه در گرجستان

امکان خرید خانه برای ایرانی ها در گرجستان

آیا امکان خرید خانه برای ایرانی ها در گرجستان وجود دارد؟ ایرانی ها همانند سایر شهروندان خارجی مجاز به خرید خانه در گرجستان هستند و تنها اجازه خرید زمین های کشاورزی را ندارند ، آن ها می توانند با خرید خانه یا ملک تجاری اقامت یک ساله دریافت کنند.

در کل، خرید خانه در گرجستان برای ایرانی‌ها امکان پذیر است، اما برای این کار باید از قوانین و مقررات مربوطه آگاهی داشته باشید و با دانش مورد نیاز در این زمینه، به خرید خود بپردازید.

نحوه خرید یک خانه در گرجستان برای شهروندان خارجی

 همانطور که قبلا اشاره کردیم ، خرید خانه در گرجستان برای یک شهروند فدراسیون روسیه یا ساکنان کشور های اتحادیه اروپا به آسانی برای ساکنان محلی انجام می شود ، هیچ تفاوتی بین این دسته از خریداران وجود ندارد ؛ اما نحوه خرید یک خانه در گرجستان برای شهروندان خارجی به چه صورت است؟برای خارجی ها هیچ الزام اضافی و مالیات اضافی وجود ندارد ، روند خرید و ثبت حقوق مالکیت بسیار ساده و شفاف است ؛ هر خریدار فقط به پاسپورت معتبر و زمان ۱ روزه نیاز دارد.

قرارداد در دفترخانه دادگستری در سه نسخه امضا می شود ، یکی برای خریدار ، دیگری برای فروشنده ، نسخه سوم در ثبت نام باقی می ماند ؛ اگر خریدار به زبان گرجی صحبت نمی کند ، یکی از نسخه های قرارداد باید به زبان مادری وی ترجمه شود ، حتی می توانید متن را با دست بنویسید ؛ یک شهروند خارجی می تواند در گرجستان از راه دور ملک خریداری کند .

این امر به وکالت محضری برای هر شخص (از جمله یک خارجی) واقع در قلمرو گرجستان و یک کپی محضری از گذرنامه اعطا کننده نیاز دارد ؛ همچنین باید شماره تلفن و ایمیل دفاتر اسناد رسمی را بدهید تا کارمندان رجیستری بتوانند برای تأیید صحت مدارک با او تماس بگیرند ، می توانید از خدمات خرید از راه دور املاک و مستغلات از GEOLN.COM استفاده کنید.

غالبا شهروندان خارجی در این نوع املاک مسکونی مانند فلت ، آپارتمان و خانه های شخصی سرمایه گذاری می کنند ؛ برای خرید خانه در گرجستان ، ابتدا باید گزینه های مناسب را انتخاب کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خرید ملک و سرمایه گذاری در کشورهای خارجی با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان حرفه ای موسسه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روش یافتن خانه برای خرید در گرجستان

این می تواند با تماس با یکی از بسیاری از آژانس های املاک و مستغلات در کشور انجام شود ، البته شما باید برای این واقعیت آماده باشید که باید هزینه خدمات یک ملک را به آژانس املاک پرداخت کنید ، موتور جستجوی املاک و مستغلات شماره ۱ در گرجستان GEOLN.COM این امکان را فراهم می کند تا بدون واسطه هرگونه محل اقامت مورد علاقه خود را به طور مستقل پیدا کنید.

این موتور جستجو شامل خانه هایی در گرجستان ، تفلیس ، باتومی ، کوتایسی و بسیاری دیگر از شهرک های کشور است ، شما می توانید خانه ای را بر اساس نیازهای خاص فردی انتخاب کنید و می توانید جزئیات هر شی را به صورت آنلاین و در جعبه چت وب سایت روشن کنید.

معیارهای انتخاب خانه توضیحات
انتخاب منطقه شما باید منطقه‌ای را که نزدیک به خدمات عمومی و امکانات شهری است را انتخاب کنید.
انتخاب نوع خانه در گرجستان، خانه‌های بسیاری از نوع آپارتمان هستند. بنابراین، شما باید نوع خانه‌ای را که می‌خواهید خریداری کنید را مشخص کنید.
مشاوره با متخصص اگر خود را در خرید خانه گرجستان حرفه ای نمی‌دانید، بهتر است به متخصصان مراجعه کنید.
بررسی وضعیت مالکیت در صورتی که خانه مورد نظر شما در حال حاضر مالکیت دارد، باید وضعیت مالکیت خانه را بررسی کنید.
قیمت پایه قیمت پایه خانه را باید مشخص کنید و به دنبال تخفیف‌هایی باشید که ممکن است برای خرید خانه در گرجستان در دسترس باشد.

نرخ کمیسیون مشاورین املاک در گرجستان

نرخ کمیسیون مشاورین املاک در گرجستان پایین است ، یک فروشنده می تواند انتظار داشته باشد که ۲-۳٪ از قیمت فروش نهایی را به یک نماینده پرداخت کند ، خریدار معمولا نیازی به پرداخت هزینه نمایندگی خریدار ندارد (زیرا حق نمایندگان خریدار توسط فروشنده پرداخت می شوند).

اگر نمایندگی املاکی را برای آنها به ارمغان بیاورد (مثلا املاک خارج از بازار) یا اگر نماینده کار اضافی را برای خریدار خارج از گرجستان انجام دهد مانند مدیریت املاک ساختمانی ، پیش نمایش املاک ، سازماندهی ارزیابی رسمی ، جستجوی مستأجر پس از اتمام ساخت و ساز و غیره خریداران تصمیم می گیرند که ۱-۲٪ هزینه معامله را به نمایندگی املاک پرداخت کنند.

موارد مورد نیاز خرید ملک برای دریافت اقامت گرجستان

موارد مورد نیاز خرید ملک برای دریافت اقامت گرجستان

گرجستان در ازای سرمایه گذاری در ملک اجازه اقامت یک ساله را ارائه می دهد ، ارزش بازار ملک باید ۱۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر دلار برای اجازه اقامت یک ساله باشد ، رقم ۱۰۰۰۰۰ دلار قیمت خرید نیست – ارزش بازار است.

صرف این که ۱۰۰۰۰۰ دلار خرج می کنید به معنای ارزش ۱۰۰۰۰۰ دلار ملک نیست ، برای دریافت اجازه اقامت ، ملک خریداری شده باید در دفترخانه تفلیس به نام شما ثبت شده باشد ، یک متخصص ارزش واقعی ملک را ارزیابی می کند تا بررسی شود آیا برابر یا بیشتر از میزان مورد نیاز برای دریافت مجوز اقامت است ؛ برای دانستن موارد مورد نیاز خرید ملک برای دریافت اقامت گرجستان با همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

همچنین ، خرید خانه در گرجستان به ارزش ۱۰۰۰۰۰ دلار آمریکا یا بیشتر تضمین نمی کند که اقامت رسمی شما تأیید شود – این فقط به این معنی است که در آن مرحله واجد شرایط درخواست هستید ، مراحل دیگری برای روند درخواست وجود دارد که تعیین می کند شما صلاحیت دارید یا خیر ؛ یک نماینده یا وکیل با کیفیت می تواند در ارزیابی صحیح هر چیزی که قصد خرید آن را دارید به شما کمک کند.

در حال تحقیق برای یافتن اطلاعات به روز درباره گرجستان هستید؟ مقالات زیر را بخوانید.

نحوه تمدید اقامت در گرجستان

در صورتی که مدت اقامت یک ساله شما در گرجستان رو به اتمام است ، بایستی قبل از به پایان رسیدن مدت اقامت به http://psh.gov.ge/main/page/6/507 مراجعه کرده و بر گزینه ( درخواست جدید )new application کلیک کنند.

سپس دستورالعمل را دنبال کنید ، عکس خود را آپلود کنید ؛ پس از ارسال درخواست به صورت آنلاین ، نسخه های چاپی را طی ۱۰ روز از طریق پست به آژانس توسعه خدمات عمومی به آدرس خیابان Tsereteli. N67a ، ۰۱۵۴ ، تفلیس ، گرجستان ارسال کنید ، در طول این مراحل شما ملزم به ترجمه و محضری شدن اسناد نیستید.

چند متغیر وجود دارد که میزان مالیات بر دارایی بدهی به املاک و مستغلات را تعیین می کند ، مانند شکل مالکیت (آیا یک شخص یا شرکت صاحب آن است) ، درآمد فرد (آیا آنها درآمد خوبی دارند یا خیر؟) ) و موقعیت ملک ؛ در بیشتر موارد ، نرخ کل مالیات بر املاک بین ۰-۱٪ در سال خواهد بود.

نکات خرید املاک و مستغلات در تفلیس

مکان یکی از مهمترین عواملی است که باید هنگام خرید یک ملک مورد توجه قرار بگیرید ، باید در مورد محله ، سطح زندگی در آن و آنچه که برای آن محله محبوبیت دارد اطلاعات کسب کنید ، همچنین بایستی حمل و نقل موجود و دسترسی به آزادراه را بررسی کنید.

برای اطلاع از وضعیت ملک ، به ویژه از وضعیت سقف و کف ، سیستم های لوله کشی و سیستم برق بررسی فیزیکی بسیار مهم است ، همچنین باید بدانید که آیا این ملک تهدیدی برای محیط زیست است یا خیر ، و استفاده تاریخی از آن برای ارزیابی صحیح ارزش واقعی دارایی و مشکلات احتمالی را بررسی نمایید.

انعطاف پذیری شما باید در مورد انعطاف پذیری در زمینه املاک و مستغلات در صورت پیش فرض مستأجر یا تغییر فعالیت فکر کنید تا توانایی تغییر کاربری یا مستاجر را داشته باشد ، به عنوان مثال ، شما می توانید ملک را به یک املاک و مستغلات تجاری تبدیل کنید که در آن می توانید نمونه کارهای خود را تغییر دهید و درآمد اضافی برایتان فراهم کنید.

دریافت وام برای خرید خانه در گرجستان

دریافت وام برای خرید خانه در گرجستان

امکان دریافت وام برای خرید خانه در گرجستان برای خارجی ها برای خرید خانه در گرجستان وجود دارد ، صرف امکان این امر به معنای آسان بودن یا توصیه بودن آن نیست.

ابتدا برای اخذ رهن در گرجستان نیاز به داشتن اقامت یا تابعیت مناسب دارید ، همچنین باید مدرکی از درآمد خود را نشان دهید که معمولا از طریق تشکیل پرونده مالیاتی از درآمد شما در گرجستان مشخص می شود ، درست مثل بانک ها در هر جای دیگر دنیا ، بانک های گرجستان مبلغی را که می توانید برای وام دریافت کنید در سطح درآمد شما قرار می دهند ؛ آنها می خواهند مطمئن شوند که شما می توانید وام خود را بازپرداخت کنید.

نرخ بهره وام مسکن در گرجستان بسیار زیاد است ، در زمان نوشتن این مقاله (۲۰۲۱) ، نرخ بهره وام در گرجستان ۱۲-۱۴٪ است ، همچنین توجه به این نکته مهم است که قبل از اینکه بانک به شما پیشنهاد وام خود را بدهد ، به پیش پرداخت قابل توجهی نیاز خواهید داشت ، برای بانك ها امری عادی است كه برای دریافت وام مسكن ۵۰٪ پیش پرداخت لازم باشد ، همچنین ، وام های مسکن در گرجستان معمولا ۱۰ ساله است.

به دلیل شرایط اقامت ، شرایط درآمد ، نرخ بهره بالا ، پیش پرداخت های کلان و شرایط کوتاه رهن ، بسیاری از خارجی ها در گرجستان تصمیم می گیرند که به جای مخدوش کردن در وام ها ، پول نقد را برای املاک خود پرداخت کنند.

هزینه خرید خانه در گرجستان

هزینه خرید خانه در گرجستان بسته به اندازه ، مساحت ، محله ، پروژه ، دسترسی سریع و آسان به خدمات شهری و متریال و آپارتمان آماده و مبله متفاوت است و از ۲۵۰۰۰ دلار شروع می شود.

مثلا هزینه خرید یک آپارتمان ۹۳ متری با دو اتاق خواب در منطقه Vake-Saburtalo تفلیس ۱۰۳۰۰۰ دلار و هزینه خرید یک آپارتمان۱۰۰ متری در همان منطقه ۱۱۰۰۰ دلار است ، یک آپارتمان در منطقه تفلیس قدیمی ۱۷۰ متر با چهار اتاق۱۵۰۰۰۰ دلار است.

هزینه خرید یک آپارتمان ۵۰ متری یک خوابه در شهر باتومی ۶۲۰۰۰ دلار و یک آپارتمان یک خوابه ۵۷ متری در همان منطقه ۱۸۸ دلار است.

نحوه گرفتن وام مسکن از بانک های گرجستان

دریافت وام مسکن در گرجستان برای خارجی ها بسیار دشوار است در این بخش با نحوه گرفتن وام مسکن از بانک های گرجستان آشنا می شوید ، در شرایطی که گرفتن وام امکان پذیر است ، نرخ بهره در مقایسه با بقیه جهان بسیار بالا یعنی ۱۰٪ در سال است ، بهترین نرخ بهره برای وام مسکن که شاهد آن بوده ایم ۷٫۵٪ در سال از بانک گرجستان است ، در حالی که بدترین پیشنهادی که دیده ایم ۱۳٪ از TBC است و این نرخ بهره وام ها به دلار آمریکا است.

یکی از دلایلی که بانک ها علاقه زیادی به اعطای وام به خارجی ها ندارند این است که پس گرفتن اموال در صورت عدم پرداخت وام از وام گیرنده برای آنها تقریبا آسان نیست ، اگر فرد جویای وام مسکن بتواند یک شهروند گرجستانی را به عنوان ضامن وام خود معرفی کند مکن است روند کار را آسان کند.

حداکثر وام به ارزش ارائه شده توسط بانک های گرجستان معمولا ۵۰٪ و حداکثر مدت وام ۱۰ساله است ، قبل از اینکه بانک بتواند پیشنهادی را ارائه دهد ، باید برخی از مدارک مربوط به درآمد شما را ببیند ؛ علاوه بر این ، آنها در مراحل اولیه ساخت وام به املاک ارائه نمی دهند ، آنها فقط برای املاکی وام ارائه می دهند که قبلا ساخته شده یا بسیار نزدیک به اتمام آن هستند ، مطمئنا آپارتمان باید کد کدستری خود را از قبل موجود داشته باشد.

هنگامی که بانک تمام جزئیات را در اختیار داشته باشد ، معمولا حدودا دو هفته طول می کشد تا تصمیم نهایی در مورد اعطای وام گرفته شود.

بهترین شهرها برای خرید ملک در گرجستان

گرجستان کشوری با ۵۴ شهر دارای مناطقی زیباست که از دیدنی ترین و زیباترین مناطق جهان محسوب می شود ، این کشور دارای بهترین و مرغوب ترین زمین است که می تواند مکانی عالی برای کشاورزی باشد ؛ علاوه بر کشاورزی ساخت و ساز در این کشور یکی از مواردی است که می تواند به سرمایه گذاری داخلی و خارجی ختم شود ، از آن جا که هزینه خرید ملک در هر شهر متفاوت است بایستی با بهترین شهرها برای خرید ملک در گرجستان آشنا شد.

بهترین شهرها برای خرید ملک در گرجستان

تفلیس

تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است که در ساحل رودخانه کورا با جمعیت تقریبی ۱٫۵ میلیون نفر قرار دارد ، به دلیل قرار گرفتن در تقاطع اروپا و آسیا و نزدیکی به جاده سودآور ابریشم ، در طول تاریخ تفلیس محل اختلاف بین قدرتهای مختلف جهانی بود.

موقعیت مکانی این شهر تا امروز موقعیت آن را به عنوان یک مسیر مهم ترانزیتی برای پروژه های انرژی و تجاری تضمین می کند ؛ تفلیس دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب با تأثیرات قابل توجه قاره ای و نیمه خشک است ، این شهر تابستانهای گرم ، مرطوب و زمستان های متوسط و سرد را تجربه می کند.

باتومی

دومین شهر بزرگ گرجستان و پایتخت جمهوری خودمختار آجارا است که در ساحل دریای سیاه در جنوب غربی گرجستان واقع شده است ، این منطقه در منطقه نیمه گرمسیری و در پایین قفقاز واقع شده است ؛ بیشتر اقتصاد باتومی به گردشگری و قمار بازمی گردد ، اما این شهر همچنین یک بندر دریایی مهم است و شامل صنایع مانند کشتی سازی ، پردازش مواد غذایی و تولید سبک است ، از سال ۲۰۱۰ ، باتومی با ساخت ساختمان های بلند و همچنین مرمت بنا های کلاسیک قرن نوزدهم که در شهر قدیمی شهر واقع شده اند ، تغییر شکل داده است ، اتومی طبق طبقه بندی کوپن آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب دارد ، آب و هوای شهر به شدت تحت تأثیر جریان ساحلی از دریای سیاه قرار دارد و تحت تأثیر اوروگرافیک تپه ها و کوه های مجاور قرار دارد.

کوتایسی

کوتایسی یکی از قدیمی ترین شهر های مسکونی مداوم در جهان و سومین شهر پرجمعیت در گرجستان است که به طور سنتی بعد از پایتخت تفلیس دومین شهر مهم در کوتایسی است ، از اکتبر ۲۰۱۲ تا دسامبر ۲۰۱۸ ، کوتائیسی به عنوان تلاشی برای تمرکززدایی دولت گرجستان برای مدت کوتاهی مقر پارلمان گرجستان بود ؛کوتایسی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب با جریان ساحلی / موسمی کاملا مشخص در ماه های پاییز و زمستان است.

روستاوی

روستاوی شهری در جنوب شرقی گرجستان ، در استان Kvemo Kartli است که در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی تفلیس پایتخت واقع شده است ، جمعیت آن ۱۲۵،۱۰۳ نفر (سرشماری سال ۲۰۱۴) است و کارخانه متالورژی روستاوی بر آن مسلط است ؛ روستاوی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب با تابستانهای گرم و زمستان های نسبتا سرد است.

اگر به فکر مهاجرت هستید قطعا نگرانی هایی دارید و البته از بسیاری از چالشهای پیش رو هم بی اطلاع هستید که همین موضوع ریسک مهاجرت را برای تان بالاتر می برد ، وبینار ارائه شده دراین بخش به بررسی چالش های مهاجرت پرداخته و برای هرکدام راه کارهایی عملی و کاربردی ارائه داده است. 

مدت زمان این وبینار یک ساعت و چهل و سه دقیقه است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

زندگی در خارج از کشور با انتخاب صحیح مقصد ، از دانش و تجربه مشاوران ما بهره مند شوید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تغییرات خرید ملک در چند سال گذشته

تحریم های اقتصادی علیه ایران ، تجارت و سرمایه گذاری ایرانیان در خارج از کشور را سخت تر کرده است ، اما گرجستان هنوز پذیرای سرمایه گذاران ایرانی است ، در طول چند سال گذشته تغییراتی در زمینه شرایط خرید ملک در این کشور رخ داده است یعنی پیش از این با خرید یک ملک به ارزش ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا فرد می توانست که در سال های اخیر به ۱۰۰۰۰۰ دلار آمریکا افزایش یافته است.

علاوه بر این فرد پیش از این می توانست با خرید یک خانه یا ملک در گرجستان اقامت دائم دریافت کند که این قانون نیز تغییر کرده و با خرید ملک مجوز اقامت از دائم به اقامت موقت تغیر کرده است که یک فرد خارجی و خانواده وی که ملکی برابر یا بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار خریداری کرده اند و سند را به نام خود ثبت کرده اند می توانند یک سال در این کشور اقامت داشته باشند و پس از آن برای تمدید اقامت اقدام کنند.

سوالات پر تکرار خرید خانه در گرجستان

پیش از این اشخاص می توانستند با خرید یک خانه یا ملک در گرجستان اقامت دائم دریافت کنند که این قانون نیز تغییر کرده و با خرید ملک مجوز اقامت از دائم به اقامت موقت تغیر کرده است که یک فرد خارجی و خانواده وی که ملکی برابر یا بالاتر از 100 هزار دلار خریداری کرده اند و سند را به نام خود ثبت کرده اند می توانند یک سال در این کشور اقامت داشته باشند و پس از آن برای تمدید اقامت اقدام کنند.

قیمت آپارتمان در گرجستان بسته به اندازه ، مساحت ، محله ، پروژه ، دسترسی سریع و آسان به خدمات شهری و متریال و آپارتمان آماده و مبله متفاوت است و از 25000 دلار شروع می شود. مثلا هزینه خرید یک آپارتمان 93 متری با دو اتاق خواب در منطقه Vake-Saburtalo تفلیس 103000 دلار و هزینه خرید یک آپارتمان100 متری در همان منطقه 11000 دلار است ، یک آپارتمان در منطقه تفلیس قدیمی 170 متر با چهار اتاق150000 دلار است. هزینه خرید یک آپارتمان 50 متری یک خوابه در شهر باتومی 62000 دلار و یک آپارتمان یک خوابه 57 متری در همان منطقه 188 دلار است.

در صورتی که مدت اقامت یک ساله شما در گرجستان رو به اتمام است ، بایستی قبل از به پایان رسیدن مدت اقامت به http://psh.gov.ge/main/page/6/507 مراجعه کرده و بر گزینه ( درخواست جدید )new application کلیک کنند ، سپس دستورالعمل را دنبال کنید ، عکس خود را آپلود کنید ؛ پس از ارسال درخواست به صورت آنلاین ، نسخه های چاپی را طی 10 روز از طریق پست به آژانس توسعه خدمات عمومی به آدرس خیابان Tsereteli. N67a ، 0154 ، تفلیس ، گرجستان ارسال کنید ، در طول این مراحل شما ملزم به ترجمه و محضری شدن اسناد نیستید.

گرجستان در ازای سرمایه گذاری در ملک اجازه اقامت یک ساله را ارائه می دهد ، ارزش بازار ملک باید 100000 دلار یا بیشتر دلار برای اجازه اقامت یک ساله باشد.

نرخ کمیسیون برای مشاورین املاک در گرجستان پایین است ، یک فروشنده می تواند انتظار داشته باشد که 2-3٪ از قیمت فروش نهایی را به یک نماینده پرداخت کند ، خریدار معمولا نیازی به پرداخت هزینه نمایندگی خریدار ندارد (زیرا حق نمایندگان خریدار توسط فروشنده پرداخت می شوند).

در طول چند سال گذشته تغییراتی در زمینه شرایط خرید ملک در این کشور رخ داده است یعنی پیش از این با خرید یک ملک به ارزش 35000 دلار آمریکا فرد می توانست که در سال های اخیر به 100000 دلار آمریکا افزایش یافته است.

در مقاله فوق مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با توجه به جذابیت های کشور گرجستان در بین سرمایه گذاران ایرانی شرایط و ویژگی های خرید خانه در گرجستان را بررسی کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و مرکز و غرب تهران تماس حاصل نمایید ، همچنین اکر می خواهید بهترین شهر ها و کشور های دنیا برای کار و زندگی را بشناسید مقاله بهترین کشور ها برای زندگی در خارج از کشور را حتما مرور کنید ، گاهی برخی کشورها را هنگام بررسی فراموش می کنیم که مزایای آن ها قابل چشم پوشی نیست.

برای مقایسه قیمت ملک در گرجستان و کشورهای نزدیک به ان مقالات زیر را مرور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه